Stephan Winter, Xaveir Penin i Gary Pauluni - wywiad
♦ Opublikowany: 17.11.2014 o 21:20
♦ Czytany: 1725 razy
♦ Opracowany przez: Sylath
 

Stephan Winter, Xaveir Penin i Gary Pauluni - wywiad





Kalah: Wielu fanów Might&Magic z utęskinieniem czeka na powrót Jona Van Caneghema do produkcji gier. Czy Ubisfot rozmyślał ewentualną rozmowę z nim na temat przyszłej współpracy?


Gary Paulini: Spotkaliśmy Jona Van Caneghema na GamesComie rok temu, podczas prezentowania Might&Magic X Legacy. Było to naprawdę wspaniałe spotkanie (i świetne moment dla Julien jako, że jest on zagorzałym fanem). Do tego czasu pracował on dla EA nad projektem Command & Conquer. Nie mieliśmy okazji skontaktować się z nim do czasu wydania MMXL. Przypuszczamy, że aktualnie pracuje nad nowymi projektami i życzymy mu sukcesów w przyszłości. Mamy pewność co do tego, że nieważne, co stworzy, i tak będzie to niesamowite.


Kalah: Teraz pytanie specjalnie do Limbic: Zaczęliście od przejęcia produkcji Heroes VI, potem stworzyliście MMX  i teraz otrzymaliście zadanie stworzenia Heroes VII. Czy byłbyś w stanie przyznać, że jest to jak dotąd wasz największy projekt? Czego nauczyliście się przez te kilka lat, pracując nad innymi grami z serii M&M?

Stephan Winter: Po pierwsze i najważniejsze, Heroes VII jest naszym największym przedsięwzięciem w ramach współpracy z Ubi. Świetnie, że tym razem jesteśmy od początku tworzenia gry. I po stronie Ubi mamy wiele znajomych twarzy, pracujących z nami - jest więc dobrze! 

Od rozwoju Heroes VI i jego adventure pack nauczyliśmy się rozważnie dobierać sposoby na tworzenie contentu. Z jednej strony tworzenie treści zawsze pożera mnóstwo czasu, ale z drugiej jestem pewny, że podejmiemy dobre decyzje co do silnika, narzędzi edytora i rzeczami związanymi z scenarzystami i naszymi projektantami poziomów. Jak na razie mogę powiedzieć, że praca wychodzi całkiem dobrze. Na ten moment  nie interesujemy się ilością map, które tworzymy. Ciągle szukany jednej lub dwóch osób na stanowisko projektanta poziomów, ale w każdym razie cały zespół świetnie się spisał, pokazując, że jest w stanie tworzyć mapy i kampanię do Heroes VII . W sumie (całe szczęście) nauczyliśmy się, jak nie wpaść w "pułapkę contentu".

Nawet jeśli Legacy był innym gatunkiem, korzystaliśmy z jego pomysłów, tworząc Heroes VII. Legacy umożliwiło nam zrobienie pełnej produkcji razem z Ubi – wliczając w to cały potrzebny proces z lokalizacją, jakością, marketingiem, społecznością grową itd. Po tym mieliśmy owocną dyskusję nad tym, co poszło dobrze a co źle i jestem pewny, że uwzględnimy to przy tworzeniu Heroes VII. Na przykład, pomysł głosowania graczy nad dwoma frakcjami i samej Radzie Cienia wzięty jest z tego, co na mniejszą skalę zrobiliśmy w Legacy podczas Open Dev.


Kalah: Co możesz nam powiedzieć o magii i umiejętnościach? 

Gary Paulini: Za wcześnie, by o tym mówić! Parę rzeczy jest dalej omawianych i wstydem byłoby ogłaszać coś, co w finalnej wersji może się nie pojawić. 
Xavier Penin: Największą informacją jest to, że czary znowu będą poza systemem umiejętności i trzeba będzie się ich uczyć z gildii magów, obiektów na mapie przygody lub od innego bohatera. Gracz może skompletować swoją kolekcję czarów, eksplorując mapę albo grając w kampanię. Bohaterowi przypisana jest klasa (na przykład Paladyn) i to definiuje twoje umiejętności. Posiadają oni także umiejętności rasowe. 
 
Umiejętności (skills) mają globalny efekt i oferują dostęp do zdolności (abilities), które są bardziej wyspecjalizowane. Podnosząc poziom bohatera, gracz musi przeznaczyć punkt do ulepszenia umiejętności albo kupić zdolność. Nie możesz mieć wszystkiego, więc musisz zdecydować się, czy być wyspecjalizowany w jednym czy w kilku rzeczach.
Umiejętności są podzielone na kategorię: Moc, Magia, Neutralne (Might, Magic, Neutral) i są przypisane do klasy bohatera.


Kalah: Powiedz nam o edytorze;

- Czy edytor map będzie wydany razem z grą?

Gary Paulini: Tak, edytor map będzie razem z grą! Prawdę mówiąc, edytor map powinien być głównym elementem gry, więc wkładamy w to dużo wysiłku i miłości, by zrobić go dostępnym dla graczy. Więcej informacji podamy niedługo.

- Fani byli zawiedzeni edytorem w H6 i nie powstała prawie żadna mapa do tej części; czy tym razem edytor będzie lepszy?
 
Gary Paulini: Cóż... Łatwą odpowiedzią jest po prostu: TAK, jasne i proste... Tak, jak wcześniej powiedziałem, wkładaliśmy dużo wysiłku w tworzenie edytora. Co więcej, zatrudniamy obecnie paru sezonowych map makerów, by pomogli nam polepszyć całość wrażeń (wliczając w to interfejs użytkownika). Testują oni także edytor. Ale pamiętaj, że zawsze łatwiej coś powiedzieć niż zrobić. Więc zamiast chwalenia i wyolbrzymiania, powiem po prostu w ten sposób: ocenicie, jak już gra wyjdzie!

- A co z RMG?

Gary Paulini: Jak wcześniej powiedziałem, naprawdę dużo pracujemy nad edytorem! Udzielimy więcej informacji najwcześniej, jak tylko możliwe.

- Czy będzie można stworzyć kampanię z przeniesionymi bohaterami?

Gary Paulini: Z pewnością chcielibyśmy mieć edytor kampanii od samego początku i to jest coś, co rozpatrujemy. Jednak, nie chcę na razie nic mówić ani obiecywać, jako że jesteśmy dalej bardzo daleko od finalnej produkcji.

Xavier Penin: Właściwie, edytor kampanii jest w planach i pozwoli on nie tylko na przenoszenie bohaterów, ale także artefaktów i innych danych.


Kalah: Czy jest system online? Co z DRM? 

Gary Paulini: Sądzę, że pytanie to raczej coś w stylu: Czy gra będzie używała UPlay? Mam rację? Jednak bardziej poważnie, Uplay jest częścią strategii Ubisoftu, więc będzie częścią Heroes VII. Jednak, jak wcześniej powiedzieliśmy, Uplay nie będzie już wymagał stałego połączenia. Coś jak Steam, musisz raz się połączyć, by aktywować swoją grę, a później możesz już grać tak długo offline, jak tylko chcesz. Takie będzie rozwiązanie w Heroes VII.

Xavier Penin: Gra będzie zawierać klasyczne tryby online i może nawet coś więcej. 


Kalah: System walki i pole bitwy - co możecie nam o tym powiedzieć? 
Gary Paulini: Jest naprawdę wiele do powiedzenia w tej sprawie. Nie chcę zdradzić za dużo rzeczy, jako że będziemy to robić przez Radę Cienia. Zdecydowanie powinieneś trzymać na to oko, by zdobywać jak najwięcej informacji. W zamian, po prostu rzucę paroma teaserami: inny układ walki, przeszkody, różne warunki zwycięstwa... i flankowanie! Zasadniczo, nie staramy się powtarzać schematów, jednak pole bitwy z poprzednich części i budynki, miejmy nadzieję przyniosą kilka ciekawych zmian w walce.

Xavier Penin: Motto do pola bitew w H7 to mniej zdolności, więcej taktyki. Poszliśmy w stronę dynamicznych bitew z ruchem, ryzykiem i poświęceniem. Chcemy zachęcić do ataku i nagradzać umiejętne rozkładanie jednostek na polu bitwy, a takżę używanie wolnej przestrzeni. Chcemy także pokreślić styl walki każdej frakcji, poprzez umiejętności rasowe (faction skills), a także statystyki jednostek i zdolności (abilities). Innym ważnym tematem jest różnorodność pól bitew  i formacji NPC. Rozegrasz bitwy na różnych terenach z różnym szykiem przeciwników - z różnorodnymi armiami, używającymi odmiennych taktyk


Kalah: Lineup;. 

- Jakie frakcje?

Gary Paulini: Jeśli widziałeś trailer (mamy szczerą nadzieję, że to zrobiłeś!), wiesz, że planowanych jest 6 frakcji w Heroes VII. 4 z nich zostały już ustalone z powodu pewnych ograniczeń: Haven (jak zresztą zawsze), Academy (wreszcie powracają!), Necropolis i Stronghold. Tymczasem, pozostałe 2 frakcje nie są jeszcze ustalone, i faktem jest to, że daliśmy możliwość wybrania 2 frakcji, które gracze chcieliby zobaczyć. Teraz trwa głosowanie w Radzie Cieni, pozwalające fanom wybrać między Sylvanem a Fortecą, które poprzedzi inne głosowania(jak wdrożone jako drugie - wpływ na fabułę, środowisko, lineup i zdolności) . Umożliwiliśmy graczom mieć duży wpływ na proces powstawania gry, pozwalając im pomóc w tworzeniu Heroesów w taki sposób, w jaki oni chcą . Nie przegap więc tej okazji i nie zapomnij rozpuszczać wieści w różnych gronach.

- Jednostki?

Gary Paulini: Powinieneś rzucić oko na Radę Cieni, jako że zawiera ona konkretne informacje o ujawnionych jednostkach. Bądź na bieżąco, bo ujawnimy więcej w trakcje prac!
 
Xavier Penin: Największą nowością jest powrót maszyn wojennych w różnych formach,  z podobnymi zastosowaniami jak w poprzednich częściach. Będziecie zaskoczeni.

- Jednostki neutralne?
Gary Paulini: Oczywiście będą one częścią tej części. Nie mogę dać więcej informacji na tę chwilę, ale postaramy, by byly one ważnym elementem gry.
 
Xavier Penin: Zdajemy sobie sprawę  z wagi jednostek neutralnych, które zapewniają różnorodność w pojednykach, ale polegamy także na różnorodności armii, formacji i terenu.


Kalah: Ekonomia w grze: jakie surowce? Czy parę surowców jest powiązancych z poszczególną frakcją? 

Gary Paulini: Odrobliśmy naszą pracę domową i usłyszeliśmy informacją zwrotną. W Heroes VII będzie 7 surowców i kilka  z nich będzie powiązanych z konkretnymi poziomami jednostek. Więc, bardziej niż kiedykolwiek, kontrolowanie surowców będzie konieczne do zwycięstwa.

Xavier Penin: Kilka frakcji będzie potrzebowało konkretnego surowca w większym stopniu niż inne, jednak nie chcemy tworzyć wąskich gardeł. Frakcje te będą miały sposoby do zbierania zasobów, w których się specjalizują, nawet w trudnych sytuacjach, poprzez zdolności bohatera czy budynki z miast.


Kalah: O czym będzie kampania? W jakim momencie jesteśmy na osi czasu? 

Gary Paulini: Historia Might & Magic Heroes VII dzieje się w  853 RSS. To jest 10 lat po Czwartym Zaćmieniu i śmierci cesarzowej Maeve, która zostawiła pusty tron i Cesarstwo w chaosie. Po niezliczonych bitwach, pokojach, zdradach i sojuszach, dwaj rywale ubiegają się o koronę: Ivan z Rodu Gryfów i Seamus z Rodu Jelenii. Teraz większość już wie, że to Ivan wygra walkę o koronę i zostanie cesarzem. Tego, czego jednak nie wiecie jest to, że o mały włos do tego nie doszło.

Poznajemy Ivana w stanie zwątpienia: wojna odcisnęła piętno na jego ciele i umyśle. Widział wiele tragedii i zniszczeń i prawdopobnie sam kilka popełnił. Teraz jest już zmęczony tym wszystkim, chce złożyć broń i ogłosić niepodległość swego księstwa, zostawiając Cesarstwo Seamusowi. Ale kiedy ma już podejmować tę decyzję, jego doradcy (wśród nich kilka znajomych twarzy) zaczynają opowiadać mu historię dawnych bohaterów, którzy, jak Ivan, musieli zmierzyć się z trudnymi decyzjami.

Ta cała historia zawarta jest w 6 kampaniach, każda skoncentrowanana na kluczowym momencie wydarzeń pewnej frakcji ... I to wszystko, co na razie powiemy. 


Kalah: Kto komponuje muzykę? Czy uwielbiony przez fanów duet królów King/Romero powróci? 

Gary Paulini: Heroes nie jest Heroesem bez Roba i Paula. Na pewno więc oni wrócą... oh przepraszam, powinienem powiedzieć, że właśnie wrócili, jako że parę ich utworów można usłyszeć w demie, zaprezentowanym na GamesComie .  

Roc Chen, kompozytor, który pracował nad  Heroes VI Adventure Pack, a także MMX – Legacy, także przyczynił się do stworzenia paru kawałków.


Kalah: Wymagania sprzętowe? 

Gary Paulini: Trudno powiedzieć na te nczas, bo gra jest dalej rozwijana, poprawki są wprowadzane, nowości dodawane. Jednak, skupimy się na wymaganiach, by upewnić się, że gra będzie mogła zostać uruchomiona na komputerach szerokiego zakresu.




Wywiad przeprowadziłł Kalah.
Źródło:celestialheavens.com 
Przetłumaczył: Sylath
Tagi Tagi: Heroes VII
Brak komentarzy.




Włącz odtwarzacz
Jak oceniasz "Trial by Fire" - nowy dodatek do Heroes VII?
Świetny
Dobry
Przeciętny
Słaby
Nieporozumienie
Zaloguj lub Zarejestruj się aby wysyłać wiadomości.
54.146.x.x
54.154.x.x
83.168.x.x
40.77.x.x
46.229.x.x
62.141.x.x
77.45.x.x
51.255.x.x
157.55.x.x
54.175.x.x
105.154.x.x
91.123.x.x
177.79.x.x
176.31.x.x
MSN spider
Google spider
Odwiedza nas 0 użytkowników
oraz 16 gości. (Razem: 16)