Witajcie gracze z wielu świata stron!
Dzisiaj przechodzimy do kolejnej nacji, ale nie będzie to Śmierć jako kontra do Życia, ale postanowiłem przedstawić Wam siły Chaosu. Jak najprościej scharakteryzować tę nację? Niszczyć, niszczyć i jeszcze raz niszczyć. Palić co się da, uniemożliwiać ponowne powstanie.
Jednostki:
Tak jak wcześniej zacznijmy więc od jednostek jakie są nam oferowane:
- Orkowie i Bandyci jako podstawa armii
- Meduzy albo Minotaury
- Ifryty lub Zmory
- Czarne smoki lub Hydry
Ponadto istnieją jeszcze jednostki, których nie można kupić w miastach i są to:
- Piraci
- Troglodyci
- Obserwatorzy
- Gargulce
- Goblińscy Rycerze
- Demosmoki - najpotężniejsza jednostka w grze
Zaklęcia:
Czary ze szkoły magii zniszczenia są nastawione na jak największe wyniszczenie armii wroga za pomocą potężnych zaklęć ofensywnych takich jak np. dezintegracja, implozja, seria błyskawic czy inferno. Jest możliwość użycia również błogosławieństw takich jak koci refleks czy przyspieszenie,albo klątw takich jak pech czy jego grupowa wersja. Czarami, które również są warte uwagi są zawirowanie many czy też magiczne lustro.
Pełną listę czarów znajdziecie tutaj:
http://www.tawerna.biz/czytaj_artykul_405_magia-chaosu-w-heroes-iv.html
Budynki specjalne:
Wir many - podwaja bohaterowi punkty many.
Złodziejska Rękawica - dodaje bohaterowi 3 pkt. do walki wręcz
Akademia Bojowa - obdarza bohatera jednorazową premią +1000 exp.
Oko Chaosu (wymagany do budowy jest Graal) - daje 3000 sztuk złota oraz wzmacnia o 50% siłę magii chaosu.
Nacja, do której nie mam tak naprawdę żadnego ustosunkowania. Faktem jest, że ma najdroższe(być może najlepsze jednostki), które można zakupić w mieście. Chyba celowym działaniem autorów gry był tak mały ruch hydry. Pewną zależnością jest również to, że prawie za każdym razem minotaury bronią się przed atakami feniksów. Moja armia standardowo wyglądała tak: jednostki podstawowe, meduza, w zależności od surowców ifryty/zmory oraz smoki/hydry.
A wy jak odbieracie potęgę chaosu? Jakie macie preferencje wobec jednostek?
Sir_Imperathor
Na drugim poziomie meduzy są świetne, minotaury przydałyby się, ale pod warunkiem,że byłyby czymś innym niż alternatywą dla meduz. Dobrze,że chociaz zarówno zmory, jak i Ifrity są sensownym wyborem (kiedyś preferowałem zmory ze względu na dobre statystyki, ale latające ifrity z ognistą tarczą z czasem wydały mi się bardziej elastyczne taktycznie).
Nie jestem aż takim fanem czarnych smoków, mimo znakomitych statystyk, bo są koszmarnie drogie (a w Heroes 4 jest dużo trudniej o gromadzenie gotówki niż w trójce). A do tego ich całkowita odpornośc na zaklęcia sprawia, ze nie można też ich dopalać swoimi czarami, a to spora wada.
Magia Chaosu co prawda ma najwięcej czarów zadających obrażenia, ale ma też fajne i przydatne dopałki dla naszych oddziałów, jak koci refleks czy grupowe pierwsze uderzenie.