Witajcie!
Dzisiaj pozwolę sobie zaprezentować wam siły śmierci, znane również pod nazwą Nekropolis. Jakie jest główne założenie tej nacji? Najprościej rzecz ujmując należy rzec, że śmierć!
Jednostki:
- Szkielety i chochliki jako podstawa
- Duchy lub cerbery
- Wampiry lub jadowite pomioty
- Diabły lub kościane smoki jako bossy
Jednostkami, których nie można kupić w mieście są mroczni czempioni, zombie, mumie oraz gargulce.
Zaklęcia:
Czary, którymi dysponuje ta nacja to w większości klątwy, ale również ożywienia nieumarłych i pewne wspomagacze. Możemy zdenerwować przeciwnika Grupowym Wspowolnieniem albo Grupowym Odwołaniem lub grupową wersję klątwy. Spowolnimy, zminimalizujemy obrażenia a ponadto zdejmiemy wszystkie pozytywne efekty.Trucizna z zarazą wykończą szeregi naszych wrogów, a jeżeli nasza armia zacznie ponosić starty zawsze możemy ożywić szkielety, albo jeżeli pozwala nam na to nasza wiedza to wampiry. Trzęsawisko na mapie przygody to potężne zaklęcie, dzięki któremu możemy dogonić wroga lub przed nim uciec. Dzięki wampirycznemu dotknięciu nasze jednostki mogą się same wskrzeszać przy każdym ataku na żywą jednostkę.
A tutaj link do spisu zaklęć:
http://www.tawerna.biz/czytaj_artykul_402_magia-smierci-w-heroes-iv.html
Budynki specjalne:
- Szkieletornia: pozwala zmieniać żywe jednostki w nieumarłych
- Nekromatron: zwiększa Nekromancję o 10%
- Piekielny Posąg (wymagany jest Graal) - zwiększa o 50% ilość ożywionych stworzeń, wzmacnia o 50% Magię Śmierci oraz o 10% Nekromancję.
Moja ocena tego jest taka. Siły Śmierci to w tej części porażka. Niezbyt wysoki przyrost. Wybór między duchem a cerberem jest jak wybór między dżumą a cholerą. Dopiero jednostki trzeciego poziomu takie jak wampir czy jadowity pomiot pozwalają na wzmocnienie naszej armii, ale z kolei bossowie też nie zachwycają. Klątwy są tutaj czymś naprawdę silnym, a przy dobrym nekromancie również ożywienia mają kluczową rolę.
/Sir_Imperathor
Odnośnie topowych jednostek, to diabłami trzeba umieć grać. Parametrów może rewelacyjnych nie mają, ale mogą się teleportować przywoływać lodowe demony. Kościane smoki są za to silniejsze.
Jeśli nie gramy przeciwko golemom to moim zdaniem śmierć wymiata. Na początku jest problem z rozwojem, jednak jak dobijemy do tych kilku wampirów to już można dobrze pograć.