Rozwój bohatera w MMH7
♦ Opublikowany: 10.04.2015 o 16:00
♦ Czytany: 9445 razy
♦ Opracowany przez: Sylath


Niedawno twórcy zaprezentowali system rozwoju postaci w nadchodzącej części Might & Magic Heroes. Wszystko będzie się opierało na systemie tak zwanego skillwheela, czyli kojarzonego koła umiejętności z Heroes V. Ponownie wracają więc talenty i zdolności. Nie jest już to więc przez wielu krytykwany system ze wcześniejszej wersji. Twórcy wyraźnie nawiązali do systemu z piątej odsłony, wprowadziwszy przy tym kilka modyfikacji, które podtrzymały zalety rozwoju postaci z M&MH VI.

Najważniejszym podobieństwem jest to, że gracz sam będzie mógł przyznawać punkty w taki sposób, w jaki chce. Do tego, to klasa postaci będzie determinowała dostęp do umiejętności, a co za tym idzie zdolności. Inaczej niż w Heroes V, w którym jedyną blokadą przed stworzeniem przekombinowanego bohatera było po prostu zmniejszone prawdopodobieństwo na otrzymanie danego talentu. Oczywiście, poza Orkami, którzy byli specyficzną rasą.

Twórcy jednak nie zapomnieli o fanach piątej odsłony i specjalnie dla nich stworzyli losowy system, w którym gracz przy zdobywaniu poziomu będzie mógł spośród kilku proponowanych zdolności czy umiejętności wybrać tę, która mu odpowiada. Natomiast dla żółtodziobów będzie zarezerwowany automatyczny rozwój postaci, który ukierunkuje ją na poprawny tor.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej, to zapraszam do rozwinięcia nowiny.



Filozofia rozwoju bohatera

Domyślny system umiejętności w Heroesach VII bazuje na dawaniu graczowi możliwości rozwoju swojego bohatera w taki sposób, że jest w stanie za pomocą odpowiedniego przydzielania zdolności stworzyć własną strategię.

Każdy bohater należy do klasy, która z kolei definiuje styl gry. Jednak skillwheel pozwala ci wyspecjalizować lub zbalansować granie nim. Niektórzy mogą myśleć, że specjalizazcja jest kierunkiem, w którym trzeba rozwijać bohatera i w pewnym stopniu może być to prawda, jeśli masz konkretny styl gry. Balans może jednak być bronią w dłuższych grach. Także, w grze dostępne są zdolności arcymistrzowskie, które nie mogą być mylone z najpotężniejszymi zdolnościami rasowymi występującymi w Heroes V. Są to wprawdzie świetne umiejętności, ale same z siebie nie zapewnią ci pewnego zwycięstwa.

Klasa bohatera

Jak już wiecie, każdy z bohaterów należy do frakcji i jest albo herosem magii, albo mocy. Ma to największy wpływ na koło umiejętności. Wśród nich można znaleźć trzy klasy: ofensywną, defensywną i bardziej zbalansowaną.

Skillwheel

Skillwheel pozwala ci zobaczyć wszystkie możliwe drogi rozwoju twojego bohatera na jednym ekranie. Natychmiastowo możesz zobaczyć, jakie są jego mocne strony. Możliwe jest zatem zobaczenie całej zawartości albo tego, do czego aktualnie masz dostęp. Prawy panel umożliwia bezpośredni wgląd we wszystkie szczegóły dotyczące wybranego elementu. Po lewej widać natomiast specjalizację bohatera.





Umiejętności i poziomy zaawansowania

Każdy skillwheel posiada 6 umiejętności głównych i 4 umiejętności poboczne. Każda z umiejętności głównych posiada 3 stopnie zaawansowania (ranks): Nowicjusz, Ekspert, Mistrz. Poboczna umiejętność ograniczona jest natomiast tylko do rangi eksperta.

Stopnie zaawansowania pozwalają na czerpanie korzyści jak rozwój statystyk czy dostęp do zdolności:

  • podstawowy (novice rank) daje dostęp do 3 zdolności,

  • ekspercki (expert rank) daje dostęp do 2 zdolności,

  • mistrzowski (master rank) daje dostęp do 1 zdolności.


  • Trzy spośród głównych umiejętności mają także zdolność arcymistrzowską.
     
    By odblokować nowy stopień zaawansowania, musisz odblokować najpierw wcześniejszy (poza podstawowym) i 
    wybrać co najmniej  jedną zdolność ze wcześniejszego poziomu.




    Zdolności

    Zdolności są bardziej wyspecjalizowanie niż umiejętności, zapewniają bohaterowi przeróżne modyfikatory. Zdolności arcymistrzowskie są naprawdę ważne, szczególnie od momentu, kiedy zacznie się łączyć ze wcześniejszymi. By ją odblokować, trzeba mieć po prostu odblokowaną zdolność na mistrzowskim stopniu.




    Punkty Umiejętności

    Żeby odblokować poziom umiejętności lub zdolność, musisz poświęcić najpierw punkt umiejętności. Każdy bohater dostaje jeden punkt przy zdobywaniu kolejnego poziomu. Możesz gromadzić te punkty, ale w Heroes VII takie zachowanie nie przynosi korzyści. Bohater może dostać umiejętność lub zdolność, dzięki specjalnym budynkom na mapie przygody, nic za nie nie płacąc. Jednak takie budynki nie pojawiają się zbyt często.


    Umiejętności Magiczne

    Magiczne umiejętności są istotne dla bohatera od momentu dostępu do magii. Wszystkie podstawowe czary są dostępne dla wszystkich herosów, jednak te potężniejsze są zarezerowawane tylko dla bohaterów inwestujących w umiejętności magiczne. Zdolności w obrębie umiejętności magicznej zwiększają siłę czarów na wiele różnych sposobów. Umiejętności magiczne, które bohater może posiąść, zależą głównie od jego frakcjii. I na przykład, bohaterowie Przystani są mistrzami w Magii Światła, ale jednocześnie nie korzystają z Magii Ciemności.


    Umiejętności Mocy

    Umiejętności mocy są dostępne dla wszystkich bohaterów, poza okrzykami, które są przeznaczone tylko dla bohaterów mocy. Umiejętności te skupiają się na zwiększeniu efektywności bohatera i armii na polu bitwy.


    Umiejętności Neutralne

    Te z kolei polepszają bohatera na mapie przygody, podczas eksploracji, rozwoju miasta, ekonomii itd.


    Autoskilling

    Dla początkujących graczy dostępna jest opcja, która pozwala grze wybrać drogę rozwoju bohatera przy dostępnych punktach umiejętności. Używanie tego systemu zapewni zbudowanie silnego i efektywnego bohatera za cenę braku swobodnej personalizacji.


    Umiejętności Losowe

    System ten jest podobny do tego, z którym się spotkaliśmy w Heroes V. Przy każdym nowo osiągniętym poziomie gracz ma do wyboru parę umiejętności i zdolności, z których musi jakąś wybrać.


    Specjalizacja

    Jest to cecha, która definiuje bohatera i w pewien sposób odróżnia go od innych.



    Vite
    To już wiem skąd tyle tych klas bohatera.
    Samo kółko wydaje mi się być dobrym pomysłem, ale rozwój wydaje mi się być za bardzo ograniczony, dobrze,że dali tryb dla fanów H5. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy: aby np. mieć magię powietrza na fula to muszę wbić 6 leveli czy 9 (6 podstawowy, ekspert, mistrz)?
    11
    Kwi
    Hex
    Dowiemy się tego zapewne z następnych artykułów. Cierpliwości. Smile
    11
    Kwi
    Sylath
    Wraz ze wszystkimi zdolnościami wychodzi 9 poziom. Ewentualnie ze zdolnością arcymistrzowską to 10.
    11
    Kwi
    Mantykor
    Wygląda bardzo przejrzyście, wszystko w jednym miejscu (w przeciwieństwie do H6) i w czytelnym stylu. Jeśli wszystkie zdolności będą w miarę przydatne to myślę,że będzie prawie idealnie.
    12
    Kwi
    Squbaniec
    Wygląda to o wiele przejrzyściej niż w przypadku HVI, gdzie się potrafiłem zgubić w co dałem punkty zdolności. Ciekawie się zapowiada, zobaczymy jak bardzo te beta testy wpłyną na ukształtowanie wersji finalnej.
    10
    Cze




    Włącz odtwarzacz
    Podoba Ci się ta strona?
    Jest świetna!
    Bardzo fajna
    Zwykła strona
    Nie za bardzo
    Usunąć!
    3.147.x.x
    3.149.x.x
    3.12.x.x
    3.145.x.x
    3.144.x.x
    18.222.x.x
    3.141.x.x
    3.145.x.x
    3.133.x.x
    78.159.x.x
    18.117.x.x
    18.222.x.x
    3.142.x.x
    18.227.x.x
    3.138.x.x
    3.145.x.x
    18.226.x.x
    87.250.x.x
    213.180.x.x
    18.191.x.x
    3.128.x.x
    18.222.x.x
    18.217.x.x
    148.251.x.x
    18.118.x.x
    3.15.x.x
    18.191.x.x
    18.119.x.x
    3.138.x.x
    3.145.x.x
    3.144.x.x
    18.189.x.x
    52.14.x.x
    3.145.x.x
    3.139.x.x
    3.17.x.x
    18.218.x.x
    18.218.x.x
    3.128.x.x
    157.66.x.x
    3.145.x.x
    18.116.x.x
    3.136.x.x
    3.140.x.x
    3.144.x.x
    3.145.x.x
    18.223.x.x
    18.191.x.x
    3.22.x.x
    MSN spider
    Odwiedza nas 0 użytkowników
    oraz 50 gości. (Razem: 50)