Nadszedł czas, by przedstawić bohaterów
Twierdzy, a konkretnie, jak to wygląda wewnątrz klasowego podziału herosów. Na pierwszy ogień idą dziś bohaterowie mocy. Umiejętnością, która będzie towarzyszyć każdemu bohaterowi Twierdzy jest - jak nie trudno było się domyślić -
Szał Krwi. Jest to więc tak zwana umiejętność frakcyjna czy rasowa - jak kto woli.
Więcej, jak zwykle, w rozwinięciu.
Podział bohaterów mocy prezentuje się następująco:
Warmongers - Podżegacze wojenni pragną tylko walki i krwi. Ich trening i dzienne myśli są ukierunkowany w stronę bitwy. Prowadzą oni swoje oddziały z pędem i siłą. I są pewnie najśmiertelniejszymi bohaterami Ashan, prowadząc grupę źle uzbrojonych wojowników. Ich główne umiejętności to: Szał Krwi, Okrzyki Wojenne, Atak.
Barbarians - Barbarzyńcy są typowymi orkijskimi bohaterami, nawet jeśli kilku z nich jest innej rasy. Ich umiejętności są dobrze zbalansowane, chociaż są oni dowódcami, polegającymi bardziej na swoim szczęściu niż Podżegacze czy Wodzowie. Ich główne umiejętności to: Szał Krwi, Okrzyki Wojenne, Działania Wojenne.
Chieftains - Wodzowie są energicznymi przywódcami, często wybieranymi na generałów podczas podróży i na dowódców, kiedy budowana jest nowa osada. Ich większa skłonność do negocjacji niż do zabijania jest czymś bardzo rzadkim pośród Orków. I nawet jeśli są często niedoceniani, zdarzało się, że dokonali przełomu w historii swojego ludu. Ich główne umiejętności to: Szał Krwi, Działania Wojenne, Obrona.
Uwaga, oficjalne nazwy umiejętności i bohaterów w finalnej polskiej wersji mogą ulec zmanie.
Poniżej można zobaczyć wersję kobiecą i męską bohaterów mocy.