Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Ankieta
Pytanie: Najlepsza frakcja
Przystań - 5 (16.1%)
Inferno - 3 (9.7%)
Nekropolis - 5 (16.1%)
Loch - 4 (12.9%)
Sylwan - 9 (29%)
Akademia - 2 (6.5%)
Forteca - 2 (6.5%)
Twierdza - 1 (3.2%)
Głosów w sumie: 31

Strony: 1 ... 130 131 132 [133] 134    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Najsłabszy/najgorszy oraz najlepszy/najsilniejszy Zamek (Czytany 566609 razy)
dooszoo

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 17

Zobacz profil
« Odpowiedz #1980 : 03 Stycznia 2014, 15:57:51 »
Hej,

Pozwolilem sobie napisac notke z moja ulubiona ostatnio strategia gry Forteca, dzieki ktorej Krasnoludy staja sie jednym z silniejszych (jesli nie najsilniejszym) zamkiem. Link tu: http://karczmarz.polter.pl/HoMM-5-najsilniejsza-frakcja-b17368

PS. Jesli nie mozna linkowac do blogow to przepraszam


IP: Zapisane
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #1981 : 03 Stycznia 2014, 18:56:26 »
Widzę to tak. Lubisz grać krasnoludami i wiesz jak wykorzystać ich potencjał. Jest jednak pewna luka w twojej strategii. A mianowicie walka z Lochem. To miasto ma wyjątkowo wytrzymałe jednostki (co prawda o małym przyroście, ale w 1 miesiąc nie jest trudno zrobić 50 krwawych dziewic). Tym bardziej, że to miasto ma dwie jednostki, które mogą przeżyć armageddon i są nimi: lekko osłabione hydry i nietknięte smoki. Jako że czarnoksiężnik ma największe bonusy w stronę siły czarów i ataku, atak czarnoksiężnika nie będzie w tej chwili brany pod uwagę ze wzgl. na wykorzystanie strategii obronnej. Niestety, nie wziąłeś pod uwagi zaklęcia, którego nie sposób się oprzeć krasnoludami (wyłączając fakt runów i artefaktu). Jest nim implozja, którą można spokojnie zadać 3x dmg, już na 11 lvl, przy posiadaniu odpowiednich umiejętności. Przy sile czarów, która zazwyczaj wynosi ok. 4-8 (zależy od budynków na mapie), tzn że zadamy dmg: (40+40*SP)*3, czyli w najsłabszym przypadku: 200*3=600 dmg. A skoro masz witalność, to twoje maluchy będą miały o 2 pkt więcej wytrz. Czyli 600/14= 42-43 maluchy i to na 11 lvl, pomijając fakt iż walkę finałową się toczy z rywalem o podobnym lvl do twojego bohatera. Więc, gdy toczymy walkę z rywalem o 15 spell powerze, to już nie jest tak kolorowo, tym bardziej, że w lochach jest bonus z żywiołu i niepoliczony (celowo) wcześniej bonus z artefaktu. Czyli. (40+40*15)*3,5=2240 (nie wliczając bonusu żywiołu). Tzn, że maluchów ginie: 2240/14=160. 25 lvl można bez problemu wbić w jeden miesiąc - tym bardziej lochem. A skoro przyrost przez 3 tygodnie będzie wynosił 36 + 27 po pierwszym tygodniu (bo po pierwszym tygodniu można maksymalnie wbić cytadelę, gdy poziom początkowy miasta wynosi 3, bo na niektórych mapach bywa, że od razu jest miejsce rekrutacyjne dla jednostki pierwszego poziomu, bądź kuźnia i tawerna.

Więc - obrona może mieć sens, jedynie w wypadku, gdy masz pewność że rywale będą słabsi od ciebie. To jest taktyka tzw. poganiacza i osłabiania tyłów rywala. ;) Złotego środka na grę nie ma, ale twoja taktyka jest jak najbardziej skuteczna, ale już na heroicznym, potrzebowałbyś każdej jednostki na wagę złota, więc, pójście w mrok jest całkowicie nietrafne. Lepsza byłaby magia światła, ze wzgl. na czar wskrzeszenia i Boskiej zemsty. Poza tym, w swojej taktyce, tylko skupiasz się na jednostce pierwszego poziomu, a nie na rozwoju całej armii. Mentor również nie jest trafny, ponieważ robiłbym go w ostateczności. Lepszy byłby, exp. oświecenie, ale zrezygnowałbym ze szczęścia, bo w całej praktyce, w najmniejszym stopniu się sprawdza. Zastąpiłbym je Talentem magicznym i częstszym miotaniem Boskiej zemsty/Ściany/Kuli ognia (jeśli pójście w zniszczenie). Mana wtedy tym bardziej nie byłaby problemem, co w tym mieście czasem bywa.

Wracając do magii światła zadałbyś pytanie w co by się wtedy poszło? Podpowiem. Mistrz gniewu. Czar przyspieszenia, nie bez powodu jest najlepszy w tej magii. 30% zwiększa inicjatywę jednostek, a czar grupowy, działa na całą armię. Dodatkowo Wichura, obniża prędkość poruszania się jednostek o 1 i ich inicjatywę o 1, a trzeci skill 'Ulepszona Mana', obniża koszt wszystkich czarów z tej szkoły o 50%, przez co many miałbyś na wiele bitew, a brak studni nie byłby dużym problemem.

Co prawda w moim poście skupiłem się tylko w walce z lochem, ale to w końcu priorytetowy rywal dla tej nacji, bo w sumie w fabule gry, walczą ze sobą. ;)


IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
Hunter

***

Punkty uznania(?): 6
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 242


Śmieszny człowieku, czy pamiętasz ciemność?

Zobacz profil
« Odpowiedz #1982 : 02 Lutego 2014, 23:22:27 »
Witam, dopiero co sie zarejestrowałem chce sie zatem podzielić wiedza w kilku tematach jednym z nich oczywiscie na temat zamków.

 Zacznę od NAJGORSZEGO czyli tego ktory mi się nie podoba bo : jest brzydki , brzydkie jednostki , głupie umiejętności itd . No cóż na wstępie chcialem zaznaczyć ze wiele osób się może ze mną nie zgodzić ale pamiętajcie  o jednym ja gram na mapach DUZE BARDZO DUŻE. I OGROMNE.
W sumie tylko na takich bohater ma lvl 35+ armie około 100 7lvl i proporcjonalnie reszta oczywiscie masa artefaktów itd.

 I tutaj zamek ktory mi się nie podoba wgl INFERNO początkowo mowie SB mm fajna taka rasa w której brak harmoni jakiegoś ładu tylko taka zmasowaną sila i niszczycielska wredna moc. Takie się zapowiadało inferno i takie jest ale nie podoba mi się to zupełnie. Jednostki takie jak IMP, OGAR , ARCYDIABEL są strasznie brzydkie ( chodzi o podstawowe ulepszenia i alternatywy oczywiście wiec o wszystkie ) one są brzydkie bo :

 IMP maly skrzat ni to śmieszny ni to straszny a to kiepska mieszanka , pieski wyglądają właśnie jak pptulne pieski one powinny straszyć jak mityczny cerber powinny być dużymi ziejacymi ogniem demonami a nie takie jak są w h5 azor i jego ulepszenie burek ..

 Arcydiabel ehh tu juz dla mnie załamka on to dopiero powinien być straszny muah powinien być ogromny jak cyklop z twierdzy ziac ogniem no po prostu demon z piekła rodem a ten wygląda jak piekarnik nielsztaltny zgarbiony piekarnik z duza laska w ręce ehh brzydal.

No i miasto .. Nie można go całego ogarnac wzrokiem to rowniez mnie denerwuje w krasnalach ale tu zupełnie czuje sie zamknięty jakis wszystko się pali a wbrew pozorom nie musi. Inferno nie musi oznaczać ognia wszędzie. Ten zamek powinien wyglądać inaczej mniej ognia więcej takiej fantastycznej wizji piekła.

 Dobra no to lecimy NAJSLABSZY ZAMEK czyli ten którego jednostki i wgl cala armia jest najslabsza i nie nadrobi tego nawet umiejętnością. I tu no cóż to jest bardzo subiektywne możecie niektórzy być tym zdziwieni ale znow  Inferno.
Ale mam argumenty. Sam tym zamkiem grałem niedawno na kilka innych najpierw na Necro kolega grał właśnie Necro a jest to zamek ktory uważałem za najsłabszy na ogromne mapy i dostałem taki wpierdziel ze hej wykorzystałem wszystko co mogłem mialem srodkowa um nawet mój wróg najpierw powybijal wszystkich z bramy a potem po straceniu części swoich powybijal wszystkie moje jednostki nawet nie używał przeciwko mnie szalu ani hipnozy ciągle tylko wskrzeszal swoich nie jakoś bardzo duzo ale jednak pod koniec to sumarycznie wskrzesił ze 100 smoków bo ciągle to robił a moje slabiaki zostały łomot.

No i hah drugi raz zagrałem inferno bo sądziłem ze to taki trochę niefart moze zle talenty i cóż zagrałem na przystań i tu juz nawet nie bede opisywał ale tak dostałem ze ... Wróg wyszedł bez strat niemal z walki a mi zabil wszystkich gryf i archanioł i kusznik tylko oni walczyli i nimi zabil wszystkich.

No to teraz te drugie zamki.
NAJLEPSZY czyli najładniejszy najbardziej epicki klimatyczny, słowem cudmiod :D i tutaj NECRO ten zamek jest piękny pod swoim względem ma być ciemny epicki , mrocznie tajemniczy, armia ma być taka zbieranina coś al'a " wesola kompanija" ma być odrażający ale z klasa i tadam taki właśnie jest ahh zamek muzyczka tło zamku i jednostki cudo, jedynie wolałbym na 7 lvl nie ten słabszy smok ale mocniejszy z przyrostem 2 jak wszędzie Czarny jeździec coś jak w III  6lvl był to ty bym chcial taki 7. Ale poza tym zameczek bajka.

A teraz NAJSILNIEJSZY zamek jak dla mnie niezniszczalny Sylvan. Ten zamek jest wręcz boski. Juz mowie jak nim zagrać żeby dosłownie zniszczyć armie wroga nie pozostawiając jej szans na zwycięstwo. Talenty : LOGISTYKA , MAGIA SWIATLA , SZCZESCIE ( IDZIEMY NIMI DO SRODKOWEJ ) MAGIA ZNISZCZENIA , NAJLEPIEJ MACHINY JAK NIE TO ATAK CZY DOWODZENIE. bohater ANWEN LUB WYNGAAL dwoje najlepszych.

Dzięki mistrzowi ognia z m,destrukcji zdejmujemy praktycznie całej armii wroga 50% obrony oczywiście nie zadziała np na smoki czarne lub niektóre jednostki fortecy ale i tak na inne zadziala wiec warto tu z pomocą przychodzą bohaterowie połączeni ze środkowa um. Szczęście natury i wyngal oznacza ze wróg nie ma armii po 1 turze a anwen no nie da inicjatywy ale za to wybijeny w pień 3/4 ulubione jednostki. Mam filmik na którym kolega gra LOCHEM a ja SYLVAN I ANWEN i teraz uwaga mialem tylko 320 mistycznych ( tylko bo zawsze na FB mam z 700) i kolega miał  56 czarnych smoków. Pokazało mi ze mistyczni zabija 18-24 a zabili na hita 56 jak ? No tak  ze zaatakowali ze szczęściem i zadali 70% więcej obrażeń bo anwen była na 35lvl. W sumie zadali 470% więcej obrażeń bo 100% swoich obrażeń x2 bo szczęście x 2 bo ulubionemu wrogowi zadali podwójne +70% obrażeń z umiejętności anwen razem 470% obrażeń to samo zrobiłem przeciw przystani tylko ze tam miamem wyngaala i cóż po 1 turze wróg nie miał 3/4 armii a dalej juz całej.

Jestem absolutnie pewny ze tej taktyki nie przebije żadna juz to nie raz sprawdziłem. Do środkowej umiejętności w sylvanie dotrzeć jest wręcz banalnie umiejki po drodze są super ta taktyka sprawdza się przeciwko każdemu zamkowi. Tylko krasnale potrafią zdziałać coś przeciwko temu mimo to i tak przegrywają pojedynek. Wiem co mowie. No dobra rozpisałem sie.

Tyle ode mnie peace @-@


« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2014, 17:47:07 wysłane przez The Hunter » IP: Zapisane
"Żyją ludzie, którzy wierzą w złote smoki"

obliczeprawdyzaslaniam

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 15

Zobacz profil
« Odpowiedz #1983 : 17 Października 2014, 19:56:09 »
A sprawdzałeś się w boju mając za przeciwnika gracza z umiejętnościami, który jest powszechnie ceniony? Może jedynie koledzy z bloku ścierali się z Twoją niemożliwie skuteczną metodą?

Od jakiegoś czasu gram z ludźmi odbiegającymi tak radykalnie od poziomu, do którego przywykłem, że aż śmieszny się sobie zdaję przywołując opinie głoszone wcześniej; i całe szczęście, że głoszone raczej w zamkniętym gronie, bo zaśmiecanie nimi internetu...

Kilka osób umieściło tu rozsądne uwagi dotyczące względności takich rozważań, ale widać nic nie dociera :)
Słaba lub silna może być frakcja jedynie w odniesieniu do okoliczności.


IP: Zapisane
gamePLay1987

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 40

Głośny myśliciel

Zobacz profil
« Odpowiedz #1984 : 09 Kwietnia 2015, 17:37:54 »
Pytanie jak temat. Jeżeli macie jakieś powody, argumenty może poprostu ją lubicie. Zachęcam do dyskusji na ten temat :)
Nie wiem czy była taka ankieta.


« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 22:35:00 wysłane przez gamePLay1987 » IP: Zapisane
Głośne myślenie przynosi nieszczęście. Więc jestem pechowy bo za głośno myślę.

Wierzę w Fast'a. Fast to Bóg. xD
SyluZabroniłMiUżywaniaSpacjixD
Darkar

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 7


Zobacz profil
« Odpowiedz #1985 : 09 Kwietnia 2015, 20:19:19 »
Według mnie najlepsze jest Inferno. Choć akademia też ujdzie. ;D


IP: Zapisane
gamePLay1987

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 40

Głośny myśliciel

Zobacz profil
« Odpowiedz #1986 : 09 Kwietnia 2015, 21:01:45 »
Ja wybrałem Sylwan:
Lubię Findana i jego "Rój strzał",
Specjalizację "Szczęście natury",
Impregnowane strzały i balisty,
Trafienia krytyczne dla ulubionych wrogów,
Łowczych z Łukiem Jednorożca.

Ogólnie lubię elfy, na drugim miejscu stawiam Przystań.




IP: Zapisane
Głośne myślenie przynosi nieszczęście. Więc jestem pechowy bo za głośno myślę.

Wierzę w Fast'a. Fast to Bóg. xD
SyluZabroniłMiUżywaniaSpacjixD
Pumek

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #1987 : 07 Lipca 2015, 18:00:17 »
Osobiście uważam, iż nie ma sensu kłócić się o tego typu rzeczy, bo wynika z tego fakt, iż każdy chciałby być najlepszy. Ja stoję za fortecą i twierdzą. Obie te rasy cechuje unikalność, co sprawia, że można tam doznać wrażeń, których nie ma w innych miastach. U barbarzyńców od razu rzuca się w oczy, że nie mają oni zaklęć, dzięki czemu u nich trzeba przyjąć inną taktykę, co jest w tym wszystkim najlepsze.
Wiem dobrze, że większość gra sylvanem tylko dlatego, że dużo osób pisze, że to oni są najlepsi. Nawet, jeśli wygląd i efektywność tej rasy nie przypadła im do gustu, to grają nim tylko dlatego, że czytają na forach 'która rasa najlepsza'. Większość ludzi uzasadniłoby to argumentem 'bo są dobrzy' i mają wysoki atak, obronę, inicjatywę i jeszcze coś tam.

Zatem stwierdzam, iż forteca i twierdza są najlepszymi rasami, ze względu na swoją unikalność względem innych nacji, a także wygląd zarówno miast, jednostek jak i bohaterów.


« Ostatnia zmiana: 07 Lipca 2015, 18:05:44 wysłane przez Pumek » IP: Zapisane
aVtar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1

Zobacz profil
« Odpowiedz #1988 : 30 Lipca 2015, 16:47:46 »
Mi się najlepiej gra Sylwanem i Akademią. Necro też spoko. Pozdrawiam


IP: Zapisane
Ziperro

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1

Zobacz profil
« Odpowiedz #1989 : 03 Sierpnia 2015, 16:29:32 »
Grałem każdym miastem trochę, i w mej opini Akademia jest najsłabsza. Poziomy 1-5 są strasznie słabe i bohaterowie akademii maja denne rozdanie statystyk przy awansach. Miniarty trochę naprawiają to, ale to trzeba mieć tej wiedzy z 25 aby był widoczny efekt. Na Niedużych mapach ten zamek to tragedia, na dużych najwyżej średniak.

Sylwan wymiata.  Świetne jednostki, umiejętności( szczęście elfów) i inicjatywa armii. Jedynie talent rasowy do bani. Mocne jest też Nekro, wg mnie najłatwiej lać neutrale bez strat, co pozwala zachować potężną armie na FB.

Talenty rasowe mają słabe jak już pisałem Sylwan oraz Przystań- ten to już tragiczny. Najlepsze mają za to frakcje z dodatków- Konusy i Orki.


IP: Zapisane
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 236


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #1990 : 03 Sierpnia 2015, 17:09:19 »
Co do talentu rasowego Sylvanu.

Sylvan specjalizuje się w magii zniszczenia. Deszcz strzał doskonale się łączy z tą magią. Do tego, druidem zwiększać Siłę Czarów bohatera, która - nie ukrywajmy - jest dość znacząca. Jak zdobędziesz Mistrza Błyskawic, to będziesz mógł stunować aż 3 wrogie jednostki.

W podstawce natomiast jest zdecydowanie słabsza, bo wiadomo, że nie ma alternatywnego druida, no i impregnowana strzała przesuwa na pasku inicjatywy. Do tego, często nie widzę dobrego zastosowania tego talentu w kampaniach.

Co do Akademii, to zgadzam się. Nie umiem tym grać, nie umiem wykorzystać jego potencjału. Talent rasowy kosztuje duże pieniądze, a ledwo - jeśli w ogóle - uzupełnia braki bazowe stworzeń. Jest to zamek dość skomplikowany, ale na pewno nie jest słaby. Na pewno trzeba dobrze wykorzystać w niej Magię Przywołania. Na przykład takie odbicie pocisku, tajemna tarcza wraz z wytrzymałością na  gargulca może być irytująca.

Talent rasowy Przystani faktycznie trochę odbiega, jednak taki Gryf może boleć, gdy kontratakuje.


« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia 2015, 10:08:07 wysłane przez Sylú » IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
WielkiKiryl

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 67


Zobacz profil
« Odpowiedz #1991 : 04 Sierpnia 2015, 10:01:16 »
W podstawce dla mnie najsłabszym zamkiem jest akademia, może dlatego jest bardzo skomplikowana i nie wiadomo co jej dać, za to w dzikich hordach to już wymiata, zwłaszcza, że alternatywne ulepszenie rakszas jest mocno przegięte, co kompletnie psuje krew przeciwnikowi.
Najlepszy zamek w podstawce i w dodatkach to Sylwan(nie jestem oryginalny) ze względu, że dasz Łowcy ATAK,SZCZĘŚCIE,LOGISTYKA,MAGIA ŚWIATŁA i DOWODZENIE, to przy wysokich moralach co chwilę przeciwnik nie ma jak się ruszyć. Szkoda, że normalnie nie można mieć Findana, ale uważam go za jednego z lepszych bohaterów, bo właściwie przed samym początkiem bitwy jego elficcy strzelcy rozwalają najsłabszą jednostkę wroga. Strzelców wzmacnia Łuk z Rogu Jednorożca niwelujący kary za strzały z dystansu jednostkom, które mają zasięg pół.


IP: Zapisane
Tupet

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1

Zobacz profil
« Odpowiedz #1992 : 01 Września 2015, 15:40:36 »
Jest mozliwośc z kimś pogrania w heroes 5 ?



IP: Zapisane
Przystani

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 7

Zobacz profil
« Odpowiedz #1993 : 03 Sierpnia 2017, 08:26:47 »
Dla mnie przystań. Nie oceniam po sile, lecz po stronie. Przystań stoi po stronie dobra więc wybieram przystań. :slonko:


Necropolis to miasto naprawdę robione pod Nekropolie z HoMM3  :tawerna:



IP: Zapisane
akademek

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 97


Żywiołak z innego wymiaru

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1994 : 17 Sierpnia 2018, 17:46:30 »
Najbardziej lubię akademie. Najmniej lubię fortece.


IP: Zapisane
Leśna Świątynia
Strony: 1 ... 130 131 132 [133] 134    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.041 sekund z 24 zapytaniami.
                              Do góry