Tawerna.biz - Forum

Mody & modowanie => Heroes III - Modyfikacje => Wątek zaczęty przez: Warmonger w 13 Sierpnia 2009, 09:42:59



Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Warmonger w 13 Sierpnia 2009, 09:42:59
Znając  forumowiczów i ich mentalność zaczynam rozumieć, dlaczego ten temat jest martwy. Nie macie tu nawet działu przeznaczonego na mody. Tym czasem projekt jest jak najbardziej aktywny, ostatnio udało nam się pozyskać kilku nowych programistów. Zza granicy, bo przecież z Polakami i ich mentalnością nic nie wyjdzie.

(http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/templates/Chronicles/images/logo_chronicles.gif)

Wstęp

Celem projektu jest napisanie silnika HOMM: Wog od podstaw, rozszerzając jego możliwości oraz dodając całkiem nowe. Chcemy również umożliwić wsparcie dla rozlicznych modów i nowych miast, których naprodukowano całą masę, a jednak jak dotąd żadne z nich nie zostało oficjalnie ukończone.
VCMI nie jest kolejnym modem dodającym pakiet skryptów i innych bzdetów, naszym celem jest otworzenie oryginalnej gry wraz z WoGiem i jego możliwościami.
Gra już działa i możecie się o tym łatwo przekonać, natomiast NIE jest grywalna ani ukończona. Jak na razie korzysta z plików WoGa i jego posiadanie jest konieczne, aby odalić VCMI

Sciągnij najnowszą wersję: VCMI 0.73 (http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/dload.php?action=download&id=13)
Visit oficjalne forum (http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/portal.php)

(http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=34)

Wsparcie

Projekt jest otwarty i każdy, który posiada chęć oraz umiejętności może go współtworzyć. Jesteśmy również otwarci na współpracę z twórcami modów oraz sugestie graczy. Poniżej kilka porad dla zainteresowanych:

Dla testerów:
- Ściągnij najnowszą wersję VCMI, wypadkuj do główniego folderu WoGa
- Pograj, przetestuj rozmaite opcje, mozliwości i konfiguracje
- Zgłoś znalezione błędy i niedoróbki. Zobacz listę znanych bugów (http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/viewforum.php?f=2)

Dla programistów C++
- Poproś jednego z adminów (http://sourceforge.net/project/memberlist.php?group_id=252839) o przyłączenie do projektu oraz wymagane biblioteki
- Pobierz źródła z repozytorium SVN (http://sourceforge.net/projects/vcmi/)
- Dodaj patch ze swoimi zmianami

Dla grafików
- Zaproponuj dobrą czcionkę dla gry
- Zaprojektuj i wykonaj grafiki interfejsu dla wyższych rozdzielczości
- Przerób dowolne z istniejących grafik na 32-bitowe z przezroczystością

Dla wszystkich:
- Podziel się swoimi uwagami oraz pomysłami
- Poproś o wsparcie dla swych modyfikacji
- Spotkaj ludzi oferujących pomoc

(http://i118.photobucket.com/albums/o102/DjFaust/VCMIStackqueue.jpg)

Postęp prac

Dotychczas wykonane:

- Wsparcie dla wszystkich map RoE, AB, Sod oraz WoG
- Wideo, dźwięki i muzyka
- Funkcjonalny bohater i interakcja z obiektami, bitwy
- Wsparcie dla części obiektów, zaklęć, umiejętności, artefaktów
- AI podczas bitew
-  Wsparcie dla Linuxa
!: Wsparcie dla 32-bitowych grafik
!: Wyższe rozdzielczości (1024x600, 1024x768, 1600x1200)
!: Pasek kolejności w bitwie (jak w H5)
!: Wiele autozapisów

Dotychczas zaimplementowane obiekty (http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pRhYM0YkAF9lIpLe4raNAWA&hl=pl)

Aktualna wersja 0.73:

- Podróże morskie
- Odporność na magię
- Nowe obiekty przygody
- Ekran wymiany pomiędzy bohaterami
- rozdzielczość 1200x1600 (!)

Nadchodzący release 0.74:

- Skarbce
- Oblężenia zamków
- Kolejne obiekty mapy
- Ogólne ulepszenia i usunięcie błędów

Planowane elementy:

- Pełna, działająca i samodzielna gra
- Wszystkie obiekty, umiejętności, czary, artefakty
- Przywódcy
- Specjalizacje bohaterów
- Funckjonalne menu i nowe rozdzielczości
- Zaawansowane AI
- campanie
- Multiplayer
- Tryb symultaniczny
- Interpreter ERM
- Wsparcie dla modów
- Wszystko, o czym zapomniałem

Dalszy rozwój:

- Edytor map
- generator losowych map
- Skrypty Lua (jak w H5)
- Dodanie najbatrdziej popularnych wogifikacji
- Nowe miasta, mody, obiekty?

(http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=35)

Changelog (https://vcmi.svn.sourceforge.net/svnroot/vcmi/trunk/ChangeLog)

Licencja (https://vcmi.svn.sourceforge.net/svnroot/vcmi/trunk/license.txt)

Authorzy (https://vcmi.svn.sourceforge.net/svnroot/vcmi/trunk/AUTHORS)

Podziękowania
 Aidis, Boulie, dikamilo, H3_Fan, Ivan, krystian1995, majaczek, pHOMM, ral_il_an, Steven Aus, Zamolxis oraz wszysyc inni, którzy pomogli w testach i ulepszaniu VCMI.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 17 Października 2009, 17:13:24
Szanse, że to wyjdzie są raczej niskie.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Markal2000 w 17 Października 2009, 19:12:23
Zapowiada się ciekawie, nowe miasta, i inne fajne rzeczy. ^_^
Fajnie by było jakby wśród "nowych miast" był Kremlin. ;D
Dobrze że jest "Pasek kolejności". Brakowało mi tego w H3.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 24 Października 2009, 16:00:21
Ale nowe miasta jeśli będą, to w dalekiej przyszłości.  :(


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Rutger w 24 Października 2009, 18:52:26
Niestety:( Jeszcze dużo pracy mają przed sobą.


Tytuł: Odp: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Kyoshiro w 28 Października 2009, 21:08:19
Jak dla mnie mogliby ogólnie pozmieniać dotychczasowe miasta, i naprawić błąd twórców z rasami, bo po pierwsze, to nielogiczne, że w jednym mieście mieszka 9 ras, a po drugie, czasami zmusza to do robienia bezsensownych jednostek, więc radziłbym im zrobić tak, że:
-Kasacja Krasnoludów i Pegazów z Bastioniu, zastąpienie ich Druidami i Elfimi Wojownikami.
-Kasacja Gargulców, Gremlinów i Magów z Fortecy, zastąpienie ich krasnoludzkimi wojownikami, magami i jeźdźcami.
-Kasacja... Prawie wszystkiego... Z Lochu, zastąpienie Mrocznymi Elfami, zostawienie jedynie Minotaurów, Mantikor i Smoków.
-Kasacja Gnolli, Ważek i Gorgon z Cytadeli. Proponowałbym zastąpienie Gorgon i Demigorgon Meduzami i ich ulepszeniem - Gorgoną, jako mocniejszą Meduzą. Resztę zastąpić jaszczuroludami.
-Dodanie miast Regna i Egipt (Ew. Grove)


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 27 Listopada 2009, 09:07:48
Przeczytaj wszystkie posty, to się dowiesz  :P


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Łowca Dusz w 27 Listopada 2009, 09:53:08
Mam pytanie czy bedom nowe rasy?[najlepiej technologi].


Zapewne "bendom"


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: dzik8118 w 27 Listopada 2009, 11:12:47
Wiem ze tam pisze że bedom nowe rasy ale cy techniki


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 27 Listopada 2009, 12:03:12
Szczerze w to wątpie.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: dzik8118 w 27 Listopada 2009, 12:51:51
Ale czemu :( poproszmy o np gnomy irzynieluw ,uduchowione maczyny,
złe istoty technik, technoelfuw.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: KamcioKowal w 27 Listopada 2009, 15:16:42
Ale czemu :( poproszmy o np gnomy irzynieluw ,uduchowione maczyny,
złe istoty technik, technoelfuw.

Czy ty myślisz że nowe miasto tak łatwo zrobić?... Zauważ też że tylko ty chcesz "miasto techniki".
Szczerze mówiąc, miło by było gdyby wszelkie Odrodzenia się ukazały ale informacje o nich ukazały się rok-dwa lata temu a efektów nie widać...Wątpię żeby się ukazały  :-\


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 27 Listopada 2009, 15:26:01
Celtowie byliby fajni. Druidzi i te sprawy. Ale najpierw, żeby jakiekolwiek miasto powstało, trzeba najpierw je stworzyć. A jak na razie od 10 lat, nikt tego nie zrobił, i wątpie żeby zrobił


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 27 Listopada 2009, 16:02:03
Tak. Ale czy amerykanów obchodzi historia i mity np.czechów? Nie. Dlatego wątpie żeby powstało miasto słowian. Już większą szansę mają celtowie(choć i tak minimalną), bo kojarzą się z druidami, mistycyzmem itp. Ale skoro największe miasta takie jak grove,regna czy vori nie mogą wyjść, to reszta nie ma szans.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: dzik8118 w 27 Listopada 2009, 16:19:36
A skod wiesz morze jacyś mistyczni magowie z abudzabi. a
pawietasz ten mud warcraft3 to netej stronie widziałem słowian.


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 27 Listopada 2009, 16:21:29
Ale jednostki do Herosów i Warcrafta można dodawać. Gorzej tylko z miastami


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: KamcioKowal w 27 Listopada 2009, 16:24:09
pawietasz ten mud warcraft3 to netej stronie widziałem słowian.

Jakich Słowian?
Jeśli chodzi ci o Grove Town to to związku ze Słowianami nie ma żadnego.
Równie dobrze mógłbym napisać że Inferno to Murzyni bo też tam ciepło  :P

Ale jednostki do Herosów i Warcrafta można dodawać. Gorzej tylko z miastami

No właśnie, szanowny dziku (głupio to brzmi ;)) stworzenie nowego miasta z nową szatą graficzną, nową muzyką, nowymi bohaterami i nowymi animacjami to bardzo trudna sprawa. A jeszcze trudniej zrobić takie miasto którym ludzie chcieliby grać...


Tytuł: Odp: VCMI Project - projekt odrodzenia Heroes 3
Wiadomość wysłana przez: Regeth w 04 Grudnia 2009, 13:40:19
Wyszła właśnie nowa wersja moda- 0.75.Można ją pobrać stąd
http://vcmi.antypika.aplus.pl/forum/dload.php?action=download&id=15