Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2 3 4 ... 24    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
HoMM V - tworzenie i modyfikacja modów - dyskusja (Czytany 144612 razy)
Oliwsen
Ale jak to

*

Punkty uznania(?): 30
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 789


Cichojcie

Zobacz profil WWW
« : 01 Października 2008, 16:54:47 »
Temat jak sama nazwa wskazuje będzie przeznaczony modom, które są zrobione/zedytowane przez was, a nie ściągnięte żywcem z internetu. : )
Każdy może się tutaj pochwalić zmienionym przez siebie modelem tekstury bądź animacji; wyrażamy tu swoje opinie na ich temat, wskazówki dotyczące ich edycji i tworzenia też są mile widziane ;]. Jak do tej pory nie znalazłam podobnego tematu, więc taki powinien się przydać ;]
Ostatnio modyfikacja tekstur jednostek pochłonęła mnie bez reszty i zmodyfikowałam teksturę Czarnego Smoka z Lochu. Oto efekt mojej "pracy":
http://img294.imageshack.us/img294/1297/modblackdragonzd3.png

http://img218.imageshack.us/img218/7760/modblackdragon2xc2.png

http://img525.imageshack.us/img525/9475/modblackdragon3je7.png


Żeby nie było nieporozumień - temat jest poświęcony modom z Heroes V i tylko z tej gry.;]

Mam nadzieję, że wśród Tawernowiczów znajdą się zainteresowani modyfikacją tekstur i animacji w HoM V ;]


« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 08:48:19 wysłane przez Martin » IP: Zapisane
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 01 Października 2008, 17:02:12 »
No no , widze że masz talent nie tylko do rysunków , ale i do przerabiania tekstur ...


IP: Zapisane
egzeq
Inkwizytor Tawerny

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 941


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 01 Października 2008, 17:22:58 »
Ech, ci to tylko bezmyślnie chwalą... Po jednej teksturze nie poznaje się talentu...
Teksturka ładna, choć ja bym najpierw ją nieco wyostrzył, poprawia to jakość. Te znaki mi do smoka nie pasują. Ja sam w teksturach nie grzebię, wolę przerabiać skrypty, rzecz jasna nie do H5. Wszelkie wskazówki dot. modów jak i również niemal wszystkie modyfikacje do H5 znajdziecie
tu. Rzecz jasna możecie mnie pytać o same mody, jak i również warstwę tekstową ich robienia.


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 01 Października 2008, 17:53:44 »
egzeq ma rację co do tego, że po jednej pracy się nie powinno oceniać talentu. Ale muszę przyznać, że smoczek wygląda zarąbiście. Ja też tak chce xD Masz może Oliwsen jakiś poradnik do tego lub cuś? Bo ja nie mam zielonego pojęcia gdzie się to robi


IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Luk
The Great LichMaster

*

Punkty uznania(?): 27
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 473


Scream for me Tawerna!

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 01 Października 2008, 18:32:56 »
Trochę zbyt ciemny. Trochę go rozjaśnić i byłby bardziej "czytelny". A te znaki na skrzydłach były tam od zawsze tylko w słabym pomarańczowym kolorze ;]


IP: Zapisane
Sinah

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 18


Dude, seriously

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 01 Października 2008, 18:37:39 »
Ja tak samo jak Zehir <: nie mam pojęcia, jak to się robi.
I byłoby fajnie otrzymać jakieś wskazówki. Na przykład, Oliwsen mogłaby opisać dokładnie, jak to zrobiła <: Pretty please?

...szkoda, że nie ma tutaj takiej ikonki z lamą jak na DA, to bym ją tu ustawił <: bo lama ze mnie.


IP: Zapisane
Oliwsen
Ale jak to

*

Punkty uznania(?): 30
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 789


Cichojcie

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 02 Października 2008, 00:36:21 »
Trochę zbyt ciemny. Trochę go rozjaśnić i byłby bardziej "czytelny". A te znaki na skrzydłach były tam od zawsze tylko w słabym pomarańczowym kolorze ;]

I tu muszę cię zmartwić Luk, bo te fioletowe znaki zrobiłam sama.;] Wcześniejsze "znaki" na skrzydłach smoka miały wzór coś w podobie do błyskawic, a to duża różnica. ;] Zamalowałam co prawda te pomarańczowe pioruny na wewnętrznej stronie skrzydeł smoka, ale jak widać nie zrobiłam tego na zewnętrznej. ;]


Niestety co do modyfikacji tekstur zaliczam się do grupy amatorów, bo zajęłam się nimi dopiero 2 dni temu xD Wzór czerpię oczywiście z tematów o modach na Heros Community, a mianowicie z tego tematu:
http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=24728

Mówiąc krótko, żeby edytować teksturkę w PS-ie należy najpierw ściągnąć odpowiedni Plug-In z rozszerzeniem plików dds, bo taki rodzaj plików mają obrazki w HoMM V, a czego zapewne nie ma w Photoshopie. Plug-In możecie znaleźć tu:
http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html
Gdy już zainstalujecie Plug-In w folderze Data zainstalowanej gry jest archiwum data z rozszerzeniem .pak, można go otworzyć np. Winrarem. Najwięcej tekstur jednostek i ich skryptów do nich można znaleźć w podfolderze Charaters/Creatures. Wypakować wybraną teksturę (.dds of course) i odpalić Photoshopa. Jeżeli odpowiednio zainstalowaliście Plug-In, przed otworzeniem teksturki powinno na wejściu pojawić się okno gdzie powinno się zaznaczyć opcję Load Using Default Sizes i Load MIP maps. Po zatwierdzeniu wybrana teksturka ukazuje nam się w pełni i możemy ją w dowolny sposób kolorować itd ;] Zapisując teksturkę o tej samej nazwie co jej pierwowzór nie warto podmieniać plików przy zapisie, bo wyskoczy wam informacja, że tekstura jest zablokowana. Najlepiej jest zapisać taką teksturkę tak samo, ale w innym folderze i na koniec ewentualnie ją podmienić z podstawową. w momencie zapisywania powinno się pokazać okno, gdzie trzeba zaznaczyć na górze"DXT3...." i w MIP Map Generation opcję "Generate MIP maps", po czym potwierdzić. To tyle jeśli chodzi o samą edycję, jak wrzucić moda każdy chyba wie. ;]


« Ostatnia zmiana: 02 Października 2008, 00:38:50 wysłane przez Oliwsen7 » IP: Zapisane
snajpa

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 9

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 03 Października 2008, 11:13:01 »
hej

nie wiem czy gdzies wczesniej o tym jest ale przegladalem troche i nie znalazlem wiec pisze. czy jest mod (jesli nie ma - moze moje zapytanie bedzie inspiracja dla tworcow :P) ktory umozliwia podglad ruchu wroga kiedy konczy sie twoja tura (kiedy chodzi po odkrytym terenie - tak jak bylo w homm3)?
i czy jest jakis sposob zeby rozdzielic armie? np 1 sztuke danej jednostki zostawic w garnizonie a reszte zabrac bohaterem? jakos nie moge sie tego doszukac :/
z gory dzieki za odpowiedz


IP: Zapisane
Kolcz
Jedi Master

*

Punkty uznania(?): 5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 499


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 03 Października 2008, 13:22:54 »
Co do moda to nie wiem.... A jednostki rozdziela się Shiftem ^^.


IP: Zapisane
Oliwsen
Ale jak to

*

Punkty uznania(?): 30
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 789


Cichojcie

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 04 Listopada 2008, 21:59:10 »
Dzisiaj zrobiłam coś, z czego jestem niezmiernie dumna (No dobra, nie przesadzajmy.....). Mianowicie, stworzyłam moda, a raczej dodałam nowego bohatera do gry, którym jestem ja xD Tu macie screeny:

http://images41.fotosik.pl/27/58938313f01cfde2med.jpg

http://images28.fotosik.pl/291/e76c2e4b899537e9med.jpg

http://images24.fotosik.pl/292/29657d52211b0e6emed.jpg

http://images41.fotosik.pl/27/0851784190b36344med.jpg

Grę mam w języku niemieckim, a biografię zrobiłam po polsku, więc mogą się nie zgadzać niektóre znaki. No i główną wadą jest to, że nie mogę spakować folderów z plikami w postaci .pak, bo gra i tak tego nie chce czytać. Muszę te foldery tak luzem powrzucać do folderu Data. Peszek... :-\

Mówiąc ogólnie stworzyłam bohatera lochu, który bezpośrednio należy do nacji Czarodziejów. I wpadłam na pomysł, że jeśli podoba się Wam to co zrobiłam przed chwilą, to mogłabym chętnym osobom zrobić takiego bohatera-moda w grze.^^
Taki ktoś miałby wtedy okazję do pogrania "samym sobą" w grze Heroes V. ;)
Żeby jednak coś takiego zrobic potrzebne mi będą pewne informacje:

1. Jak ma wyglądać bohater - tzn czy to ma być jakieś stworzenie, czy przeróbka istniejącego bohatera. Tak jest w moim przypadku, bo zedytowałam teksturę przeznaczoną dla Shadyi. Należy mi podać, czy ktoś chciałby być np. zielonym smokiem, matroną itd. Nie mieszam ze sobą tekstur, bo moje amatorskie umiejętności jeszcze się na to nie nadają, jedynie mogę przerobić gotowe modele dla stworzeń i bohaterów.
2. Kolorystyka/elementy wyglądu - to jakie elementy pozmieniać, tzn jakie kolory, co dorysować itd. Jeżeli będzie to jakiś bohater, to należy również uwzględnić wygląd jego wierzchowca.
3. Do jakiej rasy chcielibyście przynależeć - w grę nie wchodzi Twierdza, bo nie mam aktualnie Hord. Może to być forteca lub pozostałe miasta z podstawki, bo na niej głównie opiera sie moja "robota"
4. Jakie umiejętności, jaka specjalność
5. Jaki avatar - potrzebny mi będzie portret waszego bohatera, może to być sama głowa jakiejś postaci i tak będę dodawać do niej tło zależnie od rasy w jakiej się znajdzie
6. Imię bohatera - czyli jak ma nazywać się wasz bohater. Ja nazwałam siebie zwyczajnie, swoim imieniem zmieniając tylko 1 literę, żeby brzmiało po angielsku. Dlatego może to być wasze imię, nick lub cokolwiek, to będzie wasz bohater.
7. Biografia - czyli potrzebna mi będzie gotowa biografia dla waszego bohatera, najlepiej żebyście sami ją wymyślili. Moją możecie zauważyć na jednym ze screenów powyżej xD
8. Melodia jaka będzie sie pojawiać, gdy wasz bohater będzie na mapie przygody - musi być to melodia z katalogu Heroesów z podstawki lub Kuźni. Oczywiście jest to tylko taki dodatek.

I ewentualne pierdołki, jakie tylko wam przyjdą do głowy. Te, które będę w stanie pozmieniać to pozmieniam. :)


Co o tym myślicie? :)


IP: Zapisane
Ptakuba
Sołtys Anduiny

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


Multikonto Martina

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #10 : 04 Listopada 2008, 22:11:29 »
Zaraz ci się zleci horda dzieciaków, które chcą mieć siebie w grze i będziesz miała zajęcie na miesiąc xP
Ale ja będę pierwszy. Z tym że jutro, bo dzisiaj już mi się nie chce nic szukać.
@Down: Jutro napiszę konkrety :P Przecież nie rezerwowałem sobie miejsca ;P


« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2008, 22:33:15 wysłane przez Ptakuba » IP: Zapisane
Wioska Anduina - moja piaskownica. Zapraszam wszystkich.

"My tutaj jedziemy na zgryzocie, problemach z dzieciństwa i pasywnej agresji."
Hellscream, 10 czerwca 2015
Luk
The Great LichMaster

*

Punkty uznania(?): 27
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 473


Scream for me Tawerna!

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 04 Listopada 2008, 22:27:30 »
Z autopsji wiem, że to najlepsza forma nauki ; ) Z chęcią pomogę:

1;2: Bohatera Nekro. Tonacje te co ustaliliśmy, które figurują już długi czas na sygnie. Spróbuj dodać motyw pająka na piersi. Koń czarny z krwisto czerwonymi oczyma.
3: Necro ofkrz
4: sp:Death Lord
skills: dark magic advanced
5: patrz niżej
6: The Great LichMaster Luk : D
7:daję wolną rękę
8:ta z Necro daje radę. Swoją droga próbowałaś podmieniać pliki muzyczne? Chodzi mi o to, że dajesz inne kawałki tyle że w tym samym rozszerzeniu i pod pierwotną nazwą. Gra powinna to odczytać jako swój utwór, a tymczasem : D jeśli by się dało to Sign of the Cross- Iron Maiden

Możesz też do księgi parę zaklęć mroku dorzucić ; ) Efekty prosiłbym na pełnowymiarowych screenach z przyczyn technicznych z mojej strony. Owocnej pracy.

@Up
Albo piszesz konkrety albo wą ; P


IP: Zapisane
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 05 Listopada 2008, 08:46:40 »
Oli jeśli używasz photoshopa , to nie wiem czy wiesz , ale jak tła nie będzie [czyli pod portretem będzie przeźroczyste] , to tło doda gra [kolorem gracza w czasie bitwy] oryginalne .
__________________

Właśnie apomniałbym . Nie wiem , czy ci się to spodoba czy nie , ale przygotowałem arty do H5 z twojej rasy .

- Casandra
- Charlotte
- Havres
- Marcus
- Mattius
- Olivia
- Sulyen

Są to obrazy w rozmiarze 128x128 więc wystarczy zmienić fromat na .tga , i można wklejać do gry ...


« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2008, 09:42:45 wysłane przez sojlex » IP: Zapisane
Oliwsen
Ale jak to

*

Punkty uznania(?): 30
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 789


Cichojcie

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #13 : 05 Listopada 2008, 12:54:34 »
Oli jeśli używasz photoshopa , to nie wiem czy wiesz , ale jak tła nie będzie [czyli pod portretem będzie przeźroczyste] , to tło doda gra [kolorem gracza w czasie bitwy] oryginalne .

Nie wziąłeś jednej rzeczy pod uwagę. Żeby zrobić na avku przezroczyste tło, trzeba dodać do niego tzw. kanał alfa, a tego już nie potrafię zrobić. Zwyczajne przezroczyste tło w Photoshopie będzie traktowane jako białe miejsce w grze, wiem bo sprawdzałam. Dlatego dodałam do avka tło, żeby nie było tak łyso. Co do plików graficznych, może być każdy tj. jpg, png, gif, bmp ale gra odczytuje tylko pliki w formacie dds, tak więc trzeba obrazek w taki sposób rozszerzyć.

Co do artworków - to bardzo miło z Twojej strony, z pewnością je kiedyś wykorzystam. ^_^


Swoją droga próbowałaś podmieniać pliki muzyczne? Chodzi mi o to, że dajesz inne kawałki tyle że w tym samym rozszerzeniu i pod pierwotną nazwą. Gra powinna to odczytać jako swój utwór, a tymczasem : D jeśli by się dało to Sign of the Cross- Iron Maiden

Myślałam nad tym, ale na początek ustawiłam swojej bohaterce plik z katalogu, żeby sprawdzić czy wszystko się będzie zgadzać.;] Ale obiecuję, że jeszcze nad tym posiedzę.

Luk, skoro dajesz mi wolną rękę do pisania Twojej biografii, to mam pewną wizję, ale to już na pw. :P


IP: Zapisane
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 05 Listopada 2008, 13:01:33 »
Żeby zrobić na avku przezroczyste tło, trzeba dodać do niego tzw. kanał alfa, a tego już nie potrafię zrobić. Zwyczajne przezroczyste tło w Photoshopie będzie traktowane jako białe miejsce w grze, wiem bo sprawdzałam.

Popróbuję z jednym zobaczę co wyjdzie ...
__________________

Ściągnąłem (z posta żeby sprawdzić na tamtym w poście) ,
Włączyłem ,
Sprawdziłem ,
i ... Wszystkie miały kanał alfa , od początku ... (Na nich kanał alfa jest właśnie na postaci)

Co do plików graficznych, może być każdy tj. jpg, png, gif, bmp ale gra odczytuje tylko pliki w formacie dds, tak więc trzeba obrazek w taki sposób rozszerzyć.

Mi chodziło o format *tga , bo tylko taki czyta w edytorze ...


« Ostatnia zmiana: 05 Listopada 2008, 13:23:42 wysłane przez sojlex » IP: Zapisane
Strony: [1] 2 3 4 ... 24    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.112 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry