Tawerna.biz - Forum

Inne gry => Pozostałe => Wątek zaczęty przez: TTTr96 w 15 Września 2014, 19:12:08



Tytuł: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: TTTr96 w 15 Września 2014, 19:12:08
Od jakiegoś czasu zabieram się za danie drugiej szansy dla ostatniego dzieła Limbic. Pierwsze podejście, dość świeżo po premierze zakończyło się fiaskiem po 3-4 godzinach gry, natrafiłem na błąd, który uniemożliwił mi dalsze granie. Znalazłem sobie inne zajęcie i niezbyt się przejmowałem tym, że wydałem trochę kasy na grę, która jest niegrywalna. Coś się jednak zmieniło po zapowiedzi Heroesa VII, coś mnie tchnęło, żeby znowu zagrać, a nuż gra jest już w lepszej kondycji. Jednak borykam się z pewnym problemem, nie umiem w tego typu grze zrobić dobrej drużyny, osobiście uwielbiam gry fabularne, ale nigdy nie grałem w żadną grę z serii Might & Magic, a doświadczenie z innych gier RPG wydaje się być średnio użyteczne w tym przypadku. Jakby ktoś mógł mi podać w pigułce trochę rad, albo zaproponować gotową, przykładową drużynę, jaką mógłbym się pokierować przy mojej nowej, to będę bardzo wdzięczny.

Poza tym, korzystając z tematu, czy ktoś z administracji nie myślał o wprowadzeniu działu ogólnego dla Might & Magic? Coś mi mówi, że Ubi teraz będzie mieszać gry z serii, więc żeby mieć fabularną ciągłość, to będzie trzeba grać we wszystko. :P


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: Acid Dragon w 15 Września 2014, 19:32:28
Na początek właściwie możesz zagrać drużyną domyślną (Obrońca, Barbarzyńca, Obieżyświat, Mag). Proponuję jednak Obrońcę wymienić na Krzyżowca - ciągle przydaje się jako wojownik, a może też być "zapasowym uzdrowicielem". Ma też rewelacyjną zdolność specjalną po awansie - leczenia wszystkich punktów życia.

W ten sposób chyba najlepiej i najprościej poznać grę - dostęp do wszystkich umiejętności, do wszystkich szkół magii i jednocześnie do brutalnej siły.

Krzyżowiec - hybryda walcząco-lecząca, z naciskiem na walkę
Barbarzyńca - tank, zadający duże obrażenia
Obieżyświat - hybryda lecząco-walcząca, z naciskiem na leczenie i ochronę (magia ziemi!)
Mag - obrażenia magiczne oraz zaklęcia ochronne


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: TTTr96 w 15 Września 2014, 20:10:09
Dzięki Acid za szybką odpowiedź. :) W kwestii drużyny, jak wspomniałem, moja wiedza w tym konkretnym typie gry jest dość ograniczona, jednak bazując na nazwach, nie jestem przekonany do Krzyżowca. Owszem, wydaje się być mega przydatnym gościem, ale nie trawię go z samej nazwy. Automatycznie mi się kojarzy z wszelakimi paladynami czy templariuszami, którzy polują na magów, a magowie to znowuż moja ulubiona klasa. Jednak chyba 'przeboleję' moją dumę, a zabiorę się za granie, bo ostatecznie moja przygoda się skończy jak z Neverwinter Nights 2. :D


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: Hellscream w 15 Września 2014, 20:15:36
Podpinam się pod Kwasowego, powiem więcej - czasami wydaje mi się, że grę tak "zoptymalizowano", by domyślna drużyna była najpotężniejszym możliwym wariantem. ;]

Sam jednak używałem zestawu Krzyżowiec - Tancerz Ostrzy - Zwiadowca - Szaman.

Krzyżowiec świetnie sprawiał się jako główny tank, jego magii światła używałem głównie do Celestial Armor (nie pamiętam za bardzo ani polskich, ani angielskich nazw x]) do grupowych uleczeń.
Tancerz Ostrzy służył mi za głównego damage dealera dzięki jego dobrze rozwiniętemu łukowi oraz 4 atakami na rundę.
Zwiadowca (krasnolud z kuszą) był głównym źródłem fizycznego damage'u, a także okazyjnych fireballi czy Burning Determination.
Szaman służył za wsparcie poprzez magię ziemi, powietrza, wody i bicie magicznym kijem. :)

Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: TTTr96 w 10 Października 2014, 00:29:47
Znalazłem w końcu trochę czasu, żeby zrobić drużynę i zacząć Might & Magic X: Legacy.
(http://cloud-4.steampowered.com/ugc/548636478016389136/0B4BDCD4742AE2471C31F233AAD43E7650A01DDE/)

Mam jeszcze takie pytanko. Kiedy fabularnie jest osadzone Legacy? Szukałem w kilku miejscach, ale mimo wszystko nie było to na tyle jednoznacznie określone, żeby mi to coś rozjaśniło. :P


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: Acid Dragon w 10 Października 2014, 10:17:13
Akcja gry jest osadzona około 10 lat po Heroes VI i kontynuuje niektóre wątki z tejże gry. Więcej informacji na temat osadzenia w chronologii tutaj:
http://www.gildia.acidcave.net/chronologia_ashanu.html#mm10


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: TTTr96 w 12 Października 2014, 00:53:20
Wielkie dzięki za link, Acid. Czegoś takiego było mi trzeba. :) Jestem nieco zdziwiony, że Dark Messiah jest po całej piątce, byłem święcie przekonany, że to łącznik między Hammers of Fate, a Tribes of the East, a wedle Chronologii Ashan przedstawionej na Kwasowej Grocie tak nie jest.
Ostatecznie odbiegając od tematu, warto się przemęczyć przez Heroes Online i Heroes Kingdoms dla fabuły? Czy jest ona tak szczątkowa, że skrót na stronie wyczerpuje temat?


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: Acid Dragon w 12 Października 2014, 12:06:12
Mam nadzieję, że moderator nie zabije nas za ten offtop.

Heroes Kingdoms - Tu już z niczym się nie zapoznasz, bo gra została zamknięta. Generalnie jednak tam w samej grze fabuły nie było. Przedstawiona została tylko w filmikach i końcowych sekwencjach. Filmiki ciągle obejrzeć można, więc tu problemu nie ma.

Heroes Online - "i tak, i nie". Z jednej strony, fabuła HO jest ciekawa, bo opowiada wydarzenia z czasów, których nie opowiada żadna inna gra. Przystań zamiast walczyć z Nekropolią, ma zawiązać z nią sojusz, poznajemy tam bliżej zakon Smoczych Rycerzy, a jeden ze Smoczych Bogów jest bliski śmierci. Sama fabuła - inaczej niż w Kingdoms - opowiadana jest na bieżąco, za pomocą wielu dialogów.
Z drugiej strony... wydarzenia te właściwie nie mają wpływu na ogólną fabułę Ashanu - na koniec gry po prostu wszystko wraca do "normy".
Moim osobistym zdaniem warto zagrać - nie tylko dla fabuły - aczkolwiek zdania fanów są co do tej gry są podzielone.


Tytuł: Odp: Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy
Wiadomość wysłana przez: Laxx w 12 Października 2014, 14:02:04
Moim osobistym zdaniem warto zagrać - nie tylko dla fabuły - aczkolwiek zdania fanów są co do tej gry są podzielone.
Co do fabuły - w sumie jakoś się jej nie przyglądałam szczególnie. Byłam ciekawa jak gra działa i na czym polega C:

Na początku miałam niemałe problemy - moje legendarne pytanie "Skąd brać drewno?" przeszło do klasyki gatunku ;D

Także uważam, że warto zagrać. Ale czuję, że gra znudzi się mi po pewnym momencie. Ciągle wykonywanie questów i silny nacisk na expienie naszym herosem...dopiero jestem na 6 poziomie i mogę mieć tylko 2 istoty w armii :/ Ech  :-/

Ale znając życie, pewnie nie zapoznałam się ze wszystkimi elementami gry ;D

Może warto przenieść konwersację do odpowiedniego działu? :D