Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Wpływ ataku i obrony na obrażenia (Czytany 3102 razy)
b.b.

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 3

Zobacz profil
« : 20 Czerwca 2014, 00:03:35 »
Jak by ktoś chciał wiedzieć to wstawiam sposób liczenia obrażeń w Heroes 1.

Gdyby nie było wpływu ataku i obrony to jednostka zadawała by jakieś obrażenia- nazwijmy je x

Do wpływu ataku i obrony ważna jest tylko różnica tych wartości:

I)Atak twojej jednostki większy niż obrona wroga
obrażenia zadane = x*(1,1)^(atak - obrona)

Maksymalne obrażenia to 5x, dalsze zwiększanie ataku nic nie pomaga.

II)Atak równy obronie
obrażenia zadane = x

III)Obrona wroga większa niż twój atak
obrażenia zadane=x*(0,9)^(obrona - atak)

Minimalne obrażenia 0,2x

^ - oznacza potęgowanie


« Ostatnia zmiana: 20 Czerwca 2014, 00:08:04 wysłane przez b.b. » IP: Zapisane
b.b.

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 3

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 25 Czerwca 2014, 19:24:26 »
Tu są policzone współczynniki ile razy zwiększą się obrażenia dla danej różnicy twojego ataku i obrony przeciwnika. (dla Heroes 1)

+17 i więcej jest  5
+16   4,59
+15   4,18
+14   3,80
+13   3,45
+12   3,14
+11   2,85
+10   2,59
+9    2,36
+8    2,14
+7    1,95
+6    1,77
+5    1,61
+4    1,46
+3    1,33
+2    1,21
+1    1,10
0      1,00
-1     0,90
-2     0,81
-3     0,73
-4     0,66
-5     0,59
-6     0,53
-7     0,48
-8     0,43
-9     0,39
-10    0,35
-11    0,31
-12    0,28
-13    0,25
-14    0,23
-15    0,21
-16 i mniej 0,20

Jak się rzuci błogosławieństwo to wszystkie jednostki z oddziału zadają te same obrażenia i wtedy można dokładnie przewidzieć całkowite obrażenia.
Wtedy obrażenia zadane=ilość jednostek*obrażenia maksymalne*współczynnik

Bez błogosławieństwa gdy jednostek jest dużo można przyjąć, że każda jednostka zada obrażenia średnie. np ogry mają 4-6 to średnio zadadzą 5, gargulce mają 2-3 to średnio zadadzą 2,5.
Wtedy obrażenia zadane=ilość jednostek*obrażenia średnie*współczynnik


« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2014, 19:36:52 wysłane przez b.b. » IP: Zapisane
Grownock

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 502


Arbiter elegantiarum

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 25 Czerwca 2014, 19:41:21 »
Jedno pytanie - skąd masz te informacje? :)]

EDIT: W takim razie szacunek.


« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2014, 20:25:44 wysłane przez Grownock » IP: Zapisane
b.b.

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 3

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 25 Czerwca 2014, 19:55:37 »
Na początku chciałem sprawdzić czy liczy się różnica czy coś innego. Jeśli byłaby to różnica to otrzymałbym taki sam wynik dla ataku 15 obrony 10 jak dla ataku 17 obrony 12. Dla pewności rzuciłem błogosławieństwo i wynik wyszedł ten sam. Więc wpadłem na pomysł, że nie trzeba zgadywać wzoru tylko sprawdzić jakie są liczby dla wszystkich różnic. Patrząc na wartości dla +1, +2, +3 zgadłem wzór tak samo dla -1,-2,-3 :)


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.127 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry