Tawerna.biz - Forum

Świat HoMM => Seria HoMM ogólnie => Wątek zaczęty przez: niedoceniony w 25 Kwietnia 2013, 12:16:59



Tytuł: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 25 Kwietnia 2013, 12:16:59
Czy istnieje jakiś sposób, aby mapy z kampani w H1, H2, H3 lub H4 (H5 i H6 mnie nie interesują) umieści w edytorze map i zobaczyc "od środka" jak zostały one zrobione?


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 25 Kwietnia 2013, 13:20:20
Akurat H5 mógłbym Ci podpowiedzieć, bo wiem, jak to zrobić :P

Z Heroes 1-2 chyba się nie da (ew. spróbuj się pobawić w informatyka i otwórz pliki mapy kampanii i zwykłej mapy, porównaj, pokombinuj i zobacz, co wyjdzie :P).

Jeśli chodzi o heroes 3-4, sprawdź, co Ci się uda wygrzebać z plików gry za pomocą np. ResEdita.


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 25 Kwietnia 2013, 14:36:51
Jeżeli chodzi o H5, to jedynie w Dzikich Hordach jest u mnie dostępny edytor map. Kiedyś znajdował się na moim komputerze także z Kuźni Przeznaczenia, ale potem zniknął w niewyjaśniony sposób. A do podstawowej części H5 chyba w ogóle nie ma...

Dzięki za porady, Hayven, chętnie skorzystam z przejrzenia kampanii z H5. Co do reszty, to dzisiaj próbowałem w H1 zmieniac nazwy plików (jedne nazywały się CMP, a drugie MAP) i przestawiac na inne miejsce, jednak bez rezultatu.

Najbardziej zależy mi na H1. W H3 natomiast zauważyłem postęp: udało mi się wgrac do edytora... mapę treningową! (tę z Lordem Haartem na początku).


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 25 Kwietnia 2013, 15:45:12
Do podstawki od wersji 1.3 jest dołączany edytor map. A oto instrukcja:

1. Wypakowujesz archiwizatorem wszystkie pliki .pak gry z folderu data.
2. Bierzesz opcję "wyszukaj" i wpisujesz nazwę np. C2M3 (czyli skryptowa nazwa mapy) - w tym przypadku jest to 3 misja 2 kampanii czyli "Podbój". Ew. jeśli masz doświadczenie, szukasz ręcznie.
3. Tworzysz jeden folder o nazwie mapy (C2M3) i wrzucasz tam wszystkie znalezione w wyszukanych folderach pliki. Jeśli wśród tych plików jest plik o nazwie mapy (C2M3.xdb), przemianowujesz go na map.xdb. Jeśli ma już nazwę map.xdb, zostawiasz w spokoju.
4. Robisz folder SingleMissions, wrzucasz do niego poprzedni folder, SingleMissions do nowego folderu Maps i Maps pakujesz archiwizatorem w format .zip, ale rozszerzenie zmieniasz na .h5m (ręcznie).
5. Możesz otworzyć mapę ^^'


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 25 Kwietnia 2013, 17:49:58
A ja mam wersję 1. 2, ech... pechowiec ze mnie, chyba będę musiał użyc kodów, chociaż... czy to działa na Kuźnię Przeznaczenia i Dzikie Hordy?


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 25 Kwietnia 2013, 19:33:31
A po co Ci to właściwie? *podejrzliwie*


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 26 Kwietnia 2013, 10:29:48
Z czystej ciekawości, żeby zobaczyc - dajmy na to - jak twórcy gry ustawili w kampaniach H1 warunek zwycięstwa zdobycie jednego miasta, zdobycie artefaktu zakopanego w obelisku, czy w końcu... (co nie zdarzyło się nawet w H2 i H3) pokonanie smoków w obiekcie przygody, jakim było smocze miasto. Edytor map dla gracza takich możliwości nie stwarza: wszędzie warunek zwycięstwa jest taki, że trzeba po prostu wszystkich przerobic na miazgę, zajmując ich miasta i pokonując bohaterów.


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 26 Kwietnia 2013, 18:09:14
No to chyba Ci się nie uda tego w żaden sposób zrobić :P

Podejrzewam, że zostało to wpisane w kod gry i w żaden sposób tego nie wydobędziesz :P

A moja instrukcja działa do wszystkich wersji H5. Co więcej, mapy z wcześniejszych wersji można otworzyć w edytorze map wersji następnej. Podobnie rzecz się ma z mapami multi i scenariuszami fabularnymi :)


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 27 Kwietnia 2013, 17:38:04
Kody nie zadziałały... nie da się zapisac pliku z dopisanym hasłem... a zresztą. Dobrze, że temat powstał, bo z pewnością każdy fan Heroes chciałby takie rzeczy zgłębic. A porady do H5 chętnie wykorzystam, przedtem jednak powinienem chyba poprosic o punkt uznania dla Hayvena, który tak cierpliwie służył pomocą upartemu użytkownikowi  8)).

Na zakończenie wątku chciałbym zadac jeszcze jedno pytanie: czy niekampanijne mapy z H5 są dostępne w edytorze map (obojętnie, z której wersji). U siebie nie znalazłem. W edytorach H1, H2, H3 i H4 były dostępne (w H4 w pewnym momencie zniknęły, ale odnalazłem je w wyniku grzebania w plikach gry - ku swojej uciesze ;)).


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 27 Kwietnia 2013, 18:13:11
Post wyżej pisałem, że mapy single i multi z H5 możesz wyciągnąć i otworzyć w edytorze w taki sam sposób, jak te kampanijne :P

Tylko musisz jeszcze pamiętać, że jeśli zmodyfikujesz te mapy, a nie bardzo znasz się na moddingu, to może być problem :P


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 27 Kwietnia 2013, 19:12:01
http://www.tawerna.biz/forum/index.php/topic,8821.0.html (http://www.tawerna.biz/forum/index.php/topic,8821.0.html) - widzę, że nie byłem pierwszy...


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 02 Maja 2013, 20:30:21
OK, jeśli zmienisz rozszerzenie mapy kampanijnej Heroes 2 na .MX2 to będziesz ją mógł otworzyć w Edytorze Map ^^

Co do map H3 i H4, możesz wyciągnąć pliki kampanii z plików gry np. za pomocą programu ResEdit, a pliki map wyeksportować za pomocą edytora kampanii H3 lub otworzyć bezpośrednio za pomocą Edytora Kampanii H4.


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 12 Sierpnia 2013, 13:49:55
Udało się - H3 i H4 rzeczywiście można otworzyc dzięki ResEdit, natomiast w H2 pozmieniac te nazwy plików. Niestety, H1 chyba pozostanie na zawsze nieosiągalne...

Czy istnieje sposób, żeby otworzyc mapy z H6. Teraz pytam już z czystej ciekawości! :rolleyes:


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 10 Lipca 2014, 11:50:50
Przepraszam za odkop, ale chciałem dodać coś na temat otwierania map z kampanii H5 - jeśli ustawimy w plikach "editor" i "editor_a2" setvar_map_editor_mode=9 (pliki te znajdują się w folderze "profiles" w folderze z grą) to po włączeniu edytora wybierając opcję "Otwórz zasób" będziemy mogli bezpośrednio i bez kombinacji otworzyć dowolną mapę z oryginalnej gry. Wydaje mi się, że można w ten sposób zmodyfikować ją bez kombinacji, ale wtedy zostanie zmieniony stan pliku data.pak i suma kontrolna przy grze multiplayer może się nie zgadzać.

Co do map z H1 to myślę, że edycja plików kampanii za pomocą edytora heksów mogłaby dać radę (odpowiednio porównując taki plik z plikiem standardowej mapy można by osiągnąć pożądany efekt modyfikując odpowiednie heksy; mnie nie udała się ta sztuka, bo zabrakło mi samozaparcia żeby zrobić to od początku do końca, ale może komuś innemu się uda?).


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hunter w 10 Lipca 2014, 12:09:21
Można zrobić kopię mapy z kampanii i zmienić te wartości na domyślne, wtedy nie będzie błędu sumy kontrolnej na pewno, a mapę będziemy mogli edytować.  Jeśli dobrze pamiętam to tak się dało bez problemu.


Tytuł: Odp: Kampanie w edytorze...
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 10 Lipca 2014, 13:17:04
Jeśli zrobisz kopię - tak. A co do configu to on nie powinien sam w sobie powodować żadnych błędów, bo to by było tak, jakby ustawienie innej rozdzielczości niż towarzysz uniemożliwiało wspólną grę :P