Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
    Wiadomości   Pokaż wątki Pokaż załączniki  

  Wiadomości - Hellscream
Strony: [1] 2 3 4 ... 211
1  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Nie mam szacunku do moderacji : 19 Lutego 2020, 15:25:53
Besos kochani, z fartem :*
2  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Nie mam szacunku do moderacji : 30 Grudnia 2019, 19:44:33
No i dumny z siebie jesteś?

Wiadomość doklejona: [time]30 Grudzień 2019, 19:45:46[/time]
O borze o gówno zabrali mi mode

Edit: Masz, a teraz znajdź tego co Ci to zrobił i przykładnie zGachiBassuj ;D
3  Hyde Park / Pogaduchy / Odp: Tajemnica Nikity Chruszczowa i Joanny Senyszyn : 21 Czerwca 2017, 23:14:07
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=HQoRXhS7vlU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=HQoRXhS7vlU</a>
4  Hyde Park / Zaginione Zwoje - konkurs literacki / Odp: KONKURS LITERACKI - Dyskusja : 21 Czerwca 2017, 22:55:51
Ja jako główny pomysłodawca i najmniej kompetentna osoba zobowiazuję się kupić Fastowi butelkę Perły Chmielowej i mu dać ja jak będę następnym razem w Łodzi.

Zamieszczam recenzję dla potomności.

Omówię pokrótce moje wrażenia z "Zaćmienia nadziei", ponieważ praca jest długa, a nie bardzo już czas i wena tworzyć opisanie proporcjonalnej wielkości.

Co mi się już na samym początku rzuciło na oczy, to wstęp, który jest ładnym nawiązaniem do "Ogniem i mieczem", za co (biorąc pod uwagę tematykę i stylistykę językową całej pracy), uważam za miły akcent.

Mam wrażenie, że autor pracował pod presją czasu. W pracy jest wiele niedociągnięć, którym mogłaby zaradzić nawet niezbyt wnikliwa korekta. Są to: brakujące przecinki oraz ogólnie słabe zastosowanie interpunkcji, złe wprowadzenie myślników, zdublowane spacje, wreszcie błędy składniowe i ortograficzne. Na szczęście opowiadanie broni się fabularnie, także ww. niedoróbki nie odstraszają, nie sposób jednak ich nie zauważyć.

Miejscami tak opisy, jak i dialogi, są niespójne i chaotyczne - nie tylko w treści, ale i we wprowadzeniu. Trend ten można zaobserwować już od samego początku. Tekst "sam w sobie" też jest słabo podzielony, a opisy czasami wyglądają jak bardzo nachalna ekspozycja. Często musimy tez obcować z nietrafnie dobranym słownictwem, jak na przykład w pierwszym fragmencie Vernricha ("Musisz to zrozumieć, by poszanować różnice kulturowe. Rozumiesz to, prawda?"). POVy też specjalnie nie urzekają, ot, są poprawne.

Na osobną wzmiankę zasługują przeróżne, jak to chwytliwe nazwał Ptakuba, "GoTowości", czyli różnorakie nawiązania czy zapożyczenia z magnum opus GRRM. Normalnie uznałbym, że "fajnie że chłopak dobrą literaturę czyta", ale jest ich tak wiele, iż momentami przytłaczają oryginalne elementy czy koncepcje autora. Aby nie być gołosłownym, wymienię szybko kilka takich, które można ujrzeć już na początku:

1. Ogólny sposób pisania typu Point-Of-View. Nie jest to zabieg stricte "Dżordża", niemniej w konwencji fantasy utożsamiany zazwyczaj z nim.
2. POVy należą w przeważającej mierze do postaci szlachetnie urodzonych, lub piastujących ważne stanowiska.
3. "Kontynent" nie ma określonej nazwy (podobnie jak planeta z cyklu PLiO), a pokrywa go niewielki zlepek państewek związanych pragmatycznymi pokojami.
4. Mamy do czynienia z kulturą wschodnią, która przybywa do turniej w celu pomszczenia śmierci swoich najświetniejszych. Przywódca delegacji stracił wtedy bardzo bliską sobie osobę (rzeknę tylko Oberyn Martell; look it up).
5. Księżniczka wschodniej kultury nazywała się Elia (d'oh).
6. W pewnym momencie nucona/śpiewana jest pieśń o "lwie, który zachował pazury", co przywołuje identyczny fragment tekstu "Deszczy Castamere".
7. Pojawiają się ubrani na czerwono kapłani, którzy palą ludzi żywcem.

I tak dalej, i tak dalej... :)

Na całe szczęście, sama fabuła utworu podpasowała mi i jest moim zdaniem świetlanym punktem opowiadania. Jest ona, wbrew pozorom stwarzanym przez obszerność tekstu, lekka i prosta w odbiorze. Zakotwiczona w średniowieczu (chociaż istnieją konkretne daty, to, nie oszukujmy się, są one jedynie "przykładowe"), bogata w różne historyczno-kulturowe smaczki, które pokazują, że autor doskonale zna okres, w którym pisze...

Są momenty "na poważnie", jak opis mocy pewnych zakonników, a także elementy humorystyczne, jak biedny, oszczędzający Karl. Autor miejscami przerywa nużące, przydługie ekspozycje przemyśleniami tego ostatniego bohatera, które zawierają się w takich frazach jak "Eh… zasrane to życie".

Autor też potrafi jednocześnie stworzyć nawiązanie do kultury masowej, które jest jednocześnie adekwatne do kanwy utworu - jak na przykład ustawicznie powtarzane pozdrowienie religijne, które samo w sobie nawiązuje do "Trylogii husyckiej" Sapkowskiego.

Na największy poklask zasługują sceny walk, które są żywe, dynamiczne i przyciągają uwagę z magnetyczną siłą. Jeżeli chodzi o pojedyncze "momenty" konkursu, to walka pomiędzy Starym Skorpionem a prymusem Karmazynowego Kolegium jest najświetniejszym przykładem porywającego eskapizmu (pomimo wszelkich błędów interpunkcyjnych itd.), na jaki się natknąłem podczas czytania prac.

Podsumowując - jeżeli ktoś jest wrażliwy na niedbały zapis lub nie lubi tego rodzaju średniowiecznych low fantasy, to prawdopodobnie zmęczy się podczas czytania "Zaćmienia nadziei". Całej reszcie - gorąco polecam.

Wystawiam końcowa ocenę 10/10, lecz gdybym miał zbagatelizować stylistyczne wad, byłaby to spokojna jedenastka, gdyż fabularnie to bardzo dobre dziełko.

Pozdrawiam
5  Hyde Park / Zaginione Zwoje - konkurs literacki / Odp: KONKURS LITERACKI - Dyskusja : 21 Czerwca 2017, 22:50:00
Wygrał Fast bo napisał najlepiej.
6  Heroes V / Problemy Techniczne / Odp: Plik H5_game.exe : 13 Lipca 2015, 18:13:57
A po cóż Ci to, nowy gościu, potrzebny sam jeden plik rozruchowy gry? :]
7  Inne gry / On-Line / Odp: Heroes of the Storm : 01 Lipca 2015, 19:37:25
Grałem sobie w trybie testu Rzeźnikiem, oglądałem jego zwiastun, grałem na nowej, diabelnej mapie...

Po kolei - zwiastun Rzeźnika jest miodny. ^^ Polecam obejrzeć, przywoła wspomnienia, jak mieliśmy te naście lat mniej, a tu jak nie gruchnęło dwoma kanałami FRESH MEAT!...

Sam Rzeźnik wydaje się miłą w użyciu postacią, której skillset jest bardziej przerażający, niż trailer. :P Miliony dmg nawet na niskich poziomach, dobry potencjał na gonienie za uciekinierami, ładne efekty wizualne. Wesołe spamowanie Q i następującym po nim autoatakiem to miodny poke, W i jeden z pierwszych talentów pozwalają długi pożyć.

Niemniej, wstrzymuję się na razie z zakupem, poczekam, aż wyjdzie - i stanieje - Król Leoryk.

Co do samej mapy - ładna estetycznie, dość odmienna od innych, choćby w faktu innych campów (które oczywiście spełniają podobne role) czy muzyki. "Nieśmiertelni" walczą efektownie, zderzając się w powietrzu, wymieniając pociskami czy faszerując stunami bohaterów, którzy chcą się wtrącić. Aż się przypomina wyścig z Alterac Valley. ^_^

No i chyba najważniejsze - MĘCIK STANIAŁ DO SIEDMIU TYSIĘCY MUST BUY!

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=7nUspEUVYG0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=7nUspEUVYG0</a>
8  Hyde Park / Zaginione Zwoje - konkurs literacki / Odp: KONKURS LITERACKI - Dyskusja : 25 Czerwca 2015, 19:12:13
Spieram się z określeniem "niewypał". 10 osób podzieliło się z nami opowiadaniami, 10 osób zaprezentowało swoje umiejętności pisarskie, zdecydowanie wypaliło... aż jury palce urwało i nie umieją w recenzje.
9  Inne gry / Pozostałe / Odp: W co gramy i na jakie gry czekamy? : 24 Czerwca 2015, 08:09:59
Żywcem mnie nie weźmiesz! ;c

Patrząc na wykazik w menu startu - channeluję swojego wewnętrznego służbistę poprzez wybijanie pieczątek w paszportach w "Papers, Please", udaję że umiem grać w AoSy w "Bohatyrach Burzy", zdobywam informacje praktyczne do przerobienia mechaniki PBFa poprzez patrzenie, jak działa w "Świątyni Złych Żywiołów" i "NWN 2"... i jeszcze czasami pogram orkasem w Ruskie King's Bounty nr 5.

A czekam wiadomo, na Warcrafta IV. Niczym na ukochanego, który nigdy nie wróci z bitwy pod Sommą. ;c
10  Świat HoMM / Mapy / Odp: Kapłan Roo : 23 Czerwca 2015, 17:05:20
Spacje. ;C

Widzę, że chociaż konwencję nazewniczą zachowałeś. x]

Czy dobrze przeczytałem - zrobiłeś kampanie z 6 scenariuszami/misjami, ale we wszystkich jest jedna i ta sama mapa? :P
11  Świat HoMM / Mapy / Odp: Kapłan Roo : 23 Czerwca 2015, 11:01:46
Prosiłbym jednak o jakieś rozwinięcie postu i tematu zarazem. ;)

Opisz swoja mapę, napisz co w niej jest ciekawego, zachęć userów do pobrania - krótko mówiąc, sprzedaj swój pomysł. :P

Pozdrawiam
12  Inne gry / On-Line / Odp: Heroes of the Storm : 21 Czerwca 2015, 20:01:38
Oj tam, przecież ten tag "klasowy" to i tak tylko wskazówka. Sylwanas jest niby specjalistą, ale dzięki swojemu Q robi taki zastraszający dmg, że chyba tylko raz mi się zdarzyło nie być nią pierwszym w rankingu obrażeń czy zniszczeń. ;)

Najlepiej poczekać, aż zobaczymy choćby szkielet skillsetu.

Swoją drogą, też zwróciliście uwagę, że zdolności Leoryka i Rzeźnika są bardzo podobne?

Q - szybka nuka na pobliskich przeciwników, która ma niski cooldown.
W - rozłożony w czasie debuff, który pozwala kraść wrogowi życie
E - rodzaj szarzy bądź innego dasha
R1 - ograniczenie możliwości ruchu przeciwników bez obrażeń czy stunu

Oczywiście nie podnoszę larum, że "ło matko identyczny kit zagłada się zbliża!!!11elevenone", niemniej dość podobny skilset, zwłaszcza dla postaci, które wyjdą jedna po drugiej. ^^

I jeszcze w plikach gry są stringi wskazujące na Maltaela. ^_^

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=K6_zsJ8KPP0" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=K6_zsJ8KPP0</a>
13  Inne gry / On-Line / Odp: Heroes of the Storm : 21 Czerwca 2015, 16:20:36
Cytuj
Jak on będzie suppem to mi lekko hajp opadł, bo ja chciałem go jako assassyna, a nie suppa.

Przypominam, że pomocnikami są: Uther, który z odpowiednimi talentami jest w stanie trzymać pojedynczego łebka na 3,5 sekundowym stunie, spalić falę minionów i przysmażyć kogoś Świętym Blaskiem za 600 dmg. :)

Nie wspominając o Rehgarze, który ma Żądzę Krwi a.k.a. zdolność która wygrywa gry od 1996 roku. :P

Mnich ma wedle wstępnych raportów być bardzo skoczny, mobilny i w ogóle fistaszki, wiec pewnie będzie zdolny zadać spore obrażenia, dużo wytrzymać, a przy tym leczyć/dawać tarcze, trochę jak Brightwing czy Chen. ;)
14  Heroes VII / Heroes VII / Odp: Heroes VII - Aktualności - Dyskusja : 14 Czerwca 2015, 13:12:26
Ale orce w Ashanie nie są loczkowe żółte, a w D&D nie są stricte zielone... Dobra, porzućmy już ten wątek, bo temat spontanicznie morfuje w Top Model: Ranaar/Pao/Sahaar/cokolwiek. :P

Niech nie kopiują (już więcej) z Warhammera i Warcrafta, bo i tak nie dościgną pierwowzoru - co nie jest nie tyle powodowane nieudolnością studia, co brakiem szczerych chęci i surowców ze strony właścicieli marki - więc po co w ogóle próbować i dawać złośliwym materię do obróbki. x]

A poza tym Ashan!Orkowie to i tak jakieś demonoludki, a nie prawdziwi orkowie. ;]

Cheerio

Brónz i tak jest lepszy a Ty ich sprzedoł razem z innymi wodzami ;P

Może i sprzedoł, alem potem wykupił i spłodził najwinkszego szefu Hordy w dziejoh!

Yes Warcheif, ale potem Metzen spawioł że dostoł korby i wszyscy mu chcieli zpuści wpiehdol ale Jezusek się ulitował nad tym Mag'har ;P
15  Heroes VII / Heroes VII / Odp: Heroes VII - Aktualności - Dyskusja : 13 Czerwca 2015, 13:10:00
O orkach w uniwersum Warcraft nie można powiedzieć, że są brązowi, tak, jak nie można powiedzieć o ludziach, że są biali. ;)

Pierwotnie orkowie byli brązowi, ale demoniczne zepsucie sprawiło, że zzieleniali. A wtórne wystawienie a wpływ magii chaosu sprawiło, że niektórzy stali się czerwoni. Długa jazda na sterydach Legionu to z kolei powoduje o niektórych przejście w piękny burgund i wykształcenie kolców i innych smaczków...

No, ale trochę offtop. x]
Strony: [1] 2 3 4 ... 211




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.035 sekund z 16 zapytaniami.
                              Do góry