Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 ... 50 51 52 [53]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Moje wrażenia z gry w H6 (Czytany 232933 razy)
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 236


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #780 : 26 Kwietnia 2017, 17:45:54 »
H6 jest dużo bardziej dynamiczne. Każdy zamek można za niewielką opłatą przekształcić w startowy. Do tego, większość map ma siedliska stworzeń poza zamkiem, bo są one bardziej wpisane w mechanikę opartą na strefie wpływów. W szóstce więc trzeba grać szybciej i być przygotowanym na konieczność nieuniknionego ponoszenia strat.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
Bandaro
Użytkownik jest na liście obserwowanych Obserwowany
******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 477


Dziki z natury...

Zobacz profil
« Odpowiedz #781 : 08 Maja 2017, 12:51:58 »
W sumie muszę dodać swoje 3 grosze, bo nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał - sposób w jaki rozwiązano AI w kampanii jest najgłupszą rzeczą jaka pojawiła się w serii Heroes. Już od czasów open beta denerwowało mnie to, że z jakiegoś dziwnego powodu w każdej misji walki toczą się pomiędzy setkami jednostek w każdej misji i zawsze w pewnym momencie musisz po prostu czekać parę tygodni zbierając armię zanim posuniesz się dalej. Wklejam tutaj post ze steam community.

Cytuj
On turn 1 the AI is given a million+ gold and resources. It is also given more troops to buy of every type than it would ever need.

It is then told to maintain an army of a certain cost for each hero and town and it will only buy exactly that much of an army for each. The exact size is dictated by the difficulty setting at the start of the game. And, individually for each campaign map, certain trigger points will increase those set army sizes. Triggers are things like, when you capture a certain town, or when you walk past a certain point on the map, those fixed army cost values are increased and the AI, since it has essentially infinite resources and troops to buy, will then buy up to the newly assigned strengths.

This is how it works in every single campaign map. The AI never actually plays the same game you are playing.

W skrócie - AI dostaje milion surowców i jednostek które może kupić w każdym mieście i zależnie od skryptów utrzymuje określoną armię, którą co tydzień powiększa o określoną ilość w żadnym wypadku niezwiązaną z realnymi możliwościami rekrutacyjnymi zamku. Jest to wyraz kompletnego lenistwa ze strony Ubisoftu, któremu nawet nie chciało się zaprojektować kompletnego AI zdolnego do samodzielnej rozgrywki. Zamiast tego poszli w stronę cheatów i skryptów. Prowadzi to do kompletnych absurdów i zuboża gameplay np:

-AI nie zbiera surowców startowych wokół swoich miast, bo nie są mu potrzebne. Jeśli już jakieś weźmie, to te znajdujące się na moim terenie.
-Jak wspominałem wcześniej, zanim zaatakujesz ostatnie miasto przeciwnika to będzie w nim siedzieć ogromna armia, która rośnie z tygodnia na tydzień od początku gry w nienaturalnym tempie i która nigdy się nie rusza. Najlepszym wtedy rozwiązaniem jest poczekać 4-5 tygodni ze wszystkimi na maksa ulepszonymi zamkami i potem rozjechać to na auto.
-Przykładowo finałowa walka w 2 misji kampanii Świątyni przypomina atak na Kha-Beletha, nie konflikt 2 daymio, z tą różnicą że kha-beletha atakujemy z mniejszą ilością jednostek.
-W tej grze po raz pierwszy w serii jesteś karany za eksplorację mapy. Po pierwsze nie ma na niej nic ciekawego, nie czuć siły która płynie z artefaktów, a surowców i tak będziesz miał aż za dużo. Po drugie tracisz czas, a czas nie gra na twoją rolę, ponieważ AI tworzy armię skryptami której w pewnym momencie możesz nie być w stanie pokonać.
-Każda misja wygląda tak samo i skupia się na exploitowaniu wskrzeszeń, tarcz i regeneracji, rushowaniu punktu na mapie i zbieraniu armii aż jesteśmy w stanie zająć następny.


Jest to tym bardziej smutne, biorąc pod uwagę, że heroes 6 nie jest złe w zarodku jak np. jego następca. Zamki są zrobione starannie, każda jednostka posiada rekordową w serii liczbę unikatowych umiejętności, które wzbogacają gameplay. Nawet jakiś zwykły rekin z maczugą, który jest uważany za najsłabszy 1 tier, posiada zestaw umiejętności które sprawiają że jest unikatowy. Mapy są piękne i zrobione starannie, po raz pierwszy widać tutaj różnicę w wysokości terenu. Podobnie jest z modelami jednostek, widać że się do tego przyłożona. Nowości wprowadzone w grze (reputacja, strefy, usunięcie rzadkich zasobów w zamian za kryształy) pokazują że ubisoft miał wizję która mogła doprowadzić do stworzenia świetnej gry. Jednakże wykorzystanie tych możliwości jest beznadziejne. Nigdy nie starczało mi samozaparcia by przejść więcej niż jedną kampanię naraz przez właśnie to debilne AI. Balans umiejętności także leży i kwiczy, zaklęcia zadają śmiesznie niskie obrażenia już na początku gry a im dalej tym gorzej. Jedyne co się liczy to wszelakie buffy i wskrzeszenia.

No i na czubku tego siedzą nierozwiązane bugi, do dzisiaj znajdowanie drogi odejmuje ruch zamiast go zwiększać. Ubisoft za przykładem serii Might and Magic po raz kolejny pokazuje jakim rakiem dla branży gier się stał, porzucili H6 zaraz po tym jak wydali DLC, wydali niedoróbkę h7, które wygląda gorzej i jest wyposażone w mniej contentu niż poprzedniczka, zaorali MMDoC mimo sprzeciwu całej rzeszy fanów i pomimo tego, że wiele osób uważało DoC za grę lepszą od raczkującego wtedy HS'a. Z Settlers 8 wyszedł żart tak beznadziejny, że aż musieli zmienić nazwę gry.

No i na koniec mój ulubiony żart z brodą:

-Dlaczego EA jest najgorszą firmą w Ameryce?
-Bo siedziba Ubisoftu jest we Francji.


IP: Zapisane
subtanmen

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1


Zobacz profil
« Odpowiedz #782 : 30 Maja 2017, 10:38:02 »
Jak dla mnie jest to najlepsza część gry. Ogólnie lubię Heroesów, ale tą część w szczególności :)


IP: Zapisane
Najskuteczniejsze wspomaganie detoksykacji oliwą - sprawdź!
hellboy

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 3


Zobacz profil
« Odpowiedz #783 : 13 Lutego 2018, 12:56:12 »
Tak! Ja tez jestem za tym, że w czasie rozgrywek powinna być możliwość zawierania sojuszy . Generalnie spoko, nie ma tragedii jak co nie którzy piszą


IP: Zapisane
Zapraszam wszystkie Panie na endermologia lpg. Endermologia to masaż podciśnieniowy, który ma działanie odchudzające i oczyszczające.
Adelor

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 15

Zobacz profil
« Odpowiedz #784 : 13 Grudnia 2022, 19:34:02 »
Ogólnie za 6 nie przepadam mocno, ale nie uważam, że jest ona zła też. Podobają mi się w niej w miarę ciekawe jednostki, dialogi też są okej.


IP: Zapisane
Podpis?
Strony: 1 ... 50 51 52 [53]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.026 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry