Tawerna.biz - Forum

Świat HoMM => Heroes IV => Ogólne o Heroes IV => Wątek zaczęty przez: Mroczny Czempion w 15 Marca 2007, 17:37:35



Tytuł: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Mroczny Czempion w 15 Marca 2007, 17:37:35
W tym temacie pokazuje szablon Herosa Idealnego

Nekromanta Lub Druid
Magia śmierci plus Magia Natury robi demologa (+50% do przyzywania demonów)
Jeśli dodamy do tego taktykę,zwiad i walkę otrzymamy bohatera Idealnego  

A gdy opanujemy magię śmierci na Arcymistrz Heros idealny bedzie przywoływał diabły a one przyzywają Lodowe demony a my ciągle przyzywamy diabły a one dają znowu Lodowe demony i tak w kółko...a my wygrywamy:]

jeżeli macie inne szablony "Herosa idealnego" piszcie":)


Tytuł: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: SzD w 19 Marca 2007, 21:27:13
Wracając do tematu - w Heroes IV grałem już dość dawno temu...
Ale dla mnie idealny bohater to przede wszystkim mający arcymistrza wszystkie umiejętności z zakresu "Walka" - w walce wręcz 2 uderzenia, do tego odporność na magię na maxa, do tego porządna taktyka. W IV magia jest ogólnie mało efektywna, chyba, że się ma zaklęcie Boskiej Interwencji. Dzięki temu wygrałem ostatnia misję The Gathering Storm


Tytuł: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: kacpermit w 12 Sierpnia 2007, 10:53:03
ideał to magia śmierci + natury + CHAOSU + ładu i życia


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: BLyy w 06 Lutego 2009, 22:04:15
Najlepszy bohater to magia śmierci i natury, poza tym nauka walki. To byłby idealny bohater. Można go jeszcze z ładu podszkolić, by choćby tworzenie iluzji mieć czy hipnozy. Wtedy bohater jest niepokonany.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: solymr w 06 Lutego 2009, 22:16:39
Ideał?
Magia Śmierci+Magia Natury+Magia Ładu+Walka+Taktyka


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Ptakuba w 06 Lutego 2009, 22:33:13
Walka - żeby nie ginął łatwo i żeby radził sobie w bezpośrednim starciu i mógł strzelać
Magia chaosu - dezintegracja ftw.
Magia życia - leczyć.
Zwiad - exp z przekradania się, dalszy ruch i możliwość klasy łowcy, żeby lepiej strzelać
Z pozostałym slotem różnie, zwykle jakaś magia.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Nightin w 06 Lutego 2009, 23:54:19
Magia Śmierci+Magia Natury(najlepiej by być demonologiem)+Walka na experta i Demonariusz. Wtedy kto ci poskoczy. Czasem  też zwiad, taktykę lub szlachectwo.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Markal Wielki w 07 Lutego 2009, 18:04:56
Pierwszorzędne:
Magia Ładu - mącenie przeciwnikowi w głowie, np: Zapomnienie, szał...

Magia Życia - wspomaganie i leczenie

Walka - zawsze to się przyda dobrze walczący mag.

Drugorzędne:
Zwiad - czyż nie lepiej mieć szybkiego heroesa, który łatwo dogoni swoich przeciwników aby potem przegonić ich ze swoich terenów?

Szalchectwo - przydaje się, żeby nie mieć "dziury" w budżecie królestwa.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Milandia w 27 Lutego 2009, 20:33:51
,,Idealny Bohater"? Trudno określić gdyż wiele kombinacji jest dobrych ale chyba tak:
magia natury, chaosu, życia + ukrywanie się + walka = moja ulubiona kombinacja ^_^


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Hellscream w 07 Marca 2009, 12:31:22
Moim skromnym zdaniem nie powinno być bohatera idealnego, gdyż wtedy coś nie tak jest z balansem...
Bohater idealny? Otóż"
- Szlachectwo i powiązane na arcymistrzowskim
- Walka i powiązane na arcymistrzowskim
- Atak i powiązane na arcymistrzowskim
- Zwiad i powiązane na arcymistrzowskim
- Magia Chaosu i powiązane na arcymistrzowskim
I nikt nie podskoczy. Takim to Dogwooglem (czy jak mu na chrzcie dali) przechodziłem jego kampanię w GS. TYLKO nim. Nie ma to jak wstukać kilka kodów i dla zabawy oczyścić całą mapę jednym barbarzyńcą...Choć jeśli pierwszy raz przechodzicie kampanię, to tego nie róbcie, ponieważ nie dostaniecie punktów.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 07 Marca 2009, 12:42:52
Bohater idealny nie istnieje zawszę zabraknie mu czegoś który ma inny bo nie istnieje wystarczająco okienek w umiejętnościach i mag nigdy nie będzie miał tyle ataku o barbarzyńca a barbarzyńca tyle mocy co mag.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Sojlex w 15 Marca 2009, 21:14:45
Bohater idealny co ? ...
Dla mnie to podejście indywidualne ... tzn. że każdy ma ideał do swojego typu grania . Jak dla mnie był to arcymag , mógł mieć łucznictwo , koniecznie przywołanie , a i jeszcze demonologia na arcymistrzowskim dawała niezłego kopa [tak , tak fikajcie a ja przywołam diabły , one przywołają lodowe demony ... itp.]


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Ptakuba w 15 Marca 2009, 21:29:56
Hm, połączenie walki i magii chaosu to rzeczywiście potęga. Nikt nie podskoczy. Możesz robić sobie z wrogiem co chcesz, pod warunkiem, że będzie to szybkie i bolesne ;>


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Kyoshiro w 23 Czerwca 2009, 23:30:25
Według mnie tak zwany "Bohater Idealny" może zastępować 75% armii, a dwaj tacy to mogąwyć dwuosobową armią. Mamy ich i mikstury nieśmiertelności - jedziemy po mapie! Albo: Mamy zamek, a przeciwnik zamek obok. Atakjemy dwójką bohaterów, i kasujemy sporo armii (jeśli opp ma bardzo dużą armię), uciekamy, znów maszerujemy, itp. Dzięki temu przeciwnik traci fortunę na dwójkę bohaterów. I jakich robić? Takich:
1.Arc. Zwiad, Ukrywanie Się, Znajdowanie Drogi, Magia Chaosu. Zyskujemy bohatera, co jest niemal niewidzialny, i [rzy okazji rozwala sporo armii magią chaosu. +Mikstury Nieśmiertelności i Przywrócenia (czy jak się nazywała ta, co ładuje manę?)
2. (tylko dla posiadaczy zamków Mocy) Arc. Walka, Walka Wręcz, Łucznictwo i Szlachectwo. Budujemy w mieście zagrodę, zyskujemy ogrom armii (5 Ptaków Gromu i 10 Ogrów na tydzień), a sam bohater będzie maszynką do zabijania. Bohater rozwala większość zamków, a na finał jedziemy armią nawet 50 Ptaków Gromu, 120 Ogrów! To recepta na bohatera (i przy okazji armię) doskonalego.
3. Arc. Magia Natury i Demonologia. Tworzymy ogromne ilości Diabłów, Pomiotów, Cerberów itp., jednocześnie dbając Diabłami o dostawę Demonów.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Ramirez w 03 Lipca 2009, 22:02:32
Dla mnie bohater idealny powinien mieć walkę. Bardzo lubię też taktykę, bo przydaje się w dowodzeniu wojskiem. Do tego jakaś dobra magia do zdobywania zamków, najlepiej Ładu (wysiedlenie i te sprawy). Więc są już 3 umiejętności. Przydałaby się również Magia Życia do błogosławienie i Śmierci do przeklinania.

Dałem tu przykład bohatera z armią, bez armii wyglądałby inaczej.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Kyoshiro w 05 Lipca 2009, 00:53:56
Według mnie Arcymistrz. Walka, Walka Wręcz, Łucznictwo i Obrona przed Magia+kilka mikstur niesmiertelności, które kupujemy zamiast armi, i już bohater doskonały. A wojska używamy do obrony


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Maldej w 05 Lipca 2009, 11:29:30
Według mnie arcymag ze wszystkimi magiami bez wojska moze zniszczyc wszystko


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Kyoshiro w 10 Lipca 2009, 11:59:25
Popatrz, jaki musiałby mieć poziom.
Najłatwiej jest Barbarzyńcą. Rozwijamy jego umiejętności, 18 poziom i mamy wszystkie. Jak ktoś woli trudniej - opanować walkę i m świerci/chaosu. Chaos ma świetne zaklecia, które dopomożą siłę fizyczną, i gdy bohater zostanie otoczony, rzucamy np. Inferno, bo i tak mamy odpornosć na magię. W Śmierci to dlatego, żę są zaklęcia "Ręka Śmierci" i "Zaraza"


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Andre94nt w 31 Lipca 2009, 20:15:55
Ja osobiście gram Mocą, a dla mnie idealny zestaw to walka i pochodne na arc., magia chaosu, taktyka i magia obojetnie jakiej innej szkoly, jednak najlepiej natury :)


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 31 Lipca 2009, 21:08:34
proste:zwiad(1) ukrywanie się(2) walka(3) łucznictwo(4) magia życia i zniszczenia(5) i (6) i jedziemy

Na przyszłość rozbudowujcie swoje wypowiedzi, bo za takie coś poleci zielona kuleczka.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Maxus w 20 Sierpnia 2009, 15:04:30
Demonolog rzeczywiście wymiata, ale oprócz tego, skuteczne jest zastosowanie magii życia i chaosu ( sam zrobiłem takie połączenie i nawet mi się podobało ), bo lubię czary atakujące. Do tego oczywiście walka+zwiad+taktyka lub inna dowolna magia (zależnie od tego jakie bonusy otrzymuje bohater za umiejętności) to tyle xD


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Michaelpol90 w 17 Września 2011, 15:54:08
Często gram gram ładem i życiel ale w zależności od rasy mam inny ideał :p

W Życiu to najlepiej gdy bohater ma rozwiniętą walkę,magię życia,taktykę,zwiad oraz szlachectwo.

Walka-poniewaz bohater musi potrafić się obronić przed atakiem wroga aby po pierwszym strzale nie paść i nie pozostawić jednostki na pastwę losu ;p (dla zabezpieczenia proponuję miksturę nieśmiertelności łyknąć,która utrzymuje się do śmierci bohatera) oraz czasami zatakować

Magia Życia - dla mnie bohater w armi nie służy do walki lecz głównie do wspomagania swoich jednostek , porzez czary (w magi zycia jest chyba najwięcej czarów, które zwiekszają statystyki jednostkom oraz dodają im umiejętności) oraz poprzez taktykę , która zwiększa szybkość , obronę , atak itp.

Taktyka-jw

Zwiad-bo dobrze jest dogonić wroga i mu dokopać jak i czasami spierniczać gdzie pieprz rośnie :p

Szlachectwo-zarządzanie i górnictwo jest w miare ok , dyplomacja dla mnie prawie niepotrzebna bo i tak nie kupuję jednostek z poza mojego zamku ponieważ obniżają tylko morale a trafić na jednostki mojej rasy nie jest łatwo :/ ale szlachectwo , które zwiększa populację jest chyba bezcenne :p

W przypadku grania ładem bohater zamiast magi życia powinien stosować magię ładu : zapomnienie,teleportacja,iluzja,grupowa celność , grupowe rozmycie oraz hipnoza to naprawdę fajne czary ;)


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Ptakuba w 02 Stycznia 2014, 21:01:05
Jedyne dwie zdolności, które nie mają wybitnych zalet, to zwiad i magia natury, gdzie ta druga przynajmniej broni się możliwością skrzyżowania z demonologią, co na arcymistrzu daje bajeczne efekty. Nie mówię że zwiad jest zły, ale jest przydatny tylko na mapie przygody, a wiadomo, że to nie zawsze jest najważniejsze. Z drugiej strony szybkie ogarnięcie mapy czy zajęcie niebronionego zamku też jest kul.
Walka to wiadomo, must be, żeby bohater nie został zdarty ni czarem, ni ciosem, a do tego mógł przywalić sam odpornym na magię istotom.
Taktyka to wartość sama w sobie. Przecież sama ta zdolność opisuje wszystko, co robili w poprzednich i następnych częściach bohaterowie w boju. No, ale bywają sytuacje nie polegające na armii...
Magia chaosu - jestem zdania, że jest sporo warta, bo czasem warto przywalić we wroga z pominięciem jego wartości obrony, a już zwłaszcza premii wynikających ze stania w zamku. Ponadto jeszcze czary obszarowe. Po prostu walka nie wszędzie wyrabia, a magia chaosu... potrafi wyrobić 400% normy.
Magia ładu - cudowne, niesamowite, świetne zaklęcia. Obracają potęgę wroga przeciw niemu samemu, a kwintesencja tego jest w czarach piątego poziomu. Jednak już od pierwszego przoduje rozproszeniami, rozmyciami, celnościami i tak dalej.
Magia śmierci - klątwy, potężne klątwy, a do tego wampiryczny dotyk i ręka śmierci.
Magia życia - egzorcyzmy, uleczenia, no i potężne buffy. Plus naprawdę fajne do taktycznego wykorzystania sanktuarium, a także ochrony.
No i na koniec, jak się okazuje, zostawiłem szlachectwo. Tak wiem, też działa tylko globalnie, na mapę przygody, podobnie jak zwiad, ale... No ludzie, czym jest ruszanie się szybciej armią w porównaniu do 50% większego przyrostu i możliwości utrzymania go?


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Morghur w 08 Stycznia 2015, 10:47:48
Na początku gry nic tak nie pomaga jak odpowiednio rozwinięta obrona (do tankowania), a potem podnoszenie umiejętności ofensywnych. W zależności od strategii, można też inwestować w zdolności wpływające na armię - pamiętam, że podczas dueli w kolegą, za każdym razem wygrywałem, szczególnie że on skupiał się na magii...


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Ptakuba w 08 Stycznia 2015, 12:01:33
Jesteś pewien, że mówisz o właściwej części?


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: LordSauron w 11 Kwietnia 2015, 11:28:06
Wątpię by bohater idealny potrzebował nawet armii. Być może warto zastanowić się pod jakim kątem chcemy naszego herosa wyszkolić.

Strategicznie patrząc, warto by się postarać o szlachectwo, zwiad i taktykę.

Szlachectwo zwiększy przyrost wojska, złota i zasobów.
Zwiad pozwoli nam lepiej ocenić sytuację, ukrywać się, oraz dalej podróżować.
Taktyka wzmocni nasze wojska na polu bitwy, bardzo potężne.

Inaczej patrząc, warto postarać się o różne rodzaje magii.

Natura ma potężnych przywołańców (np. feniksy) i daje nam kilka potężnych wzmocnień (np. smocza siła)
Śmierć oferuje wspaniałe osłabienia.
Życie najlepiej chroni i wzmacnia całą armię, regeneracja i niebiańska tarcza (ta co daje punkty życia, może pomyliłem nazwy) ładnie utrzyma bohatera przy życiu.
Ład jest najlepszy pod względem kontroli pola bitwy, manipulacji umysłami jednostek (szał, zapomnienie), pozwala też rzucać iluzje.
Chaos oferuje czystą, nieskrępowaną demolkę.

Dojście do demonologii na arcymistrzu zajmie nieco czasu, ale warto poczekać.

Stąd bohater może być idealny, ale tylko w określonych sytuacjach. Zależy od kompozycji naszych zdolności np. Natura jest kontrowana przez Śmierć, z kolei sama Śmierć nie jest przydatna na nieumarłych.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 19 Kwietnia 2016, 16:26:32
Zależy co kto lubi. To jest właśnie fajne w czwórce. Można zrobić wojwnika, stratega bądź maga. Wojownik może być praktycznie bez armii ale to raczej wielkie mapy. Nie do pogardzenia jest też zwiad bo zwiększa ruch jednostek o 50%.  A oczywiście szlachectwo pozwala zbudować i wykupić dużą armię. Wtedy można odpuścić sobie wojownika.
A w kampanii można brać wszystko. Raczej nie ma sensu brać taktykę i walkę. Albo armia albo bohater pokonują wrogów.
Strateg:
Obrona, taktyka, szlachectwo, zwiad i jakas magia
lub wojownik
Walka, zwiad i trzy magie.
lub mag
Obrona i cztery magie.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: darkstorm w 27 Stycznia 2019, 08:44:22
Nie istnieje taki.

Gra HoMM4 ma akurat na tyle dopracowany balans pomiedzy wszystkimi frakcjami i klasami postaci by na kazda kose mogl sie znalezc kamien.

Dokladnie tak samo jest z jednostkami - tak sa zrobione ze na kazda jednostke znalezc mozemy takiego antagoniste, ktoremu nie podola.

Dlatego najwazniejsze jest zrozumienie z kim sie walczy - wtenczas mozna dobrac taka taktyke by go pokonac.

Nie zgodze sie z komentarzem jednego z przedmowcow o slabej magii w HoMM4. Jest to najlepsza magia z calej serii poniewaz uniemozliwia absurdalna, niemal niekonczaca sie teleportacje po wszystkich zamkach i po calej mapie, co przy calkiem przecietnym magu w HoMM3 pozwalalo na przejecie praktycznie wszystkim zamkow nawet na ogromnej mapie w ciagu jednej tury przy wypracowanej taktyce gry. Wtenczas zaden bohater specjalizujacy w walce, taktyce, sryce nie mogl sie rownac z magiem madrosc/ magia powietrza/ magia ziemii + inne poniewaz nie bylby w stanie nadrobic ilosci czynnosci, jakie tamtem bylby w stanie wykonac na ture.

W HoMM4 portal miejski ma ograniczone dzialanie, ale i rozszerzone bo moze sciagnac armie z pola walki( co bylem uprzejmy zakomunikowac naszemu znajomemu Bennus_Whiskey podczas wspolnej gry) - niewielu o tym wie, a warto poniewaz to swietny wytrych na duze mapy.

HoMM4 ma rowniez lepszy balans obrazen w magii - nie ma juz mocy na poziomie 99 i niekonczacych sie armagedonow w armi czarnych smokow. Zwroccie uwage, ze wystarczy rzucic antymagie z zaledwie 3 kregu magii natury by miec problem szalonego czarownika magii chaosu z glowy - w tym przeciez tkwi urok czarnego smoka.

Watpie by wasz demonolog poradzil sobie z armia, w ktorej mamy dziny i modliszki. dziny tylko zatarlyby rece widzac przywolane demony, a modliszki nie pozwolilyby diablom na wiecej niz jedna krucjate przeciwko wrogim bohaterom.

zgadza sie, magia ladu kusi zakleciami kontroli, ale niezwykle powszechne w szkilecikach i skrzyneczkach sa artefakty zapewniajace calkowita odpornosc na magie umyslu, takze wiele jednostek posiada naturalna odpornosc na te magie. i tak magia ladu okazuje sie byc nijaka w obliczu konfrontacji z jednostkami smierci( a wiekszy pierscien negacji nie lezy sobie o tak na kazdej mapie dwa dni drogi z zamku) .

walka? po co? sa artefakty zapewniajace te same profity, a bohater 30 poziomu bedzie tak samo skuteczny w starciu jak ten, ktory zmarnuje ich 18 na rozwiniecie zdolnosci walki na maksymalny poziom. w dlaszym ciagu taki wojownik nie posiada gwarancji na zwyciestwo - co udowodnilem niedawno koledze, ktorego armie 5 barbazyncow wykonczylem gryfami z wampirycznym dotykiem i meczennikiem.

kazdego bohatera mozna pokonac. zwiadowca wpadnie w pulapke przy odpowiednim rozmieszczeniu wojsk, stanie sie niegrozny wobec paru szlachcicow, ktorzy zamiast latac po mapie pokornie beda nadzorowac dobrostan swojego zamku podczas gdy inni bohaterowie beda szalec zbierajac artefakty i inne fanty.

za duzo napisalem - przepraszam za to. po prostu twierdze, na podstawie mojego doswiadczenia, ze gra ma dobry balans i zapewnia rownowage oraz mozliwosc pokonania kazdego przeciwnika.


Tytuł: Odp: Bohater IDEALNY
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 31 Stycznia 2019, 23:20:24
Radze probowac wielu kombinacji! To jest po prostu ciekawe! walke sie oplaca rozwijac do konca bo na 5 poziomie maz DWA ciosy! Plus 100% a takze dzieli obrone wroga! zgoda ze do 4 poziomu powoli rosnie ale 5 to skok.