Tawerna.biz - Forum

Świat HoMM => Heroes II i I => Wątek zaczęty przez: Marioxs w 21 Maja 2013, 06:45:52



Tytuł: Porady do HI
Wiadomość wysłana przez: Marioxs w 21 Maja 2013, 06:45:52
Witam swego czasu grałem w HV - Dzikie Hordy przeszedłem kilka planszy ale potem dawałem ciała. Pomyślałem więc aby zacząć grać od I potem II itd. bo gra wygląda ciekawie. No i co do tematu czy macie jakieś porady ogólne do HI, porady co do konkretnych klas, jakie jednostki najlepsze czy odpowiednie dla początkującego? Każda informacja jest dla mnie cenna więc jeżeli ktoś zaglądnie proszę o pomoc.

Ewentualnie mógłby ktoś przetłumaczyć całość lub co ważniejsze wzmianki z tego linku: http://www.gamesover.com/walkthroughs/hom1.htm (http://www.gamesover.com/walkthroughs/hom1.htm)


Tytuł: Odp: Porady do HI
Wiadomość wysłana przez: niedoceniony w 26 Maja 2013, 13:43:05
Zamek rycerzy - możesz brać wszystkie jednostki oprócz chłopów - są najsłabsi w grze.
Zamek barbarzyńców - możesz oszczędzić sobie goblinów, chociaż dobrze mieć je w armii, dopóki nie zaopatrzysz się w cyklopy.
Zamek czarodziejki - jeżeli będziesz mógł kupić feniksy, to wyrzuć z armii krasnoludy. Są silni, ale zbyt wolni.
Zamek czarnoksiężnika - tu możesz zrezygnować później, gdy zaczniesz kupować smoki, z centaurów, które będą mało wytrzymałe i pewnie szybko zostaną przyblokowane ii wybite przez latające jednostki.

Polecam ci grać zamkiem czarodziejki, gdyż możesz ułożyć w nim taką armię: dwie jednostki latające (rusałki i feniksy) oraz dwie strzelające (druidzi i elfy) i jedna lądowa, lecz szybka (jednorożce).

Do podróży na trudnych terenach (bagna, pustynie, śniegi) używaj barbarzyńcy (możesz go np. kupić w zamku), gdyż on szybciej podróżuje po takich ziemiach. Z kolei czarodziejka potrafi szybciej poruszać się statkiem po wodzie.

Oprócz bohatera początkowego pamietaj o kupieniu drugiego, który pełniłby rolę zwiadowcy i zbieracza skarbów. Jednemu daj armię i używaj go do walki, drugi niech zbiera i odkrywa.

Jeżeli masz w armii jednostki strzelające, to stawiaj je jak najdalej od siebie, żeby zmniejszyc straty w przypadku, gdy jednostka latająca może cię przyblokowac.

Jeżeli nie możesz przejśc jakiejś misji, to zastosuj się do dwóch rad: zapamiętaj położenie zamków wroga, a po ponownym zaczęciu gry zbierz szybko armię, unikając trudniejszych walk z potworami, a następnie najedź wroga, nim ten rozbuduje swe zamki. Druga rada na problemy finansowe brzmi tak: gdy napotkasz skrzynkę ze skarbami, bierz złoto, a nie doświadczenie. To drugie i tak bohaterowie osiągną w walce z innymi bohaterami i stworami, poza tym atak, obronę, moc i wiedzę mogą podnieść w wielu obiektach przygody na mapie.

Często zapisuj grę.