Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
HOMM Board Game (Czytany 11256 razy)
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 26 Czerwca 2013, 13:02:45 »
O, widzę że coś się ruszyło :) Życzę powodzenia w realizowaniu projektu.

Ja sam pracuję teraz nad inną grą planszową bo tamta jest już skończona (może powinienem też nieco odświeżyć temat i wrzucić obecną wersję 11-tą bo od wersji 4-tej sporo się zmieniło, heh).


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 27 Czerwca 2013, 20:27:31 »
Dobrze! Skoro są na tym forum jeszcze osoby, a właściwie osoba, która jakoś w to wierzy i jej się to podoba, to może czas przedstawić ogólnie wygląd kart jednostek ;)

Wybaczcie mi pierwsze zdjęcia, ale niestety nadal mam pewne problemy z drukarką no i karta świeci się bo jest ona, że tak powiem w wersji FOIL :P Oklejona tak jak karty bohaterów taśmą, aby zapobiec uszkodzeniu i utrwalić ją, w normalnej wersji prawdopodobnie zalaminuję je, lub też kupię folię ochronną na telefon i wsadzę w nią karty!





A tutaj tył karty! W przeciwieństwie do bohaterów, karty jednostek z tyłu posiadają dalsze informacje. Jest ich kilka, przedstawionych w postaci ikonek.



Jak widać! Na pierwszy rzut oka tekst napisany na karcie pochodzi z całkiem innego stylu niż czcionka jaką uraczeni są bohaterowie! Niestety po pomniejszeniu i upchaniu tekstu praktycznie nie możliwe było odczytanie informacji o umiejętnościach jednostek. Dlatego też zmuszony byłem do użycia prostej, ale za to bardzo czytelnej. Karta może i straciła troszkę na swoim klimacie, ale za to zyskała na praktyczności i nie potrzeba już doczytywać się pisma z lupą!

Umiejętności jednostek za to użyte i rozpisane w kartach poprzednich potworów z niższych poziomów nie będą rozpisywane na jednostkach z wyższych stopni. Zamiast tego pojawi się jedynie ikonka symbolizująca daną umiejętność, co pozwoli nam na zaoszczędzenie miejsca, które w przypadku np Prządek Losu zawaliłoby i przód i tył karty zbędnymi informacjami! Gdyby ktoś szukał znaczenia umiejętności bez problemu sięgnąć powinien do innych "słabszych kart" i tam doczytać informacje!

Co da się zauważyć, karta była już kilku(nasto)krotnie używana więc zaprezentuję też wersję "komputerową".







Myślę jednak, że większości ikony te są już dobrze znane więc powiem chyba jedynie o zmianach!

Kamień (symbolizujący w grze zasięg) tutaj oznacza dla jednostek strzelających wartość pola do którego zaatakować mogą z pełną siłą. W tym wypadku zasięg strzału wynosi osiem pól (pole walki składa się z 10) więc do 8 kratki od miejsca stacjonowania strzelec może zaatakować z wartością pięć. Nie ma też tutaj modyfikatorów (być może pojawi się kara 1/4 lub 1/2, lecz nie zapominajmy, że przede wszystkim ma to być gra a nie zajęcia z matematyki a i bez tego liczenia podczas walk będzie sporo!

But natomiast to odległość jaką dana jednostka może pokonać w ciągu trwania jednej tury. W przypadku szkieletu, może on przemieścić się o jedno pole.

Sztabki złota! Nikomu nie trzeba tego tłumaczyć! To nic innego jak koszt kupna jednej sztuki jednostki. Cena niech was nie zmyli, choć faktycznie na karcie brakuje przecinka pomiędzy 85 a zerami to wynika to z zapisu 85,00 skąd ta zmiana? W pierwotnej koncepcji gracz zmuszony był do płacenia dziennej daniny w wysokości 0,50 za każdą jednostkę jaką posiadał w swojej armii (co wydłużało czas gdy i zmuszało to sensownego wydawania pieniędzy) jednak zastanawiam się nad wycofaniem tego pomysłu, choć nad tym odbędzie się jeszcze pewnie mała debata i poproszę was o zdanie!

Pionek, przyjął tutaj za to ikonę tygodniowego przyrostu jednostki jaki możliwy jest do zakupienia w mieście!

To chyba na tyle! Nie chcę was zanudzić i wyłożyć wszystkiego na stół tak od razu! ;D


IP: Zapisane
Andre94nt
Pierwszy Andrzej

*

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 822


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 27 Czerwca 2013, 21:53:28 »
Trzeba było zostać przy heroes 4, heroes 6 ma swoją oficjalną planszówke ;/


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 27 Czerwca 2013, 22:00:45 »
Jednak z tego co wiem nie sprzedawała się ona zbyt dobrze, nieprawdaż? Zresztą... wystarczy na nią spojrzeć i mnie osobiście odpycha od niej na kilometr i nie zapominaj, że jest to jedynie oprawa a nie główne założenie gry! Tak zwyczajnie będzie "piękniej"! Sama mapa z planszówki OFICJALNEJ niewiele ma wspólnego z grą a ilość dupereli jest wprost przerażająca! Dziwi mnie, że oceniasz to na podstawie grafik użytych a nie mechanizmów rządzących grą, jednak to już Twoja decyzja i na nią nie mogę mieć wpływu!


IP: Zapisane
98HeroFan

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 6

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #19 : 28 Czerwca 2013, 17:42:51 »
Wspaniałe! Akurat wczoraj przeglądałem Tawernę i natknąłem się na ten temat. Powiem świetne. Karty wyglądają miło dla oczu. Sam też mam zamiar zrobić. Te z czwórki są ciekawe. Zastanawiam się jak będzie wyglądała gra. Zobaczymy coś z Duel Champions. Jest jeden mankament. Mianowicie pusty obszar na projektach . HoMM IV (karty stworków) proponuję wygląd chochlików dać na środek. Co do szóstki do statystyki rozplanować tak,aby zajęły większość miejsca,lub dodać ikonkę. Trzymajcie tak dalej. Planszówka wydana przez Ubisoft przyjęła się słabo,więc może te zrobią to znacznie lepiej.  &Kisinto masz może tło tych z czwórki?


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 28 Czerwca 2013, 23:35:47 »
Wolne miejsce pod statystykami pozostawione jest dla przyszlych zmian w kolejnych "dodatkach" nie do konca pewne jest czy pojawi sie ulepszanie jednostek czy pomimo odejscia od HoMM IV nie pozostane przy  jednym typie jednostek! Karty z IV zmienily sie na te z szostki, zwyczajnie dlatego, bo nie ukrywajmy, ale swiat poszedl do przodu a wiekszosc patrzy jednak na tego typu sprawy! Co z tego, ze gra bedzie wywazons i naprawde dobra jesli oprawa bedzie do siebie zniechecac? Temu tez nastała taka mala rewolucja!

Wszystkie stare projekty wyladowaly w koszu jakis czas temu. Stare plansze i karty zostaly spalone a plyta  z wszelkimi grafikami trafila do niszczarki wiec w tym wypadku nie bede w stanie Tobie pomoc, przykro mi :(

Wiadomość doklejona: 30 Czerwca 2013, 23:10:01
No i przypominam się wam pokazując gotowe karty jednostek Nekropolii! Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie śmiało! Zawsze można coś ulepszyć, czy poprawić! Gra nie tyle ma sprawiać przyjemność twórcy, co grającym w nią innym ludziom! Wszelkie sugestie, łącznie z krytyką mile widziane!

Nie przedłużając już...

















« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2013, 23:10:01 wysłane przez Kisinto » IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 01 Lipca 2013, 19:07:00 »
Owszem jest coś co można poprawić: niektóre karty mają zdolność 'Beznamiętność' oraz 'Nieumarły'. Efekt tego pierwszego zawiera się już w drugim więc można z jednego lub drugiego usunąć że brak wpływu morale dla lepszej przejrzystości.

Karty ciekawe bo uwzględniają najważniejsze cechy istot. Zawsze lubię jak gra jest wypełniona tym co najważniejsze. Tylko że jeśli chodzi o planszówkę to - tylko przypuszczam - ale może okazać się za dużo do liczenia. Sęk w tym że bitwy będą zajmować 10x więcej czasu niż etap strategii. Przez to długość gry będzie zależała od tego ile zostanie stoczonych bitew i właściwie tylko od tego (pomijając sprawność graczy). A niefajnie jest jak się okazuje że trzeba grać na kilka rat bo gra się przeciąga (przynajmniej nie jeśli nie chcesz żeby gra ci się kurzyła albo pomiatała). Wiem coś o tym bo moja gra mimo że operuje liczbami naturalnymi nieprzekraczającymi raczej 40 i jest umiarkowana liczba różnych zdolności to zanim jednostki się powybijają sporo czasu schodzi.

No i jak już korzystasz z takich dużych liczb to zrób żeby przynajmniej wszystkie były podzielne przez 10 albo chociaż przez 5. I zmień też modyfikatory typu "29%" na "30%" itp. żeby się choć troszkę łatwiej liczyło.


« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2013, 19:11:56 wysłane przez Mantykor » IP: Zapisane
Andre94nt
Pierwszy Andrzej

*

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 822


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 01 Lipca 2013, 23:15:30 »
Według mnie opisy umiejętności które znajdują się na KAŻDEJ karcie powinny zostać wydrukowane na większej karcie z wytłumaczeniem, takiej
którą sie trzyma obok, a na tych kartach zostawić tylko ikonki.


IP: Zapisane
Strony: 1 [2]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry