Kampania "Dylemat Freydy" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia
Misja Pierwsza: Rebelianci
Cele misji:
* Zniszcz obozowisko rebeliantów Lorda Caldwella
* Zniszcz obozowisko rebeliantów arcybiskupa Randalla
* Freyda i Laszlo muszą przeżyć
* Wyprowadź oddziały przystani z okrążenia
Cele poboczne:
* Druidzi elficcy
* Przejmij wszystkie chatki wieśniaków
* Wyeliminuj wszystkie jednostki rebeliantów
Witaj w pierwszej misji Kuźni Przeznaczenia. Zaczynasz na południowym wschodzie mapy(1). Udaj się traktem na północ zabijając wszystkie jednostki przystani oraz zajmując osady chłopów, łuczników, zbrojnych i zamki przystani. Gdy dojdziesz do skrzyżowania drug Freydą udaj się do (2), którego wejścia strzegą enty, zaś Laszlo do jasnowidza (5). Gdy uratujesz nowe jednostki przystani a Laszlem wykonasz misję udaj się zabić Randalla(3). Następnie przejdź drogą na północy (na wchód od obozowiska) i pozbieraj chatki chłopów. Teraz zniszcz Lorda Caldwella. Na tym zakończy się ta misja.
Misja Druga: Podejrzenie
Cele misji:
* Zniszcz wszystkie chłopskie chatki
* Wyeliminuj miasta rebeliantów
* Freyda i Laszlo muszą przeżyć
Cele poboczne:
* Uratuj niewinnych chłopów
Misje zaczynasz na południowym zachodzie(1). Udaj się drogą na północ.Dojdź do pierwszego zamku i zniszcz go(2). Następnie odbij w prawo i na południe by zniszczyć kolejny zamek(3). Po drodze zabijaj jednostki przystani i zbieraj czerwonych chłopów oraz inne czerwone jednostki. W (7) masz możliwość pozyskania kuszników oraz ulepszyć swoje dotychczasowe jednostki. Teraz udaj się na główny szlak. Gdy dojdzie do rozwidlenia udaj się w lewo paląc przy okazji chatki chłopów. Udaj się znów w lewo i spal zamek(4), a następnie znów na północ by spalić chatkę. Wróć do pierwszego rozwidlenia i odbij w prawo tym razem. Przejdź przez most i idź dalej tą samą drogą aż dojdziesz do ostatniego już zamku(5). Po spaleniu go udaj się na południe do (6). Spal co sie da a gdy to nastąpi stoczysz banalną walkę z demonami. Misja druga zakończyła się sukcesem.
Misja Trzecia: Duncan
Cele misji:
* Zdobądź wszystkie miasta rebeliantów
* Pojmij Duncana
* Freyda musi przeżyć
Zaczynasz na południowym wschodzie(1). Masz do zdobycia 3 zamki i sporo kopalni. Zacznij od miasta po środku mapy(2). Gdy je zdobędziesz dołączy do ciebie grupka inkwizytorów. Zdobądź kopalnie dookoła. W każdej pozostaw straż. Około 30 chłopów na jedną wystarczy. Napisze jak obsadzać kopalnie - 30 chłopów, 10 fanatyków, 10 kuszników. Nie muszą być razem w jednej. Wystarczy jednej kopalni dać po jednej jednostce. Jednostki z siedlisk najlepiej również dawać na ochronę kopalni. Teraz udaj się na północny wschód(3). Tu również zdobądź miasto i kopalnie a te potem obstaw garnizonem. Tu dołączą do ciebie paladyni. Teraz rusz na południowy zachód do ostatniego miasta(4). Uczyń z niego swoją stolice. To w nim zdobądź najwyższy poziom miasta i pozyskuj jednostki. Kopalnie dookoła obsadź ludźmi. Teraz zejdź do podziemi i zdobądź kopalnie złota. Jest ona bliżej wejścia na północy mapy.Gdy zdobędziesz mniej więcej 15 czempionów rusz na zamek Duncana(5) pokonując wcześniej garnizon(6). Nie zapomnij również w swoim zamku przeszkolić chłopów na kuszników. Bardziej sie przydadzą. Walka nie będzie trudna. Gdy ją wygrasz pojawi się film i komunikat obwieszczający zakończenie misi trzeciej.
Misja Czwarta: Negocjacje
Cele misji:
* Porozmawiaj z garnizonem krasnoludzkim
* Spełnij żądania krasnoludów
* Freyda musi przeżyć
* Dotrzyj do Tor Hrall
* Opuść terytorium krasnoludów
* Zbieraj zasoby by spełnić wymagania klucznika
Cele poboczne:
* Znajdź nagolenniki Kranoludzkich królów
* Zajmij się Hydrą
* Wyeliminuj rebeliantów
Zaczynasz na południowym zachodzie(1). Rozejrzyj się po okolicy w celu pozyskania kopalni oraz jednostek przystani - nowych jednostek. Zdobądź je oraz kopalnie i udaj się do garnizonu(2). Następnie uzbieraj armię i rusz na zamek wroga(3). Zdobądź kopalnie dookoła niego i uzbieraj armię jaką podają w celach misji o zapłacie dla garnizonu. Gdy ją uzbierasz udaj się przez garnizon prosto do Tor Hrall miasta granicznego krasnoludów(4). Po niestety nieudanych negocjacja przerwanych przez niekompetentnego Laszlo musisz uciec z krainy(
. W tym celu musisz biec krętą drogą i zbierać armie przystani - normalną. Od zamku krasnali udaj się do portalu(9). Potem zdobądź nagolenniki koło skarbca krasnoludów. Następnie pokonaj wilki na południe od tego miejsca. Gdy sie z nimi uporasz idź na południe a następnie podążaj drogą cały czas. Zbieraj armię. Gdy dojdziesz do miejsca gdzie droga zakręca - miejsce dalej niż za feniksami - znajdź obrońce. Pogadaj z nim i udaj się zabić hydrę. W nagrodę wchodząc do kopalni możesz używać jej i jej odpowiednika do teleportacji (5 i 6). Wyjdź na główną drogę i rusz na południe. Gdy dojdziesz do klucznika odwiedź go. Zbierz surowce i kup klucz. Cofnij się do rozwidlenia i skręć w prawo. Idź dalej drogą zbierając jednostki. Gdy dojdziesz do smoków pokonaj je. A następnie przejdź przez garnizon zejdź do podziemi i podejdź do portalu. Tak oto zakończyłeś misję.
Misja Piąta: Wybór
Cele misji:
* Przejmij kontrole nad miastem portowym i udaj się do Talonguard
* Freyda musi przeżyć
* Duncan musi przeżyć
* Uwolnij Duncana
To zdecydowanie najdłuższa, najnudniejsza i najcięższa misja w całej kampanii. Zaczynasz w (1). Idź na wschód i zdobądź zamek. Następnie zejdź do podziemi i idź cały czas drogą aż znajdziesz wyjście. Wejdź w nie i przygotuj się na walkę z Klausem. Pokonaj go i rusz na pierwszy zamek(2). Kup sobie paru bohaterów by zwiedzali teren a Freydą zdobywaj okoliczne kopalnie i siedliska. W miarę szybko zdobądź posterunki wojskowe gdyż tylko z nich możesz brać anioły. Po upływie 2 miesięcy rusz uratować Duncana(3). Niech on wróci do zamku a Freyda niech penetruje okolice. Podczas gdy uciążliwi będą bohaterowie czerwonego gracza. Jedyną zaletą ich armii nie jest jej wielkość a balista która jest naprawdę bardzo mocna. Może zrobić z twojego wojska armię partyzantów zamiast armii ofensywnej. Ulepszaj wszystkie cztery(4,5 - nowe zamki) zamki jak tylko sie da. Zgromadź armię i daj ją Freydzie. Tak wzmocniona niech ruszy na garnizon miasta portowego(7). Gracz czerwony ma jeszcze jeden zamek(6) ale jego nie musisz mieć. Gdy przebrniesz przez garnizon w którym walka nie sprawi trudności mimo wielkiej armii rusz na zamek. Pokonaj straż i uzupełnij armię gdy masz jej niedobór. Zbuduj stocznie a w niej statek. Wsiądź do niego i przygotuj się na łatwą walkę końcową. Po niej standardowo film i koniec misji. Nie rozpisałem sie w tej misji bo w sumie nie ma tu żadnych większych zmagań poza walką.
Autor: Khaziu