Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes V - Kuźnia Przeznaczenia - Kampania III - Zadanie Ylayla'i (Czytany 22633 razy)
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« : 03 Kwietnia 2009, 14:13:29 »
Kampania " Zadanie Ylayla'i" w Heroes of Might and Magic V - Kuźnia Przeznaczenia

Misja Pierwsza: Szpieg
Cele misji:

    * Znajdź miejsce rytuału
    * Ylayla musi przeżyć

Cele poboczne:

    * Odwiedź wyrocznię
    * Zabij istoty wskazane przez chatkę maga



Zaczynasz w podziemiach(1). Podczas tej misji nie spotkasz nawet najmniejszego oporu ze strony czegokolwiek. Z łatwością pokonasz każdego kto stanie ci na drodze.Wyjdź na powierzchnie i maszeruj na zachód główną drogą zbierając skrzynie ze skarbami i zamieniając je na doświadczenie(moja bohaterka ma 10/11 poziom). Odwiedź po drodze jasnowidza a następnie wszystkie napotkane chatki maga. Gdy dojdziesz do zagrodzonej drogi przez elfy odbij w lewo do zejścia do podziemi. Teraz dojdź do(2) by ominąć straże i wyjść na ląd. Teraz Skieruj się to(3). Obok tego miejsca będzie odprawiany rytuał. Misja łatwa, krótka oraz zakończona sukcesem

Misja Druga: Przełom

Cele misji:

    * Miń pierwszy garnizon graniczny w ciągu dwóch tygodni
    * Miń drugi garnizon graniczny w ciągu trzech tygodni
    * Miń trzeci garnizon graniczny w ciągu czterech tygodni
    * Ylayla musi przeżyć


Zaczynasz na południowym wschodzie mapy. Jedyne co musisz w tej misji to dojść na przeciwległy koniec mapy pokonując trzy garnizony. Nic prostszego. Rusz na przód. Odwiedzaj każdy zakątek mapy, każdy surowiec zbierz, każde siedlisko zajmij. W tej misji liczy się nawet najmniejsza jednostka oraz najmniejszy surowiec. Walcząc uważaj na zbyt duże straty. Gdy z łatwością pokonasz pierwszy oraz drugi garnizon będziesz miał połowę misji za sobą. Teraz tylko pozostaje zdobyć trzeci. A zatem. Wszystkie surowce zamień na złoto. Te zbieraj jeszcze z innych źródeł. Z siedlisk i posterunków zbierz armię. Po trzech tygodniach ulepsz armię w forcie a następnie zaatakuj ostatni garnizon. Nie powinno to sprawić problemu. Właśnie masz za sobą drugą misje kampanii mieszanej.

Misja Trzecia: Spotkanie

Cele misji:

    * Znajdź portal wiodący do sekretnego miejsca odosobnienia Raelaga
    * Córka Malassy musi przeżyć
    * Ylayla musi przeżyć

Cele poboczne:

    * Zbierz osiem smoczych artefaktów
    * Zwróć artefakty smoka do chatki mędrca



Ta misja może wydawać się długa i męcząca ale tak na prawdę nie zajmuje wiele czasu. Zaczynasz na południowym zachodzie(1) z zamkiem i swoim terytorium ogrodzonym garnizonami. Te silne nie są ale powstrzymają wroga na jakieś dwa, trzy tygodnie. Zacznij misje od zdobycia wszystkich kopalni dookoła zamku. Zamek rozwijaj. Przejmij siedliska stworzeń lochu. Po wspomnianych trzech tygodniach garnizon powinien przełamać któryś z wielu wrogów. Gdyby tak sie jednak nie stało sprawa wygląda lepiej. Po odczekaniu w swoim zamku 4 tygodni od kiedy zacząłeś grę wyjdź z zamku a do niego zakup bohatera. Odczekaj następne dwa tygodnie i armie którą zrobisz daj na ochronę zamku. Swoją ekspansje mapy rozpocznij od tej strony gdzie wróg zajął już garnizon koło twoich włości. Jeśli tego nie zrobił zacznij marsz odwrotnie niż idą w zegarze wskazówki zegara. Udaj sie w prawo. Na pierwszy cel postaw sobie demony(3). Prawdopodobnie one będą najsilniejsi na mapie zaraz po tobie i mogą podbijać inne nacje. Podbij zamek inferno. Zrób w nim bohatera i odczekaj dwa tygodnie by zrobić dla niego armie. Następnie zdobądź kopalnie dookoła miasta. Gdy się z tym uporasz skieruj się na północ. Teraz będziesz niszczył wrogie mroczne elfy(4). Są one na północ od zamku inferno(zielony gracz). Podbij zamek, kopalnie, siedliska oraz posterunek. Zrób bohatera i odczekaj dwa tygodnie aż armia będzie gotowa. W każdym zamku jaki masz rekrutuj armie. Teraz powinieneś zaatakować brązowego. Najpewniej to on sie teraz najszybciej rozwija. Dlatego pomiń go i wróć do zamku by uzupełnić armię. Nie wracaj jednak tędy skąd przyszedłeś tylko zahacz po drodze o miasto Imperium Gryfów i podbij je(2). Tu również odczekaj dwa tygodnie, zdobądź okoliczne kopalnie. Teraz wróć już do zamku by uzupełnić armię. Tak wzmocniony zaatakuj krasnoludy na północy(5). Pokonasz ich bez trudu. Gdy oczyściłeś mapę z wrogów, wszystkie kopalnie są twoje, mapa odkryta i masz sporą armie wydawać by się mogło że na tym koniec. Niestety nie. Teraz musisz pozbierać smocze artefakty. Pilnują ich walczące między sobą jednostki lochu i fortecy. Pokonaj jednego z nich a drugi sam zniknie. Zbierz artefakt i znajdź pozostałe siedem. Gdy masz komplet udaj się do jasnowidza(6). Oddaj mu smocze artefakty a on przeniesie cię do końcowego fragmentu mapy(7). Wejdź w portal przed tobą i udaj się do Raelaga. Obejrzyj filmik i... zakończ misje.

Misja Czwarta: Obrona

Cele misji:

    * Ylayla, Raelag, Izabel muszą przeżyć
    * Nie pozwól by wróg zajął to miasto
    * Ylaya musi znaleźć kryjówkę smoków i wyprosić ich wsparcie
    * Pokonaj armię Thralsai



Witaj w przedostatniej misji kuźni przeznaczenia. Pewnie teraz myślisz że to jakaś straszna misja gdzie potrzeba wielkiej armii i sporo surowców. I tu sie mylisz. Armia potrzebna mała i surowców prawie zero. Zaczynasz w podziemiach (1) z trzema bohaterami dobrze Ci znanymi z tej części oraz z podstawowego homm5. Całą armie jaką masz z trzech bohaterów podziel na w miarę równe dwie części. Przykładowo Izabeli daj archanioły, całą armie Raelaga a Ylaya'i daj armię z siedlisk, z zamku oraz tą co ma. Izabele skieruj do garnizonu po lewo(4) a elfkę na prawo(3) zaś Raelag niech siedzi w zamku. Zamek ulepszaj. Gdy dojdziesz do garnizonu oddaj armie jaką mają bohaterki i daj ją garnizonom. Ylaya'i zostaw jedynie 6 minotaurów. Nią wyjdź na powierzchnię i udaj się do (1 niebieskie). Po drodze zbierz inne minotaury jakie są na powierzchni. Nie potrzebujesz tu wielkiej armii gdyż minotaury będą tylko stać a zabijać będzie bohaterka czarami oraz balista. Gdy dojdzie do starcia potworów minotaury nie powinny zginąć. Izabelą zbieraj armie z zamku i roznoś ją do garnizonów. Z siedliskami rób to samo. Zamku nie musisz na max rozbudować bo to jest niepotrzebne. Ylayą zejdź do podziemi(6). Udaj się drogą na północ i raz jeszcze wyjdź na powierzchnię po drodze zbierając armię. Jeśli masz problemy z surowcami na przeciwko zamku(5) są kopalnie i posterunek lochu. Ylayą ulepsz swoje wojska (2niebieskie) i udaj się na przód. Gdy dojdziesz do klucznika obejdź go dookoła(3niebieskie). Gdy tak sie stanie rusz na południe(4niebieskie). Pokonaj smoki i zejdź podziemie. Udaj się teraz na południe(2) by zebrać smoki. Liczba smoków 183 wystarczy to pokonania licznej armii wroga dlatego nie pisałem żebyś robił w zamku jakieś wielkie rzeczy. Raelagiem i Izabel wyjdź na powierzchnie i niech tam czekają. Nie muszą mieć armii. Ylaya niech czeka w zamku na przyjście Thralsai i niech stoczy walkę z nim. Gwarantuje że mając smoki pokonasz go w mgnieniu oka. Sugeruje żebyś na potrzeby ostatniej misji rozbudował jak sie da wieże maga bo czary się przydadzą. Tym mocnym akcentem zakończyłeś misję.

Misja Piąta: Rozstanie

Cele misji:

    * Dotrzyj do Horncrest w tydzień
    * Pomóż obronić Horncrest
    * Zajmij Tor Hrall w dwa miesiące
    * Ylaya, Isabel, Freyda, Wulfstan i Duncan muszą przeżyć

Cele poboczne:

    * Powstrzymaj ataki Demonów


Uwaga!!! Z powodów technicznych (płyta HoF mi siadła) mapa została pobrana z internetu ale jest w 100% dobra. Proszę sie nie sugerować literkami ani małymi cyframi. Ich znaczenie zostało zastąpione tradycyjnym oznaczeniem(takim jak oznaczam każdą mapę) i opisane w poradniku. Przepraszam za utrudnienia, Khaziu Misja ta jest z pozoru trudna aczkolwiek można ją przejść. Mam nadzieje że mapa będzie łatwa do odczytania przez każdego mimo problemów technicznych. a zatem zaczynamy...

Zaczynasz w podziemiach na północnym zachodzie(1). Nie masz czasu na wszelkie postoje i inne takie bo masz tylko tydzień na dotarcie do Horncrest. Drogę oczyszczaj Ylayą a Izabela niech podąża za nią i zbiera surowce jakie sie pojawią. Po drodze miniesz dwa garnizony (5 i 6) ale nie przechodź przez nie bo stracisz niepotrzebnie armie a dalej wykończą cię demony. Wyjście z podziemi znajduje sie na południowym zachodzie(2). Między garnizonami po przeciwległej stronie drogi znajduje się portal za bramą strażnika(3). Przeniesie cie on do (4) zamku lochu(7). Gdy wyjdziesz na ziemie rusz czym prędzej do zamku(8) i zobaczysz że zamek jest oblegany. Czym prędzej musisz przerwać oblężenie. Gdy uporasz się z tym problemem pod swoją kontrole dostaniesz zamek Horncrest oraz innych bohaterów jakimi kierowałeś w Kuźni Przeznaczenia. Mapa ta jest ci dobrze znana gdyż dwa razy grałeś na tej lokacji. Zatem zdobądź pilnowane kopalnie i odkryj teren. Co jakiś czas będą Cie nachodziły potężne armie demonów z podziemi. Proponowałbym walczyć z nimi Ylayą. Zanim jednak pójdziesz w bój daj jej część armii Freydy. Ile armii dasz zależy ile armii ci zostało u bohaterki. Garnizon(13) i zamek(14) odpuść sobie gdyż garnizonu pilnuje uwaga - 10000 egzekutorów. Wydawało by sie że to jednak słaba jednostka ale nie przejdziesz. Mi się udało pokonać straże ale straty były a duże żeby można było podbić zamek, walczyć z demonami i zakończyć misje. Ale jeśli chcesz go zdobyć to polecam walczyć Ylayą albo Wulfstanem(umiejętności o które pisałem w kampanii Wulfstana będą kluczowe w tej misji i walce finałowej). Koniecznie daj któremuś z nich jednostki strzelające - kusznicy, inkwizytorzy oraz kapłani run. Zakładam że nie walczyłeś z garnizonem. Ylayą walcz z demonami. Gdyby jej armia sie stopiła uzupełniaj ją systematycznie. Wspomniany zamek lochu nie będzie potrzebny gdyż nie ma na to czasu. By dojść do Tor Hrall (11) musisz przejść znajome dwa garnizony(9 i 10). Z królem Tolgharem walcz tylko Wulfstanem gdyż inny bohater nie ma szans na wygraną. Taką armią powinieneś pokonać króla: 255 strzelców wyborowych, 38 paladynów, 71 inkwizytorów, 178 krzyżowców, 61 jeźdźców czarnych niedźwiedzi, 21 piorunów, 35 patriarchów run. Aczkolwiek zamiast niedźwiedzi możesz dać gryfy do armii. Używaj run zmartwychwstania kiedy stracisz za wiele wojska. W ogóle staraj się walczyć runami. Magią mroku koniecznie osłabiaj wroga i spowalniaj a magią światła wspomagaj swoich. Ważne jest abyś użył czaru grupowe przyspieszenie i spowolnienie. Będzie to ważne posunięcie. Miej z sobą machiny oblężnicze. Kapłanem run zrób ścianę ognia na strzelające jednostki przeciwnika. U gryfa używaj pikowania. Inkwizytorem i kusznikami atakuj każdego po kolei. Tzn. jeśli atakujesz smoki to atakuj je aż zabijesz a nie potem atakujesz kogo innego. Ale radziłbym zacząć atak od strzelających jednostek. Piorunem, krzyżowcami i paladynami chroń swoich dystansowców. Pamiętaj również aby przed walką zapisać. Jeśli uda ci sie już wygrać to moje gratulacje. Właśnie zakończyłeś całą Kuźnie Przeznaczenia.

Poradnik do tej misji chciałbym "zadedykować" Cepkowi gdyż on najbardziej mi pomógł przejść tą misje za pierwszym razem oraz Oliwsen która też pomogła. Dziękuje wam :)


Autor: Khaziu


« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2009, 14:20:33 wysłane przez Khaziu » IP: Zapisane
krzysio pysio ;pp

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 24


lubię też sylwan ;p

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 06 Stycznia 2011, 20:44:59 »
mam pytanie dotyczące misji 5
bo gdy jestem w podziemiach mijam 1 garnizon demonów (nie atakuję go)
wychodzi z niego lord demonów za 2 garnizonem to samo i gdy wychodzę na powierzchnię jeden z nich też wychodzi i atakuje mi Izabelę.Czy to jest błąd gry czy tak powinno być?



IP: Zapisane
"Ukryj się, słuchaj, obserwuj, ucz się... A kiedy nadejdzie ku temu czas, uderz prosto z cienia."
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 06 Stycznia 2011, 20:58:48 »
Czytając Twoje posty mam wątpliwości czy umiesz logicznie myśleć. Poprawność interpunkcyjna - brak. Wartość merytoryczna w innych postach - brak. A co do tematu, to, że przeciwnik Cię atakuje, to z pewnością jest błąd gry, przecież w ostatniej misji w grze wróg nie ma prawa Cię zaatakować, bo misja byłaby za trudna. I naucz się pisać poprawnie po polsku.


IP: Zapisane
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 06 Stycznia 2011, 21:33:50 »
A nie lepiej zarushować i przejść misję na przełomie 2/3 tygodnia? Im dłużej grasz, tym więcej armii będzie czekać w Tor Hrall.


IP: Zapisane
krzysio pysio ;pp

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 24


lubię też sylwan ;p

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 06 Stycznia 2011, 21:41:00 »
Ale chodzi mi o początek misji gdy pierwszy raz jestem w podziemiach!



P.S:Sorry,że wam nie powiedziałem o co chodzi.


IP: Zapisane
"Ukryj się, słuchaj, obserwuj, ucz się... A kiedy nadejdzie ku temu czas, uderz prosto z cienia."
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 06 Stycznia 2011, 21:48:21 »
Misja jest prosta, jeśli umiesz dobrze walczyć i masz ładnie rozwiniętych bohaterów (A przynajmniej Ylaię lub Wulfstana). Jedziesz szybko Izką i Ylaią, przerywasz oblężenie i wszystkimi jedziesz na Tor Hrall. Demony Cię nie dogonią.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 06 Stycznia 2011, 21:49:23 »
Hm... nie pamiętam by nas wtedy atakowali, ale... wystarczy że bedziesz eskortował Izabelę, blokując Ylaylą pierwszą bramę, a potem drugą.

Neader....a jak pokonujesz pierwszą bramę? Hm..? Tam nie ma lichego wojska.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 06 Stycznia 2011, 21:56:32 »
Przerwanie oblężenia poszło bez strat, o ile dobrze pamiętam, pierwsza brama też. Z całej armii do bitwy poszły jedynie Czarne Smoki, dzięki Szałowi oraz Wzmocnionej Implozji obyło się bez strat. Druga brama to straty dość małe, bodajże jeden oddział. A Tor Hrall to kombinacja oddziałów, polecam Wulfstana lub Ylaię, bo bohaterowie Przystani są moim zdaniem dużo od nich gorsi.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 06 Stycznia 2011, 22:20:34 »
Nie zgadzam się.... u mnie Tor Hrall broniły same krasnoludy i to dużo, a mając u siebie zlep pozostałych jednostek wybrałem córkę godryka, z jej dowodzeniem  i oślepieniem dałem radę pokonać. Wulfstanem mając te same siły nie udało mi się.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 06 Stycznia 2011, 22:36:54 »
Chodziło mi o to, że na Tor Hrall należy połączyć oddziały  :P To zależy, jak kogo rozwinąłeś. Wulfstan z unikatowym talentem miecie  ^_^


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 06 Stycznia 2011, 23:28:22 »
Ja niestety do niej nie doszedłem. Freyda z max. rozwiniętym dowodzeniem jest najlepsza do mieszanych wojsk.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 07 Stycznia 2011, 10:27:28 »
Jest dobra tylko dlatego, że utrzymuje morale, podczas gdy u innego boha będą na poziomie -1/-2, co straszne nie jest. Ylaia za to jest świetna w czarach i tym bije Freydę na głowę, a Wulfstan jest lepszy ze względu na runy.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 07 Stycznia 2011, 12:27:06 »
Ta... na runy któe podziałają na góra 1-2 jednostki, bo tylko tyle bedzie krasnoludzkich. Wulfstana runy nie pomogą.

A morale to rzecz ważna, jak masz poniżej zera to zesto tracisz kolejkę, umniejszając szansę na zwycięstwo.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 08 Stycznia 2011, 11:48:09 »
-1 to zaledwie 10% szansy, więc zdarza się raczej rzadko niż często.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 08 Stycznia 2011, 12:03:16 »
Oj... chyba nie wiesz co mówisz.... ja podczas tej itwy co druga jednostka odmawiała wykoannia ataku bo miała zbyt niski morale. Wulfstan dał ciała. Więcej nim nie zagram.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.042 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry