Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Forge of Empires, Elvenar, Plemiona i inne produkcje InnoGames (Czytany 3257 razy)
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« : 02 Stycznia 2017, 12:35:26 »
W sumie zapewne są już tematy o plemionach, czy The West, ale generalnie można zrobić jeden temat zbiorczy.
Firma Innogames prowadzi na ten moment gry: Plemiona, Plemiona 2, Forge of Empires, The West, Elvenar, Grepolis. Idę o zakład że każdy, lub prawie każdy przynajmniej w jedną z tych gier grał, lub gra. Ja z nich miałem styczność z plemionami, obecnie gram w Forge of Empires (stąd, kajam się, ale zamieściłem link referencyjny).
Generalnie z tego co widzę wszystkie te gry polegają mniej lub bardziej na prowadzeniu osady i handlu/walce.
Jako ze mam najbardziej styczność z Forge of Empires i Elvenar skupię się na nich.

Gry są w zasadzie bliźniacze, jeśli chodzi o mechanizm. Są punkty umożliwiające rozwój technologiczny, i coraz lepsze armie, budynki produkcyjne itd, są surowce, jest handel. To co je różni to fakt, że Forge of Empires naśladuje epoki i realia rzeczywistości, i rozwijając dalsze technologie, gracz przechodzi do następnych epok. W Elvenar odpowiednikiem tego są rozdziały, a sama gra jest w klimatach fantasy (główne dwie frakcje to ludzie i elfy).
Walka wygląda dość podobnie do Heroes III - mamy heksy, jednostki, pole bitwy. Z tą różnicą, że oddziały mamy z 1 jednostką. Jest też pasek inicjatywy. Określone jednostki mają bonus przeciwko innym jednostkom, czy za zajmowanie jakiejś określonej przestrzeni na polu bitwy.
W forge of empires każda z epok ma 5 charakterystycznych surowców, z czego gracz może produkować 2 z nich, w sensownych ilościach, dopiero po przejęciu odpowiedniego sektora na mapie (ale późniejsze epoki dają możliwość odblokowania dodatkowych złóż, gdyż też się na nich opierają). Nie jestem do końca pewien jak działa to w Elvenar, gdyz niestety w nie nie gram...
Miasto natomiast, jest ważnym aspektem gry - w przeciwieństwie do Plemion, czy (o ile dobrze mi wiadomo) the West, tutaj sami planujemy przestrzeń. W forge of empires niektóre technologie czy przejęte sektory pozwalaja odblokować dodatkową przestrzeń do miasta, jak również militarne sukcesy, generujące medale, dają możliwość wykupienia za nie rozszerzeń.

Generalnie polecam, gra wciąga, ale jednak jest silne uzależnienie od czasu rzeczywistego - 1pkt rozwoju na godzinę no i produkcje w budynkach mają określone cykle, na godziny lub całą dobę.


IP: Zapisane
luk2255

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 2

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 16 Kwietnia 2017, 17:36:18 »
Polecam Forge of Emires gra nie wymaga dużo czasu, jest wciągająca i długa - https://pl.forgeofempires.com/?invitation=1601302-pl6-l&ref=player_invite_link

Ps. w której epoce jesteś kolego?


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.036 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry