Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 ... 5 6 7 [8] 9    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
MiniTurniej #1 (Czytany 33919 razy)
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #105 : 14 Lutego 2012, 22:47:50 »
@Serafinek

To ja porównywałem Herosa do tych gier, ale wybacz bo chyba nie zrozumiałeś kontekstu porównania. Zdarzyło mi się grac w W3 mając ponad 300 akcji na minutę, np wygrywając z mistrzem Polski na lanie, także wiem o czym mówisz, jednakże mi nie o to chodziło :)



IP: Zapisane
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #106 : 15 Lutego 2012, 14:06:14 »
Cytuj
Dobra Ludziska dawno nie udzielałem się w tematach multiplayer, ale czas to zmienić jak ktoś zaczął porównywać Warcrafta, czy tam Starcrafta do Herosa 5. Proszę was ludzie o czym wy tu mówicie ... . Po pierwsze to Starcraft jest grą gdzie się liczy mikro jednostkami i umiejętność ogarniania tych wszystkich jednostek na mapie i minimapie a H5 jest grą gdzie nawet gość o refleksie szachisty może grać i wygrywać turnieje. Dodatkowo mówicie o grze jedną rasą, a co wtedy gdy spotkają się dwie takie same rasy? W przypadku równych graczy wygra ten co miał więcej szczęście, czyli ten kto trafił lepsze surowce, neutrale, arty do rozwoju swojej frakcji w strefie gdzie startował.
W Starcrafcie, czy innych RTSach takich problemów już nie ma bo po prostu wygrywa ten co ma lepsze mikro jednostkami a szczęście jest ograniczone do minimum.
Mówię to jako gracz nie tylko H5, ale również Company of Heroes gdzie jeszcze raz powtórzę -  wygrywa ten kto szybciej ogarnie jednostki (dzięki temu, że udaje mi się wykonywać po ok. 120 akcji na minute wygrywam często mecze) a nie ten kto ma więcej szczęścia

Tak się składa, że gram w obie wspomniane gry (H5 i Starcraft), a w Warcraft sporadycznie ale wiem o co chodzi.
Po pierwsze porównujemy te gry w kontekście zasad rozgrywki, balansu, progamingu (bo w tych grach jest on rozwinięty bardzo). Oczywitym jest że H5 i Starcraft są zupełnie innymi bajkami i wymagaja innych umiejętności.
A dlaczego nie mogą spotkać się dwie takie same rasy? Nie widze powodu. W H5 gdzie byli ustaleni bohaterowie ktoś mógł wybrać lepszego z danej frakcji a drugiemu zostali gorsi. W H6 tego nie ma ponieważ bohaterów się tworzy samemu.
H6 ma pewien aspekt losowości ale bez przesady nie przesądza on o rozgrywce. Trafienie "gorszych neutrali" jest rekompensowane przez czary leczenia czego nie było w H5.
Dwóch równych graczy raczej nie ma zawsze ktoś w danej grze podejmuje lepsze decyzje a ktoś gorsze.
A wracając do Starcrafta jakoby micro jednostkami miało decydować o zwycięstwie jest nieporozumieniem. Był kiedyś taki gracz Fisheye, który miał ok. 100 kliknięć myszą na minutę (dla niewtajemniczonych to 1/3 tego co mają gracze uważani za pro) a był w pierwszej trójce na WCG (można powiedzieć, że to są mistrzostwa świata w gry komputerowe). Radzę też poczytać wywiady z pro graczami, co jest najważniejsze w grze. Kiedyś był niejaki "Blackman" który zajął 3 miejsce na WCG. Otóż on twierdzi, że najważniejsze jest myślenie. Owszem micro też jest ważne ale nie jest to jedyny (a na pewno nie najważniejszy) czynnik decydujący o zwycięstwie.
Czy w Starcrafcie szczęście jest ograniczone - otóż nie. Losujesz lokację a ta w zależności od mapy może mieć niebagatelny wpływ. Kolejny przykład strzelanie pod górę gdzie masz jedynie procentową szansę trafienia przeciwnika.
W mojej wypowiedzi odnośnie wybory konkretnych ras posłużyłem się Starcraftem w odniesieniu do wybieralności ras. Reasumując skoro w tam można wybierać rasy i dąży się do maksymalnego balansu to dlaczego w Herosach tego zabronić?


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #107 : 15 Lutego 2012, 14:43:51 »
Cytuj
Reasumując skoro w tam można wybierać rasy i dąży się do maksymalnego balansu to dlaczego w Herosach tego zabronić?

Tak tylko odnośnie tych losowanych miast. Zrozumiałeś mnie źle. Mi nie chodziło o wprowadzenie jakiejś reguły do każdego turnieju na temat wyboru miast a po prostu dla urozmaicenia zorganizowanie od czasu do czasu takowego. Nawet jeśli rozgrywa się jako standard to już ta losowość dodaje nieco emocji. I tutaj progaming czy inne gry nie mają znaczenia. To nie miałby być turniej, w którym gralibyśmy o złote kalesony a taki o mini turniej for fun. Jak ktoś bierze takie coś na poważnie i uważa, że nie jest to sprawiedliwe to nikt mu nie każe brać udziału. Ktoś kto będzie chciał się sprawdzić w grze losową frakcją to się zapisze i będzie się nieźle bawić.

Tak więc osobiście nie rozumiem porównywania Heroes do gier typu Starcraft. Nie gramy i nigdy grać nie będziemy na poważnie a jedynie dla czystej zabawy i tutaj można różnie z regułami kombinować aby było ciekawie.

Powiem szczerze, że był kiedyś w Lidze H5 turniej pojedynków. jako, że jedni bohaterowie od drugich są mocniejsi to powstała tabelka wg. której przyznawane były punkty. Jeśli trafił mi się mocniejszy bohater i za wygraną dostałem te 1-2 punkty to mimo wszystko mało z tego było satysfakcji. Ale kiedy przegrałem pojedynek z silniejszym lub wygrałem i zdobyłem te 4 punkty to zabawa była niezła jak i sama satysfakcja.
Dlatego nie zawsze granie utartym systemem daje najwięcej. Tak naprawdę to jak ktoś pisze, że jakieś reguły są bez sensu nawet nie próbując tego to nie wie o czym pisze.
Co innego rozegrać kilka mapek na danych zasadach a co innego pisać wg. swojego widzimisię.


« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 14:49:44 wysłane przez Miker » IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #108 : 15 Lutego 2012, 14:48:38 »
Fajnie jak zabawa też jest na rówych zasadach. A co do turnieju for fun w takiej formule to pewnie jest taka opcja:) Myślę, że najpierw powinniśmy rozegrać kilka zwykłych turniejów.
Z tego została jeszcze jedna gra więc Godyla i Rozkurwiacz pospieszcie się;) i możemy grać następny turniej:)


IP: Zapisane
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #109 : 15 Lutego 2012, 15:49:38 »
Zgadzam się z Fleszem, że KAŻDA GRA MA SWÓJ WSPÓŁCZYNNIK LOSOWOŚCI mniejszy lub większy ale jest zawsze (przykład jak np właśnie wspomniane losowanie spotów, ale przykładów jest dużo więcej).

Główna różnica między Starcraftem a Warcraftem (jeżeli chodzi o progaming) to jest właśnie to, że w Starcrafcie idzie się na ilość, ekonomie czyli MAKRO, a w Warcrafcie liczy się jakość i maksymalne wykorzystanie każdej jednostki czyli MIKRO.

Zgadzam się również, że tak naprawdę do gry na najwyższym poziomie w jednej i drugiej grze wystarczy nie więcej niż 150apm, a reszta to tylko nawyki i styl kontroli gry.

Kurczę, czyżby zrobił się lekki offtop:)? Sorry ale o tych gierkach mogę gadać bez końca :P


« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 15:51:45 wysłane przez Zodiak180 » IP: Zapisane
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #110 : 15 Lutego 2012, 15:57:20 »
Turniej się przeciąga więc dla relasku trochę odpłyneliśmy od tematu. W sumie to chodziło o balans i wybieranie ras:)


IP: Zapisane
JackWolfsong

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 193

Zobacz profil
« Odpowiedz #111 : 15 Lutego 2012, 16:49:43 »
Zgadzam się z Fleszem, że KAŻDA GRA MA SWÓJ WSPÓŁCZYNNIK LOSOWOŚCI mniejszy lub większy ale jest zawsze (przykład jak np właśnie wspomniane losowanie spotów, ale przykładów jest dużo więcej).
Nie ma żadnych przykładów. Spoty są dokładnie takie same na turniejowych mapach, mapy są idealnie symetryczne. Kłamię, jest JEDNA rzecz losowa przy grze Zergiem. Jak złapiesz spot u góry mapy to dronki z larw mają minimalnie dalej do minerałów niż jakbyś dostał spot na dole. Tyle w kwestii losowości starcrafta 2... nic innego nie jest czynnikiem losowym w grze Starcraft 2, wszystkie zdolności zadają stałą ilość obrażeń, nie ma szans na pudło przy strzelaniu wzwyż, nie ma żadnych takich czynników, nie wiem gdzie to przeczytaliście :O

Zodiak - mylisz się ponownie. Słuchałem wywiadu z koreańskim mistrzem Starcrafta 1, który pogrywał też w Warcrafta 3. APM z kosmosu, chyba nie muszę tego mówić. Mówił on - dokładnie pamiętam, że Warcraft 3 nie wymaga takiego micro jak Starcraft 1, było to nawet słychać po ilości kliknięć, jak zaczął grac w Warcrafta, po prostu zwolnił a i tak wszystko szło perfekcyjnie - ucieczki bohaterami z 5 hp itd. W Starcrafta 2 tak naprawdę nie ma jeszcze mega mistrzów, popełniają oni zdecydowanie za dużo błędów względem graczy z koreańskich lig sc1, ten biznes w dwójce dopiero się rozwija, jednak już teraz widać, że prędkość gry w drugiej odsłonie jest większa niż w pierwszej i suma sumarum większe apm będzie potrzebne na najwyższym poziomie za parę lat.


IP: Zapisane
Dawny nick: Rozk*rwiciel
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #112 : 15 Lutego 2012, 17:29:09 »
Pisałem o Starcrafcie 1:) Bo w nim był progaming. Z tego co się do niedawna orientowałem w Korei gdzie jest najpopularniejszy nadal dominowała jedynka.
Mapy są idealnie symetryczne ale kwestia tego gdzie jest oś symetrii. Stwarza to różne możliwości w zależności od lokacji.
A wracając do turnieju to kiedy zagracie z Godyla?


IP: Zapisane
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #113 : 15 Lutego 2012, 17:51:04 »
@Rozkurwiciel
Cytuj
Nie ma żadnych przykładów. Spoty są dokładnie takie same na turniejowych mapach, mapy są idealnie symetryczne.

Chociażby na każdej mapie na 4 graczy, gracze mogą trafić na przeciwlegle spoty przez co nieopłacalne są niektóre taktyki, buildy (np szybki tech do flyingów).

Cytuj
nie ma szans na pudło przy strzelaniu wzwyż

Jest, oczywiście nie przytoczę Ci teraz gdzie o tym pisali (a naturalnie pisali). Przecież nie każdy strzał pod górkę to pudło i nie każdy trafia, także jest to dowód na istnienie współczynnika szansy na pudło.

Cytuj
Mówił on - dokładnie pamiętam, że Warcraft 3 nie wymaga takiego micro jak Starcraft 1

Nie do końca się zrozumieliśmy, w pojęciu apm i mikro. Zgadzam się, że Sc1 wymaga większego apm niż W3, z tym, że to apm pochłania w dużej mierze rozbudowę ekonomii, a mikro odnosi się do kontroli jedynie nad jednostkami. W W3 mikro jest ważniejsze niż w Sc1 ponieważ strata 1 siepacza jest dużo boleśniejszą niż strata 1 zealota, w Sc1 dużo częściej wystarczy kliknąć "a i obszar" gdy ma się już większą armię.

Cytuj
W Starcrafta 2 tak naprawdę nie ma jeszcze mega mistrzów, popełniają oni zdecydowanie za dużo błędów względem graczy z koreańskich lig sc1, ten biznes w dwójce dopiero się rozwija,

Zgadzam się. Nic dziwnego, że niecałe 2 lata gry ludzi na świecie w Sc2 nie przebiło jeszcze 14 lat doświadczenia w Sc1.

Cytuj
jednak już teraz widać, że prędkość gry w drugiej odsłonie jest większa niż w pierwszej i suma sumarum większe apm będzie potrzebne na najwyższym poziomie za parę lat.

Z tym muszę się nie zgodzić w 150%. Prędkość gry w Sc2 może i jest większa, ale gra jest BARDZO UPROSZCZONA i powie Ci to każdy(!) progamer (np: a. niemalże nieograniczona ilość zbindowanych jednostek pod jedną grupą; b. możliwość kolejkowania komend; c. możliwość wysyłania roboli bezpośrednio do zbierania; itp itd... ). Przez co gra nie wymaga już tak morderczego apm jak w pierwszej części.



Wiadomość doklejona: [time]15 Luty 2012, 17:59:06[/time]

@Fleszu
Cytuj
Z tego co się do niedawna orientowałem w Korei gdzie jest najpopularniejszy nadal dominowała jedynka.

Już od długich miesięcy popularnością Sc2 > Sc1 w Korei, o czym najlepiej świadczy fakt, że większość "gwiazd" Sc1, która jeszcze gra albo wróciła z emerytury gra już w Sc2. Choć muszę przyznać, że jak dla mnie bardzo długo trzymało się Sc1 po wypuszczeniu Sc2.


« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2012, 18:03:31 wysłane przez Zodiak180 » IP: Zapisane
JackWolfsong

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 193

Zobacz profil
« Odpowiedz #114 : 15 Lutego 2012, 22:04:57 »
Blizzard odchodzi od takich map gdzie są miejsca dla 4 (nowe mapy na sezon są dla dwóch graczy z tego co oglądałem). Ja mówię o 1v1, w innych formatach nigdy nie będzie balansu. Poza tym, to że jakaś taktykę nie będzie skuteczna przy danym rozmieszczeniu to nie kwestia losowości bo pro gracz ma taktykę na wszystko i przy innym ustawieniu wybiera na earlygame z czterech przygotowanych tylko dwie, z dwóch, które mu pozostały, wybiera jedną, którą zastosuje przeciw przeciwnikowi z jakim ma do czynienia. Nie ma w tym żadnej losowości, po prostu inna decyzja jest podjęta. Zależnie od warunków. Deszcz podczas bitwy takiej samej wielkości, uzbrojenia oddziałów robotów nie jest czynnikiem losowym bo dotyczy obu oddziałów tak samo.

Co do tego pudła - podaj mi link na Liquipedię, innym źródłom a forom tym bardziej, raczej nie wierzę.

Co do tego apm - być może masz rację. Inna rzecz, że tak naprawdę tego do końca nie wiemy, może wkrótce niektórzy będą w stanie cofać pojedyncze lingi, które są atakowane, choć możliwości synaps zdaje się to uniemożliwią xd


IP: Zapisane
Dawny nick: Rozk*rwiciel
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #115 : 15 Lutego 2012, 23:02:31 »
Kurczę, zawsze zapominam, że tego typu dyskusje wykraczają poza możliwości rozmowy na forum, także pozwolisz nie pociągnę wątku bo o czymś takim to sensownie można jedynie w porozmawiać w tradycyjny sposób.

A tak przy okazji, któryś z graczy "herosowych" ma ochotę na partyjkę w W3 lub Sc2 :)?


IP: Zapisane
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #116 : 16 Lutego 2012, 08:59:31 »
Ten temat powinien nazywac się od Heroesa do Starcrafta:)
A tak poważnie to turniej się jeszcze nie skończył i graczom się nudzi:)

Wiadomość doklejona: 16 Lutego 2012, 18:55:05
Czyżby Inferno Ci nie pasowało:)


« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2012, 18:55:05 wysłane przez Loczek » IP: Zapisane
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #117 : 16 Lutego 2012, 12:46:14 »
Zabawa zabawą, ale wygrywać też jest fajnie :D


IP: Zapisane
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #118 : 16 Lutego 2012, 13:07:42 »
W ogóle zauważyłem, że bardzo mało osób gra inferno. Najwięcej jest necro a potem przystań, czasem sanktuarium i twierdza. Myślę, że wynika to z trudniejszego początku. Ale zaklęcia leczace pozwalają bić neutrale:)


IP: Zapisane
Zodiak180

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 80


Zobacz profil
« Odpowiedz #119 : 17 Lutego 2012, 11:15:33 »
W najbliższym czasie powinny się zacząć zapisy do oficjalnego turnieju Tawerny, także w przeciągu 2-3 tygodni powinien ruszyć (podobno z nagrodami $_$, hehe) także do tego czasu wstrzymujemy się z naszą inicjatywa :P

Szczegóły poznacie jak Serafinek założy odpowiedni temat, śledźcie uważnie... :)


IP: Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 7 [8] 9    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.055 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry