Tawerna.biz - Forum

Hyde Park => Wasza Twórczość => Wątek zaczęty przez: Kisinto w 16 Lutego 2012, 22:45:37



Tytuł: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 16 Lutego 2012, 22:45:37
OBECNIE PRACUJĘ NAD: KARTAMI JEDNOSTEK

Mantykor zmobilizował mnie do podzielenia się z wami swoją wersją gry, którą zrobiłem jeszcze w czasach Heroes IV, na moje potrzeby prosta grafika i karty postaci wypisane na kartkach niebieskim długopisem wystarczyły, jednak tutaj nie mogłem zrobić sobie wstydu i potrzebowałem „lepszych efektów specjalnych”!

Otóż zupełnie nie chcąc rywalizować z panem wymienionym powyżej pragnę od razu zaznaczyć, że choć w założeniach gra być może i jest podobna to w praktyce wygląda ona zupełnie inaczej. Sprawdza się wśród moich znajomych i niekiedy trzeba było przepisywać kartki ręcznie bo już były poniszczone, teraz jednak gdy widzę, że są tutaj osoby zainteresowane postanowiłem podzielić się z wami tym co przeniosłem w ładniejszy świat… choć zostało jeszcze sporo pracy.

Z informacji ważnych grywalnych ras będą cztery (chociaż w wydanym przeze mnie dodatku zawitały dwie brakujące, ale to już w przyszłości ):

-Ład
-Chaos
-Śmierć
- Natura

Wprawne oko zauważy także, że cały świat oparty jest na czwartej części gry bowiem to pod wpływem inspiracji z grania stworzyłem wersję planszową. (Grafiki także zostały z niej zapożyczone)

Rozgrywkę zaczynamy od ustawienia swojego miasta, 15 pól twojego terytorium oraz dwóch kopalń złota na mapie, którą stworzymy sami wspólnie z współgraczami. Całość może wyglądać choćby tak:
(http://i43.tinypic.com/10s7ode.png)
 
Tutaj możecie już podziwiać wygląd heksów i pewnie zajść w głowę dlaczego nie ma innych kopalń? Oczywiście w celu usprawnienia i ulepszenia rozgrywki, ale o tym w późniejszym czasie gdy dokładnie spiszę już wszelkie zasady i możliwości.

Nie ma Heroesów bez bohatera! A tych w tej grze będzie po czterech na każdą nację czyli 16! Oto ich żetony, które zapewne domyślicie się skąd są zapożyczone!
(http://i43.tinypic.com/2v8gx7p.png)
 
To właśnie te kółeczka będą poruszać się po mapie i zdobywać wrogie miasta! A jak to wygląda z potworami? Otóż również są to identyczne żetony aby zobaczyć jednostki wystarczy wejść na odpowiedni dział Tawerny, dostępne są oczywiście wszystkie znajdujące się w miastach (prócz portalu istot, który dawałby straszne fory psując balans gry!) Trzeba też pamiętać, że opis i koszt niektórych oczywiście ulegnie zmianie, pamiętajcie, że do dyspozycji mamy tylko złoto, ale dość już o tym! Kończąc chwilowo swój wywód zaprezentuje wam teraz karty 12 z 16 bohaterów, które są już ukończone!

Myślę, że prawdziwi fani nie będą mieli problemu z odczytaniem umiejętności. Imię i historia wzięte z H4, statystyki zmienione oczywiście dla potrzeb gry i podobnie jak umiejętności wybrane z góry, to samo dotyczy zaklęć, które ograniczone zostały do 9 sztuk.

(http://i44.tinypic.com/20sftqb.png)
(http://i39.tinypic.com/2ibncis.png)
(http://i39.tinypic.com/2cdffr.png)
(http://i42.tinypic.com/107ru55.png)
(http://i42.tinypic.com/169p0u9.png)
(http://i44.tinypic.com/2en83nb.png)
(http://i42.tinypic.com/jpatcw.png)
(http://i42.tinypic.com/ab50n.png)
(http://i39.tinypic.com/30tnzfr.png)
(http://i40.tinypic.com/wik6xx.png)
(http://i39.tinypic.com/2i8izxh.png)
(http://i41.tinypic.com/20pqbe9.png)

Myślę, że w tej chwili to byłoby na tyle! Gdybyście mieli jakieś pytania czy nawet zarzuty co do gry, lub też zwyczajnie chcielibyście się wypowiedzieć to bardzo serdecznie do tego zachęcam!


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 17 Lutego 2012, 08:58:17
Skoro już podzieliłeś się informacjami o tej grze to może powiedz coś więcej o zasadach tzn. jak to rozwiązane jest z armiami tzn. zapisuje się na kartce liczebność itp.? W każdym razie ładne wykonanie :)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 17 Lutego 2012, 12:35:04
(http://i43.tinypic.com/jae7es.png)

Jak widać karta zawiera opisy jednostkowe jak i skumulowane. Należy pamiętać, że w tej wersji potwory przywoływane są tygodniowo, nie jak w grze "codziennie". Jeśli zerkniecie na dół lewej strony karty to zobaczycie tam ikonkę "szybkości", która w tym wypadku na potrzeby gry została zmieniona na ikonę przyrostu tygodniowego. A liczebność? Nic prostszego! Jeden żeton oznacza tyle chochlików ile wynosi ich przyrost a więc w wypadku tej karty jest to liczba 28, jeśli w kolejnym tygodniu zrekrutujemy te stworzenia zwyczajnie nakładamy na istniejące już, kolejny żeton i liczymy że stworzeń jest 56 ;)

Już uprzedzam pytanie, jeśli ktoś chce podzielić armię i ma np 56 chochlików to jedynym wyjściem jest podzielenie ich na dwa oddziały po 28.

To zasady funkcjonujące obecnie w grze, lecz nie widzę, żadnego problemu żeby ktoś grał "po swojemu" ;D


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 17 Lutego 2012, 19:07:08
Zasady ciekawe, dobra robota :) Tylko te karty takie ogromne są... ja tam wszystko minimalizuję do 5 centymetrów kwadratowych, hehe


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 17 Lutego 2012, 21:19:54
Karty są może faktycznie duże, ale to dlatego, że wygodniej się pracuje nad większymi grafikami, które zawsze można później zmniejszyć! ;)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kha Beleth w 18 Lutego 2012, 19:00:44
Mam nadzieję, że nie będę dla was konkurentem, ale też zaczynam teoretyczne prace nad planszówką HoMM V. A co do twojego Kisinto, to podchodzę do tej twojej gry z niechęcią, Nie dlatgo, że mie się nie podoba, tylko dlatego, iż mam straszliwą awersję do H4 >:( . Samo wykonanie, pomysł i chęci (to jest najważniejsze!!!) jest ciekawe i choć jako przekładnia z gry komputerowe to jest nie fajne (z powodu orginalnego Heroesa), to gra planszowa sama w sobie jest ciekawa.

PS: Dopisz zasady, to wtedy będzie można lepiej się wypowiedzieć.


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 19 Lutego 2012, 15:54:53
Jak nie było żadnej planszówki to nie było teraz powstają nagle aż trzy! Swoją drogą inicjatywa fajna, jestem ciekaw czy w swoich pracach będziesz tak zmobilizowany, że uda Ci się przegonić nasze projekty, czy też będziesz powoli konsekwentnie dążył do swojego celu :D


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Spromultis w 19 Lutego 2012, 19:50:35
Na środku karty zieje pustką. Proponuję wpakować tam coś, najlepiej część statystyk. Zmniejszy to całkowite wymiary karty, być może nawet nie będzie trzeba jej zmniejszać. To ważne, bo po zmniejszeniu czcionka może stać się trudna do odczytania, a co za tym idzie może dojść do błędów w obliczeniach. A tak w ogóle to życzę powodzenia.


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Andre94nt w 19 Lutego 2012, 21:23:57
Nie chciałbym Cie niepokoić, jako, że odwaliłeś kawał dobrej roboty, lecz terenem rodzimym chaosu są bagna.

Co do reszty: Drukowałeś to sam, czy w drukarni?
Wydrukowane jest to grube czy cienkie?
Pokażesz nam to na zdjęciach np. na stole?


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 20 Lutego 2012, 10:15:49
Bagna oczywiście były obecne w pierwotnej części gry jednak problem polega na napotkaniu kłopotów ze starszymi drukarkami. Obawiałem się, że te "prostsze" zwyczajnie nie będą na tyle czułe i różnica między terenem natury a chaosu będzie niewielka. Chcąc uniknąć kłopotów rozwiązałem to w taki sposób, że w tej części terenem Chaosu jest ziemia.

Co do druku itd.
Dopiero teraz tworzę tą ładną wersję, wcześniej jak już wspominałem były to jedynie powycinane i pokolorowane kartki z napisem "miasto" lub "kopalnia", wycięte koła z napisanym długopisem "jednostka"  lub też "bohater" wszystko to początkowo na zwykłym papierze, później wycinane z bloków technicznych, także jednym słowem nie ma czym się chwalić! :D Taka wersja oczywiście nie mogła zostać puszczona do internetu bo podejrzewam, że zabilibyście mnie śmiechem i zdobyłbym nagrodę najgorszego twórcy na stronie, dlatego też tworzę na potrzeby forum ładną (mam nadzieję) wersję przy okazji może skuszę się także na uaktualnienie swojej!

EDIT:
https://rapidshare.com/files/4172480995/Heroes_Prolog.docx (https://rapidshare.com/files/4172480995/Heroes_Prolog.docx)

Prolog do planszówki! Zachęcam do przeczytania i podzielenia się uwagami bo jak wiadomo nie ma Heroesów bez czytania :P


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kha Beleth w 20 Lutego 2012, 20:16:17
Mam prośbę. Zamieść to na forum bo nie mogę z tej strony ściągnąć (orłem z informanyki nie jestem, może dlatego?). Sama gra wykonana profesjonalnie i dokładnie, ale niestety mam tą straszliwą awersję do H4. Może dzięki tobie i twojej planszówce się przełamię? :)

PS: Jeśli będzie do ściągnięcia (na stronie bez logowania) to na pewno pobiorę, złożę i zagram.
PPS: Czekam niecierpliwie. :)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 20 Lutego 2012, 22:07:34
PROLOG!

https://docs.google.com/document/d/1ZmzeQVcGXpdgJBy6rHnX1_aigA4Z50K7xpwFdFKIcT0 (https://docs.google.com/document/d/1ZmzeQVcGXpdgJBy6rHnX1_aigA4Z50K7xpwFdFKIcT0)

Teraz nie powinno być problemów! ;)

Jednak dla obawiających się...

(http://i43.tinypic.com/2l9pp9y.png)
Świat nie mógł być spokojny widząc, że wszystko chyli się ku upadkowi. Mieszkańcy wsi i miast popadli w chaos, żony zaczęły zabijać mężów, dzieci zdradzały rodziców, wszędzie można było poczuć ciężką woń śmierci. Pokój także wisiał na włosku, wystarczył jeden sygnał aby rozpętać wojnę, która jeszcze przez wiele lat będzie wyniszczać ziemie naszych przodków, jedna chwila nieuwagi by rozpocząć ogromny rozlew krwi… nadchodzą czasy zmian i niepewności, nadchodzi era nowego, lecz nie lepszego słońca…


Życie jest nieprzerwanym pasmem uśmiechów losu i zrzędliwości fortuny, przekonali się o tym wszyscy zamieszkujący spokojną jak dotąd krainę. Harmonia… tak możnaby opisać to wszystko co działo się do tej pory, lecz kiedy ktoś rzuci kości losu, wszystko może się zmienić.

Lord Hevalen, przybył do Grownbutch w dźwiękach trąb i okrzykach ludzi. Udało się! Miasto przetrwało atak Nekromantów!
(http://i44.tinypic.com/v2vcw4.jpg)


Radości nie było końca, lorda okrzyknięto królem i Panem ostatniego miasta, które nadal opierało się Zgnilcom, jak to złośliwie mówiono o nich w tych okolicach. Uroczystość miała rozpocząć się późnym wieczorem, tak aby dać oddech zmęczonym przez walkę mięśniom. Ceremonia rozpoczęła się, lud posadził nowego króla na tronie poprzednika, Christian uciekł z nieliczną armią żołnieży dbając jedynie o siebie. Wieśniacy z pobliskiej wioski mówią, że znaleziono ciało uciekiniera zaledwie pięć kilometrów od murów miasta, miał pecha jego ciało zostało pożarte przez dwa cerbery, lecz nie było to istotne, gdyż to Hevalen był dzisiaj nowym władcą!

Podczas uczty, dzielny rycerz nagle osunął się na podłogę. Cisza… tak możnaby podsumować dalsze zdarzenia. Mieszczanie podbiegli do mężczyzny, lecz gdy tylko go dotknięto z jego piersi wystrzelił słup oślepiającego czerwonego światła, chwilę później oczom zebranych ukazał się demon stworzony z kości, jego oczy świeciły głęboką czerwienią, a sam wydawał z siebie dziwny okrzyk, mający na celu odstraszenie świętujących.

(http://i41.tinypic.com/201kxu.jpg)


Była to magia niespotyka dotąd na tych terenach, kto był na tyle silny by stworzyć monstrum zdolne przebić ciało wojownika na wylot? Ludzie żyli w strachu przez kilka kolejnych dni. Do czasu, gdy Nekromanci nie postanowili wykorzystać okazji i przejąć ostatnie istniejące ludzkie miasto. Panika i ucieczka były jedynie chwilą i wyzwoleniem dla ocalałych szczęścliwców. Szklielety i wampiry zaatakowały, latajace kościane smoki ogłuszały garstkę jednostek usiłujących bronić miasta, aż w końcu nastała cisza… miasto upadło…

Śmierć zwyciężyła, Johanessa mogła być dumna z wypełnionej misji. Grownbutch popadło w ruinę zmieniając nazwę na Pola Śmiertelnego Strachu, w pamiątce po histerysznych krzykach ofiar umierajacych w agonii. Teraz gdy największy wróg padł, wystarczyło jeszcze tylko strawić tych dzikusów mieszkajacych na drzewach! Strzeż się Sylvanie, strzeż! Moi słudzy zabiją was wszystkich co do jednego! Wytniemy wam lasy i zatrujemy wody! Pomżecie i nikt nie będzie pamiętał o zielonych stworzeniach! WY WSZYSCY POMŻECIE!

(http://i40.tinypic.com/jjo9qp.png)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 25 Czerwca 2013, 23:30:07
Dla wszystkich zdziwionych! Informuję iż prace nad grą nadal trwają, a ta przeszła swojego czasu małą metamorfozę! Dla podsycenia emocji dodam zdjęcia!

(http://imageshack.us/a/img811/121/p5xg.jpg)
(http://imageshack.us/a/img203/4585/74ox.jpg)
(http://imageshack.us/a/img832/7912/hyb8.jpg)
(http://imageshack.us/a/img805/4333/l5ej.jpg)
(http://imageshack.us/a/img69/1551/vg4u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img547/3907/v5zt.jpg)
(http://imageshack.us/a/img41/1410/4eya.jpg)

Obserwacje? Ogólnie to wydaje mi się, że gra jest póki co dość zbalansowana... grałem z kumplami już kilkanaście razy i na trzynaście pojedynków (zdjęcia pochodzą z ostatniego) stan wygranych dla Nekropolii to 8,
Przystań zaś 5!

Jednak to za mało, aby jednoznacznie stwierdzić, czy jest to dość miarodajne i też o ile ktoś wyrażałby chęć pomocy w "badaniach" i udoskonaleniu tej gry planszowej, niech da mi znać a udostępnię potrzebne grafiki i krótki opis zasad na jakich toczy się rozgrywka! wypada wspomnieć, jeszcze nie wszystko jest gotowe! W finałowej wersji bowiem powstaną karty miast (obecnie zapisuje sie wybudowane budynki i zasoby na kartce, podobnie z atakami jakie wykonują potwory, choć to się raczej nie zmieni)

Jako bonus za to i być może zachętę do odwiedzenia tego tematu częściej powiem, że w planach mam też już kilka dodatków (obecnie grywalna jest Nekropolia i Przystań, co nie przeszkadza w czerpaniu radości), w przyszłości pojawią się inne nacje, także takie, których w grze nie ma. Jak i pojawić się ma specjalny tryb "lochów" gdzie bohaterowie przejmują siłę jednostek i w kilka osób stawiają czoła bestiom i maszkarom z zatęchłych szczelin podziemi!

Na koniec jeszcze dla zaspokojenia ciekawości graficzne wersje kart bohaterów, jak widać mocno zmienione od czasu pierwowzoru! ;)

(http://imageshack.us/a/img4/9082/2h3u.png)
(http://imageshack.us/a/img199/5200/fku.png)
(http://imageshack.us/a/img833/7854/uyp.png)
(http://imageshack.us/a/img819/7644/8ww.png)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Szerszeń w 26 Czerwca 2013, 11:42:39
Po prostu zajebista robota! Wiedziałem, że nie odpuścisz i w końcu dodasz coś sensownego do tematu. A tu proszę, taka "niespodzianka". A można wiedzieć, kiedy projekt wyjdzie? :D


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 26 Czerwca 2013, 12:30:16
Myślę, że o ile prace pójdą tak dobrze jak do tej pory i nie będę krył się z postępami przed spojrzeniem ludzkich oczu to już niedługo będzie można rozpocząć oficjalnie potyczki Nekro-Przystań!

Jeśli ktoś wówczas będzie chciał spróbować rozegrać pojedynek albo i dwa, wówczas sam sobie wszystko wydrukuje i pomoże mi w rozwoju "alfy-bety" mówiąc jakie zagrania są przesadzone, jakie ma odczucia, jak mu to wygląda i czy faktycznie siła stworzeń do bohaterów jest na właściwym poziomie.

Albo, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty za wysyłkę i materiały otrzyma w swoje ręce własny egzemplarz gry, własnoręcznie made by me! ;) Choć drukarka ma czasem przeskoki i zaskoki co widać choćby na ziemiach przystani, gdzie zamiast trawy z kamykami mamy różowo-białe coś, lub przekłamane lekko karty bohaterów Przystani. Normalnie na oczy nadal bym tego nikomu nie pokazał bo bym się bał, że mnie tu zjedziecie "co to za dziwnokolorowe gówno" ale coś mi do łba strzeliło i wczoraj postanowiłem opublikować to co mam ;)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 26 Czerwca 2013, 13:02:45
O, widzę że coś się ruszyło :) Życzę powodzenia w realizowaniu projektu.

Ja sam pracuję teraz nad inną grą planszową bo tamta jest już skończona (może powinienem też nieco odświeżyć temat i wrzucić obecną wersję 11-tą bo od wersji 4-tej sporo się zmieniło, heh).


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 27 Czerwca 2013, 20:27:31
Dobrze! Skoro są na tym forum jeszcze osoby, a właściwie osoba, która jakoś w to wierzy i jej się to podoba, to może czas przedstawić ogólnie wygląd kart jednostek ;)

Wybaczcie mi pierwsze zdjęcia, ale niestety nadal mam pewne problemy z drukarką no i karta świeci się bo jest ona, że tak powiem w wersji FOIL :P Oklejona tak jak karty bohaterów taśmą, aby zapobiec uszkodzeniu i utrwalić ją, w normalnej wersji prawdopodobnie zalaminuję je, lub też kupię folię ochronną na telefon i wsadzę w nią karty!

(http://imageshack.us/a/img836/4204/wszm.jpg)



A tutaj tył karty! W przeciwieństwie do bohaterów, karty jednostek z tyłu posiadają dalsze informacje. Jest ich kilka, przedstawionych w postaci ikonek.

(http://imageshack.us/a/img12/4960/jmuy.jpg)

Jak widać! Na pierwszy rzut oka tekst napisany na karcie pochodzi z całkiem innego stylu niż czcionka jaką uraczeni są bohaterowie! Niestety po pomniejszeniu i upchaniu tekstu praktycznie nie możliwe było odczytanie informacji o umiejętnościach jednostek. Dlatego też zmuszony byłem do użycia prostej, ale za to bardzo czytelnej. Karta może i straciła troszkę na swoim klimacie, ale za to zyskała na praktyczności i nie potrzeba już doczytywać się pisma z lupą!

Umiejętności jednostek za to użyte i rozpisane w kartach poprzednich potworów z niższych poziomów nie będą rozpisywane na jednostkach z wyższych stopni. Zamiast tego pojawi się jedynie ikonka symbolizująca daną umiejętność, co pozwoli nam na zaoszczędzenie miejsca, które w przypadku np Prządek Losu zawaliłoby i przód i tył karty zbędnymi informacjami! Gdyby ktoś szukał znaczenia umiejętności bez problemu sięgnąć powinien do innych "słabszych kart" i tam doczytać informacje!

Co da się zauważyć, karta była już kilku(nasto)krotnie używana więc zaprezentuję też wersję "komputerową".




(http://img850.imageshack.us/img850/3808/3kql.png)
(http://img35.imageshack.us/img35/7673/ztw1.png)

Myślę jednak, że większości ikony te są już dobrze znane więc powiem chyba jedynie o zmianach!

Kamień (symbolizujący w grze zasięg) tutaj oznacza dla jednostek strzelających wartość pola do którego zaatakować mogą z pełną siłą. W tym wypadku zasięg strzału wynosi osiem pól (pole walki składa się z 10) więc do 8 kratki od miejsca stacjonowania strzelec może zaatakować z wartością pięć. Nie ma też tutaj modyfikatorów (być może pojawi się kara 1/4 lub 1/2, lecz nie zapominajmy, że przede wszystkim ma to być gra a nie zajęcia z matematyki a i bez tego liczenia podczas walk będzie sporo!

But natomiast to odległość jaką dana jednostka może pokonać w ciągu trwania jednej tury. W przypadku szkieletu, może on przemieścić się o jedno pole.

Sztabki złota! Nikomu nie trzeba tego tłumaczyć! To nic innego jak koszt kupna jednej sztuki jednostki. Cena niech was nie zmyli, choć faktycznie na karcie brakuje przecinka pomiędzy 85 a zerami to wynika to z zapisu 85,00 skąd ta zmiana? W pierwotnej koncepcji gracz zmuszony był do płacenia dziennej daniny w wysokości 0,50 za każdą jednostkę jaką posiadał w swojej armii (co wydłużało czas gdy i zmuszało to sensownego wydawania pieniędzy) jednak zastanawiam się nad wycofaniem tego pomysłu, choć nad tym odbędzie się jeszcze pewnie mała debata i poproszę was o zdanie!

Pionek, przyjął tutaj za to ikonę tygodniowego przyrostu jednostki jaki możliwy jest do zakupienia w mieście!

To chyba na tyle! Nie chcę was zanudzić i wyłożyć wszystkiego na stół tak od razu! ;D


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Andre94nt w 27 Czerwca 2013, 21:53:28
Trzeba było zostać przy heroes 4, heroes 6 ma swoją oficjalną planszówke ;/


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 27 Czerwca 2013, 22:00:45
Jednak z tego co wiem nie sprzedawała się ona zbyt dobrze, nieprawdaż? Zresztą... wystarczy na nią spojrzeć i mnie osobiście odpycha od niej na kilometr i nie zapominaj, że jest to jedynie oprawa a nie główne założenie gry! Tak zwyczajnie będzie "piękniej"! Sama mapa z planszówki OFICJALNEJ niewiele ma wspólnego z grą a ilość dupereli jest wprost przerażająca! Dziwi mnie, że oceniasz to na podstawie grafik użytych a nie mechanizmów rządzących grą, jednak to już Twoja decyzja i na nią nie mogę mieć wpływu!


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: 98HeroFan w 28 Czerwca 2013, 17:42:51
Wspaniałe! Akurat wczoraj przeglądałem Tawernę i natknąłem się na ten temat. Powiem świetne. Karty wyglądają miło dla oczu. Sam też mam zamiar zrobić. Te z czwórki są ciekawe. Zastanawiam się jak będzie wyglądała gra. Zobaczymy coś z Duel Champions. Jest jeden mankament. Mianowicie pusty obszar na projektach . HoMM IV (karty stworków) proponuję wygląd chochlików dać na środek. Co do szóstki do statystyki rozplanować tak,aby zajęły większość miejsca,lub dodać ikonkę. Trzymajcie tak dalej. Planszówka wydana przez Ubisoft przyjęła się słabo,więc może te zrobią to znacznie lepiej.  &Kisinto masz może tło tych z czwórki?


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Kisinto w 28 Czerwca 2013, 23:35:47
Wolne miejsce pod statystykami pozostawione jest dla przyszlych zmian w kolejnych "dodatkach" nie do konca pewne jest czy pojawi sie ulepszanie jednostek czy pomimo odejscia od HoMM IV nie pozostane przy  jednym typie jednostek! Karty z IV zmienily sie na te z szostki, zwyczajnie dlatego, bo nie ukrywajmy, ale swiat poszedl do przodu a wiekszosc patrzy jednak na tego typu sprawy! Co z tego, ze gra bedzie wywazons i naprawde dobra jesli oprawa bedzie do siebie zniechecac? Temu tez nastała taka mala rewolucja!

Wszystkie stare projekty wyladowaly w koszu jakis czas temu. Stare plansze i karty zostaly spalone a plyta  z wszelkimi grafikami trafila do niszczarki wiec w tym wypadku nie bede w stanie Tobie pomoc, przykro mi :(

Wiadomość doklejona: 30 Czerwca 2013, 23:10:01
No i przypominam się wam pokazując gotowe karty jednostek Nekropolii! Jeśli macie jakieś sugestie to piszcie śmiało! Zawsze można coś ulepszyć, czy poprawić! Gra nie tyle ma sprawiać przyjemność twórcy, co grającym w nią innym ludziom! Wszelkie sugestie, łącznie z krytyką mile widziane!

Nie przedłużając już...

(http://imageshack.us/a/img62/3627/9ak.png)
(http://imageshack.us/a/img546/222/zw99.png)
(http://imageshack.us/a/img849/1488/zsi.png)
(http://imageshack.us/a/img703/453/5ckd.png)
(http://imageshack.us/a/img203/8650/dof6.png)
(http://imageshack.us/a/img20/8099/tym7.png)
(http://imageshack.us/a/img827/9708/f9r.png)
(http://imageshack.us/a/img199/6980/hhz.png)
(http://imageshack.us/a/img689/3817/gbrf.png)
(http://imageshack.us/a/img835/4964/tm4.png)
(http://imageshack.us/a/img11/6592/1bcl.png)
(http://imageshack.us/a/img839/58/3awp.png)
(http://imageshack.us/a/img585/5034/9u0.png)
(http://imageshack.us/a/img199/3045/ah4.png)


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 01 Lipca 2013, 19:07:00
Owszem jest coś co można poprawić: niektóre karty mają zdolność 'Beznamiętność' oraz 'Nieumarły'. Efekt tego pierwszego zawiera się już w drugim więc można z jednego lub drugiego usunąć że brak wpływu morale dla lepszej przejrzystości.

Karty ciekawe bo uwzględniają najważniejsze cechy istot. Zawsze lubię jak gra jest wypełniona tym co najważniejsze. Tylko że jeśli chodzi o planszówkę to - tylko przypuszczam - ale może okazać się za dużo do liczenia. Sęk w tym że bitwy będą zajmować 10x więcej czasu niż etap strategii. Przez to długość gry będzie zależała od tego ile zostanie stoczonych bitew i właściwie tylko od tego (pomijając sprawność graczy). A niefajnie jest jak się okazuje że trzeba grać na kilka rat bo gra się przeciąga (przynajmniej nie jeśli nie chcesz żeby gra ci się kurzyła albo pomiatała). Wiem coś o tym bo moja gra mimo że operuje liczbami naturalnymi nieprzekraczającymi raczej 40 i jest umiarkowana liczba różnych zdolności to zanim jednostki się powybijają sporo czasu schodzi.

No i jak już korzystasz z takich dużych liczb to zrób żeby przynajmniej wszystkie były podzielne przez 10 albo chociaż przez 5. I zmień też modyfikatory typu "29%" na "30%" itp. żeby się choć troszkę łatwiej liczyło.


Tytuł: Odp: HOMM Board Game
Wiadomość wysłana przez: Andre94nt w 01 Lipca 2013, 23:15:30
Według mnie opisy umiejętności które znajdują się na KAŻDEJ karcie powinny zostać wydrukowane na większej karcie z wytłumaczeniem, takiej
którą sie trzyma obok, a na tych kartach zostawić tylko ikonki.