Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 2 3 [4]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Siódemka Wspaniałych (Czytany 22364 razy)
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #45 : 23 Marca 2013, 23:59:20 »
No tak, wszystko w sumie opiera się na umiejętnym wykorzystaniu zaklęć. Jeśli damy przyśpieszenie Golemom rzeczywiście zamieniają się w taki czołg który taranuje to co ma na swej drodze. A Cerber z błogosławieństwem może stać się naprawdę zabójczy w ataku. Jednak... nawet jeśli Cerber wbije się w tłum i wykorzysta przy ataku pełnię swoich możliwości, podczas ruchu oponenta zostanie dosyć szybko zasiekany przez okoliczne jednostki. Ma za małą wytrzymałość, a taki Golem dłużej pociągnie i praktycznie przez całą bitwę może związać walką jednostki przeciwnika.
Mimo to, patrząc chłodnym okiem wyłącznie na czyste umiejętności bojowe Gryf wciąż wydaje mi się najsilniejszy. Jest bardzo wszechstronny, czego nie można powiedzieć o Cerberze. A Golemom potrzebne Przyśpieszenie.
A co do Elfów to tak jak mówię, właściwie tylko i wyłącznie podwójnemu strzałowi stoją wysoko w rankingu trzecio levelowców.


IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #46 : 24 Marca 2013, 09:53:35 »
Z tym, że taktyka infeno nie polega na wdupieniu się w mięso wroga, tylko spokojnym czekaniu i uderzeniu raz, a mocno ( dzięki demonom, diabłom i cerberom). To jest zamek nastawiony raczej pod defensywę, ew. obrona- szybki atak ( hit&run).
Gryfy zaś tracą dosyć sporo w late game( do którego jednak rzadko dochodzi). Nie wiem sam czemu, ale po prostu mam takie wrażenie, że mniej biją większym oddziałom.
Jeżeli wątek 3 poziomowców jest zamknięty, to mam jeszcze 1 rzecz
Jaki jest najlepszy  1 poziomowiec?


IP: Zapisane
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #47 : 24 Marca 2013, 11:55:04 »
Czy ja wiem... wdg. mnie największą szansą Inferno jest właśnie wjechanie we wroga Cerberami, Diabłami i Ifrytami. Inferno jest zamkiem najbardziej ofensywnym i nie może sobie pozwolić na bezczynne czekanie, bo nie ma tam ani jednego tanka. Nawet Twierdza ma 2 strzelców (w tym jednego wytrzymałego) i bardzo dobrego tanka w postaci Ogra, a w Inferno nie ma ANI JEDNEJ jednostki defensywnej. Ewentualnie jeśli mamy Magię Ognia możemy rzucić Berseka i obserwować co się stanie, ale i tak powinniśmy w miarę szybko wyprowadzić uderzenie naszą elitą, czyli Diabłami, Ifrytami i Cerberami. No ,ale to chyba jest już offtop.

Czyli już na zakończenie wątku 3 levelu - dla mnie najlepszy zostaje Gryf, ale inne jednostki wspomagane zaklęciami mogą go przerosnąć.

A przechodząc do levelu pierwszego... tu jest prościej, bo praktycznie wybieramy między trzema jednostkami - Kościejami, Halabardnikami i Centaurami Bojowymi. Reszta jest o klasę niższa. Jedynie Większe Gremliny nie odstają tak daleko, bo są strzelcami, ale wystarczy jeden porządny czar i do widzenia.
No i teraz musimy postawić sobie pytanie - wybierać między ilością, czy jakością? Oczywiście, Kościeje same w sobie są dobrą jednostką, a dzięki Nekromancji mamy ich dużo, bardzo dużo, ale jednak Centaury i Halabardnicy są mocniejsze, jeśli chodzi o jakość. Głównie dzięki temu, że oboje mają po 10HP co na ten level jest ogromną ilością. Zadają również większe obrażenia. Kościeje mają praktycznie jedną wartość wyższą - Obronę, ale dzięki temu wysokiemu HP Halabardnik i Bojowy są wytrzymalsze. Taki Centaur ma również bardzo dużą szybkość - rzucamy Przyśpieszenie i praktycznie możemy przejechać się po jednostkach wroga. Halabardnik... nie dojdzie do wroga tak szybko jak Centaur, ale jest świetną jednostką, żeby uderzyć tak z drugiej linii, kiedy wróg jest już bliżej, albo do dobijania.
Ale Kościej ma inne zalety - jest nieumarły, więc od razu odporny na część czarów m.in Oślepienie, czy Hipnoza. Centaura można łatwo wyeliminować Oślepieniem, z Kościejem to się nie uda. Szybko pada, ale od czego jest Animator? Po dużej bitwie i tak zrekompensujemy sobie straty. Szczerze mówiąc Kościej powinien raczej zostawać nieco z tyłu np. jako osłona dla Liczy, bo w Necropolis są inne jednostki, które mają atakować - mam tu na myśli Rycerzy, Alpy i Smoki, a nawet Upiory.
Szczerze mówiąc nie wiem. Poczekam z werdyktem, aż wypowiedzą się inni eksperci - Nnonitra i Hamlet.


IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #48 : 24 Marca 2013, 17:39:08 »
Jeżeli masz zamiar postawić na ilośc to faworyt jest jeden- rusałki. 50(!) przyrostu tygodniowego miażdży, a jeśli ochronimy je podczas wczesnej fazy gry, to w late game świetnie blokują strzelców, poprzez powstrzymanie kontrataku.
Jeśli zaś interesuje Cię jakość, to jeszcze mamy dwie kwestie - tank, czy może szybki i morderczy oddział? Tankiem najlepszym jest halabardnik razem z... Gnollem, który ma lepszą obronę i jak dobrze pamiętam, większą szybkość. 4 hp różnicy to jednak trochę, jak na ten poziom, jest. Mimo wszystko, nie jest aż tak źle, jak z resztą.

Jednostkà pod atak jest centaur, wraz z hobgoblinem, mającym op wartość prędkości ( huehue) i niezgorszy atak, jak w sumie cała twierdza. Centaur zaś jest często focusowany, no ale jego statystyki są nie do porównania w stosunku do reszty kolegów po poziomie.
Co ciekawe, Centaur i pikinier nie maja bohatera o takowej specjalności :D
Kompromisem pomiędzy tym i tym, są wspomniane kościeje, których traktujemy przyspieszeniem, i lecimy w bój, tankujemy zombie i szitowatymi upiorami. Przynajmniej ja tak robię

Odnośnie gryfów- one po prostu czerpią mniejsze profity z czarów niż reszta faworytów tego lvl.


« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2013, 17:45:26 wysłane przez Nnonitra » IP: Zapisane
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #49 : 24 Marca 2013, 18:52:54 »
Niewiele wiem o Rusałkach, bo niezbyt dobrze znam Wrota niestety. Jakoś ten zamek mnie od siebie odepchnął :P
Gnolle są rzeczywiście niezgorsze w obronie, ale jednak Halabardnik jest lepszy, bo może i się bronić i skutecznie zaatakować.
W ataku jak mówiłem oczywiście Centaur. Hobgoblin niestety, przykro mi to mówić, pada jak frajer. Bardzo słaba jednostka jeśli chodzi o wytrzymałość, nieźle wyciąć go może nawet kontratak. Centaur jest znacznie lepszy, ale można go wyeliminować czarami.
Kościeje... padają szybko, ale jest wcześniej wspomniany Animator, a dzięki Nekromancji i tak mamy ich dużo. Co do strategii - ostatnio grając Nekropolią właśnie Kościeje zostawiam z tyłu na osłonkę dla Liczy, a Upiory idą do przodu jako taka jednostka drugiego ataku. Poza tym oblegając zamek wręcz wskazane jest zostawianie Kościei podczas gdy jednostkami szturmowymi będą Alpy, Smoki i... Upiory właśnie.

@Down. Dokładnie, Hamlet co tak długo każesz nam czekać?


« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2013, 20:13:40 wysłane przez Nekro_L » IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #50 : 24 Marca 2013, 19:55:22 »
Też WŻ nie lubię, trochę zbyt odjechany klimat imo. Wolałbym już forge nawet
(Offtop lvl 300, ale muszę)
Hamlet napisz coś tu plax ma.


IP: Zapisane
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #51 : 25 Marca 2013, 16:33:08 »
Szare elfy to jeden z filarów Bastionu. Jak dla mnie bezcenny w początkowych fazach gry, można z nim kosić o wiele silniejsze oddziały. W późniejszych fazach jest często wybijany, albo obrywa oślepieniem, ale dobrze rozwinięty bohater powinien sobie z tym poradzić.
Gryf ma dobre statystyki, ale nie jest kluczowy dla Zamku, można się bez niego obejść. Wiem tylko, że jest nieoceniony w czasie podbijania zamków, bo kiedy wlatuje za mury to oprócz ataku koksi nieog. kontratakiem.
Szczerze mówiąc od gryfów wolę już Ważki, bo są szybsze, rozpraszają czary i osłabiają. Trochę za szybko padają, ale znów: dobrze rozwinięty Władca Bestii powinien sobie z tym poradzić.
Nie wiem jak u was, ale u mnie ulepszając Ogary na Cerbery ich obrażenia zmniejszają się z 2-7 na 2-5. Potrójny atak rzadko się przydaje, za to powstrzymywanie kontry jest bardzo dobre. Tak czy inaczej są dobre, ale mogłyby być trochę lepsze. Ale i tak je lubię.
Golemy potraktowane przyspieszeniem, rzeczywiście stają się niebezpieczne, ale i tak mają trochę za słabe obrażenia. Poza tym ktoś musi pilnować strzelców, albo dobijać niedobitych. Można je tez wysłać, żeby przyjęły kontrę jakiegoś wymiatacza z armii wroga, ale z racji słabej prędkości rzadko się zdarza na tyle dogodna sytuacja.

Rusałki to jednostki na jedno uderzenie. Mimo całej swej prędkości i powstrzymywaniu kontry, są jednak zbyt mało wytrzymałe i trzeba rzucać na nie od cholery czarów, żeby mogły się utrzymać w grze. A WŻ to zamek, którego integralną częścią jest jak dla mnie zaklęcie przyspieszenie, albo spowolnienie. Feniksy są najszybszymi jednostkami w grze, staram się to doceniać, bo mamy pewność, że ruszymy się pierwsi, to daje sporą strategiczna przewagę. Można szybciutko rzucić przyspieszenie albo spowolnienie. Miłe.
Szkielety, jeśli wyłączyć efekt nekromancji, są przeciętniakami, chociaż potrafią czasem ładnie zakosić. Z nekromancją urastają chyba do miana najlepszych pierwszolevelowców.
Ale jakościowo waham się miedzy halabardnikami i centaurami. Te drugie są o niebo lepsze w pierwszych fazach gry, ale później trochę tracą na znaczeniu, bo są regularnie przetrzebiane przez wroga.


« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2013, 16:38:14 wysłane przez hamlet » IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #52 : 25 Marca 2013, 20:23:18 »
Więc, podsumowując - wciąż jesteśmy w tym samym miejscu, nic nie ustaliliśmy :D
I tak, u mnie też obrażenia Cerbera zmniejszają się do 2-5.


IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #53 : 25 Marca 2013, 21:15:22 »
Narazie zawieśmy może obydwa poziomy, jak dojdą jakieś wnioski to pogadamy.
Tymczasem, zaczynam rozmyślać nad najlepszym 5 poziomowcem PO gorgonie i czy gorgona jest rzeczywiście taka mocarna.
I inny wątek, troszku offtopowy. Jednostki którego poziomu mają największy wpływ w bitwie?


IP: Zapisane
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #54 : 26 Marca 2013, 17:53:33 »
Podsumowując, szary elf jest dla mnie lepszy od gryfa i najlepszy na 3lvlu
A najlepszy na pierwszym levelu jest szkielet razem z nekromancją. Poważnie zastanawiam się również nad gnollem, bo to jak dla mnie idealny chłopiec do bicia. Z dobrym bohaterem jest najwytrzymalszą jednostką 1lvlu, a i obrażenia są całkiem niezłe.

Gorgona wymiata, tylko ma za małą prędkość. Ale może ją dopakować przyspieszeniem, albo psalmem mocy.
A niemal równo z gorgoną idzie drugi wymiatacz - Minotaur. Bazowa wytrzymałość też ma dobrą, a przy tym ogromne obrażenia i całkiem niezłą prędkość.

Jednostki którego poziomu mają największy wpływ w bitwie?
Siódmego. ^_^


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Nikt

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 100


Sad... but true

Zobacz profil
« Odpowiedz #55 : 26 Marca 2013, 19:01:42 »
Jednostki którego poziomu mają największy wpływ w bitwie?
Siódmego. ^_^


Wtrące się: Nie zawsze. Gdy grałem Gem Nekromanta z 200 Upiornymi rycerzami rozwalil mi całą armię tylko tą jednostką



IP: Zapisane
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #56 : 26 Marca 2013, 19:51:41 »
Co do najlepszej jednostki 5 lvl - był kiedyś w tym dziale taki topic "Najlepsza statystycznie upgrade'owana jednostka 5 poziomu", ale niestety chyba ktoś go usunął. Szkoda, bo był naprawdę fajny. Autor przeanalizował wszystkich ulepszonych piątopoziomowców biorąc pod uwagę statystyki, umiejętności i ogólną przydatność. Wyszło mu, że najlepszą jednostką na tym levelu jest Gorgona, zaraz po niej Minotaur, a na trzecim miejscu uplasował się Arcylicz. Chyba trzeba się z tym zgodzić, przynajmniej ja tak uważam. Są jeszcze Enty, ale to tylko i wyłącznie znakomite tanki, które mają zadania defensywne. Ptaki Gromu są dobre w ataku, ale za słaba wytrzymałość. Dżiny niby nie takie złe, ale jednak nieco za mało wytrzymałe. I trochę szkoda marnować ich kolejkę na rzucanie zaklęcia, więc zdolność też nie powala. Poza tym w starciu z Inferno mają prze***ne, bo od razu są koszone przez Ifryty. Czarcie Lordy, też za mało wytrzymałe. A Kapłani to wcale nie taka rewelacja.
Więc tak, Wielka Gorgona chyba pozostaje najlepszym 5 levelowcem. Jedyną wadą, jak wspomniał Hamlet jest słaba prędkość, ale da się przeżyć.

Co do drugiego pytania wydaje mi się, że nie można powiedzieć, że któryś poziom ma największy wpływ na bitwę. Wszystko zależy od umiejętnego pokierowania całą armią. Dużo zależy też od poszczególnych zamków.

Wtrące się: Nie zawsze. Gdy grałem Gem Nekromanta z 200 Upiornymi rycerzami rozwalil mi całą armię tylko tą jednostką
Dokładnie. Dla takiej Nekropolii, większe znaczenie moim zdaniem mają Władcy Mroku, bo są zwyczajnie silniejsi od naszych martwych Smoczków. Ale np. wiadomo, że w armii takich Lochów bardziej liczą się Czarne Smoki.
Jednak, jeśli już bym był zmuszony do wybierania to wydaje mi się (oczywiście mam tu na myśli ogólny przekrój wszystkich zamków), że największy wpływ na bitwę mają jednostki poziomu 6. Jednak jak wspomniałem wcześniej, wszystko zależy od odpowiedniego pokierowania całą armią.

Wracając na chwilę do 3 poziomu, bardzo mi przykro, ale nie zgadzam się z Hamletem ;/ Dla mnie najlepszy na 3 jest Gryf.
A jeśli chodzi o 1 to chyba jednak ten Kościej. Gnolle mogą być hiper super wytrzymałe, ale nie wskrzesimy ich Animatorem w krytycznym momencie, nie przywołamy po bitwie Nekromancją. Poza tym Kościeje mogą chyba lepiej zaatakować :P
A Halabardnicy i Centaury są najlepsze na tym poziomie pod względem jakości, ale ilość przemawia za Kościejami. Także większa podatność Centaurów i Halabardników na zaklęcia działa na korzyść Kościei.

A teraz ja mam pytanie, trochę offtopowe. Jaka jest szansa, zamienienia w kamień przez Meduzę, a jaka przez Bazyliszka? A może taka sama? I czy zależy to od poziomów trudności gry, bo np. na wyższych poziomach trudności Meduzy i Bazyliszki komputera bardzo często zamieniają w kamień.


IP: Zapisane
Nikt

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 100


Sad... but true

Zobacz profil
« Odpowiedz #57 : 26 Marca 2013, 20:35:22 »
Bazyliszek ma raczej coś koło 20%


IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #58 : 27 Marca 2013, 16:48:32 »
Nekro- Meduza 20% ( info approved). Bazyliszek też chyba 20%, ale nie wiem.
Poziom trudności nic nie ma do tej szansy. ( Anegdota- przez całą kampanię gem jednorożce  ANI RAZU nie oślepiły kogokolwiek w bitwie :D)
Natomiast do 5 poziomu- ja zaś powiem, że gorgony tak mocarne nie są, imć dmg i staty duże mają, to po prostu, są dosyć wolne i nie najtańsze ( acz siedlisko tanie mają).  Wole minotaury, ładniejsze, no i lepszy demecz.

Co do gryfów- są najlepsze, ale czerpią małe bonusy ze spelli w porównaniu do reszty swojego poziomu ( bless nie daje takiego kopa jak ogarowi, zaś haste traci w porównaniu do golemsa).

Kościeje- mają najlepsze hity zaraz po centaurach i halabardników ( miałem tłumaczenie halabardziarzy lol ), tyle że spowolnienie+ ofensywne spelle rżną je jak kombajn zboże.

Zaś co do znaczenia w bitwie- nie chodzi tylko o dmg, przypominam.
Powiem jakie jednostki mają IMO największe znaczenie w jakim zamku
Zamek- Krzyżowiec razem z archaniołem. Dlaczego? Krzyżowiec robi chyba największe dmg w grze ( przez swój podwójny atak, który chyba jest pomyłką programistów ; o ), łącząc to z dużą liczebnością i wartością prędkości, to powoduje to morderczą mieszankę.
Bastion- Elfy. Jedyna stricte ofensywna jednostka bastionu, strzela dwa razy. Szkoda tylko że pada jak szmata od byle czego, ale nie można mieć wszystkiego.
Forteca- Może lekkie zaskoczenie, ale nagi. Robią sporo więcej od koszmarnie drogich tytanów ( same nie są tanie, ba, ulepszona naga ma większy koszt niż nieulepszony behemot). Dmg, staty, i szybkość klasyfikują ją na topce. Zaraz po nich są tytani, a dalej tylko arcymagowie i golemsy.
Twierdza- Tutaj zaskoczenia nie ma, bo behemoty robią na 100% najwięcej z całego zamku, poprzez ignorowanie obrony. Same nie są szczególnie potężne statystykami i dmg, ale nadrabiają to swoją zdolnością. Po nich są ptaki gromu, nie szamani, bo to one mają pierwszy ruch w twierdzy.
Cytadela - Wiwerny. Tak, wiwerny, nie gorgony, bo one mają największe możliwości manewru taktycznego ( morderczy spid). W dodatku mocna zdolność daje im przewagę ( chociaż same w sobie są najgorsze na swoim poziomie, to można je mieć w 2 dniu).
Inferno - Tutaj imho najważniejsze są ifryty ex aueqo równe z diabłami. Genialne możliwości kite`u, w dodatku mocna ofensywa stawia je na tak wysokiej pozycji.
Nekro- Władcy mroku, zgadzam się z pozostałymi.
Lochy- minotaury, 100% pewne, bo czarne smoki nie mają takiego rąbnięcia jak minosy. Są szybkie i nieźle biją.
WŻ- Feniksy. IMBA przyrost, największa szybkość w grze dają tej jednostce wazną pozycję w armii Confluxu. Zaraz po nich idą żywiołaki burzy ( 2-8 dmg, 25 hp, op staty)



IP: Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.029 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry