Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Czym pokonać Sylvan? (Czytany 6177 razy)
Pumek

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« : 07 Lipca 2015, 16:39:10 »
Witam jestem tu nowy, oraz jestem dość zielony w Heroes.
Gram z kolegą na Hot Seat. Czym go pokonać, jeśli on ma sylwan?

Jego taktyka jest dość specyficzna, przez co na żadnej stronie nie znalazłem jakiejś strategii przeciwko niemu. Gra on bohaterem Wyngaal (szybko uderzający) lub Findan (Rój strzał) i zazwyczaj pakuje w te umiejki:
1. Szczęście - Szczęście elfów.
2. Magia światła - Ulepszona mana.
3. Logistyka - Znajomy teren
W efekcie ma tego niby najlepszego skilla.
4. Atak - Łucznictwo, Płonące strzały ,Taktyka
5. Magia mroku - Mistrz bólu, Zepsuta ziemia i mistrz umysłu lub klątw, zależy czym gram.

Ja najlepiej czuje się, gdy gram jako Forteca (Bohater: Inga) lub Twierdza (Bohater: Garuna). Nieważne którym z tych gram, on ma na mnie takową strategie:

Jeśli gram fortecą, to rzuca grupową wrażliwość w skutek czego krasnoludy już się tak dobrze nie bronią, bo spada im te 6 czy więcej punktów obrony.
Jeśli zaś gram twierdzą, to leci z grupową dezorientacją i spowolnieniem, potem tylko oślepienie przez co ten szał szybko się ubija.

Gramy na sporych mapach, gdzie są kopalnie, więc nie brakuje surowców.

I pragnę się zwrócić do tutejszych ekspertów z kilkoma pytaniami:

1. Która z tych dwóch ras lepsza przeciwko sylvan?
2. Jakiego bohatera brać?
3. Jakie talenty rozwijać?


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 07 Lipca 2015, 17:11:24 »
Witamy kolegę ;)
Cytuj
1. Która z tych dwóch ras lepsza przeciwko sylvan?
Obie są dobre, tylko kwestia dobrania odpowiedniego bohatera i skillów oraz ulepszeń jednostek.
Forteca alias krasnale to u nich funkcjonuje zasada "Razem", gdyż posiadają takie umiejętności z drzewek Ataku i Obrony jak Formacja Ofensywna i Defensywna które zwiększają parametry Ataku i Obrony jak wojska są razem. Do tego standardy jak Szczęście, Dowodzenie oraz Logistyka. Co do faktu iż gra Magią Ciemności to prostym antidotum jest wybranie Magii Światła gdzie jest dostępne Masowe Oczyszczenie lub musisz posiadać artefakty z odpornością na magię/lub artefakt co daje znaczny procent odporności na wspomnianą wyżej magię. Runy są w stanie znacznie Ci pomóc a receptą na wygranie jest unieszkodliwienie jak najszybsze Łowczych i Druidów, potem są Smoki, Enty i Jednorożce.

Twierdza orkowa natomiast gwarantuje Ci szybki rush wynikający z rasówki Szał Krwi więc jesteś w stanie pierwszej turze zmasakrować ważne ogniwa w jego armii przez co później zostaje Ci sukcesywne wykańczanie jego pozostałych jednostek. I tutaj teraz pojawia się ciekawy motyw iż Orkowie posiadają takie coś jak Roztrzaskanie czyli umiejętność główna pozwalająca na zwiększenie odporności całej armii na daną magię np Mroku.
Odnośnie umiejętności to tutaj polecam Szczęście+Dowodzenie+Atak które są dosyć dobrym gwarantem tego że bohater będzie miał kopa z każdym w później grze, łącznie z Sylvanem.


IP: Zapisane
Pumek

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 07 Lipca 2015, 17:22:21 »
Atutem krasnali nie jest wysoka inicjatywa, więc jak jednorożcowi uda się oślepić, to szansy dużo nie pozostanie. Orkowie nie rzucają czarów, więc oczyszczenia by nie było. Zastanawiam się jeszcze u krasnali, czy nie warto zniweczyć sylwanowi naj umiejki i nie załatwić tej 'absolutnej obrony', bo przez szczęście sylwan zadaje 225% obrażeń.


IP: Zapisane
LohiMP

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 70


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 12 Lipca 2015, 13:32:31 »
1. Która z tych dwóch ras lepsza przeciwko sylvan?
2. Jakiego bohatera brać?
3. Jakie talenty rozwijać?


Witam jestem tu nowy, oraz jestem dość zielony w Heroes.
Gram z kolegą na Hot Seat. Czym go pokonać, jeśli on ma sylwan?

Jego taktyka jest dość specyficzna, przez co na żadnej stronie nie znalazłem jakiejś strategii przeciwko niemu. Gra on bohaterem Wyngaal (szybko uderzający) lub Findan (Rój strzał) i zazwyczaj pakuje w te umiejki:
1. Szczęście - Szczęście elfów.
2. Magia światła - Ulepszona mana.
3. Logistyka - Znajomy teren
W efekcie ma tego niby najlepszego skilla.
4. Atak - Łucznictwo, Płonące strzały ,Taktyka
5. Magia mroku - Mistrz bólu, Zepsuta ziemia i mistrz umysłu lub klątw, zależy czym gram.

Ja najlepiej czuje się, gdy gram jako Forteca (Bohater: Inga) lub Twierdza (Bohater: Garuna). Nieważne którym z tych gram, on ma na mnie takową strategie:

Jeśli gram fortecą, to rzuca grupową wrażliwość w skutek czego krasnoludy już się tak dobrze nie bronią, bo spada im te 6 czy więcej punktów obrony.
Jeśli zaś gram twierdzą, to leci z grupową dezorientacją i spowolnieniem, potem tylko oślepienie przez co ten szał szybko się ubija.

Gramy na sporych mapach, gdzie są kopalnie, więc nie brakuje surowców.

I pragnę się zwrócić do tutejszych ekspertów z kilkoma pytaniami:

1. Która z tych dwóch ras lepsza przeciwko sylvan?
2. Jakiego bohatera brać?
3. Jakie talenty rozwijać?


Zacząć należy od stwierdzenia podstawowego faktu, który w kontekście tego co napisałeś o graniu na dużych mapach ma decydujące znaczenie i w zasadzie zamyka jeden z tematów: na bardzo wysokim poziomie (lvl w okolicy 30 i więcej) i przy dobrze dobranych umiejętnościach (a te co wypisałeś są dobrze dobrane) Wyngaal jest praktycznie nie do pokonania, jeśli dysponuje armią o zbliżonej sile do przeciwnika. Tak po prostu jest i nie ma co tu kombinować - jego umiejętność na wysokich lvl jest po prostu totalnie OP. Można oczywiście próbować coś wykombinować, ale szansa na powodzenie jest niestety niewielka.
Rozwiązanie problemu jest proste: nie godzić się na grę przeciwko Wyngaalowi i tyle. ;)
Serio, celowe i świadome wybieranie Wyngaala na duże i bardzo duże mapy to po prostu nieuczciwość.

Teraz kwestia druga, moim zdaniem równie zastanawiająca - skąd Magia Mroku u elfów? Oczywiście jest to możliwe, że będą ją miały, ale to tylko 2% szansy przy awansie. Dodatkowo zamek raczej nie będzie miał dobrych czarów z tej szkoły (chyba, że na mapie są inne zamki). Pójście w mrok elfami to spore ryzyko.

Findan to nieco inna historia (ale skąd Findan na mapach multi - gracie z jakimiś modami?). Jego zdolność specjalna wbrew pozorom nie jest wcale taka silna. Pozostaje więc rozprawić się z talentami. Z tego co napisałeś wynika, że wbijacie jakiś 34 lvl - to baaardzo dużo.
No więc tak, przeciwko Findanowi (Wyngaala nawet nie będę analizował - szkoda czasu) z talentami jakie opisałeś posłałbym z poszczególnych zamków:

1. Twierdza: Haggash (ze względu na bonus do ataku i obrony oraz ini centaurów)
- Exp. szał krwi: wszystko z tego   
- Exp. obrona: unik, ochrona, witalność
- Exp. szczęście: odporność na magię, szczęście barbarzyńcy, szczęście żołnierza
- Exp. atak: szał bitewny, kara boska, taktyka/łucznictwo (w zależności od posiadanych artów)
- Exp. dowodzenie: werbunek, aura szybkości, radość walki
- Exp. rozbicie światła/mroku: wszystkie masówki
Chyba, że gdzieś po drodze trafi się oświecenie to brać zamiast rozbicia i dążyć do mentora.

Na co liczymy takim buildem? Na szybki i bardzo mocny atak centaurami na strzelców przeciwnika oraz na atak jednostek lądowych w pierwszym ruchu (aura szybkości, taktyka). Dodatkowo ze względu na radość walki bardzo szybko powinien nabijać się szał. Niwelowaniem magii zajmie się szczęście i/lub rozbicia. Do oporu korzystamy z okrzyków gniew hordy i/lub drżyj przed mym rykiem.

2. Forteca: Ingvar (ze względu na bonus do ataku, obrony oraz PŻ strażników)
- Exp. rasówka: wszystko z tego
- Exp. obrona: witalność, utrzymanie pozycji, unik (nie idziemy w formację obronną, gdyż ze względu na charakter obu zamków to krasnale będą musiały przejąć inicjatywę i zaatakować)
- Exp. atak: taktyka, formacja ofensywna, kara boska
- Exp. dowodzenie: wzmocnienie runiczne, werbunek, boskie przewodnictwo
- Exp. szczęście: szczęście żołnierza, odporność na magię, szczęście krasnoludów
- Exp. magia światła: wszystkie masówki

Na co liczymy takim buildem? Na przetrzymanie pierwszego ataku elfów, wzmocnienie swoich oddziałów magią światła (najlepiej odbicie pocisku, wytrzymałość i boska siła/prawa moc) i zaatakowanie możliwie z zastosowaniem run. O magię mroku się nie martwimy, bo część czarów zostanie odparta (szczęście krasnoludów) a resztę rozproszymy bohaterem lub jeszcze lepiej runami. Po rzuceniu czarów światła korzystamy do oporu z boskiego przewodnictwa i podchodzimy pod przeciwnika zmuszając go do przełamania szyków (chyba, że sam to zrobi atakując, ale to by było dziwne w początkowej fazie walki).
Cały czas gdzieś schowanych (im bardziej obstawieni przeszkodami terenowymi tym lepiej) trzymamy nieruchomo strażników gór (przy lvl bohatera powyżej 30 powinni odpowiadać mniej więcej sile normalnej jednostki 3 poziomu przy liczebności 1 poziomu, oraz obronę w okolicach 50-60 - szybko nie padną  ;) ).

Ogólnie moim zdaniem przeciwko Sylvanowi lepiej grać barbarzyńcami (ofensywa vs defensywa) niż krasnalami (defensywa vs defensywa).

Z elfami całkiem nieźle radzą sobie też rycerze oraz czarnoksiężnicy (pod warunkiem wzmocnienia obrony jednostek).


IP: Zapisane
Pumek

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 12


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 16 Lipca 2015, 15:39:29 »
Cytuj
Serio, celowe i świadome wybieranie Wyngaala na duże i bardzo duże mapy to po prostu nieuczciwość.

Dlaczego tak sądzisz? W sumie on, sam mi to mówił, że jest to oszustwo, nie wiem dlaczego. W zamian za to, zedytował tam coś, żebym miał runy za darmo. ;-)

Cytuj
Teraz kwestia druga, moim zdaniem równie zastanawiająca - skąd Magia Mroku u elfów?

Wpadł na ten głupi pomysł, jak zauważył, że gram fortecą. Nieważne kim on gra - i tak musi mieć grupową wrażliwość.

Cytuj
Oczywiście jest to możliwe, że będą ją miały, ale to tylko 2% szansy przy awansie.

Na mapie jest mentor pamięci.

Cytuj
Dodatkowo zamek raczej nie będzie miał dobrych czarów z tej szkoły (chyba, że na mapie są inne zamki). Pójście w mrok elfami to spore ryzyko.

Jest tylko nas dwóch, każdemu wychodzi po 2 zamki. Dodatkowo, są jeszcze cztery bezpańskie zamki.

Cytuj
Findan to nieco inna historia (ale skąd Findan na mapach multi - gracie z jakimiś modami?).

Nie mamy modów. On mi tylko podesłał zedytowany plik Data pak, tłumaczył to w ten sposób: Folder heroes: data\data.pak\MapObjects\Preserve\Findan.xdb i tam zmienił to coś z: <ScenarioHero>true</ScenarioHero> ustawiasz tylko 'false'. On mówił, że jeszcze coś tam zmieniał, ale nie wiem dokładnie co.



Bardzo ciekawie opisałeś tą taktykę. Tylko, że nie lepszy był by bodajże Gorshak? Oprawcy i Herszci co 2 poziomy +1 atak i obrona, a jak tak spojrze, to oprawcy, jeżeli zabiją choć jedną istotę z oddziału wroga, to uderzają jeszcze raz. W późnej fazie gry, mają po 60 ataku, a jest ich ze 400, więc na raz zdejmą mu te 1000 na 7000 wielkich łowczych. Do wroga na tej mapie późno się dochodzi, ale my zwlekamy z atakiem, więc po roku się atakujemy.

A tak w ogóle to czy nie warto byłoby iść krasnalami w tą najlepszą umiejkę? Wtedy on by już nie miał tego szczęścia, a przez nie zadaje 225% obrażeń.


IP: Zapisane
Bzhydack

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 27 Września 2015, 18:16:53 »
Hmmm, może trochę odkopuję, ale sądzę, że można dopowiedzieć kilka rzeczy. Zresztą, dwa miesiące to nie tak znowu duże :D

Do tej taktyki, która została przytoczona (przez Lohi), pasuje dopowiedzieć jeszcze kwestię artefaktów. Prawdopodobnie nie napiszę nic, czego by tutaj nie wiedziano, ale co tam.
Bardziej skupię się na Krasnalach, bo trochę lepiej ogarniam.
Ponieważ mapa jest wielka i rozgrywka długa, to prawdopodobieństwo, że trafią nam się fajne arty jest duże.
Artefaktami, które bym sobie wziął, cały set Krasnoludzkich Królów. Nie ważne, orkiem czy krasnalem. A to dlatego, że trzy z nich dają nam odporność na wredne czary mroku (które były tam wymienione) - czyli na spowolnienie, szał i oślepienie. Bardzo przydatne. Czwarta część- Zbroja - jest nam potrzebna do skompletowania setu, co da nam darmowe Wytrzymałość i Odbicie Pocisku na początku bitwy na expercie na 10 tur. Akurat przeciw Findanowi.
Dzięki temu, że będziemy mieli te dwa czary z artów, możemy nie brać Mistrza Odwołania a zamiast niego wziąć Wichurę.
Kolejne arty, które bym wziął, to Laska Piekieł i Płaszcz Cienia Śmierci. Zwłaszcza ta pierwsza jest wręcz konieczna, bo elfy mają bardzo wysoką inicjatywę. Ten drugi nam się przyda (może nie będzie walił ze szczęściem, tylko normalnie, jak mu je zbijemy) ale ważniejsze jest, że oba razem zmniejszą jego prędkość o 1.
Co do pierścieni, nikogo nie zaskoczę - Pierścień Szybkości. Drugi myślę, że można by Przeklęty, Złamanej Woli lub Witalności.
Naszyjnik - Lwi albo Krwawego Szponu.
Kieszonka - tu chyba podkowa.

Te arty sprawią, że może nie dojdzie od razu, a na pewno nie wszystkimi oddziałami. I zmniejszą straty od ostrzału czyli przy kontrze mocniej uderzymy.

Zastanawia mnie też, czy w Obronie nie lepiej byłoby zrezygnować z Utrzymania Pozycji na rzecz Ostatniego Bastionu. Elfy nie mają jednostek walących dwa razy, z wyjątkiem Wielkich Łowczych, zatem jak zostanie nam ten jeden biedny gość z jakiegoś oddziału, to ktoś będzie musiał go dobić, tracąc ruch. A jeśli tego nie zrobi, to nasz samotnik użyje Run Zmartwychwstania i trzeba połowę oddziału zabijać jeszcze raz.
I jeszcze jedno. Pomimo posiadania taktyki, bym się raczej cofnął. Elfie Smoki i tak dojdą  w pierwszym ruchu, ale Tancerze czy Jednorożce już niekoniecznie. Po co mamy wrogowi ułatwiać szarżę. A nam to nie zrobi różnicy, bo na Runach Szarży i tak dojdziemy gdzie chcemy.


A czy opłaca się brać główną umiejkę? Nie jestem pewien. Anulowanie SuperSzczęścia jest na pewno kuszące, ale musielibyśmy zrezygnować z magii Światła. A także z Ataku/Szczęścia/Dowodzenia. A w zamian dostajemy magię Zniszczenia, która przy tak olbrzymich armiach traci na znaczeniu. Magia Przywołania może się przydać, jednak nie jestem pewien czy krasnal zdążyłby jej odpowiednio użyć.


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.047 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry