Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2] 3 4    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Twierdza - taktyki, kontrtaktyki (Czytany 33651 razy)
DWito
Mental Giant

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 421


"Jesteśmy tym o co walczymy"

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #15 : 02 Czerwca 2010, 18:54:39 »
a próbowałeś blokować centaurów magicznym kryształem, a jak jesteś krasnoludami możesz odciągnąć gobliny harcownikami od cyklopów - nie będą mogły rzucać, próbowałeś  bariera miecza, ognista pułapka, ściana ognia, wywołanie roju os, rozkład, smutek rozwala morale i szczęście, te czary (oprócz smutku i rozkładu) są obszarowe czyli nie bloknie


IP: Zapisane
"ojtam, ojtam"
Cepek
Tamer spamer soul

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 399


Moja psina

Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 03 Czerwca 2010, 14:40:29 »
Przede wszystkim pamiętaj że orkowie nie od razu mają 3 poziom szału. Żeby szybko to osiągnąć bohater twierdzy musi być dosyć potężny (wysoki lvl i dużo umiejętności) , jeżeli nie próżnowałeś to Ty także powinieneś mieć specjalne zdolności swojej rasy na wysokim już poziomie , staraj się to jak najlepiej wykorzystać.

Teraz kolejna kwestia zaczynając walkę stworzenia hord nie posiadają dużo szału , co prawda są umiejętności i czary które potrafią im je nabić w błyskawicznym tempie , ale staraj się do tego nie dopuścić i od razu napieraj na nich całą swoją armią. Skupiaj się na jednostkach których jest więcej jak wiadomo gdy zdobędą punkty szału będą bardzo trudni do pokonania. Próbuj, analizuj, walcz z orkami a znajdziesz swój sposób na pokonanie ich ;)


IP: Zapisane
Life is short ,so play Heroes of Might and Magic or die.




Mohikanin

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 701


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 03 Czerwca 2010, 17:25:52 »
Pierwsze pytanie - jaką rasą grasz? Ma to kluczowe znaczenie. Z tą wiedzą będzie nieco łatwiej udzielać Ci kolejnych porad.

A na ten moment to tak:
1) magia - najlepiej oczywiście mrok, bo na niego orki są szczególnie podatne. Szał jest rzecz jasna bardzo efektywny, ale czary grupowe typu spowolnienie, cierpienie itp. też dadzą świetne efekty.  Orki nie są w stanie tycz klątw zniwelować, więc wraz z upływem czasu orkowe jednostki będą coraz słabsze.

Przywołanie jest nieco bardziej ryzykowne. Trzeba go naprawdę umiejętnie używać, żeby dało dobre efekty. Zniszczenie też jest niezłe. Sylvan z deszczem impregnowanych strzał, krasnoludy ze swoją obroną też mogą nieźle poczarować. No i loch ze wzmocnionym zniszczeniem potrafi namieszać.

Światło to świetny wybór dla sylvanu, inferna, krasnali, przystani. Wraz z upływem czasu orki będą miały rzecz jasna coraz więcej szału, ale jeśli nasz heros wykorzysta ten czas na czary grupowe typu prawa moc, przyspieszenie a przede wszystkim wytrzymałość, to nasze szanse na wygraną wzrosną dość znacznie.

2) taktyka - po pierwsze umiejętność. Jeśli orki nie dojdą w pierwszym ruchu to będzie nam łatwiej. Rzucimy już jakiś czar, coś ubijemy na dystans. Taktyka, buty szybkości czy aura szybkości to podstawowe zdolności orków. Oczywiście tą pierwszą jest najłatwiej zdobyć, więc jeśli i my będziemy ją mieli zwiększymy swoje szanse dość znacznie. Nawet jeśli przeciwnik będzie miał buty bądź aurę to i tak ograniczymy mu pole manewru przy wybieraniu celu pierwszych ataków.

Po drugie sama walka - jak już zbiliśmy szał z jednego oddziału, to warto go od razu dobić. Bo jeśli ten oddział znowu zdobędzie szał, to trzeba go będzie znowu zbijać i tak w kółko.

Wszystko tak ogólnikowo, podasz zamek jakim grasz najczęściej, rozmiar mapy, to będzie dużo łatwiej.



IP: Zapisane

Zandar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 03 Czerwca 2010, 19:28:45 »
Gram Fortecą, czyli krasnoludami. Czekam na porady :]

Wiadomość doklejona: [time]03 Czerwiec 2010, 19:30:19[/time]
Próbuj, analizuj, walcz z orkami a znajdziesz swój sposób na pokonanie ich ;)
Grywam i komputera z łatwościa pokonuje :] Często gram z kumplami i jeden z nich gra orkami wlasnie... i to na niego szukam sposobu. Gra on Bohaterem o imieniu Gorshak, a jego specjalnoscią są Siepacze, istoty 5 poziomu... Bohater co 2 poziomy daje im +1 do ataku i obrony... Po wielkiej rzezi tylko te jednostki zostaja na polu walki.. Jezeli próbuje najpierw ich pokonac to trace na tym wiekszasc armii... i wykladam sie na reszcie. Jesli zostawiam na koniec . tez nie daje rady. Runy i czary magii swiatla i mroku duzo pomagaja, jednak mysle ze nie da sie go pokonac... -.-


« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2010, 19:40:48 wysłane przez Zandar » IP: Zapisane
Mohikanin

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 701


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 03 Czerwca 2010, 20:11:03 »
Krasnoludy no ok. Mam nadzieje, że umiejętnie używasz run ;)
Jeśli masz powtórkę jakiejś walki z tymi "niepokonanymi" orkami, to wrzuć na serwer typu speedyshare i wrzuć tutaj link. Zawsze dobrze jest zobaczyć z czym ma się do czynienia.

Jakie skille bierzesz swoim herosem? Jakie ulepszenia wybierasz? Jakie czary rzucasz w czasie walki i w jakiej kolejności?

Skille podstawowe przeciwko orkom to obrona (koniecznie na ekspercie), atak + taktyka, magia światła i masówki. Na początku wal zawsze grupową wytrzymałość. +12 do obrony przy ekspercie światła to bardzo dużo. Potem najlepiej przyspieszenie, prawa moc. Wątpię, żebyś miał więcej masowych czarów. Teraz tak - jeśli przeciwnik ma taktykę, to rozstawiasz się normalnie. Jeśli nie będzie miał, to masz dodatkowe pola. Wystaw smoki z przodu tak, żeby znajdowały się w centrum i blokowały dostęp do innych oddziałów. Od nich orki powinny się odbić, jeśli będziesz miał dość wysoki poziom i dość dużo jednostek. Jeśli nie wiesz co zrobić daną jednostką, to używaj run i czekaj. Polecam połączenie władca płomieni + strażnik runów (ten od kuli ognia). Władcą płomieni dajesz znamię ognia na centaury, a strażnikiem bijesz kule ognia (zadajesz wtedy 2 razy większe obrażenia).

Oczywiście najlepszym sposobem na przećwiczenie taktyki będzie gra i to z człowiekiem, bo komputer choćby najlepszy to tylko komputer.
Jeśli szukasz przeciwników do gry, to zapraszam:
http://h5.ligaheroes.pl/

Na pewno znajdziesz chętnych do gry. Jeśli będziesz chciał grać przeciwko orkom, to chętnych będzie 2 razy więcej, bo to jedna z najlepszych ras na mapach. I myślę, że 90% z tych graczy, bez obrazy, rozniosło by Twojego kolegę w kilku ruchach.


IP: Zapisane

Zandar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 03 Czerwca 2010, 20:42:26 »
Dzieki wielkie :] duzo mi pomogliscie i po jutrzejszej walce z nim, wstawie na serwa powtorke ;] ( o ile nie zapomne zapisac :> )
Jeszcze raz wielkie THX


IP: Zapisane
badibros

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 53


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 04 Czerwca 2010, 13:11:26 »
pisze troche po czasie ale według mnie orków najłatwiej pokonać sylvianem z dowódcą wyngaalem czy jakoś tak:P
z taką inicjatywą możesz wystrzelać ich zanim dobiegną do twoich wojsk:)
jak już ktoś wspomniał najmocniejsze są jednostki 5 poziomu...
załatw im szamanki łucznikami a druidzi niech zajmują się centaurami.
jednorożec i tancerze wojny niech ich osłaniają a smokiem wyskocz do cyklopa i goblinów. jeśli ma cyklopa z pniem staraj sie go wciągnąć w środek walki tak by oderzał tych z 5poziomu.
drzewcami wybiegnij do przodu. jeśli rywal postanowi sie z nimi rozprawić powstrzymają na trochę impet ataku co da czas łucznikom,
rusałkami których miałbyś pewnie dużo dobijaj ostatki:P
każda rasa ma swój sposób :)
tylko chyba necro ma trochę ciężko...
rasy krasnoludów nie znosze...

to moja opinia:)


« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2010, 13:19:30 wysłane przez badibros » IP: Zapisane
RedAlien55

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 38


Za Nighon

Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 17 Czerwca 2010, 13:15:13 »
A jak ma z orkami Loch? Bo tam strzelcy ssią ;/(choć matrony potrafią przywalić).


IP: Zapisane
Black and Red.
SeRaFiNeK

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 474


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 17 Czerwca 2010, 13:58:01 »
Loch ma chyba najciężej z orkami ... .
Ciężko u bohatera lochu trafić obronę, mało jednostek, strzelcy w lochu to jedno wielkie G a Magią Zniszczenia też raczej dużo nie zrobisz bo jeżeli Ork ma Karę Boską, Aurę Szybkości, Taktykę i buty (+1 do szybkości jednostek) to taki loch ma przesrane.

Najłatwiej jest pokonać orki trupami z racji Magii Mroku (taką Hipnozą można wygrać bitwę)


IP: Zapisane

"TAWERNO, WALCZ!"
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 17 Czerwca 2010, 14:09:19 »
Cóż Orków można pokonać Fortecą, Sylvanem i Haven, jednostki strzelające zrobią swoje a przy okazji Magia Światła, Run i mamy załatwionych Orków, dodatkowo odpowiednie rozdanie umiejętności u bohatera.


IP: Zapisane
Mohikanin

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 701


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 17 Czerwca 2010, 14:32:49 »
Wszystkimi rasami można pokonać orki, po prostu niektóre mają łatwiej a inne trudniej. W lochu może i strzelcy nie porażają, ale czarnoksiężnik ma walczyć czarami.

Jeżeli orki mają karę boską, taktykę, aurę i buty, to znaczy że nie mają obrony, roztrzasku albo kilku innych ważnych umiejętności. Lochem ciężko jest dostać obronę, ale i bez tego czasem można coś ugrać. Zwłaszcza jeśli orki nie zainwestują w defens, to loch nastawiony na frontalny atak może wygrać partię w przeciągu kilku tur. Zwróćcie uwagę, że orki mają stosunkowo niewielką inicjatywę. Czerwonym smokiem spokojnie można przysmażyć 2 oddziały, jaszczury w szarży są bardzo mocne. Matrony można podzielić na kilka oddziałów i rzucać odpowiednio prawą moc, spowolnienie czy dezorientację. Każdy z tych czarów odpowiednio użyty może dać sporą przewagę.


IP: Zapisane

RedAlien55

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 38


Za Nighon

Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 17 Czerwca 2010, 17:15:33 »
Takie małe pytanka czemu akurat Czerwony smok a nie czarny i czemu matrona która Gó*** robi, wolę dame, dużo lepsze staty, niewidzialność.:P


IP: Zapisane
Black and Red.
Mohikanin

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 701


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 17 Czerwca 2010, 17:51:18 »
Czerwony ma większą inicjatywę, zdolność podpalenie i nie jest odporny na czary co w przypadku grupowego przyspieszenia czy grupowej wytrzymałości może mieć spore znaczenie. A co do matron to znaczenie ma tutaj tylko to, czy mamy jakąś część sety smoka. Bo jeśli mamy + do inicjatywy dla strzelców to lepiej wziąć matrony. Ale tak naprawdę to nie ma różnicy - i tak większą część walki matrony/damy powinny rzucać czary. Jeśli włączą się do walki to niewiele to już pewnie zmieni.


IP: Zapisane

RedAlien55

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 38


Za Nighon

Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 17 Czerwca 2010, 18:27:41 »
Oj nie mogę się z tym zgodzić że Dama cienia nie wiele zmieni w ciągu bitwy Wiele razy to dzięki niej wygrałem bitwy i to na serio. Jak już wszyscy padli to tylko ona mi zostawała ^^ a w dziwny sposób mi nie ginie.:P


IP: Zapisane
Black and Red.
badibros

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 53


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 27 Czerwca 2010, 08:56:37 »
ech dawno mnie tu nie było:P loch vs bandy orków??
mój ulubiony zameczek też może dać im radę:P
mój pomysł jest taki:
1dowódca Eruina:P
2armia: zabójcy, krwawe siostry, minotaur strażnik, jeździec ten trzeci:P,
hydra trzecia, druga matrona cienia, smok trzeci:P
3skille:gniew żywiołów, dowodzenie:boskie przywództwo, oświecenie z konieczności mroczne objawienie, magia zniszczenia zimna śmierć, atak zimna stal, szczęście szczęście wojownika:)
4eruina ma zdolność sabat czarownic co przy wysokim lvl daje dodatkowe strzały matron.
5 dobry przeciwnik napewno bedzie miał zniekształcenie magii więc Eruina musi mieć pare w uderzeniu:P
6 walka: zabójcy zatruwają jednostki niskich lvl. matrony i eruina zajmują się hersztami. hydra idzie do połowy pola by zebrać wokół przeciwników. zatruwa ich smok ture później wspiera hydre, jeździec rusza w kierunku jednostek strzelających, siostry ustaw tak by mogły bez trudu dobiegać do cyklopa zapewne szybko zginął ale 2 może 3 uderzenia wykonają. minotaur początkowo stoi przy zabójcach a gdy orki do nich dobiegną rusza na przód. zabójcy lepiej walczą wręcz. jeśli wszystko dobrze pójdzie nie będzie już centaurów goblinów wojowników i szamanek. sióstr jeźdżców zabójców i na wykonczeniu matrony. teraz akcja minotaura matrony dają prawą moc:P i minotaury ruszają na osłabione cyklopy. podwójny atak i powinni dać rade. w czasie walki warto wzmacniać hydre. straty przeogromne ale jeśli to ostateczna bitwa masz szanse na sukces:) u mnie to działa chyba że orkowie zaatakują minotaury:( ale to się rzadka zdarza bo hydra potrafi skupić na sobie uwagę:)
a i pamiętaj wykończenie hersztów i centaurów to priorytet.
a i jeszcze wiwerny... smok bez trudu załatwi je gdy tylko wyjdą do przodu. trochę trzeba liczyć na pewność siebie rywala ale Ci co grają orkami zwykle tacy są:))
a i ktoś tu powiedział że matrony nic nie robią... Loch nimi wygrywa bitwy. całe zycie gram Lochem więc wiem coś na ten temat:P

PS
jeśli często rywalizujesz z orkami np z kolegą to nie graj Lochem tylko Sylvanem lub Havenem:)


« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2010, 10:11:12 wysłane przez badibros » IP: Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.101 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry