Tawerna.biz - Forum

Świat HoMM => Heroes III => Ogólne o Heroes III => Wątek zaczęty przez: Nekro_L w 21 Lutego 2009, 14:09:08



Tytuł: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 21 Lutego 2009, 14:09:08
Jeśli był taki temat, to przepraszam. Wierzcie mi, szukałem. Ale chciałbym poznać wasze opinie, co do najbardziej przydatnej umiejętności dla bohatera w H3. Piszcie jaka jest waszym zdaniem i dlaczego.

Dla mnie oczywiście najbardziej ważna i przydatna jest Mądrość. Dzięki niej można poznać naprawdę potężne czary np. Implozja, Wskrzeszenie, Armageddon i inne. ;D


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: jarosss w 25 Lutego 2009, 15:56:59
Fakt nie kwestionuje że mądrość jest bardzo przydatna ale ja wole magie żywiołów np. magia ognia itp. a myśle tak ponieważ wzmacnia on moje ataki


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 26 Lutego 2009, 09:03:59
Według mnie logistyka to podstawa przyda się każdemu a rycerzowi mądrość nie jest konieczni potrzebna


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: jarosss w 26 Lutego 2009, 13:06:36
Logistyka daje dużo ruchu ale co mi to da podczas walki co  logistyka wspomoże moje jednostki .najlepsze połączenie to mądrość i magie żywiołów


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 26 Lutego 2009, 16:58:02
A co ci da silna armia jeśli i umiejętności bojowe jeśli nie będziesz mógł złapać jakiegoś bota śmigającego po mapie z zawrotną szybkością bo ma mistrz logistykę, pozostaje przy swoim


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: jarosss w 26 Lutego 2009, 20:30:46
A np. lot czy teleport no do lotu potrzebna logistyka ale teleportacja daje mi dużo.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Łowca Dusz w 27 Lutego 2009, 09:37:55
Najlepiej zainwestować w morale (nie dla nieumarłych oczywiście!!!) i szczęście to się zawsze przydaje.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 27 Lutego 2009, 10:21:06
I jeszcze u nekromantów nekromancja , jakże przydatna umiejętność tworzenia legionów kościeji  ^_^ gdyby nie fakt że tylko nekropolis może z tego korzystać to umiejętność z górnej półki.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Dabu w 27 Lutego 2009, 10:26:01
Magia Powietrza chyba daje największego kopa - zaklęcia pokroju Lotu, Przyspieszenia czy Teleportacji świetnie sprawuje się w trudnych sytuacjach. W takim wypadku Logistyka nie jest aż tak potrzebna. ;e


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Lazor w 27 Lutego 2009, 12:02:43
Magia ziemi i magia powietrza ever. Co do magii powietrza mamy podane wyżej, magia ziemi przede wszystkim za implozję. No jeszcze takie drobiazgi jak nawigacja(mapa 1000 wysp - nawigacja wręcz wymagana) czy logistyka od czasu do czasu pomogą.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 27 Lutego 2009, 13:32:31
Dla mnie przydatną umiejętnościom jest Dowodzenie oraz Magia Wody dzięki tym umiejętnościom armia nie dość że jest wzmacniana Błogosławieństwem to jeszcze ma wysokie morale i może wielokrotnie atakować.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 27 Lutego 2009, 15:37:54
Co do magi ziemi to jeszcze miejski portal , co daje już praktycznie zwycięstwo gdy się ma największa armię, i najszybciej się poruszać po mapie dzięki temu czarowi


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Łowca Dusz w 04 Marca 2009, 14:05:56
@up: też tak myślę ale szkoda że w 5 tego nie ma bo to wielce przydatny czar


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Diraen w 04 Marca 2009, 15:46:56
Haha.. i burknąłem. No dobra, przejdźmy do tematu. Ogólnie, najbardziej, perspektywicznie, analitycznie rzecz ujmując to podobają mi się trzy umiejętności. Nie powiem wam, jakie :P Nie no to taki żarcik, aby was trochę wytrenować z reakcją.


1. Mądrość- chyba każdy wie, ze Mądrość to jedna z najbardziej docenianych umiejętności w grze. Gdyby nie mielibyśmy jej z początku, grając bohaterem magicznym, zapewne próbowalibyśmy jak najszybciej zdobyć ten talent. Wiadomo, bez niego nie zapoznamy się z czarami 3, 4 i 5 poziomu gildii magów. W dodatku, jeśli gram wojownikiem i nie mam mądrości, to czuję się tak jakby brakowało mu 5 klepki. Ale, cóż, to tylko i wyłącznie moje obsesje...

2. Logistyka- dobra, przeżyj jeszcze jeden mój rozpisek. Logistyka to bardzo, ale to bardzo przydatna umiejętność, dzięki której możemy zdobyć 2 razy więcej pól ruchu. Niestety, aby w pełni mogła pracować, potrzeba nam Znajdowania Drogi, aby po trudnym dla nas terenie nie otrzymywali dodatkowych kar do ruchu.  Oczywiście, logistyka jest czasami odkładana na bok, ponieważ wiele niedoświadczonych graczy Heroes III, używa kodów, szczególnie takiego przydatnego jak nieskończony limit ruchu. No i wtedy, wiadomo, logistyka nam nie potrzebna. 

3. Dyplomacja- dyplomacja jest bardzo przydatną umiejętnością w I i III fazie gry. Na samym początku przydadzą nam się dodatkowe jednostki, które z dyplomacja okażą się być tak jakby darmowe. W III fazie gry- czyli kiedy już posiadamy wielka armie, gnamy na każdego wroga, a szczególnie na neutralne jednostki, które bojąc się naszej armii, uciekają, lub przyłączają się do naszego wojska po tańszych kosztach. Wiadomo, każda jednostka jest na wagę złota i w razie potrzeba mamy kilka dodatkowych Mięs Armatnich.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Hellscream w 07 Marca 2009, 13:36:37
Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział "Bohater bez Logistyki jest niczym". Argumenty zostały podane wyżej.
Ja od siebie też dodam Płatnerza - 15% mniej obrażeń to całkiem dużo.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: egzeq w 08 Marca 2009, 06:57:24
Fakt, Logistyka to bardzo przydatna umiejętność i no nie tylko w trójce. Zwróciłbym te uwagę na Znajdowanie Drogi (pewien rodzaj alternatywy, ale tylko na mapkach bez dróg). Ale jak dla mnie najlepszą umiejętnością jest Taktyka- przy dobrym zmyśle strategicznym gracza, pozwala rozstawić jednostki tak, żeby od razu tymi nieco wolniejszymi ciachnął oddziały wroga. Bardzo przydatna przy właściwie wszystkich zamkach.


Tytuł: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: egzeq w 27 Marca 2009, 07:22:23
W tym temacie chciałbym, abyście wyrazili swą opinię na temat najlepszego dla was żywiołu magicznego- ognia, wody, powietrza, bądź ziemi. Tym samym również wypowiedzcie się, którego żywiołu żywiołaki najbardziej wam odpowiadają.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 27 Marca 2009, 09:07:14
Wszystko o ziemi najlepsze :) Żywiołaki ziemi najpotężniejsze z wszystkich 4 typów,oprócz tego na mistrzowskim poziomie znajomość takich czarów jak miejski portal!! czy implozja to poprostu miód, do tego dochodzi jeszcze spowolnienie i kwestia nie do podbicia  ;)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: ani101 w 27 Marca 2009, 13:05:37
Ja tam wolę żywiołaki wody. Mają fajne zaklęcia ;) [iszę o tych z H. V bo w inne części  raczej nie grałam


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Dabu w 27 Marca 2009, 13:42:26
Magia powietrza - lot, przyspieszenie, teleportacja, etc. Raczej najprzydatniejsze zaklęcia, a żywiołaki też nie są najgorsze.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Gryfik w 27 Marca 2009, 13:45:02
Ja w tej kwestii mam podzielone zdanie, ale wg. mnie chyba najlepsze są żywiołaki wody.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 27 Marca 2009, 14:19:25
Cóż dla mnie rządzi Żywioł Wody ponieważ występują w nim bardzo dobre zaklęcia typu Błogosławieństwo, Rozproszenie,Lodowy pocisk itp. gdy na poziomie mistrzowskim mamy Magię Wody to wtedy tylko wystarcza rzucić masowe Błogosławieństwo albo inny czar i wtedy mamy konkretny buff na jednostkach i ciężko jest wygrać z taka armią.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Szałas w 27 Marca 2009, 20:09:16
Ziemia...
- Obrażenia tego żywiołu są zabójcze, często traktowane jako obrażenia nie magiczne
- Żywiołaki wyglądają zabójczo
- Mają nieskończony kontratak
- Zabójczo odporne
- Zaklęcia wyglądają pięknie nawet proste kolce z ziemi
- no i w pewnej kreskówce (Avatar) ta dziedzina wydała mi się najlepszą...

Nie ma co, ziemia rules


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Markal Wielki w 29 Marca 2009, 15:07:00
Ogień:

-Obrażenia równie silne jak u ziemi, z którą ogień zresztą jest najczęściej mieszany.

-Niekiedy fajny wygląd, chociaż najlepszy w Heroes 3.

-Żywioł ognia zawsze robi dużo zamieszania, co bardzo lubię :)

-Z wrogów nie ma co zbierać, jak się spalą na popiół :D


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Laxx w 29 Marca 2009, 15:22:48
Dla mnie najlepszy jest żywioł ziemi ;) jak już wcześniej wspomniano; pozwala na pojęcie na wysokim poziomie czarów typu: Implozja, Portal Miejski, Spowolnienie... ;) dzięki tym czarom jesteśmy niepokonani.

A co do żywiołaków to najlepsze są dla mnie żywiołaki ziemi i wody. Ziemi są mocne, choć mało chodzą ;) a z kolei wody mają ciekawy wygląd i fajnie biją płetwami ;)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 29 Marca 2009, 17:15:34
Żywioł powietrza
W połączeniu z moją ulubioną rasą z H3 (Bastionem) daje fajne możliwości:
- zaklęcie przyspieszenie
- zaklęcie precyzja
- parę zaklęć ułatwiających eksplorację mapy

Do tego tematu przydałaby się także ankieta.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: egzeq w 29 Marca 2009, 17:26:43
Wypowiem się i rzeknę "Magia Wody". Niezwykle upodobałem sobie ten rodzaj magii, przede wszystkim za jej walory wzmacniające jednostki. Poczynając od prostego błogosławieństwa, kończąc na modlitwie, zdolnej odmienić losy bitwy, o ile umiejętnie się ją rzuci. W dodatku można tu znaleźć parę innych przydatnych zaklęć (klonowanie, rozproszenie, teleportacja). Jak każda magia ma swoje wady: tylko 1 zaklęcie 5 poziomu i bardzo słaba pod względem ofensywnym. Uważam ją za najlepszą również dlatego, iż niezwykle dobrze wpasowuje się w styl grania Zamkiem.

Podobnie z żywiołakiem wody- chyba najbardziej przydatny, choć mówię tu przede wszystkim o ulepszenie, głównie ze względu na umiejętność strzelania.
(http://www.homm5.info/forum/Themes/Tawerna_v2/images/warnmute.gif) Milcz nicponiu!


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Markal Wielki w 29 Marca 2009, 21:20:11
O w mordę jeża, nawet nie popatrzyłem na nazwę działu i piszę ogólnie o żywiołach, a nie tylko w Heroes 3 xD

Ale i tak ogień. Dołączam jeszcze to, że ulepszenie Ognistego Żywiołaka ma fajny sposób poruszania się :) Ni to teleportacja, ni latanie, a poza tym oraz czar Inferno jest bardzo efektowny wizualnie :]


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Szałas w 29 Marca 2009, 21:58:46
Ogień jest zbyt nieobliczalny by umieć go wprawnie kontrolować na takim poziomie by był potężniejszy od pozostałych. To sprawia że jest bezużyteczny.
Ziemia jest wolna, stanowcza i silna zawsze. Ziemia to potęga... która czasami pozwala sobie na szczyptę chaosu... patrz Magma.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Miker w 30 Marca 2009, 08:38:18
Dla mnie to trudny wybór gdyż zazwyczaj używam połączenia wody, ziemi, powietrza ale dochodzę do wniosku, że ziemia najlepsza:
-bardzo dobre czary, wskrzeszenie, implozja, spowolnienie...
- silny żywiołak dzięki czemu po rzuceniu spowolnienia wrogowie są tak samo mało mobilni jak on co nie stoi na przeszkodzie by ich zaatakował...
-chyba najczęściej trafia się podczas awansu na wyższy poziom...
-ziemia w H3 zawsze była dla mnie najlepsza i zawsze będzie...


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: solymr w 30 Marca 2009, 18:55:56
Cóż, ja nie mogę się zdecydować. Ziemia czy Powietrze? Żywiołaki ziemi raczej zbyt dobre nie są, bo za wolne,ale implozja, spowolnienie czy miejski portal już potrafią wspomóc. Ale wrota wymiarów z powietrza także są potężne. A żywiołaki powietrza są super jak na swój poziom. Pozostaję niezdecydowany.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Laxx w 30 Marca 2009, 19:09:06
Szałas, ogień jest słaby? ;> wiesz, należy umieć nim grać ;) Ja też tak myślałam ale gdy grałam w kampanię AB: Igranie z ogniem - zmieniłam zdanie. Wystarczy posiadać magię ognia na najwyższym poziomie i jedziesz :) czary typu "żadza krwi" są efektowne dopiero na tym poziomie ;)

A co do kampanii to wiedźmą Adrienne się wymiata ;) ale nie o tym temat ;D


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 31 Marca 2009, 12:32:17
Na dużym poziomie to prawie wszystko jest potężne.  ^_^ Ogień nie posiada żadnych atutów którymi dało by się wykończyć przeciwnika, no może po za armagedonem który jest już totalną rozwałką z samymi smokami czarnymi lub złotymi w armii.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: snajper92 w 31 Marca 2009, 20:12:22
Ja preferuję ziemię za portal, nawet gdyby w ziemi był sam czar portalu, i tak wybrałbym ziemię. Kontrola miasta = kontrola sytuacji = kontrolowanie mapy = win xD A poza tym implozja (najlepszy czar ofensywny wg mnie), smutek, wskrzeszenie (najlepszy czar defensywny wg mnie) - czego chcieć więcej?
@edit
Klikasz prawym i zapisz obraz jako w większym rozmiarze nie mam :P


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Jarling w 11 Kwietnia 2009, 18:18:59
Oczywiście jak wielu z was uważam,że żywioł Ziemi jest najlepszy,dzięki czarom takim jak:Spowolnienie,Portal Miejski czy Implozja.Co do tych żywiołaków mają pewne wady:strasznie wolno się poruszają te jednostki w porównaniu z innymi.

A co do postu Laxx który jest parę postów powyżej zgadzam się z tym,że każdy żywioł jest dobry tylko "należy umieć nim grać''.  ;)


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Jarling w 11 Kwietnia 2009, 18:33:24
Uważam,że te 3 umiejętności:Teleportacja,Taktyka i Przyśpieszenie są ważne w tej grze.Co do Logistyki i Znajdowania Drogi (które wymienił eqzeg powyżej) fakt są to przydatne umiejętności ale nie najważniejsze.Wracając do tych 3 umiejętności,które podałam na początku sądzę,że Teleportacja która daje nam szybkie przemieszczanie się na mapie wraz z Przyśpieszeniem są bardzo wartościowe,gdyż w pewien sposób oszczędzamy dużo czasu. Taktyka z kolei pomaga nam bardzo w walce i pomaga nam w strategii.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Penelopa132 w 12 Kwietnia 2009, 17:30:56
Myślę,że najbardziej przydatne umiejętności to Dowodzenie i Przyśpieszenie. Pomagają mi bardziej niż inne umiejętności. Dowodzenie pomaga nam w podwyższeniu morali i wzmacnia wojsko. Co do Przyśpieszenia jak wiadomo pomaga nam w szybkim dotarciu do celu i znacznie szybciej porusza się wojsko,co jest dużym plusem.  ^_^


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Penelopa132 w 12 Kwietnia 2009, 17:41:30
Fakt Żywioł Ziemi jest najmocniejszy z tych wszystkich bo zadaje najwięcej obrażeń dla wroga ale jest strasznie powolny.
Co do innych Żywiołów ciekawy wygląd ma Żywioł Wody i jest dobry. Szybko się porusza i ma dobre zaklęcia jak:Lodowy pocisk czy Błogosławieństwo. Jak dla mnie Żywioł Wody jest najlepszy.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: snajper92 w 12 Kwietnia 2009, 18:25:49
Fakt Żywioł Ziemi jest najmocniejszy z tych wszystkich bo zadaje najwięcej obrażeń dla wroga ale jest strasznie powolny.

Nie rozumiem Cię... Tu chodzi o czary a nie o żywiołaki.


Co do innych Żywiołów ciekawy wygląd ma Żywioł Wody i jest dobry. Szybko się porusza i ma dobre zaklęcia jak:Lodowy pocisk czy Błogosławieństwo. Jak dla mnie Żywioł Wody jest najlepszy.

Yyy... Żywiołak wody ma takie zaklęcia? Coś tu nie gra. Tak napisałaś ten post, że nie wiem czy chodzi ci o żywiołaki czy o żywioły magii.


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 12 Kwietnia 2009, 18:32:19
Warto też zwrócić uwagę na łucznictwo, które w połączeniu z Fortecą (miastem magów) lub Wrotami Żywiołów daje bonus na eksperckim poziomie 75% do obrażeń od strzelców, a Forteca i Wrota Żywiołów mają aż po 3 dobre jednostki strzeleckie w armii!

Poza tym oczywiście logistyka, tak jak pisano powyżej. Rzeczywiście: jeśli nie mamy logistyki, to byle wróg z nieco większą armią niż kilkanaście orków może pod naszą nieobecność przejąć nam miast(o/a) np. w ostatnim dniu tygodnia i skorzystać z oddziałów przeciwnika przeciwko niemu. Oczywiście nie skutkuje gdy mamy kilku bohaterów, ale zazwyczaj to ten jeden jest w stanie pokonać silniejszych bohaterów wroga. No i na dużych mapach, może nas jakiś bohater wroga zajść z zacieniowanego terenu no i musimy wracać 5 dni żeby odbić zamek.

Atak +30% do obrażeń na ekspercie to jest świetny bonus! Szczególnie przydatny dla ras z małą ilością strzelców lub np. w połączeniu z bohaterami dającymi dodatkowy bonus do tej umiejętności.

Dowodzenie i szczęście nawet dobre, ale taki sam efekt możemy uzyskać czarami, artefaktami lub obiektami na mapie, więc umiejętności te nie są dla mnie priorytetem.

Z opinii graczy można się dowiedzieć, że magia ziemi też jest warta zainwestowania ze względu na potężne czary typu spowolnienie, implozja i portal miasta, który pozwala kontrolować sytuację na mapie prawie tak dobrze, jakby się miało logistykę. Oczywiście połączenie magii ziemi i logistyki jest jeszcze bardziej zabójcze, ale wiadomo, że wymaga zainwestowania sporo punktów umiejętności, dlatego przydaje się raczej na tych największych mapach.



Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 12 Kwietnia 2009, 18:34:34
Jak czytałem ten pomysł, to pomyślałem, że ten "żywioł wody" jest opisany z H5, ale nawet w H5 żywiołak wody nie ma zaklęcia błogosławieństwo, więc pomieszany ten post totalnie jest.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Łowca Dusz w 14 Kwietnia 2009, 12:38:03
W Homm5 żywiołak wody wygląda jak wąż zrobiony tylko z wody jest skręcony i tak jakby stoi (jeżeli ktoś nie wie jak wgląda). Posiada 2 czary lodowy sopel i lodowy krąg.
O żadnym błogosławieństwie nigdy nie słyszałem.
(http://www.homm5.info/forum/Themes/Tawerna_v2/images/warnpmod.gif) To dział H3, spam i zbaczanie z tematu. Na 3 dni.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: rozinho w 16 Kwietnia 2009, 08:38:11
Wg mnie powietrze i ziemia. Magia ziemii ma wiele czarów wspomagających, zaś powietrze ofensywnych (np. łańcuch piorunów).


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: solymr w 16 Kwietnia 2009, 15:29:43
Mądrość - Bez niej ani rusz. Pozwala poznać najpotężniejsze czary, dlatego zawsze jak gram, to mam ją na ekspercie

Logistyka - Coby się szybciej ruszać po mapie

Dla nekropolii - Nekromancja. Wiadomo dlaczego. Można mieć całe legiony szkieletów.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: snajper92 w 16 Kwietnia 2009, 15:31:09
Magia ziemii ma wiele czarów wspomagających, zaś powietrze ofensywnych (np. łańcuch piorunów).

A co powiesz na deszcz meteorytów albo implozję w magii ziemi? Wg mnie ziemia ma jeszcze lepsze czary ofensywne niż powietrze, zadają więcej obrażeń i mało która jednostka odporna jest na ziemię.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: dziecioludek w 23 Kwietnia 2009, 21:42:16
czarów najczęściej używałem powietrza jak grałem w HoMM3 ale żywiołaki wg mnie to wszystkie są kiepskie... Dopiero w homm5 je porządnie poprawili


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Exile w 28 Czerwca 2009, 14:08:31
wskrzeszamy tematy ;]

Wciąż grywam, praktycznie wyłącznie na XL'kach, zazwyczaj na multi z kumplami starymi wyjadaczami, więc gust podyktowany jest też tym:

logistyka - zawsze, dla każdego. Im szybszy jesteś w porównaniu do innych, tym jesteś po prostu lepszy.
magia ziemi + powietrza - miejski portal, lot, wrota wymiarów, wskrzeszenie, spowolnienie i przyspieszenie, czyli w jednej turze zwiedzenie każdego zamku, powrót do obrony oblężonego, przebywanie 1/3 mapy za jednym zamachem i najbardziej praktyczne czary bitewne, dzięki którym można taktycznie zadecydować o tym kto pierwszy zaatakuje, kto dojdzie, kto nie, którego strzelca się zablokuje, a przy dobrym planowaniu - nieraz wróg nie ma szans uciec.
No i wiedza rzecz jasna pod wyższe czary.

Cała reszta do woli, zależnie od kaprysu. Czy to atak, płatnerz, dyplomacja, czy magia - przyda się, ale niezbędnik jest powyżej. Inne magie to już w zasadzie kombinowanie - ogień z berserkiem, oślepieniem i klątwą; czy woda z błogosławieństwem, modlitwą, klonem, czy teleportacją też się przydają, ale naprawdę to tylko kaprysy.

Każdemu rzecz jasna co innego się przyda - Cytadela z płatnerzem potęgującym charakterystyczną dla nich wysoką obronę i magią wody z teleportem, dzięki któremu podbijanie zamku polega głównie na wrzucaniu hydr w sam środek wiru walki, z pewnością się przydaje.
Tak samo np. magia ognia + talent magiczny w lochu, u Malekitha (w armii tylko smoki i tylko armageddon rzucać kończąc walkę bez strat, albo przynajmniej z minimalną ich ilością), albo w Inferno z Xeronem i irtytami w armii.
Inteligencja też piechotą nie chodzi - taki Xeron na przykład cierpi na małą ilość wiedzy podstawowej, a to może dyskwalifikować wrota wymiarów i efektywną walkę armageddonem


Tytuł: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: dark w 28 Czerwca 2009, 20:23:51
Które czary są wedlug was najprzydatniejsze?????????? ;)


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: Dabu w 28 Czerwca 2009, 20:51:36
A MOŻE BYŚ TAK, KU*WA FORUM POCZYTAŁ, CO?! :EE

(Nagły wybuch gniewu. Sorry. >,< Ale cóż innego takiemu powiesz?)


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: Ptakuba w 28 Czerwca 2009, 20:59:32
I jeszcze o ile się nie mylę, dziesięć znaków zapytania, z czego dziewięć na szczęście zmienione w emotki -.-


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: fanatyk heroes w 01 Lipca 2009, 17:15:48
Skoro temat jeszcze nie zamknięty to ja napisze że najprzydatniejsze jest oślepienie koleś ma np. 100 beholderów oślepisz je podlecisz sobie do nich jak zniszczysz wszystkie jednostki wroga i po nich :)


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: Dabu w 01 Lipca 2009, 17:39:35
Zamknijcie to, bo zaraz zacznę zabijać... >,<


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: angel1992 w 01 Lipca 2009, 21:42:57
chyba bedziesz zmuszony zabić;p
najlepszy jest lańcuch piorunow albo implozja. jeżeli rozwinie się umiejętności magiczne no to naprawdę można wrogowi zaszkodzić chyba że ma ten amulet przeciw łańcuchowi no to wtedy może byc problem;p


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 13 Lipca 2009, 11:09:05
Najlepsze jest Wskrzeszenie lub animator (jeśli grasz necro). Implozja też jest niezła ;D


Tytuł: Odp: Najlepszy czar (lub magia)
Wiadomość wysłana przez: Dabu w 13 Lipca 2009, 11:11:31
JUŻ JEST TAKI TEMAT!


Tytuł: Odp: Najbardziej przydatna umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 13 Lipca 2009, 11:24:02
Dla każdego coś innego :) Np. jeśli gramy bohaterm, który ma od groma zaklęć Magii Ognia, a Ziemi prawie wogóle, to oczywiście Magia Ziemi nie przyda nam się, jeśli nie poznamy jej zaklęć. Dla mnie Magia Ziemi jest najlepsza ze wszystkich, więc staram się zawsze mieć jej zaklęcia, a jeśli nie mam, cóż biorę inną. :/ Ale gdy np. grasz necro i masz Animator już ze względu na to jedno zaklęcie można brać Magię Ziemi. Jak masz to zaklęcie, i Ziemię na ekspercie, to praktycznie możesz wygrywać bez strat ;D


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 13 Lipca 2009, 11:43:08
Co tu dużo mówić... Ziemia! :D Chyba wszyscy wiedzą za co: Implozja (totalnie wyniszcza wrogów), Portal Miejski (szczególnie jak masz kilka miast i Magię Ziemi mistrzowski) i moje ulubione 8) Wskrzeszenie i Animator (dlaczego nie muszę mówić)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 13 Lipca 2009, 21:31:52
Wskrzeszenie i Animator (dlaczego nie muszę mówić)
A może musisz?! Proszę się z nami podzielić, dlaczego te czary uważasz za najlepsze, a nie iść na łatwiznę, bo na przykład dla mnie te czary nie mają takiego znaczenia i może chciałbym się dowiedzieć co w nich takiego jest?


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Marbas Lucyferowicz w 13 Lipca 2009, 21:46:37
jeśli chodzi o czary to ziemia.
 na mistrzowskim to siekana implozją, deszczem meteorytów, wskrzeszenia, oraz grupowe spowolnienia, kamienne skóry, tarcze i miejski portal.
 na drugim dałbym powietrze bo grupowe przyspieszenie tez dobre.

 no a jednostki to dał bym żywiołaki lodu bo strzelają.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: DruidAlaron w 14 Lipca 2009, 09:06:18
Wybrałem powietrze , lubie churagany ;D ;D ;D ;D ;D


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Lord Van Gock w 14 Lipca 2009, 11:03:02
 :)Powietrze-Błyskawica Tytana zabiera 600pkt i lot ,oraz dobre czary ofensywne ;>A woda defensywne ;D ;D ;D


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 14 Lipca 2009, 11:33:21
Wskrzeszenie i Animator (dlaczego nie muszę mówić)
A może musisz?! Proszę się z nami podzielić, dlaczego te czary uważasz za najlepsze, a nie iść na łatwiznę, bo na przykład dla mnie te czary nie mają takiego znaczenia i może chciałbym się dowiedzieć co w nich takiego jest?

To proste, nawet po nazwie możesz wywnioskować, że wskrzeszają twoje oddziały. Jak masz ziemię mistrz to wygrywasz praktycznie bez strat, a jak walczysz z równym sobie (wojskiem oczywiście, nie czarami), a nawet lepszym to i tak masz duże szanse wygrać 8) To co Mantykor, myślę, że już ci dogłębnie wyjaśniłem dlaczego uważam te czary za najlepsze, co?


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Mantykor w 14 Lipca 2009, 13:34:30
Wskrzeszenie i Animator (dlaczego nie muszę mówić)
A może musisz?! Proszę się z nami podzielić, dlaczego te czary uważasz za najlepsze, a nie iść na łatwiznę, bo na przykład dla mnie te czary nie mają takiego znaczenia i może chciałbym się dowiedzieć co w nich takiego jest?

To proste, nawet po nazwie możesz wywnioskować, że wskrzeszają twoje oddziały. Jak masz ziemię mistrz to wygrywasz praktycznie bez strat, a jak walczysz z równym sobie (wojskiem oczywiście, nie czarami), a nawet lepszym to i tak masz duże szanse wygrać 8) To co Mantykor, myślę, że już ci dogłębnie wyjaśniłem dlaczego uważam te czary za najlepsze, co?
2 zdania to nie jest "dogłębne" wyjaśnienie 2 czarów,  ale może być. Na przyszłość nie spamuj, proszę.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 14 Lipca 2009, 16:17:28
W sumie to nie spamowałem, bo najpierw napisałem który żywioł jest według mnie najlepszy, a później na twoją prośbę wyjaśniłem dlaczego Animator i Wskrzeszenie są również dla mnie najlepsze :) Ale żeby nie odchodzić od tematu napiszę jeszcze, że na drugim miejscu postawiłbym Magię Powietrza ze względu na takie zaklęcia jak Przyśpieszenie, Łańcuch Piorunów, Lot, Wrota Wymiarów i choćby Ukrycie, które nieraz mi się przydało gdy chciałem zwiać przed silniejszą armią ;)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Draco w 15 Lipca 2009, 23:27:00
Hmmm moim zdaniem najlepszy jest żywioł ziemi! Dlaczego? - implozja , portal , spowolnienie , deszcz meteorytów , żywiołak nawet wolny ale silny.
Potem na 2 miejscu magia powietrza , już chyba nie muszę się tłumaczyć dlaczego
Na 3 tak samo przydatna woda (błogosławieństwo , spacer , modlitwa i inne)
Jedyna magia bez której moge się obejść to ogień , choć też się przydaje.


Tytuł: RoE - tunele i troglodyci
Wiadomość wysłana przez: christian69 w 22 Lipca 2009, 14:41:56
Mam problem z czwartą misją w kampanii oswobodzenie mianowicie "Tunele i troglodyci"  Po prostu nie wiem co zrobić... Tak wiem jestem amatorem :P Gram w Heroesa od niedawna : ) Jeśli chodzi o te 2 artefakty które można wziąć jeśli się ma lunetę i teleskop, to mogę wziąć tylko tą tarczę  :) Hełmu nie mogę wziąc... Czekam na wypowiedzi zawodowców :D


Tytuł: Odp: RoE - tunele i troglodyci
Wiadomość wysłana przez: Qerra w 22 Lipca 2009, 18:03:28
Ja ci chętnie pomogę...
Słuchaj, ta misja to taka sieczka w podziemiach, na powierzchni praktycznie nic robić nie będziesz, chyba że pozwolisz sobie wejść na głowę i Nighon zaatakuje twoją bazę wypadową. Musisz jak najszybciej rozbudować się i zacząć przejmować miasta wroga, bo ma ich dużo, a to da mu szybko przewagę. Na powierzchni wyślij jednego czy dwóch bohaterów, do zbierania szczątków na morzu, bo to da ci spory zysk ostateczny. Najlepiej mi się grało na tej mapie magiem, Loinys się zwie. Rozwinęłam u niego wszystkie magie + inteligencja + talent magiczny + oczywiście mądrość. Z takim składem byłam  dosłownie nie do uchwycenia, ze względu na wrota wymiarów, gdzie chciał mnie zaatakować, ja tam byłam. Zawsze jak gram preferuję jednego super wyczapistego herosa, z przyzwyczajenia. Jest on po prostu najsilniejszy ze wszystkich , i może nieźle namieszać. Walcząc z Nighonem, pamiętaj, że to ty im stawiasz warunki, a oni tobie. Jak ci będą chcieli wyjechać z boku, to musisz im od razu przeciąć drogę, albo już na nich czekać w atakowanym mieście za pomocą magicznego portalu. A co do tego hełmu, (tego mogę nie pamiętać, bo teraz gram w V ^^) to albo, musisz mieć wysoki poziom wojownikiem albo magiem, albo musisz mieć artefakt z innej misji. Może być jeszcze tak, że twój artefakt otworzy tylko jedną z dwóch bram strzeżacych artefaktu, i jest to pewnego rodzaju droga wyboru, co wolisz mieć.

Jakby co pytaj dalej^^


Tytuł: Odp: RoE - tunele i troglodyci
Wiadomość wysłana przez: christian69 w 23 Lipca 2009, 15:51:17
Spróbuję zrobić  : ) Jakby mi coś się nie udało to będę pytać, chyba że ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły ? :)


Tytuł: Odp: RoE - tunele i troglodyci
Wiadomość wysłana przez: dark fufuu w 24 Lipca 2009, 09:32:44
W pierwszych tygodniach oczywiste jak zawsze przejmuj kopalnie , odwiedzaj siedliska twoich stworzeń wybuduj Kapitol itp... następnie jak dobrze rozwinołes armie ( ok 2 tygodnie wystarcza ) schodź jak najszybciej na dol do podziemi i jak najszybciej zdobądź 2 pierwsze zamki nighonu i najważniejsze w tej całej kampanii zdobywaj siedliska wszystkich neutralnych stworzeń nighonu!! .Jest to niezwykle ważne gdyż przeciwnik bd miał OGROMNA armie ( startuje na fulla rozbudowanym jednym zamkiem ) . Wykup nowych 2 bohaterów którzy bd penetrować teren , zdobywać czyste kopalnie rywala itp... głównymi bohaterami się tym nie zajmuj chyba ze ci brakuje jakiegoś surowca. od tej pory została gra partyzancka... atakujesz pozostałe 2 zamki  które wrogowi zostaly i dochodzimy do sytuacji ze masz 7 zamków ( 3 początkowe 1 castle 1 brakady i jeden avlee i 4 nighon ) a on ma 1 ostatni zamek na fulla rozbudowany i olbrzymia armie . Nie masz z nimi żadnych szans wiec musisz sobie wyrobić porządna armie  a to zrobisz wykupując jednostki w zamkach swoich  a zdobyte wszystkie siedliska bardzo zwiększają twoj przyrost ... gdyby główny bohater miał magic earth ( magie ziemi ) było by bardzo dobrze bo można ożyć miejskiego portalu . jak on zdobędzie jakiś zamek to idziesz zanim i jak odejdzie zdobywasz go. ale raczej bd chodził blisko stolicy ( zamek najbardziej na wschód wysunięty )  w końcu gdy uzbierasz duuuuuuza armie możesz zaatakować go nawet na auto walce bo bd o wiele szybciej a i tak wygrasz a normalnie jest radość z oglądania ale strasznie długo trwa twój wybór. Właśnie przeszliby ostania misje 4 kampanii congratulation ;d


Tytuł: Odp: RoE - tunele i troglodyci
Wiadomość wysłana przez: christian69 w 26 Lipca 2009, 16:01:01
Dzięki wam za wszystko : )


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Ireth w 30 Lipca 2009, 14:09:26
Jeżeli chodzi o magię to mnie najbardziej podoba się ognia, ponieważ jest najbardziej "spektakularna" ;) Szczególnie czar Inferno.
Jeżeli chodzi o żywiołaki to mam tak:
1. Wody-fajny atak i zamienienie w kałużę ;D
2. Ognia- ciekawie się poruszają
3. Ziemi- za wolne i za ciężkie...
4. Powietrza- ich wygląd do mnie nie przemawia, jakiś taki nieciekawy.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: mori95 w 03 Września 2009, 18:24:16
Zdecydowanie wody. Jako jedyne atakują na odległość. Do tego mają fajne czary :)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Laxx w 03 Września 2009, 19:09:57
Do tego mają fajne czary :)

Ochronę przed wodą żywiołaków lodu nazywasz fajnym czarem? Chyba pomyliłeś się z Heroes V. Mówimy o III ;)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Xardas243 w 04 Września 2009, 15:54:55
Ja uważam że ogień i woda są najlepsze ;D ;D ;D

Dlaczego:

1.Przyzwyczajiłem sie do ognia.
2.Fajny jest.

A woda:

1.Fajna jest.
2.Fajnie sie porusza.
3.Mój kolega nazywał ich rybaci czy rybio-mordami xDD

to tyle


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 04 Września 2009, 20:22:45
zdecydowanie ziemia . Jej dwa atuty to: implozja i deszcz meteorytów - księga magi ziemi  8) , ekspert tejże magi i ta kula ( zapomniałem jak się nazywa, daje 50% więcej obrażeń) i możemy nieźle kosić  ;D a drugi to portal miasta- na poziomie ekspert magi ziemi możesz w jedną turę odwiedzić trzy zamki ;D które są oddalone od siebie o 4 tury  8)


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Ashia w 04 Września 2009, 21:56:14
Co do magii
Moim zdaniem równie dobre są dwie magie: Ziemi i Powietrza.
Ziemi, dlatego że można jej z powodzeniem używać jako magii ofensywnej a dzięki "trzęsieniu ziemi" oblężanie miast staje się jeszcze łatwiejsze. Tylko ona pozwala też na wskrzeszanie jednostek i teleportację do miasta. Oprócz tego zawierają się w niej zaklęcia, które utrudniają przeciwnikowi walkę podczas pojedynku.
Powietrza, choć średnio sprawdza się jako magia ofensywna to można sprytnie wykorzystać hipnozę i zaklęcia ochronne, no i oczywiście magia podróży dość często się przydaje.
Zawiodłam się za to bardzo na magii Wody. Nie ma w niej dobrych zaklęć ofensywnych, większość pozostałych do niczego się nie nadają... ogólnie rzecz biorąc jest to najgorsza magia w tej części.
Co do żywiołaków
Ogólnie rzecz biorąc przywoływanie żywiołaków nie opłaca się, gdyż są słabe. Aczkolwiek jeśli już to najczęściej przywołuję żywiołaki Ziemi, bo najlepiej sprawdzają się przy defensywie. Inne po prostu za szybko giną i nie zdążą zadać wrogowi tyle obrażeń.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Agrael II w 15 Listopada 2009, 08:50:03
Najlepsze są żywiołaki energii (ulepszone ogniki). Najlepsze magie to zdecydowanie ziemia i ogień. Ziemia, bo ma takie czary jak wskrzeszenie, deszcz meteorytów i implozja. Ogień to kula ognia, inferno, oślepienie i armagedon.


Tytuł: Odp: Najlepszy żywioł
Wiadomość wysłana przez: Gwynbleidd w 30 Grudnia 2009, 11:47:55
Ziemia .Najlepsze żywiołaki, portal miasta, wskrzeszenie, implozja, spowolnienie i całkiem niezłe buffy jak tarcza czy kamienna skóra.


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: MiSi w 27 Czerwca 2012, 16:00:19
Wg. mnie Magia ziemii i powietrza są najprzydatniejsze, gdyż są po prostu najprzydatniejsze.

Edit: Może tak więcej dlaczego ta magia a nie inna np Wody? Edytnij posta i dopisz coś./Loczek

Ok..;]
Połączenie magii ziemii wraz z magią powietrza może wręcz manipulować wrogiem. Różnego rodzaju czary typu: przyspieszenie, spowolnienie, tarcza, implozja czy wskrzeszenie mogą bardzo wpłynąć na rozwój bitwy jednocześnie zmniejszając straty do minimum. Nie mówię, że czary innych szkół magii są złe, broń boże!;] Magia wody i ognia również i są przydatne i mają wiele zastosowań, chyba każdy uzywał już duetu typu Czarny Smok & Armagedon :P; po prostu mi bardziej odpowiada inny styl gry, lubię stosować nietypowych taktyk, lecz widzę, że ^^ wielu graczy również preferuje magię ziemii.


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: tomus88888888 w 22 Listopada 2012, 14:03:50
Ulubiona umiejętność to nekromancja, ulubiony typ magii to magia wody. Najlepszą umiejętnością była moim zdaniem mądrość, najgorszą zaś Nawigacja.
Ulubione zaklęcie: Berserk; Najlepsze i Najgorsze, to odpowiednio spowolnienie i ukrycie.
Na wszystkie pytania 'dlaczego?' odpowiadam 'bo tak.'


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: kostuch w 08 Maja 2013, 18:11:49
Najlepsza magia to magia ziemii. Spowalnianie wszystkich jednostek, możliwośc wyboru zamku podczas używania teleportacji do miasta , trzęsienie ziemii no i oczywiście ogromny dmg z implozji i wskrzeszenie.
Najlepsza umiejętność? Atak, logistyka i mądrość ;p


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Loczek xD w 05 Czerwca 2013, 22:43:06
Według mnie najlepszym żywiołem jest Powietrze, ponieważ umożliwia wiele ciekawych czarów.Ja często gram w heroes 3 "Cytadelą" i czar typu masowe przyspieszenie czy (Najważniejszy) teleport  ;D ;D daje wiele do życzenia.Biorę teleport na hydry pod łuczników (Jakąś grp. stworów) I ich atakuje dodatkowo hydra ma świetną umiejętność (Brak kontrataku).


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Viliorre w 06 Października 2013, 21:59:09
Ulubione czary mam dwa, łańcuch piorunów i implozję. Z dobrze rozwiniętą siłą czarów i magią powietrza, lub/oraz [niepotrzebne skreślić] ziemi na mistrzu jednym takim czarem zmiatamy połowę oddziałów wroga. Z czarów podróży waham się między lotem, a miejskim portalem, ale wydaje mi się, że miejski portal na wyższych poziomach przydaje się bardziej od lotu. Oczywiście zależy to również od mapy.
Nie potrafię się zdecydować na jeden najlepszy według mnie żywioł. Jeśli naprawdę musiałabym wybierać, to bez przekonania wskazałabym powietrze.
Co do umiejętności, zawsze mądrość i atak ze szkołą/ami czarów zależnie od frakcji.


Tytuł: Odp: Najlepszy/najgorszy czar, umiejętność
Wiadomość wysłana przez: Ikee w 07 Października 2013, 13:36:42
Rządzi Ziemia. Ludzie czemu inne?
Wyjaśniam mój pogląd: W magii ziemi występuje najwięcej przydatnych czarów spośród wszystkich innych szkół magii, w tej znajduję 4-5 czarów, z których umiejętny gracz umie wykorzystać. Są nimi oczywiście: Spowolnienie (to obowiązkowo), Pole siłowe (na trudniejszych mapach, gdzie trzeba chronić strzelca to podstawa!), Wskrzeszenie (w celu ograniczenia strat w bitwie), Miejski portal (na poziomie eksperckim, o ile się nie mylę można się tepnąć do miast czterokrotnie w ciągu kolejki) oraz implozja (jak już wiemy, że przegramy walkę, przydaje się w celu ograniczenia siły armii rywala).

Najgorsza szkoła magii? To jest temat morze i jest bardzo wiele poglądów na ten temat, ale ja osobiście uważam, że jest nią szkoła ognia, ze względu na fakt, że przydatność tej szkoły w porównaniu do innych magii jest najmniejsza. Jedynie z tego co pamiętam korzystałem tylko z 2-3 czarów w całej rozgrywce. Były nimi Berserk, Oślepienie i ew. Armageddon jak gram lochem, bo znalezienie ostrza armageddonu w WoGu i tak już jest zbyt późne. (chyba że jest tu mowa o otrzymywaniu artefaktów z każdym poziomem, a każdy z bohaterów rozpoczyna z 5 poziomem, w przeciwieństwie już inna sytuacja).

Umiejki? Podam kilka typów:
- Atak - Miazga w Twierdzy. Crag Hack już na 5 poziomie ma 5 ataku. Jak dobrze pójdzie ma też mistrza w tej umiejce, czyli każdy stwór w jego armii zadaje o 30% więcej obrażeń niż normalnie. Dodajcie też do tego takie starożytne behemoty z umiejętnością ignorowania obrony w czasie ataku.
- Oczywiście dziedzina M. Ziemi - Co to za bohater bez tej magii? Moja odpowiedź to żaden! Co poradzi zamiast tego M. Powietrza? To, że nigdy nie nadążamy z obroną miast. Moim zdaniem obowiązkowa umiejętność, nawet u bohaterów z frakcji którzy mogą zbudować G. Magów na maksymalnie p. 3.
- Łucznictwo - Umiejętność experta daje 30% większy range dmg. Dodać atak mamy 60%. Dodać Łuk strzelca, mamy 90%. Dodaj różnice między twoim atakiem, a obroną rywala, bezcenne. Nie trzeba wiele, aby ze strzelców na polu bitwy zrobić kosiarki. Wystarczy tak niewiele, nawet dla fortecy!
- Mądrość - Niewiele zabiera, a tak wiele daje.

Najmniej użyteczne:
Mam kilka typów najmniej użytecznych:
- Odkrywanie - Po co?, Po co? Przecież i tak są teleskopokopiarki, które i tak nic nie dają. Ew. w po zwogifikowaniu tej umiejki, daje 1,2 lub 5 rozbójników dziennie. I tak to jest bezużyteczne...
- Nawigacja - Cóż rozmowa o tej umiejętności to temat morze, na morskich mapach może się przydaje, ale tak to już chyba lepiej znaleźć kapelusz admirała niż marnować miejsce na coś co nie ma wpływu na siłę bohatera.