Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 2 [3] 4    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Siódemka Wspaniałych (Czytany 22363 razy)
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : 05 Marca 2011, 11:11:26 »
Łapać neokida! Do kompletu brakuje tylko mnie...

@N!kolaj: W większości objechał cię Nekro_L, ale co tam jeszcze ja coś wtrącę. Po pierwsze: ulepszonego Żywiołaka umysłu nie będzie mógł teleportować gdziekolwiek, bo jest odporny na magię.
Po drugie: Uważasz, że to nudne, że wszyscy wypisują te same, najlepsze jednostki? Więc ty postanowiłeś przełamać ten impas i wypisać inne, tylko dlatego, że nikt inny ich nie wypisał... Brawo, niezwykle logiczne rozumowanie, tym bardziej ,że jednostki które wypisałeś, w większości są średniakami.

Rusałki są słabe, bardzo słabe (2hp!), ale wystarczy mieć dobre wskrzeszenie i już milej się nimi gra. Mimo wszystko mają u mnie spory minus za to, że trzeba je wspomagać dużą ilością czarów.


@Belegor: Harpia ma właściwie takie same uszkodzenia jak większość pierwszolevelowców, a liczebność ma o wiele mniejszą, co raczej dyskwalifikuje ją jaką najlepszą jednostkę. Na dokładkę mało hp i mamy typowego średniaka.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : 05 Marca 2011, 11:55:30 »
Mimo to jest lepsza od innych drugolevelowców, bowiem:
-Ma lepszy atak niż reptilion
-Nie zabija swoich przy ataku, jak magog
-Atakuje bez kontrataku
-Nie ginie tak licznie po piorunie, jak żywiołak burzy
-Szybsza niż krasnoludzki wojownik

Ustępuje pola kusznikom, gargulcom i być może wilczym jeźdzcom.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Hack3r

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 10


Śmierć to tylko początek ...

Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : 05 Marca 2011, 11:55:56 »
1. Halabardnik - Dobre staty i dużo hp jak na 1 lv
2. Magog - kula ognia wiadomo
3. Gryf - nieograniczony kontratak + speed
4. Arcymag - no fajny jest :d nie wiem jak u niego w statach bo nie pamietam ale lubie nim grać.
5. Gorgona - zajebiaszcza  jest i tyle :)
6. Chempion - staty oraz hp
7. Tytan



« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2011, 12:38:43 wysłane przez Hack3r » IP: Zapisane
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : 05 Marca 2011, 12:30:34 »
@Hack3r
Nie pisz taki postów, bo można dostać oczoj*bu.

@Belegor
Wypisujesz tylko to w czym Harpia jest lepsza od innych stworków. Czemu przy okazji nie wypisać w czym jest gorsza? Porównam ją do wszystkich innych drugolevelowców.

Harpia Wiedźma vs. Kusznik
No dobra, tu nie ma co porównywać. Kusznik bezapelacyjnie lepszy.

Harpia Wiedźma vs. Krasnoludzki Wojownik
W pierwszej fazie gry Harpia jest lepsza. Krasnoludami niewiele zdziałamy. Jednak wraz z rozwojem rozgrywki to Krasnoludy zyskują na znaczeniu. Wytrzymalsze, mocniejsze, twardsze. Odporność na magię, obrażenia... no dobra, nie takie dobre, ale w kupie mogą wiele zrobić. Dobry tank.

Harpia Wiedźma vs. Obsydianowe Gargulce
Tak jak u Krasnoludów. W pierwszej fazie gry niewiele nimi zdziałamy w przeciwieństwie do Harpii. Później już zyskują na znaczeniu. Jak dla mnie porównywalne jednostki.

Harpia Wiedźma vs. Zombie
No, wiadomo... Zombie zawsze kiepski, Harpia zawsze lepsza.

Harpia Wiedźma vs. Magog
Nie lubię Magogów, bo są niepraktyczne. Strzelając często zdarza się, że ranię swoje jednostki. Patrząc tylko na te dwie jednostki to Magog jest lepszy. Ale w bitwie często mi przeszkadza.

Harpia Wiedźma vs. Reptilion
Tak samo jak u Gargulców i Krasnoludów. W pierwszej fazie gry Harpie lepsze. Potem... również chyba minimalnie lepsze, ale nie twierdzę, że Reptilion to słaba jednostka.

Harpia Wiedźma vs. Wilczy Jeździec
Harpia jednak jest dla mnie troszkę lepsza. Wilczy Jeździec szybko pada, jedynie w dużych ilościach ma szansę przetrwać do końca większej bitwy.

Żywiołaków Burzy nie oceniam, bo za krótko grałem Wrotami.

Podsumowując: Harpia Wiedźma jest wybitną jednostką w pierwszej fazie gry. Potem już różnice między poszczególnymi stworzeniami się zacierają i Harpia jest porównywalna do innych.


IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #34 : 05 Marca 2011, 12:41:10 »
Ale jak stwierdziłeś lepsza, minimalnie, ale lepsza. W ważnych bitwach nawet minimalna przewaga się liczy. Czyli wychodzi na to że harpia taka słaba nie jest i ze nalezy do czołówki. Owszem kusznicy na polu sa lepsi, bo zanim doleci kusznicy zrobia z nej sitko i to dwa razy w jednej turze (podwójny strzał, a co dopiero z wysokim moralem). Gargulce uważałem za lepsze od harpii w obronie.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

Hack3r

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 10


Śmierć to tylko początek ...

Zobacz profil
« Odpowiedz #35 : 05 Marca 2011, 12:44:19 »
co prawda to prawda ale co zrobi gargulec jak harpia z (powiedzmy) dużymi moralami bedzie co chwile naparzac w niego poniewaz ma m.in. wiekszy ruch ? No bo np. gargulec 1 ruch 3-4 pola do przodu a harpia nieco wiecej prawda?


« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2011, 12:47:43 wysłane przez Hack3r » IP: Zapisane
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : 05 Marca 2011, 12:49:50 »
Co racja to racja, ale to samo możemy powiedzieć o obs. gargulcu. Odrzucając morale, Nekro_l wsdkazał, kto by był zwycięzcą. Harpia-wiedźma jest najlepsza po kuszniku.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : 05 Marca 2011, 14:13:24 »
Nekro_L potwierdził to co powiedziałem: harpia przydaje się głównie na początku, ze względu na zdolności, a później jest coraz gorzej. Jak bym miał wypisywać wszystkich drogolevelowców, pod względem ogólnej przydatności to chyba tak by leciało:
1. Żywiołak - może śmiało konkurować z jednostkami trzeciego levelu, jedyna wada to cena. Pełna skuteczność w walce wręcz i duża szybkość dają nawet możliwość do walczenia w polu.
2. Kusznik - to oczywiste. Szkoda tylko, że w przeciwieństwie do żywiołaków staje się bezbronny po zablokowaniu.
3. No i tu mam dylemat między harpią, a krasnalem. harpia przydatna na początku, krasnal w późniejszej fazie gry. Chyba dam im egzequo, bo naprawdę nie mogę się zdecydować.
4. Gargulec - szybki, ale zbyt małe obrażenia i łatwo go zabić.
5. Magog - mimo niezwykle irytującej kuli ognia i małej wytrzymałości, jest przydatny na początku, przy walce z neutralami. Później jego rola stopniowo się zmiejsza.
6. Wilczy jeździec - żałosna wytrzymałość, ale milutkie obrażenia. Mimo wszystko rzadko kiedy wytrzymuje do końca bitwy, jak zauważył Nekro_L
7. Reptilion - mała obrażenia, wytrzymałość, szybkość... ratuje go tylko strzelanie.
8. Zombi - wiadomo dlaczego.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : 05 Marca 2011, 15:39:16 »
Z Żywiołakiem nie zgadzam się- cóż z tego że jest mocny przy strzelaniu, jak też mozna go zablokować jak kusznika i jest bardzo wrażliwy na piorun i łańcuchy piorunów (ten pierwszy jest nader popularnym i częstym zaklęciem). Szybciej sie go załatwi piorunami niż inne jednostki. Ja bym dał czwarte miejsce za to.

Co drugo-levelowców:
1.Kusznik- dwukrotne strzelanie
2.Harpia-wiedźma- wiadomo, atak bez kontrataku i powrót.
3.Krasnoludzki wojownik- tank, częściowo odporny na czary. Na równi z gargulcami, szybkie i wytrzymałe.
4.Żywiołak burzy- parę piorunów i już po nim.
5.Magog- jednostka rzuca fireballe, fajnie, szkoda tylko że rani tym też i swoich.
6.Wilczy jeździec- no tym mnie przekonaliście, że z powodu braku wytrzymałości nie jest dobra jednostką
7.Zombie- wolny i byle jaki.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : 05 Marca 2011, 16:30:36 »
@Up: Oczywiście, że żywiołaka można zablokować, ale ma pełną skuteczność w walce wręcz, więc nawet wtedy, ciągle liczy się na polu bitwy, a dzięki dużej prędkości może służyć jako zwykły piechur.
No tak, jest wrażliwy na pioruny, ale zauważ, że ma więcej hp (aż 25) niż niektóre trzeciolevelowce, co raczej niweluje ilość strat do normalnego poziomu.
Podczas gdy kusznik ma zaledwie 10 hp i zadaje w zasadzie porównywalne obrażenia (kusznik jednym strzałem zadaje 2-3 punktów obrażeń, więc w jednej turze wychodzi 4-6 damage, podczas gdy żywiołak ma obrażenia 2-8). Aha i jeszcze żywiołak jest odporny na magię umysłu, a na kusznika często rzuca się oślepienie.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Belegor
Mistrz oryginalnych pomysłów

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2 445


Bestiarysta z zamiłowania

Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : 05 Marca 2011, 16:34:20 »
Żywiołak ma chyba z 50% wrażliwośc na piorun więc te 25hp na jednostke nic nie daje. Ginie masowo po kilku takich atakach, a na dodatek gdy zaatakuje go Ptak gromu.


IP: Zapisane
"TAWERNO, WALCZ!"

hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : 05 Marca 2011, 16:44:54 »
Skoro tak bardzo tego chcesz to naofftopujmy i pobawmy się matematyką.
Kusznik - 10 hp. Porządna błyskawica powiedzmy sobie zadaje 500 punktów obrażeń. 500 : 10 = 50
Żywiołak - 25 hp. 500 : 25 = 20.   20 x 150% = 30

Wniosek: Od tej samej błyskawicy zginie więc 50 kuszników lub 30 żywiołaków. Mam wrażenie, że wynik jest jednoznaczny.

No sorry za offtopa, ale skoro Belegor nie potrafi liczyć to trzeba było policzyć za niego.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
wielki łowczy

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 7

Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : 05 Marca 2011, 20:51:51 »
1.Centaur - 3 szybkości jest bardziej korzystne niż 2 pkt. obrony, którymi przewyższa centaura halabardnik.
2.Żywiołak burzy - ogromne jak na ten poziom dmg, hp też niczego sobie, ogólnie świetnie.
3.Obserwatorzy - bardziej toporna wersja elfa, a więc lepsza.
4.Ogry szamani - 60 hp i żądza krwi.
5.Wielkie gorgony - zabójcze spojrzenie to raz, poza tym jest lepszy niż wiwerna, która jest poziomu 6.
6.Nagi królewskie - zapewnia wsparcie w postaci totalnego rozpierniczu, w dodatku bez kontrataku.
7.W  sumie wszyscy poza kostkiem,behemotem, hydrą i diabełkiem.
Wiem, że miało być siedem, ale przejadły mi się rozmowy i dyskusje na temat tego, co jest najlepsze na 7 lvl. 


IP: Zapisane
Nekro_L

******

Punkty uznania(?): -1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 476


Zobacz profil
« Odpowiedz #43 : 23 Marca 2013, 18:08:02 »
Odkopuję. Chciałbym rozważyć zadane przez Nnonitrę pytanie w innym temacie (http://www.tawerna.biz/forum/index.php/topic,107.675.html - link), a wydaje mi się, że ten jest bardziej odpowiedni. Poza tym szkoda, żeby taki fajny topic marnował się w czeluściach Następnych Stron :P Ale wracając do tematu - która jednostka 3 levelu jest najlepsza?
Cóż, przeanalizujmy ten problem. Trzeci level jest dość... specyficzny. Jednostki tam występujące są już w miarę silne, a przyrost gwarantuje ich dużą ilość podczas bitwy. Jednak niektóre możemy na starcie skreślić. Urukowie i Upiory mimo, że w dużych ilościach potrafią być przydatne nie nadążają za konkurencją. Cerber również odpada ze względu na słabą wytrzymałość. Beholder - jest strzelcem, nie takim złym, ale jednak nie najlepszym. Zostają cztery - Gryf Królewski, Wysoki Elf, Żelazny Golem i Smocza Ważka. Żelazny Golem mimo, że jest bardzo dobrym tankiem (często to on zostaje ostatni na placu boju) wdg. mnie jest za słaby w ataku.  Obrażenie jeszcze-jeszcze, ale jest koszmarnie wolny. Dla mnie raczej odpada. Smocze Ważki to znakomita jednostka uderzeniowa - w pierwszym ruchu może dolecieć do wroga i rzucić Osłabienie. Fenomenalna zdolność i atak, jednak za niska wytrzymałość. Czyli taka odwrotność Golema. Zostają Wysoki Elf i Gryf. Wysoki Elf to bardzo dobra jednostka strzelecka, głównie dzięki dwóm strzałom, ale... powiedzmy sobie szczerze, nie ma nic poza tym. Owszem, przydaje się w bitwie (jest w końcu jedynym strzelcem Bastionu) i trzeba na niego uważać, ale jeśli spojrzeć na statystyki... no właśnie, zauważymy, że Wysoki Elf ma więcej Obrony niż Ataku. A jako strzelec powinien raczej zadawać wyższe obrażenia, niż być bardziej wytrzymały. Jednak dzięki dwóm strzałom, wciąż może walczyć dosyć skutecznie. A Gryf? Gryf przerasta i Elfa i całą resztę. Łączy w sobie wszystko co najlepsze i jeszcze więcej. Dosyć szybki, nadaje się, aby zaatakować. Nie pada jak mucha, bo jest dość wytrzymały. I jeszcze ta fenomenalna zdolność kontrataku! Gryf Królewski naprawdę liczy się na polu bitwy i jest ważnym elementem w zamkowej armii.
Czyli podsumowując - na tym levelu akurat według mnie różnice pomiędzy siłą poszczególnych jednostek są chyba najmniejsze, ale najlepszy pozostaje Gryf.

A, żeby nie było - nie brałem pod uwagę WŻ.


« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2013, 19:17:48 wysłane przez Nekro_L » IP: Zapisane
Calvin Candie
Candieland Owner

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 186


Open up your lovin` arms.

Zobacz profil
« Odpowiedz #44 : 23 Marca 2013, 21:43:53 »
Akurat gryfy są jednostkami o dosyć specyficznym sposobie użycia (lol). Należy je chronić w początkowej fazie gry, aby w fazie średniej kosić jak kombajn zboże wrogie jednostki, a wszystko przez dużo hp i ataku.
Akurat żywiołaki lodu nie są szczególnie mocne, ale swoje potrafią, mimo wszystko. Siłą dorównują mniej więcej ważkom.
Btw, jeśli cerber ma blessa- jest bezapelacyjnie najlepszą jednostką swego poziomu, największa przydadność łączyłby się z cholernie dużymi obrażeniami ( 2-8)

Co do elfów... Są silne, fakt. Strzelają dwa razy, też plus. Niestety, padają bardzo, bardzo szybko ( aczkolwiek i tak wolniej niż rushujące pegazy). Ochrona nic im nie da, bo padają masowo od implozji i błyskawic.
Natomiast żelazne golemy są silne w ataku, obrażenia mają duże, atak też NIE AŻ TAK zły, ale ta szybkość, jak sam wspomniałeś, nie morduje. Dlatego po przyśpieszeniu są nawet lepsze niż gryfy, dzięki swojej odporności na magię i dużych pokładach hp.


IP: Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.044 sekund z 22 zapytaniami.
                              Do góry