Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
M&M: Heroes VII Beta- wrażenia/opinie/błędy (Czytany 10299 razy)
Luk
The Great LichMaster

*

Punkty uznania(?): 27
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 473


Scream for me Tawerna!

Zobacz profil WWW
« : 03 Czerwca 2015, 16:42:01 »
Kto ma dostęp do bety i chęć podzielenia się opinią to zapraszam w tym temacie. Również błędy jakie wyłapiecie albo szczegóły, które można by jeszcze zmienić.


« Ostatnia zmiana: 03 Czerwca 2015, 20:16:24 wysłane przez Luk » IP: Zapisane
Mcichosz16
Użytkownik jest na liście obserwowanych Obserwowany
*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 77


Słuszny głos Tawerny

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 03 Czerwca 2015, 19:10:55 »
Gra strasznie się ścina(mój komputer spełnia zalecane wymagania) i ma gorszą grafikę niż na screenach(przypomina trochę H4). Jak wybudowuję nową budowlę, nie jestem odsyłany do ekranu miasta, żeby zobaczyć nową budowlę (w poprzednich częściach się dało). Jednostki mają mało zdolności, a to sprawia, że wydają się być identyczne. Dodatkowo, nie da się w grze zobaczyć opisu jednostki (co było super opcją w H5 i H6), tylko trzeba je czytać na stronie gry. >:(


« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2015, 09:05:51 wysłane przez Mcichosz16 » IP: Zapisane
Travis
(Hydromax)

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 194


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 03 Czerwca 2015, 20:48:19 »
Pograłem sobie teraz trochę Przystań vs. Niebo Przystań, żeby sobie to miasto przetestować. I tak: Sam pomysł jednostek jest dobry i wykonanie też całkiem ok, ale jednak przydałoby się trochę więcej umiejętności, większa różnorodność, jak już to napisał Mcichosz16.
Wygląd żywiołaków kopiuj wklej z H6, jednak w tej części żywiołaki mają moc! Mają dosyć wysoki atak jak i obronę, walka z nimi nie należy już do takich prostych. Jednak co do gryfów - nie powalają, taki ot typowy gryf, który dodatkowo, gdy leci obraca się w okół własnej osi..
Nie wiem, czy to wina komputera, czy gry, ale trochę mi się przycinało, czy to na najniższych, czy na najwyższych obrotach gra działała tak samo.
Oczywiście gra wyrzuciła mnie do pulpitu chyba ze 30 razy, a ostatnią walkę po 4 próbie uruchomiłem jako autowalkę.. Miałem też problem z bohaterem, jeżeli któregoś bohatera "przypisałem" do miasta, robił mi się z niego mały kwadracik i nie można było się w ogóle poruszać, dopiero wczytanie gry pomagało. Niekiedy też poruszanie się jednostek było jakby z powietrza, niby wilk poruszał swoimi łapami, ale jakby nie w rytm poruszania się po polu. A no i chyba miałem problem z AI, bo gdy zabiłem mu bohatera nie mógł stworzyć kolejnego chyba i siedział cały czas w zamku, gdy ja sobie plądrowałem całą mapę.
Co do systemu umiejętności to ustawiłem sobie na losowy i według mnie jest to o wiele lepsze rozwiązanie (ta chwila, w której musisz wybrać między dobrym, a dobrym, albo słabym, a słabym :P ), niż możliwość wybrania samemu, aczkolwiek dobrze, że dają prawo wyboru graczowi.
Jednym z minusów jest to, że wybierając umiejętność, albo kupując jakiś budynek nie jest on podpisany i po prostu nie wiemy do czego to służy. Dopiero po najechaniu na umiejętność/budynek wyświetla się jej/jego nazwa i zastosowanie. Ale nie jest to mocno rażące.
Ogólnie rzecz biorąc, gdyby poprawili błędy i gra stała się nieco płynniejsza, zasługuje na chwilę uwagi, nie tylko fanów serii.

Jak coś mi przyjdzie jeszcze do głowy, to napisze i następnym razem postaram się zrobić screeny, chociażby tych moich bugów.


IP: Zapisane
Fleszu

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 145


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 27 Sierpnia 2015, 12:44:15 »
Pierwszy błąd to nie podświetlone skille które wybrałem. Niczym nie różnią się od nie wybranych. Chodzi mi o te małe co są na kole talentów. Drugi błąd to jak wybiera się magię w gildii. Wybrałem aby specjalność magię prime i powinien być przynajmniej 1 czar z tej szkoły magii a nie było na 1 poziomie.


MAM NA ZBYCIU KOD DO BETY WIĘC JAK KTOŚ CHCE NIECH PISZE NA PRIV. DOSTANIE GO PIERWSZA OSOBA.


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 27 Sierpnia 2015, 22:59:04 »
Pograłem w betę dobre kilka godzin więc myślę, że jakieś pojecie co i jak już mam. Tak więc z błędów, które zauważyłem to nasze ustawienie taktyczne nie jest zapamiętywane. A jeśli już gra zapamięta to najprawdopodobniej po 2-3 walkach i tak zresetuje je do początkowego. Błąd ten ma miejsce też w szóstce jednak tam jak już raz gra załapie to trzyma do ukończenia mapy. Poza tym czasem źle przelicza obrażenia jakie zadamy a szczególnie "balistą" gdy ta jest w pełni ulepszona. Wskazywało mi np, ze zabiję cały oddział 68 jednostek a w rzeczywistości padło ich 38. Z błędów to tyle. A teraz moje odczucia na temat gry:

Nie wypowiadam się na temat tego, że gra tnie jak diabli nawet na najniższych ustawieniach i strasznie się wydłuża poprzez wszelkie ładowanie się kilka do kilkudziesięciu sekund wszystkich akcji. Może to wina mojego lapka, może nie. Nie wnikam, to beta więc ma prawo tak sie dziać. Ale pozostałe kwestie:

Mapa przygody:
Jest po prostu plastikowa i to nawet na ustawieniach super, hiper ultra. Tej z szóstki do pięt nie dorasta i to nie tylko wg. mnie. To jest moim zdaniem spory krok wstecz. Z mapki, która tętniła życiem mamy nienaturalnej wielkości wszystko co wygląda jak sztuczna makieta. Głowa postaci jest większa niż budynek, wojownik na koniu wyższy niż drzewa itd. No i strasznie słabo czytelna. Wiele razy zdarzyło mi się przeoczyć wszelkiej maści zasoby ponieważ w żaden sposób się nie wyróżniały.

Miasto: Tutaj przyznam, że jestem mile zaskoczony kilkoma elementami. Rozbudowa miasta jest bardzo ciekawa. Praktycznie od początku musimy wybierać jaki budynek przyniesie nam najwięcej korzyści. Druga rzecz, która mi sie podoba to system budynków fortyfikacji i zwiększania rekrutacji z osobnych budowli. Nareszcie fortyfikacje spełniają tylko funkcje obronne (dostajemy obrońców miasta, którzy znajdują się tam zawsze co uniemożliwia odbicie jakiemuś słabemu bohaterowi naszego miasta). Jedyne budynki, które mi nie odpowiadają i były bez sensu w szóstce to te, które działają na terenie wpływów miasta. Lepsze byłyby mniejsze efekty ale dające nam bonusy na całej mapie. Gdyż 90% rozgrywki zwykle odbywa sie poza strefą wpływu miasta startowego.
Natomiast ogromnym minusem są ekrany miast, które są po prostu paskudne. Nie podobały mi się jak pierwszy raz je zobaczyłem i nie podobają mi się nadal w grze.

Bohater: Tutaj musiałem więcej pograć żeby przeanalizować całość i moje osobiste zdanie jest takie, że za bardzo namieszali i przekombinowali. Zamiast dać po 2 klasy bohaterów na frakcje mamy 6, i każda z nich tak naprawdę ma z góry ustalone umiejętności, w które warto zainwestować. Moim zdaniem całkiem bez sensu. Wolałbym dostać zwykłego rycka i sam decydować czy ma sie specjalizować w ataku/obronie czy może machinach lub słabiej niż kapłan wzmacniać jednostki magia światła.
Specjalizacje bohaterów są beznadziejne. Albo wymuszają n głównym bohaterze zostanie gubernatorem miasta co daje niezbyt wielkie korzyści. Natomiast parametry główne bohatera. Szkoda, że zrezygnowano z systemu szóstkowego bo mi sie bardzo podobał. Obrona magiczna jako atrybut bohatera była trafionym pomysłem.
Na plus jest nadanie żywiołów atakom magicznych bohaterów. Zawsze to jakieś urozmaicenie w grze pełnej uproszczeń.
A teraz nieszczęsna pizza umiejętności. Nie używałem opcji losowości jeszcze jednak sądzę, że dużo ona nie zmienia. Pierwszym bezsensownym elementem jest to, że każda klasa ma już poza zdolnością rasową wybrany jeden talent skoro mieliśmy mieć ponoć pełną kontrolę nad tym jak rozwijamy bohatera (i nie mówię tu o sytuacji gdy bohater ze specjalizacji dostaje ofensywę czy magię światła). Ogólnie rozwój bohatera na początku jest strasznie niejasny. Po paru chwilach jednak można znaleźć takie talenty, które wybijają sie spośród reszty. Zauważyłem, że przynajmniej w becie Warfare i talenty związane z "balistą" są strasznie OP. Praktycznie zerową armią moje oczko wybijało co tylko podeszło. Tak więc i tu jesteśmy niejako zmuszeni brać to co jest mocne bo inaczej skończymy z kiepskim bohaterem tylko dlatego, że jego umiejętności są do kitu. Ale to może uda się jeszcze naprawić i poprawią balans miedzy talentami.

Jednostki: Tutaj także miałem mieszane uczucia. Mamy sporo ładnych jednostek. Kopie z szóstki też nie odstają od pozostałych. Jednak powrót do czasów trójki, jeśli chodzi o ograniczenie różnic między jednostkami sprawiło, że ja grając każdą rasą nie widziałem nic co by je wyróżniało. Każdą grało mi się tak samo i nie pozostało już nic z różnic w taktyce pomiędzy frakcjami. No może ludzie mają więcej morale niż zwykle co rzeczywiście można zauważyć a mroczniakami jak w szóstce można praktycznie bić bez kontry ale zdolności magów i elfów jak dla mnie nie wnosiły nic do bitwy. Zdolności jednostek natomiast nic nie wnoszą. Jedne biją z bliska, drugie strzelają i tyle. Może znajdzie się kilak istot, które rzeczywiście mają sensowne zdolności, które coś dają ale jest ich niewiele.

No i to tyle w sumie. Po wypróbowania bety stwierdzam, że gra warta uwagi, myślę, że kampania będzie naprawdę ciekawa jednak utwierdziłem się w przekonaniu, że gry nie kupię póki nie zobaczę wersji finalnej, którą twórcy zostawia samą sobie i zajmą sie częścią ósmą lub całkiem oleje serię, może wtedy będą wyceniać tą grę jak swój niszowy produkt a nie gry pokroju AC. A i pokazali jak szanują fanów, których skusili na preordery pewnym dostępem do bety skoro znowu co drugi portal z grami jak i ich strona rozdają ten dostęp na lewo i prawo każdemu :) Mogli przynajmniej nie ściemniać i zrobić Open Beta a nie pseudo Closed Beta, do której wszyscy mają dostęp ;P


IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Dokuro

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 27 Sierpnia 2015, 23:25:46 »
Witam, mam pytanie do forumowiczów grających w drugą betę H7 :)
Czy Wam też podczas gry wywala grę z komunikatem, że ta przestała odpowiadać i zostanie zamknięta? Zauważyłem, że dzieje się to najczęściej gdy zaczyna się ładowanie pojedynku. Mój komputer raczej nie powinien mieć problemów z tą grą, ale na wszelki wypadek podam specyfikacje. Gtx 970, intel core i5 4460, 8gb

Spotkał się już ktoś z takim problemem i wie jak to naprawić? Gdyż jest to odrobinę uciążliwe.


IP: Zapisane
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 28 Sierpnia 2015, 09:48:03 »
Tak. Gra dosyć często wywala przed rozpoczęciem bitwy. Mi się również raz zdarzyło, że wysypało na początku tury gracza komputerowego. Ale to raczej normalne. Beta H6 miała podobnie. W sumie to była bardziej zbugowana. Ale nie pamiętam czy tam też AI było takie tępe jak w tej :P Naprawdę zabawnie patrzy się gdy wrogie jednostki zamiast podejść bliżej to uciekają do kąta :P

Raczej tego nie wyeliminujesz. Możesz co najwyżej to zgłosić.


IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Hex

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 396


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 29 Sierpnia 2015, 14:17:40 »
Jeśli chodzi o wywalanie z gry do pulpitu podczas rozpoczęcia walki to zdarza się to tylko na 2 większych mapach. Na pozostałych dwóch to nie występuje a przynajmniej ja się z tym nie spotkałem ani razu.
Co do mapy przygody to mnie się ona podoba. Jest podobna to tych z części przed piątką lub nawet czwórką. Wszystkie elementy są niewielkie i są tylko reprezentacją danej budowli lub elementu terenu. Nie ma już miast zajmujących prawie 1/4 ekranu.
Z jednostkami jest też ten problem, że prawie wszystkie mają taka samą liczbę punktów ruchu, ok. 6. Nie ma chyba jednostki, która przelatywałaby całe pole bitwy. Złoty Smok ma chyba najwięcej ale to tylko 7!. Ta jednostka z ogóle jest OP, bo jej oddech razi wszystkie jednostki w linii przez całe pole bitwy. O reszcie wypowiem się jak będę miał trochę więcej czasu.


IP: Zapisane
Karti

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 29 Sierpnia 2015, 17:55:56 »
Zagrałem partyjkę sylvanem vs AI loch normalny. Wziąłem Ossira jako bohatera głównego, głównie ze względu na poszukiwacza skarbów, które w trakcie gry uznałem za niezwykle opłacalne. Mapa 1v1, najmniejsza.

Od początku widać różnicę w jednostkach pomiędzy H6 a H7. Nimfa i driada mają po ~11 hp, łowca gdzieś z 17. Driada wydawała się chyba najmniej użyteczna z całej 3, oprócz dobrego buffa, który daje na start, gdy się do niej przylega, ale to traci swoją użyteczność wraz z rozwojem walki. Nimfa po ulepszeniu + wybraniu jej siedliska, z wyboru pomiędzy nią a driadami na tygodniowy rozwój, robiła porządną robotę + brak odwetu na jej atak. Skupiłem się na łowcach i się to opłaciło. Ulepszać warto od razu, wymiatają równo i jeszcze przeciwnicy nie wybierali ich nigdy jako pierwszych do likwidacji. Na szczęściu natury likwidują około 10 czempionów podczas jednego uderzenia, które oczywiście jest podwójne (miałem blisko 100 łowców).

Co do elit, druid ma malutką przeżywalność, ledwo jakieś 28 hp, ale umiejętność ataku liśćmi potrafi być zabójcza, jeżeli na linii spotka nie jednego, a 2 lub 3 przeciwników. Zdolność cierni przydała mi się tylko podczas ataku na mój zamek pod bramami, więc bez szału. Tancerze byli ciągli jako pierwsi bici przez dystansowców, przez co służyli prędzej jako mięso armatnie w całej tej grze, aniżeli wojownicy do sieczki, aczkolwiek były momenty, gdzie ładnie zastosowali swe ostrza ;) Mimo to, wolałem wziąć siedlisko druidów, nacisk na 2 dystansowców bardziej mi pasuje do klimatu sylvanu. Jelonek potężniejszą elitą sylvanu, to było dla mnie zaskoczenie, bo spodziewałem się widzieć tancerzy raczej na tej pozycji. Walkę zaczynają praktycznie zawsze, a za nimi rusałki, co może dać super efekty. Aura ich także jest świetna, szczególnie że jelonki są jednostką 2x2, więc będzie mieć lepszy efekt niż ta driad. Siedlisko dla jelonków jak najszybciej, gdyż sama ta jednostka bardzo dużo robi w walkach w połączeniu z łowcami i druidami.

Jako czempiona wybrałem smoka, głównie z większej sympatii i mam co do niego dziwne uczucia. Tankowaty bardzo, 500 hp i wysoki def pozycjonują go pod defensywną jednostkę dla łowców i druidów, ale jego inicjatywa jest paskudna. Bodajże najgorsza w grze, a ulepszenie nic w tym nie zmienia (ledwo 1 więcej, co jest niczym). W ogóle zdziwiło mnie jedno, sam ołtarz szmaragdowych kosztuje sporo (18k złota, z 5-10 cieniostali i smoczej stalii, bodajże kryształów też), a w zamian smok dostaje 1 do ruchu i 1 do inicjatywy + zdolność kwasowego oddechu. Mało to jak na taki koszt. Następnym razem wezmę drzewce dla porównania. Dodatkowo, podczas oblężenia mojego zamku, gdzie miałem 2 szmaragdowe, jakimś cudem oba zginęły w przeciągu 2 tur, gdy armia przeciwnika nie była jakaś wielka + bohater miał z 5 lvl, więc też żadnych destrukcyjnych zaklęć nie posiadał. Chyba jakiś bug związany z zamiecią to sprawił, ale nie mam co do tego pewności.

Ogółem, grało się fajnie i przyjemnie. Mapa przygody była spoko, rozmieszczenie skarbów także pozytywne, armie mieszane, co było dosyć interesujące i lepsze od typowych przeciwników jednego rodzaju/frakcji jak to w poprzednich częściach miało miejsce (możemy spotkać np. meduzy z kapelanami i druidami broniącymi zasobów i artefaktów). Ekrany miast mogą być, chociaż ten akademii wydawał mi się być gorszy niż na arcie (gra mi chodzi na wysokich detalach). Nie podobają mi się niektóre "wycia" jednostek podczas ataku lub śmierci lub też ich brak (np. prześladowczyni z lochu wyje/stęka podczas każdej możliwej okazji ataku/otrzymania obrażeń/śmierci, co jest śmieszne, a taka meduza nie wydaje żadnych). Powinni to poprawić.

Jeszcze co do samych zasobów i ich roli w H7 - w poprzednich częściach z 7 surowcami był z reguły nacisk na dany surowiec i niewielki na inny. Tutaj każdy jest potrzebny w dużych ilościach, co jest na + dla mnie (aczkolwiek jak rozwijało się sylvan i dochodziło do jelonków, to srebra trzeba było mieć trochę więcej niż innych). Ze złotem jest także znacznie większy problem niż w poprzednich częściach. Wydatków jest jeszcze więcej i złoto ze skrzynek jest praktycznie absolutne, nie mówiąc już o samej kopalni złota, bez której nie da się po prostu prowadzić gospodarki jednostek i budynków. Rushowanie kapitolu także jest musem.

Dzisiaj rozegram partyjkę na większej mapie i na trudniejszym poziomie, tym razem bohaterem magicznym i pod drzewce.


IP: Zapisane
Hex

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 396


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 02 Września 2015, 11:53:56 »
Beta przedłużona do 7 września:
https://mmh7.ubi.com/pl/blog/post/view/closed-beta-extended-until-september-7th


IP: Zapisane
Karti

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 03 Września 2015, 15:24:38 »
Nie wiem, dlaczego tak jest, ale im dłużej trwa gra na dużej mapie vs 2 kompy (ta pustynna), tym gorzej z wczytaniem zapisu z gry, a w pewnym momencie już w ogóle kicha i zwiecha. Mam nadzieję, że jedyny w tym wypadku nie jestem. Co prawda, mam tylko te 4 GB ramu, które jest minimalne dla tej gry, ale chyba nie może być aż tak tragicznie (poziom odkrycia mapy wynosi gdzieś 15%).


IP: Zapisane
Grownock

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 504


Arbiter elegantiarum

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 03 Września 2015, 19:40:57 »
H7 testowałem już wielokrotnie, ale jeszcze nie dane mi było zagrać Sylvanem, czy Lochem, także cieszę się, że nareszcie znalazłem chwilę czasu na drugą betę i chciałbym podzielić się paroma spostrzeżeniami.

Rozegrałem cztery gry z SI, Sylvan v Loch, Loch v Sylvan, Akademia v Przystań i Przystań v Akademia, wszystkie na małej mapie (szerokiej), a dlaczego tylko na niej - o tym później.

Zaczynając od głównego menu - bardzo ładne i mam nadzieję, że takie znajdzie się w finalnej wersji. Ogólnie, cały styl graficzny interfejsu na wielki plus - chyba najlepszy od czasu H4. Dominuje ciemny brąz (a nie ten niezbyt przyjemny granat, jak to miało miejsce w H6). Średniowieczny klimat, pełno "witraży" (nawet ikonka na pulpit).

Kolejną kwestią jest optymalizacja. Niektórzy Panowie powyżej muszą grać na naprawdę słabym sprzęcie. Sam nie gram na potworze (laptop lenovo, kupiony rok temu za ~1,5k), powyłączane mam wszystkie efekty, wszelkie ustawienia na poziomie niskim (początkowo w teksturach nawet "bardzo niski", ale o dziwo - po przestawieniu na niski poziom nie zauważyłem różnicy w FPSach, których jest jakoś ~25. Będę musiał się tym pobawić, bo może zwiększenie niektórych ustawień także nie spowoduje spadków), mimo tego nie miałem żadnych problemów- zero crashów, zero wywalania do pulpitu. Nie wiem, może jestem szczęściarzem.

Przechodząc do kolejnych plusów (nie martwcie się, są też minusy i wspomnę także o nich) - wszystkie cztery frakcje są IMO świetnie zaprojektowane - miasta, jednostki, trafiają w mój gust. W H6 praktycznie każda frakcja była robiona "pod jeden kolor", tutaj tak nie jest - przypomina się era 3DO. Bardzo cieszy powrót jednostek specjalnych, czasami mamy tu recykling, ale czy to źle? To kropla w morzu i mi nie przeszkadza. Cieszy też bardziej rozbudowany i przemyślany rozwój miasta.

Gildia magów nareszcie działa tak, jak powinna działać. Animacje czarów wyglądają świetnie. Na ewentualny minus balans (którego swoją drogą przecież nigdy w HoMM nie było...) - niektóre czary i "gałęzie" są op, szybko zorientowałem się o tym i każda z moich gier polegała na maksymalnym skillowaniu magii ognia. Na pochwałę zasługuje pomysł z "kołem rozwoju", po którym możemy poruszać się dowolnie (uwzględniając właściwości naszego Herosa ofc) lub klasycznie - losowo, czyli wilk syty i owca cała.

Jest jeden duży problem - czas tury SI, jest stosunkowo długi. Podobnie było z H5 na początku, chociaż tam tura często potrafiła ciągnąć się w nieskończoność zanim załatali to patchem. Mimo wszystko, stanowi to problem, który trzeba rozwiązać. Nie wyobrażam sobie gry z większą ilością SI (inna sprawa, że rzadko mam czas i ochotę na coś więcej niż 1v1, ewentualnie 1v1v1), ale dla zwolenników gry z wieloma SI jest to kłopot (lub kampanii, gdzie też często mamy wiele stron). Zauważyłem, że komputer gra bardzo wieloma Herosami i to nie zawsze "z głową". Mi zawsze po mapie poruszało się jakieś 5-10 Herosów, większość bez żadnej armii i to może być jeden ze źródeł takiej sytuacji. Każdy z tych bliska 10 Herosów musi się w końcu ruszyć... może pomogłoby drastyczne przyśpieszenie (w opcjach) ruchu bohaterów i jednostek. Nie oszukujmy się, era H1-H4, gdzie tury trwały błyskawicznie minęły bezpowrotnie, to już inne gry. Co nie zmienia faktu, że jest to element do poprawy.

Warto wspomnieć jeszcze o opisach i bonusach tygodniowych, świetna sprawa - prosta rzecz, a świetnie urozmaica rozgrywkę, nawet te mało wnoszące opisy typu "tydzień antylopy - ulubiony tydzień lwa", to smaczki, które umilają grę. Na plus także obecność dwóch alternatywnych czempionów, ale tego nie trzeba tłumaczyć - po prostu: "fajnie".

Nie jestem pewien, czy działają tury jednoczesne. Raz je włączyłem i dalej działał zwykły system turowy. Może to był bug, może ja o czymś nie wiem, może jeszcze tego nie zaimplementowali. Będzie to jednak duuuży plus, oby na czas premiery...

... która ma miejsce już za niecały miesiąc i jest to pewna obawa. Czy zapowiada się najlepsza część serii spod szyldu Ubi? Na to wygląda i jedyne, co może pogrążyć tę grę, to problemy techniczne. Oby tak nie było, bo choć kolejnymi patchami w końcu to załatają, to jednak pierwszy odbiór - odbiór premiery, jest bardzo ważny. Osobiście przykro by mi było, jakby przypięta została grze łatka zabugowanej, bo widać, że twórcy wyciągnęli wnioski po H6 i zrobili kawał dobrej roboty.


« Ostatnia zmiana: 03 Września 2015, 19:43:40 wysłane przez Grownock » IP: Zapisane
Karti

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 03 Września 2015, 21:27:05 »
Skoro już o moim sprzęcie mowa to podam:
Procesor: Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz  3.20GHz
Pamięć RAM: 4.00 GB (dzisiaj doszło 2.00 GB dodatkowe, które zamówiłem, więc odpalę dzisiaj na 6.00 GB)
Karta graficzna: Karta graficzna MSI Radeon R9 270, 2GB GDDR5 256 Bit HDMI, 2xDVI, DP (R9 270 GAMING 2G)

Z takim sprzętem wiele gier chodzi mi na max/wysokich ustawieniach, więc nie nazwałbym tego słabym sprzętem. Tu coś leży nie tak w optymalizacji gry. Wypróbuję jeszcze dzisiaj z 6 GB ram, jak będzie szło.


IP: Zapisane
Grownock

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 504


Arbiter elegantiarum

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 04 Września 2015, 12:29:06 »
Tu coś leży nie tak w optymalizacji gry.
Tu coś nie leży z zapisami, optymalizacja to coś innego. To kwestia tego, na jakiej konfiguracji, na jakich ustawieniach, na ilu FPSach śmiga gra.

Swoją drogą, mogę dodać, że testowałem H7 na trzech konfiguracjach. Grałem jeszcze na kompie spełniającym wymagania wysokie, tam nie było nawet obniżenia 1 FPSa, przy wszelkich ustawieniach na full, gra sprawowała się idealnie. Trzecią konfiguracją, oprócz tego laptopa i świetnej stacjonarki była... beznadziejna stacjonarka - komp na poziomie 2005-06 roku i tam były problemy, mimo tego, na upartego można było zagrać... o ile kogoś nie razi jakieś ~10 FPSów :P


IP: Zapisane
Karti

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 82

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 04 Września 2015, 19:25:52 »
Po dodaniu 2 GB ram gra w końcu nie zawiesza się, ale wczytywanie save'a wciąż trwa dłuuuugo. Jak już też mówiłem, to dzieje się na mapie dużej pustynnej. Na tej małej wszystko śmiga perfekcyjnie. Na dużej mapie gram na średnio-wysokich ustawieniach, na małej na wysokich-najwyższych. Z tego co widziałem w menedżerze, gra żre u mnie prawie 5 GB ramu, więc wzrost z 4 do 6 na pewno pomógł. Nie patrzyłem na fpsy już, ale jak gra się wczyta to działa płynnie i bez problemów, no ale ta długość wczytywania boli, bo gry nie zminimalizujesz i nie porobisz czegoś innego na kompie w międzyczasie. Zobaczymy jak będzie podczas premiery, ale tak to gra oddała pozytywne wrażenie :) No i mogliby trochę zaklęcia zbalansować, bo niektóre są całkowicie przegięte (lodowe uderzenie u łowcy robi sieczkę z przeciwników).


IP: Zapisane
Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.038 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry