Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Dobra drużyna do Might & Magic X: Legacy (Czytany 8539 razy)
TTTr96

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


Zobacz profil WWW
« : 15 Września 2014, 19:12:08 »
Od jakiegoś czasu zabieram się za danie drugiej szansy dla ostatniego dzieła Limbic. Pierwsze podejście, dość świeżo po premierze zakończyło się fiaskiem po 3-4 godzinach gry, natrafiłem na błąd, który uniemożliwił mi dalsze granie. Znalazłem sobie inne zajęcie i niezbyt się przejmowałem tym, że wydałem trochę kasy na grę, która jest niegrywalna. Coś się jednak zmieniło po zapowiedzi Heroesa VII, coś mnie tchnęło, żeby znowu zagrać, a nuż gra jest już w lepszej kondycji. Jednak borykam się z pewnym problemem, nie umiem w tego typu grze zrobić dobrej drużyny, osobiście uwielbiam gry fabularne, ale nigdy nie grałem w żadną grę z serii Might & Magic, a doświadczenie z innych gier RPG wydaje się być średnio użyteczne w tym przypadku. Jakby ktoś mógł mi podać w pigułce trochę rad, albo zaproponować gotową, przykładową drużynę, jaką mógłbym się pokierować przy mojej nowej, to będę bardzo wdzięczny.

Poza tym, korzystając z tematu, czy ktoś z administracji nie myślał o wprowadzeniu działu ogólnego dla Might & Magic? Coś mi mówi, że Ubi teraz będzie mieszać gry z serii, więc żeby mieć fabularną ciągłość, to będzie trzeba grać we wszystko. :P


IP: Zapisane

Zapraszam na mojego bloga - GeekLog
Acid Dragon

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 43


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 15 Września 2014, 19:32:28 »
Na początek właściwie możesz zagrać drużyną domyślną (Obrońca, Barbarzyńca, Obieżyświat, Mag). Proponuję jednak Obrońcę wymienić na Krzyżowca - ciągle przydaje się jako wojownik, a może też być "zapasowym uzdrowicielem". Ma też rewelacyjną zdolność specjalną po awansie - leczenia wszystkich punktów życia.

W ten sposób chyba najlepiej i najprościej poznać grę - dostęp do wszystkich umiejętności, do wszystkich szkół magii i jednocześnie do brutalnej siły.

Krzyżowiec - hybryda walcząco-lecząca, z naciskiem na walkę
Barbarzyńca - tank, zadający duże obrażenia
Obieżyświat - hybryda lecząco-walcząca, z naciskiem na leczenie i ochronę (magia ziemi!)
Mag - obrażenia magiczne oraz zaklęcia ochronne


IP: Zapisane
TTTr96

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Września 2014, 20:10:09 »
Dzięki Acid za szybką odpowiedź. :) W kwestii drużyny, jak wspomniałem, moja wiedza w tym konkretnym typie gry jest dość ograniczona, jednak bazując na nazwach, nie jestem przekonany do Krzyżowca. Owszem, wydaje się być mega przydatnym gościem, ale nie trawię go z samej nazwy. Automatycznie mi się kojarzy z wszelakimi paladynami czy templariuszami, którzy polują na magów, a magowie to znowuż moja ulubiona klasa. Jednak chyba 'przeboleję' moją dumę, a zabiorę się za granie, bo ostatecznie moja przygoda się skończy jak z Neverwinter Nights 2. :D


IP: Zapisane

Zapraszam na mojego bloga - GeekLog
Hellscream
Orczilla

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Wiadomości: 1 125


One, Two, Hellscream's coming for you...

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 15 Września 2014, 20:15:36 »
Podpinam się pod Kwasowego, powiem więcej - czasami wydaje mi się, że grę tak "zoptymalizowano", by domyślna drużyna była najpotężniejszym możliwym wariantem. ;]

Sam jednak używałem zestawu Krzyżowiec - Tancerz Ostrzy - Zwiadowca - Szaman.

Krzyżowiec świetnie sprawiał się jako główny tank, jego magii światła używałem głównie do Celestial Armor (nie pamiętam za bardzo ani polskich, ani angielskich nazw x]) do grupowych uleczeń.
Tancerz Ostrzy służył mi za głównego damage dealera dzięki jego dobrze rozwiniętemu łukowi oraz 4 atakami na rundę.
Zwiadowca (krasnolud z kuszą) był głównym źródłem fizycznego damage'u, a także okazyjnych fireballi czy Burning Determination.
Szaman służył za wsparcie poprzez magię ziemi, powietrza, wody i bicie magicznym kijem. :)

Pozdrawiam


IP: Zapisane
TTTr96

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 10 Października 2014, 00:29:47 »
Znalazłem w końcu trochę czasu, żeby zrobić drużynę i zacząć Might & Magic X: Legacy.


Mam jeszcze takie pytanko. Kiedy fabularnie jest osadzone Legacy? Szukałem w kilku miejscach, ale mimo wszystko nie było to na tyle jednoznacznie określone, żeby mi to coś rozjaśniło. :P


IP: Zapisane

Zapraszam na mojego bloga - GeekLog
Acid Dragon

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 43


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : 10 Października 2014, 10:17:13 »
Akcja gry jest osadzona około 10 lat po Heroes VI i kontynuuje niektóre wątki z tejże gry. Więcej informacji na temat osadzenia w chronologii tutaj:
http://www.gildia.acidcave.net/chronologia_ashanu.html#mm10


IP: Zapisane
TTTr96

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 180


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 12 Października 2014, 00:53:20 »
Wielkie dzięki za link, Acid. Czegoś takiego było mi trzeba. :) Jestem nieco zdziwiony, że Dark Messiah jest po całej piątce, byłem święcie przekonany, że to łącznik między Hammers of Fate, a Tribes of the East, a wedle Chronologii Ashan przedstawionej na Kwasowej Grocie tak nie jest.
Ostatecznie odbiegając od tematu, warto się przemęczyć przez Heroes Online i Heroes Kingdoms dla fabuły? Czy jest ona tak szczątkowa, że skrót na stronie wyczerpuje temat?


IP: Zapisane

Zapraszam na mojego bloga - GeekLog
Acid Dragon

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 43


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 12 Października 2014, 12:06:12 »
Mam nadzieję, że moderator nie zabije nas za ten offtop.

Heroes Kingdoms - Tu już z niczym się nie zapoznasz, bo gra została zamknięta. Generalnie jednak tam w samej grze fabuły nie było. Przedstawiona została tylko w filmikach i końcowych sekwencjach. Filmiki ciągle obejrzeć można, więc tu problemu nie ma.

Heroes Online - "i tak, i nie". Z jednej strony, fabuła HO jest ciekawa, bo opowiada wydarzenia z czasów, których nie opowiada żadna inna gra. Przystań zamiast walczyć z Nekropolią, ma zawiązać z nią sojusz, poznajemy tam bliżej zakon Smoczych Rycerzy, a jeden ze Smoczych Bogów jest bliski śmierci. Sama fabuła - inaczej niż w Kingdoms - opowiadana jest na bieżąco, za pomocą wielu dialogów.
Z drugiej strony... wydarzenia te właściwie nie mają wpływu na ogólną fabułę Ashanu - na koniec gry po prostu wszystko wraca do "normy".
Moim osobistym zdaniem warto zagrać - nie tylko dla fabuły - aczkolwiek zdania fanów są co do tej gry są podzielone.


« Ostatnia zmiana: 12 Października 2014, 12:10:26 wysłane przez Acid Dragon » IP: Zapisane
Laxx
Tawerniana Diablica

*

Punkty uznania(?): 10
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 1 427


Posiadaczka Piekielnej Patelni

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 12 Października 2014, 14:02:04 »
Moim osobistym zdaniem warto zagrać - nie tylko dla fabuły - aczkolwiek zdania fanów są co do tej gry są podzielone.
Co do fabuły - w sumie jakoś się jej nie przyglądałam szczególnie. Byłam ciekawa jak gra działa i na czym polega C:

Na początku miałam niemałe problemy - moje legendarne pytanie "Skąd brać drewno?" przeszło do klasyki gatunku ;D

Także uważam, że warto zagrać. Ale czuję, że gra znudzi się mi po pewnym momencie. Ciągle wykonywanie questów i silny nacisk na expienie naszym herosem...dopiero jestem na 6 poziomie i mogę mieć tylko 2 istoty w armii :/ Ech  :-/

Ale znając życie, pewnie nie zapoznałam się ze wszystkimi elementami gry ;D

Może warto przenieść konwersację do odpowiedniego działu? :D


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.056 sekund z 18 zapytaniami.
                              Do góry