Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 2 [3]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Polityka Ubisoftu - wasze opinie (Czytany 11576 razy)
Hellscream
Orczilla

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Wiadomości: 1 125


One, Two, Hellscream's coming for you...

Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : 08 Lutego 2015, 09:00:31 »
Cytuj
Nie ważne ile osób kupi grę, ważne ile się na niej zarobi.

Ja rozumiem, że była czwarta nad ranem, ale nie uważasz, że liczba zakupionych egzemplarzy bardzo mocno odciska się na kwocie zgarniętej z dystrybucji, cóż, czegokolwiek? :D


IP: Zapisane
Hadras

***

Punkty uznania(?): 5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 245


STRIP THE FLESH!! SALT THE WOUNDS!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : 08 Lutego 2015, 10:24:38 »
Nie ważne ile osób kupi grę, ważne ile się na niej zarobi. Heroes V kupiło dość by zrobić 2 pełnoprawne dodatki. Heroes VI zarobiło dość na Cienie Mroku i 2 DLC. Ale nie zarobiło dość by dorobić kolejne rasy. Straci milion kupców po wydaniu złej gry? Na świecie jest 9 miliardów ludzi. Raczej na pewno nie ma miliarda graczy - choć pan od EA twierdzi co innego, jednak jest to zwyczajnie niemożliwe - większa część tej ludności żyje w krajach trzeciego świata, większość kobiet nie gra (nie liczę małolat grających w Star Stable), a jeśli już to w Simsy. Większość dorosłych też nie gra.

Tak mało obiektywnej i praktycznie nie popartej faktami wypowiedzi nie widziałem już dawno...
Wnioskuję, że opisałaś tutaj to co zaobserwowałaś w swoim najbliższym otoczeniu/przeczytałaś w internecie/opierasz to własne domysły.

Tak jak Hells napisał, a to czemu Ty zaprzeczyłaś:
ilość osób, która kupi grę = zarobiona kasa
To byłoby trochę dziwne, gdyby działo się inaczej, zwłaszcza, że wszystkie wyniki sprzedaży zawsze informują nas ile egzemplarzy gier sprzedało się w jakim określonym zakresie czasowym, co można podeprzeć np. Diablo III.

Co do braku chęci ludzi do bajkowego fantasy - skąd to wiesz? Bo wątpię, że zrobiłaś jakąś ankietę na którą odpowiedziało Ci kilkanaście milionów ludzi (moim zdaniem tylko wtedy byłaby wiarygodna, ale się nie znam, więc jak co to mnie poprawcie...) i wyraziło taką, a nie inną opinię. Równie dobrym powodem dla którego ludzie nie grają w nic o klimatach "bajkowego" fantasy może być brak gier osadzonych w takim świecie, nieprawdaż? Większość wydawców tworzy gry w mrocznych klimatach z dużą ilością krwi, ponieważ są one łatwiejsze do zrealizowania, bo mogą podeprzeć się np. jakąś książką, a mrocznych książek fantasy jest w cholerę. :P


IP: Zapisane
Hellscream
Orczilla

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Wiadomości: 1 125


One, Two, Hellscream's coming for you...

Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : 08 Lutego 2015, 11:01:06 »
Cytuj
Większość wydawców tworzy gry w mrocznych klimatach z dużą ilością krwi, ponieważ są one łatwiejsze do zrealizowania, bo mogą podeprzeć się np. jakąś książką, a mrocznych książek fantasy jest w cholerę. :P

Większość wydawców stara się tworzyć gry w mrocznych klimat z możliwie najmniejszą ilością krwi, ponieważ chcą się załapać u ESRB na rating Teen, żeby móc wcisnąć swój produkt większej liczbie odbiorców. ;) USA to nie Polska, gdzie 9 latek kupi Wiedźmina, GTA V i All Stars Strip Pokera w trójpaku. x]


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : 08 Lutego 2015, 12:33:45 »
Cytuj
Fantasy jest popularne. Ale heroic i dark, a nie baśniowy świat godny bajki dla dzieci.
Cytuj
[Dzisiaj o 00:18:26] ♣ Hellscream: W czasie gdy Cahan to pisała Metzen dostał 5 milionów dolców z prepaidów do WoWa. x]
WoW taki niebaśniowy.
WoW taki dark.

A herosy to może nie jest heroic fantasy?

Przytaczam definicję z głupiej wikipedii:

Cytuj
Heroic fantasy – podtyp przygodowej literatury fantasy oraz gier fabularnych, opowiadający o przygodach herosów reprezentujących Dobro, w walce ze Złem.

Fantastyka heroiczna nie należy do najbardziej szanowanych gatunków, ze względu na prostą konstrukcję fabuły. Najczęstszym motywem heroic fantasy jest wędrówka bohatera (człowieka, czasem w towarzystwie innych ludzi, elfów czy krasnoludów) walczących z czarnoksiężnikami, smokami lub innymi kreaturami, aby uratować świat. Częstym zabiegiem stosowanych przez autorów jest rozdzielenie bohaterów na dobrych i złych, co pozwala odnaleźć czytelnikowi cechy głównego bohatera w sobie. Droga postaci zaczyna się w momencie, kiedy bohaterowie są całkiem niepozorni (baśniowy świniopas), prowadzi ona przez różne niebezpieczeństwa, zaś kończy na walce ze śmiertelnym antagonistą. Częstym elementem heroic fantasy są opisy bitew, główny bohater niekiedy wywodzi się ze znakomitego rodu, ale nie wie o tym.

Elementy tego gatunku możemy odnaleźć w większej części literatury spod znaku magii i miecza, bądź nawet ambitnej literatury fantastycznej. Najlepszym przykładem jest Saga o wiedźminie, która mimo zawarcia dużej części heroic fantasy stała się powieścią typowo high/dark fantasy.

Cytuj
Do tego dochodzi, że to strategia turowa.
Których na rynku jest deficyt, a podstawowe prawa ekonomii mówią, że jeżeli na rynku jest czegoś niedosyt to można łatwo to wykorzystać :P Zwłaszcza, że i popyt byłby, bo strategii też jest mało. Polecam przyjrzeć się strategiom Paradoxów ;]

Cytuj
Nie ważne ile osób kupi grę, ważne ile się na niej zarobi.
Wrzuciłbym to do Wybitnych Cytatów Tawerny x]

Ogólnie Cahan, to łatwiej by Ci było chyba obronić tezę, że Civilization to gra o czołgach x]


IP: Zapisane
adrian12543

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 24


Zobacz profil
« Odpowiedz #34 : 08 Lutego 2015, 12:35:57 »
Chłopie, raz, że dzisiaj kilku ludzi nie jest w stanie stworzyć gry na odpowiednim poziomie, dwa trzeba ogromnych funduszy, trzy to nie jest tak, że kilku ludzi się spotkało i stwierdziło, że tak o sobie zrobią grę. To byli ludzie którzy mieli na to umiejętności, plan, fundusze, umieli odpowiednio wypromować swój produkt (lub co bardziej prawdopodobne mieli od tych dwóch ostatnich rzeczy producentów) i umieli założyć co trafi w ówczesnego odbiorcę gier. Bowiem dzisiaj ludzi, którzy się spotkają i stwierdzą, że zrobią grę jest pełno. Idź na kickstartera i tam zainwestuj czy na Early Access na Steamie. Następnie módl się wierząc szczerze i głęboko by Ciebie nie wydoili w zamian za niedoróbkę gry jak to się dzieje w większości przypadków.
Znowu źle mnie zrozumiałeś, a może ja się źle wyraziłem?
Te "kilka osób" to w mojej wypowiedzi hiperbola. Wyolbrzymienie. Pisząc dosłownie: kiedyś popularne były raczej niewielkie studia. Gothic był tworzony przez 13 osób!
 Co prawda już wtedy większe studia przejmowały większe, jak to miało miejsce w przypadku 3DO i NWC, ale nie ma to porównania z obecnymi molochami, jakimi są Ubisoft i EA.
Zgoda, przy obecnym poziomie techniki nie ma szans, by wydać porządną grę bez dobrego wydawcy i sponsora. Jednak Ubisoft owszem, daje kasę, ale jednocześnie narzuca nienormalne warunki. Widać to po tym, co spotkało Black Hole.

Znowu wrócę do Piranii. Teraz ich wydawcą jest Deep Silver. I dla mnie to ta firma pokazuje, jak się zachować. Piranie mogą dzięki temu w spokoju, bez pośpiechu robić kolejne Riseny. Nie mają wielkich nakładów, Risen 3 pod względem grafiki, fizyki jest daleko w tyle za Dragon Age. Risen nie sprzedaje się w wielkiej ilości, bo to gra skierowana raczej dla fanów, koneserów starych rpg. A jednak za każdym razem fani są zadowoleni i z zapałem przechodzą kolejne części. Zawsze wychodzi gra porządna.
Podobna sytuacja jest z Heroesami. To także produkt niszowy, skierowany dla starych wyjadaczy. Jednak różnica jest taka, że Ubisoft niesamowicie skąpi na Heroes, przez co wychodzą gry niedorobione.


« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2015, 12:38:27 wysłane przez adrian12543 » IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #35 : 08 Lutego 2015, 12:45:37 »
Cytuj
Risen nie sprzedaje się w wielkiej ilości, bo to gra skierowana raczej dla fanów, koneserów starych rpg. A jednak za każdym razem fani są zadowoleni i z zapałem przechodzą kolejne części. Zawsze wychodzi gra porządna.
Podobna sytuacja jest z Heroesami. To także produkt niszowy, skierowany dla starych wyjadaczy. Jednak różnica jest taka, że Ubisoft niesamowicie skąpi na Heroes, przez co wychodzą gry niedorobione.
i napiszę biało na brązowym, żeby do niektórych dotarło:
I przez co coraz mniej ludzi ma ochotę kupować nowe herosy.

Woli wrócić do starych [nowych] H[D]erosów III.


« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2015, 14:30:20 wysłane przez Hellscream » IP: Zapisane
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 876


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : 08 Lutego 2015, 16:36:27 »
Cytuj
Hirołsy nie są mroczne, nie ma w nich sexów, krwi, flaków, a nawet ciemno nie jest.
W Skyrimie za to tak ciemno, tyle sexu, krwi i flaków :D

Zaś gadanie, że fantasy w stylu heroesów nie jest popularne to takie gadanie... wymieniony przez Fasta WoW, ja dodam od siebie choćby LoLa, dodam też filmy WP, które pokazują, że fantasy tego typu jest popularne ogólnie.

Tak więc mamy połączenie popularnego klimatu i strategii turowych, które spokojnie mają oddanych fanów w dużej ilości.

Cytuj
Na świecie jest 9 miliardów ludzi. Raczej na pewno nie ma miliarda graczy - choć pan od EA twierdzi co innego, jednak jest to zwyczajnie niemożliwe - większa część tej ludności żyje w krajach trzeciego świata, większość kobiet nie gra (nie liczę małolat grających w Star Stable), a jeśli już to w Simsy. Większość dorosłych też nie gra.
Gry nie są wcale takim okropnie luksusowym towarem. Polacy nie są tacy super bogaci a spokojnie mogą sobie pozwolić na wiele gier. Tak więc nie uwierzę, że w Ameryce Południowej, w krajach Bliskiego Wschodu, Indiach, Chinach (które ostatnio otworzyły się na zachodnie rynki gier) nie ma wielu ludzi mających po parę, paręnaście gier. Nie wiem, czy jest miliard graczy (mamy na myśli grające w bardziej zaawansowane typy gier niż mobilne, bo w przypadku tych liczba graczy mogłaby dojśc nawet i ponad 2 lub 3 miliardy) ale na pewno jest dość ludzi lubiących strategie i fantasy by ich skusić. Trzeba jednak chcieć, a Ubisoft nie chce, prosta sprawa.

Adrian co do twojej odpowiedzi, to mi bardziej chodzi o sposób w jaki wyraziłeś to co mówiłeś. Jakby stworzenie dobrej gry było takie proste, że spotyka się paręnaście osób i mówi:" Zróbmy jakąś fajną grę" i tyle. Obecne zaś systemy pokazują, że takie sytuacje w większości przypadków kończą się na niedoróbce gry.

Zgadzam się też, że Ubisoft skąpi na swoich fanach ponad wszelką miarę. Przyznam szczerze, że rzadko widzę firmę, która tak tnie po kosztach. Już nawet ĘĄ tak nie postępuje. Jak już coś elektronicy robią, to zwykle z pompą, nie szczędzą aż tak środków na jakieś funkcje w swoich grach.

Przy okazji szczerze się zastanawiam jak będzie przy premierze kolejnej gry Ubi, Tom Clancy's The Division. Czytając komentarze pod głupią grafiką na 9gagu zauważyłem mnóstwo komentarzy pokazujących, że ludzie już o wiele chłodniej podchodzą do Ubi. Owszem wciąż mają rzesze wiernych konsumentów co kupią wszystko co Ubi wyda, jednak byłoby ciekawie gdyby Ubi powinęła się noga w tym przypadku, choć pewnie tak nie będzie.


« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2015, 16:55:24 wysłane przez Reuel » IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Online Online

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : 08 Lutego 2015, 17:05:41 »
Pora na mnie i moją opinię ale pierw inne sprawy:
Cytuj
PCtów dalej jest dużo. Ale większość gier idzie i na PCty, i na konsole. Diablo to gra typu Skyrimy i Asasiny. Młócka pierwszoosobowa z jakąś tam fabułą. To się sprzeda. Wystarczy że seria znana i "hurr durr nowa lepsza grafika". To kupią i starzy fani, i nowi.
Będzie dalej dużo PC i ich liczba nadal będzie rosła gdyż jest to dominujący rynek i target dla twórców, przecie wiele ikonicznych gier właśnie powstało na Pecety.
- Diablo to nie gra typu Skyrim to po pierwsze, tylko hack'n'slash w którym liczy się grind coraz lepszego eq i obecnie kto wyciśnie jak najwyższy poziom Grand Rifta. Skyrim to sandbox z open world gdzie w Diablo tego nie ma tylko wyznaczone lokacje do farmy oraz masa bugów i opcja dająca pole do popisu moderom czyli tryb offline.
Kolejny twój argument że grę w starej/nowej oprawie kupią wszyscy. Czyś Ty się z wiśką widziała? Poczytaj fora np Diablo, nasze/AC/HC odnośnie tego H3 HD. Masa jak nie tony lamentu starych wyjadaczy jak i młodych którzy w konstruktywny lub mało(hejterzy) sposób wytykają masę argumentów przeciw wspomnianym tytułom dlaczego nie kupią. Oczywiście działa tutaj pewny argument ważny a mianowicie; sentyment do starszych tytułów które według wielu stanowiły wyzwanie dla gracza jeśli idzie o przechodzenie gry.

Cytuj
I znów błąd. Cywilizacja to czołgi, etc.

Takie lafy to jeszcze nie widziałem a tak serio polecam byś zagrała w Civkę, Age of Empires, Europa Universalis, Disciples, Crusaders Kings, Total War. Znajdź mi tam czołgi? I oceń dobrze te gry bo to są klasyki ;x

Według mnie obecnie jest zapotrzebowanie na porządną strategię na obecnym rynku. Wiele marek na chwilę obecną umarło/stanęło w miejscu i nie są ruszane. Ubi powinno to widzieć i stworzyć takie Herosy które zostaną ponownie uznane za legendę na równi z 3 ale... jeśli Game director stwierdza że będą musieli wybrać pomiędzy poprawą danej frakcji a jednoczesnymi turami bo braknie im czasu/funduszy to jest coś nie halo. Ostatecznie powiedzieć Soon(TM) lub wszystko jest na stole i tyle. Jeszcze kilkanaście lat temu była rywalizacja o miano prymusa (Herosi vs Apostołowie) i było to dość ciekawe. A teraz? Mizeria.

@Fast
Cytuj
Jakby jeszcze dodali 3 drzewka rozwoju [RÓŻNE, a nie 3 drzewka tekstur różnych] to bym może nawet kupił
Podpisałbym się pod tym postulatem gdyż pozwalał by On na różnorodność która by dobrze wyszła Herosom bo była by opcja np czy iść w dps lub tankowanie.

Tak więc na chwilę obecną Ubi pozazdrościło Activision niekończącego się serialu pod tytułem "Call of Duty" i postanowili ich pobić robiąc 2 tytuły naraz i tworząc swoją serię kotletów zwaną Assasins Creed. Mowa tu o Unity i Rouge. Tylko że jest iskierka nadziei gdyż fani bardzo ich skrytykowali za odwalenie złej pracy i wydanie niedopracowanego produktu jakim było Unity choć i nowy tytuł Watch_Dogs do tej pory ma czkawkę i niezałatane bugi i inne crashe. I otóż sami przeprosili fanów za to i powiedzieli że.. (zgapią) od Blizza czyli zrobimy coś w rodzaju PTR dla swoich gier, oczywista w opakowaniu made by Ubisoft.

Oby przy produkcji nowych gier pozwoli się słuchać graczom w pewnych kwestiach i tutaj patrząc na Heroes 7 jest stosunkowa poprawa względem H6 bo Devsi ze studia Limbic czytają i słuchają oferty jakie wysuwają członkowie community vel gracze co dodać do gry/poprawić by była dobra a nie spartolona.


« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2015, 17:08:04 wysłane przez Loczek » IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : 08 Lutego 2015, 17:15:40 »
@Fast
Cytuj
Jakby jeszcze dodali 3 drzewka rozwoju [RÓŻNE, a nie 3 drzewka tekstur różnych] to bym może nawet kupił
Podpisałbym się pod tym postulatem gdyż pozwalał by On na różnorodność która by dobrze wyszła Herosom bo była by opcja np czy iść w dps lub tankowanie.

O totototo mi chodziło. Fakt, wieje to trochę Disciples (gdzie mieliśmy często bardzo skrajne decyzje - np. albo wybrać budowlę dla sobowtóra albo iść dłuższą, cięższą, ale może kiedyś opłacalną drogą do demonologa,czy tam modeusza), ale dodawałoby do rozgrywki mega dużo nieprzewidywalności. Po samym fakcie, iż ktoś gra elfami dajmy na to, nie moglibyśmy odgadywać jego stylu gry (tj. czy frakcja jest nastawiona na to, na to, czy na tamto). Drugim, fajnym pomysłem mogłyby być achievmenty, polegające na przejściu jakiejś misji ,,trudniejszym" skrzydłem danego zamku. Tj. misja jest ewidentnie pod ,,dps", a osiągnięcie dostaje się za skrzydło ,,tankowe".

No już nie mówię nawet o ewentualnym poszerzeniu ścieżek rozwoju bohatera, ale to swoją drogą.

Fakt, wszystko to opiera się na schemacie - wincyj, wincyj, wincyj - ale ja tam lubię jak jest dużo. Fani ostrego ,,strategowania" też by mieli nieco więcej frajdy.


IP: Zapisane
WaruiYami
(Fandor510)

*****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 386


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : 08 Lutego 2015, 22:22:17 »
To Ubisoft ma jakąś politykę? Myślałem, że prócz Assasinów na które łożą (chociaż ostatnio chyba też postanowili przestać) biorą stary tytuł, wydają jak najmniej kasy i głównie chyba wszystko idzie na grafików (patrz grafika H6 w porównaniu do grywalności, zawartości, a przede wszystkim stabilności silnika) licząc się z tym, że weterani serii kupią tę grę, aby sprawdzić co tym razem Ubisoft powiedzmy łagodnie zepsuł.


IP: Zapisane
Strony: 1 2 [3]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry