Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 ... 6 7 8 [9]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Seria Gothic (Czytany 41992 razy)
Waverley
M&M's

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 336


Po co to-to...

Zobacz profil
« Odpowiedz #120 : 11 Grudnia 2012, 15:58:58 »
KONIE?! Omajgat!

A co do przepaści - to nie są ściany, wystarczy podskoczyć i już lecisz na spotkanie z ziemią.


IP: Zapisane
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #121 : 29 Grudnia 2012, 20:38:03 »
Tematy zostały sklejone, w końcu dotyczą tego samego.

Co do wcześniejszego narzekania na G3, to radzę zainstalować patche. One naprawdę wiele zmieniają, naprawiają masę bugów i wzbogacają je o nowe rzeczy. Szkoda, tylko że wyszły przed tym jak skończyłem grac w G3, a później mi się płyta zepsuła i tyle tego.

A żeby ożywić trochę ten temat to może pogadamy o tych wartościowszych częściach. Która waszym zdaniem jest lepsza? Gothic 1, czy G2? Muszę przyznać, że obydwie mają swój klimat i są bardzo udane, ale myślę że cześć druga była lepsza od poprzednika. Ma więcej wątków pobocznych, o ile się nie mylę to ma więcej misji, no i zdecydowany trudny koniec, zwłaszcza w Nocy Kruka. Najśmieszniejsze jest to, że to nie smok jest taki trudny, tylko ten czarny mag co bierze nas na dwa ataki. W ogóle Dwór Irdorath i Świątynia Śniącego są dosyc straszne, mają w sobie ten mroczny wygląd i cały czas trzyma w napięciu (czy ci zza rogu nie wyskoczy nieumarły ork, lub jakiś poszukiwacz).


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Matio12345
Użytkownik jest na liście obserwowanych Obserwowany
***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 36


Zobacz profil
« Odpowiedz #122 : 30 Grudnia 2012, 12:08:54 »
1.Jeśli chodzi o fabułę, to G2 lepsza.
Jedynka widać robiona była, jakby to miała być jednoczęściowa gra.
2.Jeśli chodzi o miejsca akcji, to zdecydowanie G1.
Normalna Górnicza Dolina i Świątynia Śniącego jest o wiele fajniejsza niż Khorinis i Zrujnowana Górnicza Dolina.
3.Jeśli chodzi o grywalność to G2 zdecydowanie lepsza.
G1 ma bardzo słaby system walki, ogólnie w G1 ciężej chodzi się Bezim
4.Jeśli chodzi o dźwięk to lepiej prezentuje się G1.
Muzyka w G1 bardziej pasuje do gry, niż muzyka w G2
5.Jeśli chodzi o umiejętności, to G2 bije na łopatki G1.
G2 posiada więcej umiejętności niż G1 Np. runy, kowalstwo i skórowanie

Podsumowując, Minimalnie lepsze jest G2, choć jeśli by poprawić parę rzeczy w G1, to by spokojnie było lepsze.



IP: Zapisane
tuldor88

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #123 : 22 Lutego 2016, 20:41:04 »
Pora na zabawienie się w Arantira, Sandra czy innego Nekromantę i odkopanie tematu by napisać o pewnym przyjemnym modzie do G1 noszącym nazwę "Edycja Rozszerzona":

Modyfikacja jest mniejsza niż Mroczne Tajemnice i też dla G1 przewidziana, osobiście o wiele bardziej mi odpowiada bo jedynie 'dopieszcza' to co w grze już istnieje zamiast dodawać coś z kosmosu/d*py ("Nudno tu, to moze dodajmy syna Inosa!").
Człowiek grajac ma wrażenie że wciąż gra w Gothic1 jaki został wykończony i uzupełniony a nie w cos do czego dorzucono Tatę Muminka.
Innymi słowy działa podobnie do GoldenModa (tyle ze tamten to mod mniejszy, produkcji rosyjskiej i zbugowany)

Cytat z Gothicpedii:
Cytuj
Gothic Edycja rozszerzona – dość duża modyfikacja uzupełniająca do gry Gothic. Projekt skupia się przede wszystkim na tym czego nie dokończyli twórcy gry oraz na wprowadzeniu nowych elementów. Gracz ma teraz możliwość większej interakcji ze światem, może warzyć mikstury, kopać rudę, czy pracować dla mieszkańców kolonii.

Modyfikacja nie zmienia oryginalnej fabuły gry. Gracz ponownie wciela się w Bezimiennego bohatera i przemierza Górniczą Dolinę. Także i tym razem musi dołączyć do któregoś z nie trzech, a czterech obozów. Przyłączanie się do obozów zostało znacznie rozbudowane. Poza klasycznymi ścieżkami cienia, szkodnika i nowicjusza bohater ma możliwość zostania kopaczem, kretem oraz nowicjuszem ognia (od najnowszej wersji) z możliwością awansu na wyższe szczeble. Poza wyżej wymienionym gracz może zostać członkiem bandy Quentina i przejść fabułę Gothika od zupełnie innej, nowej strony. Modyfikacja oferuje ponad sto zadań pobocznych (w tym głównych) oraz obowiązkowy, dodatkowy wątek w fabule głównej.

    Ponad setka zadań.
    Nowa gildia główna: bandyta.
    Możliwość zostania kretem lub kopaczem.
    Nowe sposoby przyjęcia do obozów.
    Możliwość zostania Guru.
    Ciekawe miejsca w kolonii: obóz łowców orków, myśliwych, strażników Starej Kopalni.
    Wiele wydarzeń fabularnych: spotkanie czterech przyjaciół, bunt zbieraczy, zatargi o opuszczoną kopalnię.
    Zadania różnego typu: poszukiwanie przedmiotów, kombinowanie z dialogami, naprawianie palisady i inne.
    Nowe tekstury otoczenia, menu i interfejsu.
    Nowe dialogi oraz postacie.
    Umiejętność alchemii i warzenie mikstur.
    Umiejętność górnictwa i wydobycia rudy oraz złota.
    Gotowanie przy użyciu przepisów.
    Nowe umiejętności łowieckie (pozyskiwanie sadła kretoszczura, mięsa gadów i inne).
    Możliwość modlitwy do bogów i proszenia ich o łaski.
    Palenie różnych rodzajów tytoniu w fajce wodnej.
    Usprawnione smażenie mięsa na patelni (kilka sztuk na raz).
    Nowe bronie.
    Duża ilość nowych animacji.
    Walka bronią białą podzieloną na 10 poziomów.
    Możliwość zamawiania broni u kowali.
    Usprawniony system powiadomień.
    Rosnące ceny atrybutów.
    Dodano kolorowe nadpisy.
    Możliwość przekucia Uriziela na miecz jednoręczny.
    Dodano nowe animacje podczas gildyjnego przywitania.
    Przerobiony system nauki na taki jak w Gothic II: Noc Kruka.
    Poprawione wiele błędów i niedoróbek.

Obecna wersja Edycji Rozszerzonej to v1.451
Outlander (czy też po zmianie nicka "gothic 1210") wypuścił patch 1.451 nie dalej niż dwa tygodnie temu ale jednocześnie zapowiedział, że to jego ostatnia łatka a przynajmniej tak można interpretować brak wchodzenia na konto oraz wpis:
Cytuj
Chwała ci za to! Ja rzucam modding. Zjebałem sobie 4 lata życia. Aż szkoda...
Wygląda na to, że miał już dość namolnych marud pytajacych go kiedy będzie wersja ostateczna i czemu jej jeszcze nie ma :razz: Co więcej jakiś tydzień temu usunął stronę moda na Facezbuku i wszystkie linki z modyfikacją (musiały się mu marudy ostro dać we znaki). Na szczęście nim to się stało niektóre ludziki nową wersję pobrały i mogą się nią podzielić co też niżej podpisany właśnie czyni w tej oto lokalizacji
-http://chomikuj.pl/Tuldor88/Patche*2c+mody*2c+inne/Seria+Gothic/G1


« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2016, 20:51:14 wysłane przez tuldor88 » IP: Zapisane
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 236


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #124 : 22 Lutego 2016, 20:52:13 »
Jest pewna różnica między Edycją Rozszerzoną a Mrocznymi Tajemnicami. Chodzi o to, że ER jest to Gothic dokończony, bo nie oszukujmy się, że podstawowa wersja Gothica bez dwóch zdań była dziełem niedokończonym. Wiele postaci imiennych bez żadnych konkretnych rozmów, olbrzymie tereny niewykorzystane czy chociażby obóz bandytów, który tak po prostu sobie stał. Długo w ER nie grałem, ale kilka rozwiązań mi się podobało. Chociażby różne sposoby dołączenia do SO. Nie wspominam oczywiście o podniesionym poziomie trudności, bo wg mnie każda większa modyfikacja powinna to robić. Choć Mroczne Tajemnice ten poziom podnosiły minimalnie.

MT to jest natomiast nieoficjalny dodatek i aktualnie nie wyobrażam sobie grania w Gothica bez zainstalowanej tej modyfikacji tak samo jak Nocy Kruka w przypadku G2. MT oferowało trochę inne rzeczy, głównie bardziej rozbudowany świat i fabułę, kiedy ER bawiła się bardziej mechaniką. Co kto lubi.

Golden mod natomiast całkowicie nie przypadł mi do gustu. Zmiany, które oferował były tak minimalne, że praktycznie ich nie zauważyłem.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
tuldor88

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #125 : 22 Lutego 2016, 20:56:59 »
Nie wiem w jaką wersję ER grałeś Sylu ale każda kolejna dorzucała coraz więcej dlatego teraz stwierdzenie iż to "głównie mechanika" nie jest już aktualne, teraz właśnie świat jest bardziej rozbudowany (acz jest to bardziej subtelne niż w MT gdzie mam wrażenie wrzucono wszystko co fantazja poziomkom doradziła, łacznie z Pradawnymi i innymi bzdurami). Oczywiście mechanika dalej jest zupełnie inna i teraz rozwój postaci bardziej przypomina ten znany z G2NK co też jest sporym plusem :)


IP: Zapisane
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 236


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #126 : 22 Lutego 2016, 21:23:15 »
Ok, może i to stwierdzenie jest złe, ale nie wiem, czyj to jest cytat, bo ja tak nie powiedziałem ;p

Powiedziałem, że bardziej bawiła się mechaniką, co jest oczywistą prawdą. W MT masz minimalne zmiany w mechanice. System rozwoju z NK, zmienione doświadczenie i tam jakieś drobne zmiany.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
Strony: 1 ... 6 7 8 [9]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.028 sekund z 18 zapytaniami.
                              Do góry