Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Nekropolis....rozwój postaci (Czytany 17162 razy)
Boski Tron

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 41

Zobacz profil
« : 28 Listopada 2011, 20:16:14 »
Cześć:),

W Herosów gram od początku. Właśnie dostarczono mi dziś wersję Heroes 6. Zakładam ten wątek ponieważ jest dla mnie i pewnie dla wielu innych ważny. Proponuję by w nim wypowiadać się nad tą kampanią i podziałem punktów w umiejętności. Każdy(a) z was może podzielić się tu swoim podziałem punktów i uzasadnieniem tego podziału (plusy a również i minusy). Z racji rozpoczęcia gry ja niestety nie mam w tym doświadczeń. Później po przejściu podzielę się z wami swoimi spostrzeżeniami i podziałami punktów.

pozdrawiam:)


IP: Zapisane
Pawek
Fan Iriny

**

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 197


Wszystko płynie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 02 Stycznia 2012, 18:05:25 »
Na pewno u każdego bohatera warto zainwestować w umiejętność "Taktyka".


IP: Zapisane
“Nie zgodzę się i nie dam się zmusić. Decyzja należy do mnie...“ - Irina.
Boski Tron

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 41

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 05 Stycznia 2012, 14:49:20 »
Anastazja - Droga Krwi

Cnoty
- Agresywność, Agresywność II
- Charyzmatyczne Przywództwo, Charyzmatyczne Przywództwo II
- Wybraniec Losu, Wybraniec Losu II
- Oświecenie, Mentorstwo
- Logistyka, Turysta
- Znajdowanie Drogi

Taktyka

- Mistrz Oblężeń, Mistrz Oblężeń II

Sztuka Wojenna

- Kontratak, Kontratak II
- Parada
- Strzelectwo, Strzelectwo II
- Pogromca

Magia Ciemności

- wszystko poza agonią, masową agonią i rozpacz, masowa rozpacz

ważne by mieć wyssanie życia (masowe)

Oczywiście to moja propozycja. Pewnie ją udoskonalę jak będę przechodził kilka razy.


IP: Zapisane
Kyoshiro

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 809


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 05 Stycznia 2012, 16:33:45 »
Hmm... po co charyzmatyczne przywództwo nekromantom? Skoro trupy nie mają morale.

Ja osobiście polecam tak:
Oświecenie + Mentorstwo - bardzo przydatne. Oświecenie przyspieszy rozwój bohatera, a Mentorstwo - jego towarzysza.
Logistyka - na mapach często bardzo przydatna.
Taktyka - lepiej czasami specjalnie rozstawić armię, czasem jakieś istoty usunąć z pola bitwy itp. Także dobrze jest brać umiejętność Taktyka II.
Zasadzka - trochę inicjatywy na początku walki zawsze się przydaje. Zwłaszcza gdy zderzają się dwie podobne armie, bonus ten pozwala znacząco wyprzedzić wroga.
Kontratak i Kontratak II - często przydaje się możliwość wykonywania silniejszych i częstszych kontrataków.

-Wysysanie Życia + masowa wersja - absolutne minimum każdej armii nieumarłych i demonów.
-Zawładnięcie - dobry czar. Nie tak ważny jak wysysanie życia, ale też dobry - można np. podczas walki z demonami użyć tego na czartach, obracając ich zdolność ranienia wrogów ogniem przeciw własnym sprzymierzeńcom.
-Implozja - czasem najlepiej jest rzucić zwyczajny czar ofensywny. Jeśli nie chcesz brać Magii Wody, warto zastanowić się nad takim czarem niż pojedynczym czarem ofensywnym wody.
-Tajemna Moc III - da to łącznie +7 do mocy magicznej, co jest przydatne.
-Magia Ciemności III - dodatkowe +9 do mocy magicznej Ciemności też się przyda (razem z Tajemną Mocą zwiększy to siłę czarów Ciemności o +16)
-Zatrzymanie czasu - dobry czar zwłaszcza podczas walki, gdzie został już tylko jeden silny oddział.
-Synergia magii I - +30 many zawsze się przyda. Pozostałe moim zdaniem średnio przydatne.

Jeśli Anastazja jest u ciebie wojownikiem, polecam też:
-Bohaterska Szarża - zwiększenie jego ruchu o 2 i częściowe wzmocnienie ataku jest często bardzo przydatne, zwłaszcza gdy do zablokowania wrogich strzelców brakuje odrobiny ruchu.
-Kontratak III - bardzo dobra umiejętność pozwalająca przez krótki okres od początku walki wprowadzać kontratak przed atakiem przeciwnika. Dobre, aby komuś się wpie..olić silnym stworem, który nie dość, że będzie wyprzedzał atak przeciwnika swym kontratakiem, to jeszcze będzie to robił dwukrotnie na turę (umiejętność Kontratak II). Pamiętam, jak demonami kiedyś stosowałem taką taktykę: mnóstwo oprawców w pierwszej turze dzięki Katanie Kirina przenosiłem w środek wojsk wroga, eksplodowałem kolcami, a potem wrogowi ciężko było jeszcze mnie tknąć.
-Rozpłatanie - też świetna zdolność pozwalająca zyskać dodatkowy ruch pierwszej istocie, która zabije cały wrogi oddział. O ile czasami się zdarza, że nieomyślnie np. zabiłem 10 szkieletami wrogiego maniaka i zyskałem tym dodatkowy, niepotrzebny ruch, to na ogół bardzo się to przydaje. W szczególności przydaje się to na pełnym polu i kiedy ma się sporo Prządek Losu i Liczy - któryś z nich może wprowadzić dwa potężne strzały zamiast jednego. Co ciekawe, nie wiem, czy to błąd, ale czasem Rozpłatanie działało mi na więcej niż tylko pierwszą istotę, która zabije wrogi oddział.


IP: Zapisane
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! On jest tym piorunem, on jest tym obłędem![…]”

Friedrich Nietzsche
Pawek
Fan Iriny

**

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 197


Wszystko płynie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 05 Stycznia 2012, 19:52:18 »
Moim zdanie droga magii Krwi (czyli Wysłannik Śmierci u Nekropolii) to konieczność!!! Jeśli się w tajemniczych bibliotekach inwestuje tylko w moc magiczną ta zdolność jest zabójcza (dosłownie).


IP: Zapisane
“Nie zgodzę się i nie dam się zmusić. Decyzja należy do mnie...“ - Irina.
Grimmjow

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 4

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 15 Stycznia 2012, 23:42:35 »
http://imageshack.us/photo/my-images/190/83975468.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/820/80237017.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/848/21820819.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/692/25731741.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/853/38921361.jpg/


taktyka + nekromancja 4 - o dziwo, po kupieniu orginalnej gry, nie wiem ile zabije oddziałów przeciwnika i tak mi się nie ładuje na poziom 4, co jest do bani bo wtedy się nie da dobrze korzystać z tych dwóch umiejętności :/ ktoś miał podobny problem?

synergia 1-3, zatrzymanie czasu, taktyka 1-2, dyplomacja - tego nie musiałem brać by postać była silna, nie lubię wracać do studni po manę a czasem jej brakowało
 


IP: Zapisane
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 18 Stycznia 2012, 07:40:44 »
Ma ktoś może pomysł w co zainwestować w Anastazję, ale mocy? Kontratak III, Łucznictwo III, Taktyka, co jeszcze warto wziąć? I czym lepiej grac, bohaterem krwi cz łez?


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Kyoshiro

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 809


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 18 Stycznia 2012, 11:35:27 »
To zależy. Ja jeszcze polecam dla bohatera mocy tę zdolność, co zwiększa o 2% ilość punktów życia żołnierzy (z trzema poziomami to będzie +6%) oraz Rozpłatanie (potężna moim zdaniem zdolność) i Bohaterską Szarżę.


IP: Zapisane
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! On jest tym piorunem, on jest tym obłędem![…]”

Friedrich Nietzsche
Miker

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 057


Wiedza to największa potęga

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 18 Stycznia 2012, 15:08:09 »
No to napisze jak ja na Hard kampanię przeszedłem.
Bohaterka mocy łez ze specjalnością dającą bonus do obrony wampirów (strasznie przydatne w 3 i 4 misji).
Z umiejętności to wybierałem:
Obrona I, II, III
Obrona magiczna I, II
Kontratak I, II, III
Posiłki I, II, III
Taktyka I
Umiejętność dająca +5 do inicjatywy na starcie bitwy
Podniesienie życia I, II, III
Wyssanie życia zwykłe i mass (z Arachne na 4 poziomie rzadko się używa).
Strzelectwo I, II, III
Umiejętności dające bonusy za trzykrotne otrzymanie/zadanie obrażeń.
Przeznaczenie I, II, III
Reszty nie pamiętam już ale chyba atak fizyczny lub wzmocnienie zaklęć mroku. No i kolejność jest tutaj przypadkowa czyli pisałem jak mi się przypomniało a nie jak wykupywałem.
A dlaczego wybrałem łzy? W kampanii natrafiasz ciągle na nieumarłych i wyssanie życia nic nie daje, natomiast wysysanie energii życiowej ze zwłok działa również na nieumarłych. No i na wyższych poziomach jeśli jednostka blokowała kontrę a podczas walki straciłem strasznie dużo jednostek (np. druga misja, walka z żywiołakami ciemności) to omijałem się i co turę armię regenerowałem, zaś obrażenia zadawane przez żywiołaka były dużo mniejsze.


IP: Zapisane
Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas very mocno!
Boski

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 96


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 05 Lutego 2012, 15:34:35 »
Ja kampanię nekropolii przechodziłem standardową Anastazją - Wysłannikiem Śmierci, czyli magia i krew. Na starcie wziąłem agonię, potem logistykę oraz magię ciemności I. Agonia bardzo ułatwia początkowe starcia z neutralami. Następnie zasadzka (niezwykle przydatna przy podobnych armiach, oraz daje nam szansę na rzucenie agonii przed ruchem przeciwnika),

Na 5-tym masowa agonia, dalej turysta. W końcu sama nekromancja ze zjawami przestaje wystarczać, więc ghoulom przyda się wyssanie życia no i wreszcie taktyka, żeby jakoś sensowniej te jednostki porozstawiać. Potem kontynuuję rozwój magii ciemności: rozpacz, masowa rozpacz, magia ciemności II, masowe ssanie. Teraz taktyka naszej walki jest następująca: zaczynamy od masowej agonii, staramy się zdjąć strzelców na dystans, w drugiej turze masowa rozpacz (dodatkowo rozprasza masowe bohaterstwo, które przeciwnik lubi rzucać) , wtedy jednostki przeciwnika tracą turę, ale mimo to obrywają od agonii. Wtedy wchodzą jednostki melee na ssaniu i w zasadzie większość bitew obywa się bez strat (trzeba tylko kontrolować poziom many, przy mniejszych bitwach staramy się oszczędzać, jeśli nie ma smoczego źródła w pobliżu).

Przydatne były dla mnie również: korozja (zwłaszcza przeciwko championom), masowa kamienna skóra (długo trwa, przydatna zwłaszcza w ostatecznej bitwie), oraz błyskawica i łańcuch błyskawic z grzmotem (to na nieumarłych, czy do szybkiego kończenia bitwy). Do tego oczywiście zatrzymanie czasu (to niezbędne zaklęcie dla każdego maga) i zawładnięcie.

Z umiejętności walki warto później wziąć strzelectwo I i II, oraz pogromcę. Build możemy uzupełnić o znajdowanie drogi (ja w dwóch ostatnich misjach miałem siodło szybkiej podróży, więc nie było takiej potrzeby). Kończymy podbijając moc magią ciemności III oraz tajemną mocą I, II i III.

Poza samym rozwojem bohatera ważne są także jednostki. Należy pamiętać, że nasza siła czarów zwiększa jednostkom obrażenia typu magicznego, czyli takie jakie zadaje zjawa, licz i tkaczka w postaci pajęczej (dystansowej). Zatem w jej armii 100 zjaw zada więcej obrażeń niż 150 ghouli o czym warto pamiętać. To co warto także zrobić na początku 3-iej i 4-tej misji, to wybudowanie ołtarzu wiecznej niewoli, który pozwala nam ponownie rekrutować jednostki, które straciliśmy w bitwie. Mimo, że kosztuje to trochę więcej, to mi osobiście i tak złota nie zabrakło, a jednostki się przydały (zwłaszcza lisze, które przeciwnik lubił mi wykańczać).


IP: Zapisane
JarOak

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 18 Stycznia 2014, 12:53:37 »
Witam po raz pierwszy na forum :).

Niedawno zakupiłem herosów 6 (oprócz kilku godzin spędzonych nad 4 nie miałem do czynienia z tą serią). Kampanie przechodzę od początku i jestem w 3. misji kampanii Nekropolis. Anastazją gram w profesji magii i na drodze krwi. Piszę ten post, gdyż zastanawia mnie fakt, że nigdzie nie znalazłem propozycji build'u, który sobie wymyśliłem:
link

Grę przechodzę bazując praktycznie na kilku skillach: najpierw niszczę wiele grup jednostek, zazwyczaj zostawiając najsilniejszą: chain lighting, circle of winter + skill od magii krwi. Potem najsilniejszą niszczę za pomocą Implosion + ewentualnie lighting bold.
Tak więc bazuję na prostych czarach ofensywnych, wzmacnianych jak widać skillami pasywnymi rozdanymi do maksimum z każdej ze szkół, z których korzystam ze skill'ów + dodatkowo arcan exaltation I + II + III. Cały czas kładłem nacisk by budować postać pod jak największą ilość mocy magicznej. Gram na poziomie trudnym i praktycznie każdą potyczkę (oprócz starć z innymi bohaterami oczywiście) przechodzę bez straty jednostki. W międzyczasie ożywiam jednostkę (tak jednostkę - gdyż gracz komputerowy skupia swoje ataki zazwyczaj na jednej jednostce) za pomocą zdolności nekromancji + leczenie od zjaw. Pozdrawiam


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.094 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry