Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
HoMM3 Damage kalkulator, symulator (Czytany 3996 razy)
p_romm

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5

Zobacz profil
« : 21 Stycznia 2019, 13:58:49 »
Hej,
stworzyłem kalkulator/symulator do obliczania obrażeń w HoMM3, dostępny jest pod adresem:

http://homm3.plazacraft.com/damagesymulator/

komentarze mile widziane :)


IP: Zapisane
Baronus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 21 Stycznia 2019, 21:54:54 »
Zawsze sie przyda. Jednak dla obliczania wartosci jednostek najcenniejsza jest srednia. Warto tez ja uwzglednic.


IP: Zapisane
p_romm

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 21 Stycznia 2019, 22:28:17 »
W sensie ze średnia zadanego damage?
E.g. min 30, max 50 a zatem srednia 80/2 czyli 40


IP: Zapisane
Baronus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 23 Stycznia 2019, 22:07:52 »
Jako opcvje typu ,,uzyj srednich obrazen". Tak bo wtedy jest najlepsza informacja o wartosci jednostki a jak masz gorne i dolne to przypadek duzo moze zmienic. Za kazdym razem inny wynik. To samo z efektami  magicznymi i umiejetnosciami srednia tez jest wartosciowa ale to moze byc trudne. Typu. zamiast 20% szans na podwojne obrazenia 120% obrazen. Matematycznie to samo.
 Jesli masz czas oczywiscie.


IP: Zapisane
p_romm

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 24 Stycznia 2019, 14:30:46 »
Jako opcvje typu ,,uzyj srednich obrazen". Tak bo wtedy jest najlepsza informacja o wartosci jednostki a jak masz gorne i dolne to przypadek duzo moze zmienic. Za kazdym razem inny wynik.

Pomyśle jakby to mozna zaprezentować, żeby nie zwiększać nadmiernie ilości kolumn, możliwe też ze zmienie obecne bo z tego co widzę to o ile dobrze się prezentują w excelu to na www będzie chyba lepiej je połączyć.

To samo z efektami  magicznymi i umiejetnosciami srednia tez jest wartosciowa ale to moze byc trudne. Typu. zamiast 20% szans na podwojne obrazenia 120% obrazen. Matematycznie to samo.


Za tą opcją to raczej nie jestem, bo dodawanie tych procentów mocno zniekształci obrazenie, w tym przypadku średnia dla walki będzie mało adekwatna. W obecnym momencie użytkownik sam może zdecydować czy dodać czy nie daną opcję (luck, double damage, justing bonus).
Moze również utworzyć dla atakującego dwie te same creatures z różnymi opcjami i dzięki temu będzie wiedział np. co się stanie jak zadziała luck a jak nie.

Wiadomość doklejona: 24 Stycznia 2019, 21:15:46
Jako opcvje typu ,,uzyj srednich obrazen". Tak bo wtedy jest najlepsza informacja o wartosci jednostki a jak masz gorne i dolne to przypadek duzo moze zmienic. Za kazdym razem inny wynik.

Done.
Mysle ze jeszcze dodam srednio kto powinien wygrać po ilu rundach.


« Ostatnia zmiana: 24 Stycznia 2019, 21:15:46 wysłane przez p_romm » IP: Zapisane
Baronus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 25 Stycznia 2019, 22:46:42 »
Znakomicie. O umiejetnosciach i zakleciasch trzeba by pomyslec. Nie widze jednak innej opcji niz tak jak mowilem dodac 20% obrazen co ture zamiast 20% szans na podwojne.


IP: Zapisane
p_romm

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 26 Stycznia 2019, 11:35:13 »
Znakomicie. O umiejetnosciach i zakleciasch trzeba by pomyslec. Nie widze jednak innej opcji niz tak jak mowilem dodac 20% obrazen co ture zamiast 20% szans na podwojne.

Dodałem symulacje całej walki gdzie widać kto wygra po ilu rundach.
Genralnie umiejętności creatures są zaszyte w grze (widać to w pliku World Definition.xml). Zdolności bohaterów i secondary skill dodajesz po kliknieciu na attacker/defender.

Gwoli scislosci, na tą chwilę jedyne zdolności uzależnione od parametrów to Death Blow albo Justising bonus. Aby to uaktywnić klikasz na Creature i dodajasz Param, nastepnie z nazwy wybiersz co i jako wartość podajesz 1 (dla Death Blow) lub liczbę hex-ów dla Justing bonus.




IP: Zapisane
p_romm

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 5

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 29 Stycznia 2019, 17:49:57 »
Dodałem przykłady dla walk pomiedzy creatures 1 i 2 levelu, oraz dodatkową opcję symulacji w której widać kto wygrywa z kim (dzięki temu łatwo porównać jednostki np. z danego poziomu)


IP: Zapisane
Baronus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 105


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 31 Stycznia 2019, 23:21:50 »
Rozne opcje mozna dodac. Najwyzej ktos nie skorzysta.


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.035 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry