Tawerna.biz - Forum

Świat HoMM => Seria HoMM ogólnie => Wątek zaczęty przez: Loczek w 22 Stycznia 2018, 17:07:05



Tytuł: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 22 Stycznia 2018, 17:07:05
Inspiracja z Sb, temat który wielu z was pozwoli opowiedzieć co według was powinno się zmienić/zajść by seria odżyła i Ubi doinwestowało tak znaną klasykę.



Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Reuel w 22 Stycznia 2018, 18:08:07
  Kluczowa kwestia, która mogłaby gwarantować powrót serii HoMM to rzecz dość niezależna od Ubi, mianowicie, musiałaby przede wszystkim wrócić moda na strategie. Obecnie ciężko o tym mówić, jednak pojawia się światełko w tunelu w związku z zapowiedzią Age of Empires 4. Jeżeli król by przywrócił strategie do łask mówilibyśmy o kwestii powrotu Heroes nie jako o marzeniu, a wręcz pewniku. Nawet jeśli Ubi by się nie zdecydowało, ktoś mógłby się zainteresować i nabyć prawa do marki (z tym, że wtedy mamy do czynienia z grą niezależną i niekoniecznie dużym budżecie). W kwestii budżetu na grę HoMM kluczowa będzie sprzedaż gier strategicznych, bo jeśli takie AoE 4 się nie sprzeda, to co dopiero mówić o jednak dość niszowej serii, której poświęcony jest ten portal?

  No ale jeśli patrzymy niezależnie od tych kwestii i po prostu rozpatrujemy, co Ubi musi zrobić żeby gra okazała się sukcesem, to przede wszystkim trzeba serię "Mocy i Magii" przenieść na realia ówczesnego tworzenia gier. Przede wszystkim strona techniczna, że tak to nazwę, czyli marketing, optymalizacja i stały content.

  Początki ku rozwinięciu marketingu odnośnie serii HoMM miały miejsce już przy dodatku Dzikich Hord, gdzie mieliśmy zapowiedź wideo dodatku, potem zaś już o wiele ładniejsze trailery CGI dla HVI i HVII. Jednak... to trochę mało. Ubi musi się naprawdę wysilić by sprawę nagłośnić, tak żeby dotarła do nawet najstarszych fanów. To oznaczałoby pełną kampanię reklamową, która byłaby prawdopodobnie większa od samego budżetu gry.

  Następna kwestia, czyli optymalizacja i przekonanie przez Ubi graczy, że firma naprawdę chce zrobić dobry produkt. Druga kwestia jest bardzo potrzebna po pełnych baboli częściach poprzednich, które z tego co wiem nie były dokładnie załatane. To były kwestie, które dość mocno kładły sprzedaż poprzednich części. Teraz od początku musi być silna zapowiedź optymalizacji przez okres co najmniej paru lat.

  Kolejna rzecz, bezpośrednio łącząca się ze stałą optymalizacją w świecie dzisiejszych gier jest stały napływ nowego contentu, pełnego oryginalnej treści w postaci nowych kampanii, frakcji, artefaktów, elementów dekoracyjnych, itp. Dzięki temu wilk będzie syty i owcza cała, zaś sprawa tu jest o tyle prosta, że nieinwazyjne przesadnie dodatki to nie taka trudna sprawa jeśli chodzi o strukturę tego typu gry.

  Ostatecznie co by nie zrobić gra musi się bronić pod względem tego jaka jest już od początku, zarówno pod względem przystępnej mechaniki, satysfakcjonującej rozgrywki, a kończąc na bogatej treści fabularnej, która jest wręcz ostatnio sygnaturą gier mniejszychm ale jednak zapełniających swoją mimo wszystko nie dość efektowną strukturę "efektowną" treścią (w końcu się nie oszukujmy, nawet jak Ubi wywali trochę kasy na tę markę, to nie będzie to wciąż porównywalne z flagowymi markami firmy jak AC chociażby). Tutaj leży nie mniejsze wyzwanie niż w poprzednich punktach, Ubi bowiem musi znaleźć przysłowiowy "złoty środek" między tradycją serii a modernizacją gatunku strategii turowych.

No dobra, tyle ode mnie. Tak czy siak się mocno rozpisałem. Mam nadzieję, że komentarz będzie warty uwagi :D


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 22 Stycznia 2018, 19:25:13
Największym problemem serii m&m jest to, że brak jest ciekawego uniwersum, który sprawiałby, że ludzie chcieliby do niego wracać. Mieliśmy Ashan, Enroth czy Axeoth, jedne było gorsze, drugie lepsze, aczkolwiek niewielu się tymi uniwersami interesowało. Dla większości graczy liczyła się wyłącznie mechanika i gameplay. Dlatego ci gracze po prostu wrócą sobie do h3 czy h5, jeśli zechcą, bo one zawsze będą "lepsze" pod względem grywalności niż jakakolwiek następna część, nawet jeśli obiektywnie te nowe będą lepiej zbalansowane i bardziej rozbudowane.

Według mnie, ubi powinno zacząć od nowego, ciekawego uniwersum. Połączyć różne podgatunki fantastyki w spójną całość czy inne rzeczy.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 24 Stycznia 2018, 12:04:57
Ubi to nie bardzo cokolwiek robiło, jeśli nie szkodziło jak z Black Hole. Robił kto inny.
Jeśli ma być gra podobna do klasyki to musi to robić Jon VC. Jego dzieło w końcu! Może jakaś zbiórka itd. Nie na zasadzie produkcji jak Ubi. Grafika musi być ładna ale niekoniecznie tak nampompowana żeby najnowsze komputery siadały. Może być i 2D byle rozgrywka była znakomita. I nie musi być kopią HIII.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Sokolvip w 24 Stycznia 2018, 16:56:39
Powrót Age of Empires 4 i niedługo Definitive Edition Age of Empires 1 mogą pomóc, ale myślę żeby to zadziałało musiałaby zmienić się forma. Zobaczcie, że nawet Blizzard niedawno udostępnił za darmo multiplayer Starcrafta 2. Trzeba by było od podstaw skonstruować sposób rywalizacji między graczami w sieci, żeby ta gra była traktowana jak coś przy czym warto dłużej posiedzieć. Powiedzmy sobie szczerze. Im nowsza część tym mniej godzin da radę przy niej wysiedzieć. H6 i H7 można pograć żeby ograć kampanie i kilka map po czym gra umiera. Nie ma tego co miała też trójka czyli losowo generowanych map. To jest też jeden z powodów długiej żywotności trójki a także Age of Empires 2 które w podstawowej wersji ma tyle seedów map, że żeby w nie wszystkie zagrać trzeba by spędzić kilkadziesiąt tysięcy godzin.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 26 Stycznia 2018, 18:14:39
Herosy Ubi były po prostu bardzo przeciętnymi grami. HVI może miała szansę na wybitność ale ją rozwalili. Nie ma tego klimatu co NWC. Do pogrania trochę i zapomnienia. Nie to co HIII czyli gra na zawsze. A nawet II i IV z tym, że już dla mniejszej grupy. Dlatego myślę, że ten klimat może tylko stworzyć dawny zespół z NWC. Creature Quest jest malutkim ale dowodem, że może on wrócić.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 27 Stycznia 2018, 22:53:13
Jak dla mnie problemy to średnie VI i VII, które nie powalają mechaniką, za to mogą się pochwalić niesamowitymi bugami - zwłaszcza VI, która była niegrywalna przez pierwsze parę miesięcy.

Nie są to może gry złe, ale takiej V, to do pięt nie dorastają, a V, to jak wiadomo ulepszona III. W sumie myślę, że dobrze byłoby zrobić część taką jak V, z paroma rzeczami z VI i VII. Przede wszystkim bardziej słuchać fanów i zrobić grę, w którą dobrze ciśnie się z kumplami i przede wszystkim ma przyjemny gameplay.

Jak patrzę na VI i VII, to w stosunku do Dzikich Hord widzę duży regres. Chociaż taka VI nawet się broni fabułą kampanii. To VII... Wspaniałe i nieruchome modele, brzydkie drzewka miast, fabuła boląca w mózg i gra, która jest tak łatwa, że klikałam losowe rzeczy na Trudnym, a przeciwnik nie miał szans. No, te gry są takie nijakie.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Sojlex w 29 Stycznia 2018, 20:37:38
Myślę że każdy ma po trochu racji:
Sylu: bo przy dobrej fabule można wybaczyć pewne niedociągnięcia, a ilu ludzi tyle wizji na mechanikę, fabułę, rozwój, sam gameplay;
Reuel: Mechanika, no i popyt na strategi. Bez tego choćby najlepsza fabuła nie ma szans się obronić.
Cahan: Tak, powiedzmy że AI nie może być kompletnie bezużyteczne.

Co ode mnie? Przede wszystkim przemyśleć mechanikę. Skupić się na opiniach graczy co do tego momentu było uważane in plus, a co in minus. Wydaje mi się że dobrą opcją byłoby częściowe wprowadzenie tego systemu głosowania co był w przypadku H7, ale PO wyjściu podstawowej gry, jako głosowanie jaką frakcję gracze chcieliby zobaczyć w dodatku. Poniekąd przyjemny manewr w stronę graczy, a przynajmniej tak mi się wydaje.
Kolejną rzeczą, ad mechaniki, to wydaje mi się że pomimo części wad drzewko z H6 nei było takie złe - prawda, lepiej by było gdyby czary nadal były do wykupienia w mieście, ale te najpotężniejsze czy wzmocnienia istniejących zaklęć - czemu by nie wybierać ich jako talent bohatera?


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: LohiMP w 30 Stycznia 2018, 02:21:12
W zeszłym roku minęło 10 lat od wydania ostatniej naprawdę dobrej i wnoszącej powiew świeżości części Heroes. Od tego czasu twórcy miotają się od jednego chybionego pomysłu do drugiego i nic nie wskazuje na to aby ta tendencja miała się odwrócić. Seria umiera na życzenie jej twórców - porażka kolejnych części jest wypadkową błędnych decyzji podjętych przy projektowaniu kolejno HVI jak i HVII. Nic dziwnego, że UBI postanowiło zakończyć współpracę z Limbic Entertainment, skoro nie potrafili naprawić karygodnych błędów Black Hole Entertainment. Niestety błędy Limbic (a wcześniej o wiele poważniejsze Black Hole), a w efekcie kiepska sprzedaż tylko utwierdziły UBI, że nie ma sensu w to inwestować, bo to wywalanie pieniędzy w błoto. Serię mogłoby uratować jedynie powierzenie stworzenia kolejnej części w ręce nowego studia, które stanęłoby przed niełatwym zadaniem podbicia zarówno serc nowych graczy jak i zadowolenia starych wyjadaczy. Inaczej mówiąc, musieliby połączyć w sobie wszystkie najlepsze cechy najlepszych części (czyli III i V) oraz nieliczne dobre rozwiązania z VI i VII, a przy okazji nie popełnić żadnych poważniejszych błędów.
Niestety na razie nic nie słychać w temacie drugiego dodatku do H7, a co dopiero myśleć o jakimkolwiek HVIII i dalszej przyszłości. Chciałbym się mylić, ale na tą chwilę naprawdę czarno to widzę i obawiam się, że historia serii na wiele lat (albo i na zawsze) zatrzyma się na pierwszym dodatku do HVII...


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 30 Stycznia 2018, 03:32:04

Niestety na razie nic nie słychać w temacie drugiego dodatku do H7, a co dopiero myśleć o jakimkolwiek HVIII i dalszej przyszłości. Chciałbym się mylić, ale na tą chwilę naprawdę czarno to widzę i obawiam się, że historia serii na wiele lat (albo i na zawsze) zatrzyma się na pierwszym dodatku do HVII...


Nic nie słychać, bo go nie będzie. Jeśli kiedyś pojawią się hirki VIII, to będzie cud.

Hirki VII co prawda niektórym się podobały, ale ogólnie finansowo chyba okazały się klapą większą niż VI - choćby przez durne AI i nijakość gry. Mój kot dałby radę przejść kampanię.

Jeśli będą hirki VIII, to niech robią je Rosjanie. Oni lepiej czają tę serię.

I błagam, niech wróci pasek inicjatywy. I niech to wszystko będzie jakieś takie bardziej różnorodne.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 30 Stycznia 2018, 14:02:24
To nie Black Hole miało głupie pomysły tylko Ubi! Co zniszczyło Black Hole! Ubi żadnej czesci nie zrobilo! Zawsze podwykonawcy! Tylko im stawiali warunki! To byla ich ,,tworczosc". W ogole Ubi jest niepotrzebne. Niech gra wroci do Jona po prostu! Twórca zrobi najlepiej.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: LohiMP w 30 Stycznia 2018, 15:25:48
Jeśli będą hirki VIII, to niech robią je Rosjanie. Oni lepiej czają tę serię.

Amen!
Ruscy już raz uratowali serię po dramatycznej porażce jaką było Heroes IV, to najwyższa pora aby zrobili to ponownie. Z chęcią zobaczyłbym jak z tematem poradziłoby sobie 1C Company, bo nowe King's Bounty wyszło im zajebiście.


I błagam, niech wróci pasek inicjatywy. I niech to wszystko będzie jakieś takie bardziej różnorodne.

Dokładnie, różnorodność to coś czego bardzo brakuje nowym częściom Heroes.

Wiadomość doklejona: [time]30 Styczeń 2018, 16:15:31[/time]
To nie Black Hole miało głupie pomysły tylko Ubi! Co zniszczyło Black Hole! Ubi żadnej czesci nie zrobilo! Zawsze podwykonawcy! Tylko im stawiali warunki! To byla ich ,,tworczosc". W ogole Ubi jest niepotrzebne. Niech gra wroci do Jona po prostu! Twórca zrobi najlepiej.

Fakt, nie wnikałem do tej pory w historię powstania HVI, ale teraz trochę poczytałem wypowiedzi byłych pracowników BH i jeśli nawet połowa z tego co piszą jest prawdą, to żywiona przeze mnie od dawna pogarda dla UBI osiągnęła właśnie masę krytyczną!  :wsciekly:
Jednocześnie przepraszam BH i Limbic, że posądziłem ich o spieprzenie serii.  :zarumieniony:
Też uważam, że UBI jest w tym wszystkim elementem zbędnym, ale z drugiej strony w dzisiejszych czasach nie zrobi się gry z epickim rozmachem bez gigantycznego budżetu - a tym niestety mniejsze studia nie dysponują i wychodzi jak wychodzi.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Reuel w 30 Stycznia 2018, 20:50:03
Cytuj
Jeśli będą hirki VIII, to niech robią je Rosjanie. Oni lepiej czają tę serię.

Zależy jacy Rosjanie mają to robić. Wy może nie pamiętacie, jednak główny konkurent M&M czyli seria Disciples była grzebana wraz z całym swoim potencjałem przez rosyjskie studio Akella, które wydało Disciples III z dodatkami. To brak konkurencji właśnie przyczynił się z tego co pamiętam do tak szybkiego wydania H6 (w końcu Ubi chciało pewnie przejąć niezadowolonych fanów marki konkurenta), a jego klapa doprowadziła do praktycznego odbicia się nowych fanów od tego gatunku. Dopiero seria Endless Legend przywracała strategiom turowym fantasy jakieś miejsce w świecie gier zdominowanym przez sandboxy, moby i obecny trend- ten Battle Royale czy jak to tam ma (Pugb :P). Endless Legends wykorzystuje jednak inne atuty niż te, których oczekuję od gry z serii M&M. Gra była mocno złożona i bazowała na ekonomii i rozwoju bazy, choć walki armiami i bohaterowie też odgrywali tam istotną rolę.

Cytuj
Amen!
Ruscy już raz uratowali serię po dramatycznej porażce jaką było Heroes IV, to najwyższa pora aby zrobili to ponownie.

Wybaczcie, jednak jako fan ten części czuje się zobowiązany ;P :
(https://1.bp.blogspot.com/-v2KyFTO5v24/WL2-gnNyJGI/AAAAAAAAC3A/UNhb7s3DIJwp9iT5Jbo6rm5YLKnvPbQ-ACLcB/s1600/asr.png)

Cytuj
I błagam, niech wróci pasek inicjatywy. I niech to wszystko będzie jakieś takie bardziej różnorodne.

Zależy co masz na myśli przez różnorodne, choć podejrzewam że chodzi o jednostki frakcji, które w imię poczucia ich integralności były mocno podobne kolorystycznie i się z sobą zlewały. Ja osobiście mam takie zdanie, że zależy do jakiego stopnia to pociągniemy, bo taka Przystań w HVI, którą niedawno grałem wydaje się naprawdę dobrze ze sobą komponować. Główne zarzuty tu się chyba tyczyły Lochu jeśli dobrze pamiętam i chyba rzeczywiście tak było, będę musiał sobie przypomnieć ich wygląd by sprawdzić.

Z drugiej strony mam wrażenie, że Heroes VI jest różnorodny tam gdzie być nie powinien. Mnóstwo ozdobników w samym menu przy jednoczesnej jego minimalizacji, sprawiło, że zniszczony został przystępny infersis, który był kluczem sukcesu HV. Tam nie musiałeś niczego długo szukać. Druga sprawa, to z jednej strony ta gra niby jest bardziej casualowa, a z drugiej bardziej skomplikowana mechaniką niż było HV, co jest lekkim paradoksem. Dawniej nie miałem problemów z orientacją jaki element czemu służy, zresztą na sb macie moją rozmowę z Sojlexem na ten temat, możecie poczytać póki nie zniknie.

Cytuj
Niestety na razie nic nie słychać w temacie drugiego dodatku do H7, a co dopiero myśleć o jakimkolwiek HVIII i dalszej przyszłości.
Wydanie nowej gry z serii jest o wiele bardziej prawdopodobne od nowej gry. Przede wszystkim H7 bardzo słabo się sprzedało i jest to praktycznie martwa gra. Polecam sprawdzić statystyki odnośnie ilości opinii na steamie na temat dodatku. Ilość jest zatrważająca, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że gra jest skierowana przede wszystkim pod Uplay.
Cytuj
Fakt, nie wnikałem do tej pory w historię powstania HVI, ale teraz trochę poczytałem wypowiedzi byłych pracowników BH i jeśli nawet połowa z tego co piszą jest prawdą, to żywiona przeze mnie od dawna pogarda dla UBI osiągnęła właśnie masę krytyczną!  :wsciekly:

Cieszę się, że się wgłębiłeś w temat, bo dla każdego zorientowanego widać było jak na tacy, że tam były bardzo duże błędy Ubi i ich pazerności. Z drugiej strony, nie wylewałbym takiego wiadra pomyj na Ubi, bo mimo wszystko to Ubi dostarczyło jedną z lepszych części serii jaką jest Heroes V, do tego jest to firma, która jak praktycznie każda trochę kombinuje by osiągnąć zysk, jednak nie jest to taki zły wydawca. Ostatnie AC udowadnia, że Ubi potrafią wciąż robić bardzo dobre gry. Dodatkowo firma ta ma budżet wystarczający spokojnie na wykreowanie samej gry i kampanii reklamowej wokół niej bez większego problemu. Niezależność taka jest dużą zaletą, bo gdyby gra dostała się w ręce fanów bałbym się, że zrobią z tego Heroes III v2.0, zamiast pociągnąć serię w jakimś nowym kierunku, który zjedna mu nowych fanów, a nie tylko starych fatalistów, co nie umieją docenić innej gry z serii (bez urazy, mówię o tym "betonie" niereformowalnym, który bardziej szkodzi serii niż pomaga).

Cytuj
Hirki VII co prawda niektórym się podobały, ale ogólnie finansowo chyba okazały się klapą większą niż VI - choćby przez durne AI i nijakość gry.
To AI było chyba naprawdę gwoździem do trumny, bo seria M&M mocno opiera się na wymagającej kampanii singlowej. Tego typu błędów nie można robić jeśli chce się osiągnąć sukces w tej niszy.



Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 30 Stycznia 2018, 21:35:13
Reuel, co do wyglądu, to jest to sprawa drugorzędna. W HVII jednostki praktycznie nie mają aktywnych umiejętności. Tylko pasywy, a i to dość nieciekawe. Trochę mi to kontrastuje z HV, gdzie prawie wszystko coś robiło i należało wiedzieć co robi, żeby nie dostać oklepu na wyższych poziomach trudności.

A tu (w HVII)? Strzela albo biega i bije. A coś innego robią dosłownie pojedyncze jednostki. W HVI było lepiej, przyznaję, ale i tak brakuje mi tu HV. I chętnie zobaczyłabym HVIII, które byłoby jak HV z paroma rozwiązaniami z HVI. Z VII może sobie wziąć jedynie flankowanie.

Artefakty też mało ciekawe.


I trochę gubię się przy tych przelicznikach szczęścia i morale. Po co takie duże te liczby? W ogóle nie ogarniam tych nowych przeliczników i jak to dokładnie działa.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: LohiMP w 31 Stycznia 2018, 00:10:43
Zależy jacy Rosjanie mają to robić. Wy może nie pamiętacie, jednak główny konkurent M&M czyli seria Disciples była grzebana wraz z całym swoim potencjałem przez rosyjskie studio Akella, które wydało Disciples III z dodatkami. To brak konkurencji właśnie przyczynił się z tego co pamiętam do tak szybkiego wydania H6 (w końcu Ubi chciało pewnie przejąć niezadowolonych fanów marki konkurenta), a jego klapa doprowadziła do praktycznego odbicia się nowych fanów od tego gatunku.

Disciples pamiętam jeszcze z czasów premiery pierwszej części, mniej więcej w podobnym momencie co Heroes 3. Nie przypadła mi do gustu w przeciwieństwie do H3, a później już nie śledziłem jej rozwoju. Ale jak widać Ruscy potrafią też serię spartolić, Heroesy akurat uratowali. Jakby za zrobienie H8 ponownie odpowiadał Nival to ja bym się wcale nie obraził. ;) Z tym, że musieliby dostać praktycznie wolną rękę od UBI bo inaczej byłaby powtórka z 6.



Dopiero seria Endless Legend przywracała strategiom turowym fantasy jakieś miejsce w świecie gier zdominowanym przez sandboxy, moby i obecny trend- ten Battle Royale czy jak to tam ma (Pugb :P). Endless Legends wykorzystuje jednak inne atuty niż te, których oczekuję od gry z serii M&M. Gra była mocno złożona i bazowała na ekonomii i rozwoju bazy, choć walki armiami i bohaterowie też odgrywali tam istotną rolę.


Problem w tym, że nawet najlepsza, najgenialniejsza, najładniejsza gra z gatunku strategii turowych zawsze będzie skazana na niszę, ponieważ gatunek który reprezentuje po prostu nie jest aż tak popularny i nic nie wskazuje aby miał się taki stać. Dlatego twórcy powinni tym przede wszystkim doceniać i słuchać oddanych fanów marki, a nie próbować przypodobać się szerokim masom. Bo nawet jeśli chwilowo się to uda (np. za sprawą świetnego marketingu) to koniec końców tylko niewielki procent zostanie z serią na dobre, a reszta pójdzie dalej grać w kolejne promowane nowości.
A samo Endless Legends muszę w końcu obadać, bo zbieram się do niego jak pies do jeża od jakiś 2 lat. ;)


Wybaczcie, jednak jako fan ten części czuje się zobowiązany ;P :
(https://1.bp.blogspot.com/-v2KyFTO5v24/WL2-gnNyJGI/AAAAAAAAC3A/UNhb7s3DIJwp9iT5Jbo6rm5YLKnvPbQ-ACLcB/s1600/asr.png)

Możesz to nazwać jak chcesz, ale faktom nie zaprzeczysz. H4 mogło być odrodzeniem 3DO, a okazało się ostatnim gwoździem do trumny. Oczywiście można lubić tą część - co się komu podoba. ;)


Druga sprawa, to z jednej strony ta gra niby jest bardziej casualowa, a z drugiej bardziej skomplikowana mechaniką niż było HV, co jest lekkim paradoksem.

Niekoniecznie to paradoks. Moim zdaniem najlepsze gry strategiczne to takie, które można podpiąć pod kategorię "easy to learn, hard to master" - idealnym przykładem takiej gry są szachy. Heroes 5 też całkiem nieźle się do tej kategorii wpisuje, dlatego z pozoru mniej złożona mechanika nie musi wcale oznaczać mniej złożonej rozgrywki.



Cieszę się, że się wgłębiłeś w temat, bo dla każdego zorientowanego widać było jak na tacy, że tam były bardzo duże błędy Ubi i ich pazerności. Z drugiej strony, nie wylewałbym takiego wiadra pomyj na Ubi, bo mimo wszystko to Ubi dostarczyło jedną z lepszych części serii jaką jest Heroes V, do tego jest to firma, która jak praktycznie każda trochę kombinuje by osiągnąć zysk, jednak nie jest to taki zły wydawca. Ostatnie AC udowadnia, że Ubi potrafią wciąż robić bardzo dobre gry. Dodatkowo firma ta ma budżet wystarczający spokojnie na wykreowanie samej gry i kampanii reklamowej wokół niej bez większego problemu. Niezależność taka jest dużą zaletą, bo gdyby gra dostała się w ręce fanów bałbym się, że zrobią z tego Heroes III v2.0, zamiast pociągnąć serię w jakimś nowym kierunku, który zjedna mu nowych fanów, a nie tylko starych fatalistów, co nie umieją docenić innej gry z serii (bez urazy, mówię o tym "betonie" niereformowalnym, który bardziej szkodzi serii niż pomaga).

H5 to przede wszystkim dzieło Nival, UBI należy jedynie podziękować, że się zbytnio nie wpieprzało w produkcję ze swoimi durnymi pomysłami na "pchnięcie serii do przodu". O ile nie mam nic przeciwko rozwojowi serii, o tyle sprzeciwiam się niszczeniu na siłę i tak naprawdę bez żadnego uzasadnienia znaków charakterystycznych serii (jak chociażby 7 zasobów, ekrany miast itp.). Oczywiście nie chciałbym po prostu kolejnego wydania Heroes 3 w ładniejszej oprawie graficznej - aż takim fundamentalistą nie jestem. ;)
Jestem jak najbardziej za rozwojem serii, ale rozwojem z głową a nie na zasadzie "zmieniać dla samej zmiany" - nie tędy droga.
Rozwojem we właściwym kierunku było np wprowadzenie paska inicjatywy w H5, przejście od heksów na kwadraty (chociaż pamiętam, że to rozwiązanie wzbudzało swego czasu spore kontrowersje).








Wiadomość doklejona: [time]31 Styczeń 2018, 00:22:22[/time]
I trochę gubię się przy tych przelicznikach szczęścia i morale. Po co takie duże te liczby? W ogóle nie ogarniam tych nowych przeliczników i jak to dokładnie działa.

Ja to zawsze rozumiałem w ten sposób, że liczba przy cechach przeznaczenie i przywództwo oznacza procentową szansę na zadziałanie danej zdolności. Czyli np przywództwo 38 oznacza, że statystycznie w 38 na 100 akcji wejdzie nam premia od morale.
Ale mogę się mylić - jeśli jest inaczej niech ktoś mnie poprawi. W sumie to w H6 i H7 grałem tylko kampanię, a i to bez jakiegoś szczególnego zaangażowania więc całkiem możliwe, że źle to interpretuję. ;)


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 01 Lutego 2018, 13:32:02
Ciekawe jest to, że w h5 miało się od 0 do 5 szczęścia i człowiek wiedział, jaki to procent szans na zadanie szczęśliwego ciosu. A w h6 i h7 pojawia się dużo bardziej jasny i oczywisty system, który jasno mówi, że np. 20 szczęścia to 20% szans na zadanie szczęśliwego ataku, i ludzie wariują XD

Akurat system w h6 i h7 uważam za rozsądniejszy, gdyż w piątce uzbierać 3 punkty z artefaktu to nie problem. Najsłabsze artefakty dają 1 pkt, tj. 10%. W późniejszych częściach wydaje mi się to lepiej zbalansowane.

Co do animacji. Wystarczy porównać sobie implozję z h5 z tą z h7. 10 lat różnicy i taki regres.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Sokolvip w 01 Lutego 2018, 14:17:28
Pewnie to nic nie da, ale co szkodzi napisać list (taki stary papierowy, wręcz archaiczny) do Ubisoftu z zapytaniem co dalej z ta serią i czy w ogóle wyjdzie dodatek do Heroes 7. Powiem wam, że miałem w liceum zadanie na angielskim aby wysłać do jakiejś dużej firmy list pisany odręcznie i rzeczywiście firmy odpisują na takie listy żeby nie powiedzieć, że zwykle udzielają w takich listach więcej informacji niż jest ogólnie dostępne w internecie. Powinniśmy też starać się pokazać Ubisoftowi, że seria dalej ma fanów.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Veselar w 01 Lutego 2018, 23:20:03
H5 to przede wszystkim dzieło Nival, UBI należy jedynie podziękować, że się zbytnio nie wpieprzało w produkcję ze swoimi durnymi pomysłami na "pchnięcie serii do przodu". O ile nie mam nic przeciwko rozwojowi serii, o tyle sprzeciwiam się niszczeniu na siłę i tak naprawdę bez żadnego uzasadnienia znaków charakterystycznych serii (jak chociażby 7 zasobów, ekrany miast itp.).

Jeśli idzie o szczerość - tamten Ubisoft, nie był tym samym Ubisoftem który jest teraz. Nie miał tych wielkich marek, takich jak AC i Far Cry, nie robił ich masowo, a jak wiadomo gdy gry zaczynają być robione masowo i wychodzić "co chwilę" (patrzę na AC), to cóż zaczynają się robić nudne.

Co do Heroes, szczerze nie grałem w żadną część od czasów Dzikich Hord. Być może oszczędziłem sobie pieniędzy i nerwów. Mniejsza o to - moim zdanie seria Heroes powinna umrzeć, przynajmniej na kilka(naście?) lat. Wpadka która znowu ją wkopała do grobu, raczej zbyt szybko nie zostanie zapomniana a także nie zanosi się na to by strategie miały powrócić do łask. Innymi słowy - Heroes za kilka lat, robione przez studio mające wolną rękę i mające kontakt z fanami/szanujące ich pomysły.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 03 Lutego 2018, 03:53:45
Ja tam się nie zgodzę, że seria powinna umrzeć na kilkanaście lat. Bo tak naprawdę wkopało ją to jak wyglądała VI w dniu premiery i przez pierwsze parę miesięcy.  Przy VII gracze poszli po rozum do głowy i kupowali później. I chyba słusznie, bo bugi, bugi, gra robiona na "odwal się". Poza tym o tych grach za dużo dobrego powiedzieć niestety nie można.

Może i hirołsy to gry dość niszowe, ale jakby VIII zrobił ktoś, kto czai klimat, czai mechanikę, dorobił przyjemną fabułę i żeby graficznie gra się wyróżniała... Myślę że wierni fani by kupili, a jeśli ich recenzje byłyby pozytywne, to kupiliby i inni. Na zasadzie "ciekawa gra, wygląda fajnie, a se kupię i zobaczę".

To nawet nie musi być super drogie i z grafiką lvl Wiedźmak 3, bo nie o to chodzi w hirkach. To ma być przejrzyste, czytelne, estetyczne i mieć przyjemną oraz różnorodną mechanikę. I AI które nie oszukuje jak w VI i nie jest tak durne jak w VII.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Baronus w 04 Lutego 2018, 22:58:36
Co do Rosjan zrobili dobre H5 i dobre KB. Co do Disciples 3 popełnili błąd strategiczny. Zrobili pole bitwy jak w Herosach zrywając z tradycją! To po prostu półherosy! Tak się nie robi! Bo gra ma już twardy inny system! Swoisty! I chyba za dużo włożyli kasy, a nie ma takiego rynku. Ale się starali! To nie Ubi! Raczej jak Black Hole... Akurat D nie lubię z uwagi na paskudną otoczkę tej mechaniki. Lubię gry ładne po prostu. W D fajna jest tylko mechanika.

Z uwagi na mały rynek strategi 500 tys. sprzedaży to sukces. Zatem gra nie może być droga. Najlepiej 2D bez animacji przybliżających na polu bitwy, które kosztują a są tylko ozdobą. Gra powinna mieć potężną AI za to! Dużo frakcji i miast, nawet i ze 25 miast po 25 jednostek czyli 625! Kosztem nawet prostych animacji. Jak w Creature Quest. Byle system umiejętności był bogaty. Grafika ma być piękna ale nie super nowoczesna technologicznie. Podobnie system artefaktów, magii, alchemii. Swietny generator map losowych. Duzo roznych budowli na mapie.

Jednym slowem. Piekna grafika, muzyka, tekst i znakomity system gry ze swietnym AI kosztem nowoczesnych rozwiazan technologicznych, na ktore nie ma kasy.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Calanthe w 20 Sierpnia 2018, 17:18:29
Seria powinna trafic przede wszystkim w ręce innego wydawcy niż UbiSoft, ktory ma wobec niej skrajnie idiotyczne pomysły.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Roya w 03 Kwietnia 2019, 09:31:01
Moja idealna wizja bylaby taka, że zespol zlozony z oryginalnych tworcow zaklada wlasne studio, zdobywa prawa do marki i organizuje zbiorke na Kickstarterze w celu ufundowania kontynuacji.


Tytuł: Odp: Przyszłość serii M&M - spekulacje
Wiadomość wysłana przez: Halon w 29 Września 2020, 23:48:19
Oto moja wizja przyszłości heroes.
Otóż widziałbym gry w stylu warcraft, starcraft tyle że o poszczególnych frakcjach o tytule Heroes Epoch.
I tak 1 część była by o frakcji forge
Heroes Epoch 1 Ancients
są 3 frakcje: Eden Dominum (ludzie), Lirian Corporations i Robotics
fabuła:
Po zniszczeniu Ziemi w wojnie z Hierarchy ludzie odnaleźli nową planetę do zamieszkania, jest nią Eden. Niestety odnalazły ją Roboty pragnące zniszczyć ludzi. Tylko one wiedzą że to początek czasu i ludzie tu przybyli staną się starożytnymi którzy opanują kosmos. Na pomoc ludziom
przybywają Lirianie z Wszechkorporacji których planeta została stworzona
z antymaterii kupionej przez Ziemianina. Tą planetą Lirianie uciekli
z Liry która była pogrążona w wojnie wywołanej przez anioły.
Tak księżyc kupiony stał się ich bazą-statkiem. Wraz z flotą odwiedzili
po kolei Ziemie, Eden i planetą Heroesa przenosząc ludzi do świata
heroes.

Heroes Epoch 2 Lira
o frakcji Zimna
są 3 strony: Lodowi Nieumarli, Krasnoludy, Śnieżne elfy
Opowiada o tym jak Krasnoludy i Śnieżne elfy próbują się
wydostać z Liry na świat Heroesa. W zadaniu przeszkadzają
im Nieumarli którzy pragną by wszystko zginęło.

Heroes Epoch 3 Era Plancka
o frakcji Przodków
są 3 strony: Plancki (Praludzie o różowym kolorze skóry),
Elfy pierwotne (o złotym kolorze skóry)
Cyberpunki (pół-ludzie, pół-maszyny)
Fabuła:
Na światach Wszechkorporacji panuje chaos, coraz częściej
spotyka się wyznawców Slaneeshy. Ludzie z wszechkorporacji
robią eksperymenty z tajemniczą substancją pochodzącą
podobno z nieba tak tworzą Plancki. Ludzi którzy są odporni
na moc zepsucia slaneesha. Wkrótce rozpoczyna się
większą produkcje plancków. Ale to się nie podoba wyżutką
zwanym Cyberpunkami. Na dodatek na księżycu jednej z
planet odkrywa się nową formę życia. Forma powstała zaraz
po wymarciu elfów, wygląda na to że to ich początek,
elf pierwotny. Oczywiście ludzie chcą go przejąć musimy
pomóc elfom zachować niezależność i odkryć panowanie
nad żywiołami.

Heroes Epoch 4 Archaic
o frakcji Academy
oto 3 strony: Magowie, Ifryty, Geniusze
Fabuła:
Magowie z świata Heroes odkryli że Ziemia po zniszczeniu znów wróciła.
Jest jednak strasznie gorąca z jednej strony, i zimna z drugiej.
Żyją na niej wrogo nastawieni Ifryty i Geniusze. Obaj walczą zarówno
z magami jak i z sobą nawzajem. Naszym zadaniem jest wychamować
Ziemie tak żeby znów stała się dobra do zamieszkania

Heroes Epoch 5 Prekambr
o frakcji Hadopia
oto 3 strony: Niebieskie elfy, Ludzie, Niziołki (rudowłose)
Fabuła:
Niebieskie elfy wygnają Ludzi z Edenu. Ludzie dowiedziawszy się
o Ziemi udają się na nią. Tam muszą poskromić bestie smoki.
Wkrótce potem zrobiwszy z nich smocze elfy (Niziołki).
Smocze elfy zostają wysyłane do odbicia Edenu. Ostatecznie Smocze
elfy się buntują i zostają na Edenie żyjąc w pokoju z Niebieskimi elfami.

Heroes Epoch 6 Dewon
o frakcji Sadohal
są 3 strony: Ludzie, X-mani, Źli mutanci
Fabuła:
Na ziemi pojawia się coraz więcej mutantów. Ci zagrażają
ludziom. Tajemniczy Magneto chcę pokonać armię
ludzi aby zaczęła się epoka mutantów.
X-man czyli dobrzy mutanci pokonują go dogadując
się z ludźmi i doprowadzając do pokoju.

Heroes Epoch 7 Haven
o frakcji Conflux
są 3 strony: Przodkowie, Elementarianie, Dragoni
Fabuła:
Otóż coś niepokojącego stało się w zaświatach
otóż weszli do nich Dragoni smokoludzie.
Czym prędzej Przodkowie muszą zejść na ziemie
mezozoiku i wśród dinozaurów znaleźć kamienie
mocy. Tym sposobem przywołają elementarian
którzy wyrzucą smoki z zaświatów.

Heroes Epoch 8 Glacial age
o frakcji Necropolis
Są 3 strony: Omenrianie, Nieumarli, Arachnianie
Fabuła:
Grammy Nekromantą który najeżdża świat Arachnian
(Predators) żeby przejąć obcego Aliena. Zadanie
okazuje się trudne i dopiero pomoc Omenrian
doprowadza je do realizacji (Omenrianie
to mroczne wampirze żwyiołaki).

Heroes Epoch 9 Neolit
o frakcji Dungeon
Są 3 strony: Mroczne elfy, Nocne elfy, Jaszczurludzie
fabuła:
Od wieków dzięki księżycowi rodzą się nowi humanoidzi (elfy,
ludzie , krasnoludy).
Lecz w neolicie nagle przestali się rodzić.
Nocne elfy muszą udać się do Mrocznych elfów
którzy pilnują księżyca żeby odgadnąć zagadkę.
Okazuje się że urodzisko opanowały jaszczurludzie.
Musimy ich pokonać.

Heroes Epoch 10 Antiquity
o frakcji Stronghold
3 frakcje: Egipcjanie, Barbarzyńcy i Orki
fabuła:
Bierzemy udział w bataliach frakcji i
od naszego wyboru zależy czy barbarzyńcy
staną się rolnikami faraona czy najemnikami współpracującymi
z orkami

Heroes Epoch 11 Middle Age
o frakcji Fortress
3 frakcję: Słowianie, Wikingowie, Chińczycy
fabuła:
Jest to rywalizacja tych frakcji o Syberie i jej
żyzne Ziemie. Jak wiemy wygrali Słowianie.

Heroes Epoch 12 Inferno
o frakcji Inferno
3 frakcję: Magmarianie, Infernusy, Inkuby
Fabuła:
Coraz więcej ludzi idzie do piekła gdzie
cierpią katuszę. Z tego ze względu czyściec
buduje magamarian aby pokonać Infernusów
i Inkuby które znęcają się nad grzesznikami
i walczą między sobą o wpływy w piekle.

Heroes Epoch 13 Aliens
O frakcji Xel
3 frakcje: Grzyborośliny, Skorupiomięczaki, Owadopająki
Fabuła: Overmind tworzy rasę Zergów, aby
ją utworzyć walczy 3 frakcjami zwierząt
próbując stworzyć z nich 1 super frakcję.

Heroes Epoch 14 War future
o frakcji Castle
3 frakcje: Empire, Islam, Iluminati
Fabuła:
Wchodzimy w przyszłości w której mamy 3 frakcje
walczące o władzę nad światem.
Tylko od nas zależy czy chrześcijaństwo
(empire) wygra czy jednak inna siła.

Heroes Epoch 15 Magic age
o frakcji Rampart
3 frakcje: Roślinnoludzie, ELfy leśne, Transżywiołaki
Fabuła:
Po zakończeniu wojen na ziemi ludzie zaczęli zaludniać
obce światy. Okazało się to trudniejsze niż przypuszczano.
Ludzie na obcych światach musieli stać się leśnymi
elfami. A ich wrogiem stali się roślinnoludzie
i tranżywiołaki (transformery o mocy żywiołu)

Heroes Epoch 16 Ocean world
o frakcji Sanctuary
3 frakcje: Cuthulu, Nagi, Piraci
Fabuła:
rozpoczynamy rywalizację o morze między
cuthulu (kałamarnicoludzie), Nagami (gady morskie)
i Piratami. Ten kto wygra ma szansę podbić
kosmos.

Heroes Epoch 17 Cosmos
O frakcji Zet
3 frakcje Reticulanie, Orioni, Animani
Fabuła:
Rada Oriona stworzyła pokojową społeczność
wielu światów gdzie ludzie żyją w małżeństwach.
Z tego też chcą skorzystać Reticualnie.
Chcą być jak Orioni. Tak dostają się na
ich światy i krzyżują się z nimi tworząc
Animanów. Niestety Animani nie chcą
żyć jak Orioni. Są więc zaatakowani
zarówno przez Orionów jak i Reticulan.
W tej części ratujemy ich odnajdując dla nich świat.

Heroe Epoch 18 Final chapter
O frakcji cytadela
3 frackje: Tytani, Anioły i Smoki
Fabuła:
Na końcu czasu Tytani postanowili zniszczyć wszystko,
w tym przeszkodziły im anioły. Poniosły z tego
powodu straty które wykorzystały Gady na czele
z Smokami. Wojna Aniołów z Smokami miała
być wojną w czasie i trwać wszędzie.
Od jego finału zależał los ludzkości.
Jak wiemy ludzkość wtedy przeniosła
się na początek czasu więc przegrała.
Smoki zaś odkryły że bez ludzi nie istnieją.