Tawerna.biz - Forum

Heroes V => Dodatki do Heroes V => Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) => Wątek zaczęty przez: Boski w 23 Maja 2010, 21:50:59



Tytuł: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 23 Maja 2010, 21:50:59
Podsumowanie informacji na temat Przystani (https://docs.google.com/Doc?docid=0AaXDMQ_9bKQLZGYyNnAyenhfMTRoc2ZkNWNkdA&authkey=COGK0PUN&hl=en)



Witajcie!
Jak wiemy dodatek do Heroes of Might and Magic V - Dzikie Hordy udostępnił nam wybór alternatywnych ulepszeń do jednostek każdego zamku. Teraz każdy z graczy staje przed dylematem - które ulepszenie jest lepsze? Bardziej przydatne? Które bardziej pasuje do jego stylu gry?

Chciałbym zatem rozpocząć konstruktywną dyskusję na ten temat. Zdecydujmy wspólnie, jakie są zalety wyboru poszczególnych ulepszeń?  Które nadają się lepiej do ataku, a które do obrony? Czy może istnieją też takie, przy których wybór powinien być oczywisty niezależnie od sytuacji?

Zacznijmy zatem od pierwszego zamku - Przystani. (I ograniczmy się na razie do niego. Jeśli pozwolicie i pomożecie w rozmowie chciałbym w efekcie przejść przez wszystkie zamki, cały czas aktualizując ten post, zamieszczając stosowne opisy. Wolę jednak robić to sukcesywnie zaczynając od porównania dla 7 jednostek, aby nie powstało zbędne zamieszanie i chaos.)



Przystań:
  • 1.
    - Szeregowy
    - Osiłek
    Osiłekwydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Różnica 1 pkt a ataku / obronie nie znaczy zbyt wiele. Natomiast zdolność szturmu wydaje mi się znacznie bardziej przydatna niż uderzanie.
  • 2:
    - Strzelec Wyborowy
    - Kusznik
    Uważam, że kusznik jest bardziej przydatny. O wiele częściej przychodzi nam strzelać do celu oddalonego o całą planszę niż do przeciwnika znajdującego się o 3 pola od nas. Natomiast w pojedynkach, gdzie przeciwnik pozwoli nam wystrzelić góra raz, może to być decydujący strzał. Jeśli w pierwszej turze jednostki przeciwnika zaszarżują na nasze oddziały, to jeden precyzyjny strzał przy 0 obrony może okazać się decydujący.
  • 3:
    - Krzyżowiec
    - Fanatyk
    W przypadku tych jednostek widać wyraźnie, że musimy zdecydować między atakiem a obroną. Przy moim stylu gry, zwykle rekrutuję krzyżowców, którzy wraz z chłopami, mają stanowić tarczę dla strzelców. Ustawieni w zwartej formacji zapewniają 50% redukcji obrażeń od strzał dla 4 dodatkowych jednostek.
  • 4:
    - Gryf Królewski
    - Gryf Bojowy
    Wybór gryfa zawsze stanowi dla mnie duży problem. Gryf Królewski jest jednostką bardziej ofensywną, ma wyższą inicjatywę, jednak znacznie mniej punktów życia niż alternatywa. Gryf bojowy jest natomiast doskonałym stworzeniem do blokowania wrogich strzelców. Wraz ze wsparciem bohatera, broniąc się, może zabić znacznie więcej jednostek, niż gryf królewski, samemu ponosząc niewielkie straty. Nie wiem na czyją korzyść powinno wypaść porównanie pikowania i roztrącania. Przy ocenie gryfa bardzo cenna byłaby pomoc doświadczonych graczy Przystani.
  • 5:
    - Inkwizytor
    - Mroczny Kapłan
    Mój wybór zawsze pada w tym przypadku na mrocznego kapłana. Ma wypadkowo lepsze statyki niż inkwizytor. Do rzucania czarów światła służy mi natomiast bohater. Jedyne przydatne zaklęcie rzuca mroczny kapłan - tj oczyszczenie. Może rozproszyć np: szał, czy oślepienie niekiedy szybciej niż bohater.
  • 6:
    - Paladyn
    - Czempion
    Jako następnika kawalerzysty zwykle rekrutuję czempiona z uwagi na jego siłę ofensywną. Szarża czempiona jest miłym dodatkiem do zwykłej szarży. Leczące dłonie i niewrażliwość na szał są jak dla mnie mało użyteczne.
  • 7:
    - Archanioł
    - Serafin
    Przydatność archanioła podczas gry jest wg mnie znacznie większa. Wskrzeszanie sojuszników w trakcie całej przygody pozwala stanąć do finałowych batalii ze znacznie większą armią. Zdolność serafina jest używana dopiero po wyniszczających seriach ataków. Wolę mieć w takim przypadku silniejszą armię niż możliwość zgładzenia jednej jednostki.



Liczę na konstruktywną dyskusję.

PROSZĘ, ABY NA RAZIE OGRANICZYĆ SIĘ JEDYNIE DO ZAMKU PRZYSTANI. PÓŹNIEJ OMÓWIMY RESZTĘ MIAST.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Arko w 24 Maja 2010, 15:07:02
Witam.
Jako że to mój pierwszy post chciałbym pozdrowić wszystkich fanów Hirołsów.

Co do przystani:

1.Tutaj zgodzę się z przedmówcą. Osiłek jest dobry ,ale osobiście przed pierwsze kilka tygodni zostawiam chłopów ,żeby płacili podatki lub szkole ich na łuczników. Szeregowy też wcale nie jest złą opcją ,ale jest raczej bardziej defensywny.

2.Definitywnie Kusznik. Ten jeden strzał może przesądzić o losach bitwy. Boska moc działa z nimi niezwykle efektywnie a z szczęśliwym ciosem to już w ogóle masakra.

3.Tutaj stawiam obydwie jednostki na równi ze względu na dobrze dopasowane umiejętności.Wiadomo ,że na Sylwan czy Akademie weźmiemy krzyżowca ze względu na obronę tarczą a jeżeli przyjdzie nam walczyć z czymś wytrzymałym a zadającym średnie obrażenia to polecam Fanatyka. (poza tym krzyżowcy i fanatycy fajnie ryczą jak uderzają  ;D).

4.Tutaj zawsze mam problemy z wyborem ,ale chyba uważam że stosowniejszy jest gryf królewski. Pikowaniem od razu dochodzisz do przeciwnika a roztrącenie wraca cię na pozycję wyjściową. Poza tym nikt nie będzie okładał gryfa bojowego wręcz bo to samobójstwo więc wykończą go łucznicy. Jestem za królewskim gryfem.

5.Mroczny kapłan zdecydowanie bo ma wypaczenie i większy wpsółczynnik ataku a oczyszczeniem też się nie pogardzi.

6.Tutaj myślę raczej o Czempionie jako lepszym wyborze. Po prostu jego szarża pozwalająca atakować 2 przeciwników czyni go lepszym ofensywnie ale nie dyskryminuje też Paladyna i leczących dłoni. Remis.

7.Archanioły przodują dzięki wskrzeszeniu pozwalającym znacznie obniżyć straty w walce no i jeszcze mają stałe obrażenia.

Jeżeli ktoś mógłby opisać wybór ulepszeń lochu to byłbym wdzięczny. Największą trudność sprawia mi wybór Krwawa furia/siostra Czarny/Posępny Jeździec. 


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: radanat w 24 Maja 2010, 15:15:15
Co do Kusznika I strzelca wyborowego to najlepszy jest Strzelec W. JEŚLI Mamy Łuk z rogu jednorożca(chyba tak się to nazywa), który redukuje ujemne modyfikatory w walce na dystans.



Archanioł/Seraf. To zależy bo jak mamy wysokie szczęście do Serafin bardziej się nam przyda z statami 25-75 bo ze szczęściem będzie mieć znacznie większe obrażenia niż Archanioł. Archanioł natomiast ma wskrzeszenie... lecz gdy mamy bohaterem ten czar, to zdecydowanie lepiej wziąść Serafa


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Boski w 24 Maja 2010, 19:47:12
Cytat: Arko
7.Archanioły przodują dzięki wskrzeszeniu pozwalającym znacznie obniżyć straty w walce no i jeszcze mają stałe obrażenia.

Chciałbym jednak zauważyć, że stałe obrażenia wcale nie są lepsze od losowych. Zauważ, że na serafina z przedziałem 25 - 75 bardzo korzystnie jest rzucić boską moc. W ten sposób zadaje 50% większe obrażenia od archanioła, którego nie jesteśmy w stanie tak wzmocnić. Z drugiej strony jest on bardziej podatny na osłabienie. Mimo wszystko losowe obrażenie policzyłbym na plus, bowiem częściej będziemy pod wpływem błogosławieństw niż klątw.

Cytat: radanat
Archanioł/Seraf. To zależy bo jak mamy wysokie szczęście do Serafin bardziej się nam przyda z statami 25-75 bo ze szczęściem będzie mieć znacznie większe obrażenia niż Archanioł. Archanioł natomiast ma wskrzeszenie... lecz gdy mamy bohaterem ten czar, to zdecydowanie lepiej WZIĄĆ Serafa

Z tego co znam mechanikę Heroes V, najpierw losowane są obrażenia i potem dopiero ma na to wpływ szczęście. Zatem serafin może zadać przy szczęśliwym ciosie zarówno 50 pkt obrażeń jak i 150. Czyli wypadkowo wychodzi na to samo. Czy się mylę?

Zgadzam się natomiast, że przy bohaterze z dobrą znajomością magii światła, Serafin jest lepszym wyborem.

Cytat: radanat
Co do Kusznika I strzelca wyborowego to najlepszy jest Strzelec W. JEŚLI Mamy Łuk z rogu jednorożca(chyba tak się to nazywa), który redukuje ujemne modyfikatory w walce na dystans.

Wydaje mi się, że decydowanie o sile jednostki na podstawie posiadania artefaktu nie jest zbyt wiarygodne. Z doświadczenia wiem, że ów łuk zdarza mi się zdobyć tylko w jednej mapie na kilka. Poza tym oczywiste jest dla mnie, że mając ten przedmiot nikt nie zdecyduje się brać zwykłego kusznika.

Cytat: Arko
Jeżeli ktoś mógłby opisać wybór ulepszeń lochu to byłbym wdzięczny.

Jeśli temat ładnie się rozwinie, to lochem zajmiemy się jako następnym. :)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Boski w 25 Maja 2010, 21:40:53
Jaką rolę odgrywa u Ciebie szeregowy? Czy jest aktywnie wykorzystywany w walce?

Jaką taktykę stosujesz w walce gryfem?

Czy rzeczywiście nakładanie rąk u paladyna uważasz za użyteczne? Często je stosujesz?

Prosiłbym o rozwinięcie wypowiedzi :)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Torr w 26 Maja 2010, 08:05:56
stosuje szeregowych jako obroną gdy robi się gorąco staram się zająć przeciwnika atakowaniem go gdy ja ostrzeluje go Kusznikiem i atakuję resztą mojej armi.

gryfem zaczynam tą opcją że on odlatuje i wraca po paru turach atakując przeciwnika a potem niszczę nim mniejsze jednostki wroga. 

Paladyna to jednostka której najczęściej używam i atakuję armie wroga od 5 do 7 poziomu .
nie nakładam ręki u paladyna u mnie Wskrzeszaniem istot zajmuje się Archanioł.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 26 Maja 2010, 12:11:20
No właśnie , jeżeli wypowiadamy się w tym temacie i wybieramy swoje typy to uzasadniamy swoje wybory poprzez wypisanie atutów.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia
Wiadomość wysłana przez: Luk w 26 Maja 2010, 12:29:07
Trochę uprzątnąłem, moderatorzy mają zielone światło do wyrzucania wyliczanek i postów traktujących o innym zamku niż jest wspomniany. Był podobny temat ale ze wszystkimi rasami w jednym- zrobił się sajgon, w którym ciężko było się połapać i ostatecznie zginął gdzieś w odmętach forum. Dlatego zmieniam tytuł wątku aby był tylko o wyborze w Przystani. Każdy kolejny zamek będzie miał osobny temat a kiedy uzbiera się sensowne materiały, to wszystko się podsumuje i wrzuci na główną w poradnikach.

Boski możemy liczyć na Ciebie odnośnie reszty tematów?

A tak nawiasem, między archaniołem a serafem przede wszystkim należy zwrócić uwagę na przeciwnika. Jeśli to orki/krasnale itp. to śmiało można brać serafa i buffować dmg do 75. Kiedy mamy loch a necro to już w ogóle, to jest bardziej niż pewne, że pierwsze co to poleci osłabienie i to pewnie jeszcze grupowe więc stały dmg jest wtedy nieoceniony.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 26 Maja 2010, 13:22:35
To co ma zrobić gracz, jesli stanie do walki i z lochem i z twierdzą? Wtedy lepiej wybrać Archanioła, stały dmg w takim wypadku jest lepszy niz niestabilna siła serafina. Jak ktoś woli serafinami, lepiej na poczatku rzucic na nich czar chroniący przed osłabieniem, lub potem boską siłę, zeby zneutralizować efekt czaru.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 26 Maja 2010, 18:55:28
Cytat: Luk
Boski666 możemy liczyć na Ciebie odnośnie reszty tematów?

Oczywiście :)

Cytat: Luk
Kiedy mamy loch a necro to już w ogóle, to jest bardziej niż pewne, że pierwsze co to poleci osłabienie i to pewnie jeszcze grupowe więc stały dmg jest wtedy nieoceniony.

Co do nekropolii to zgadzam się, że magię mroku mają tam na pewno. Również duża szansa istnieje w zamku inferno. Natomiast w przypadku lochu, nie wydaje mi się, aby była zbyt rozpowszechniona. Dziedzinami magii w lochu jest zniszczenie i przywoływanie. Szansa, że czarnoksiężnik trafi na umiejętność magii mroku wynosi zaledwie 2%. Jedynie w przypadku kiedy przeciwnik wybierze z bohaterów Yrbeth (mało popularna), lub Lethosa powinniśmy się spodziewać grupowego osłabienia.

Dlatego wybór Serafina odradziłbym przeciwko: Nekropolii, Inferno, Przystani, ewentualnie Akademii. Opcjonalnie w zależności od bohaterów, jeśli specjalizują się w tej szkole.
Za wyborem Serafina przemawia natomiast oczywiście nasz bohater wyposażony w magię światła, najlepiej z grupową boską siłą.

Cytat: Torr
Paladyna to jednostka której najczęściej używam i atakuję armie wroga od 5 do 7 poziomu .
nie nakładam ręki u paladyna u mnie Wskrzeszaniem istot zajmuje się Archanioł.

Zatem dlaczego wybierasz właśnie paladyna? Jeśli jedyne do czego używasz tej jednostki to frontalny atak z szarży, to czempion jest definitywnie lepszy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Torr w 26 Maja 2010, 20:11:33
jak już wcześniej wspominałem sprawdzałem różne kombinacje i zdecydowanie lepiej gra mi się Paladynem niż Czempionem. Nie pytaj dlaczego ponieważ nie znam na to odpowiedzi po prostu wolę Paladyna ( nie kieruję się wyglądem danej jednostki )


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 26 Maja 2010, 20:30:46
W tym wypadku czym? inicjatywą? prędkością? Atakiem?  :P Czempion ma zwiększony dmg o 5, więc jest jednostką ofensywną, zrazem z tą swoją szarżą czempiona. Paladyn jest czysto defensywny, bo ma +4 więcej obrony, i może leczyć jednostki...  ^_^ Ja osobiście na krótsze partie wybieram Czempiona, chyba że przygotowuje się długie oblężenie zamku...wtedy i tak wystarczy serafinem rzucić prawą moc i kosimy...  :)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Asir w 26 Maja 2010, 20:36:07
Ja osobiście to od chłopa i kawalerzysty biorę alternatywne ulepszenia bo nimi zdecydowanie lepiej mi się gra nawet przetestowałem to kim mi się lepiej gra wygląd jednostek oraz ich statystyki i specjalne umiejętności sprawiają że jednostki do 6 poziomu ulepszam alternatywnie.

Przy ulepszaniu anioła mam zawsze problem kiedy mam większą ilość ataku to biorę serafina ale jak mam równą ilość obrony i ataku albo większa ilość obrony to biorę archanioła.Czar boska zemsta który może rzucić serafin przydaje się jak się go po jakimś czasie kiedy zadamy już sporego dmg demonom lub nieumarłym.
Jednak najczęściej biorę archanioła bo może chodź raz wskrzesić to nim mi się gra lepiej i jak ich jest dużo to i wskrzeszą bardzo dużo ;D
Zazwyczaj bohaterem przystani zamiast szczęścia biorę dowodzenie.
Atak i obronę zwiększam grupowymi czarami magi światła.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: solymr w 26 Maja 2010, 21:26:54
Moja taktyka przy przystani jest prosta. Pierwsze 5 jednostek ulepszam alternatywnie, a dwie ostatnie normalnie. Zwykle nie dokonuję w niej zmian. Jako ulepszenie chłopa wybieram osiłka, bo ma lepszą zdolność specjalną. Kusznika wybieram, bo nie ma kar za strzelanie przez całe pole bitwy i odrobinę wyższy atak. Minusem jest mniejsza ilość strzał, ale wyczerpują się tylko przy długich bitwach, a wóz z amunicją rozwiązuje problem. Wolę fanatyków od krzyżowców z powodu umiejętności spustoszenia. Prawie każdy atak zabija przynajmniej jedną wrogą jednostkę, więc prawie za każdym razem mamy podwójny atak. Poza tym suma ataku i obrony fanatyka jest wyższa niż krzyżowca. Co do gryfa, wybieram alternatywne ulepszenie z uwagi na większą sumę ataku i obrony, a także dużo więcej życia. Kontratak lepszy za każdym razem też jest przydatny. Roztrącanie nie przydaje się szczególnie często, ale można nim nieźle osłabić wroga. Minus to o wiele niższa inicjatywa, ale cóż - to da się przeżyć (lub naprawić przyspieszeniem :P ). Przy 5 poziomie wybieram mrocznego kapłana przez, znów, wyższą sumę ataku i obrony, ale bardziej dla zaklęcia oczyszczenia, które jest świetną kontrą na wkurzające hipnozy, osłabienia itp. Na 6 poziom wybieram paladyna, ponieważ nie ma gorszego ataku, a ma lepszą obronę. Niższe o 5 maksymalne obrażenia da się przeżyć. Leczące dłonie i odporność na szał stanowią IMO lepsze umiejętności niż szarża czempiona. Na 7 poziomie wolę archanioła, bo ma stałe obrażenia. No i wolę wskrzeszanie od zaklęć serafa.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 30 Maja 2010, 01:34:51
@ Torr: Wybacz, ale takie stwierdzenie, bez żadnego sensowego uzasadnienia niestety nie przyda nam się za bardzo...

Chciałbym teraz zastanowić się nad rozwinięciami chłopa. Poza 1 pkt ataku / obrony różnią się zdolnościami. Uderzenie pozbawia przeciwnika kontrataku oraz zeruje jego gotowość bojową. Szturm umożliwia wykonanie dodatkowego ataku. Szansa na obie zdolności waha się między 5 - 75% i jest zależna od liczby PŻ atakującego oraz celu. Żadna z tych zdolności nie zadziała w trakcie wykonywania kontrataku.

Jakie wnioski można z tego wyciągnąć?
1. Osiłki dobrze nadają się na dobijanie jednostek, zwłaszcza, gdy przeciwnik posiada zdolność ostatni bastion. Gdy mamy wielu osiłków istnieje bardzo duża szansa na zaatakowanie ponownie i dobicie jednej - kilku jednostek przeciwnika.
2. Jeśli mamy mało chłopów, lepszym ulepszeniem będą szeregowi. Ich zdolność jest bowiem użyteczna bez względu na ich ilość (choć szansa na jej powodzenie jest nikła).
3. Jeśli nasi chłopi będą tylko i wyłącznie mięsem armatnim, które przez cała walkę ma za zadanie jedynie się bronić, to lepiej wziąć szeregowych. Zdolności i tak nie mają zastosowania, zaś szeregowi mają 1 obrony więcej.

Problem stanowi natomiast wybór , gdy chłopów mamy pod dostatkiem. Które z ulepszeń lepiej się wtedy sprawdza? Jak już zauważyliśmy zdolności mają tym większą szansę na zadziałanie im większa przewaga jest po stronie naszych jednostek. Zatem opłaca się atakować przeciwników o stosunkowo niewielkiej liczbie PŻ. Która z tych zdolności jest, więc bardziej przydatna przeciwko słabym jednostkom? Moim zdaniem dodatkowy atak.

Wrzucając do komputera parametry istot Przystani, oszacowałem, że obrażenia chłopów stanowią około 6-7% obrażeń zadawanych przez całą armię. Nie jest to dużo. Nawet jeśli osiłek wykona dodatkowy atak, to korzyść będzie z tego nieznaczna. Zajmuje zatem stanowisko, że szeregowi, oraz ich uderzenie będzie przydatniejsze, zwłaszcza w większych bitwach.

Czekam na Wasze opinie.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 03 Czerwca 2010, 01:39:02
Cytuj
    * 1.
      - Szeregowy
      - Osiłek
      Osiłekwydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Różnica 1 pkt a ataku / obronie nie znaczy zbyt wiele. Natomiast zdolność szturmu wydaje mi się znacznie bardziej przydatna niż uderzanie.

Tutaj się akurat zgodzę.
 
Cytuj
   * 2:
      - Strzelec Wyborowy
      - Kusznik
      Uważam, że kusznik jest bardziej przydatny. O wiele częściej przychodzi nam strzelać do celu oddalonego o całą planszę niż do przeciwnika znajdującego się o 3 pola od nas. Natomiast w pojedynkach, gdzie przeciwnik pozwoli nam wystrzelić góra raz, może to być decydujący strzał. Jeśli w pierwszej turze jednostki przeciwnika zaszarżują na nasze oddziały, to jeden precyzyjny strzał przy 0 obrony może okazać się decydujący.

Kusznik na Boskiej Sile koksi aż miło patrzeć :)
 
Cytuj
  * 3:
      - Krzyżowiec
      - Fanatyk
      W przypadku tych jednostek widać wyraźnie, że musimy zdecydować między atakiem a obroną. Przy moim stylu gry, zwykle rekrutuję krzyżowców, którzy wraz z chłopami, mają stanowić tarczę dla strzelców. Ustawieni w zwartej formacji zapewniają 50% redukcji obrażeń od strzał dla 4 dodatkowych jednostek.

Tutaj już zależy od przeciwnika, jeżeli przeciwnik to sylvan, akademia to wezmę oczywiście Krzyżowca a jeżeli przeciwnik to nekro, loch, krasnale lub orki (z orkami to już wtedy nie jest bitwa tylko rzeź) to wezmę Fanatyka.

Cytuj
* 4:
      - Gryf Królewski
      - Gryf Bojowy
      Wybór gryfa zawsze stanowi dla mnie duży problem. Gryf Królewski jest jednostką bardziej ofensywną, ma wyższą inicjatywę, jednak znacznie mniej punktów życia niż alternatywa. Gryf bojowy jest natomiast doskonałym stworzeniem do blokowania wrogich strzelców. Wraz ze wsparciem bohatera, broniąc się, może zabić znacznie więcej jednostek, niż gryf królewski, samemu ponosząc niewielkie straty. Nie wiem na czyją korzyść powinno wypaść porównanie pikowania i roztrącania. Przy ocenie gryfa bardzo cenna byłaby pomoc doświadczonych graczy Przystani.

Ja tutaj stawiam na gryfa Królewskiego, odporność na oślepianie, pikowanie dzięki któremu bardzo szybko wybijam strzelców wroga. Inicjatywa też przeważa na jego korzyść.
   
Cytuj
* 5:
      - Inkwizytor
      - Mroczny Kapłan
      Mój wybór zawsze pada w tym przypadku na mrocznego kapłana. Ma wypadkowo lepsze statyki niż inkwizytor. Do rzucania czarów światła służy mi natomiast bohater. Jedyne przydatne zaklęcie rzuca mroczny kapłan - tj oczyszczenie. Może rozproszyć np: szał, czy oślepienie niekiedy szybciej niż bohater.

Myślę tak samo jak ty ;)

Cytuj
* 6:
      - Paladyn
      - Czempion
      Jako następnika kawalerzysty zwykle rekrutuję czempiona z uwagi na jego siłę ofensywną. Szarża czempiona jest miłym dodatkiem do zwykłej szarży. Leczące dłonie i niewrażliwość na szał są jak dla mnie mało użyteczne.

Od wyboru ulepszenia zależy oczywiście z kim gram, jeżeli z nekro, inferno, lochem to wezmę Paladyna bo ta odporność na szał potrafi wiele zdziałać, do reszty nacji biorę czempiona.
   
Cytuj
  * 7:
      - Archanioł
      - Serafin
      Przydatność archanioła podczas gry jest wg mnie znacznie większa. Wskrzeszanie sojuszników w trakcie całej przygody pozwala stanąć do finałowych batalii ze znacznie większą armią. Zdolność serafina jest używana dopiero po wyniszczających seriach ataków. Wolę mieć w takim przypadku silniejszą armię niż możliwość zgładzenia jednej jednostki.

Archanioł zdecydowanie archanioł, lepsze staty, wskrzeszanie, stałe obrażenia są dla mnie nieocenione. Serafin z boską zemstą i boską siłą też wymiata ale "i serafin dupa kiedy wrogów kupa"


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: radanat w 04 Czerwca 2010, 12:50:13
Trochę się zastanawiałem nad oba ulepszonymi gryfami i:

Jeżeli walczymy z komputerem, lepiej brać gryfa królewskiego, jego specjalny atak doszczętnie niszczy łuczników wroga. Natomiast, gdy gramy z graczem, lepiej brać gryfa bitewnego, gdyż gracz nie nabierze się na sztuczkę gryfa królewskiego, i ucieknie łucznikami ;)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 04 Czerwca 2010, 16:22:17
No dobrze więc i moja opinia też może się na coś zda:


    * 1.
      - Szeregowy
      - Osiłek

      Jednostki praktycznie nie różnią się statystykami , ja wybieram osiłka za jego umiejętność szturmu , która jest jak dla mnie bardziej przydatna od uderzenia.
    * 2:
      - Strzelec Wyborowy
      - Kusznik

Kusznik , zdecydowanie kusznik , jego umiejętność strzelania na pełny dystans jest ogromnym atrybutem w szeregach przystani , na początku gry , gdy ich liczba wynosi koło 30 jest to już sporo , sieją zniszczenie wśród wrogich jednostek.
    * 3:
      - Krzyżowiec
      - Fanatyk

    To trochę kłopotliwe , tak jak powiedział na początku tematu Boski wybieramy tutaj między atakiem a obroną. Nigdy nie wybieram tutaj zawsze tej samej jednostki , zawsze patrzę na bohatera w czym bardziej góruje i wybieram tego który charakteryzuje się drugim atrybutem aby nie co ustabilizować siłę w armii , a więc krzyżowca jeśli bohater ma większy atak, zdolności do ataku oraz artefakty , a fanatyka jeśli te same rzeczy w obronie.
 * 4:
      - Gryf Królewski
      - Gryf Bojowy

Jakoś nigdy nie mam problemu z wyborem , alternatywa gryfa królewskiego nie przypadła mi do gustu , jego umiejętność zadaje mizerne obrażenia, pikowania gryfów królewskich jest świetnym sposobem na wrogie jednostki dystansowe i zadaje poczciwe obrażenia.
  * 5:
      - Inkwizytor
      - Mroczny Kapłan

     Ciężki wybór , ale po zastanowieniu się typuje inkwizytora , nie patrzę na zaklęcia tych jednostek mało kiedy przyjdzie z nich korzystać , w końcu każdy dobrze szanujący się rycerz z imperium powinien sam mieć swój atrybut magii światła. Inkwizytor jest wytrzymałym kolesiem , ciężko go zbić przez co możemy przedłużyć czas bitwy na naszą korzyść w przypadku gdy mroczny kapłan przyczyniłby się do naszej klęski. Jednostki te dobrze sprawują się w walce w zwarciu, także musi być inkwizytor.
   * 6:
      - Paladyn
      - Czempion

     Zostaje przy starym i silnym paladynie , tak powinna wyglądać kawaleria przystani, naprawdę pięknie zrobiona jednostka, a umiejętność skarży bardzo przydatna.
    * 7:
      - Archanioł
      - Serafin

     Archanioły okazuje się lepszymi jednostkami od serafinów. Umiejętność wskrzeszania przy większej liczbie archaniołów potrafi wskrzesić nam na nowo wszystkich zabitych kuszników, podczas zwarcia też okazuje się silniejszą jednostką.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: radanat w 04 Czerwca 2010, 17:37:36
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 04 Czerwca 2010, 19:07:58
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D

Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: radanat w 04 Czerwca 2010, 19:18:44

Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.

Szarża jest :ok: lecz takie 2 ataki pozwalają ci zaatakować np. taką formacje że jakaś jednostka obrania jednostkę która atakuje z dystansu, A jeżeli masz dużo czempionów szarża i tak nie ma wielkiego znaczenia ;)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 04 Czerwca 2010, 19:44:54
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D

Ale ciągle zostaje odporność na szał co może mieć kluczowe znaczenie walcząc z Demonem,Czarnoksiężnikiem,Czarodziejem czy Nekromantą.

E: to jaką kolejną rasę omówimy?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 04 Czerwca 2010, 21:50:49
Cytat: SeRaFiNeK
Od wyboru ulepszenia zależy oczywiście z kim gram, jeżeli z nekro, inferno, lochem to wezmę Paladyna bo ta odporność na szał potrafi wiele zdziałać, do reszty nacji biorę czempiona.

Dlaczego w czasie gry z Lochem obawiasz się szalu? Zaledwie dwóch czarnoksiężników dysponuje magią mroku. Dodatkowo we własnej gildii magów nie mają szans na znalezienie tych zaklęć (preferują magię zniszczenia i przywołań). W dziedzinie mroku szkolą się Inferno, Nekropolis oraz Przystań.

Cytat: Cepek
Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.

Z tego co widzę statystyki jednostek to zarówno Paladyn jak i Czempion mają cechę "Jednostki Turniejowej" co prawdopodobnie nazywasz szarżą. Dodatkowo tylko czempion ma atak na 2 jednostki w szarży.

Cytat: SeRaFiNeK
E: to jaką kolejną rasę omówimy?

Zgodnie z ustaleniami z administracją, w momencie gdy zostanie ukończone przerabianie jednego miasta, otworzę kolejny temat, gdzie będziemy dyskutować nad ulepszeniami następnego zamku.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: radanat w 04 Czerwca 2010, 22:25:22
@Serafinek:

Która jednostka jest odporna na szał? Paladyn czy Czempion?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: hebrot w 04 Czerwca 2010, 22:42:44
Paladyn
1lv-osiłek
2lv-kusznik
3lv-fanatyk
4lv-gryf z pikowaniem (alternatywa)
5lv-mroczny kapłan
6lv-czempion
7lv-archanioł

Edit.Cepek: Uzasadnij swoją wypowiedź albo usuwam


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 04 Czerwca 2010, 23:07:52


Która jednostka jest odporna na szał? Paladyn czy Czempion?

Paladyn


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 05 Czerwca 2010, 08:59:19
Ja też się podzielę opinią mą:

1.
- Szeregowy
- Osiłek
Zdecydowanie osiłek, szturm może zawsze pomóc, jakoś uderzenie szeregowca mi nie przypadło do gustu.     
2. 
- Strzelec Wyborowy
- Kusznik
Kusznik, jego zdolność jest bardzo przydatna i może przesądzić o wyniku bitwy.
3.
- Krzyżowiec
- Fanatyk
Dylemat, obrona, czy atak, zależy to naprawdę od bohatera, jeśli jednak walczymy przeciwko nekropolis, akademią, sylvan i fortecą brać lepiej fanatyka, a jak walczymy przeciw inferno, lochowi, czy twierdzy, brać lepiej krzyżowca.     
4.
- Gryf Królewski
- Gryf Bojowy
Zawsze brałem gryfa bojowego jego zdolność roztrącania, niewrażliwość na oślepienie i szał bojowy się mi przydają bardzo.
5.
- Inkwizytor
- Mroczny Kapłan
Dylemat tak jak, przy 3 poziome, ale raczej biorę inkwizytora, jego silna obrona i zdolności są przydatne.   
6.
- Paladyn
- Czempion
Czempion, mało mnie interesuje leczenie, wolę czempiona     
7.
- Archanioł
- Serafin
Archanioł i Seraf, trudny temat, ale raczej to zależy z kim walczymy, serafa bierzemy, gdy chcemy oblegać miasto, boska zemsta szybko niszczy łuczników. Do pojedynków raczej Archanioł.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 05 Czerwca 2010, 10:01:41
Cóż to może i ja napiszę swój wybór bo Haven to jeden z moich ulubionych zamków ;)

1.
- Szeregowy
- Osiłek
Cóż tutaj jest wybór troszkę trudny bo jedni mają Ogłuszające uderzenie i opóźniający turę a drugi ma skill Szturm, jak dla mnie to wybieram Osiłka.
2.
- Strzelec Wyborowy
- Kusznik
Kusznik z powodu braku kar za odległość, choć strzelcy wyborowi mają zaletę że gdy stoi jednostka wroga od nich o 3 pola to wtedy zadają duże obrażenia.
3.
- Krzyżowiec
- Fanatyk
Tutaj też dylemat gdyż jedno ulepszenie stawia na defensywe a drugie na ofensywe, jak na razie stawiam na atak chodź obrona też jest ważna.
4.
- Gryf Królewski
- Gryf Bojowy
Tutaj wybieram Gryfa bojowego ze względu na "Powietrzną Szarżę" i ładny wygląd :)
5.
 - Inkwizytor
- Mroczny Kapłan
Tutaj Inkwizytor gdyż dobrze walczy w zwarciu gdy musi i ma takie ważne czary jak Boska Siła, i pozostałe.
6.
- Paladyn
- Czempion
Czempion z powodu Szarży kawaleryjskiej oraz możliwością ataku kopią przez 2 pola.
7.
- Archanioł
- Serafin
Archanioł rlz ;D atak na serio wybieram go wiadomo z jakiej przyczynę ale też ze względu taktycznego jak wybieram Czempiona to idealny jest on ale gdy mam Palladyna to wtedy Seraf jako równoważnia.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 05 Czerwca 2010, 12:40:47
Cytat: Hadrian
Dylemat, obrona, czy atak, zależy to naprawdę od bohatera, jeśli jednak walczymy przeciwko nekropolis, akademią, sylvan i fortecą brać lepiej fanatyka, a jak walczymy przeciw inferno, lochowi, czy twierdzy, brać lepiej krzyżowca.

Nie rozumiem... Przeciwko zamkom z łucznikami tj - Akademia i Sylvan, wybierasz fanatyka, który obronić nikogo nie umie. Natomiast w starciu z centaurami wybierasz jednostkę bardziej defensywną?

Co do inkwizytora i mrocznego kapłana, to ten drugi ma wypadkowo +4 ataku, kosztem 2 pkt obrony. Czyli w walce na dystans prezentuje się lepiej. W bezpośrednim starciu, ma natomiast wypaczenie, które zdejmuje z wroga błogosławieństwa. Jak dla mnie jest to bardziej przydatne niż 2 obrony (gdzie razem z bohaterem + wytrzymałością jest to różnica powiedzmy 28, a 30).

Przy uwzględnianiu walki z innymi miastami, zwróćcie także uwagę, które ustawienie będzie skuteczniejsze w starciu z inną przystanią?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 05 Czerwca 2010, 13:48:27

hmm zawsze można teleportować krzyżowca do łucznika elfiego, gremlina,maga i dwoma atakami skosić połowę tych jednostek. Ale ogólnie zawsze lepiej wybrać krzyżowca.

Cytuj
Przy uwzględnianiu walki z innymi miastami, zwróćcie także uwagę, które ustawienie będzie skuteczniejsze w starciu z inną przystanią?
Orki z dobrym barbem robią rzeź moje 50cyklopów + barb 25poziom ok.30ataku przeciwko ok. 40Serafinom i 80Palladynom to cyklopy kroiły aż miło ;)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 05 Czerwca 2010, 15:56:17
Miałem na myśli pojedynek Przystań v Przystań.

Cytat: SeRaFiNe
hmm zawsze można teleportować krzyżowca do łucznika elfiego, gremlina,maga i dwoma atakami skosić połowę tych jednostek. Ale ogólnie zawsze lepiej wybrać krzyżowca.

Nie zawsze... Większość osób (komputer także) ustawia jednak swoje jednostki w takiej formacji, aby wróg nie był w stanie dostać się do strzelców.

Jaki gryf jest wybierany przez Was w czasie rozgrywki PvP ?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: ghul333 w 05 Czerwca 2010, 17:06:40
To wszystko zalerzy co kto lubi i co mu jest potrzebne. Królewski ma o sześć inicjatywe wiekrzą od wściekłego,za to tamten ma o ok. 20hp więcej od królewskiego. Ja osobiści biorę królewskiego, bo może w nieskończoność pikiować w przeciwieństwie do jednego roztrącania wściego.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 06 Czerwca 2010, 08:22:22
Boski, jeśli można, to zrób następny zamek, jeśli mona to niech to będzie loch, chętnie się dowiem jak wybierać w tej rasie :).

Wiadomość doklejona: 14 Czerwca 2010, 21:26:47
Hm.. osiłki są lepsze na takie rzeczy, jak już nimi gram, to albo czekam na przeciwnika, albo idę nimi na łuczników i magów. Trudno mi wyrazić opinię.....
A moim zdaniem czas zamknąć temat i rozpocząć następny, mało już tu zainteresowania.....


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 14 Czerwca 2010, 14:17:25
Tak więc kolega Boski niech swoim postem Przedstaswi następny Zamek który będzie rozpatrywany.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 17 Czerwca 2010, 18:14:22
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na część z zadanych pytań i nadal pozostają nierozwiązane kwestie, w których nikt jeszcze nie chciał się wypowiedzieć. Nie chcę opierać tego "poradnika" tylko i wyłącznie na swojej ocenie, dlatego chcę zaczekać. Poza tym nie wiem czy jest sens rozpoczynać kolejne miasto, jeśli aktywność użytkowników ma być na podobnym poziomie...


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 17 Czerwca 2010, 19:44:33
Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na część z zadanych pytań i nadal pozostają nierozwiązane kwestie, w których nikt jeszcze nie chciał się wypowiedzieć. Nie chcę opierać tego "poradnika" tylko i wyłącznie na swojej ocenie, dlatego chcę zaczekać. Poza tym nie wiem czy jest sens rozpoczynać kolejne miasto, jeśli aktywność użytkowników ma być na podobnym poziomie...

Napisz wszystkie pytania w jednym poście będzie łatwiej nam na nie odpowiedzieć.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 17 Czerwca 2010, 19:47:29
No wiesz... :) sądzę, że z 3 stron nie da się niczego więcej wycisnąć, ponieważ kolejne odpowiedzi wyglądałyby mniej więcej tak: ;)
-Chłop - No, tutaj wybieram jak Boski, solrym, Serafinek...
-Strzelec - A ty jak Serafinek, Cepek, hebrot...

Pies w tym, że wszystko zostało już wyjaśnione, i jeśli możesz, to podaj te niewyjaśnione kwestie... ;)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: radanat w 17 Czerwca 2010, 19:57:05
To wszystko zalerzy co kto lubi i co mu jest potrzebne. Królewski ma o sześć inicjatywe wiekrzą od wściekłego,za to tamten ma o ok. 20hp więcej od królewskiego. Ja osobiści biorę królewskiego, bo może w nieskończoność pikiować w przeciwieństwie do jednego roztrącania wściego.

Ok pikowanie jest boskie, pod warunkiem że nie walczysz z żywym graczem. Odraz się skapnie i przesunie wszystkie jednostki ;) Na multiplayer lepszy jest znacznie wściekły gryf.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 17 Czerwca 2010, 21:37:56
Cytat: Pablossd
sądzę, że z 3 stron nie da się niczego więcej wycisnąć, ponieważ kolejne odpowiedzi wyglądałyby mniej więcej tak: ;)
-Chłop - No, tutaj wybieram jak Boski, solrym, Serafinek...
-Strzelec - A ty jak Serafinek, Cepek, hebrot...

Nawet takie odpowiedzi się liczą. Jeśli zauważysz, że na Mrocznego Kapłana głosowało 7 graczy, a na Inkwizytora tylko jeden, to nawet jeśli większość z nich nie poda żadnego uzasadnienia i tak możemy wyciągnąć wnioski.. :)

Co do moich pytań:
1. Serafinek w jednym z postów stwierdził, że przeciwko Lochowi, woli wystawiać Serafinów, bowiem obawia się magii mroku. Zatem powstało pytanie jak to wygląda w praktyce? Istnieje tylko 2 czarnoksiężników dysponujących od początku magią mroku, reszta ma szansę 2% na nauczenie się tej umiejętności. Do tego w swojej gildii nie rozwiną tej szkoły. Pytanie zatem tyczy się tego, czy w rozgrywkach PvP często spotyka się czarnoksiężnika z magią mroku, czy na tyle często aby to uwzględnić przy wyborze ulepszenia?
2. Jak gryf bitewny sprawdza się w rozgrywkach PvP? Należy zauważyć, że posiada on wysoką inicjatywę, co nieraz pozwoli nam, na wykonanie 2 rund ataku, podczas jednej przeciwnika, zatem pikowanie będzie skuteczne. Do tego, można z premedytacją wybrać na miejsce pikowania, nie pole, na którym stoi jakaś jednostka, lecz miejsce, gdzie w obawie przed pikowaniem mogą się przesunąć. Do tego nawet jeśli atak naszych gryfów nie przyniesie skutku, to przeciwnik, może nie wykonać swojego ataku w obawie przed gryfami, co też liczy się na naszą korzyść. Pytanie brzmi zatem - jak to się faktycznie sprawdza w praktyce w grze PvP?

To dwie kwestie, które chciałbym jeszcze wyjaśnić, nim zakończę ten temat. Oczywiście wszelkie uwagi na temat jakiejkolwiek innej jednostki Przystani także są mile widziane.

I proszę, nie poganiajcie mnie aż tak mocno... Staram się realizować mój projekt skrupulatnie, bez pośpiechu, aby niczego nie pominąć, a zawarte w nim informacje były w pełni wartościowe i poparte faktycznym stanem rzeczy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 17 Czerwca 2010, 22:20:43
Cytat: Pablossd
sądzę, że z 3 stron nie da się niczego więcej wycisnąć, ponieważ kolejne odpowiedzi wyglądałyby mniej więcej tak: ;)
-Chłop - No, tutaj wybieram jak Boski, solrym, Serafinek...
-Strzelec - A ty jak Serafinek, Cepek, hebrot...

Nawet takie odpowiedzi się liczą. Jeśli zauważysz, że na Mrocznego Kapłana głosowało 7 graczy, a na Inkwizytora tylko jeden, to nawet jeśli większość z nich nie poda żadnego uzasadnienia i tak możemy wyciągnąć wnioski.. :)

Co do moich pytań:
1. Serafinek w jednym z postów stwierdził, że przeciwko Lochowi, woli wystawiać Serafinów, bowiem obawia się magii mroku. Zatem powstało pytanie jak to wygląda w praktyce? Istnieje tylko 2 czarnoksiężników dysponujących od początku magią mroku, reszta ma szansę 2% na nauczenie się tej umiejętności. Do tego w swojej gildii nie rozwiną tej szkoły. Pytanie zatem tyczy się tego, czy w rozgrywkach PvP często spotyka się czarnoksiężnika z magią mroku, czy na tyle często aby to uwzględnić przy wyborze ulepszenia?
2. Jak gryf bitewny sprawdza się w rozgrywkach PvP? Należy zauważyć, że posiada on wysoką inicjatywę, co nieraz pozwoli nam, na wykonanie 2 rund ataku, podczas jednej przeciwnika, zatem pikowanie będzie skuteczne. Do tego, można z premedytacją wybrać na miejsce pikowania, nie pole, na którym stoi jakaś jednostka, lecz miejsce, gdzie w obawie przed pikowaniem mogą się przesunąć. Do tego nawet jeśli atak naszych gryfów nie przyniesie skutku, to przeciwnik, może nie wykonać swojego ataku w obawie przed gryfami, co też liczy się na naszą korzyść. Pytanie brzmi zatem - jak to się faktycznie sprawdza w praktyce w grze PvP?

To dwie kwestie, które chciałbym jeszcze wyjaśnić, nim zakończę ten temat. Oczywiście wszelkie uwagi na temat jakiejkolwiek innej jednostki Przystani także są mile widziane.

1.Mówiłem o Palladynie. No wiesz w swoim zamku nie rozwiną ale może się trafić zwój magii mroku lub przejmą jakiś zamek neutralny i tam rozwiną. Warto dodać że leczące dłonie Palladyna zdejmują także czary M.Mroku z swojej jednostki czyli kolejny plus na Palladyna.



Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 18 Czerwca 2010, 09:52:01
Cytat: SeRaFiNeK
No wiesz w swoim zamku nie rozwiną ale może się trafić zwój magii mroku lub przejmą jakiś zamek neutralny i tam rozwiną.

Czy w rozgrywkach PvP, bo o to się zwłaszcza pytam, taka sytuacja często ma miejsce? Samemu spotkałem się z tym zaledwie raz, gdy przeciwnik wybrał za bohatera Lethosa.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 18 Czerwca 2010, 15:00:24
Jeśli chodzi o Serafinka to się nie wypowiem.


Zaś mam pewne doświadczenie z gryfami. Królewskie jak grałem z kolegami w trybie hot seat (jak pikowanie to jeden nie patrzył) szansa trafienia wynosiła około 7%. U wściekłego szansa na udane roztrącenie wynosiła ok. 80%. Co prawda w przypadku królewskiego, strzelcy tracili turę na przesuwanie, ale dowodzenie to rekompensowało. Po nieudanym ataku słabszy królewski gryf był zabijany i ta inicjatywa martwemu gryfowi niewiele przynosiła. Wściekłe wracały na miejsce(jak pieski ;D) i razem z fanatykami wspierały czempiony i archanioły/serafiny. Do obrony strzelców pozostał osiłek,a ale przy takim frontalnym ataku kompentni dowódcy woleli swoich dystansowców chronić. A królewskie? Nie wsparły by tak dobrze czempionów i sług elratha, przełozyłoby się to na osłabienie ataku, mogło też osądzić o losie bitwy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 22 Czerwca 2010, 19:46:09
Przeszedłem ponad połowę kampanii kuźni Przeznaczenia, więc wypowiem sie tu (oj długo dziś szukałem tego tematu,  nie spodziewałem się znaleśc go w dziale Dzikie hordy). Szczerze gdy się gra z komputerem lepsze są pierwsze ulepszenia, jednakże grając z graczem lepsze są już fanatyczne. Tak ogólnie to:

-I poziom: Egzekutorzy (lub osiłki), nie chodzi tu o designe, (choć rzuca się w oczy) ich zdolność jest o wiele przydatniejsza niż szarża szeregowca.
Zwycięzca: Egzekutor
(http://cms.gram.pl/sites/homm5/UserFiles/Image/HammersOfFate/renegaci/egzekutor%20duzy.JPG)

-II poziom: Strzelcy wyborowi vs. Kusznicy.
Tu zdecydowanie i jednogłośnie wygrywają kusznicy. Prawie zawsze uderzają z pełną mocą, a jak doda im się boskiej siły lub prawej mocy, to już nawet archanioły mogą się bać. Są lepsi nawet od mrocznych kapłanów na dystans. Dlatego na początku gry, należy uderzać ciągle w nich, aż padną.
Zwycięzca: Kusznik
(http://cms.gram.pl/sites/homm5/UserFiles/Image/HammersOfFate/renegaci/kusznik%20duzy.JPG)

-III pziom: Fanatycy vs. Krzyżowcy. Tu też nie trzeba się nad tym długo zastanawiać. W zwarciu lepsi są krzyżowcy. Mimo iż fanatyk jak uderzy raz zabijając przynajmnij jedną jednostkę, uderzy drugi raz, to jednak szał bojowy krzyzowca jest lepszy. Wystarczy że jeden z oddziałów zginie już uderza z większą mocą rozsiekając nawet silniejszych przeciwników.
Zwycięzca: Krzyżowiec
(http://www.tawerna.biz/h/5/img/hv_jednostki/haven/crusader.jpg)

-IV poziom: Gryfy królewskie vs. Wściekłe gryfy.
Tu też niema niespodzianki, choć wybór jest trudny. Gryf królewski podczas pikowania może uniknąć wzmocnionych zaklęć armaggedonu, deszczu meteorów, łańcucha błyskawic, czy innych grupowych zaklęć magii zniszczenia co może dać przewagę w walce z mrocznymi elfami. Wściekły jest przydatniejszy, ponieważ jego szał, jak ktoś tu napisał zwiększa obrażenia jakie zadaje z każdym uderzeniem.
Zwyciężca: Gryf wielce wściekły

(http://www.tawerna.biz/h/5/img/kuznia_przeznaczenia/rebelianci/battle_griffin.jpg)

-V poziom: Inkwizytorzy vs. Mroczni kapłani.
Tu lepszy jest mroczny kapłan, pomimo iż inkwozytor ma silniejsze uderzenie i dwa zaklęcia wspomagające to mr. kapłan ma oślepienie, które może wyeliminować z tury prawie każdą jednostkę z inkwizytorem włącznie. Często to ratuje sytuację jego pana na jakiś czas.
Zwycięzca: mroczny kapłan
(http://www.tawerna.biz/h/5/img/kuznia_przeznaczenia/rebelianci/zealot.jpg)

-VI poziom: Paladyni vs. Czempioni zła
Tu po dłuższym rozważaniu, uważam że zdecydowanie lepszy jest czempion zła. To może zszokowac, ale umiejętnośc uderzenia drugiej jednostki za atakowaną wydaje się przydatniejsza niż uzdrawianie paladyna (szczególnie gdy się ma namiot i wskrzeszenie).
Zwycięzca: Czempion zła
(http://www.tawerna.biz/h/5/img/kuznia_przeznaczenia/rebelianci/champion.jpg)

-VII poziom: Archanioły vs. Upadli Aniołowie.
Tu zdecydowanie jest lepszy Archanioł. Upadły ma to do siebie, że jeśli nie dostanie wspomagacza to b. rzadko uda mu się zadać maksymalne ciosy. Znacznie częściej uderza z minimalną i mniejszą niż średnią mocą. Jest podatniejszy na magię mroku. Lepiej inwestować w statyczne archanioły.
Zwycięzca: Archanioł
(http://cms.gram.pl/sites/homm5/UserFiles/Image/jednostkic/haven7.jpg)

To tak z obiektywistycznego punktu widzenia idealna armia przystani to:
-Egzekutorzy
-Kusznicy
-Krzyżowcy
-Wściekłe gryfy
-Mroczi kapłani
-Czempioni zła
-Archanioły


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 24 Czerwca 2010, 07:37:44
A jakoś dziwne, bo mi się w 1 tygodniu gry zdarzyło dostać magię mroku, a nie miałem bohatera z lochu, który nie ma ją na początek, szczęście :co:
Nasuwając się na twe pytanie o gryfy, zależy z kim walczymy i, gdzie. Jeśli walczę przeciwko elfom, to i ten i tamten się nadaje,
Gryfy królewskie ostrzeliwują tylko 1 pole, ale częściej, a Bojowe gryf może roztrącić łuczników, ponieważ zauważyłem, że jeśli nie gram czarodziejami lub lochem, to przeciwnik ma tendencję do kładzenia łuczników otoczonych resztą, a więc nie zdążą uciec przed nim ;)
Jeśli gram  przeciwko demonom lepszy jest królewski, zazwyczaj mięso armatnie na skubbusy. Jeśli Loch to racja królewski może się ochronić.
Jeśli orkowie to bojowe, zazwyczaj idą, na rzeź. Jeśli gramy przeciwko Akademii to trudno zdecydować, ale chyba bojowy lepszy. Jeśli krasnoludy to królewski nie, bo ma małą obronę, lepszy znowu bojowy. A przeciwko nieumarłym to już nie wiem, trudna decyzja.

Wiadomość doklejona: 27 Czerwca 2010, 12:10:47
<Rzuca spojrzenie na kartę, wyboru>
No cóż, Boski uparł się, ze jeśli czegoś nie napiszemy jeszcze, to nie zamknie tematu i nie będzie robił następnych. Cóż, więc proszę was o wypowiedź, no chyba, że sam mam zrobić(sam zrobiłem dla lochu :/)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 27 Czerwca 2010, 17:55:03
Podsumowałem przedstawione przeze mnie i przez Was informacje na temat Przystani (http://docs.google.com/Doc?docid=0AaXDMQ_9bKQLZGYyNnAyenhfMTRoc2ZkNWNkdA&hl=en&authkey=COGK0PUN)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 27 Czerwca 2010, 21:57:38
No ten poradnik jest dobrym podsumowaniem. postarałeś się boski. Może admini  umieszczą w dziale poradników (rzeecz jasna za twą zgodą).


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Boski w 17 Sierpnia 2010, 16:58:31
Chciałbym teraz zastanowić się nad rozwinięciami chłopa. Poza 1 pkt ataku / obrony różnią się zdolnościami. Uderzenie pozbawia przeciwnika kontrataku oraz zeruje jego gotowość bojową. Szturm umożliwia wykonanie dodatkowego ataku. Szansa na obie zdolności waha się między 5 - 75% i jest zależna od liczby PŻ atakującego oraz celu. Żadna z tych zdolności nie zadziała w trakcie wykonywania kontrataku.

Jakie wnioski można z tego wyciągnąć?
1. Osiłki dobrze nadają się na dobijanie jednostek, zwłaszcza, gdy przeciwnik posiada zdolność ostatni bastion. Gdy mamy wielu osiłków istnieje bardzo duża szansa na zaatakowanie ponownie i dobicie jednej - kilku jednostek przeciwnika.
2. Jeśli mamy mało chłopów, lepszym ulepszeniem będą szeregowi. Ich zdolność jest bowiem użyteczna bez względu na ich ilość (choć szansa na jej powodzenie jest nikła).
3. Jeśli nasi chłopi będą tylko i wyłącznie mięsem armatnim, które przez cała walkę ma za zadanie jedynie się bronić, to lepiej wziąć szeregowych. Zdolności i tak nie mają zastosowania, zaś szeregowi mają 1 obrony więcej.

Problem stanowi natomiast wybór , gdy chłopów mamy pod dostatkiem. Które z ulepszeń lepiej się wtedy sprawdza? Jak już zauważyliśmy zdolności mają tym większą szansę na zadziałanie im większa przewaga jest po stronie naszych jednostek. Zatem opłaca się atakować przeciwników o stosunkowo niewielkiej liczbie PŻ. Która z tych zdolności jest, więc bardziej przydatna przeciwko słabym jednostkom? Moim zdaniem dodatkowy atak.

Jeśli chodzi o Przystań temat został już zakończony, więc pisać można już jedynie w sprawie ewentualnych błędów.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Tallos w 17 Marca 2011, 21:36:01
Poziom 1: Szeregowy. Podczas moich gier szturm nigdy nie zadziałał, a uderzenie i owszem - poza tym w wypadku ulepszenia chłopów bardziej cenię sobie defensywę.
Poziom 2: Kusznik. Pełna skuteczność w walce na dystans daje mu niesamowitego kopa.
Poziom 3: Fanatyk. Jest dużo bardziej ofensywny od konkurencji.
Poziom 4: Gryf królewski. Bitewne pikowanie to jedna z najlepszych zdolności w grze.
Poziom 5: Mroczny kapłan. Ma lepsze czary i dodatkowo usuwa wzmocnienia/ochrony wroga.
Poziom 6: Czempion. Leczące dłonie są nieprzydatna, a szarża czempiona bardzo potężna, zwłaszcza że przeciwnik nie może jej "użyć" do pozbycia się naszych jednostek podczas kontrataku.
Poziom 7: Archanioł. Wskrzeszenie jest dużo przydatniejsze niż boska zemsta i prawa moc.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Matio12345 w 19 Lipca 2011, 22:03:45
Ja bardziej stawiam na atak Więc
1. Osiłek- Dodatkowy atak
2. Kusznik - Daleki zasięg
3. Fanatyk - 2 ataki
4. Czerwony gryf - Ta jego Specjalna umiejętność
5. Mroczny kapłan - Ogólnie lepszy 
6. Czempion - Szarża
7. Archanioł - Wskrzeszanie


Edit:Można prosić o bardziej rozbudowane argumenty? Na przyszłość proszę by tak było./Loczek


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: PaoDak w 10 Sierpnia 2011, 09:31:24
1 poz. Osiłek - Ma więcej ataku i jest silniejszy
2 poz. Kusznik - Dłuższy zasięg i pełna skuteczność w walce
3 poz. Fanatyk - Może atakować dwa razy
4 poz. Gryf królewski - Przydatna ujemiętność bitewnego pikowania
5 poz. Mroczny kapłan - Jest silniejszy od Inkwizytora, bo ma silniejsze czary
6 poz. Czempion - posiada zdolność szarży
7 poz. Archanioł - potrafi wskrzeszać sojuszników


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: DWito w 10 Sierpnia 2011, 11:38:23
1. Osiłek - dzięki zdolności szturm może wykonać 2 ataki
2. Zależy z kim gram - gdy np. przeciwko orkom to lepszy jest jednak strzelec wyborowy - orkowie szybko znajdują się w odległości czystego strzału, a jak wiadomo strzelec zadaje większe obrażenia z bliska niż kusznik, w pozostałych przypadkach jednak często stawiam na kuszników
3. Tu także zależy - na początku gry fanatycy stanowią mocną siłę szturmową, ale później gryfy, kawalerzyści i anioły dają sobie radę w polu, a krzyżowcy dzięki zdolności wielka tarcza chronią strzelców.
4.Gryf królewski - mimo, że atak specjalny bitewnego gryfa (roztrącanie) ma większy zasięg to może go wykonać tylko raz, w przeciwieństwie do nieskończonej możliwości bitewnego pikowania.
5.Tu często stawiam na mrocznego, choć inkwizytorzy też są dobrzy.
6.Czempioni gdy gram przeciwko "mocy", a paladyni gdy gram przeciwko "magii" - paladyni zdejmują z jednostek takie efekty jak szał, hipnoza, dezorientacja, rozkład - najbardziej niebezpieczne czary.
7.Archanioł co prawda może wskrzesić sojuszników, ale tylko raz co nie jest zbyt efektowne, Seraf z boską zemstą potrafi nieźle napsuć krwii np. zbyt wymiatającym na polu wampirom.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Przystań
Wiadomość wysłana przez: Szerszeń w 10 Sierpnia 2011, 16:15:06
Osiłek - jakoś przypadł mi do gustu :)
Kusznik - w wielkich ilościach zadaje potężne obrażenia
Fanatyk - jak zabije przynajmniej jedną jednostkę, powtórzy atak
Gryf bojowy - Wysoka wytrzymałość
Inkwizytor - fajnie wygląda :)
Czempion - przydatna szarża
Archanioł - Wskrzesza poległe jednostki

Takie jest moje zdanie.