Tawerna.biz - Forum

Heroes V => Dodatki do Heroes V => Heroes V: Dzikie Hordy (Tribes of the East) => Wątek zaczęty przez: Boski w 16 Sierpnia 2010, 19:00:27



Tytuł: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 16 Sierpnia 2010, 19:00:27
Podsumowanie informacji na temat Nekropolis (https://docs.google.com/Doc?docid=0AaXDMQ_9bKQLZGYyNnAyenhfNDZkN2JnN3RmYw&hl=en&authkey=CJOh0LYE)



Kolejnym miastem, które omówimy będzie Nekropolis. Zasady znacie, zatem po krótkiej charakterystyce, zapraszam Was wszystkich do dyskusji.


Nekropolis:
  • 1.
    - Kościany Łucznik
    - Kościany Wojownik
    Jedyną zaletę Kościanego Łucznika jest atak dystansowy. Kościany Wojownik natomiast, poza wyższym atakiem o 1, obroną o 2, prędkością o 1 i maksymalnymi obrażeniami o 1, ma 25% odporności na magię a także osłania siebie i sojuszników przed ostrzałem, zmniejszając otrzymane rany o 50%.
  • 2.
    - Zombie
    - Gnijący Zombie
    Gnijący Zombie ma o 1 wyższy współczynnik obrony i 2 PŻ więcej, jednak minimalne obrażenia są o 1 mniejsze. Poza tym Zombie atakuje osłabiającym ciosem, zaś Gnijący Zombie roztacza aurę osłabienia.
  • 3.
    - Widmo
    - Poltergeist
    Poltergeist ma o 1 więcej ataku, obrony, PŻ oraz prędkości, choć ma minimalnie gorszą inicjatywę. Zamiast wysysania many, może kraść wrogom amunicję.
  • 4.
    - Wampirzy Lord
    - Książę Wampirów
    Książę Wampirów ma 5 PŻ, oraz 1 prędkości więcej, ma także szerszy zakres zadawanych obrażeń. Nie powstrzymuje kontrataku przeciwnika, jednak dysponuje zdolnością "Torpor".
  • 5.
    - Arcylicz
    - Liczmistrz
    Liczmistrz ma 2 ataku więcej, o 1 wyższą prędkość i maksymalne obrażenia. Traci natomiast 1 strzał, oraz atak obłokiem śmierci. Arcylisz posiadający 16 pkt many rzuca cierpienie, rozkład i osłabienie. Liczmistrz z 19 pkt many ma do dyspozycji zaklęcia; cierpienie oraz wskrzeszenie umarłych.
  • 6.
    - Kostucha
    - Banshee
    Banshee traci 3 pkt ataku oraz 1 obrony. Zadaje średnio o 3 pkt obrażeń mniej, jednak ma o 10 więcej PŻ. Zamiast szkodliwego dotyku, posiada zdolność śmiertelnego zawodzenia.
  • 7.
    - Smok Widmowy
    - Upiorny Smok
    Upiorny Smok ma o 1 więcej ataku, lecz o 1 mniej obrony. Jego obrażenia minimalne są większe o 2, a maksymalne o 1, jednak traci 10 PŻ. Zamiast grozy i ataku klątwą, posiada uderzenie smutku.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 16 Sierpnia 2010, 19:22:24
W końcu się doczekałem, Nekro to 2 moje ulubione miasto więc grzechem by było się nie wypowiedzieć ;D

1. Kościany Wojownik - Jest silniejszy, a atak łucznika jest bardzo słaby w porównaniu do ataku wojownika, na początku wojownik jest bardzo przydatny. Na końcu zresztą też.

2. Zombie - Statystyki są zbliżone ale to cierpienie przesądziło. O wiele lepiej lepsze jest trwałe(prawie) cierpienie niż aura osłabienia bo tak można zatruć 50%-75% armii wroga, a niemożliwe jest żeby tyle oddziałów stało koło gnijącego zombie.

3. Poltergeist - Obie umiejętności są nieprzydatne więc zadecydowały statystyki.

4. Wampirzy Lord - Szczerze? Lepiej mi się gra kiedy on blokuje kontratak. Wtedy tyle ich nie tracę. Nawet za cenę gorszych statystyk.

5. Arcylisz - Chmura zarazy i rozkład są użyteczniejsze niż większe obrażenie i wskrzeszenie umarłych. Chmura zarazy zdecydowanie zwycięża nad lepszym atakiem i obrażeniami. Prędkość liszom jest niepotrzebna. Czary są zbliżone, choć sam nie wiem czy wskrzeszenie jest lepsze. Zdam się na innych chwilowo głosuję na Arcylisza.

6. Kostucha - Bez dyskusji. 10 pkt życia nie rekompensuję spadku reszty statystyk. Często grając kiedy miałem mało kostuch używałem szkodliwego dotyku ponieważ zadawał więcej obrażeń niż kosa, oraz powstrzymywał kontratak. Śmiertelne zawodzenie nie było w moim przypadku przydatne.

7. Upiorny Smok - Wyższe obrażenia rekompensują 10 pkt życia. Dodatkowo smutek jest użyteczniejszy niż osłabienie. Gr. osłabienie jest jednym z podstawowych umiejętności Nekromanty a Gr. Smutku nie ma. (a przynajmniej o nim nie słyszałem ani nie widziałem.


P.S. Nekro_L, mieliśmy dyskutować  ;)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 16 Sierpnia 2010, 20:43:38
1. Zdecydowanie kościany wojownik, ponieważ posiada większą obronę lepsze obrażenie, osłanianie sojuszniczych jednostek i 25% odporności na magię. Kościany łucznik, może i posiada tą zdolność strzelania na dystans no ale co to da? Jak i tak jest najsłabszym strzelcem w grze i zadaje najniższe obrażenia.

2. Zoombie dla mnie lepszy, osłabiający cios trochę wyższe obrażenia i według mnie wypada lepiej niż gnijący zoombie.

3. Widmo ma dużo lepszą zdolność szczególnie jak umiesz ją wykorzystać. Wskrzeszanie maną jednostek magicznych naprawdę dużo daje :D

4. Książe Wampirów jest świetny dzięki torporowi, z szczęściem żołnierza to naprawdę niezła machina. Co do braku kontry wampirzego lorda to po co ona wampirowi jak i tak w kolejnej turze sobie odbierze to co utracił?

5. Kilka MasterLiszów na początek z nekromancji i kosimy na mapie co chcemy, ale do FB wybieram Arcylisza dzięki chmurce i bardziej praktycznymi czarami bojowymi.

6. Kostucha jej zimny dotyk jest bardzo dobry, dzięki czemu do samego końca jest to ważny pionek na polu bitwy. Banshee mimo gorszych statystyk też może być ważnym pionkiem dzięki zawodzeniu co jest dobrym ulepszeniem na Orki czy Przystań.

7. Oba ulepszenia są według mnie równe i to co wybierzemy zależy już od preferencji gracza.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 16 Sierpnia 2010, 21:24:10
Heh, w końcu Nekropolis. Mój ulubiony zamek, więc może jednak wiem co piszę?

Poziom 1
Widzę, że jednak wolicie Wojownika. Ja powiem, że w początkowej fazie rozgrywki, kiedy zdobywamy kopalnie stawiam jednak na Łucznika, zwłaszcza, że w krótkim czasie mamy ich całą hordę. Potem lepiej przerzucić się na Wojownika, ale do oblężeń zamków mimo wszystko u mnie lepiej sprawuje się Łucznik.

Poziom 2
Właściwie nie ma to dla mnie większej różnicy, które ulepszenie wybiorę. Widać, że jedno jest nastawione na atak, a drugie na obronę. Do osłaniania strzelców lepszy jest Gnijący, więc polecam brać go również na początku, kiedy mamy Łuczników. Później lepiej się przerzucić na zwykłe ulepszenie, chociaż...

Poziom 3
Wybór prosty - Widmo. Poltergeist rzadko, kiedy ma okazję użyć swojej umiejętności, a dobrze pokierowane Widmo może być zabójcze dla takiego Arcymaga, albo Druida. Poza tym wyższa inicjatywa. Pozostałe staty Poltergeist ma lepsze, ale bezużyteczna umiejętność przesądza sprawę.

Poziom 4
Wybieram Księcia ze względu na większą prędkość i te 5HP więcej. Torpor działa rzadko, ale jak już zadziała... Mimo wszystko ten brak Braku kontrataku boli.

Poziom 5
Liszmistrz. I to tyle. Większy atak, obrażenia i wszkrzeszenie umarłych. Bardzo przydatne, naprawdę bardzo przydatne zaklęcie w rękach Liszów, które pozwala wygrywać niemalże bez strat. I tak zazwyczaj bohaterem biorę Rozkład i Mistrza Bólu, więc w moim przypadku lepiej sprawdza się Wskrześ Umarłych. A brak Obłoku Śmierci? Nie jest to skill na którym strasznie mi zależy. Wskrzeszenie mi to rekompensuje.

Poziom 6
Nie chcę się na razie wypowiadać w kwestii tej jednostki. Do tej pory używałem Kostuch, ale chciałbym poznać zakres możliwości Banshee w duecie z Upiornym Smokiem.

Poziom 7
Jw.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 16 Sierpnia 2010, 22:02:15
No to zaczynamy dyskusję Nekro ;D

Sądzę iż na początek warto o szkielecie. Wg. mnie kościany łucznik jest zbyt słaby na początek gry. Duża ilość kościstych wojowników naprawdę potrafi przyp*erdolić w przeciwieństwie do łuczników. Na oblężenia także nie polecam łucznika ponieważ jego atak za mury jest bardzo słaby nawet w sile 1 k. Znacznie lepiej przetrwać tym tysiącem oblężenie a później poważnie wesprzeć oddziały za murami.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 16 Sierpnia 2010, 22:08:33
Jedziemy xD
Powiem ci Bandaro, że wbrew pozorom na początku, przy zdobywaniu kopalni Kościany Łucznik nie jest zły. Zwłaszcza, kiedy w tydzień z czterdziestu na początku robi się setka (patrz Najlepszy talent rasowy). Na te słabe oddział, które pilnują kopalń jest to wręcz wymarzona jednostka. Zwłaszcza, że już na początku możemy mieć ich tak dużo. A co do oblężeń... Moje dotychczasowe doświadczenia z Wojownikami mnie nie przekonują. Muszę mieć w swojej armii jednostkę strzelająca na odległość w każdej swojej turze, bo Liszmistrze często są zajęte wskrzeszaniem.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Luk w 16 Sierpnia 2010, 22:13:04
Szkielet- wojownik. Co oni z niego za potwora zrobili to sie w organach nie mieści, ale skoro jest to grzech go nie używać.

Zombie- zwykłe bardziej jakoś bardziej przemawia. On sam w sobie już jest tankiem, nie trzeba go wzmacniać jeszcze większa ilością życia i obrony, bo to nie jest czołowa jednostka, która ma zbierać uderzenia nieosłabionych jednostek.

Osłabienie na uderzenie jest bardziej praktyczne. Siekniesz takiego i statystyki mu spadają. Z aurą jest tak, że ruszysz się odrobinę i już po minusach. Tym bardziej 1pkt morale mozna poświęcić na rzecz dołowania ataku i obrony do samego zera. Więc tu bym za standardem obstawiał.

Duchy- Widma. Casterzy są niewyobrażalnie upierdliwi a one jakoś mogą im zaradzić Plotery mają kiepsko że kradną jako zdolność aktywowana a nie z atakiem. Przez to wole widma.

Wampiry- na początku lordowie za brak kontry kiedy nie mają jeszcze odpowiedniego walnięcia, żeby regenerować się do stanu początkowego. Kiedy mamy ich tak z 50 wtedy alternatywa Większy zasięg, życia też więcej wychodzi, a jak się przyfarci to szczęście żołnierza można podłapać i wtedy na torporze nawet można polegać.

Licze- często mam obydwóch przy zostawianiu zombiaków w zamku. Jak tylko jednego to mistrza na bitwy a arcy na obronę zamku.

Upiory- zwykłe. Dotyk i lepsze staty. Banshee umiejętność ma dobrą tylko w teorii. W praktyce to na nic więcej niż neutralne to się nie nada. Trzeba mieć skowyt grozy albo smutek ze smokiem rzucać i pasujące arty a to troche odwraca uwagę od rzucania tych najwredniejszych klątw.

Smoki- duchy. Za ogromne osłabienie smutkiem każdego ugryzionego.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 16 Sierpnia 2010, 22:21:04
Nekro_L To samo dotyczy wojowników. Łatwo robi się z nich setka, a tak można siec neutrali. Pamiętam kampanie Arantira(normalny) i to że setką szkieletów wojów (i innnych) ciąłem neutrali 3 poziomu nawet w 1-2 tygodniu. Łucznicy w setce nie są już tak skuteczni jak wojownicy na jednostki 3 poziomu. (typu golemy, zbrojni) Grałem Lochem samymi altami  i nie przeszkadza mi brak strzelca w armii, więc wolę silnego piechura, jak w przypadku damy. Dodatkowo najczęściej wybieram Arcylisza więc mam strzelca ;D


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 16 Sierpnia 2010, 22:39:42
1. Poziom:
-Szkielet wojownik- czemu? Proste, łucznik jest słabym strzelcem, a wojownik nie dośc, że szybki i może ogłuzać to jeszcze jest idealny do walki z łucznikami.

2.Poziom
-Zombie zdecydowanie. Jego właściwośc działa, zaś u gnijącego jakoś nijak to działa.

3. Z tym jest problem. Wydaje mi się, że Widmo jest idealnym rozwiazaniem walcząc przeciwko nekropolii, akademi, infermo, lochowi i fortecy, ponieważ może się zregenerowac po ataku na magów, liszy, kapłanów runów, czarty i druidów oraz szamanki, zabierając im całą moc. Poltergeist natomiast lepiej się nadaje na sylwan, przystań, twierdzę gdzie w przypadku sylwanu i przystanii elfi łucznicy i kusznicy są bardzo groźni tylko z dystansu, a w przypadku twierdzy, umiejetnośc widm jest nieprzydatna.

4 Poziom, wolę lorda wampirów- brak kontrataku jest lepszy niż torpor, który może nie zadziałać, zwłaszcza u istot odpornych na magię. Nosferatu bym użył przeciwko twierdzy i lochowi, jeśli ma wyższą inicjatywę.

5 poziom: Na wszystkie poza nekropolią najlepszy jest arcylicz, ponieważ jego atak może sięgać nawet czterech jednostek, jeśli są bardzo blisko celu. Lichmistrz pomimo czaru "ożywienie zmarłych" jest dobry tylko na nekropolię, ponieważ jego atak siega tylko jednej jednostki. Słaabo.... a "ożywienie".... ma chyba każdy nekromanta.

6 poziom: Ja bardzo polubiłem banshee. Jest dobrze zrobionym stworem i jej umiejętnośc działa na więcej jednostek dookoła niej. Nie musi być przy nich jak kostucha by zranić.

7 poziom: tu wydaje mi się, że jednak lepszy jest smok cienia, po prostu jego czar po ataku jest lepszy od smutku, chyba że wróg ma morale i szczęście 1 lub 0 i gdy walczy nekropolią.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 17 Sierpnia 2010, 12:15:53
1. Szkielet wojownik - Jak wiadomo nie trzeba mówić dlaczego.większe Statystyki i więcej umiejętności, to czego nie ma to ataku z dystansu kościanego łucznika, lecz rekompensuje to resztą swoich przydatnych atrybutów.

2. Zombie -Nigdy się dłużej nie zastanawiałem co wybrać. Jednostki nie różnią się jakoś specjalnie. Biorę zwykłego zombiaka który jest praktyczniejszy osłabiając wrogów swoim uderzeniem.

3.Widmo - Identyczne statystyki, także patrzę na umiejętność, ta uwidma jest przydatniejsza jak już wcześniej powiedziało kilka osób zabójcza dla czarujących jednostek i jeszcze się przy tym regeneruje, Umiejętność Poltergeista jak dla mnie nie jest przydatna.

4.Wampirzy lord - posiada brak kontrataku co sprawia że jest bardziej atrakcyjny pod względem uderz i nie strać. Książe wampirów posiada więcej pkt życia, jest szybszy i czasem oślepia, ale mimo wszystko wampirzy lord dłużej wytrzyma na polu bitwy gdyż dostaje mniej uderzeń od przeciwników. Jego szybkość i tak już jest wystarczająca żeby zaatakować odległe jednostki.

5. Liszmistrz - dzięki tej jednostce wygrywamy bitwy neutralne często bez strat, także nie musimy się już tak bać starć z łucznikami na mapie, do tego troszkę większe statystyki co robi swoje. Arcylisz posiada chmurę która przydaje się przeciwko walce z sylvanem czy heaven gdzie stosuję się zwartą formację, w pozostałych przypadkach skuteczniejszy będzie liszmistrz

6. Kostucha -ma większe statystyki od Banshee, jej zdolność powala na nogi 7 poziomowe jednostki gdy starcia są nie wielkie. Co prawda przy dłuższej rozgrywce gdy armie są ogromne kostucha traci na zdolności ale rekompensuje to statystykami.

7. Upiorny smok - każdy nekromanta powinien znać czar osłabianie na przyzwoitym poziomie, także ta umiejętność już jest nie przydatna w takiej sytuacji. Boski zapomniałeś wspomnieć że widmowe smoki obniżają morale przeciwnika o 1, ale to także nie jest tak bardzo przydatne jak umiejętność upiornego smoka. Po za tym ma większe statystyki, tylko o 10 pkt życia mniej, ale nie jest to wiele jak na jednostkę 7 poziomu.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 17 Sierpnia 2010, 12:40:24
Co do kostuchy to bym polemizował. Banshee ma lepszą umiejętność, bo może dosięgnąć więcej jednostek i zawsze więcej niż 1. Słaba też nie jest, tak jak w przypadku minotaurów, wygrałaby, gdyby uderzyła piewsza na kostuchę. Jak dla mnie banshee jest lepsza i trzeba się wystrzegać z powodu jej wrzasku.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 17 Sierpnia 2010, 13:10:39
Cytat: Cepek
Widmo - Identyczne statystyki, także patrzę na umiejętność [...]

Cytat: Boski
Poltergeist ma o 1 więcej ataku, obrony, PŻ oraz prędkości, choć ma minimalnie gorszą inicjatywę. Zamiast wysysania many, może kraść wrogom amunicję.

Jak dla mnie, to nie są identyczne statystyki... Polecam wszystkim, aby przed wypowiedzą przeczytali jednak mój post.

Cytat: Cepek
Boski zapomniałeś wspomnieć że widmowe smoki obniżają morale przeciwnika o 1

Cytat: Boski
Upiorny Smok ma o 1 więcej ataku, lecz o 1 mniej obrony. Jego obrażenia minimalne są większe o 2, a maksymalne o 1, jednak traci 10 PŻ. Zamiast grozy i ataku klątwą, posiada uderzenie smutku.

Groza jest zdolnością, która obniża morale przeciwnika o 1. To, że nie opisuję wszystkich zdolności, nie znaczy, że o nich zapominam. Poza tym wydaje mi się, że każda z osób, która się wypowiada na temat jakiejś jednostki zna jej umiejętności (aczkolwiek nie musi pamiętać konkretnie liczbowych statystyk, dlatego je przypominam).


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Tazol w 17 Sierpnia 2010, 14:48:29
1. Szkielet Łucznik
Wiele osób będzie uważało mój wybór za dziwny, ale ja jestem graczem, który potrzebuje w miarę dużą ilość strzelców- 2-3
2. Gnijący Zombie
Z tego co się orientuję obniża statystyki istot żywych w swoim sąsiedztwie, a to jest ciekawy plus
3. Poltergheist
Kradnięcie amunicji mi się przydaje
4. Wampirzy Lord
Jest lepszy od księcia, bo na Lorda wróg nie kontratakuje, mimo to Torpor też jest dobry
5. Arcylisz
Ma chmurkę po strzale i może użyć ożywiania umarłych
6. Banshee
Belegor wypisał dla czego Banshee jest lepsze
7. Mimo wszystko Upiorny smok
Kwestia przyzwyczajenia.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 17 Sierpnia 2010, 15:23:28
Up:
Arcylisz nie może ożywiać zmarłych, to jest czar Liszmistrza

1. Szkielet Wojownik- zdecydowanie lepszy, częściowa odporność na magię, lepsze statystyki, co czyni tę jednostkę jedną z najlepszych na 1 poziomie. Łucznicy to marna imitacja prawdziwych strzelców, którzy nawet w ilości kilkuset są do niczego
2. Zombie, ponieważ nakłada efekt zdolności po uderzeniu
3. Widmo, bo posiada ciekawą zdolność, którą jak się umie wykorzystać, to jest dość przydatna
4. Książę Wampirów- niedawno się do niego przekonałem. Więcej hp, nakłada torpor, co jest bardziej przydatne niż brak kontrataku. I tak książę straty odrobi przez wysysanie życia, tylko trochę wolniej
5. Obie jednostki są dobre. Zawsze, jak nie mam 7 poziomu to je rozdzielam na arcylisza i liszmistrza. Jednak w finałowych bitwach lepszy jest arcylisz, ze względu na chmurę i silne zaklęcia
6. Kostucha, było tłumaczone
7. Upiorny smok, ponieważ obniża szczęście, co jest lepsze niż jakaś tam klątwa, którą zaraz rzucę bohaterem

@Down:
"3. Widmo za wyssanie many oraz niematerialność"

A poltergeist nie ma?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Psychol55 w 17 Sierpnia 2010, 15:32:40
1.Szkielet wojownik: świetna obrona i dobry atak konkuruje nawet ze strażnikami gór.

2. Zombie bo osłabia

3. Widmo za wyssanie many oraz niematerialność

4.Książę  wampirów za efekty , które nakłada  oraz za hp ,atak i obronę

5.Arcylisz bo wskrzesza umarłych i jest trochę mocniejszy chociaż można jeszcze  kupić 2 poz bo też jest dobry.

6. Na pewno Kostucha , za to ,że jest najmocniejszą w heroes 5 jednostką 6 poz . no i w ogóle wygląd.

7.Widmowy mimo wszystko za ten czar za każdym atakiem , którego nie pamiętam nazwy.



Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 17 Sierpnia 2010, 17:00:37
Nie wiem co wy widzicie w tej kostuchie, jej umiejętnośc jest beznadziejna, nadaje się tylko wtedy gdy ich jest mało, potem to tylko się naraża, jeśli tych siedmio-, czy sześciopoziomowych stworó jest więcej. Szybciej ginie niż banshee, która nie musi być bezpośrednio przed przeciwnikami by ich zaatakować. Może ma mniejszy atak, ale wiecej ona zabije niż kostucha z wiekszym hp.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 17 Sierpnia 2010, 17:07:28
Psycholu, Kostucha najmocniejsza w grze? Niektórzy zastanawiali się nad daniem jej na najsłabszą :P

Wiadomość doklejona: 17 Sierpnia 2010, 17:19:54
Belegor - Idę tymi twoimi Banshee na wojnę, oby były przydatne. To samo dotyczy innych jednostek, nie zmieniłem jedynie zdania co do szkieletu i łucznikiem na wojnę nie pójdę!!!


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: ghul333 w 17 Sierpnia 2010, 19:55:46
1.szkielet wojownik - większe staty
2.zombie - umiejetność gnijących działa tylko na żywe
3.widmo- kradziesz many i inicjatywa
4.ksiaze - duży ruch z szczęściem żołnierza i staty
5.mistrz - wskrzeszenie
6.tu nie wiem
7.widmowy - minus 1 morale dla wszystkich wrogich jednostek na mapie


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 17 Sierpnia 2010, 20:23:02
Wybór:

-Szkielet Wojownik: lepsze statystyki, odporność na magię.

-Zombie z osłabiającym atakiem: lepsze statystyki, wolę jednak go.

-Widmo: regeneracja dzięki magom, ładniejszy wygląd

-Książę(Księżniczka z Kucykiem 8D) Wampirów: statystyki i topór, mi co 2 raz działa, mam farta! Do Sylvanu i Lochu zwykłe ulepszenie.

-Arcylisz: obłok śmierci, lepszy wygląd, a do nekro kontra nekro liszmistrz.

-Kostucha:  :o lepszy wygląd, lepsza kontra Przystań, Sylvan i Krasnoludy, do innych Banshee.

-Smok Widmowy: atak czarem lepszy, statystyki lepsze, wygląd lepszy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 17 Sierpnia 2010, 21:11:40
Ponieważ po dzisiejszej grze Nekro żołnierzami których normalnie nie używam, zmieniły się mi poglądy ^_^

1. Szkielet Wojownik - Nic się nie zmieniło, on jest silny a łucznicy to gówno ;D
2. Zombie - Także nic.
3. Widma, mimo iż walczyłem przeciw 2 orkom i 1 przystani na Hardzie to udało mi się uszczknąć trochę many dla nich, poza tym lepiej wyglądają.
4. Sam nie wiem... Jedynie zasiało wątpliwości
5. Liszmistrz - Razem z bohaterem zmniejszyli straty do minimum, a nawet na + bo nekromancja ;D
6. Nie wiem co ty w tym Banshee widzisz Belegor. Mój przeciwnik był zbyt głupi żeby zebrać jedną wielką armie, przez to może nie dostrzegłem zalet Banshee. Jutro ta sama mapa na Heroicu :/
7. Patrz na pkt 4, wcześniej nawet wolałem smoki widmowe, za wygląd, a później zmieniłem.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 17 Sierpnia 2010, 23:44:56
Cytat: Hadrian
-Książę(Księżniczka z Kucykiem 8D) Wampirów: statystyki i topór, mi co 2 raz działa, mam farta! Do Sylvanu i Lochu zwykłe ulepszenie.

-Kostucha:  :o lepszy wygląd, lepsza kontra Przystań, Sylvan i Krasnoludy, do innych Banshee.

Hadrian, czy mógłbym Cię prosić o wytłumaczenie dlaczego przeciwko jednym zamkom wybierasz zwykłe ulepszenie, a przeciwko innym wystawiasz alternatywę?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 18 Sierpnia 2010, 09:19:06
Cytat: Hadrian
-Książę(Księżniczka z Kucykiem 8D) Wampirów: statystyki i topór, mi co 2 raz działa, mam farta! Do Sylvanu i Lochu zwykłe ulepszenie.

-Kostucha:  :o lepszy wygląd, lepsza kontra Przystań, Sylvan i Krasnoludy, do innych Banshee.

Hadrian, czy mógłbym Cię prosić o wytłumaczenie dlaczego przeciwko jednym zamkom wybierasz zwykłe ulepszenie, a przeciwko innym wystawiasz alternatywę?
To proste i nie którym znane:
-(kostucha vs. Banshee)otóż Przystań, Sylvan i Forteca używają często błogosławieństw, a je zdejmuje przydatne Kostucha, natomiast banshee je dobre do reszty.

-(Książę Wampirów vs. Lord Wampirów) otóż do Sylvanu i Lochu wybrałem tak, bo  jak wiemy powyższe miast ma szybkie jednostki(duża inicjatywa) a lord ma chyb lepszą szybkość i zwłaszcza brak kontrataku, a do nich zliczę od razu też Nekropolis.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Neader w 18 Sierpnia 2010, 10:00:38
A więc i ja dorzucę swoje 3 grosze:

Poziom 1: Kościany wojownik za lepsze statystyki, odporność na magię i osłonę przed strzelcami. Dobry wojownik jest lepszy niż kiepski strzelec.

Poziom 2: Zombie, gdyż jego umiejętność wydaje mi się dużo lepsza. Może on osłabić kilka jednostek, podczas gdy Gnijący Zombie ma na to małe szanse. Statystyki mniej więcej równe.

Poziom 3: Widmo za lepszą umiejętność. Przeciwnik zwykle będzie miał Wóz z Amunicją, więc na niewiele nam się zda umiejętność Poltergeista, za to Widmo może się całkiem ładnie zregenerować na jednostkach magicznych. W walce z zamkami nieposiadającymi jednostek magicznych wybieramy oczywiście Poltergeista za lepsze statystyki.

Poziom 4: Ciężki wybór. Mając Szczęście Żołnierza, Torpor będzie wchodził dość często, lecz zawsze może się to nie udać w najmniej odpowiednim momencie. Nieco lepsze statystyki przeważają jednak szalę na jego korzyść, a więc Książę Wampirów, choć jest to moim zdaniem trudny wybór i o te jednostki będą się toczyć burzliwe dyskusje.

Poziom 5: Arcylisz za obłok śmierci, który nadrabia słabsze statystyki. Co do czarów, można polemizować, osobiście uważam, że to, które czary są bardziej przydatne, zależy w dużej mierze od sytuacji.

Poziom 6: Następny ciężki wybór. Banshee ma gorsze statystyki, lecz posiada lepszą umiejętność niż Kostucha. Szkodliwy dotyk jest dobry jedynie w przypadku małych armii, gdyż lepiej zadać duże obrażenia niż zdjąć błogosławieństwo. Z drugiej strony, śmiertelne zawodzenie również nie zawsze nam się przyda, więc wybieram Kostuchę za lepsze statystyki.

Poziom 7: Upiorny smok. Jego statystyki są lepsze, jeśli chcemy ofensywnej jednostki, a taką powinien być stwór 7 poziomu. Nasz bohater zwykle ma rozwiniętą Magię Mroku, co zmniejsza przydatność Widmowego smoka, a atak Smutkiem wydaje mi się lepszą umiejętnością od Grozy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 18 Sierpnia 2010, 10:14:24
@Up
Czyli można powiedzieć, że poltergeista nigdy nie wybierasz, bo każdy zamek ma przynajmniej jedną jednostkę magiczną.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 18 Sierpnia 2010, 10:23:17
Polteigersta można przeciwko Sylvanowi i Twierdzy, zwłaszcza gdy zniszczy im się wóz z amunicją.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 18 Sierpnia 2010, 11:36:44
Cytat: Hadrian
-(Książę Wampirów vs. Lord Wampirów) otóż do Sylvanu i Lochu wybrałem tak, bo  jak wiemy powyższe miast ma szybkie jednostki(duża inicjatywa) a lord ma chyb lepszą szybkość i zwłaszcza brak kontrataku, a do nich zliczę od razu też Nekropolis.

Niestety to Książę Wampirów ma lepszą prędkość (8 zamiast 7). Odsyłam do pierwszego postu w temacie. :D

Szansa na zadziałanie Torporu jest na prawdę duża. Przy podobnej liczbie przyrostów jednostek wroga i naszych wampirów, Książę zaatakuje Torporem w co drugim ataku. Mając szczęście żołnierza szansa ta wzrasta do 70+ %.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Nekro_L w 18 Sierpnia 2010, 12:13:47
Chciałem zauważyć, że dobrym wariantem jest wybór Banshee, gdy mamy Upiornego Smoka. Smok obniża Szczęście i Morale wroga, a obrażenia zadawane przez Śmiertelne Zawodzenie Banshee zależą m.in. od Morale atakowanych wrogów.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 21 Sierpnia 2010, 22:12:20
Nie jestem pewien jak dokładnie działa smutek. W niektórych wersjach obniżało morale i szczęście o 1, w innych o 3. Słyszałem także, że w którejś wersji gry jedno z mistrzostw magii mroku dawało także zaklęcie grupowy smutek. Jeśli ktoś zna się na tych modyfikacjach byłoby dobrze, jeśli mógłby je tutaj na forum przybliżyć, bowiem w przypadku nekropolii, a zwłaszcza smoka i Banshee może to wiele zmienić.

Ja tymczasem wyjeżdżam na parę dni, w czasie których z powodu braku internetu nie odwiedzę forum.

Piszcie zatem, dzielcie się swoimi opiniami, dyskutujcie i nie zbaczajcie zbyt mocno z tematu.

Administrację proszę o wzmożoną czujność, pilnowanie przebiegu dyskusji i kasowanie ewentualnych postów nie na temat.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 21 Sierpnia 2010, 22:17:51
Smutek obniża szczęście i morale w zależności do zaawansowania talentu.
Na podstawowym talencie obniża 2 szczęścia i morali, na zaawansowanym   
3 a na mistrzowskim 4. Brak talentu, to obniżenie o 1. Nie spotkałem się jeszcze z grupowym smutkiem, chociaż na niektórych powtórkach z turnieju widziałem grupowe czary ofensywne, np. kulę ognia, nie wiem skąd.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 21 Sierpnia 2010, 23:05:26
Takie proste, a nie wiedziałem :P... dziękuję, to wiele mi wyjaśnia. :D

Zatem Upiorny Smok obniża morale i szczęście przeciwnika o 4, więc dość znacznie. Czyli rzeczywiście bardzo przydatnym będzie, żeby wybrać go, jeśli zdecydujemy się na Banshee.

Dalszą dyskusję pozostawiam Wam.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Luk w 21 Sierpnia 2010, 23:18:14
Co do grupowych zaklęć ofensywnych: umiejętność mistrz bólu dodaje grupowy rozkład i grupową wrażliwość, umysłu gr. spowolnienie i gr. dezorientację, klątw gr. osłabienie i gr. cierpienie. Grupowego smutku nie ma.

W wersji gry 3.0 smok miał zaklęcie podstawowe obniżając wszystko o 2, w wersji 3.1 zaklęcie jest na eksperckim więc obniża wszystko o 4 a to już całkiem sporo. Wraz z bohaterem bo skowycie banshee i może kilku artach morale może być w granicach -8-10 co może dać w kość. Choć ja osobiście w dalszym ciągu preferuję kostuchy. Rzadko kiedy dobremu graczowi uda się obniżyć morale bardziej niż do -2 i to tylko na wybranych jednostkach. Tym bardziej, że po konkretne obrażenia musi stać zaraz przy wrogu a to jest mało prawdopodobne bo nikt normalny nie będzie pchał jednostek z małym morale pod jej nos. Kostucha nie ma takich ograniczeń już nie wspomnę jak pięknie przyzwane feniksy od niej umierają.



Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 21 Sierpnia 2010, 23:36:11
Cóż... 2 rzeczy się zmieniły

6. Bez dyskusji Kostucha, raczej nie zmienię poglądów. Jest silniejsza a jej umiejętność całkiem przydatna, umiejętność Banshee jest gorsza od jego podstawowego ataku. (trafiło mi się że raniąc 3 jednostki zadawała 30-40% normalnego ataku)
7. Upiorny, obniżanie o 4 morale i szczęścia to dużo. Staty podobne więc decyduje umiejętność, a tu zwycięża bezdyskusyjnie upiorny, ponadto umiejętność widmowego jest nieprzydatna.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 22 Sierpnia 2010, 11:54:11
kostucha może i jest silniejsza, ale po swej umiejętności jest bardziej narażona na szybką, ostateczną śmierć niż banshe, która może dwa pola przed jednostkami może ich pogromić słabszym od jj ataku, ale raniącym wszystkich wrogów skowytem.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Łowca Dusz w 23 Sierpnia 2010, 12:39:17
Dlatego uważam taki temat bez sensu :D


Każdy ma swoją taktykę i wybiera to co jego zdaniem jest lepsze i bardziej mu się przyda :)

Ja np. wybieram wampira z uśpieniem a kolega nie bo jemu nie trafia się topór a mi często LOL xD

Grupowy smutek to bo była ostra przesada... -4 morale i szczęście na wszystkich do tego skowyt grozy -6 morale i -2 szczęścia od skowytu banshee. W dodatku jak ktoś by zebrał cały set nekromancji.... nie to by było prze****e... Wszyskie jednostki ponad -10 do morali :D


Choć mówiąc szczerze nie takie rzeczy w kampanii i nie tylko sie robiło :D


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 23 Sierpnia 2010, 12:54:10
@Up
Grupowy smutek to przesada, racja, jakby doświadczony gracz dorwał go w łapy to by było z wrogiem źle ;D

''Każdy ma swoją taktykę'' nie, nie każdy. Tu chodzi żeby pomóc wybrać taktykę, do tego to już 3/8 temat więc przerywać nie należy. Wielu graczy ma dylemat nad ulepszeniem więc Boski w podsumowaniu powie co i jak, do jakiej taktyki albo że do wszystkiego dobry etc.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 24 Sierpnia 2010, 11:09:52
Więc na czym stoimy? Wydaje mi się że szkielet został wyjaśniony, zombie poniekąd wydaję się być lepszym, sprawa 3 poziomu nadal otwarta , 4 bardziej na tego księcia  :/ , Lisze do dyskusji , o Banshee już było , oraz smoki też już są w pewnym sensie wyjaśnione.
Także żeby było bez spamu , skupcie się teraz na 3 i 5 poziomie.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 24 Sierpnia 2010, 11:35:09
Widmo wydaje mi się dobry wszędzie poza twierdzą, sylwanem i przystanią. Poltergeist na te ostatnie, czemu- tam wiekszą uwagę skupiic się trzeba na łucznikach, a w twierdzy jest tyle magii co w pierwszopoziomowym bohaterze orków.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 24 Sierpnia 2010, 13:54:06
Więc na czym stoimy? Wydaje mi się że szkielet został wyjaśniony, zombie poniekąd wydaję się być lepszym, sprawa 3 poziomu nadal otwarta , 4 bardziej na tego księcia  :/ , Lisze do dyskusji , o Banshee już było , oraz smoki też już są w pewnym sensie wyjaśnione.
Także żeby było bez spamu , skupcie się teraz na 3 i 5 poziomie.
:o Że co?
Nadal jest konflikt pomiędzy Kostucha, a Banshe, Zombie wyjaśnione?
Cóż ja stawiam na widmo, no chyba, że robię oblężenie lub wróg ma wielką armię łuczników to wtedy Polgister(alter.), a co do Liszów to zdaje się ale to już było tłumaczone, że Arcylisz!
EDYT: Bandaro nie jesteś tutaj od pouczania mnie!


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 24 Sierpnia 2010, 14:24:00
Hadrianie, widać po nocnej popijawie jeszcze nie otrzeźwiałeś, więc proszę idź spać :P

Ten konflikt zaczyna zanikać, do tego większość jest za kostuchą, ja także.

Z tymi zombie to odsyłam do 1 strony.

To że TY uważasz że lepszy jest Arcylisz nie znaczy że jest wyjaśnione, ja nadal głosuję na Liszmistrza. Szczególnie lepszy jest to wskrzeszanie, dzięki temu wychodziłem prawie bez żadnych strat z walk i miałem nadal ogromną armię gdy wróg był przetrzebiony.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 24 Sierpnia 2010, 16:59:35
Mi lichmistrz nie przydał się, bo od razu trafia na cel tytanó i gremlinów i magów. Zgnęły od razu, atakując tylko magów. Gdybym miał wtedy arcylicza w mig przetrzebiłbym oddziały pokurczy, dryblasów i magów kilkoma chmurami śmierci.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 24 Sierpnia 2010, 17:23:16
@Up
Proponuję zagrać z inną frakcją. Ja np walczyłem z orkami i wskrzeszałem oddziały poległych żołnierzy, bardzo mi wtedy pomógł a moja armia przetoczyło się przez wszystkich 3 graczy na mapie bez ogromnych strat. Graczy było 2 ale liczę ich jako 3 ponieważ jeden podbił drugiego i miał w pewnym sensie dwie w miarę silne armie.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 28 Sierpnia 2010, 22:12:15
Witam, jestem już z powrotem :)
Widzę, że parę kwestii zostało już w miarę wyjaśnionych. Najcięższa będzie moim zdaniem kwestia z wampirem, bowiem zarówno Lord jak i Książę są godni uwagi.

Co do liczów, wydaje mi się, że przeciwnik w starciu z nami raczej nie będzie stosował zwartej formacji, zatem obłok śmierci na niewiele nam się przyda, a jeśli chodzi o pojedynczy cel, to Liczmistrz jest skuteczniejszy. Do tego posiada przezwanie zmarłych co także działa na jego korzyść. Skłaniałbym się zatem do wyboru alternatywy.

Przy smokach znów opowiadam się za alternatywą. Nasz nekromanta i tak będzie rzucał grupowe klątwy na przeciwników, więc pojedyncze zaklęcia od Widmowego Smoka są bezużyteczne. Natomiast smutek, przez wzgląd, że działa tylko na jedną jednostkę rzucamy dość rzadko, więc Upiorny Smok z tym czarem jest o wiele bardziej przydatny.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Neader w 29 Sierpnia 2010, 11:53:33
Wydaje mi się, że czego byśmy nie ustalili, i tak każdy w miarę zaawansowany gracz może i przeczyta, ale zrobi, jak uważa, nie wybierze jednostki tylko dlatego, że w tym temacie została uznana za lepszą  :P

Wampirzy Lord jest jednostką słabszą, ale "stabilniejszą". Mamy pewność, że wróg na pewno mu nie odda. A u Księcia Torpor może nam wchodzić raz po raz, a w najważniejszym momencie nie wejdzie i lipa  ^_^ Osobiście zmieniłem swoje zdanie i stwierdzam Lorda za lepszą jednostkę, gdyż jej powodzenie nie zależy od naszego szczęścia. Ale przy tych dwóch jednostkach to zależy WYŁĄCZNIE od gustu gracza.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Neader w 13 Września 2010, 17:09:08
Temat umarł, więc może mini-podsumowanie:

1 poziom: Zdecydowanie wybrano Kościanych Wojowników

2 poziom: Tutaj opowiedziano się za klasycznym ulepszeniem ze względu na lepszą umiejętność

3 poziom: Większość osób wybrała Poltergeista za lepsze statystyki

4 poziom: Kwestia nierozstrzygnięta

5 poziom: Więcej głosów dostał Liczmistrz

6 poziom: Zdania były podzielone, ale więcej osób opowiedziało się raczej za Banshee

7 poziom: Niemal jednomyślnie Upiorny Smok.

To co robimy następne?  :P


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 13 Września 2010, 17:17:24
Czekamy na Boskiego. Nie łudź się że zrobi następne tylko spójrz na W. U: Loch bo tam to dopiero przeciągał. ^_^

Cytat: Neader
6 poziom: Zdania były podzielone, ale więcej osób opowiedziało się raczej za Banshee

Mógłbyś podać listę osób za i przeciw jak ja to zrobiłem w Lochu? Bo coś nie dowierzam że wybrano Banshee większością głosów.

Cytuj
3 poziom: Większość osób wybrała Poltergeista za lepsze statystyki

A nie Widmo? Znowu podaj listę osób, ja się nie opowiadam po żadnej ze stron.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: SeRaFiNeK w 15 Października 2010, 22:49:59
Temat stanął w martwym punkcie, więc teraz pytanie co dalej? Według mnie, albo dać sobie z tym spokój, albo ciągnąć te tematy dalej. Mi ten temat się podoba, bo można podyskutować z wami nad wyborem jednostek, ale to tylko moje zdanie. Decyzja wg. mnie należy do Boskiego.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 15 Października 2010, 22:58:00
No cóż... Trzeba rozpoczynać nowy temat, bo mimo wszystko to zawsze coś, niech ktoś mi powie na czym stoimy, bo się nie orientuję.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 16 Października 2010, 08:42:07
Stoimy my na tym, że kostucha pomimo zdolności banshee jest lepsza od tej drugiej, oraz że lepszy lichymistrz, niż arcylicz.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 16 Października 2010, 09:10:40
Nie wiem, czy na Boskigo możemy liczyć, długo go nie ma (Ja go ostatnio nie widuję..)
A jeśli, by go ni było to co robimy? Czekamy bezczynnie, czy może jakiś użytkownik się za to weźmie?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 16 Października 2010, 10:18:02
Boski założył temat, więc nikt nie powinien za niego kończyć.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 16 Października 2010, 13:01:28
Boski nie zapomniał o temacie , sam analizuje teraz zapewne jednostki z nekropolis. Jeżeli ktoś chce coś wnieść do tematu oprócz tego "Kiedy Boski wróci?" to proszę bardzo, ale lepiej będzie jak obejdzie się bez spamu. Temat i kolejne frakcję będą kontynuowane, zapewnił mnie Boski niedawno na PW, także trochę cierpliwości.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 16 Października 2010, 15:24:18
Boski był wczoraj o 16, co oznacza że nie zapomniał o temacie, jak i forum, w końcu to my mamy się przede wszystkim udzielać, nie on, on zrobi podsumowanie.

Opierając się na 3 stronach postów, mam nadzieję że nikt nie weźmie mi tego za złe, powiem nad czym się zastanawiać, a co porzucić.

1. Kościany Wojownik - Staty lepsze, odporność na ostrzał.
2. Zombie - Lepsza umiejętność
3. Widmo - Lepsza umiejętność neguje słabsze staty.

4. A tu sam nie wiem, demokracja nakazuje wzięcie księcia.
Książę: Luk, Nekro_L, SeRaFiNeK, Sylath, Psychol55, ghul333, Hadrian
Lord: Bandaro, Belegor, Cepek, Tazol111

5. Liszmistrz - Czar wskrzeszenie umarłych
6. Kostucha - Lepsze staty
7. Upiorny Smok - Lepsza umiejętność

Jakieś wątpliwości? Nie analizowałem posta pod postem, przeleciałem ogólnie wzrokiem.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 16 Października 2010, 17:34:15

1. Kościany Wojownik - Staty lepsze, odporność na ostrzał. - ja tu nie mam żadnych wątpliwości, choć w początkowych etapach gry wole mieć łuczników

2. Zombie - Lepsza umiejętność - zgadzam się z przedmówcą

3. Widmo - Lepsza umiejętność neguje słabsze staty. - będę negocjował , tu zależy przeciw jakiej frakcji

4. A tu sam nie wiem, demokracja nakazuje wzięcie księcia.
Książę: Luk, Nekro_L, SeRaFiNeK, Sylath, Psychol55, ghul333, Hadrian, Cepek
Lord: Bandaro, Belegor, Cepek, Tazol111 zdecydowałem się jednak na księcia :P

5. Liszmistrz - Czar wskrzeszenie umarłych - będę negocjował , tu zależy przeciw jakiej frakcji

6. Kostucha - Lepsze staty - zależnie od naszych możliwości zmniejszenia morali przeciwnika, jeśli jesteśmy wstanie je bardzo obniżyć to wolę banshee , jeśli nie to zostaje kostucha

7. Upiorny Smok - Lepsza umiejętność - bezkonkurencyjnie tak samo



Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 16 Października 2010, 23:20:14
@Up

1. W początkowych etapach, choć ja nawet w nich wolę mieć wojownika.

3. A jak te negocjacje mają wyglądać...?
Cytuj
Poziom 3: Widmo za lepszą umiejętność. Przeciwnik zwykle będzie miał Wóz z Amunicją, więc na niewiele nam się zda umiejętność Poltergeista, za to Widmo może się całkiem ładnie zregenerować na jednostkach magicznych. W walce z zamkami nieposiadającymi jednostek magicznych wybieramy oczywiście Poltergeista za lepsze statystyki.
Cytuj
Czyli można powiedzieć, że poltergeista nigdy nie wybierasz, bo każdy zamek ma przynajmniej jedną jednostkę magiczną.

5. Czyli...?
6. Zależnie.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Neader w 17 Października 2010, 11:47:41
Co do 3 poziomu faktycznie można podyskutować. Osobiście zmieniłem swoje zdanie i wybieram Poltergeista. Ma lepsze statystyki, a umiejętność Widma nie zawsze nam się przyda, gdyż:
- często mamy je w "nienaruszonym stanie", gdy atakujemy jednostkę magiczną
- bardzo często lepiej atakować inne jednostki
- zdarza się, że atak na jednostkę magiczną będzie samobójstwem, jeśli Niematerialność nie zadziała [Czarci Lord]


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 17 Października 2010, 12:55:20
@Bandaro

5. To zależy przeciw jakiej frakcji grasz i ile będzie trwała potyczka, przy dłuższej potyczce liszmistrze nie wskrzeszają tak wartościowej liczby jednostek jak na początku. W legionach nieumarłych te kilkadziesiąt jednostek nie będzie za dużo znaczyć, natomiast arcylisze przeciw frakcją ze zwartą formacją potrafią nieźle namieszać poprzez chmurkę. Podsumowując arcyliszy bym zrekrutował przeciw przystani, sylvanowi, fortecy, i ewentualnie lochu, a liszmistrza przeciw pozostałym frakcją.
Co do widma to się jeszcze zastanowię.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 17 Października 2010, 15:23:38
Tak arcylisz do przeciwko nim się bardziej nadaje, a liszmistrz przeciwko nekropolii (bo tam chmura nie zadziała), twierdzy bo jednostki i tak będĄ biec w naszą strone, Inferno bowiem zazwyczaj dwie kluczowe jednostki succuby i czarty nie trzymają się razem.
Arcylisz jeszcze nadaje się przeciwko akademii.
Co do poltergeista, to ten nadaje się idealnie do twierdzy, przystani i nekropolii. Do reszty lepiej wziąć widmo.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 23 Października 2010, 14:02:31
Rozwieje Wasze wątpliwości co do obecności Boskiego :D
Boski żyje, ma się dobrze i o temacie absolutnie nie zapomniał. Zagląda tutaj co jakiś czas i czyta Wasze posty. Zdaję sobie sprawę, że temat się baaaardzo przedłużył, jednak mam teraz niezły zapieprz na studiach i w efekcie mało czasu na cokolwiek innego.

Do tego w Nekropolis w wielu przypadkach mamy bardzo podzielone zdania, dlatego sama dyskusja na argumenty to niestety za mało. Istotne jest jak dane jednostki rzeczywiście się sprawdzają na polu bitwy. Dlatego wieczorami w wolnych chwilach gram sobie właśnie Nekropolią testując różne ustawienia / ulepszenia.
Jestem już niemal w pełni przekonany, że wampiry, które niejako decydują o sile Nekropoli (zwłaszcza, z Lukrecją na czele), powinny zostać wytrenowane na Wampirze Książęta, z wyjątkiem oczywiście pojedynku NvN. Arcymistrz natomiast powinien znaleźć się w naszej armii niezależnie od przeciwnika, z którym gramy, gdyż i tak nikt nie pozwoli nam na wykorzystanie ataku chmurą.
Największe problemy stanowią Duchy oraz Upiory, ponieważ rzadko zdarza się okazja do użycia ich specjalnych zdolności.

Kontynuujcie zatem Wasze rozmowy, wszelkie posty wnoszące coś do tematu są mile widziane. :) Ja zaś postaram się jak najszybciej to dokończyć, choć niestety mimo wszystko trochę to jeszcze potrwa.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 23 Października 2010, 15:48:51
O przepraszam- atak chmurą jest zawsze u arcylisza, jego atak jest skuteczny, poza tym lichmistrz traci rundę na wskrzeszenie oddziału, który i tak zostanie zmasakrowany, w ten sposób również tracimy jedynego strzelca. Jaa wcią zostaje przy arcyliczu, wyj. NvN- bo tam chmurka nie zadziała.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 23 Października 2010, 17:25:33
Pozwolę sobie zacytować część postu z ligi heroes w którym wspominane było o ulepszeniach z Nekropolis.

Cytuj
1. Kościany wojownik - zawsze i wszędzie. Lepsze staty, 25% odporności na magię, osłona tarczą dzięki czemu strzelaki nic mu nie robią.
2. Zazwyczaj wybieram zombiaka. Jedynym wyjątkiem jest gra przeciwko frakcją operującym zniszczeniem, wtedy bardziej przydaje się gnijący zombie mający 2HP więcej.
3. Zazwyczaj Poltergeist - lepsze staty oraz kradzież amunicji na odległość. Widma nie zdążą wyssać many ponieważ ta zostanie dawno zużyta przez przeciwnika. Widma się tylko przydają podczas walki z demonami i orkami (choć nie zawsze). Zdolność wysysania many może skomplikować grę przeciwnikowi mającemu szamanki oraz czarcie lordy.
4. Książę wampirów - zdecydowanie! Wampirzy lord atakuje bez kontry co pozwala mu się szybciej zregenerować. Jednak wampiry są zazwyczaj pierwszym celem więc przy małej ilości skuteczna regeneracja staje się niemożliwa. Książęta przy małej ilości też się nie zregenerują ale potrafią uśpić wroga na 2 tury! Wampirzy lord przydaje się tylko podczas mirrorów.
5. Trudno powiedzieć. Każde ulepszenie ma swoje zalety jak i wady. Podczas FB lepsze są Arcylisze (rozkład, cierpienie, osłabienie oraz strzelanie z obłokiem śmierci). W początkowej fazie gry lepsze są liszmistrze - potrafią wskrzeszać dzięki czemu z każdej walki wychodzimy bez strat.
6. Kostucha - Szkodliwy dotyk bardzo się przydaje, potrafi zabić jedną jednostkę oraz zdejmuje mu pozytywne czary (nie zdejmuje tajemnej zbroi). Kostucha w małych ilościach to wciąz bardzo groźna jednostka, banshee niekoniecznie. Banshee przydaje sie tylko przy ekstremalnie dużych FB - ilość wojska liczona w tysiącach-dziesiątkach tysięcy.
7. Skłaniam się ku upiornemu smokowi, głównie dlatego, że rzuca smutek na eksperckim poziomie (-4 dla szczęścia i morale). Jednak widmowy rzuca osłabienie na podstawowym i zmniejsza morale armii przeciwnika o 1.
Całość postu: Liga Heroes (http://ligaheroes.pl/forum/viewtopic.php?t=1055&sid=a01654ac13f446f18b9de494da66bd76)

Skłaniam się ku wyborze liszmistrza ma początku gry, kiedy jest nieoceniony, oraz kiedy zostaniemy zaatakowani szybko, kiedy wskrzeszanie się opłaca. Kiedy już wojsko się rozrośnie, lepszy jest arcylisz.

Także zmieniam zdanie co do wampira, głosuję na księcia, szczęście żołnierza i jest git. Na niedawnym duelu wampirzy książęta bardzo mi się przydali, min. usypiając krwawe furie przeciwnika.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 23 Października 2010, 18:10:34
Tak, ale gdy walczymy z ekspertem od magii zniszczenia to książeta polecą w siną dal, bo zregenerować się nie potrafią raz, dwa jak atakują to z kontratakiem, więc trzeba uważać by nie stracić ich od razu, gdy nie uda się torpor.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 23 Października 2010, 18:44:15
Cytuj
Tak, ale gdy walczymy z ekspertem od magii zniszczenia to książeta polecą w siną dal, bo zregenerować się nie potrafią raz

Mają takie zdolności regeneracyjne jak lordowie. -.-

Cytuj
dwa jak atakują to z kontratakiem, więc trzeba uważać by nie stracić ich od razu, gdy nie uda się torpor.

Szczęście żołnierza obowiązkowo, w finalnej bitwie książęta, na początku lordowie, jeśli ich ubiją że już nie dadzą rady się wskrzeszać i tak padną, albo niech atakują jednostki bez kontry i się je wskrzesi osobiście przez bohatera.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 23 Października 2010, 20:02:33
Dlatego lepiej tych lordów, a nie książąt- bowiem moga cały czas się regenerowac nie bojąc się, że ktoś im odpowie kontratakiem- idealne na gryfy.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 23 Października 2010, 22:13:49
Jeśli urżną ci 80-90% oddziału wampirów to go do świetności nie doprowadzisz, wiem z doświadczenia że i tych i tych traciłem bezpowrotnie, oczywiście FB.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 23 Października 2010, 23:43:25
No dobra, ale dopóki nie będzie się miało rozwiniętego szczęścia, łącznie z tym żołnierza to wole obstawić na lordów. Co do upiorów, wybierałbym poltergeista, za samo to iż jest wytrzymalszy i częściej mu się zdarza niematerialność niż widmom.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 23 Października 2010, 23:51:41
No właśnie, dopóki, przed rozwinięciem obu tych umiejętności, a szczególnie na początku biorę Lorda, na FB Księcia.

Do Poltergeista się zgadzam i zmieniam zdanie, wcześniej byłem na widmo i tak zanim dojdziesz do jednostki z maną to on ją może całą już zużyć. Przy takim Inferno do czarta trudniej dojść, bo się Widma 'na froncie' przydadzą, co prawda nie jakoś specjalnie, ale małe wsparcie nie zaszkodzi. Magowie i Druidzi będą tak osłonięci że najprawdopodobniej nie dojdziesz do nich duchami. Kapłani podobnie. Szamanki i tak rzucą 1-2 czary i lecą naprzód, zanim zrobisz użytek z umiejętności. Z Lochem to nie dojdziesz, bo zaraz do ciebie podlecą i będzie się trzeba bronić, no może jakoś damę uda ci się uderzyć... Nekro vs Nekro rzadko się zdarza. Kapłani runów będą zapewne osłonięci porządną formacją. O czymś zapomniałem? Na FB umiejętność IMO nieprzydatna. Tak samo z umiejętnością Poltergeista, jednak on ma lepsze staty.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 24 Października 2010, 10:45:27
Podobnie z upiorami, na początku gry lepiej brać kostuchy, jak trafi się na mocnego przeciwnika, to one swym dotykiem mogą osłąbić i nie odpowiedzą kostuchom. Lecz gdy dojdzie do wielkiej bitwy, lepiej postawić na banshee, któe nie muszą się zbliżać by zabić kilkunastu przeciwników na raz.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 27 Listopada 2010, 14:10:24
Ja przy wyborze 6 poziomu w nekro kieruje się jedynie statystykami, więc raczej Banshee. Po za tym, że wygląda okropnie(przesada z tym różem), choc przy modzie zmieniającym wygląd alter. na o wiele mroczniejsze, jest OK.
P.S. Odkopuje temat! Dajmy jakąś inicjatywę, może w końcu przejdziemy do następnego wyboru, którym powinno byc Sylvan.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Bandaro w 27 Listopada 2010, 16:50:31
IMO temat się wypalił, a Boskiego nie ma od 5 dni. Trzeba zaczynać nowy, a nie ciągnąć stary.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 27 Listopada 2010, 18:49:14
Ejże, zapomnieliście, boski cały czas jest, tylko on sam też sprawdza jednostki, kombinowanie z rodzajami ulepszeń i taktyk do nich wymaga naprawdę dużo czasu, a prób musi byc więcej niż jedna. W końcu nasze wybory ni są wyssane z palca, a ten artykuł ma pomóc początkującym i niezdecydowanym, nie?


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: solymr w 18 Grudnia 2010, 19:15:25
Zdaje mi się, że pisać w temacie ciągle można, więc wyrażę swoją opinię.

1.Kościany Łucznik - jest statystycznie gorszy, ale potrafi strzelać i w dużych ilościach (o co nietrudno) może namieszać, zwłaszcza z łukiem niwelującym kary za dystans
2.Gnijący Zombie - minimalnie wyższa obrona i HP oraz lepsza IMO zdolność specjalna zadecydowały o tym
3.Poltergeist - atak, obrona, życie i inicjatywa są wyższe, a kradzieży many/strzał i tak rzadko używam, więc wybór był prosty
4.Wampirzy Lord - wybór był trudny, ale powstrzymanie kontrataku przeważyło, chociaż statystycznie jest słabszy
5.Tutaj wybór jest arcytrudny. Wskrzeszenie umarłych jest bardzo przydatne, z drugiej strony rozkład i chmura śmierci sieją spustoszenie... myślę, że najlepiej podzielić Lisze na dwa oddziały i z jednych zrobić Liszmistrzów, a z drugich Arcylisze. A smoki, albo zombie zostawić w mieście.
6.Na początku Kostucha ma znaczną przewagę. Może zabić jednostkę 7 poziomu nawet, jeśli jest tylko jedna. Potem nieco się to równoważy, ale tylko nieco. Według mnie Kostucha góruje.
7.Widmowy Smok jest lepszy. Wybór sprowadzał się do tego, że jak dla mnie groza śmierci i atak klątwą przeważają nad uderzeniem smutku.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 18 Grudnia 2010, 19:25:34
1.Na początku to może i dobry, lecz jak się otrzyma lisze lepiej zmienić na kościanych wojowników, są mocniejsi, a ich ogłuszenie może powstrymać kontratak.
2.Zombie lepsze, bo ten z chorobami rzadko dotrze do przeciwników na tyle by ich osłabić, a jak zombie zaatakuje to klątwa już działa.
3.Poltergeisty biorę tylko na mało czarujące nacje (czyli na wszystkie poza akademią).
4. dla mnie powstrzymanie kontrataku jest lepsze, bo pewniejsze. Szczególnie gdy walczysz z gryfami.
5.Jak dla mnie, dopóki nie walczymy z nekropolią, stawiajmy na arcylisza, bowiem chmura naprawdę działa, a nekromanta zazwyczaj już ma wskrzeszenie umarłych.
6.Kostucha jak kościany łucznik- jak mało to dobry na początek. Ale potem lepiej brać banshee, bowiem bez kontrataku zbierze więcej duszyczek niż kostucha nie będąc bezpośrednio przed przeciwnikiem.
7.tu się z Tobą zgodzę... widmowy smok lepszy od spektralnego.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: solymr w 18 Grudnia 2010, 19:48:39
1.Cóż, ja wolę mieć większą siłę ognia i uważam, że to lepsze. Być może nie mam racji, ale takie jest moje zdanie.
2.Ta jednostka i tak jest bardziej defensywna. Większa obrona i HP się jej przydają. A aura zadziała na każdego, kto chce zgniłka zabić (oprócz strzelców).
3.Fakt, przeciw Akademii Widma się bardziej przydają.
4.Cieszę się, że się ze mną zgadzasz :>
5.Nekromanta może sam nie nadążyć ze wskrzeszaniem, poza tym ma inne rzeczy do roboty (choćby rzucanie szału, hipnozy, czy klątwy piekieł). Zgadzam się jednak z tym, że na Nekropolię Liszmistrz jest znacznie lepszy.
6.Ja wolę Kostuchę za większe statystyki. Ale jak uważasz.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 25 Grudnia 2010, 14:31:25
Niestety mam teraz dużo roboty na politechnice, więc rzadko mam czas, żeby jeszcze Heroesa sobie włączyć. Dlatego przepraszam, że trwało to wszystko tak długo, jednak kolejne miasto, wcale nie pójdzie szybciej. Oczywiście zaglądam na forum i czytam wszelkie Wasze uwagi zatem dziękuję za wypowiedzi.

Przedstawiam zatem podsumowanie informacji na temat Nekropolis (https://docs.google.com/Doc?docid=0AaXDMQ_9bKQLZGYyNnAyenhfNDZkN2JnN3RmYw&hl=en&authkey=CJOh0LYE)


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Tallos w 17 Marca 2011, 21:40:57
Poziom 1: Kościany łucznik. Strzelcy zawsze są przydatniejsi, nawet jeśli mają dużo niższe współczynniki i mniej zdolności niż konkurencja.
Poziom 2: Zombie. Jakoś nie widzę tych tłumów na polach przyległych do "gnijącego", wolę móc sam osłabiać i to wielokrotnie.
Poziom 3: Widmo. Kradzież amunicji jest bardzo słaba, a wyssanie many uniemożliwi atak czarami zablokowanemu strzelcowi (to właśnie oni najczęściej czarują).
Poziom 4: Wampirzy lord. Torpor jest obłędny, i jeszcze ta szybkość.
Poziom 5: Arcylicz. Ze względu na obłok śmierci, choć ciężko mi rezygnować z wskrzeszania umarłych.
Poziom 6: Banshee. Śmiertelne zawodzenie działa na sporym dystansie, a mniejsze współczynniki niezbyt przeszkadzają w grze.
Poziom 7: Widmowy smok. Osłabienie jest lepsze od smutku, i dochodzi do tego jeszcze groza śmierci.


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Claver18 w 20 Marca 2011, 00:03:33
1. Oczywiście Kościany Wojownik ze względu na lepsze statystyki, przydatny do męczenia wysokopoziomowych jednostek.
2. Zombie, jakoś do Gnijących się nie paliłem. Widocznie Cierpienie daje dużo więcej.
3. Widma, choć Poltergeistów też często używam. Ale wyssanie many jest skuteczniejsze.
4. Zdecydowanie Wampirzy Lord- brak kontrataku wroga to kluczowa umiejętność, kiedy ma się do czynienia z golemami czy gryfami.
5. Preferuję arcylisze, za dobre bojowe zaklęcia i obłok śmierci.
6. Z pewnością Kostucha- zadawane obrażenia i bolesny dotyk bardzo się przydają.
7. Smok Widmowy, bo ma więcej pż i osłabienie, przez co wróg kontratakuje z mniejszą skutecznością (mała wskazówka- obrażenia 25-35 aż się proszą o rzucenie Boskiej Siły  :)).


Tytuł: Odp: Wybór Ulepszenia: Nekropolis
Wiadomość wysłana przez: Boski w 20 Marca 2011, 01:16:55
Dyskusja została już zakończona, zaś wnioski zebrane i umieszczone w poradniku. Dlatego Wasze wyliczanki nie wnoszą absolutnie nic.

Temat pozostaje otwarty tylko na wypadek, gdyby ktoś miał jakieś pytania a propos konkretnej sytuacji, bądź też chciał zgłosić jakieś uwagi / błędy dotyczące poradnika.