Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2] 3    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Polityka Ubisoftu - wasze opinie (Czytany 11541 razy)
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 07 Lutego 2015, 21:08:16 »
@Fast
I sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Nie opłaca się wydawać na produkcję gry więcej, bo różnica w liczbie kupujących będzie minimalna.

Stąd moje ,,iksde" ;]


IP: Zapisane
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 875


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 07 Lutego 2015, 21:37:34 »
Cytuj
Nope. Hirołsy to gra na PC, a obecnie jest coraz więcej konsol. Ludzie chcą Wiedźminy, Asasyny, GTA i Skyrimy, a nie coś gdzie trzeba pomyśleć.
Ale ty Cahan zdajesz sobie sprawę, że Diablo III wydane w 2012 na PC-ty sprzedało się po półtorej miesiąca w liczbie 10 milionów egzemplarzy :>? Także prosiłbym najpierw zapoznać się z faktami. Jakby pc-ty były tak niepopularne jak mówisz nikt by nie wydawał na nie gier AAA, bo było by to nieopłacalne. Tymczasem gier tego pokroju na PC jest mnóstwo. Po prostu Ubi robi wbrew temu co pisał Ptakuba, nie chce sobie uzmysłowić jaką żyłę złota trafiło. Prawda jest taka, że może przy odpowiednim nakręceniu hype'u nie byłoby to ta sama liczba sztuk sprzedanych co Diablo, jednak na pewno nie byłaby to liczba poniżej 4 milionów. Robiąc to przy w miarę porządnych funduszach, może nie na miarę serii AC, jednak o wiele większych i marketingu Ubi byliby to w stanie osiągnąć nawet przy grze strategicznej. Ale trzeba chcieć i nie skąpić funduszy próbując się nachapać na fanach. Zwłaszcza, że jak Ptakuba pisał, mało jest gier zapełniających tę niszę. Kwestia zaś tego, że przy grze trzeba myśleć nie jest problemem. Pokazała to seria Dark Souls, w której jednak trzeba trochę wytężyć umysł zamiast iść prosto i klepać bossa aż padnie. Tam zwykły przerośnięty grzyb ma Ciebie na uderzenie :> Także trzeba tam trochę myśleć co się robi, ludzi zaś kupujących gry z tej serii jest w brud. Bloodbourne, czyli inna wersja soulsów jest jedną z najbardziej oczekiwanych gier 2015 roku.

Cytuj
Niestety takie prawa rynku. Ubisoft ma gdzieś reputację swoją i swoich gier. Chce tylko zarabiać. To już nie te czasy, gdy kilku ludzi spotkało się, założyło małe studio i stworzyło takiego Gothica. Teraz liczy się kasa. Nie da się nic z tym zrobić, takie życie, ale jednak trochę to przykre.
Chłopie, raz, że dzisiaj kilku ludzi nie jest w stanie stworzyć gry na odpowiednim poziomie, dwa trzeba ogromnych funduszy, trzy to nie jest tak, że kilku ludzi się spotkało i stwierdziło, że tak o sobie zrobią grę. To byli ludzie którzy mieli na to umiejętności, plan, fundusze, umieli odpowiednio wypromować swój produkt (lub co bardziej prawdopodobne mieli od tych dwóch ostatnich rzeczy producentów) i umieli założyć co trafi w ówczesnego odbiorcę gier. Bowiem dzisiaj ludzi, którzy się spotkają i stwierdzą, że zrobią grę jest pełno. Idź na kickstartera i tam zainwestuj czy na Early Access na Steamie. Następnie módl się wierząc szczerze i głęboko by Ciebie nie wydoili w zamian za niedoróbkę gry jak to się dzieje w większości przypadków.

Cytuj
I sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Nie opłaca się wydawać na produkcję gry więcej, bo różnica w liczbie kupujących będzie minimalna. Czysta ekonomia.
Opłaca się jedynie czasem, by poprawić opinie na temat firmy jak to robi teraz EA. Później fani znów zaufają i będą mogli walić im byle gówno.

Cytuj
Teraz pytanie: skoro Ubisoft i tak kokosów z Heroesów nie wyciąga, to po co to dalej ciągnie?
Bo kupowanie marki po to by z nią nic nie robić to strata pieniędzy, a marka pewno wbrew pozorom taka tania nie była. Dodatkowo fani by ich zbili za to, że nic nie robią. Dochodzi też kwestia, że Ubi jako firma musi oferować różnorodny asortyment trafiający w jak największą liczbę odbiorców.


« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2015, 21:50:42 wysłane przez Reuel » IP: Zapisane
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 07 Lutego 2015, 22:10:14 »
PCtów dalej jest dużo. Ale większość gier idzie i na PCty, i na konsole. Diablo to gra typu Skyrimy i Asasiny. Młócka pierwszoosobowa z jakąś tam fabułą. To się sprzeda. Wystarczy że seria znana i "hurr durr nowa lepsza grafika". To kupią i starzy fani, i nowi. Strategii nie ruszają praktycznie nowe osoby. Populacja graczy nie zwiększa się, po co ładować więcej kasy.

Wiesz co mi powiedzieli znajomi ze studiów? Że nie są w stanie grać w starsze gry ze względu na brzydszą grafikę. Grafika jest droga, a Hirołsy za 200 zł mało kto kupi. Target dość niewielki.

Dobrze, a czy Twoje Dark Souls to gra turowa? Bo chyba nie. Dzisiejsi miłośnicy tej półki to zazwyczaj ludzie, którzy grali w nie w czasach, kiedy gier było mniej, a hirołsy były wow, bo praktycznie każdy komputer je uciągnął. Nie było też LoLi i WoWów, a Internet miał mało kto. Jedna z niewielu możliwości gry razem z kimś.

Dobrze, wydajmy jeszcze X milionów by gra Y była lepsza. Ile osób więcej ją kupi? 1000? Każdy chce nowego Asasina, GTA czy inną "hurr durr grafikę".

W przypadku strategii turowej ilość potencjalnych kupców jest bardzo stała, gier na rynku mało, więc można zakładać, że chociaż z sentymentu kupią. Jak widać po HVI aż tak malinowo nie było, bo gra stała się grywalna parę miesięcy po premierze, a i tak pod tym względem leży i kwiczy w porównaniu do HV. Ubi popełniło błąd, bo poszło w grafikę i świecące baby, a ten target chce mieć grę dobrą strategicznie, a reszta jest drugorzędna. Potraktowali serię HoMM jak jakiegoś drugorzędnego Assassina.
Zaufanie do marki? Większość graczy na to nie patrzy, kupi tak czy siak. A że kilka strzeli focha? Zrekompensują to sobie, o to się nie martw,

Z prostego powodu - ma z tego stały, bezpieczny zysk. Nie kokosy jak z gier typu nawalanka, ale ma korzystne dochody finansowe w porównaniu do poniesionych kosztów.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 875


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 07 Lutego 2015, 22:23:44 »
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=85221
Masz tam wyniki sprzedaży Cyvilization V, turowej strategii. Także naprawdę, proszę Cahan, naprawdę nie gadaj mi głupot, że Heroesy nie mają szans się dobrze sprzedać. Gadanie, że w świecie licząbym 7 miliardów ludzi nie ma paru milionów, którzy skuszą się na strategię turową to bezsensowna gadanina.

Co do grafiki to Hirki nie muszą mieć grafiki pokroju Wiedźka, bo przy takim oddaleniu te szczegóły nie są potrzebne. Można by ją jednak podrasować i wówczas wyglądała by lepiej przy w miarę rozsądnym budżecie, może nie na miarę AC, jednak w miarę dużym i nie byłoby tu problemu. Ogólnie wówczas tę grę można myślę wypośrodkować w budżecie by zrobić ją porządnie też w innych aspektach, a przy okazji wypromować by sprzedała się jak Civilization odnosząc przy tym niezłe zyski. Zwłaszcza, jak weźmie się za to Ubi mając nie byle jaką markę.


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 07 Lutego 2015, 22:37:49 »
Oj tam Reuel. Ty od razu z wynikami sprzedaży. A przecież ja gadałem z Krzyśkiem i Markiem i obydwaj powiedzieli, że strategie to przeżytek, lol.

Więc Ty tam swoje, a ja wiem swoje - i sprawiedliwość po mojej stronie 8)

EDIT: Na dowód tego, że strategie nadal żyją, posłużyłbym się jeszcze przykładem Crusader Kings 2. I choć nie mam wyników sprzedaży oficjalnych, to sama liczba kolejno wydawanych DLC (już będzie z kilkanaście) świadczy o tym, że grono fanów strategii jest na pewno solidne [a czy duże czy małe - ciężko powiedzieć; ale na pewno jest i jest stałe w uczuciach, gotowe nawet płacić za DLC >> które w przypadku CK, spokojnie można traktować jako dodatki << ].

Cytuj
Dobrze, a czy Twoje Dark Souls to gra turowa? Bo chyba nie.
Reulowi chodziło zdaje się o trudność gier. Bo strategie wymagają myślenia. Dark Souls zdaje się też. Albo cholernego uporu. Chociaż w wielu strategiach i to się przydaje.

Cytuj
Co do grafiki to Hirki nie muszą mieć grafiki pokroju Wiedźka, bo przy takim oddaleniu te szczegóły nie są potrzebne. Można by ją jednak podrasować i wówczas wyglądała by lepiej przy w miarę rozsądnym budżecie, może nie na miarę AC, jednak w miarę dużym i nie byłoby tu problemu.

Cytuj
Dobrze, wydajmy jeszcze X milionów by gra Y była lepsza. Ile osób więcej ją kupi? 1000? Każdy chce nowego Asasina, GTA czy inną "hurr durr grafikę".
Powiem tak - wydajmy X milionów by gra była lepsza, posiedźmy kilka miesięcy dłużej by gra była lepiej zoptymalizowana - a wtedy kupi ją może niewiele więcej osób, ale za to wszystkie te które kupią będą zadowolone. I kolejną odsłonę kupi bazowe 2 miliony + te tysiąc.

A teraz - nie wydawajmy X milionów, olejmy fanów - i może 2 miliony ludzi kupi ( minus te Twoje tysiąc, które podejrzewam, powinniśmy czasami traktować w okolicach kolejnego miliona, a nie tysiąca, ale co ja tam wiem) i się cholernie zawiedzie, bo to będzie szajs i kolejna odsłona sprzeda się w ilości 0.5 miliona.

Wydawanie pieniędzy na udoskonalenie produktu nie musi przyciągać większej osób. Aby przed wydaniem produktu przyciągnąć kupujących - wydaje się hajs na marketing :P ,,Czysta ekonomia" -> rób hype i sprzedawaj. Problem się jednak pojawia, kiedy wciśnięty ludziom produkt okazuje się być niedopracowany i nikt nie będzie chciał kupować kolejnego, nawet pomimo agresywnego marketingu.

ALE

Jeżeli wydamy pieniądze na udoskonalenie produktu i SKOŃCZONY produkt trafi w ręce ludzi, to największego wiatru w żagle produkt ten złapie pod wpływem dobrych recenzji. Reklama, reklamą - ale późniejsze recenzje zrobią swoje. 


« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2015, 22:53:16 wysłane przez Fast » IP: Zapisane
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 07 Lutego 2015, 22:47:36 »
I znów błąd. Cywilizacja to czołgi, etc. Hirołsy to wręcz bajkowy świat fantasy. Mniejszy target i tyle.

Porównaj ilość osób na forach Skyrimów, etc. i osób na forach hirołsów.

Co się obecnie liczy? Fabularne nawalanki i gry przez neta w trybie multiplayer.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 07 Lutego 2015, 22:55:01 »
I znów błąd. Cywilizacja to czołgi, etc.
Ty sama jesteś czołg :P

To już nawet dodatek głupim dodatkiem poprę moją tezę:
http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=13806

Cytuj
Porównaj ilość osób na forach Skyrimów, etc. i osób na forach hirołsów.
Ale Skyrim jest spod skrzydeł Bethesdy. Ich gry są zawsze genialne. Tutaj nie ma do czego porównywać. Fallout 3 na zawsze w moim serduszku :3




IP: Zapisane
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 875


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 07 Lutego 2015, 22:56:52 »
I znów błąd. Cywilizacja to czołgi, etc.
Dziewczyno, obejrzyj sobie gameplay a później pisz takie głupoty, naprawdę. W Cywilizacji przechodzimy przez kolejne epoki od epok bardzo dawnych do przynajmniej z tego co mi wiadomo współczesności. Tak więc owszem, pewno można tam spotkać czołgi, jak również można tam spotkać greckich hoplitów czy średniowieczną kawalerię ;>

Cytuj
Hirołsy to wręcz bajkowy świat fantasy. Mniejszy target i tyle.
Bajkowy świat nie od dziś nie stanowi żadnego problemu. Wszelkiego rodzaju fantasy jest najbardziej popularnym kierunkiem wśród praktycznie każdego rodzaju gier, a patrząc po tym, że dawniej dużo fanów strategii się interesowało tymi klimatami, nie widzę powodu by dzisiaj było inaczej.


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 07 Lutego 2015, 23:02:24 »
A Skyrim to nie jest wcale świat fantasy...

WoW to nie jest bajkowy świat fantasy...

Diablo to nie jest światy fantasy...

Dragon Age to nie jest świat fantasy...

Wiedźmin to nie jest świat fantasy...

Ludzie się jarajo fantasy jak głupie, a fakt, że na rynku istnieje spora luka jeżeli chodzi o strategie sprawia, że porządnie zrealizowana turówka mogłaby naprawdę ładne pieniążki zarobić.

Disciples na zawsze w naszych sercach :(

BTW. Dla mnie problemem herosów nie jest grafika, która teraz prezentuje się nieźle. Problemem jest to, że w tej grze jest po prostu mało do roboty. Dla mnie Heroes VI to było Heroes V na sterydach, w które się nagrałem. Fakt, iż na nację przypada tylko po 7 jednostek (x2 bo wersja alternatywna ma inną teksturę ;] ) i że tych miast jest tak mało + że w dodatkach wprowadza się rasy, które powinny być w bazowej wersji + fakt, że od heroes V jedynym ,,przełomowo-nowym" rozwiązaniem była ścieżka krwi i łez (co i tak się sprowadzało do moczu, bo większość to olewała) sprawia, że człowiekowi się nie chce kupować tego nowego dzieła (a nadto studio przypłaciło ogromną cenę, za /fajne jednostki nekropolii/ i teraz nie może w związku z tym inwestować w inne mechanizmy bo brak czasu i hasju), tylko odpalić Heroes III. A że wydali je jeszcze w HD to już w ogóle ;]


« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2015, 23:11:38 wysłane przez Fast » IP: Zapisane
Reuel
NaNaNaNaNaNaNa Reuel!

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 875


Kopnął cię ktoś kiedyś w rzyć, koziołku?

Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 07 Lutego 2015, 23:24:49 »
Nah, to nie kwestia, że nie co do roboty, tylko że robią wszystko tak samo albo inaczej i wychodzi to średnio. Fajnie na przykład byłoby łącząc co najlepsze z H3 i H4, zrobić po dwa wybory tych 7 jednostek w mieście i do tego każde miałoby ulepszenia (czyli tak jak ma być tylko w przypadku jednostek 7 poziomu). Oczywiście na rasach też nie szczędzić, tylko zrobić te minimum absolutne 6 w podstawce. Wówczas pole do kombinowania byłoby ogromne. Dodać do tego balans pomiędzy rasami, dobrą kampanię, piękne 3D ekrany miast na jakie miło by się patrzyło, dużo różnorodnych map (bardziej mi tu chodzi o cele misji na mapach, dodać jakieś ciekawe pomysły, których nie było), opakować wszystko we w miarę ładnej grafice, udostępnić pomoce dla moderów i mamy świetną grę na lata.


« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2015, 23:27:25 wysłane przez Reuel » IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 07 Lutego 2015, 23:32:27 »
Jakby jeszcze dodali 3 drzewka rozwoju [RÓŻNE, a nie 3 drzewka tekstur różnych] to bym może nawet kupił :D


IP: Zapisane
Hadras

***

Punkty uznania(?): 5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 245


STRIP THE FLESH!! SALT THE WOUNDS!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 07 Lutego 2015, 23:40:26 »
Ok, Faściu, ty tutaj chcesz nam przerobić Heroes na Disciples. Nie powiem, pomysł to dobry, zwłaszcza gdyby zostało to wykonane z głową, ale to jest Ubi. ^^


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 07 Lutego 2015, 23:43:21 »
Damn, Hadras mnie przejrzał :(

No dobła. Fakt, moja ,,innowacja" zapewne zostałaby nieźle potępiona przez ortodoksyjnych fanów. Tym niemniej pewien jestem, że nie tylko mnie drażni fakt, że jednostka podstawowa od ulepszonej różni się zwykle jednym graficznym bajerkiem (a to aniołkom się skrzydła zaświecą, a to diabłom broń zacznie się jarać) i nic poza tym : /


IP: Zapisane
Ptakuba
Sołtys Anduiny

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


Multikonto Martina

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #28 : 08 Lutego 2015, 00:04:02 »
Cahan wychodzi z mnóstwa bezsensownych założeń. Fantasy niepopularne? Spójrz na popularność Skyrima. Myślenie niepopularne? Dark Souls zdobyło ogromną sławę. Strategie turowe niepopularne? Może - ale masa ludzi wciąż zagrywa się w Heroesy. Ze starych gier znacznie więcej ludzi woli zagrywać się w nie niż w stare gry akcji.


IP: Zapisane
Wioska Anduina - moja piaskownica. Zapraszam wszystkich.

"My tutaj jedziemy na zgryzocie, problemach z dzieciństwa i pasywnej agresji."
Hellscream, 10 czerwca 2015
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 08 Lutego 2015, 04:03:52 »
Fantasy jest popularne. Ale heroic i dark, a nie baśniowy świat godny bajki dla dzieci. Hirołsy nie są mroczne, nie ma w nich sexów, krwi, flaków, a nawet ciemno nie jest.
Do tego dochodzi, że to strategia turowa.
Chodzi o tą kombinację.

I już target nam się mocno zwęził.

Nie ważne ile osób kupi grę, ważne ile się na niej zarobi. Heroes V kupiło dość by zrobić 2 pełnoprawne dodatki. Heroes VI zarobiło dość na Cienie Mroku i 2 DLC. Ale nie zarobiło dość by dorobić kolejne rasy. Straci milion kupców po wydaniu złej gry? Na świecie jest 9 miliardów ludzi. Raczej na pewno nie ma miliarda graczy - choć pan od EA twierdzi co innego, jednak jest to zwyczajnie niemożliwe - większa część tej ludności żyje w krajach trzeciego świata, większość kobiet nie gra (nie liczę małolat grających w Star Stable), a jeśli już to w Simsy. Większość dorosłych też nie gra.

Świetnie, a teraz tej grupie spróbujmy wcisnąć grę z bajkowym światem i jakimiś dziwnymi zasadami, a gra się przez neta niezbyt dobrze, bo dużo czasu zajmie nim przeciwnik zrobi ruszek. Nie to co w jakimś LoLu...

Tak, hirołsy na tle innych starych gier są popularne. Bo grają w nie przede wszystkim ludzie, którzy mają do nich sentyment. Napływ nowych jest niewielki, mało kto patrzy na starsze części, a i nowsze... To nie jest gra dla każdego. To jest gra dla stosunkowo niewielkiej liczby osób. Którzy zagrają i kupią - z przyzwyczajenia, dla wspomnień.

Może gdyby VII była bardzo dobra to coś by się zmieniło. Ale nie wróżę dobrze grze, w której potworki się świecą jak psu jajca. Ale czy się opłaca? Bo jak dla mnie takie coś jak to co chce Reuel się zupełnie nie opłaca.




IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Strony: 1 [2] 3    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.044 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry