Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2 3 4    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Twierdza - taktyki, kontrtaktyki (Czytany 33650 razy)
Miasteczko Salem

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« : 22 Września 2009, 01:33:45 »
Witam szukalem na forum , ale nie moglem znalesc... Gralismy z przyjacielem od 3 dni w mapke ( normalny rozmiar) On Forteca ( kraskami) Ja Twierdza( Orkami) . armia wydawala sie jego wieksza i potezniejsza.. Jednak przegral z kretesem.. Np majac 430 jednostek I poziomu zabil mi 6 szamanek.. Chcialbym spytac.. Jak pokonac Hordy ? Np Lochami czy Akademia.. Czy jednak jest to rasa przerysowana  i zbyt ,,cziterska'' . Jezeli odpowiedz padla wczesniej na moje pytanie prosze i wklejenie mi linka z gory dziekuje:) Jezeli nie prosilbym o jakies wskazowki gdyz chcialbym pograc sobie twierdza ,a moj przyjacilel mowi ,ze Oni sa nie do pokonania:)


« Ostatnia zmiana: 27 Września 2011, 09:54:18 wysłane przez Martin » IP: Zapisane
,,Człowiek oszukuje siebie tak często, że gdby mu za to placili , to mogłby się spokojnie utrzymać."
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 22 Września 2009, 07:57:02 »
Po pierwsze, krasnale to rasa nastawiona na defensywe a orki na ofensywe, czyli jak woda i ogień. 
Po drugie... Orkowie mają punkty szału, zamiast magii... które absorbują otrzymane obrażenia, tj, zmniejszają straty
Po trzecie, jednostki krasnali na ogół dobrego ataku nie mają xP
Po czwarte, umiejętna gra Orkami, czyni tą rasę na prawdę niezniszczalną.
Dalej, Każdą rasą można ich pokonać. Lochem czy Akademią, które mają specjalność w magii, której nie mają własnie Hordy czy Sylvanem który ma wysoką inicjatywę, dobre jednostki dystansowe, ofensywne i defensywne - enty.
Z orkami mozna też walczyć orkami. Wtedy walka będzie ciekawa i wyrównana bardzie.
Rozwiazań jest mnóstwo, i uważam że nie są przeładowani. Jak na barbarzyńców przystało, są silni ale "głupi" czyli nie maja magii jak wspomniałem.


IP: Zapisane
Miasteczko Salem

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 22 Września 2009, 10:41:03 »
Ok Khaziu. Ja gram troche w herosy i wiem co to przaladowana rasa. Moim zdaniem w Herosach III , Miasto Zywiolow bylo nie do pokonania... Mialem strategie ,ktora prawie zawsze dzialala. Z tego co pamietam feniksy mialy predkosc 21... Stad byly najszybsza jednostka w grze dodatkowo mozna bylo powiekszyc szybkosc artefaktami. Dawalem szal na ekspercie na 3 jednostki wroga... i PO kolei sie wykanczaly... 

Wracajac do watku Napisales ,, po czwarte , umiejetna gra Orkami , czyni ta rase na prawde niezniszczalna..
 A zaraz potem kazda rasa mozna ich pokonac.. Wiec gdzie jest prawda... Ok ja wiem ,ze moj przyjaciel nie powinien mi dawac pkt. szalu.. I nigdy nie dobijac do konca jednostek ,bo to zwieksza poziom szalu.... Czy kraskami moze on  rozwlic moje hordy? Przeslalabym Ci screena dzisiaj jakos na poczte w czasie rozpoczecia walki:) i bys sam ocenil jezeli wyrazisz zgode co TY na to?:)


IP: Zapisane
,,Człowiek oszukuje siebie tak często, że gdby mu za to placili , to mogłby się spokojnie utrzymać."
Łowca Dusz
Tawerniany Wampir

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 785


Soul Collector

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : 22 Września 2009, 10:58:42 »
Po pierwsze myślę, że twój kolega nie umie grać krasnoludami.
Po drugie gra z zasadami jak dla mnie jest głupia i mi się nie podoba jak walczymy to walczymy.
Po trzecie czy twój kolega umiejętnie wykorzystywał runy? Jak długo grał krasnalami? Wg. mnie najlepszy bohater karasnoludzki to Ingwar (czy jakoś tak xD, od jednostki I poz :P).
Już na 23 poz doświadczenia można zdobyć absolutną ochronę :D.
A drugi najlepszy bohater to Helmar za św. Młot. Jeżeli ma się dużo surowców na początku gyr to już w 2 tyg. można mieć Władców burzy którzy wymiatają :P


KAŻDĄ rasę da się pokonać karżdą rasą tylko trzeba umiejętnie grać i znać słabe i mocne strony obu tych ras :D


IP: Zapisane


Uploaded with ImageShack.us

Homo-hetero-non-bisexualny emo punk rockowy mastochistyczny rasista, egoistyczny hedonistyczny hom
Miasteczko Salem

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 22 Września 2009, 11:56:27 »
Nie gramy z zasadami:) nie widzialem gdzie on jest.. nagle wyjechal z mapy ,bo mialem ta czesc nie odkryta i mnie zaatakowal..:D potem ,,pllakal'' ,ze nic nie moze horda zrobic..:) Dzisiaj jak wroci dam mu link i mam nadzieje ,screena zrobie czy moze mnie ta armia rozwalic co ma... ,bo bylo napisane ,,wyzwanie'' jak zobaczylem jaka mam szanse z nim. Tez mi sie wydaje ,ze kazda rasa mozna kazdego rozwalic. Mam nadzieje ,ze wpadnie na to forum i sam powie jak sprawa wyglada...:) Ale dalej sie zastanawiam czy hordy nie sa zbyt ,,dopakowane''


IP: Zapisane
,,Człowiek oszukuje siebie tak często, że gdby mu za to placili , to mogłby się spokojnie utrzymać."
Luk
The Great LichMaster

*

Punkty uznania(?): 27
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 473


Scream for me Tawerna!

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : 22 Września 2009, 13:41:00 »
Mógłbyś przybliżyć obu bohaterów- skille, atrybuty, armie i najlepiej jeszcze dać powtórkę z bitwy. Powodów może być wiele, złe czary, złe skille, zła taktyka itp.

Niemniej jednak największą słabością Twierdzy jest brak zaklęcia oczyszczenia/ochrony przed magią. Umiejętności trochę utrudniają rzucanie czarów, ale to nie zmienia faktu że magia mroku i zniszczenia wciąż robi z nimi przemiał. W otwartej walce są przeważnie lepsi, wiec zostaje technika żółwia. Oni muszą do Ciebie przyjść bo inaczej tracą punkty, a krasnale w żółwiowaniu są akurat najlepsi. Multum obrony plus jeszcze skille i perki windujące je jeszcze bardziej w górę.

Problemem może być jeszcze sam początek gry, gdzie krasnale mają licho z creepowaniem, kiedy to twierdza z centaurami miecie wszystko jak leci. Nie można dac się zjeść na początku i mieć na oku cały czas centaury.

Może trochę pomoże, jeśli jeszcze Gaza coś doda to myślę, że problem będzie rozwiązany.


IP: Zapisane
Sojlex
Drugi Andrzej

*

Punkty uznania(?): 13
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 659


Swego czasu Last Pączek Standing

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 23 Września 2009, 18:22:12 »
Hmmm twierdza i forteca ... moje dwa ulubione zamki ... Jeśli chodzi o zbicie twierdzy fortecą to mam jedną główną taktykę :
1. Pozbyć się centaurów oraz szamanek
2. Użyć magii zniszczenia obszarowej , lub np. grupowy rozkład ...
3. Wykorzystać umiejętności specjalne jednostek - oczywiście do tego nadaje cię połowa zwykłych ulepszeń , i połowa alternatyw
4. Dla mnie użycie run graniczy z góra 3-4 runami na ciężką bitwę . Zdarzało mi się rozłożyć dobrych graczy o 5 lvli wyższych twierdzy , fortecą , z mniejszą sumą armii - jak wyżej - kwestia doboru jednostek do swojej taktyki .


IP: Zapisane
Miasteczko Salem

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 23 Września 2009, 19:14:27 »
Ok dzieki za rady jutro powtorzymy bitwe i zobaczymy co da sie zrobic. Najwyzej jak napisal wczesniejszy kolega przeslemy proporcje armii i inne atrubuty. A mam Pytanie ,bo tez gdzies byl watek ,ale nie moge znalesc przepraszam ,ze tutaj pisze, jak zdobyc ta 5 specjalnosc  u bohatera gdzie jest wykrzyknik. Chyba wiecie o co chodzi 4 to znaki zapytania ,a 5 to wykrzyknik z gory dziekuje. Oraz sa jakies turnieje w herosy? przez neta albow jakims miescie np Krakow Wroclaw ,ze 1-2 dni? z noclegeiem i jakies nagrody wpisowe? z gory dzieki.


IP: Zapisane
,,Człowiek oszukuje siebie tak często, że gdby mu za to placili , to mogłby się spokojnie utrzymać."
Pablossd

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 460


Podpis zgodny z podpisem...

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 23 Września 2009, 20:18:25 »
och, zdobyć kolorowy :lol: wykrzyknik jest bardzo łatwo: wystarczy spojżeć na to:
http://h5.heroes.net.pl/artykul/5-skillwheel.html
Turnieje? Był gdzieś taki wątek, poszukaj


IP: Zapisane
Pomyśl, co może być lepszego od udawania zadziwiającej istoty, której w realnym świecie jest się przeciwieństwem?... Prawdopodobnie robienie to ku uciesze innych ludzi, którzy podświadomie i tak uznają cię za idiotę... :>
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 29 Września 2009, 12:20:55 »
Nieco mi zeszło zanim natrafiłem na ten topic ale chętnie pomogę bo Twierdza i Orki to faktycznie nieco bardziej skomplikowana sprawa.

Na wstepie jedna ważna rzecz i info:

Liczba traconych punktów szału jest odwrotnie proporcjonalna do całkowitego HP oddziału. Czyli przykładowo co by było jasne wszystko, 40 siepaczy będzie traciło znacznie mniej punktów szału niż takich 10. Im więcej woja ma Twierdza tym z nią ciężej wiec przeciąganie gry nie jest zbyt dobrym pomysłem.


Jak pokonac Twierdze?

Będzie to troche mocne uproszczenie ale sposoby można uogólnic do właściwie tych dwóch metod a raczej buildów bohatera jeszcze przed walką:

1. Bardzo dobra magia mroku w połączeniu z dużą wytrzymałością ( obrona, witalnosc etc ) - tu zachodzi ryzyko roztrzasku ze strony barbarzyncy ale nawet jeśli jest on na ekspercie to i tak tym mrokiem da się zrobic sporo.

2. Totalna ofensywa czyli zrobienie bohatera dowalonego w atak, szczeście, morale z pomocą magii światła bądź dobrej destrukcji ( loch ). Obrona także mile widziana.


Tak więc albo najazd z dużą siła i pozabijanie kluczowych jednostek zanim natankują szał albo powolne wykańczanie mrokiem.


Co warto miec przeciwko Orkom?

1. Obrona, bez niej ciężko i wtedy już tylko 100% ofensywa i wyrżnięcie pozostaje
2. Taktyka!!!  Orki są zabójcze jeśli dochodzą od razu w liczbie 3 lub 4 oddziałów. Do tego jednak potrzebna jest taktyka u bohatera, aura szybkosci z dowodzenia, okrzyk bitewne zawołanie bądź artefakt buty prędkości. O ile buty i zawołanie moga się nie trafic o tyle do aury i taktyki dojście jest proste. Jeśli barbarzynca posiada obie te zdolności to od razu w pierwszej turze dojdzie 5,6 i 7 poziom jednostek ( krwawy cyklop akurat ). Wystarczy wziąc taktyke i już dojdzie tylko 5 i 6 co daje bardzo dużo bo cyklop swoim okiem zbija szczęscie az o 3 jednostki no i nasi już będa nieco mniej pewnym oddziałem ( szczególnie jeśli cyklop zaora dwóch ).
3. Artefakty lub zdolnośc obniżające morale i szczęście. Dowodzenie u Orków to podstawa i w 90% barb zawsze je ma. Im więcej dostaje morale tym cześciej ruszają się jednostki, tym częściej biją, tym więcej tankują szału i tym trudniej je zabic.
4. Zdolnośc mistrz ognia redukujący na czas jednej tury obronę o 50%. Wtedy zdecydowanie łatwiej ubic Orka tylko trzeba skoncentrowac ataki na jednostkę, której obniżyło się obronę.
5. Zimna smierc dzięki której można zaledwie jednym czarem rozwalic balistę. Barbarzynca często idzie w maszyny a jego dopakowana na fula balista to istny sajgon. Zimna smierc załatwia sprawę od ręki.



Jak walczyc z Orkiem?

Ciężko tutaj dac jakiś stały sposób postępowania bo to się zawsze nieco zmienia w zależności od sytuacji na polu ale generalnie to tak:

1. Koncentrowanie uderzeń na jedną jednostkę. Pierwsze uderzenie zwykle zbije szał danemu Orkowi. Dopiero nastepne będą zabijac. Uderzanie kilku oddziałów barbarzyncy gdzie każdy  z nich ma jakąś liczbę punktów szału nie da zbyt wiele.

2. Unikanie podstawiania własnych jednostek tak, że kilka jednostek barbarzyncy będzie mogło ją okładac. Raz, że ta jednostka to już trup a dwa, że kazdy uderzający oddział tankuje powoli szał.

3. Jeśli dowolny oddział Orków jest już słaby ( mało ich zostało w porównaniu do ilości początkowej ) to należy się już skupic na kolejnym i nie marnowac obfitych w obrażenia uderzeń na takiego już wykończonego Orka. Powód jest prosty. Jeśli zbyt długo pozwoli się jakiemuś jednemu oddziałowi napakowac się szałem to póżniej zabicie tej jednostki stanowi dosyc duży problem. Jednostka nie była ruszana od początku walki wiec ma wysokie ogólne HP i tak jak na wstepie napisałem będzie tracic mało punktów szału.
To jest właśnie taki jeden  wielki dylemat. Nie pozwolic jakieś jednostce napakowac się szałem ale z drugiej strony nie da się bic z wszystkimi na raz bo trzeba koncentrowac uderzenia na jednej konkretnej aby w ogóle coś zabijac. No i w tym miejscu już rady niewiele pomogą, kwestia doświadczenia i ogrania, kiedy i kogo bic lub zostawic w spokoju.

4. Wyłączyc w miarę możliwośc z gry Szamankę ( czary, piorunowładne runy, ogłuszenia etc). Przyspieszenia i spowolnienia to bardzo dobre zaklęcia to raz, a dwa że Szamanka jak już zacznie okładac nasze jednostki to z każdego robi oddział o połowę słabszy bo od razu leci osłanienie i minimalizacja obrażeń. Potem cierpienie, redukcja obrony itd.

5. Jeśli mamy czym to szybko zabic centaury. To jedyna strzelająca jednostka ( nie licze tutaj rzucania cyklopa bo oni są od walenia wręcz a goblinem rzuca się raz na ruski rok ). To wymusi na Orkach podejście wszystkimi do przodu i wtedy jeśli uda się utrzymac strzelających w osłonienciu to będą mogli nieco ich powystrzelac.

6. Nie uderzac Paokai jeśli stoją blisko grupy naszych oddziałów. Gra ma tutaj bug zwiazany z tym, że przy kontrze Paokai nie rozkłada obrażeń tylko każda jednostka styczna z tą którą aktualnie atakujemy ptaka i zbieramy kontrę otrzymuje 100% obrażen. Więc kontrę od Paokai trzeba zebrac odosobnioną jednostką, która z nikim się nie styka. Jeśli ptaków jest już mało to dla świetego spokoju najlepiej je dobic. Pożeranie zwłok bywa bardzo irytujące i czasem Paokai trzeba zabic właściwie dwa razy.

7. Uważac na Podrzegaczy. Bic tak aby nie było ryzyka, że przejmie on na siebie obrażenia skierowane w inna jednostkę. No i ze względu na zdolnośc Szał ( im wiecej i im mocniejszych ginie orczych oddziałów tym wiecej ataku otrzymuje jednostka - to samo ma hydra czy tez krzyżowcy) nie powinno się go zostawiac na koniec. Bo zwykle wygląda to tak: on jest wolny i mało kto się nim interesuje, walka trwa, oddziały giną a Podrzegaczowi rośnie atak oraz punkty szału jeśli kogoś tam uderza ( punkty rosną też od innych rzeczy). Jeśli on wskoczy na drugi poziom szału a więc zaczyna byc jak gryf z nieskończoną kontrą to w połączeniu z tą ilością ataku oraz każdą kontrą jako dwukrotne standardowe uderzenie  ta jednostka przemienia się w terminatora po prostu i każdy kto go tam tylko zaczepi to automatyczna śmierc. Bez dezorientacji jest nara:) Jak jeszcze nie daj bóg wejdzie na 3 poziom z bonusową obroną ( chyba 15 jesli się nie mylę) to już jest po sprawie bo nikt mu nawet nie zbije tego szału o te 500 a jest ich sporo jeśli się wczesniej go nie biło ( znów, całkowite hp wysokie wiec mała utrata pkt szału ). Bo z 2 poziomu jakimś mocnym uderzeniem da się zbic te punkty poniżej 500 i już jest w miare ok jesli on oddaje tylko raz. Przy 3 poziomie to raczej przegrana sprawa i Podrzegacz jest w stanie sam wykosic 1/3 pozostałej po walce armii.


Jak widac jest tego troche co dowodzi, że walka z Orkiem prosta nie jest. Trzeba sporo doświadczenia to od razu mówię no ale mając na uwadze to wszystko co wyżej powinno Wam to iśc sprawniej. Samemu dojdziecie do tego kiedy i kogo uderzac itd. Suchy opis nie zastąpi liczb i dynamicznej walki. Powodzenia w katowaniu Orków:D






IP: Zapisane
Miasteczko Salem

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 25


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 29 Września 2009, 19:47:26 »
wow:) dzieki.. ,a ja mam prosbe.. masz moze walke jak wygrywales z orkami? np sylvanem albo nero? i w jakim katalogu sa powtorki? bo mam zpaisane i chcialbym sie podzielic. wlakami ,a nie wiem gdzie one sa:(


IP: Zapisane
,,Człowiek oszukuje siebie tak często, że gdby mu za to placili , to mogłby się spokojnie utrzymać."
Rakshasa

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 71


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 30 Września 2009, 10:39:02 »
Chcesz wiedzieć jak odtwarzać powtórki, a nie wiesz gdzie je znaleźć? ;) Nic prostszego ;) Zapodam linka, gdzie wszystko jest elegancko wytłumaczone ;)

http://www.tawerna.biz/viewpage.php?page_id=395


IP: Zapisane
Zandar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 02 Czerwca 2010, 16:36:39 »
Problem leży w punktach szału w orkowych jednostkach... dzieki swoim punktom szału jednostki wchlaniaja 80% obrażeń -.- co w skutu daje ze sa one prawie nie zn iszczalne. szukam i szukam jak moge ich zalatwic i lipa ;/  podobno mozna jakos szybko zbic im ten szal do zera i staja sie bezbronne jak niemowlęcia. Prosze o szybką odpowiedz. Z góry wielkie THX


« Ostatnia zmiana: 02 Września 2010, 22:24:47 wysłane przez Martin » IP: Zapisane
hebrot

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 7

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 02 Czerwca 2010, 17:15:27 »
jest na to rozwiązanie magia mroku szał i hipnoza


IP: Zapisane
Zandar

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 11

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 02 Czerwca 2010, 18:21:05 »
no tak. to moze ich powstrzymac na jakis czas. ale czy spadną im punkty szału ?
Poza tym to Orkowie posiadają umiejętność "siła ponad magia" więc czary średnio się na to zdadzą...


« Ostatnia zmiana: 02 Czerwca 2010, 18:23:54 wysłane przez Zandar » IP: Zapisane
Strony: [1] 2 3 4    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.078 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry