Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
taktyka grania wszystkimi miastami (Czytany 7311 razy)
cosiek122333

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 2

Zobacz profil
« : 14 Kwietnia 2014, 21:15:07 »
no siema chciałbym sie z wami dac rady na rozbudowywanie miast heroes 5

Na poczatku budujemy w miescie budynek dla jednostek poziomu 1.
nastepnie zajmujemy kopalnie rudy i tartak, potem zbieramy surowce a w miescie nie rozbudowywujemy bbudynkow na kolejny lvl. czyli budujemy budynek jednostek poziomu 2, nastepnie ulepszamy rade miasta i budujemy budynek jednostek poziomu 3 wtedy zajmujemy inne sklady surowcow w tym czasie budujemy tawerne i budujemy budynki najtansze lub te ktore umzliwiaja nam zbudowanie kolejnego siedziska istot. jak juz nam sie pojawia budynek z istotami poziomu 5 zaczynamy ulepszac budynki poprzednich istot od gory w dol czyli od poziomu 4 do 1 potem staramy sie wybudowac jak najszybciej kapitol zeby nam kase nabijal jak zbudujemy nazedzie do nabijania kasy zaczynamy budowac budynki kolejnych istot po tym gdy ulepszymy budynki poziomu 6 zaczynamy isc w budynki ktore nam zostaly czyli gildia magow poziom 2,3,4,5 lub budunki dla buchaterow jak AULA BOHATERA (miasto przystani) na sam koniec zostawiamy sobie budynek istot poziomu 7 i fortyfikacje.

Wedlug mnie to najlepszy sposob na rozbudowywanie miasta w heroes 5. dziekuje za przeczytanie tej porady pozdrawiam.
 


IP: Zapisane
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 232


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 14 Kwietnia 2014, 23:12:05 »
Zgodzisz się  na opublikowanie tego poradnika na stronie głównej? Będzie widniała informacja, czyjego autorstwa jest ten poradnik.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 15 Kwietnia 2014, 00:00:00 »
Sylu taki ironiczny, uszanowanko, wow!

A z poradnikiem się nie zgadzam. Najpierw ulepszenie, a potem kapitol? Nosz, większej bzdury nie słyszałam!

Kolejka wartości jest dla mnie prosta:
-kasa
-mury
-podstawowe istoty
-karczma
-pierwszy krąg gildii
-cała reszta

Jeśli mamy do wyboru ulepszyć coś, a zbudować Kapitol, to zawsze wybieramy to drugie. I nie ulepszamy, jeśli możemy wybudować nowe siedlisko.
Kiedy ulepszamy? Kiedy jest nam to bardzo potrzebne. Dlatego wyjątkiem priorytetów [chyba, że kasa/mury] jest ulepszenie istot, które nieulepszone są słabe, a ich ulepszenie pozwoli znacząco zwiększyć ich przeżywalność, np.:
-dziewice
-szkielety

Karczma jest zaś ważna, ponieważ pozwoli nam zakupić drugiego herosa, który znacząco usprawni nam eksploatację mapy oraz wzmocni naszą lichą armię.
W gildii nauczymy się czarów, a w zamku będziemy mogli regenerować manę.

A jak ulepszamy? Ulepszamy tak, jak jest to ważne, a nie "po kolei". Np. nikt normalny chyba nie ulepszy jako pierwszych zombie xD


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 232


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 15 Kwietnia 2014, 07:41:27 »
@Autor

Dodatkowo, chyba nie masz w ogóle pojęcia, że fortyfikacje zwiększają przyrost jednostek, dlatego są one bardzo ważne i zazwyczaj zamek powinno mieć się szybciej niż jednostki 7 poziomu, a cytadelę to już w ogóle w 2 tygodniu. Z kolei karczma to powinien być drugi albo trzeci nasz budynek, gdyż dzięki zakupionemu bohaterowi bez problemu połączoną armią zajmiemy podstawowe siedliska, dodatkowo będzie on zbierał wszystkie zasoby.
Ogólnie ciężko jest zrobić poradnik co do kolejnego rozbudowywania, gdyż różne sytuacje się zdarzają, które warunkują, co w danej sytuacji jest potrzebne. Niektóre sytuacje są też oczywiste, np. kiedy jesteś daleko za miastem na początku tygodnia i masz do wyboru wybudowanie ratusza czy jednostki 7 poziomu.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
LohiMP

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 70


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 16 Kwietnia 2014, 14:34:47 »
Jedna mała uwaga. Karczmę (o ile nie ma jej od początku) budujemy zawsze pierwszego dnia i od razu najmujemy w niej drugiego bohatera.  ;)
W typowych warunkach, budowa fortu w pierwszym tygodniu, o ile nie jest podyktowana koniecznością obrony zamku (a w 1 tygodniu raczej nie jest), to zaś nic innego jak strata kasy, zasobów i tury. Jedyne wyjątki to twierdza (w pierwszym tygodniu można postawić również cytadelę) oraz nekro (fort umożliwia budowę duszków).


« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2014, 14:50:54 wysłane przez LohiMP » IP: Zapisane
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 16 Kwietnia 2014, 16:33:44 »
Racja, co do Fortu w pierwszym tygodniu.

Jednak z karczmą się nie zgodzę. Zawsze najpierw kasa. Potem karczma. Podstawowe jednostki. Czasem ich ulepszenie [np. w przypadku szkielety, dziewice i zabójców ulepszam bardzo szybko].


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 232


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 16 Kwietnia 2014, 16:51:14 »
@Cahan

Na niskopoziomowe rozgrywki, w których zbiera się rok armię i organizuje walkę za zgodą dwóch stron, może i tej karczmy nie trzeba. Ale na normalniejszych rozgrywkach daje ona sporą przewagę na początku.


IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 16 Kwietnia 2014, 17:16:38 »
Sylu, ja nie mówię, że nie trzeba, bo buduję ją w pierwszym tygodniu. Ale pierwszego dnia zazwyczaj mam możliwość wybudować kasę. I wolę karczmę wybudować dnia drugiego.

W końcu w ciągu pierwszych dwóch, trzech dni raczej nikt nas nie zaatakuje, więc AŻ tak się nie spieszy. W tym czasie odkryję teren, zdobędę kopalnie drewna i rudy, pozbieram jakieś niestrzeżone pierdółki. Następnie, po wybudowaniu karczmy zabieram się za resztę.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 16 Kwietnia 2014, 20:06:00 »
Cahan

Ty nie rozumiesz potęgi karczmy. Wybudowanie tej struktury tak dla zrozumienia powiększa twoją armię dwukrotnie. Polecam zagrać na mapie Panowie Wojny, na tej mapie jeszcze w pierwszym tygodniu są walki i to na wszystkich częściach mapy - niezależnie którym graczem grasz. Jak nie wybudujesz karczmy na tej mapie w pierwszych dwóch dniach - przegrałaś. Karczma to podstawa. Daje nam drugiego bohatera. Nic nie jest lepszego niż ten budynek. Przecież możesz za ten hajs kupić armię, która nie zostanie przebita przez żaden inny budynek w pierwszym dniu budowy. Dodatkowo można korzystać z łańcuszka, podstawowym hirkiem walczyć - drugim zbierać co nam natura da, zajmować kopalnie, przekazywać armie z miasta - same bonusy. Dlatego też trzymam się strony Sylcia i Lohiego. Trust me.

Ja nawet się dziwię dlaczego powstał taki temat. Przecież to jest idiotyczny pomysł. Są działy, mówiące lub może raczej doradzające w stosunku do taktyki gry. Do rozbudowy nie ma? Dlaczego? Może dlatego, że nie na każdej mapie zdarzają się kopalnie dla każdego surowca 1x dla gracza. Na każdej mapie panuje inny rozwój sytuacji, inne rzeczy mogą się wydarzyć wiele walk możesz stoczyć - nie tylko z neutralami. Autor pierwszego postu za mało grał w Heroes V.

Z kolei budowa fortu w pierwszym tygodniu - wg. mnie nie koniecznie. Na wyższych poziomach trudności te surowce bardziej przydadzą się na siedliska niż na taką drogą inwestycję jak mury. Najlepiej wg mnie jest dążyć do dwóch podstaw na polu bitwy - czyli jednostek mobilnych i strzeleckich. Dlatego też nawet jak gram necro (bo może i dlatego tego miasta nie lubię -.-) nie buduję murów w pierwszym tygodniu. Stawiam tą inwestycję za priorytet początków następnego tygodnia. Nawet jak gram barbarzyńcą tego nie robię. Wolałbym wybudować ulepszenie centaurów lub ew. siedlisko szamanek niż dążyć do stosu czaszek.


« Ostatnia zmiana: 16 Kwietnia 2014, 20:08:31 wysłane przez Ikee » IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 16 Kwietnia 2014, 21:21:58 »
Ikee

Ty chyba mnie nie do końca zrozumiałeś. Karczmę buduję, w drugim dniu. W pierwszym wolę wybudować coś co da mi złoto, co by później problemów z kasą nie mieć.

Właściwą eksploatację oraz podbój zaczynam w efekcie dnia drugiego. Ale przynajmniej nie mam potem problemów finansowych.

No i kolejna kwestia- na bardzo wielu mapach zaczyna się grę z wybudowaną już karczmą. Wówczas nie ma dylematu.

Co do fortu- to, czy wybuduję go w pierwszym tygodniu, czy też nie, zależy od tego, co jeszcze innego mogę wybudować.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 232


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 16 Kwietnia 2014, 21:33:49 »
Jednak wcześniej mówiłaś coś innego. Może dlatego właśnie Cię nie "rozumie"  :)

Cytuj
Kolejka wartości jest dla mnie prosta:
-kasa
-mury
-podstawowe istoty
-karczma
-pierwszy krąg gildii
-cała reszta




IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 16 Kwietnia 2014, 21:48:08 »
Ikee

Ty chyba mnie nie do końca zrozumiałeś. Karczmę buduję, w drugim dniu. W pierwszym wolę wybudować coś co da mi złoto, co by później problemów z kasą nie mieć.
Jednak wcześniej mówiłaś coś innego. Może dlatego właśnie Cię nie "rozumie"  :)

Cytuj
Kolejka wartości jest dla mnie prosta:
-kasa
-mury
-podstawowe istoty
-karczma
-pierwszy krąg gildii
-cała reszta


Dokładnie to miałem na myśli.

Właściwą eksploatację oraz podbój zaczynam w efekcie dnia drugiego. Ale przynajmniej nie mam potem problemów finansowych.

Co do fortu- to, czy wybuduję go w pierwszym tygodniu, czy też nie, zależy od tego, co jeszcze innego mogę wybudować.

No i kolejny błąd. Już w pierwszym dniu możesz coś zorganizować, a nawet pokusić się o jakąś drobną kopalnię, pilnowaną przez jakieś słabe moby, jak np. Szkielety. Armia z Karczmy jak już wcześniej wspomniałem idealnie pasuje do expienia i powiększania armii, a zdobycie takiego tartaku przybliża nas do budowy kolejnych konstrukcji w mieście, przez co nie stracisz w następnej kolejce cennej możliwości rozbudowy miasta, bo jak już wiadomo budynki przychodu wymagają tylko i wyłącznie złota, które łatwo znajdziemy w skrzynkach, przez co przeżyjesz te 1000 złota z rady miasta, poza tym, mając miasto na 1 poziomie rozwoju i tak nie można rozbudować przychodu miasta.

A i na fajnych mapkach grasz. Wiesz, większość map jakie ja grałem mają w miastach tylko domek spotkań rady zapewniający przychód 500 sztuk złota.

Jak tak traktujesz sytuację z fortem, to nie chce mi się wierzyć, że tak robisz. Na fort trzeba zapracować i to dużo. Kosztuje on o ile się nie mylę - dużo.


IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 16 Kwietnia 2014, 22:12:26 »
Pomimo braku karczmy, dnia pierwszego, drewno i rudę mam już zdobyte- chyba, że do nich nie doszłam, albo jest to jakaś mapa, gdzie strzegą ich jakieś silniejsze jednostki.

Fort wcale nie jest taki drogi i jakoś zawsze było mnie na niego stać.

Jeśli są mapy, gdzie zaczyna się bez bohatera, to oczywistym jest, że pierwsze co się robi, to buduje karczmę.

Ale jeśli gram w taką mapę [a gram w mapy różne, często stworzone przez fanów] gdzie zaczynam z całkiem niezłą armią i częściowo wybudowanym zamkiem, to nie będę od razu karczmy budować, bo priorytety mam inne.
 
Ale w każdym wypadku na 1 miejscu jest kasa, a przed końcem tygodnia mury- chyba, że to Fort, który rzeczywiście może poczekać.

Co do listy- w przypadku standardowej rozgrywki karczma rzeczywiście powinna być przed podstawowymi werbbudami. Przed murami też będzie, z oczywistych powodów- na tym etapie rozgrywki wybudować ich się jeszcze nie da.
Ale jednak kasa ważniejsza.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
cosiek122333

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 2

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 29 Czerwca 2014, 22:07:30 »
1.zawsze gram 1 bohaterem no chyba ze to konieczne to 2 głównymi    (w fabule)
2.stosuje ta taktyke bo jak jest np. 8 graczy to reszta sie tłucze a ja oszczędzam armie i sie rozbudowuje gdy na mapie zostaje ja i przeciwnik to zajmuje miasto obronne najmuje sobie tam troche ludzi i ruszam w bój najmocniejszym a słabszym wracam do zamku głównego. dzieki tej taktyce  udało mi sie przejść według niektórych najcięższe mapki w około 1 do 2 godz.
3.a co do fortyfikacji to nie opłaca mi sie ich szybko robić ponieważ wróg boi sie mnie zaatakować bo mam od niego i tak większą armie
4. większość ludzi gra taktyką jak komputer czyli dużo bohaterów i rozwalić wszystko w około, ja expie 1 bohatera i rozwijam miasto w ulepszanie jednostek a mniej w gospodarkę bo gospodarka jest na tyle zła że kosztuje dużo złota NA POCZĄTKU GRY jak sie gra na trudnym taktyka na rambo nie ma większego sensu ponieważ gdy ja mam 20 archaniołów to komputer ma 5 diabłów i ja przystępuje do ataku.
5.cieszy mnie bardzo to że jeszcze ktoś gra w tą grę znam bardzo dużo zudzi z widzenia nie z facebooka i żadko kto gra jeszcze w tą gre pozdrawiam.


« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2014, 10:09:10 wysłane przez cosiek122333 » IP: Zapisane
Hunter

***

Punkty uznania(?): 6
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 242


Śmieszny człowieku, czy pamiętasz ciemność?

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 29 Czerwca 2014, 22:51:41 »
Ja to się chyba z żadnym podpunktem nie zgodzę.

Gram 1 głównym i wszystkimi możliwymi  pobocznymi bohaterami którzy maja po 1 szybkiej jednostce i daje im -o ile mogę- logistykę u tychże pobocznych. Granie dwoma 'glownymi' wydaje mi się bez sensu totalnie.

Jeżeli chodzi o fortyfikacje, to dla mnie mówisz tu straszne bzdury. One zwiększają przyrost. Więc należy je rozbudowywać. Tylko wtedy będziesz miał większą armie.

Jedyne z czym się zgodzę to przeczekanie kilku walnych bitew jeżeli gram z dużą ilością graczy.


IP: Zapisane
"Żyją ludzie, którzy wierzą w złote smoki"

Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.032 sekund z 22 zapytaniami.
                              Do góry