Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes gra planszowa - potrzebna pomoc artysty! (Czytany 8350 razy)
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« : 12 Lutego 2012, 17:10:27 »
Zanim ktoś powie - eee tam kolejny zapaleniec pisze o jakimś projekcie co nigdy nie wejdzie z życie śpieszę z wyjaśnieniem że ten projekt jest jak najbardziej poważny.

Po pierwsze nie jest to mój pierwszy projekt gry planszowej (wcześniej stworzyłem także modyfikację do gry Warcraft the Board Game oraz inny projekt który jednakże nie wszedł jeszcze w życie na podstawie gry Bitwa o Śródziemie 2). Projekt ten o jakże oryginalnej, ale chyba jedynej która pasuje, nazwie Heroes jest już ukończony w kwestii mechaniki (oczywiście dużo się jeszcze zmieni jeśli chodzi o statystyki itp.) a nawet niektóre elementy mam już wydrukowane i przyklejone na tekturę / plastikowe żetony.

Projekt ten niektóre elementy ma podobne do gier takich jak Heroes (bohaterowie i armie, potwory fantasy) oraz Battle for Wesnoth (ulepszanie jednostek). Całość nie jest jakoś drastycznie skomplikowana a myślę jeszcze nad uproszczeniem niektórych elementów.

Zainteresowanych dalszym rozwojem gry zapraszam do pobrania załącznika z kwestiami mechaniki gry (punktów dotyczących czterech  frakcji, jakkolwiek rozbudowanych na razie wycinam z powodów o których zaraz). Załączam też przykładowe obrazki gotowych elementów i wycinki z dokumentacji.

I tutaj przechodzę do sedna tego tematu: oczywiście wiem że ten temat to raczej ciekawostka i mało komu będzie się chciało wykonywać taką grę (chociaż po skończeniu udostępnię wszystkie elementy do druku) ale potrzebuję pewnej pomocy. Otóż wiem że na tym forum jest (było?) wielu utalentowanych artystów i wychodzę z prośbą o pomoc w tworzeniu niektórych grafik do gry. Większość grafik jest już gotowa jednak potrzebuję małych ikon jednostek, których lista i atrybuty znajdują się w odnośniku frakcje i jednostki poniżej.

Także jakby ktoś się znalazł to proszę o odpowiedź. Jakby co jeszcze to mój gg: 9612747. Oczywiście obrazki będą tylko na użytek własny i dla zainteresowanych grą. A i jakby ktoś chciał skomentować albo ma pomysły to chętnie wysłucham.

-> Pliki w załącznikach posta.


« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2012, 21:02:44 wysłane przez Mantykor » IP: Zapisane
Fenir
Lupus Hellsus

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 182


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 12 Lutego 2012, 17:52:17 »
Coś bardzo przypomina mi to grę Battle for Weshnot . Na pewno są te same elementy na twojej mapie co w grze.


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 12 Lutego 2012, 18:23:27 »
Zastanawia mnie skąd pochodzą grafiki, którymi się posługujesz?
Nie ma na nie żadnych licencji etc. ?
W dobie ACTA i niezwykle bolesnej kradzieży własności intelektualnej czy innych szitów to może mieć znaczenie  :rolleyes:


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 12 Lutego 2012, 19:44:42 »
Gra nie będzie wykorzystywana komercyjnie więc nie widzę problemów.

Tak, grafiki planszy a także niektóre inne pochodzą z Wesnotha. Z niczego stworzyć gry planszowej to by było wyzwanie chyba o wiele za duże jak dla mnie. W każdym razie grafik dobrych tworzyć nie potrafię.

Oczywiście sama gra jest wymyślona przeze mnie kompletnie od podstaw i tylko niektóre motywy są zaczerpnięte z innych gier a nawet nie, tylko że są podobne.


« Ostatnia zmiana: 12 Lutego 2012, 19:47:00 wysłane przez Mantykor » IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 12 Lutego 2012, 20:03:25 »
W takim razie okey - choć po cichu liczyłem na to, że obrazki funkcjonują na zasadzie "wolnej licencji" i można z nich korzystać do woli.

Zgadzam się, że tworzenie własnych grafik etc. jest procesem żmudnym, ale jak sam powiedziałeś:

Cytuj
Gra nie będzie wykorzystywana komercyjnie więc nie widzę problemów.

Z tymże...

Jeżeli wychodzisz z prośbą o stworzenie poszczególnych grafik wycofałbym z projektu wszystkie obrazki obcego pochodzenia (zamykające drogę do choćby sprzedaży efektu finalnego), a nawiązał kontakt z paroma "malarzami" i od podstaw stworzył to co potrzeba.

Ostatecznie kto zabroniłby Ci późniejszej sprzedaży np. w postaci cyfrowej?

Na allegro spotkałem się m.in. ze sprzedażą pomysłu na pułapkę na szczury - w postaci pdf.owego dokumentu - więc gra planszowa do własnego "montażu" na tekturze też nie byłaby głupim pomysłem :)

A mocno rozpowszechniona mogłaby mieć wielkie szanse na dalsze prosperowanie ! ^ ^

Cudowna wizja. Żeby tak każdemu udawało się stworzyć coś kreatywnego i jeszcze móc coś na tym zarobić...  ;>

Tak czy inaczej - rysować nie umiem, talentu nie mam za grosz - tym niemniej powodzenia.


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 12 Lutego 2012, 20:53:15 »
Kiedyś stworzyłem podobną grę także o Heroesach, nie była ona tak zaawansowana graficznie, była raczej prosta gdyż postawiłem na wyobraźnie, ale nie widzę przeszkód, żeby przerzucić ją "z podłogi" na ekran komputerów!

Podobnie jak ty stworzyłem też grę o fascynującej nazwie "Loch" w której dużą rolę odgrywali gracze jak i MISTRZ GRY, choć w jego wypadku było to rzucanie kostką w rodzaju określenia potwora i możliwość przeniesienia kamienia many i kamienia wskrzeszenia z jednego miejsca w inne, także dostawianie nowych pułapek i potworów! ;) Życzę powodzenia a zapewne niedługo o ile będzie mi się chciało zaprezentuję wam także swoją wersję gry!


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 13 Lutego 2012, 21:50:39 »
Też zaliczam się do tych osób którym tworzenie daje wielką przyjemność :)

Jeszcze co do obrazków to oczywiście fajnie by było wszystkie załatwić no ale w sumie po co... nie wiem czy komuś by się chciało robić różne grafiki a sęk w tym że tylko grafik do jednostek tak naprawdę potrzeba bo resztę wyciągnę z samej gry i będzie się komponować w miarę. A jakbym chciał ewentualnie to w przyszłości "opatentować" to i tak wszystkie projekty bym musiał robić na nowo / zlecić włącznie z grafikami a obecna wersja będzie na użytek własny i zainteresowanych za friko.

Osoba która zrobi obrazki będzie mogła je równie dobrze wykorzystywać dalej do swoich celów, kto wie może się przydadzą. A i skoro inni też tworzą bo lubią to czemu nie? :)

EDIT: Dodałem do pierwszego posta to co najciekawsze czyli opisy wszystkich frakcji wraz z jednostkami. Pewnie tak jak i w opisie zasad znajdują się różne głupoty i błędy ale myślę że to co stworzyłem jest ciekawe i różnorodne, nie mogę się aż doczekać jaki będzie efekt końcowy ze wszystkimi grafikami.


IP: Zapisane
Kha Beleth

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 60


Ogień trawi wszytko. No prawie. Nie mnie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2012, 19:27:13 »
Choć nie wszystko rozumiem, to pomysł bardzo, bardzo, bardzo fajny. Kiedyś też próbowałem zrobić grę o Heroesach, ale mając 8 lat i totalnie głupi pomysł, robiłem grę. ;D

Rasy fajne, zasady ciut nie jasne (nie widzę tych wszystkich plansz, rzetonów itp.), ale to nie jest gra wielkich firm jak Trefl czy Aleksander, tylko twoja i dzięki temu jest taka fajna.

Zrobiłem kiedyś grą na wiedzę (2 kategorie po 6 pytań :D) i leży już w koszu. Mam nadzieję, że z twoją tak się nie stanie i zamieścisz na forum do ściągnięcia jako "Zrób to sam". Czekam niecierpliwie. ;D ;D ;D


IP: Zapisane
Fast
Mołdawski Bulbulator

*****

Punkty uznania(?): 12
Offline Offline

Wiadomości: 873


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2012, 19:35:15 »
Frakcje zbyt nowatorskie nie są, ale lepszy sprawdzony model, albo chociaż oparty o konkretny, zakotwiczony już wzorzec niżeli tworzenie na siłę.

Jedno pytanko.

Pa ciemu demonów nie ma?
Akurat demony w hierarchii bytów nadprzyrodzonych są deczko wyżej od żywych trupów...


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2012, 23:23:33 »
Niezrozumiałe to może być i to bardzo bo nie sądziłem że będę to umieszczał przed stworzeniem jakiejś sprawdzonej i zaktualizowanej o różne poprawki (które się na pewno pojawią w trakcie testów i później) wersji więc zdążyłem to tylko jako tako rozpisać a część się jeszcze zmieni.

Cóż w pierwotnej wersji miały być jeszcze demony i krasnoludy ale zrezygnowałem bo nie miałem jasnych pomysłów na jednostki a poza tym na razie planuję grać we 4 osoby.

Rasy rzeczywiście niezbyt nowatorskie, chodziło mi jedynie o to żeby jednostki były w miarę różnorodne i zbalansowane.

Ale naprawdę potrzebuję tych grafik... znajdzie się ktoś kto podejmie wyzwanie? :)


« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2012, 10:57:28 wysłane przez Mantykor » IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 18 Lutego 2012, 13:22:41 »
Piszę pod postem bo mam nowe wiadomości.

Zakończyłem teoretyczną część gry w 100% i zamieszczam w pierwszym poście zupełnie ulepszoną wersję opisu zasad i jednostek. Podpinam to w jeden plik dla wygody.

Zmieniło się trochę tzn. trochę poprawiłem opisy ale przede wszystkim uzupełniłem kwestie dotyczące obozu, istot neutralnych, artefaktów i zdolności jednostek a poza tym dodałem ikony wszystkich rzeczy oprócz jednostek. Fajnie by to wyglądało z grafikami jednostek ale nadal czekam na czyjąś pomoc chociaż teraz zacznę szukać na własną rękę bo nie widzę chętnych.

Teraz robię elementy do druku.

A i dla zachęty zrobię krótki opis gry: Zaczynamy grę z bohaterem w losowym miejscu całkiem sporej planszy. Jedyne co posiadamy to kilka sztuk zasobów: drewna, rudy i żywności potrzebnych aby założyć obóz i kupić pierwsze jednostki. Gdy już znaleźliśmy dobre miejsce na obóz (obfite w lasy, góry i rzeki) zakładamy go i trenujemy parę jednostek. W czasie gdy wytrenowane jednostki pracują w obozie zbierając surowce na rozbudowę, eksplorujemy naszym bohaterem okolicę. Wchodzimy do okolicznych placówek odkrywając budynki które przydadzą się w późniejszej grze a także otrzymując losowy bonus za to że pierwsi odkryliśmy dane miejsce. Wracamy do obozu po jednostki. Na razie bierzemy ze sobą tylko jeźdźców żeby nie spowalniać bohatera. Reszta jednostek w tym czasie pracuje na rozbudowę obozu i armii. Jedziemy z naszym oddziałem poprzeszkadzać przeciwnikom i odkryć pozostałe placówki. W tym czasie wrogowie też umocnili obozy i zbierają armię.
...
Nasz obóz jest już zmodernizowany i możemy prowadzić całkiem spory oddział. Bierzemy więc co się da i zostawiamy obóz prawie pusty. Możemy teraz (expić) walczyć z potworami rozrzuconymi po planszy lub plądrować starożytne ruiny w poszukiwaniu artefaktów. Artefakty wzmocnią nasze oddziały lub dadzą nam specjalne bonusy, w zależności którą stroną wyekwipujemy je u bohatera.
...
Zaczyna się walka z innym graczem który zbliżył się za bardzo do naszego obozu. Gramy Rebelią przeciw Zakonowi. Rozkładamy żetony oddziałów na specjalnym polu bitwy na przemian z wrogiem po przeciwnych stronach. Gramy szybkimi elfami dzięki czemu większość naszych jednostek wykona swój ruch przed wrogiem. Korzystamy z tego a także z naszej zdolności rasowej: Wybrańców Losu która pozwala powtórzyć pewną liczbę rzutów na atak w każdej bitwie aby wyrządzić defensywnemu Zakonowi jak największe szkody. W tym czasie wróg korzysta ze zdolności Ramię w Ramię która zwiększa zadawane obrażenia za każdy przyjazny, sąsiadujący oddział oraz ze zdolności Leczenie swoich Kapłanów.
...
Dochodzi już 5 tura walki i pozostały jedynie niedobitki. Bohaterowie już zacierają ręce żeby rzucić swoje zdolności ostateczne. Rzucamy zdolność Inspiracja i atakujemy naszymi pozostałymi przy życiu Centaurami dwukrotnie zabijając przedostatni oddział wroga. Teraz inicjatywę przejmuje wróg który rzuca Zbawienie wskrzeszając go i przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Walka toczy się dalej aż w końcu tracimy wszystkie oddziały. Ale to nie koniec - na pole bitwy wychodzi nasz bohater we własnej osobie. Po krótkim starciu dobija pozostałe przy życiu jednostki wroga i wychodzi również bohater wroga w lśniącej zbroi, wymachując mieczem który znalazł w jakichś ruinach. Nie chciał nam go sprzedać za 5 drewna i rudy, teraz już wiadomo dlaczego...
...
Jakimś cudem wygrywamy starcie i zbieramy należne nam doświadczenie i zasoby. Szkoda że straciliśmy całą armię: nawet ranne jednostki wystarczyło by teraz uleczyć korzystając z zapasów żywności ale co tam. Ulepszamy naszego bohatera na Władcę oraz Traperów na Łowców i odnawiamy armię... gra toczy się dalej.

Itd. itp. może nie jest to super ciekawy opis ale pokazuje jak mniej więcej gra będzie wyglądać.


« Ostatnia zmiana: 18 Lutego 2012, 13:25:31 wysłane przez Mantykor » IP: Zapisane
Kha Beleth

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 60


Ogień trawi wszytko. No prawie. Nie mnie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 18 Lutego 2012, 19:04:53 »
Zaciekawiłeś mnie. Czekam na twoją grę do ściągnięcia jako "Zrób to sam". :) ;D :)


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 09 Kwietnia 2012, 21:10:33 »
Aktualizacja!

- zrobiłem do wszystkich zdolności własne, specyficzne ikony
- tabele z jednostkami są teraz pełniejsze, przejrzystsze i zawierają ikony zdolności
- wprowadziłem nową zasadę, tzn. jak gra się przedłuża to następuje coś w stylu capture the flag (meteor)
- oraz wiele pomniejszych poprawek, w tym balansujących grę

Powiem jeszcze że robię pozostałe ikony. Także co do pliku z zasadami i statystykami to jest już 100% (wiem że pisałem to już wcześniej ale teraz ulepszałem wszystko graficznie a i wpadłem na nowe pomysły). Prace nad elementami do druku też poszły do przodu.

Niestety na tym forum jest mało odzewu więc idę poszukać szczęścia w jaskiniach behemota i innych takich. Przy następnej okazji dam link do tamtego tematu.

Wiem że ludzie się nie garną do pomocy w rysowaniu (szkoda, szkoda...) ale nadal czekam na wszelkie komentarze i pomysły :) Polecam jeszcze raz przejrzeć plik z frakcjami i jednostkami bo teraz cieszy oko i można więcej wywnioskować z opisów zdolności.


IP: Zapisane
Nebirios7

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 33


Zwycięstwo albo Śmierć

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 10 Kwietnia 2012, 09:55:21 »
Bardzo mi się podoba twój projekt. Połączenie HoMM i BoW w grze planszowej może być świetne. Pomógł bym z grafikami ale z Plastyki miałem 1  ;D . Czekam za grę do ściągnięcia.


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 05 Lipca 2012, 22:05:14 »
Chciałem tylko napisać o postępach nad samą grą.

Zrobiłem wersję 1.0, potem 1.1, potem 1.2 a obecnie zamierzam przetestować grę na wersji 1.3 :)

Z każdą wersją poprawione zostaje bardzo dużo elementów gry tak że na wersji 1.2 można było już przyjemnie grać ale modyfikacje są cały czas. Jeszcze jest kilka rzeczy do poprawienia i jeszcze pewnie kilka się znajdzie.

Zanim opublikuję ukończoną wersję gry wraz z elementami do drukowania to chcę doprowadzić grę do takiej wersji żeby nie trzeba było później za dużo zmieniać. Także cierpliwości :) Powiem tylko że gra się mniej-więcej tak jak napisałem w przykładzie gry a nawet lepiej bo dodaję różne elementy tak że gra przypomina coraz bardziej dopracowane dzieło.

Także do usłyszenia ;]


IP: Zapisane
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.083 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry