Tawerna.biz - Forum

Heroes V => Kampanie & Scenariusze => Kampanie - Dzikie Hordy => Wątek zaczęty przez: Khaziu w 19 Marca 2009, 20:09:25



Tytuł: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Khaziu w 19 Marca 2009, 20:09:25
Misja Pierwsza: Zbieranie czaszek

Cele misji:

    * Zbierz 1000 głów szybciej niż inni
    * Gotai musi przeżyć

Cele poboczne:

    * Ocal przy życiu połowę armii
    * Przekup gobliny

(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_zbieranieczaszek.jpg)
Witaj, właśnie rozpoczynasz swą przygodę z rasą orków, bardziej na poważnie niż to miało miejsce w prologu. W tej kampanii odczujesz zapewne jaką siłę mają orkowie, ale co tu opowiadać, do dzieła...

Zaczynasz bez zamku, bez wroga w południowo wschodniej części. Za dużo rozpisywać się nie będę gdyż chodzi tu tylko o jedno - musisz walczyć z jednostkami przystani. Ile wroga wyrżniesz tyle masz głów na koncie. Nic prostszego, zdobyć 1000 głów zanim zrobi to wróg. Jednak dam jakaś małą radę... pal chatki chłopów gdyż dostaniesz za nie dużo głów oraz posterunki przystani - jeszcze więcej głów. Zbierz 5000 sztuk złota i udaj sie do goblinów gdy odczujesz że rywal ma zbyt dużo głów i pamiętaj, ukradzione głowy idą na twoje konto. Po zebraniu 1000 czaszek idź do szamanki (tak gdzie zaczynałeś grę). Misja pierwsza, ukończona.

« Wiadomość doklejona z: 19 Marzec 2009, 20:03:59 »

Misja Druga: Jeden chan, jeden klan

Cele misji:

    * Porozmawiaj z wodzami z północnych klanów
    * Porozmawiaj z wodzem klanu Osol-Aih
    * Porozmawiaj z wodzem klanu Baishin-Gal
    * Porozmawiaj z wodzem klanu Ull - Dash
    * Kujin musi przeżyć

(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_jedenchan.png)
Podobnie jak poprzednia misja do trudnych nie należy. Sporo osób ma jednak problem jak dojść do 4 miasta. Zatem zapraszam do lektury...

Zaczynasz na południu z Kujin. Na początek udaj sie do klanu Osol-Aih (1). Po drodze zdobądź tartak i odwiedź kamień wiedzy. Gdy pierwszy klan przyłączył sie do ciebie teraz czas na Baishin-Gal (2). Jednak zanim to nastąpi trzeba mieć potężną armię gdyż w tamtych okolicach szwenda sie wrogi bohater(6). Ma on dosyć sporą armię i wielkie szczęście. Toteż ulepszaj stopniowo armie i zdobywaj teren ale nie przechodź przez garnizon. Cyklopów nie atakuj. Gdy porozmawiasz z brązowym graczem wtedy możesz je atakować. Przyłączą sie do ciebie. Gdy w twojej armii zagości minimum 30 Pao Kai wtedy rusz za garnizon i zniszcz wroga. Pozajmuj jego kopalnie. Zwiedzaj teren. Zanim ruszysz w morze zrób sobie potężniejszą armie niż kiedykolwiek. Gdy wyruszałem w rejs miałem 17 Cyklopów i jakieś 50 Pao Kai. Takie armie nie trudno zrobić mając 2 zamki. By zdobyć trzeci klan (3) musisz pokonać piratów (5). Jest to jeden bohater sylwanu i dwóch bohaterów lochu. Trzeci i ostatni bohater ma największą armie (44 mantron). Stąd taka armia. Gdy sie z nimi uporasz (grając orkami będzie to tylko małe wyzwanie) przyłącz sobie 3 klan. Wejdź Kujin do zamku i.... czeka do powołania wielka armia - na mnie czekało około 37 wirwen i 11 cyklopów do ulepszenia. Koszt 37 wirwen to około 80 000 złota. Były oczywiście legiony innych jednostek ale ja skupiałem sie na tych najlepszych - ale pozbieraj złoto zanim ją kupisz. Teraz armia sie przyda. Miałem jakieś 70 Pao Kai i jakieś 1500 goblinów. Z miasta (3) rusz do miasta (4). W tym celu musisz sie dostać na morze za zamkiem. Drogą morską jest to niemożliwe ponieważ są skały. Zatem próbujemy lądem. Rusz na żywiołaki wody. Obejdź zamek dookoła tak jak to jest pokazane na mapie. Zbuduj z zamku (3) łódź i wejdź do niej. Podążaj na południe tak jak na mapie widać. Wyjdź z łodzi i rusz na lazurowego gracza. Teraz zmierzysz się z Grokiem (już na łatwym poziomie ma on około 80 ulepszonych wirwen). Bez obaw. Jeśli robiłeś takie armie jak mówiłem pokonasz go bez mrugnięcia. Teraz dojdź do zamku (4) i obejrzyj animacje. Zakończyłeś misje 2.

PS. Jeśli bohaterowie orków (Ci przy zamkach) nazywają się NoName to spokojnie. U mnie też tak jest.

« Wiadomość doklejona z: 19 Marzec 2009, 20:04:49 »

Misja Trzecia: Furia Ojca Niebo

Cele misji:

    * Zabij wszystkich wrogów
    * Gotai musi przeżyć

Cele poboczne:

    * Spal wszystkie wioski
(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_furiaojca.png)
Kolejna łatwa misja w której nie ma praktycznie większego wyzwania. Zaczynasz na północnym wschodzie (1) w obozie orków z miastem i Gotaiem. Ściągnij do miasta wszystkie potwory z siedlisk i zdobądź kopalnie na wschód od zamku. Teraz poczekaj w zamku aż upłynie tydzień. Zamek cały czas ulepszaj. Wraz z nadejściem nowego tygodnia ponownie zwołaj armię z siedlisk i rusz naprzód drogą. Zabij demony. Teraz masz kilka opcji. Albo iść dalej drogą albo zboczyć z drogi i iść przez ziemie rycerzy. W sumie na jedno wyjdzie ale uważaj na słabe armie ludzi. W zamku rekrutuj armię i powołaj pod broń nowego herosa. Zamki wroga zdobywaj w kolejności - 2,3,4,5,6,7. Za każdy zamek dostaniesz sporo surowców. Gdy spalisz zamek (2) udaj sie portalem do (3), po jego zniszczeniu zniszcz katapultę i udaj sie na południe od zamku (3) do kolejnego portalu. Zdobądź zamek (4). Teraz tą samą drogą jaką tu przybyłeś wróć by uzupełnić armię. Bohaterów wroga zabijaj a każdą osadę chłopów pal. W zamku po środku mapy (5) jest sporo armii. Ale nie musisz go zaatakować by go spalić. Użyj katapulty do niszczenia go. Gdy już go zniszczyłeś ziemie na zachód od rzeki są twoje. Teraz w podobny sposób zniszcz zamek (6). Uzupełnij armię. Pozdobywaj kopalnię. Zamek (7) również za pomocą katapulty da sie zniszczyć ale proponuje go zrobić za pomocą armii. Gdy ja atakowałem ten zamek miałem 21 cyklopów ale to nie świadczy o sile armii wroga. Walka z nim da Ci frajdę z tego jaką siłą dysponujesz. Do podziemi nie ma poco wchodzić. Gdy spaliłeś wszystkie chłopskie chaty i zamki ludzi twoim oczom ukarze sie film. Po jego obejrzeniu misja zakończy sie twoją victorią.

« Wiadomość doklejona z: 19 Marzec 2009, 20:05:44 »

Misja Czwarta: Mądrość Matki Ziemi

Cele misji:

    * Spotkaj sie z Gotaiem w ustalonym punkcie spotkań
    * Kujin musi przeżyć
    * Wygnaj bohatera Inferno

Cele poboczne:

    * Kup wilki
    * Zapłać by uleczyć utraconych orków
    * Znajdź i wyeliminuj bandytów
    * Znajdź talię tarota
    * Znajdź i zbadaj zatopioną świątynię

(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_madroscmatki.jpg)
Zaczynasz z Kujin na północy. Każdego napotkanego na mapie orka przyłącz do siebie. Kieruj się wzdłuż drogi na południe. Po drodze rozglądaj sie za orkami (na początku są gdzieś gobliny). W tej misji musisz oszczędzać wojsko gdyż przyda sie na finałową batalie w ciężkim wrogiem. Dojdź do zerwanego mostu pokonawszy Diabła. Zbieraj orków. Teraz rozejrzyj sie po terenie i znajdź chatkę jasnowidza. Każdej chatki pilnują żywiołaki. Jasnowidz przeniesie Cie na południe mapy. Zbieraj i tam jednostki dla Kujin. Musisz znaleźć talie kart tarota. W tym celu odwiedź chatkę jasnowidza (którego nie pilnują żywiołaki powietrza). Dostaniesz za zadanie pokonanie zabójców. Znajdziesz ich po środku jeziora. Każdego orka zwerbuj. Zdobywszy tarota rusz na zachód od jednostek przystani (odwiedź je [paladyn, zbrojni i kapłan]). Zobaczysz pogrzeb. Na zachodzie od tego miejsca jest jasnowidz. odwiedź go i... jesteś na zachód od miejsca gdzie byłeś. Jeśli walczysz z sukubami to bo wygranej walce odwiedź raz jeszcze jasnowidza i zaakceptuj teleport. W nowym regionie działań nie ma nic do roboty poza kupnem wilków. Zdobądź 8000złota daj je jasnowidzowi koło którego wylądowałeś. Gdy masz wilki pozbieraj orków i rusz do jasnowidza którego strzegą żywiołaki ognia. Teleportowany zostaniesz na północ. Zbieraj jednostki orków poza szamankami. Udaj sie drogą na zachód do jasnowidza. Powie Ci on że musisz zdobyć określoną liczbę złota żeby wykupić jednostki. Warto je kupić gdyż przydadzą się do walki finałowej. Pieniądze znajdziesz w wierzy otoczonej wodą. Gdy ją zobaczysz kliknij by Kujin do niej szła. Tu czeka Cie niezła walka - żywiołaki wody i tytani. Staraj sie unikać strat. Gdy pokonasz straż (walcz tak żeby żadnej jednostki nie stracić tzn. jak masz 100 goblinów żeby te 100 nie padło). Rusz w kierunku jasnowidza. Jeśli nie masz dość pieniędzy sprzedaj artefakty i surowce. Budynku wymiany strzegą hydry(jest on na południe od wierzy). Jeśli masz pieniądze kup orków i rusz dalej drogą. Tu czeka na Ciebie demon. Jeśli oszczędzałeś wojsko poradzisz sobie, jeśli nie to powodzenia. Walka z demonem (kliknij), tu jest powtórka z mojej walki z nim. Plik należy pobrać i dodać do katalogu powtórek w katalogu z grą w moich dokumentach. Gratulacje, najłatwiejsze części kampanii za tobą....


Walki z gry są dostępne na stronie głównej poradnika - http://www.homm5.info/viewpage.php?page_id=296 (http://www.homm5.info/viewpage.php?page_id=296)

« Wiadomość doklejona z: 19 Marzec 2009, 20:07:08 »

Misja Piąta: Polowanie na łowcę

Cele misji:

    * Zajmij Shahibdiya, miasto, w którym utworzono orków
    * Gotai musi przeżyć
    * Zabij Alaryka i pomścij Quroqa

Cele poboczne:

    * Napraw golemy
    * Zajmij miasto przystani

(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_polowanie.jpg)
Witam w ostatniej misji Gotaia. To misja dość trudna i niezwykle długa. Nie ma co czekać, do boju.

Rozpoczynasz na północnym wschodzie. Na południu masz zamek nekropolis(6) a na zachód zamek orków(8). Gotaiem zwiedzaj teren i zdobywaj kopalnie. Wykup jeszcze jednego albo i dwóch bohaterów i zwiedzaj teren. Zamek (8) podbić musisz gdyż pomoże on w robieniu imponujących armii a zamek (6) to warto podbić dla świętego spokoju żeby lazurowy Cie nie dręczył. Potencjalnym przeciwnikiem będzie gracz pomarańczowy czyli magowie. Ich zamki (2.3.4.5) musisz zdobyć. Uważaj szczególnie na zamek po środku mapy(2) gdyż ma on silne garnizony dookoła ciebie oraz w zamku jeden z bohaterem. Magowie będą Cie nękać czasem sporymi a czasem praktycznie nieistniejącymi armiami. Nie ma sie za bardzo czego obawiać ale proponuje często zapisywać grę. Cała gra zależy od poziomu Gotaia. W środkowej fazie rozgrywki miałem 32 poziom doświadczenia i sporą armie. Im więcej wojska tym łatwiej będzie poruszać sie po mapie. Gdy Gotaiem podbiłeś już Nekropolis i drugi zamek orków przeszukuj dalej północną część mapy. Oba zamki orków ulepszaj. Jednym z herosów dostarczaj Gotaiowi armię. Gdy kopalnie dookoła zamków są zajęte, twoja armia wygląda bardziej konkretniej a twój skarbiec nie wieje aż tak bardzo pustkami rusz północnym traktem na zachód wzdłuż drogi. Teraz twoim celem będzie podbicie miasta ludzi(7). Podbicie go również zapewni spokój ze strony czerwonego gracza. Teraz skup sie tylko na mieście pośrodku mapy. Powołaj pod broń silną armię i rusz na zamek. Proponuje wejść przez garnizon od północy gdyż ma on najmniejsze straże. Gdy sie z tym uporasz rusz na zamek. z rekrutuj nowego herosa w nowo zdobytym zamku. Armie akademii będzie miał właśnie on. Zwiedzaj Gotaiem teren a w zamku zostaw bohatera. Gdy północ jako tako należy do ciebie zatroszcz się o bezpieczeństwo. Zrób w zamku przystani, nekropolis i akademii spore armie. Armią ludzi zaatakuj garnizon na zachód od środkowego zamku a armią nekropolis wschodni garnizon. Gdy je zdobędziesz zajmij je obsadzając je swoimi jednostkami. Armie akademii zostaw w garnizonie na północy. Armie z pozostałych miast (orków) przetransportuj na środek mapy. Gotaiem Rusz na zamek (2 i 3) zaś drugim bohaterem z armią orków przeszukuj zachodnią część mapy. Gdy wspomniane zamki zostaną podbite i obsadzone wojskiem Gotaiem wróć do zamku gdzie zaczynałeś grę (1) zaś drugim bohaterem odkrywaj teren. Gdy na zachodzie mapy spotkasz golema, porozmawiaj z nim. Powie Ci on żebyś przyprowadził gremlina by ten naprawił golemy. Gdy to wykonasz setki golemów przyłączą sie do ciebie. Dalej badaj teren zaś Gotai niech uzupełnia armie. Kiedy w twojej armii znajdzie sie około 1500 goblinów, 1000 centaurów.... ....100 Pao Kai i około 50 cyklopów rusz na Shahibdiya. Walka będzie dość ciężka ale mając taką armie bez problemu pokonasz nią zamek czarodziei oraz Alaryka. Po pokonaniu pomarańczowego gracza twym oczom ukaże sie filmik. Po jego zakończeniu zmierzysz się z samym Alarykiem. Walka finałowa pokazuje armie Alaryka na poziomie łatwym. Jest to obraz armii dla słabszych graczy. Weterani po obejrzeniu powtórki wiedzą co ich czeka. Gratulacje właśnie zakończyłeś kampanie II.

Autor(Tekst, mapki, screeny, powtórki i inne) : Khaziu

Wielkość armii które reprezentują powtórki są wielkościami z poziomu łatwego, ale sam poradnik pisany na poziom co najmniej trudny.

PS. Powtórki z walk dostępne na stronie poradnika - http://www.homm5.info/viewpage.php?page_id=296 (http://www.homm5.info/viewpage.php?page_id=296)

(http://pliki.homm5.info/img/h/5/kampania%20toe/h5k2_screen.jpg)


Tytuł: jeden chan , jeden klan
Wiadomość wysłana przez: sethas w 04 Kwietnia 2009, 16:54:18
mam nastepujacy problem - po zajeciu 2 miasta co okolo 5 dni podjezdza do mnie niebieski bohater - i za kazdym razem ma armie zlozona z 40 cyklopow , 200 shamanek itd . teraz pytanko czy tak powinno byc czy to jakis mega bug bo po porstu nie moge sie ruszyc herosem z zamku - caly czas pod atakiem . troche to irytujace jak jestem w polowie morza do 3 zamku a widze ze juz moje 2 pozostale zamki sa zajete ...


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Khaziu w 04 Kwietnia 2009, 17:04:43
No to może bug - zacznij od nowa misje i zainstaluj patche.

Ale masz oryginała tak?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: sethas w 04 Kwietnia 2009, 20:00:28
calkowity oryginal z kolekcji wszech czasow


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: krzysio767 w 14 Czerwca 2009, 11:12:48
Mam problem z ostatnią misją. Jak to zrobic, żeby przejąć i Nekropolis i tą drugą Twierdzę ? U mnie to wygląda tak, że jak sie tylko oddale od mojego zamku to odrazu go atakują  :(. Zupełnie jakby wiedzieli gdzie jestem. Jak przejmę któryś z tych zamków to muszę szybko wracać do początkowego, a wtedy mi ten nowy zamek przejmują  :(. A gdybym tak rodzielił wojska, żeby były chronione wszystkie zamki, to będą na tyle słabe, że każdy pomarańczowy bohater sam go przejmie...  :(. Próbowałem już 5 razy tą misję. Tylko nie wymagajcie za dużo, bo gdyby ktoś zobaczył jak gram to by se pomyślał "Jejku, on w tą grę grać nie umie,
początkujący to przy nim mistrz".


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Khaziu w 20 Lipca 2009, 00:14:08
Skoro jest tak źle, to może pograj w pare misji pojedyńczych żeby zdobyć doświadczenia, albo w pojedynki 1vs.1 lub 3x3.
Jeśli Ci się nie chce, to poczekaj dłużej, uzbieraj armię i zdobądź zamek orków. Będzie łatwiej armie robić. Sprowadzaj jednostki z siedlisk i posterunków.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: krzysio767 w 30 Lipca 2009, 12:07:13
Ok, tylko że przeciwnik ma chyba 5 zamków a ja 1. Na poziomie łatwym rozwija sie z 2,5 razy szybciej. Więc właściwie im później tym gorzej  :). Jak dam Gotaiowi taką armie, by był w stanie zdobyć 2 zamek i go bronić to 1-szy zamek bedzie mieć za mało wojsk. Jak zrobie na odwrót to ten 2-gi zdobędą. Próbowałem poczekać troche aż mi trochę armii dojdzie i wtedy pójść na zamek nekropolis i odrazu na ten w centrum przez prawy garnizon, ale mało co z armii zostawało, a jakbym to później zrobił, to już wejdą na moje ziemie i mi pierwszy zamek przejmą... Jak go pójdę odbić to znowu ten w centrum i nekropolis przejmą itd... Wkurza mnie to, że jak chce zostawić zamek bez opieki i se pójde to nagle wchodzi bohater nekropolis, a jak bede chronił zamek to sie nei zjawi. Oni mnie widzą nawet jak nie odkryją mojego kawałka mapy ? Tak więc armii nie zrobię, a na sprowadzanie istot z siedlisk kasy starczy na 2 może 3 tygodnie. Może to przez to, że robie to na łatwym a poradnik jest na poziom co najmniej trudny ? xD Gotai ma 22 poziom, ale co z tego jak i tak go nikt nie atakuje i wszyscy przed nim zwiewają nawet jak ma sporo mniejszą armię od przeciwnika.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Khaziu w 30 Lipca 2009, 14:49:02
Bo to Gotaiem masz chodzić po mapie własnie >.<. Poradnik jest na poziom jak to napisałeś "co najmniej trudny" to tym bardziej jest na łatwy co nie? Bo na łatwym jest łatwiej zrobić to o czym w nim napisałem.

To że masz mniej wojska i przeciwnik rozwija się szybciej to fakt, tu przewagę ma rywal. Ale Ty myślisz i możesz różne taktyki sobie wymyślać a komputer jest tylko maszyną. W Herosach trzeba przede wszystkim mysleć.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Michaldemon w 01 Stycznia 2010, 14:21:23
Polowanie na łowcę bardzo trudne ja przeszłem bo moja balista 1 strzałem zabije 100 łuczników proponuje zbierać armie akademii moja najlepsza jednostka -46 tytanów burz i jak zajmiecie tą akademie ostatnią radze zostać z dobrą armią bo nadejdzie alaryk


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: hearthland93 w 10 Stycznia 2010, 18:44:55
Na jakim poziomie grałeś ?? Ja grałem na normalnym i nie było problemów, no tylko z użeraniem się bo wiecznie jakiś bohater wyskakiwał do zajętego chyba w 3 turze nekropolis. Zresztą Haven i Twierdzę też szybko zdobyłem, na tyle szybko że nie byłem w stanie się obronić. Potem jak już zniszczyłem ich bohaterów lepszych i zamilkł PC to lamersko oddałem Haven, a dodam że PC długo wczytywał tury. Najgorsze było jak Alaryk zmontował mi długie czekanie, zdobył puste miasta, bo mi się nie chciało już nic prawie kupować, a i szedł bardzo wolno, nie wiem czy to normalne, wbrew moim ustawieniom.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Asir w 10 Stycznia 2010, 19:25:40
Mi Alaryk też bardzo wolno szedł ale miał długi ruch grałem na poziomie normalnym i przeszedłem ta misję mi Alaryk zajął tylko Haven.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: hearthland93 w 10 Stycznia 2010, 20:08:36
Bydlak zajął mi 2 miasta, a zanim doszedłem Gotaiem zdążyłem się porządnie zdenerwować,... :D  Taki mam charakter, no co ..... Co nie znaczy że nerwus ze mnie. ;)


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 06 Lutego 2010, 18:55:42
Może to trochę głupie pytanie, ale jak mam jak mam sprawić, aby gobliny ukradły mojemu przeciwnikowi czachy?  :huh: mam już ich ponad 900 a on z 500.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Lord Giovanni w 08 Lutego 2010, 13:49:31
Ja Na Alaryk zrobiłem Zabójcze Combo Pozbierałem 300 Wampirów 120 cyklopów 1200 centaurów Gersantów ponad 2 tyś plugawych goblinów 130 Kao Pae 240 Magów i 75 Tytanów Burz Biedak dostał i Alaric Is Defeat ^^.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Pablossd w 18 Lutego 2010, 19:14:22
Mi Alaryk też bardzo wolno szedł ale miał długi ruch grałem na poziomie normalnym i przeszedłem ta misję mi Alaryk zajął tylko Haven.

No jak Alaryk ma się poruszać szybko skoro nie jeździ na koniu, tylko na piechtaka?  :P


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Junior Heros w 03 Kwietnia 2010, 20:50:16
Na początku, przepraszam, że odgrzebuję ten temat, ale nie chcę zakładać nowego ( i tak jest już tu ich mnóstwo jeśli chodzi o tę kampanię). Mam mały problem w misji "Polowanie na łowcę". Nie chodzi tu o armię, czy zdolności Gotaia, lecz o surowce,a głównie złoto. Mam go strasznie mało i nie wiem co zrobić aby skarbiec aż tak mocno nie wiał pustkami. Liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
Junior Heros


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 03 Kwietnia 2010, 21:01:14
Postaraj się zająć miasto na południe od Stolicy oraz 2 zamek Orków na Zachód, potem może zająć zamek Przystani na takiej "Warownej" wyspie a potem już będziesz miał z górki i złota jak lodu więc nie będzie problemu zdobycia Miasta Shahibdiya a później ostatecznej rozprawy z Alarykiem.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: hebrot w 03 Kwietnia 2010, 21:57:49
dla mnie ta ostatnia misja nie była zbyt łatwa a przejęcie shahidbya jest za trudne ale sobie z nim poradziłem tylko dzięki szczęściu 34 cyklopów
bo zniszczyło mu to połowe tytanów i wszystkie magi


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Junior Heros w 03 Kwietnia 2010, 22:13:28
Ok wielkie dzięki Loczek. Może teraz zdobędę więcej funduszy. Jeszcze jedno małe pytanko: Czy warto szybko rozprawić się z Czarodziejami? W "Sercu Ciemności" zaatakowałem Rycerzy szybko, i opłaciło się. Nie mieli nic do powiedzenia. Czy i w tej misji warto zastosować taki manewr?
Pozdrawiam
Junior Heros


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 04 Kwietnia 2010, 10:42:50
Nie, najpierw rozpraw tak jak Loczek pisał z necropolis i przystanią, ale zanim zajmiesz przystań, zdobądź akademie, którą masz na drodzę. Chociaż ja kiedyś przez kilka tygodni nie atakowałem necropolis, to jego bohater podbił jedno miasto akademi i przystani. Miał już kompletnie zniszczoną armię, więc łatwo było podbić te 3 miasta (necropolis, przystan, akademia). A shabidgya (czy jakoś tak) podbijam przy uzyciu wojsk akademii, a orków zostawiam na Alaryka.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 04 Kwietnia 2010, 17:44:03
Ale powiem że późnej nie będziesz miał żadnych problemów z rekrutacją Istot z 2 zamków Twierdzy który mnie wystarczyły do zdobycia Shahibdiya a potem rozprawienia się z Alarykiem, najbardziej oszczędzaj Dzikie Cyklopy, i Oprawców bo oni są siłą napędową Armii jak dla mnie, choć pozostałem jednostki nie odstają.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Junior Heros w 04 Kwietnia 2010, 21:54:21
Ok, wielce wam dziękuję. Póki co każdy bohater na mapie ginie pod naporem orków, ( trójstrzałowa Balista z ogniem  ;D) ale kto wie jakie armie czają się koło Shahibdya...
Co do armii to biorę Córy Ziemi. Zwykłe ulepszenie do mnie nie przemawia. Marnowanie tury na poświęcenie Goblina, a dopiero później rzucenie Łańcucha Błyskawic... Nie, to nie dla mnie. Wolę szybko uderzyć na wroga.
Pozdrawiam świątecznie
Junior Heros


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 22 Sierpnia 2010, 10:55:14
Mam pytanie dotyczące ostatniej misji(Polowanie na Łowcę), gdzie lepiej umieścić łzę Ashy w zamku orków, czy środkowej akademii?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 22 Sierpnia 2010, 11:33:02
Najwygodniej w Zamku Orków , tym którym masz Stolice(Kapitol) wtedy zobaczysz Graala u Orków(Komin) bo Sanktuarium Graala Akademii to Podniebna Łódź.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 22 Sierpnia 2010, 11:38:55
Poza tym to orkam i bedziesz walczył z Alarykiem, orzez co musisz mieć ich więcej.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 22 Sierpnia 2010, 11:51:17
Ja robię tak:
-orkowie na czele z Gotaiem idą na Shahibdyję(coś tak, nie wiem jak to pisaćc)
-expie jakiegoś maga z karczmy daje mu z podbitych akademii armię, dokładam tam mały oddział Archaniołów, oraz mały oddział widmowych smoków, no i mag czeka na Alaryka.
-Gotai zajmuje ostatnie miasto(Shahibdyję)
-Mag ciacha Alaryka, ale mała szansa, że go zabija i Gotai go dobija.
Więc nadal nie wiem gdzie dać Łzę Ashy, gdzie mi się przy takiej kombinacji bardziej przyda? Cóż niech będzie wybiorę pierwszy zamek orków.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Neader w 18 Września 2010, 09:46:42
Mam problem z 2 misją. Przejmuję kopalnie, zbieram armię na garnizon, a tu najeżdża mnie gracz lazurowy z armią 250 Centaurów, 200 Rębaczy itd.

Próbowałem szybciej przejąć zamek gracza brązowego, ale to tylko odwleczenie wyroku, bo Lazurowy i tak się pojawi, a jeśli ucieknę na morze, nie pokonam piratów.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 18 Września 2010, 11:19:41
Polecam gdy zdobędziesz już kopalnie to obwaruj się w zamku(rozbudowane wieżyczki też), zapewne wtedy pokonasz go i wtedy zostanie ci tylko pokonanie Brązowego i potem wypłynięcie w morze.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cepek w 18 Września 2010, 12:08:33
Racja przedwczoraj przeszedłem tą misję , gracz brązowy będzie wobec ciebie przyjazny jeśli tylko dostaniesz się pod jego zamek, możesz spróbować powtórzyć misję. Lazurowy gracz raz pojawia się na twoim terytorium a raz zwleka, wszystko zależy od jego kaprysu. Ale jeśli się nie pojawi a ty będziesz miał w posiadaniu zamek brązowego to twoja populacja będzie się tylko mnożyć i szybko będziesz wstanie stawić mu czoła.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 18 Września 2010, 12:26:31
U mnie lazurowy bohater pojawiał się o tydzień z ogromną armią wraz z 30 krwawych/dzikich cyklopów (bo inna bohaterka to inny zestaw orków) i ta liczna wzrastała co 2-3 tygodnie (w przypadku cyklopa 0 1). Zrobiłem więc tak: Dałem Kujin  mocną armię, a gdy przekroczyła z 50 cyklopów (z dwoma miastami było szybciej) to broniłam terenu kiedy drugi heros rekrutował nową silną armię. Gdy i on miał 40> to wreszcie Kujin wyruszyłem w morze, a tym drugim broniłęm miasta.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Neader w 19 Września 2010, 10:10:19
Jakoś obroniłem się przed pierwszym atakiem, ale tydzień później pojawia się drugi bohater z armią 100-200 jednostek 1-5 poziomu i 23 cyklopami, a moja armia jest przetrzebiona poprzednią bitwą. Jakoś może i dałoby radę, gdyby nie te cyklopy, które jednym rzutem niszczą mi pół oddziału...


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 19 Września 2010, 11:34:08
Hmm a na jakim poziomie grasz? I czy masz spatchwaną grę?
Zwykle lazurowy atakuje 1 raz potem tylko siedzi w Zamku i oczekuje na twoje przybycie i cos za szybko ma cyklopy albo ty strassznie długo bawisz sie z przyrostem.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 19 Września 2010, 11:36:16
Ja grałem raz na łatwym i raz na normalnym poziomie i lazurowy do cierpliwych nie należał.... a wersję miałem najnowszą.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Neader w 19 Września 2010, 16:18:19
Normalny, wersja 3.1 z Empiku. Zamek brązowego przejmuję koło 2 miesiąca.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 19 Września 2010, 17:02:30
Chłopie... strasznie późno, w 1 miechu lub ciut więcej możesz się wyrobić i to bez problemu a potem tylko poczekać na Lazurowego.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Neader w 19 Września 2010, 17:10:24
2 miesiąc, 1 tydzień dokładnie mówiąc  ^_^

Jakoś nie wydaje mi się, żeby w okolicach 3 tygodnia dało się przejąć ten garnizon, bo armia w nim jest zbyt silna...


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 19 Września 2010, 17:23:09
To wszystko zależy od tego w jakie umiejętności inwestujesz Kujin, dodatkowo przed walką odwiedź budynki od morale lub szczęście i moim zdaniem taki Garnizon w 1 miesiącu rozpykasz a potem zajmiesz Zamek Brązowego.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Neader w 19 Września 2010, 17:29:08
Orkami grałem bardzo mało, więc mogę nie doceniać jeszcze potęgi Krwawego Szału  ^_^

Ale czy szybkie zajęcie zamku zlikwiduje problem Lazurowego, skoro będzie się pojawiał co jakiś czas z ogromną armią?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 19 Września 2010, 17:33:30
Prawdopodobnie bo wtedy będziesz dysponował przychodem 2 Twierdz i jeden bohater chroni teren a 2 eksploruje i przemieszcza się.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Claver18 w 20 Marca 2011, 23:23:55
Odświeżę temat jako że mam problem z ostatnią misją  :). Mianowicie zająłem zamki 1, 2, 6 i 7, ale sporo kopalni nadal należy do gracza pomarańczowego. Jak tylko oddalę się w poszukiwaniu reszty zamków, nadchodzi gracz pomarańczowy i zajmuje mi wszystkie po kolei. Co zrobić, żeby tego uniknąć?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 20 Marca 2011, 23:28:09
W zamkach rób silną straż i w poszukiwaniu nowych zamków zatrudnij herosów- zwiadowców, potem jak już będziesz wiedział gdzie są ruż tymi silniejszymi, którzy bronili twych kopalń.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Claver18 w 23 Marca 2011, 22:42:12
Dzięki pomogłeś :D. Teraz jestem w 2 misji następnej kampanii, czyli zaraz skończę DH ;D. Głupie tylko że ci bohaterowie pomarańczowego w kółko atakują akademię. Aha i Łza Ashy tak dla informacji jest za Akademią, czyli przy kościanej ręce leżącego szkieleta smoka ;>.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Reuel w 23 Marca 2011, 23:04:52
To znaczy chyba o ile się orientuję jest to jedna z możliwości. Łza Ashy jeśli się nie mylę ma pare możliwych lokacji.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 24 Marca 2011, 07:22:22
To prawda, ale lokalizacja która podał Claver jest najczęstsza- mi też się tam bowiem trafiło.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: piotrekfire w 21 Kwietnia 2011, 23:54:11
Mam problem z 2 misją. W poradniku pisze, żeby atakować garnizon z 30 pao kai, jednak gdy cały teren wyeksplorowałem, wszystkie kopalnie moje, nagle przychodzi na moje ziemie gracz lazurowy i podbija mi prawie, że wszystko :/ zabić go nei zabije, bo za silny, on też mnie nie chce w zamku zaatakować. Podbija mi kopalnię złota, wiec armii zbytnio nie mam jak tworzyć, a on nei chce usunąć sie z moich terenów :/ Co robić? Tak w ogóle to ze złotem są ogromne kłopoty, prawie, że go nie mam, albo postawie na rekrutacje armii albo na rozbudowe miasta, jednak wtedy armii mieć nie bedę :/ Więc po prostu ja muszę poczekać spory kawał czasu w mieście, bo z lazurowym sobie po garnizonie nie poradze, a czekać w zamku za długo też nei mogę, bo odetnie mnie tamten od zasobów.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 22 Kwietnia 2011, 09:57:22
Pierwsze pytanie na jakim poziomie grasz bo to jest ważne? Następnie pozajmuj kopanie i pozbieraj co się da, ja max do 1 tygodnia lub w 2 buduję Kapitol więc spokojnie mi wystarcza złota, najważniejsze byś miała sporo Oprawców oraz Podżegaczy, wtedy wystarczy że podejdziesz pd garnizon lub jego obszar i sprowokujesz Lazurowego by gonił za tobą do miasta i wtedy go pokonasz a jeśli to nie da rady to w polu go spróbuj, i nie warto czekać na te 20 Pao-kai gdyż wtedy Lazurowy umacnia swą armię.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: piotrekfire w 27 Kwietnia 2011, 16:27:40
Ok, dzięki, misje zrobiłem :)


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: atroph w 28 Kwietnia 2011, 21:55:03
No tak ,z tego co czytam większość ma problem z 2  misją i nie dziwię się :):):) też zalazła mi za skórę.Zaczynałem ją chyba 10 razy,ale do rzeczy...
Lazurowy jest bardzo w...cy nawet po "spatch`owaniu" gry a udało  mi się go przechytrzyć chociaż nie do końca w ten oto sposób.Pierwszy atak przyjąłem i wygrałem.Gdy pojawił się po raz drugi stanąłem w zamku brązowego z dosyć dużą armią / na ile duża może ona  być na tym etapie/.Czekałem i rozbudowywałem ten zamek oraz swój macierzysty z którego otrzymywalem posilki :):):).Lazurowy podreptał przy portalu i stanął [sic!].Ja oczywiście powiększałem armię i kiedy stwierdziłem że "raz kozie śmierć ruszyłem na.....piratów którzy w międzyczasie stanęli na mojej plaży :):). Rozbiłem ich w pył i ruszyłem w morze.A propos morza -warto wypuścić wcześniej na nie swojego człowieka -można złapać sporo zlota .
Doplynąłem do 3 zamku zrobilem krwawą rzeż trzeciemu z piratów.A lazurowy? Lazurowy oczywiście wykorzystal moją nieobecność i zajął mi drugi zamek potem nawet pierwszy tylko tak naprawę nie ma to już znaczenia,bowiem w zamku 3 dokupisz sobie wojska i bez problemu złoisz zamek lazurowego [nr4] dopływając tam.
Powodzenia....
P.S. ale mnie wnerwiala ta misja :):):) ;>


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Kapłan Alaryk w 11 Czerwca 2011, 18:51:57
witam mam problem z 5 misją 2 kampani otóż w poradniku piszę żeby jako premię startową wybrać cyklopy robię to i zwiedzam zgodnie z poradnikiem ale ciągle moją twierdzę ktoś atakuje najbardziej dokucza mi gracz pomarańczowy Magowie gram na normalnym poż trudności i ciągle przegrywam bo nie mam czasu się rozbudować prosiłbym o pomoc bo męczy mnie już powtarzanie tej misji po 50 razy co powinienem zrobić żeby rekrutować i jednocześnie się bronić bez przegrywania.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Belegor w 11 Czerwca 2011, 23:14:48
Na początek gry od razu zalecam podbój drugiej twierdzy- dzięki temu zbierzesz dwa razy więcej jednostek, a to pomoże w walce z czarodziejem. Gracz pomarańczowy nie jest również zbyt agresywny, wystarczy że zdobędzie jedno z twoich miast, dlatego warto szybko się poruszać i podbijać.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Kapłan Alaryk w 13 Czerwca 2011, 19:10:07
dziękuję to pomogło ale mam teraz inny problem po pokonaniu ostatniego czarodzieja na mojej mapie aktualizuje się zadanie i pojawia się Alaryk chodzi mi od miasta do miasta i podbija je a ja mam niemal zdziesiątkowaną armię po walce z ostatnim magiem który napsuł mi sporo krwi i nie mam dosyć dużej armii żeby pobić alaryka  jak go podświetlam to piszę mi poż zagrożenia wysoki a on bezkarnie atakuje moje miasta i je podbija co powinienem zrobić próbować uciekać i rekrutować z miast co mi pozostały ?.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cebulak w 13 Czerwca 2011, 19:28:55
Możesz spróbować, ale ja polecam bardziej po prostu przygotowanie się, stwórz nowego bohatera, któremu wbij jak największy poziom, daj mu silną armię z Twierdz, stwórz jeszcze jednego, który z akademii, by zebrał (najlepiej gdyby to był czarodziej) i wtedy nie powinieneś mieć żadnych problemów z Alarykiem. Szybko zbierzesz armię, gdy znajdziesz łzę ashy, która jest za jedną z akademii (tą najbliżej twoich Twierdz, tą pomiędzy przystanią, a nekropolis).


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 14 Czerwca 2011, 12:42:10
Kolego jeżli wyświetla Ci
Cytuj
jak go podświetlam to piszę mi poziom zagrożenia wysokie
to prawdopodobnie masz szanse pokonać Alaryka, trochę wiary we własne umiejętności dowodzenia, gdyż możliwe  dasz radę go pokonać taką armią jaką posiadasz, kwestia poziomu Gotaia i jego umiejętności oraz artefaktów.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: jacok15 w 30 Stycznia 2012, 18:13:19
misja 2 duży problem... jestem przy 1 mieście mam około 28 pao kai i z 8 krwawych cyklopów a tutaj mi wychodzi lazurowy z portalu daje mi po pysku jakimiś 200 podżegaczy czy tam rębaczy pół stówy oprawców dużo szamanek i jeszcze mnóstwo jadowitych wiwern nie ma szans na ogarnięcie nie wiem czy to przez to że mam orginalną wersję czy coś proszę o rady  :-/


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 30 Stycznia 2012, 18:51:20
Za długo bawiłeś się na kontynencie i dlatego Lazurowy ma takowa armię, musisz po prostu szybko zając brązowego lub bronić się w mieście. A pytanie przy okazji jak rozwijasz Kujin?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Nebirios7 w 24 Marca 2012, 18:21:25
W poradniku pisze , że w 2 misji trzeba walczyć z Grokiem. Tym bohaterem, co był w 3 zamku wypłynąłem w morze do zamku nr. 4 i jak podszedłem do Groka to Kujin się teleportowała pod 4 zamek, była scena jak rozmawiają ale walki nie było  :rolleyes:


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Fenir w 24 Marca 2012, 22:11:30
Wszyscy marudzicie na misję 2 i gracza lazurowego . To nie jest błąd , że wpada po około 2 miesiącach ze sporą armią , a po pokonaniu mu tego bohatera za około tydzień wpada ponownie . Ja miałem tak samo i zastosowałem taki myk . Żeby on zadziałał trzeba postępować następująco :
- w pierwszym tygodniu trzeba podbić jak najwięcej kopalń przed garnizonem
- jak najszybciej ( coś koło 2 /3 tygodnia ) dojść do kapitolu
- już w pierwszym tygodniu pozajmować wszystkie siedliska przed garnizonem (to jest najważniejsze , kopalnie mogą zaczekać )
- trzeba uzyskać okrzyk "Gniew Hordy"
- staramy się w 3 tydzień mieć już zamek
Gdy dochodzi 2 miesiąc powinniśmy mieć coś koło 30 paokai (pamiętajmy o tym by karawanami wysyłać jednostki z siedlisk ) , 200 centaurów itd , wtedy nadejdzie lazurowy z armią liczącą 30 jadowitych , 50 oprawców itp . Są wtedy dwie opcje :

pierwsza przejdzie przez garnizon , zajmie bliższe siedlisko i kopalnie i dalej wróci się za garnizon ( po odczekaniu 2/3 dni puszczamy 2 bohatera by je odbił ) , wtedy czekamy do końca tygodnia po przyrost i ruszamy na garnizon i bohatera lazurowego ;

druga jest taka że ruszy na nasz zamek , wtedy 2 bohaterem uciekamy gdzieś (przyda się później ) , a kujin przyjmujemy agresora w zamku
Tak czy tak dochodzi do walki .Bohaterka ta ma masę szczęścia  i morali , więc dobrze jest odwiedzić wszystkie świątynie itp , lub uderzyć w tydzień gdy nie istnieje efekt szczęścia i morali ) . Staramy się skupić na jednej jednostce i jak najszybciej wyeliminować wiwerny i centaury (na wiwerny rzucamy córy ziemi i paokai  , a na centaury swoje przyśpieszone centaury ) , dobrze by było gdyby wrodzy oprawcy uderzyli w naszych podżegaczy  . Pamiętamy o używaniu okrzyków (Gniew Hordy działa cuda ) . 

Po pokonaniu lazurowego bohatera podbijamy 2 zamek i zaczynamy go rozbudowywać. Zbieramy armię i czekamy na kolejny najazd lazurowego . Gdy zobaczymy że ma on dla nas średni poziom trudności , podchodzimy pod portal którego on używa i stajemy tak by mógł iść jedynie w dół . Powoli zmierzamy za nim w dół , gdy dojdzie on do drzewców sylanny stajemy za nim tak by go nie zaatakować , a tak by on nie mógł przejść . Brawo lazurowy nie stanowi już problemu .

W dwóch zamkach zbieramy armię i dajemy ją 2 bohaterowi , którego podmieniamy z blokującą lazurowego kujin  (ważne musi mieć on troszkę większą armie niż kujin bo ma on mniejszy poziom)

Wystarczy teraz zebrać armię i ruszyć na morze . Pamiętajcie by skosić pływających piratów , bo mogą wam wpaść i podbić zamki .

PORADA DZIAŁA NA PEWNO NA POZIOMIE ŁATWYM , PONIEWAŻ TAM KOMPUTER REKRUTUJE LICZBĘ BOHATERÓW RÓWNĄ LICZBIE (JEGO) MIAST * 2 + 1 . NA WYŻSZYCH POZIOMACH MOŻE ON WYNAJĄĆ DODATKOWYCH BOHATERÓW , WIĘC WTEDY JEST ICH LEPIEJ BLOKOWAĆ W PORTALU .


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Stela w 24 Maja 2013, 21:37:48
Też mam problem.
Nie chodzę po mapie  w misji 2, aż po raz któryś podjeżdża do mnie gracz lazurowy i mnie cały czas pokonuje. A nie chodzę po mapie, tylko czekam.
Mam wersję oryginalną jak coś.
Bardzo proszę o pomoc :D


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 24 Maja 2013, 21:42:41
Co to znaczy, że czekasz? Rozwijaj prężnie swoje dwa miasta, podbijaj kopalnie i zdobywaj doświadczenie ;). No i mógłbyś napisać coś więcej, co konkretnie robisz i jak wygląda twoja sytuacja.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Stela w 24 Maja 2013, 21:45:58
Jestem dziewczyną :p
Czekam czyli, nie chodzę po mapie, aż tu wpada lazurowy,ale chyba już mam odp. staram się grać za na to schematycznie i przyzwyczaiłam się do nekromanty, więc gram pewnie jak nim...


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 24 Maja 2013, 21:53:18
Ile masz zamków? W drugim tygodniu powinnaś mieć 2 zamki, cały czas rozwijać schematem kasa, mury, armia, ulepszenie, dalej się zobaczy. No i trzeba odkrywać teren. Każdą rasą zresztą. Jak rozwinęłaś Kujin?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Stela w 24 Maja 2013, 21:55:33
Do 5 czy 7 poziomu i to do niej szła cała armia, a zamki - na początku próbowałam 2, a teraz spróbowałam walczyć na 1 ale to nic nie dało :(.
Ale chyba już znalazłam, jak mam to zrobić :D


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Cahan w 24 Maja 2013, 21:57:45
A tak z ciekawości, na jakim poziomie grasz? Bo mi zdaniem grasz za defensywnie, a z orkami jest tak, że się leci cały czas tępą ofensywę.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Stela w 24 Maja 2013, 21:59:03
Łatwy, bo gram po raz 1, a gra defensywna, najbardziej mi odpowiada, bo nie ubię tępego walenia bez urazy


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Hayven w 24 Maja 2013, 22:13:42
No to źle, bo orkami się inaczej po prostu nie da :D


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Stela w 24 Maja 2013, 22:15:00
Wiem, ale jakoś nie lubię tego tylu. Muszę zmienić to :D


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Sylu w 26 Lipca 2013, 16:10:43
Może trochę wyszedłem z wprawy, nie grając w tę grę prawie 2 lata, ale mam jedno pytanie.

Jakim cudem przejść tę kampanię na poziomie heroicznym? Wprawdzie pierwsze 4 misje przeszedłem. Ale ostatnia to jest jakieś dziwactwo. Nic nie można zająć ani zebrać, bo wszystkiego pilnują stwory, które mają poziom: wyzwanie. Z kolei później już tego nie zajmę tym bardziej, bo liczba tych istot rośnie błyskawicznie (w 3 misji w 3 miesiącu pewnego miejsca pilnował już tłum tytanów). Zabicie gracza jest bezsensowne, bo w razie przegranej, ucieka i spawni się z identyczną armią. Na start wydaje mi się, że mają już wszystko wykupione, albo mają zwiększony przyrost.
Jak się ruszę w jedną stronę, to mnie zachodzą od drugiej i odwrotnie. Nie można nic w ten sposób zwiedzić, bo ci zaraz zajmą zamek od drugiej strony.Nie mogę rozdzielić armii, bo mam tylko jednego bohatera z wysokim poziomem.
Na trudnym te wszystkie misje to były spacerek. Tutaj w sumie też, ale schody się zaczęły od 3 misji orków(pomijając 4, bo to był inny rodzaj misji).
Poradnik w żaden sposób tego nie wyjaśnia. "Zwiedzaj teren i zajmuj kopalnie", zero taktyki i sytuacyjnych rozwiązań. To nie jest poradnik, ale plan, co robić po kolei.

Edit: Już przeszedłem. Wystarczyło nie zajmować zamku Necropolis, nawet nie zabijać duchów, które strzegły tam drogi, dzięki czemu prowadziło się walkę wzdłuż jednej drogi.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: MrEfe w 14 Kwietnia 2014, 20:16:22
W czwartej misji gdzie sie jest już na końcu, na północnym zachodzie to tam jest kucyk i on broni obszar, jak sie wejdzie głębiej to jest wieza do ulepszania istot jesli ktos dobrze zbieral kase, powinien miec ok 40tys jak ja :D


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: DMageA w 25 Sierpnia 2014, 21:34:03
Ach, moja ulubiona kampania w tym dodatku. Świetni bohaterowie jak Gotai i Kujiin + klimatyczna Twierdza - to jest to, przez co uważam ten dodatek za świetny.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Thalgo w 02 Kwietnia 2015, 10:12:10
Witam,

może ktoś jeszcze gra w V-kę ;-)
Utknąłem na ostatniej misji "Ojców". Mam wszystkie zamki oprócz ostatniego w prawym dolnym rogu mapy. Mając ok. 200 cyklopów, 100 tytanów, 100 aniołów itd. (czyli słabszych jednostek na poziomie ok. 2-3 tysięcy) i przy próbach ataku na ten ostatni zamek po prostu dostaję kopa w 4 litery...
Prawdopodobnie za długo (za wolno) grałem zdobywając pozostałe zamki, i dlatego w tym finałowym zamku nazbierały się jednostki (ilościowo) nie do pokonania...
Zaczynać od nowa?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Loczek w 02 Kwietnia 2015, 12:26:39
Witaj ;)

A jak masz rozwiniętego Gotaia? I który obecnie tydzień i miesiąc masz? Bo jeśli ociągałeś się na mapie przygody czyli powoli zbierałeś armię a teraz nie jesteś w stanie pokonać obrony Shahibdiya to zrób restart misji o którym wspominałeś.

Ostatecznie możesz podać dokładny stan armii twojej i wroga a postaram się doradzić jak można spróbować przełamać opór Magów z wspomnianego miasta.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Thalgo w 03 Kwietnia 2015, 19:32:51
Witaj ;)

A jak masz rozwiniętego Gotaia? I który obecnie tydzień i miesiąc masz? Bo jeśli ociągałeś się na mapie przygody czyli powoli zbierałeś armię a teraz nie jesteś w stanie pokonać obrony Shahibdiya to zrób restart misji o którym wspominałeś.

Ostatecznie możesz podać dokładny stan armii twojej i wroga a postaram się doradzić jak można spróbować przełamać opór Magów z wspomnianego miasta.

Poziom Gotaia: <https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/Gotai_poziom.jpg>
Układ sił: <https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/Uklad_sil.jpg>

A data to Dzień 5 Tydzień 3 Miesiąc 16 - więc widać że dłuuuuugo mi się grało ;-)

Generalnie widzę wyraźnie, że czarownik w zamku ma przewagę kolosalną własnie w czarach - na jego kilka tur przypada mój jeden "strzał" - cos źle robiłem na początku...

W poradniku na gry-online znalazłem m.in. taki opis:

Nieopodal zamku znajduje się czarownik, u którego (za pieniądze) możesz "oduczyć się" poznanych umiejętności. Nie ukrywam, że bardzo przyda Ci się znajomość War Machines na poziomie eksperckim. Poświęć zatem jedno z drzewek (np. Shatter Magic, które wydaje się najmniej przydatne). Ja posunąłem się do tego, że usunąłem całe drzewko magii oraz barbarzyńskich okrzyków. Wydałem tonę złota, lecz ostatecznie udało mi się osiągnąć ekspercki poziom Luck (Szczęście) oraz War Machines (Machin Wojennych). Sam się przekonasz, że te dwa skille będą na wagę złota. Tym bardziej, że nieprzyjaciel ma manierę rzucać czas Sorrow, który bardzo obniża współczynnik Szczęścia jednostek.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=693&PART=130

Przyznaję, że nie za bardzo rozumiem to "zapominanie poznanych umiejętnosci"... Może tu leży pies pogrzebany?


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Kyoshiro w 03 Kwietnia 2015, 20:03:15
Cytuj
Przyznaję, że nie za bardzo rozumiem to "zapominanie poznanych umiejętnosci"... Może tu leży pies pogrzebany?

Przy Shahibdya masz mentora pamięci, którzy za podajże 3k złota kasuje ci dowolną umiejętność/talent i daje inny.
Warto w ten sposób zdobyć umiejętność absolutną orków, bo wśród wymogów masz Deszcz Siarki (katapulta z trzema pociskami), do tego i inne fajne zdolności od ataku i dowodzenia.

Choć największy problem leży w czasie. W 16 miesięcy uzbierała się z pewnością taka armia, że musiałbyś mieć kolosalną przewagę. A na dobrą sprawę mógłbyś to zakończyć w czasie 3x krótszym. No i polecam skompletować całą armię orków + umiejętność absolutną orków (tak to się zwie?) + robić to jak najszybciej + skombinować Łzę Ashy.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Ikee w 03 Kwietnia 2015, 21:08:36
Ja zaś z kolei nie rozumiem, jaki jest sens mieszania armii...
Do tego dodam iż Twój Gotai jest absurdalnie słabiutki. Fakt, lvl 31 może nie jest zły, ale przed zajęciem Shahibdiya można nawet 34 spokojnie wbić, nie wspominając o tym, że można zdobyć nawet 40 ataku i obrony zanim zajmiesz to miasto!
Dodam też iż takie talenty jak machiny wojenne/szczęście... To są kompletnie bezużyteczne - ba, szczęście i dowodzenie to są talenty, które są pod bitwę a maksymalna szansa osiągnięcia premii tych dwóch współczynników to tylko 30%. ;)
Dlatego też proponuję całe drzewko zmienić. Skille takie jak Atak, czy Obrona są na wagę złota, a taki Krzyk przy zmniejszonym koszcie many u Gotaia jest w stanie zrobić naprawdę dużo.
Zrobiłem build może trochę na szybko, ale mniej więcej przypomina on mój, jak grałem niedawno kampanię na poziomie trudnym:
-> Gniew Krwi (Załóż Wisior Mistrzostwa) - Pamięć Naszej Krwi + Siła Ponad Magią
-> Ekspercki Krzyk (KONIECZNOŚĆ U GOTAIA!) - Głos Szału + Trening Głosu + Potężny Głos
-> Ekspercki Atak - Szał Bitewny (w przypadku tak wielkich armii ten skill do słabych nie należy ;) ) + Łucznictwo
-> Eksperckie Oświecenie - Kulturystyka (ważne jest abyś wszedł w posiadanie tego skilla tuż przed oblężeniem Shahibdiya) + Moc Krwi + Mroczne Objawienie
-> Ekspercka Obrona - Witalność + Unik + Ostatni Bastion
-> Eksperckie Roztrzaskanie Światła - Powstrzymanie Światła
Przy takim rozkładzie umiejętności Zew Krwi dodawał jednej jednostce  w mojej armii ok. 750 pkt szału (czyli instant 3 lvl szału krwi przy Gniewie Krwi).

Przejdźmy teraz do artefaktów:
- Pierścień Szybkości - kompletny Must have +20% do inicjatywy jest OP.
- Pierścień Prędkości - Dodatkowo +10% - sweet.
- Lwia Korona - +2 morale i szczęścia zawsze na propsie.
- Wisior Mistrzostwa - do gniewu Krwi, który jest niezwykle potężnym talentem u Gotaia
- Kij Ogra + Tarcza Ogra - Dobre arty dla Gotaia (musisz je mieć jak oczyściłeś mapkę)
- Zbroja ze Smoczych łusek - w tej bitwie raczej nie ma potrzeby ostro buffować Gotaia - wystarczą dwa arty z tego setu)
- Buty Obieżyświata/Nagolenniki ze smoczych kości (tu zamiennie - jeśli masz Płaszcz ze Smoczych Skrzydeł - bierz buciki)
- Płaszcz ze smoczych skrzydeł/Skóra niedźwiedzia (+1 do defa)
- Złota Podkowa/Talia Kart Tarota (jeśli jest ona możliwa do zdobycia :) )

Armia - cała w orkach - aniołki, czempionów, tytanów, kapłanów, Rakszasy wywal z armii - bitwa jest pod szał krwi, który powinieneś mieć na optymalnym poziomie (powinieneś mieć na starcie w całej armii I poziom szału).
Myślę, że w takiej sytuacji nie powinieneś mieć żadnego problemu z Shahibdiyą. A jeśli takowe wystąpią - to powinieneś zacząć całe Cześć Ojcom od nowa (tak, całe! bo to statystyki są u Cb masakrycznie słabiutkie). A autora poradnika z gry-online powinni zganić, bo machiny wojenne u Orków to chyba najgorszy skill jaki można wziąść - tym bardziej w kampanii.
A i jeszcze jedno - nie poodkrywałeś wszystkiego na mapie - na południe od Necro są smoki (a za nimi portal, za którym jest parę ciekawych artefaktów), przy najbliższej akademii od Shahibdiya jest stocznia, z której kup okręt i popłyń do takiego niedostępnego lądowo terenu - jest tam bowiem pewien portal, który przeniesie Cb na południe (tam jest arena, która podniesie jeszcze Twoje umiejki). A żeby tam wszędzie dotrzeć polecam zrobić sobie pobocznego jakiegoś bohatera i wstawić mu te jednostki, które zastąpisz u Gotaia. Stań tym pachołkiem pod Shahibdiyą i się nie ruszaj nim (robisz w ten sposób blok, za pomocą którego rywal nie będzie w stanie ruszyć się jakimkolwiek bohaterem (ponieważ Maahir nie może wyjść z miasta)), aż Gotai w końcu podejdzie już po całkowitym wyczyszczeniu mapy. Tak jak jeszcze wspomniał Kyoshiro - warto by też uzyskać dostęp do Łzy Ashy, którą wybuduj w stolicy - Wieża Khana dodatkowo zwiększa w każdej bitwie atak wszystkich bohaterów o 2.

I żeby nie było - sytuacja z czasem nie jest katastrofą, bo można to nawet i później skończyć bez problemu - tym bardziej że rywal posiada tylko jedno miasto i to bez Łzy Ashy.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Thalgo w 07 Kwietnia 2015, 00:47:13
Dzięki za porady - udało się po kilku próbach z kombinacjami czarów (na szczęście nie musiałem startować od nowa :-) ).
Za to totalnie utknąłem na ostatniej misji czwartej kampanii "Ostentacyjne wyjście" (konkretnie na trzeciej walce - orkami)...
W poradniku "tawernowym" do tej misji stoi, że można spacją cos_zatrzymać, przekazać wojska, że niby Gotai ma 900 cyklopów etc. Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...
Na poniższym zrzucie widać, że (chyba?) niemożliwe jest pokonanie demonów tym, co posiada Kujin (Gotai ma jednego goblina)... Po dwudziestym którymś podejściu już mi się nie chce...
<https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/walka_orkow.jpg>


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: WielkiKiryl w 07 Kwietnia 2015, 08:58:06
Poza tym musisz mieć też po walce w Shahibdya armię, która pokona Alaryka, któremu odwaliło gdy zamiast Izabeli zobaczył Biarę,która pod nią się podszywała.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Ikee w 07 Kwietnia 2015, 11:36:53
Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...
No niestety - musisz grać od nowa kampanię "Cześć Ojcom". Kujin w tej misji musi być bardzo dobrze wyekspiona.
Jednak mam parę porad co do ekspienia:
Zaczynasz kampanię grając Kujin od drugiej misji. W całej kampanii pamiętaj, że jak znajdujesz skrzynki ze skarbami - zawsze zamieniaj je na złoto i czyść mapy do czystka. W drugiej misji powinieneś wykspić Kujin do maksymalnego poziomu już po podbiciu wyspy. Przeczekaj ataki lazurowego do 4.-5. miesiąca - wyeksp sobie też drugiego bohatera (najlepiej Telseka, ponieważ ma on bonus do Wojowników, którzy u niego są bardzo mocni (szczególnie Podżegacze)). Następnie podziel sobie armię na dwie cześci - Kujin niech weźmie trochę większą część, ale nie za dużo, żeby obrona mogła się utrzymać. Następnie wsiądź w okręt i popłyń na wyspę z latarnią morską - tam są smoki i bardzo ciekawe artefakty za nimi! Potem popłyń na piratów i zdobądź następne miasto na północnym wschodzie.
Myślę, że ta misja była najbardziej problematyczna dla Cb. Jeśli chodzi o sklle to:
-> NIGDY, ale to przenigdy nie bierz szczęścia, czy dowodzenia - te skille są słabiutkie w kampanii (przed finałowymi bitwami, jeśli nie czujesz się pewnie to odwiedzasz budynki, które jednorazowo podwyższają morale/szczęście/wytrzymałość do następnej bitwy - to rekompensuje te umiejki a daje wolne sloty na inne!)
-> Machiny wojenne - myślę, że ta umiejętność również nie przydaje się w kampanii. Jednakże z góry nie twierdze, że to jest jakaś kiepska umiejka - nie, ale mam co do niej złe doświadczenia.
-> Atak + Obrona + Oświecenie - to są skille MUST HAVE w kampanii. Atak zwiększa obrażenia zadawane przez twoje jednostki o 5-15% co przy ostatniej bitwie mało nie znaczy! Obrona zmniejsza otrzymywane obrażenia o 10-30% - co też mało nie jest. Oświecenie dodaje do wszystkich statystyk co 4-2 poziomy (+1 do losowej - przy 28 poziomie to +14 - zawsze coś).
-> Krzyk w przypadku Orków nie wychodzi źle. Zwiększa on częstotliwość pojawiania się w kolejce Kujin od 10% do 30% za każdym użyciem jakiegoś Krzyku, a skille które są pod nim jak już pisałem u Gotaia:
Cytuj
-> Ekspercki Krzyk (KONIECZNOŚĆ U GOTAIA!) - Głos Szału + Trening Głosu + Potężny Głos
Te skille są potężne zarówno u niej.
-> Masz jednak jeszcze jeden dodatkowy slot - tutaj polecam pójść w przeciwieństwie do Gotaia w "Roztrzaskanie Mroku" - jak zapewne zauważyłeś - rywal w ostatniej misji ma niemal (jeśli nie wszystkie) czary magii mroku - bardzo osłabia Kujin. Dlatego też to roztrzaskanie nie jest głupim pomysłem, a Powstrzymanie Mroku obniża inicjatywę wrogiego bohatera o 25%, przez co Kujin może więcej zdziałać od rywala w bitwie!
-> Pamiętaj o odwiedzaniu każdego - nawet najsilniej bronionego budynku zwiększającego statystyki, czyli: Areny, Obozy Najemników, Wieże Marletto, Wieże Magów (zwiększające Moc i wiedzę), Biblioteki Oświecenia. Te budynki są na miarę złota.
-> W każdej kampanii czyść mapę do końca - zobaczysz w ostatniej bitwie jak to procentuje!

Jeśli dostosujesz się do tych rad powinieneś z łatwością dać sobie radę z rywalami. Podpowiem tylko tyle, że w tej bitwie moje jednostki tak dobrze wytrzymywały ataki, że każda z nich miała po +4k punktów szału pod koniec bitwy co jest przyczyną świetnie dobranych skillów pod obronę (Kujin jeśli się nie mylę miała 35 obrony u mnie i miała świetnie dobrane skille pod defa - chyba takie same jak miał Gotai).

W poradniku "tawernowym" do tej misji stoi, że można spacją cos_zatrzymać, przekazać wojska, że niby Gotai ma 900 cyklopów etc. Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...

Tia... To jest Easter Egg z wersji 3.0. W wersji 3.1. poprawiono go, żeby kampania nie była tak banalnie prosta. ;)
Ja osobiście nawet jak miałem wersję 3.0. to nie korzystałem z tych cyklopów, chociaż już wiedziałem o tej możliwości. Mimo wszystko problemów z tą misją nie miałem.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: WielkiKiryl w 07 Kwietnia 2015, 16:52:10
Co do dowodzenia i szczęścia to nie wiem czy masz rację, bo jak na razie szczęście na współczynniku 1 to rzadko mam szczęśliwy atak, a eksperckie daje +3 do szczęścia, a potem jeszcze można je artefaktami podkręcić co wychodzi, że będzie powyżej 5 i wtedy wróg potrafił sprawić problemy mając co 2-3 atak szczęśliwy oraz nie zapominajmy, że można mieć szczęście wyższe niż 5.

Dowodzenie na ekspercie daje +3 do morali + morale z budynków i ma się wysokie morale, a poza tym mniejsze ryzyko, że wróg dzięki artefaktowi na ujemne morale ci je obniży lub sam będzie się miało taki artefakt, który daje coś w zamian za niższe morale.

Poza tym umiejętność ostateczna barbarzyńcy daje na start bitwy 500 punktów szału, co każda jednostka prócz wiwern ma szał na 2 poziomie.
A według skillwheela trzeba mieć dowodzenie i machiny wojenne, żeby mieć umiejętność ostateczną.

Nie opuszczać artefaktów z bardzo dobrych zestawów, bo one przechodzą do następnych misji. Jeśli ma się możliwość to zbierać artefakty z setu smoka lub krasnoludzkich królów.Wisior mistrzostwa też jest niezwykle przydatny, bo podwyższa talent rasowy z poziomu ekspert do mistrz.

Jeśli nie dążysz do umiejki ostatecznej, to zrób taki  build jaki przedstawił Ikee.Pamiętaj staraj się przyspieszać turę centaurów, a cyklopy koło goblinów, które wykorzystują je jako amunicję.

PS. W całej kampanii pamiętaj o wykokszeniu Gotaja i Kujin, ze względu, że Gotaj w ostatniej misji będzie musiał Alaryka na sam koniec pokonać, a Kujin będzie walczyła przeciw demonom w ostatniej misji Dzikich Hord.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Ikee w 07 Kwietnia 2015, 18:13:37
Dowodzenie na ekspercie daje +3 do morali + morale z budynków i ma się wysokie morale, a poza tym mniejsze ryzyko, że wróg dzięki artefaktowi na ujemne morale ci je obniży lub sam będzie się miało taki artefakt, który daje coś w zamian za niższe morale.
Napisałem coś w tym temacie:
-> NIGDY, ale to przenigdy nie bierz szczęścia, czy dowodzenia - te skille są słabiutkie w kampanii (przed finałowymi bitwami, jeśli nie czujesz się pewnie to odwiedzasz budynki, które jednorazowo podwyższają morale/szczęście/wytrzymałość do następnej bitwy - to rekompensuje te umiejki a daje wolne sloty na inne!)
W przeliczeniu - takich budynków jest całkiem sporo, np: Fontanna fortuny, bożek fortuny, flaga, rusałkowy krąg, kapliczka matki ziemi, sanktuarium przypadku... W sumie bez artefaktów można spokojnie nabić +3 morale i +7 szczęścia, więc nawet taki smutek raczej nie powinien Tobie zagrażać. A w przeciętnych bitwach myślę, że takie modyfikatory nie mają dużego znaczenia.
Co mogę też dodać do tego, że nieopłacalna jest umiejętność końcowa? To że lekko przytępia Centaury, co w przypadku Kujin w ostatniej bitwie się raczej nie opłaca. Kujin w Ostentacyjnym Wyjściu ma tylko 600 Centaurów, których zadaniem jest zabić jak największą liczbę najmobilniejszych jednostek wroga (brak możliwości zdobycia łucznictwa).
Machiny wojenne też są kiepską opcją jeśli chodzi o kampanię. Idzie mi tu o wszystkie umiejętności związane z katapultą, w celu zdobycia deszczu siarki. Fakt Deszcz Siarki umiejętnością samą w sobie nie jest kompletnie złą, ale nie w przypadku Orków. Po co im wzmocnienie Katapulty, jak mamy dzikiego cyklopa od niszczenia murów, ale też jednocześnie może on niszczyć jednostki? A o samym Wsparciu Goblinów, czyli najgorszym crapie, w tej składance wspominać chyba nie muszę...
Dowodzenie - ok, można przeżyć Roztrzaskanie Światła/Mroku na koszt tej umiejki, bo chyba nie chciałeś tej umiejki zastąpić za Oświecenie czy Obronę? Oceńmy tą umiejętność u Gotaia: Po Shahibdiya mamy jeszcze Alaryka do ubicia i myślę, że to roztrzaskanie będzie znacznie lepsze od tego bonusu morale. Tym bardziej że są takie artefakty jak Lwia Korona (+2 Morale i Szczęścia), czy Złota Podkowa (+2 szczęścia).
U Kujin: Myślę, że rywal znajdujący się za murami inferno znacznie mocniej będzie bił czarami Mroku, stąd też powstała idea tego Roztrzaskania. Nie dość, że czary z tej szkoły będą dużo słabsze to jeszcze będą rzadsze niż nasze okrzyki bojowe. I po co tutaj instant 2 lvl szału przy Wisiorze Mistrzostwa, który jeszcze obniża koszt punktów szału potrzebny do osiągnięcia o 25%? (I lvl - 150 pkt, II lvl - 375 pkt, III lvl - 750 pkt) Dodatkowo okrzyki takie jak: Gniew Hordy, Bitewne Zawołanie, Pokrzepiające Zawołanie - działają grupowo, a Zew Krwi przy moim buildzie daje instant trzeci lvl szału.
Nie wiem co wy widzicie w tym specjalnym talencie - instant 2 lvl nie jest wcale taki świetny jak się wydaje, bo łatwo jest go stracić (tym bardziej w przypadku Kujin pod Inferno, gdy Sukkuby uwodzą cyklopa...).
Pamiętaj staraj się przyspieszać turę centaurów, a cyklopy koło goblinów, które wykorzystują je jako amunicję.
Pamiętaj też o pewnym tricku z Cyklopami - jak przytrzymasz Shift - cyklopy zaatakują wroga wręcz, co przy 50% skuteczności strzelania jest całkiem skuteczne.
Jeśli nie masz do dyspozycji dużej ilości centaurów, możesz i buffować Cyklopy (Najciekawiej się one spisują w połączeniu z Hersztami! - LINK (https://www.youtube.com/watch?v=v62obIj9vlY))


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: Thalgo w 07 Kwietnia 2015, 23:25:58
Poza tym musisz mieć też po walce w Shahibdya armię, która pokona Alaryka, któremu odwaliło gdy zamiast Izabeli zobaczył Biarę,która pod nią się podszywała.

Po tamtej walce miałem na tyle dużo, że Alaryk to był pryszcz :-)  - poszło z nim łatwo w trybie automatycznej walki.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: WielkiKiryl w 18 Kwietnia 2015, 21:00:35
Ja po podbiciu Shahibidya miałem 49 ataków a artami, 32 obrony i po tyle samo wiedzy i siły czarów oraz mimo, że moja armia było uszczuplona, ale do tego stopnia, że wygrałem z Alarykiem na luzie.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: gamePLay1987 w 28 Kwietnia 2015, 18:43:03
Ja rozwijam Gotai'a pod zdolność co daje 500 szału (zapomniałem nazwy), krzyk i (zależy) logistykę, obronę lub szczęście. To u mnie zdaje egzamin. Czasem coś innego daję zamiast krzyku.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: WielkiKiryl w 29 Kwietnia 2015, 15:59:39
Gniew Hordy jest bardzo skuteczny, gdy ma się wielką armię, wtedy potrafi bardzo dużo jednostek zabić. W 2 misji miałem ogromną armię i kujin zabijałem na raz z 12-17 cyklopów wroga.


Tytuł: Odp: Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom"
Wiadomość wysłana przez: tuldor88 w 31 Stycznia 2016, 01:53:01
Pora zabawić sie w nekromantę i odgrzebać stary wątek - mam nadzieję, że wybaczycie ale naprawdę nie potrafię sobie poradzic z tym babolem:

Jestem w 5 misji, gra ciągnie się już masakrycznie długo (leci 16 miesiąc!) i ogólnie z większością problemów nie było:
zatłukłem nekromantów, potem przystań a następnie z obu skrzydeł zrobiłem niespodziankę akademii, potem było już z górki i po dłuższej zabawie zająłem wszystko poza ostatnim miastem ale...

nie mogę zająć miasta jakie stanowi cel kampanii (tego na "s") i nie jest to wina źle wyekspionego bohatera (35 poziom, tak tłukłem wszystko co żyje) albo niskiej armii (wyzwanie to "niskie")... problem w tym że po wybraniu ataku bohater podjeżdża na ostatnią 'kropkę' i nie atakuje miasta :/ Jeśli go w tym miejscu zostawię i zakończę kolejkę wywala błąd gry :-/ Czy ktoś mnie oświeci o co może chodzić? Albo powiedzieć jak zedytować save żeby atak na ten pier****ny zamek stał się wykonalny? Tylko nie mówcie żeby zacząć misję od nowa bo mi kilka dni z życia przepadnie :)
Pozdrawiam

EDIT: Gra z Empiku, wersja 3.1