Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 2 3 4 [5] 6    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom" (Czytany 58603 razy)
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #60 : 24 Maja 2013, 21:53:18 »
Ile masz zamków? W drugim tygodniu powinnaś mieć 2 zamki, cały czas rozwijać schematem kasa, mury, armia, ulepszenie, dalej się zobaczy. No i trzeba odkrywać teren. Każdą rasą zresztą. Jak rozwinęłaś Kujin?


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Stela

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 6


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : 24 Maja 2013, 21:55:33 »
Do 5 czy 7 poziomu i to do niej szła cała armia, a zamki - na początku próbowałam 2, a teraz spróbowałam walczyć na 1 ale to nic nie dało :(.
Ale chyba już znalazłam, jak mam to zrobić :D


IP: Zapisane
Cahan
Człowiek - Szparag

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 751


Dragons, dragons everywhere

Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : 24 Maja 2013, 21:57:45 »
A tak z ciekawości, na jakim poziomie grasz? Bo mi zdaniem grasz za defensywnie, a z orkami jest tak, że się leci cały czas tępą ofensywę.


IP: Zapisane

Cytuj
[Dzisiaj o 22:15:22] ♣ Sojlex: Cahan jest do tego stopnia chłopczyca, że tylko bycie feministką ratuje jej kobiecość :>
Stela

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 6


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : 24 Maja 2013, 21:59:03 »
Łatwy, bo gram po raz 1, a gra defensywna, najbardziej mi odpowiada, bo nie ubię tępego walenia bez urazy


IP: Zapisane
Hayven

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 316


Zobacz profil
« Odpowiedz #64 : 24 Maja 2013, 22:13:42 »
No to źle, bo orkami się inaczej po prostu nie da :D


IP: Zapisane

Kliknij, przeczytaj, skomentuj ;)
(wielkie podziękowania dla Sojlexa za projekt logo :))
Stela

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 6


Zobacz profil
« Odpowiedz #65 : 24 Maja 2013, 22:15:00 »
Wiem, ale jakoś nie lubię tego tylu. Muszę zmienić to :D


IP: Zapisane
Sylu
książe Szlezwiku, hrabia Esbjerg

*

Punkty uznania(?): 17
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 236


Doświadczenie jest najlepszym nauczycielem.

Zobacz profil
« Odpowiedz #66 : 26 Lipca 2013, 16:10:43 »
Może trochę wyszedłem z wprawy, nie grając w tę grę prawie 2 lata, ale mam jedno pytanie.

Jakim cudem przejść tę kampanię na poziomie heroicznym? Wprawdzie pierwsze 4 misje przeszedłem. Ale ostatnia to jest jakieś dziwactwo. Nic nie można zająć ani zebrać, bo wszystkiego pilnują stwory, które mają poziom: wyzwanie. Z kolei później już tego nie zajmę tym bardziej, bo liczba tych istot rośnie błyskawicznie (w 3 misji w 3 miesiącu pewnego miejsca pilnował już tłum tytanów). Zabicie gracza jest bezsensowne, bo w razie przegranej, ucieka i spawni się z identyczną armią. Na start wydaje mi się, że mają już wszystko wykupione, albo mają zwiększony przyrost.
Jak się ruszę w jedną stronę, to mnie zachodzą od drugiej i odwrotnie. Nie można nic w ten sposób zwiedzić, bo ci zaraz zajmą zamek od drugiej strony.Nie mogę rozdzielić armii, bo mam tylko jednego bohatera z wysokim poziomem.
Na trudnym te wszystkie misje to były spacerek. Tutaj w sumie też, ale schody się zaczęły od 3 misji orków(pomijając 4, bo to był inny rodzaj misji).
Poradnik w żaden sposób tego nie wyjaśnia. "Zwiedzaj teren i zajmuj kopalnie", zero taktyki i sytuacyjnych rozwiązań. To nie jest poradnik, ale plan, co robić po kolei.

Edit: Już przeszedłem. Wystarczyło nie zajmować zamku Necropolis, nawet nie zabijać duchów, które strzegły tam drogi, dzięki czemu prowadziło się walkę wzdłuż jednej drogi.


« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2013, 20:31:08 wysłane przez Sylath » IP: Zapisane
Cytuj
Nigdy nie ogarniam czy Sylath żartuje, nie ogarnia, czy udaje, że żartuje, a tak naprawdę nie ogarnia. Albo udaje, że nie ogarnia, a żartuje.
- Unkown
MrEfe

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 2

Zobacz profil
« Odpowiedz #67 : 14 Kwietnia 2014, 20:16:22 »
W czwartej misji gdzie sie jest już na końcu, na północnym zachodzie to tam jest kucyk i on broni obszar, jak sie wejdzie głębiej to jest wieza do ulepszania istot jesli ktos dobrze zbieral kase, powinien miec ok 40tys jak ja :D


IP: Zapisane
DMageA

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #68 : 25 Sierpnia 2014, 21:34:03 »
Ach, moja ulubiona kampania w tym dodatku. Świetni bohaterowie jak Gotai i Kujiin + klimatyczna Twierdza - to jest to, przez co uważam ten dodatek za świetny.


IP: Zapisane
Thalgo

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 24

Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : 02 Kwietnia 2015, 10:12:10 »
Witam,

może ktoś jeszcze gra w V-kę ;-)
Utknąłem na ostatniej misji "Ojców". Mam wszystkie zamki oprócz ostatniego w prawym dolnym rogu mapy. Mając ok. 200 cyklopów, 100 tytanów, 100 aniołów itd. (czyli słabszych jednostek na poziomie ok. 2-3 tysięcy) i przy próbach ataku na ten ostatni zamek po prostu dostaję kopa w 4 litery...
Prawdopodobnie za długo (za wolno) grałem zdobywając pozostałe zamki, i dlatego w tym finałowym zamku nazbierały się jednostki (ilościowo) nie do pokonania...
Zaczynać od nowa?


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #70 : 02 Kwietnia 2015, 12:26:39 »
Witaj ;)

A jak masz rozwiniętego Gotaia? I który obecnie tydzień i miesiąc masz? Bo jeśli ociągałeś się na mapie przygody czyli powoli zbierałeś armię a teraz nie jesteś w stanie pokonać obrony Shahibdiya to zrób restart misji o którym wspominałeś.

Ostatecznie możesz podać dokładny stan armii twojej i wroga a postaram się doradzić jak można spróbować przełamać opór Magów z wspomnianego miasta.


IP: Zapisane
Thalgo

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 24

Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : 03 Kwietnia 2015, 19:32:51 »
Witaj ;)

A jak masz rozwiniętego Gotaia? I który obecnie tydzień i miesiąc masz? Bo jeśli ociągałeś się na mapie przygody czyli powoli zbierałeś armię a teraz nie jesteś w stanie pokonać obrony Shahibdiya to zrób restart misji o którym wspominałeś.

Ostatecznie możesz podać dokładny stan armii twojej i wroga a postaram się doradzić jak można spróbować przełamać opór Magów z wspomnianego miasta.

Poziom Gotaia: <https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/Gotai_poziom.jpg>
Układ sił: <https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/Uklad_sil.jpg>

A data to Dzień 5 Tydzień 3 Miesiąc 16 - więc widać że dłuuuuugo mi się grało ;-)

Generalnie widzę wyraźnie, że czarownik w zamku ma przewagę kolosalną własnie w czarach - na jego kilka tur przypada mój jeden "strzał" - cos źle robiłem na początku...

W poradniku na gry-online znalazłem m.in. taki opis:

Nieopodal zamku znajduje się czarownik, u którego (za pieniądze) możesz "oduczyć się" poznanych umiejętności. Nie ukrywam, że bardzo przyda Ci się znajomość War Machines na poziomie eksperckim. Poświęć zatem jedno z drzewek (np. Shatter Magic, które wydaje się najmniej przydatne). Ja posunąłem się do tego, że usunąłem całe drzewko magii oraz barbarzyńskich okrzyków. Wydałem tonę złota, lecz ostatecznie udało mi się osiągnąć ekspercki poziom Luck (Szczęście) oraz War Machines (Machin Wojennych). Sam się przekonasz, że te dwa skille będą na wagę złota. Tym bardziej, że nieprzyjaciel ma manierę rzucać czas Sorrow, który bardzo obniża współczynnik Szczęścia jednostek.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=693&PART=130

Przyznaję, że nie za bardzo rozumiem to "zapominanie poznanych umiejętnosci"... Może tu leży pies pogrzebany?


« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2015, 19:37:09 wysłane przez Thalgo » IP: Zapisane
Kyoshiro

*

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 809


Zobacz profil
« Odpowiedz #72 : 03 Kwietnia 2015, 20:03:15 »
Cytuj
Przyznaję, że nie za bardzo rozumiem to "zapominanie poznanych umiejętnosci"... Może tu leży pies pogrzebany?

Przy Shahibdya masz mentora pamięci, którzy za podajże 3k złota kasuje ci dowolną umiejętność/talent i daje inny.
Warto w ten sposób zdobyć umiejętność absolutną orków, bo wśród wymogów masz Deszcz Siarki (katapulta z trzema pociskami), do tego i inne fajne zdolności od ataku i dowodzenia.

Choć największy problem leży w czasie. W 16 miesięcy uzbierała się z pewnością taka armia, że musiałbyś mieć kolosalną przewagę. A na dobrą sprawę mógłbyś to zakończyć w czasie 3x krótszym. No i polecam skompletować całą armię orków + umiejętność absolutną orków (tak to się zwie?) + robić to jak najszybciej + skombinować Łzę Ashy.


IP: Zapisane
„-Ja was uczę nadczłowieka. Człowiek jest czemś, co pokonane być powinne. Cóżeście uczynili, aby go pokonać? Wszystkie istoty stworzyły coś ponad siebie; chcecie być odpływem tej wielkiej fali i raczej do zwierzęcia wrócić, niźli człowieka pokonać? […] Patrzcie, ja wam wskazuję nadczłowieka! On jest tym piorunem, on jest tym obłędem![…]”

Friedrich Nietzsche
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : 03 Kwietnia 2015, 21:08:36 »
Ja zaś z kolei nie rozumiem, jaki jest sens mieszania armii...
Do tego dodam iż Twój Gotai jest absurdalnie słabiutki. Fakt, lvl 31 może nie jest zły, ale przed zajęciem Shahibdiya można nawet 34 spokojnie wbić, nie wspominając o tym, że można zdobyć nawet 40 ataku i obrony zanim zajmiesz to miasto!
Dodam też iż takie talenty jak machiny wojenne/szczęście... To są kompletnie bezużyteczne - ba, szczęście i dowodzenie to są talenty, które są pod bitwę a maksymalna szansa osiągnięcia premii tych dwóch współczynników to tylko 30%. ;)
Dlatego też proponuję całe drzewko zmienić. Skille takie jak Atak, czy Obrona są na wagę złota, a taki Krzyk przy zmniejszonym koszcie many u Gotaia jest w stanie zrobić naprawdę dużo.
Zrobiłem build może trochę na szybko, ale mniej więcej przypomina on mój, jak grałem niedawno kampanię na poziomie trudnym:
-> Gniew Krwi (Załóż Wisior Mistrzostwa) - Pamięć Naszej Krwi + Siła Ponad Magią
-> Ekspercki Krzyk (KONIECZNOŚĆ U GOTAIA!) - Głos Szału + Trening Głosu + Potężny Głos
-> Ekspercki Atak - Szał Bitewny (w przypadku tak wielkich armii ten skill do słabych nie należy ;) ) + Łucznictwo
-> Eksperckie Oświecenie - Kulturystyka (ważne jest abyś wszedł w posiadanie tego skilla tuż przed oblężeniem Shahibdiya) + Moc Krwi + Mroczne Objawienie
-> Ekspercka Obrona - Witalność + Unik + Ostatni Bastion
-> Eksperckie Roztrzaskanie Światła - Powstrzymanie Światła
Przy takim rozkładzie umiejętności Zew Krwi dodawał jednej jednostce  w mojej armii ok. 750 pkt szału (czyli instant 3 lvl szału krwi przy Gniewie Krwi).

Przejdźmy teraz do artefaktów:
- Pierścień Szybkości - kompletny Must have +20% do inicjatywy jest OP.
- Pierścień Prędkości - Dodatkowo +10% - sweet.
- Lwia Korona - +2 morale i szczęścia zawsze na propsie.
- Wisior Mistrzostwa - do gniewu Krwi, który jest niezwykle potężnym talentem u Gotaia
- Kij Ogra + Tarcza Ogra - Dobre arty dla Gotaia (musisz je mieć jak oczyściłeś mapkę)
- Zbroja ze Smoczych łusek - w tej bitwie raczej nie ma potrzeby ostro buffować Gotaia - wystarczą dwa arty z tego setu)
- Buty Obieżyświata/Nagolenniki ze smoczych kości (tu zamiennie - jeśli masz Płaszcz ze Smoczych Skrzydeł - bierz buciki)
- Płaszcz ze smoczych skrzydeł/Skóra niedźwiedzia (+1 do defa)
- Złota Podkowa/Talia Kart Tarota (jeśli jest ona możliwa do zdobycia :) )

Armia - cała w orkach - aniołki, czempionów, tytanów, kapłanów, Rakszasy wywal z armii - bitwa jest pod szał krwi, który powinieneś mieć na optymalnym poziomie (powinieneś mieć na starcie w całej armii I poziom szału).
Myślę, że w takiej sytuacji nie powinieneś mieć żadnego problemu z Shahibdiyą. A jeśli takowe wystąpią - to powinieneś zacząć całe Cześć Ojcom od nowa (tak, całe! bo to statystyki są u Cb masakrycznie słabiutkie). A autora poradnika z gry-online powinni zganić, bo machiny wojenne u Orków to chyba najgorszy skill jaki można wziąść - tym bardziej w kampanii.
A i jeszcze jedno - nie poodkrywałeś wszystkiego na mapie - na południe od Necro są smoki (a za nimi portal, za którym jest parę ciekawych artefaktów), przy najbliższej akademii od Shahibdiya jest stocznia, z której kup okręt i popłyń do takiego niedostępnego lądowo terenu - jest tam bowiem pewien portal, który przeniesie Cb na południe (tam jest arena, która podniesie jeszcze Twoje umiejki). A żeby tam wszędzie dotrzeć polecam zrobić sobie pobocznego jakiegoś bohatera i wstawić mu te jednostki, które zastąpisz u Gotaia. Stań tym pachołkiem pod Shahibdiyą i się nie ruszaj nim (robisz w ten sposób blok, za pomocą którego rywal nie będzie w stanie ruszyć się jakimkolwiek bohaterem (ponieważ Maahir nie może wyjść z miasta)), aż Gotai w końcu podejdzie już po całkowitym wyczyszczeniu mapy. Tak jak jeszcze wspomniał Kyoshiro - warto by też uzyskać dostęp do Łzy Ashy, którą wybuduj w stolicy - Wieża Khana dodatkowo zwiększa w każdej bitwie atak wszystkich bohaterów o 2.

I żeby nie było - sytuacja z czasem nie jest katastrofą, bo można to nawet i później skończyć bez problemu - tym bardziej że rywal posiada tylko jedno miasto i to bez Łzy Ashy.


« Ostatnia zmiana: 03 Kwietnia 2015, 21:31:10 wysłane przez Ikee » IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
Thalgo

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 24

Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : 07 Kwietnia 2015, 00:47:13 »
Dzięki za porady - udało się po kilku próbach z kombinacjami czarów (na szczęście nie musiałem startować od nowa :-) ).
Za to totalnie utknąłem na ostatniej misji czwartej kampanii "Ostentacyjne wyjście" (konkretnie na trzeciej walce - orkami)...
W poradniku "tawernowym" do tej misji stoi, że można spacją cos_zatrzymać, przekazać wojska, że niby Gotai ma 900 cyklopów etc. Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...
Na poniższym zrzucie widać, że (chyba?) niemożliwe jest pokonanie demonów tym, co posiada Kujin (Gotai ma jednego goblina)... Po dwudziestym którymś podejściu już mi się nie chce...
<https://dl.dropboxusercontent.com/u/506746/walka_orkow.jpg>


« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2015, 00:49:17 wysłane przez Thalgo » IP: Zapisane
Strony: 1 2 3 4 [5] 6    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.079 sekund z 22 zapytaniami.
                              Do góry