Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 ... 3 4 5 [6]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Heroes V - Tribes of the East - Poradnik do kampanii II "Cześć ojcom" (Czytany 58600 razy)
WielkiKiryl

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 67


Zobacz profil
« Odpowiedz #75 : 07 Kwietnia 2015, 08:58:06 »
Poza tym musisz mieć też po walce w Shahibdya armię, która pokona Alaryka, któremu odwaliło gdy zamiast Izabeli zobaczył Biarę,która pod nią się podszywała.


IP: Zapisane
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #76 : 07 Kwietnia 2015, 11:36:53 »
Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...
No niestety - musisz grać od nowa kampanię "Cześć Ojcom". Kujin w tej misji musi być bardzo dobrze wyekspiona.
Jednak mam parę porad co do ekspienia:
Zaczynasz kampanię grając Kujin od drugiej misji. W całej kampanii pamiętaj, że jak znajdujesz skrzynki ze skarbami - zawsze zamieniaj je na złoto i czyść mapy do czystka. W drugiej misji powinieneś wykspić Kujin do maksymalnego poziomu już po podbiciu wyspy. Przeczekaj ataki lazurowego do 4.-5. miesiąca - wyeksp sobie też drugiego bohatera (najlepiej Telseka, ponieważ ma on bonus do Wojowników, którzy u niego są bardzo mocni (szczególnie Podżegacze)). Następnie podziel sobie armię na dwie cześci - Kujin niech weźmie trochę większą część, ale nie za dużo, żeby obrona mogła się utrzymać. Następnie wsiądź w okręt i popłyń na wyspę z latarnią morską - tam są smoki i bardzo ciekawe artefakty za nimi! Potem popłyń na piratów i zdobądź następne miasto na północnym wschodzie.
Myślę, że ta misja była najbardziej problematyczna dla Cb. Jeśli chodzi o sklle to:
-> NIGDY, ale to przenigdy nie bierz szczęścia, czy dowodzenia - te skille są słabiutkie w kampanii (przed finałowymi bitwami, jeśli nie czujesz się pewnie to odwiedzasz budynki, które jednorazowo podwyższają morale/szczęście/wytrzymałość do następnej bitwy - to rekompensuje te umiejki a daje wolne sloty na inne!)
-> Machiny wojenne - myślę, że ta umiejętność również nie przydaje się w kampanii. Jednakże z góry nie twierdze, że to jest jakaś kiepska umiejka - nie, ale mam co do niej złe doświadczenia.
-> Atak + Obrona + Oświecenie - to są skille MUST HAVE w kampanii. Atak zwiększa obrażenia zadawane przez twoje jednostki o 5-15% co przy ostatniej bitwie mało nie znaczy! Obrona zmniejsza otrzymywane obrażenia o 10-30% - co też mało nie jest. Oświecenie dodaje do wszystkich statystyk co 4-2 poziomy (+1 do losowej - przy 28 poziomie to +14 - zawsze coś).
-> Krzyk w przypadku Orków nie wychodzi źle. Zwiększa on częstotliwość pojawiania się w kolejce Kujin od 10% do 30% za każdym użyciem jakiegoś Krzyku, a skille które są pod nim jak już pisałem u Gotaia:
Cytuj
-> Ekspercki Krzyk (KONIECZNOŚĆ U GOTAIA!) - Głos Szału + Trening Głosu + Potężny Głos
Te skille są potężne zarówno u niej.
-> Masz jednak jeszcze jeden dodatkowy slot - tutaj polecam pójść w przeciwieństwie do Gotaia w "Roztrzaskanie Mroku" - jak zapewne zauważyłeś - rywal w ostatniej misji ma niemal (jeśli nie wszystkie) czary magii mroku - bardzo osłabia Kujin. Dlatego też to roztrzaskanie nie jest głupim pomysłem, a Powstrzymanie Mroku obniża inicjatywę wrogiego bohatera o 25%, przez co Kujin może więcej zdziałać od rywala w bitwie!
-> Pamiętaj o odwiedzaniu każdego - nawet najsilniej bronionego budynku zwiększającego statystyki, czyli: Areny, Obozy Najemników, Wieże Marletto, Wieże Magów (zwiększające Moc i wiedzę), Biblioteki Oświecenia. Te budynki są na miarę złota.
-> W każdej kampanii czyść mapę do końca - zobaczysz w ostatniej bitwie jak to procentuje!

Jeśli dostosujesz się do tych rad powinieneś z łatwością dać sobie radę z rywalami. Podpowiem tylko tyle, że w tej bitwie moje jednostki tak dobrze wytrzymywały ataki, że każda z nich miała po +4k punktów szału pod koniec bitwy co jest przyczyną świetnie dobranych skillów pod obronę (Kujin jeśli się nie mylę miała 35 obrony u mnie i miała świetnie dobrane skille pod defa - chyba takie same jak miał Gotai).

W poradniku "tawernowym" do tej misji stoi, że można spacją cos_zatrzymać, przekazać wojska, że niby Gotai ma 900 cyklopów etc. Otóż nie da się - żadna spacja nie działa... Być może dlatego że gram w trybie normalnym i w wersji 3.1...

Tia... To jest Easter Egg z wersji 3.0. W wersji 3.1. poprawiono go, żeby kampania nie była tak banalnie prosta. ;)
Ja osobiście nawet jak miałem wersję 3.0. to nie korzystałem z tych cyklopów, chociaż już wiedziałem o tej możliwości. Mimo wszystko problemów z tą misją nie miałem.


IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
WielkiKiryl

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 67


Zobacz profil
« Odpowiedz #77 : 07 Kwietnia 2015, 16:52:10 »
Co do dowodzenia i szczęścia to nie wiem czy masz rację, bo jak na razie szczęście na współczynniku 1 to rzadko mam szczęśliwy atak, a eksperckie daje +3 do szczęścia, a potem jeszcze można je artefaktami podkręcić co wychodzi, że będzie powyżej 5 i wtedy wróg potrafił sprawić problemy mając co 2-3 atak szczęśliwy oraz nie zapominajmy, że można mieć szczęście wyższe niż 5.

Dowodzenie na ekspercie daje +3 do morali + morale z budynków i ma się wysokie morale, a poza tym mniejsze ryzyko, że wróg dzięki artefaktowi na ujemne morale ci je obniży lub sam będzie się miało taki artefakt, który daje coś w zamian za niższe morale.

Poza tym umiejętność ostateczna barbarzyńcy daje na start bitwy 500 punktów szału, co każda jednostka prócz wiwern ma szał na 2 poziomie.
A według skillwheela trzeba mieć dowodzenie i machiny wojenne, żeby mieć umiejętność ostateczną.

Nie opuszczać artefaktów z bardzo dobrych zestawów, bo one przechodzą do następnych misji. Jeśli ma się możliwość to zbierać artefakty z setu smoka lub krasnoludzkich królów.Wisior mistrzostwa też jest niezwykle przydatny, bo podwyższa talent rasowy z poziomu ekspert do mistrz.

Jeśli nie dążysz do umiejki ostatecznej, to zrób taki  build jaki przedstawił Ikee.Pamiętaj staraj się przyspieszać turę centaurów, a cyklopy koło goblinów, które wykorzystują je jako amunicję.

PS. W całej kampanii pamiętaj o wykokszeniu Gotaja i Kujin, ze względu, że Gotaj w ostatniej misji będzie musiał Alaryka na sam koniec pokonać, a Kujin będzie walczyła przeciw demonom w ostatniej misji Dzikich Hord.



IP: Zapisane
Ikee

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 273


This lovely girl could teach you how to love.

Zobacz profil
« Odpowiedz #78 : 07 Kwietnia 2015, 18:13:37 »
Dowodzenie na ekspercie daje +3 do morali + morale z budynków i ma się wysokie morale, a poza tym mniejsze ryzyko, że wróg dzięki artefaktowi na ujemne morale ci je obniży lub sam będzie się miało taki artefakt, który daje coś w zamian za niższe morale.
Napisałem coś w tym temacie:
-> NIGDY, ale to przenigdy nie bierz szczęścia, czy dowodzenia - te skille są słabiutkie w kampanii (przed finałowymi bitwami, jeśli nie czujesz się pewnie to odwiedzasz budynki, które jednorazowo podwyższają morale/szczęście/wytrzymałość do następnej bitwy - to rekompensuje te umiejki a daje wolne sloty na inne!)
W przeliczeniu - takich budynków jest całkiem sporo, np: Fontanna fortuny, bożek fortuny, flaga, rusałkowy krąg, kapliczka matki ziemi, sanktuarium przypadku... W sumie bez artefaktów można spokojnie nabić +3 morale i +7 szczęścia, więc nawet taki smutek raczej nie powinien Tobie zagrażać. A w przeciętnych bitwach myślę, że takie modyfikatory nie mają dużego znaczenia.
Co mogę też dodać do tego, że nieopłacalna jest umiejętność końcowa? To że lekko przytępia Centaury, co w przypadku Kujin w ostatniej bitwie się raczej nie opłaca. Kujin w Ostentacyjnym Wyjściu ma tylko 600 Centaurów, których zadaniem jest zabić jak największą liczbę najmobilniejszych jednostek wroga (brak możliwości zdobycia łucznictwa).
Machiny wojenne też są kiepską opcją jeśli chodzi o kampanię. Idzie mi tu o wszystkie umiejętności związane z katapultą, w celu zdobycia deszczu siarki. Fakt Deszcz Siarki umiejętnością samą w sobie nie jest kompletnie złą, ale nie w przypadku Orków. Po co im wzmocnienie Katapulty, jak mamy dzikiego cyklopa od niszczenia murów, ale też jednocześnie może on niszczyć jednostki? A o samym Wsparciu Goblinów, czyli najgorszym crapie, w tej składance wspominać chyba nie muszę...
Dowodzenie - ok, można przeżyć Roztrzaskanie Światła/Mroku na koszt tej umiejki, bo chyba nie chciałeś tej umiejki zastąpić za Oświecenie czy Obronę? Oceńmy tą umiejętność u Gotaia: Po Shahibdiya mamy jeszcze Alaryka do ubicia i myślę, że to roztrzaskanie będzie znacznie lepsze od tego bonusu morale. Tym bardziej że są takie artefakty jak Lwia Korona (+2 Morale i Szczęścia), czy Złota Podkowa (+2 szczęścia).
U Kujin: Myślę, że rywal znajdujący się za murami inferno znacznie mocniej będzie bił czarami Mroku, stąd też powstała idea tego Roztrzaskania. Nie dość, że czary z tej szkoły będą dużo słabsze to jeszcze będą rzadsze niż nasze okrzyki bojowe. I po co tutaj instant 2 lvl szału przy Wisiorze Mistrzostwa, który jeszcze obniża koszt punktów szału potrzebny do osiągnięcia o 25%? (I lvl - 150 pkt, II lvl - 375 pkt, III lvl - 750 pkt) Dodatkowo okrzyki takie jak: Gniew Hordy, Bitewne Zawołanie, Pokrzepiające Zawołanie - działają grupowo, a Zew Krwi przy moim buildzie daje instant trzeci lvl szału.
Nie wiem co wy widzicie w tym specjalnym talencie - instant 2 lvl nie jest wcale taki świetny jak się wydaje, bo łatwo jest go stracić (tym bardziej w przypadku Kujin pod Inferno, gdy Sukkuby uwodzą cyklopa...).
Pamiętaj staraj się przyspieszać turę centaurów, a cyklopy koło goblinów, które wykorzystują je jako amunicję.
Pamiętaj też o pewnym tricku z Cyklopami - jak przytrzymasz Shift - cyklopy zaatakują wroga wręcz, co przy 50% skuteczności strzelania jest całkiem skuteczne.
Jeśli nie masz do dyspozycji dużej ilości centaurów, możesz i buffować Cyklopy (Najciekawiej się one spisują w połączeniu z Hersztami! - LINK)



« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2015, 18:16:55 wysłane przez Ikee » IP: Zapisane

Cytuj
- Dziękuję Ci, Jake. Naprawdę za wszystko. Nie zapomnę Cię...
- Rose, nie... Czekaj!
- Jake, proszę puść. Wszystko będzie dobrze. Obiecuję Ci to. - dodaje z uśmiechem - Naprawdę, uwierz mi.
Thalgo

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 24

Zobacz profil
« Odpowiedz #79 : 07 Kwietnia 2015, 23:25:58 »
Poza tym musisz mieć też po walce w Shahibdya armię, która pokona Alaryka, któremu odwaliło gdy zamiast Izabeli zobaczył Biarę,która pod nią się podszywała.

Po tamtej walce miałem na tyle dużo, że Alaryk to był pryszcz :-)  - poszło z nim łatwo w trybie automatycznej walki.


IP: Zapisane
WielkiKiryl

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 67


Zobacz profil
« Odpowiedz #80 : 18 Kwietnia 2015, 21:00:35 »
Ja po podbiciu Shahibidya miałem 49 ataków a artami, 32 obrony i po tyle samo wiedzy i siły czarów oraz mimo, że moja armia było uszczuplona, ale do tego stopnia, że wygrałem z Alarykiem na luzie.


IP: Zapisane
gamePLay1987

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 40

Głośny myśliciel

Zobacz profil
« Odpowiedz #81 : 28 Kwietnia 2015, 18:43:03 »
Ja rozwijam Gotai'a pod zdolność co daje 500 szału (zapomniałem nazwy), krzyk i (zależy) logistykę, obronę lub szczęście. To u mnie zdaje egzamin. Czasem coś innego daję zamiast krzyku.


IP: Zapisane
Głośne myślenie przynosi nieszczęście. Więc jestem pechowy bo za głośno myślę.

Wierzę w Fast'a. Fast to Bóg. xD
SyluZabroniłMiUżywaniaSpacjixD
WielkiKiryl

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 67


Zobacz profil
« Odpowiedz #82 : 29 Kwietnia 2015, 15:59:39 »
Gniew Hordy jest bardzo skuteczny, gdy ma się wielką armię, wtedy potrafi bardzo dużo jednostek zabić. W 2 misji miałem ogromną armię i kujin zabijałem na raz z 12-17 cyklopów wroga.


IP: Zapisane
tuldor88

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #83 : 31 Stycznia 2016, 01:53:01 »
Pora zabawić sie w nekromantę i odgrzebać stary wątek - mam nadzieję, że wybaczycie ale naprawdę nie potrafię sobie poradzic z tym babolem:

Jestem w 5 misji, gra ciągnie się już masakrycznie długo (leci 16 miesiąc!) i ogólnie z większością problemów nie było:
zatłukłem nekromantów, potem przystań a następnie z obu skrzydeł zrobiłem niespodziankę akademii, potem było już z górki i po dłuższej zabawie zająłem wszystko poza ostatnim miastem ale...

nie mogę zająć miasta jakie stanowi cel kampanii (tego na "s") i nie jest to wina źle wyekspionego bohatera (35 poziom, tak tłukłem wszystko co żyje) albo niskiej armii (wyzwanie to "niskie")... problem w tym że po wybraniu ataku bohater podjeżdża na ostatnią 'kropkę' i nie atakuje miasta :/ Jeśli go w tym miejscu zostawię i zakończę kolejkę wywala błąd gry :-/ Czy ktoś mnie oświeci o co może chodzić? Albo powiedzieć jak zedytować save żeby atak na ten pier****ny zamek stał się wykonalny? Tylko nie mówcie żeby zacząć misję od nowa bo mi kilka dni z życia przepadnie :)
Pozdrawiam

EDIT: Gra z Empiku, wersja 3.1


« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2016, 01:58:26 wysłane przez tuldor88 » IP: Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 5 [6]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.112 sekund z 22 zapytaniami.
                              Do góry