Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2 3 4 ... 14    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
System gry poszczególnymi rasami (Czytany 79780 razy)
Johny_Szalony

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 524


ADHD

Zobacz profil
« : 03 Grudnia 2007, 10:45:36 »
Tu kierujemy nasze porady, sugestie, zadajemy pytania- opracowujemy jak najlepszy system gry daną rasą. Osobiście preferuje porady do grania na trudnym i heroicznym poziomie, ponieważ uważam, że na normalnym poziomie to można nawet "niechcący" wygrać :P No to dla przykładu zapodam takie swoje widzi mi się, kaman ciekierap:

Loch

Bohatera początkowego puszczam w świat bez dodawania mu jednostek, ponieważ nawet jeśli dodam mu tych Zwiadowców czy Krwawe Dziewice (do wyboru w dzień pierwszy) to i tak będzie ich za mało żeby rzucać się na hordy istot niskiego poziomu strzegących tartaku i kopalni rudy kamienia, które notabene zwykle są blisko naszego zamku. Więc lata on sobie po mapie dokąd tylko może bez walki i zbiera wolne zasoby, kształci się w miarę możliwości (kamienie wiedzy, mocy, etc. porozrzucane po mapie), zbiera jednostki (również względnie od mapy- o ile mamy taką mozliwość ;)). Tymczasem w dzień pierwszy inwestuje w Zwiadowców, dzień drugi- Krwawe Dziewice, dzień trzeci- gildia magów, czwarty- ulepszenie Zwiadowców w Zabójców, piąty- ulepszenie Krwawych Dziewic w Krwawe Furie (wymienione zakupy nie zabierają dużo zasobów- powinno dać radę nawet na heroiku). Dopiero w piąty dzień inwestuję w drugiego bohatera- czarnoksiężnika oczywiście. Ma on już do dyspozycji swoje jednostki początkowe które od razu ulepszam + jednostki z zamku + 3 zaklęcia 1-poziomowe- nie będzie miał najmniejszego problemu z podbiciem tartaku i rudy, trzeba naturalnie zadbać o to by nie odnieść strat w jednostkach- da się ;)(wysoka inicjatywa i zasięg Krw. Furii oraz brak kontrataku wroga sprawi że nawet neutralne jednostki 3-ciego poziomu da się lubić, zwłaszcza kiedy pomaga nam jeszcze trucizna zabójców. Warto tu uwzględnić podział Krw. Furii na grupy- zależnie co atakujemy...). W Dniu 6-tym nie powinniśmy mieć problemu z inwestowaniem w Minotaury (względnie od mapy a dokładniej- zasobów które znalazł nasz pierwszy początkowy bohater) / ewentualnie Rady Miasta- zależy jak stoimy finansowo, jeśli mapa jest wyjątkowo uboga w zasoby pieniężne to radziłbym jednak drugą opcję... Dzień siódmy- polecam inwestować w Cytadelę w celu zwiększenia przyrostu Krw. Furii i Zabójców- ta wymaga 5000 i trochę drewna z rudą kamienia. Powinniśmy mieć odpowiednią ilość w/w zasobów po podbiciu tartaku i rudy- zwykle przy kopalniach mamy jeszcze trochę tych zasobów do zebrania stąd uważam że da radę- co do tych 5000 to tu po prostu trzeba liczyć na powodzenie w poszukiwaniach kaski u naszego pierwszego bohatera- choć i tak nie powinno być problemu z tą sumą... Gdy nasz pierwszy bohater pozgarnia co się da, dalej nie będzie mógł zajść (straż graniczna w wszelakiej postaci) to wracamy nim do zamku by ulepszyć mu jednostki i nauczyć zaklęć. Wracając do drugiego bohatera po zdobyciu tartaku i kopalni rudy można go jeszcze wysłać na dokształcanie (tu znowu względnie od mapy) o ile pierwszy bohater odkrył taką możliwość, ale nie za daleko od zamku- tak by w pierwszy dzień drugiego tygodnia był już w zamku i dołożył sobie nową populację :) No i już w drugim tygodniu, po ulepszeniu jednostek 1-go bohatera polecam przekazać całą armię jednemu bohaterowi- bardziej doświadczonemu ma się rozumieć, i nie ma przebacz- musimy walczyć o pozostałe kopalnie. Tu o sukcesie będą zaważały nasze zdolności taktyczne. Aha, byłbym zapomniał o ważnym szczególe- zanim wypuścimy naszego zabijakę kupujemy mu jakiś artefakt, najlepiej jakby był jakiś dodający wiedzę oraz obowiązkowo budynek Lochu dodający wiedzę (moc mamy, a z wiedzą to już nie za ciekawie...)

Dalej nie ma sensu podpowiadać, gdyż jest to zbyt bardzo zależne od mapy i postępowania cpu... W ogóle uważam że najważniejszy jest dobry początek, a co dalej to już temat rzeka... Zapraszam serdecznie do dyskusji, uwag, pytań, besztania ( :P), własnych sugestii odnośnie grania poszczególnymi rasami :)



« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2007, 12:38:43 wysłane przez Johny_Szalony » IP: Zapisane
Wróciłem właśnie z tej acid cave (…) Ogólnie legowisko trolli i zbiegów z zakładu gnieźnieńskiego. Polecam omijać. - Luk
Przy sprawdzaniu niektórych artów dostałbym krwotoku – Dabu
wyzywają i każą se lody robić...  polecam iść do sklepu po Algidę..   - Laxx
-Dabu: Darciuchy. xP Phi, gardzę metalem. x)
-Luk **A zjadł Ci ktoś kiedyś kota?**
Nikt nie powiedział, że jesteśmy kompetentni;p- Martin
troglodyta

*****

Punkty uznania(?): -2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 353


protektor!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 03 Grudnia 2007, 15:24:24 »
Bardzo dobrze opisane Johny.. Ja na razie nic nie zamieszczam bo mam tak jakby lenia.


IP: Zapisane
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 03 Grudnia 2007, 17:43:13 »
Sylvan

ok. a więc na początek proponuje od razu wykupić 2 bohatera. jego armie przekazać 1 i armie z zamku jeśli są już budynki do robienia armii. tym że bohaterem ( 1 ) iśc na kopalnie rudy i tartak. można też zdobyć inne rzeczy jak młyn itp. zależy od przeciwnika.
2 bohaterem pozwiedzać mapę i zbierać wolne surowce. w zamku można wybudować karczmę.sukcesywnie zwiedzaj mapę 2 bohaterami i z budynków na mapie jeśli są dawaj armie Boh. 1 . w zamku buduj kolejno aż do 7 dnia

1 dzień karczma
2 dzień kuźnia
3 dzień targowisko
4 dzień ratusz ( to od kasy )
5 dzień budynek z nimfami
6 dzień budynek z myśliwymi
7 dzień ratusz jak można a jak nie to fort

dalej rekrutuj nowe jednostki i daj je Boh 1. tym podbij kopalnie i inne rzeczy. 2 Boh zwiedzaj okolice nowo odkryte. dalej jak w poście wyżej zależe od stylu gry i od mapy


IP: Zapisane
troglodyta

*****

Punkty uznania(?): -2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 353


protektor!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 03 Grudnia 2007, 18:10:24 »
Khaziu - Przed myśliwimi tancerze ostrzy.


IP: Zapisane
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 03 Grudnia 2007, 18:14:37 »
heh. specjalnie tak napisałem bo ja gram tak. ja najszybciej dążę do jednostek dystansowych. tak po za tym to może ty coś napiszesz. jakiś poradnik np. do nekropolii zamiast cały czas krytykować. wykaż sie czymś chłopie.


IP: Zapisane
troglodyta

*****

Punkty uznania(?): -2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 353


protektor!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 03 Grudnia 2007, 18:29:22 »
Nie krytykuje - zależy jak patrzeć ^^

Tancerze ostrzy są dobrzy - ale każdy gra jak woli.

Ja mam zamiar napisać poradnik do nekropoli , ale na razie mam lenia - ale nie bujta się - będzie napewno  ;D


IP: Zapisane
Oliwsen
Ale jak to

*

Punkty uznania(?): 30
Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiadomości: 789


Cichojcie

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 03 Grudnia 2007, 20:10:48 »
Ja to przeważnie grając Lochami lecę jak głupia ze zdobywaniem kopalni itd. Uzbieram sobie coś ok. 16 Krwawych Furii, Zabójców i Minotaurów i lecę na największe hordy stworzeń, aby tylko zdobyć te kopalnie. Przeważnie ścigam się z komputerem o posiadanie jak największego poziomu bohatera, jak i również armii, dlatego staram się wykupić Wiedźmy już w 2 bądź 3 tygodniu. Dopiero kiedy mam zaatakować jakieś miasto, to muszę się zawsze solidnie do tego przygotować. 8)


prosze pisać normalnym kolorem ^^/ Martin


« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2007, 22:01:08 wysłane przez Martin » IP: Zapisane
Dabu
Forumowy krzykacz

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 764


Pan wszystkich panów

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 04 Grudnia 2007, 16:20:52 »
Powiem, że moja taktyka nie jest najwyższych lotów, aczkolwiek często ją stosuję.

Grając Akademią na głównego bohatera biorę Razzaka. Na starcie gry robię Kuźnię i drugiego bohatera, którym od razu wychodzę i eksploruję okolicę. W drugim dniu robię budynek do produkcji Kamiennych Golemów i daję wszystkie Razzakowi, którym idę podbijać Tartak i Kamieniołom. Drugi bohater wciąż przeszukuje niepilnowane tereny. W 3 turze ulepszam Golemy i idę podbijać resztę kopalni (zwykle strażnikami są 3-cio poziomowe jednostki, więc nie powinno być większych problemów). Gildia Magów wskazana ;)

Później warto robić Artefakty wzmacniające inicjatywę, szybkość i odporność na magię dla Stalowych Golemów. Logistyka dla Razzak'a, a później Pochód Golemów - bohater jest niezły, pod koniec gry zwykle ma się z 300 Stalowych i się kozaczy ;)


IP: Zapisane
REborN

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 42


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 04 Grudnia 2007, 16:54:37 »
Johny_Szalony-nie zbesztam Cię ;), ale przedstawię mój punkt widzenia.

(ten poradnik piszę z uwzględnieniem Dzikich Hord->bez nich trzeba by grać nieco inaczej ale ogólna zasada jest rta sama)

Po pierwsze: Grając lochem trzeba sobie zdać sprawę do czego ta rasa się nadaje.
Często ludzie zupełnie żle oceniają jednostki i nie wiedzą co jest prawdziwym 'silver_bulletem' zamku. Otóż to stalkerzy i hydry. Te 2 są priorytetem, reszta na 2 planie. czemu te 2?-otóż stalkerzy robią sie niewidzialni dając tym samym 3 tury bezkarnego rzucania czarów(na początku gdy jest to jedyny oddział). Hydry z powodu niesamowitej wytrzymalości przez co sa niesamowitymi tankami dzięki czemu dają wiecej czasu dla naszego warlocka i jego popisów :) .
Po drugie: główną armią dungeonu nie są jednostki, a bohater i jego niesamowita siła rażenia.

No to by było na tyle jeśli chodzi o ogólne założenia. Teraz czas na jakies konkrety.

Na początek wybieramy Sinitara z racji od razu posiadanej magii zniszczenia i empowered spells, a także znajomości czaru od początku(eldrith arrow).
Zależnie od budynków od razu zbudowanych na początku;
(zakładając, że jest tawerna i siedlisko zwiadowców)
1 Ul. siedliska zwiadowców
2. Dalej jak chcecie bo to było najważniejsze :D. Tylko należy zbudować budynek do hydr w 1 tygodniu gry.

Najmujemy 2 hirka(warlocka), zbieramy z niego wojsko, ulepszamy i tak uzbrojeni ruszamy na podbój kopalni. Straty będą zerowe z racji niewidzialności stalkerów(stwory wybijamy bohaterem), które służą tylko do dobijania.
Powinniśmy starać się jak najszybciej wbić jak najwyższy level jak najszybciej i dorwać się do naprawdę wysokiego spell powera.
Do miasta wracamy tylko gdy potrzeba się nauczyć czarów, jednostki doprowadzamy innym herosem.
W 2 tyg najmujemy hydry, wiecej stalkerów i powinnismy być w stanie rozwalić już właściwie wszystko(nie liczą jakiś bardzo mocnych creepów np. czarnych smoków).
A właśnie...skoro juz przy czarnuchach ;) jesteśmy to trzeba cos o nich powiedzieć;
ONE NIE są najważniejsze i nie powinno się jak najszybciej dążyć do ich zdubowania. Należy jak najszybciej zbudować gildie magów do poziomu 5.

No tyle tyle ogółów...reszta zależy od mapy, przeciwnika i własnych umiejętności...


Aha i dla herosa najważniejsze umiejętności to magia zniszczenia, sorcery(nie wiem jak jest w polskiej wersji) i domyślnie enlightment(z racji intelligence jako jeden z perków).

Thx za uwagę i dotrwanie do końca :)


IP: Zapisane
Jak coś wymyślę to wstawię:)
Johny_Szalony

*

Punkty uznania(?): 4
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 524


ADHD

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 05 Grudnia 2007, 07:38:11 »
Ja na razie nic nie zamieszczam bo mam tak jakby lenia.
Ja Ci dam lenia... rusz te swoje cztery litery i wrzucaj mi tu porządny poradnik jak zrobić dobry początek Nekropolią :P Fajnie by było gdybyś nie szczędził szczegółów, bierz przykład z REborN-a i Khazia (big thx za obszerną wypowiedź ;)) Wiem też że mamy tu wręcz "fanatyków" Akademii (Melman dał nam dobry przykład ale ograniczony do Razzka, więc można o tym jeszcze wiele powiedzieć;-)), czekam z niecierpliwością na wypowiedzi :)


« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2007, 13:20:14 wysłane przez Johny_Szalony » IP: Zapisane
Wróciłem właśnie z tej acid cave (…) Ogólnie legowisko trolli i zbiegów z zakładu gnieźnieńskiego. Polecam omijać. - Luk
Przy sprawdzaniu niektórych artów dostałbym krwotoku – Dabu
wyzywają i każą se lody robić...  polecam iść do sklepu po Algidę..   - Laxx
-Dabu: Darciuchy. xP Phi, gardzę metalem. x)
-Luk **A zjadł Ci ktoś kiedyś kota?**
Nikt nie powiedział, że jesteśmy kompetentni;p- Martin
troglodyta

*****

Punkty uznania(?): -2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 353


protektor!!!

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 05 Grudnia 2007, 09:22:38 »
Nekro

Odrazu mówie - poradnik mówi tak jak ja zawsze robię , taktyka nie musi być taka dobra.

Więc wybieramy byle jakiego bohatera tylko żeby miał pół na pół nekromancję oraz rzucanie czarów,  na początku jak masz odrazu szkielety i zombie to bierzesz ich i szukasz potworów b.słabych i zdobywasz kopalnie - jak już zdobędziesz większość kopalni w okolicy którą mógłbyś podbić , odkrywasz mapę. Wracasz do zamku i kupujesz duchy , oraz ulepszasz szkielety i zombie. Teraz możesz zdobyć kopalnie chronione przez nieco silniejsze stwory. Ulepszasz duchy i kupujesz wampiry. Teraz można się zając szukania jakichś artefaktów , podczas poszukiwań natkniemy się na pewno na jakieś potwory , dzięki temu nasze liczby szkieletów się mocno powiększą.

Wiem że krótko ale reszta zależy od scenariusza czy mapy , bo nekro jest skomplikowane mimo pozorów.


IP: Zapisane
Wukashi

***

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 623


Androgyne man... Naga Cesarska

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 18 Stycznia 2008, 11:10:53 »
FORTA
Wybieramy boha Branda (mniejsze koszty co do run). Chodzimy nim po mapie i zbieramy co się da. Kupujemy budynki:
1. 1poz.
2. Targowisko
3. Magazyn zasobów
4. Kuźnia
5. Kaplica runiczna
6. Gildia magów
7. Rada miasta
8. 2poz.
9. 3poz.
10.Ratusz (wracamy do miasta)
11.Kaplica runiczna 2
12.Placówka strażnicza
13.Fort
14.Tawerna (kupujemy boha forty do miasta)
15.3.poz.ul.
16.Kapitol
17.7poz.
18.7poz.ul. (wracamy do miasta)
19.6poz.
20.1poz.ul.
21.2poz.ul.
22.4poz.
23.lepszy przyrost 4poz.
24.Cytadela
25.Warsztaty kamieniarskie
26.Stocznia (jak jest dostęp do wody)
27.5poz.
28.lepszy przyrost 5poz.
29.Zamek
30.6poz.ul.
31.4poz.ul.
32.5poz.ul.
33.Kaplica runiczna 3 (wracamy do miasta)
34.Ulepszamy gildię magów do 5poz. (wracamy do miasta jak ulepszyliśmy gildię magów do 5poz.)
Teraz zabijamy wrogów (Wtedy trzeba mieć dużo zasobów na runy).


IP: Zapisane
Jedyne co jest pewne to śmierć, więc zamiast się bać, staw jej czoło.
Feńx

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 125


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 18 Stycznia 2008, 15:45:23 »
Z tego co napisal Johny Szalony wywnioskowałem ze szybko zabraknie kasy i bohater bedzi musial wybierac zloto zamiast doswiadczenia, ale na poczatku inwestowanie w wojsko to tez dobra taktyka.
Dużozalezy od zamku, planszy i strategi.
Ja zwykle na początku robie budynek do wojska potem o kasy, a pod koniec tygodnia jakies fortece, zamki, cytadelle, żeby mieć więcej wojska. Problem finansowy mam z glowy bohater inwestuje w doświadczenie, potem kupuje bu8dynki do wojska, zdobywam kopalnie i atakuje przeciwnika. Przewaznie gram Akdemią



IP: Zapisane
Jak ktoś gra w set3 to niech pisze w wiadomosci prywatnej
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 19 Stycznia 2008, 18:59:25 »
A właśnie...skoro juz przy czarnuchach ;) jesteśmy to trzeba cos o nich powiedzieć;
ONE NIE są najważniejsze i nie powinno się jak najszybciej dążyć do ich zdubowania. Należy jak najszybciej zbudować gildie magów do poziomu 5.

Co to za bzdura !!!
Oczywiście, że nie warto jak najszybciej budować najlepszej i najsilniejszej jednostki w całej grze, bo i po co nam ona...Nie załamuj mnie Reborn...

Żeby nie było tak brutalnie powiem tylko, że jest w Twojej wypowiedzi kilka punktów, z którymi się zgadzam oraz słuszne spostrzeżenia ale w przypadku Smoków mam wrażenie, że nie masz pojęcia o czym mówisz...

Dłuższej polemiki i analizy nie będę prowadził bo zawsze odnoszę wszystko do poziomu Heroic przy którym 3/4 Twojej taktyki idzie w piach...

A jeśli scenka zaczyna się z 1 poziomu miasta to wybudowanie hydr w pierwszym tygodniu jest abstrakcją nawet na poziomie Easy...


IP: Zapisane
REborN

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 42


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 19 Stycznia 2008, 19:10:58 »
ekhm... Gaza zanim zacznę jakąkolwiek polemikę, zapytam - masz jakiekolwiek większe doświadcznie w multi?


IP: Zapisane
Jak coś wymyślę to wstawię:)
Strony: [1] 2 3 4 ... 14    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.058 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry