Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Poradnik gry Sylwanem. (Czytany 22360 razy)
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 03 Stycznia 2011, 17:08:24 »
Z Entami trzeba uważać, gdyż jeśli dostaniesz Szał/Hipnozę na ten oddział, to unieruchamiane są od razu dwa z powodu Oplatających Korzeni.


IP: Zapisane
Dougalion

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 37

Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 03 Stycznia 2011, 17:20:23 »
srebrne jednorożce mogą temu zapobiec dzieki aurze ochrony przed magią  :P


IP: Zapisane
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 03 Stycznia 2011, 17:41:45 »
No tak, tylko zauważ, że jednorożce to ofensywna jednostka i zazwyczaj posyła się ją w wir walki, a nie trzyma przy Entach.
Rada jest prosta: tak jak mówiłem najczęściej wybieram magię światła, więc eksperckie oczyszczenie powinno załatwić sprawę zanim Ent się ruszy.

P.S. Jako, że wybieram m. światła najczęściej biorę również białego jednorożca, albowiem dzięki temu mogę wskrzeszać dwie jednostki naraz.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Dougalion

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 37

Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 03 Stycznia 2011, 19:10:56 »
Jest też strategia podziału jak nie ma sie takiej dużej armi i kilku rodzajów jednostek np. walczysz z magiem i lubisz m.światła a masz 24 jednorożce podziel na 12 i 12 jedne srebrne przy łucznikach dla ochrony bo magowie zawsze w nich celują bo HP małe mają a białego to już jak chcesz przydatne gdy wróg atakuje cie a ty jeszcze nie masz np. Entów i Smoków

Wiadomość doklejona: 03 Stycznia 2011, 19:11:51
a wogóle oczyszczenie nie zawsze sie udaje nawet na expert m.światła
 ;)


IP: Zapisane
Neader

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 118


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 03 Stycznia 2011, 21:35:31 »
Ostatnio grając Sylwanem stworzyłem bohatera o masakrycznym buildzie:
1. Exp. Magia Zniszczenia
2. Exp. Machiny Wojenne - Balista - Trójstrzałowa Balista - Impregnowana Balista
3. Atak - Łucznictwo - Płonące Strzały

Reszty nie będę wymieniał, gdyż nie jest ważne. W każdym razie, Deszcz Strzał + Zaimpregnowany Grad Meteorytów, a zaraz potem 3 strzały balisty, każdy z Gradem Meteorytów... ach, cóż to za widok  ;D Co prawda podczas gry z żywym graczem balista ta zostanie szybko wyeliminowana, ale nawet jeden ruch zrobi bardzo dużo  :P

Czy ktoś wie może czy Szczęście Wojownika działa na zaimpregnowane czary? I czy czary Oślepienie, Szał, Hipnoza dają się zaimpregnować?


IP: Zapisane
Dougalion

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 37

Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 03 Stycznia 2011, 21:40:24 »
do tego jeszcze artefakt pierścień pokrewieństwa maszyn co daje jeszcze 1 strzał balisty dobra też ta strategia z kulą ognia jak sie ma umiejętność zapłon  ;D


IP: Zapisane
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 04 Stycznia 2011, 00:36:00 »
Taktyka, którą opisaliście jest dosyć popularna. Łatwo na nią wpaść. Ja sam polecam zapłon w m. zniszczenia.
Jest tylko jeden mankament: załóżmy, że Łowca ma 15 wiedzy co daje nam ok. 150 pkt. many. To dużo. Tylko jeżeli rzucamy w ciągu tury jakieś sześć kul ognia, które kosztują 10 many to w ciągu dwóch tur zużyjemy 120 pkt. many. To zbyt dużo. Trzeba posiłkować się jakimiś wzmacniaczami.
Niemniej jednak nawet te dwie tury powinny nieźle rozsmarować przeciwnika na polu bitwy.


IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Dougalion

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 37

Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 04 Stycznia 2011, 07:38:53 »
są druidzi co mogą nam dać w krytycznej sytuacji troche many to może mało ale zależy jak ją sie gospodaruje a wogóle od many jest oświetlenie i inteligencja ale nie wiem czy elfy mogą mieć kapryśną mane co zmiejsza mane potrzebną na czar o 35-50%


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 05 Stycznia 2011, 14:56:34 »
Cóż ogólnie to Sylvanem stosuje się taktykę wysokiego morale i szczęścia przez co jest bardzo efektywny w starciu w każdą nacją dodając też którąś z magii(Światło, Zniszczenie) tworzą one ciekawy built oraz arty które mogą wspomóc.


IP: Zapisane
Andreyxx17

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 9

Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 15 Lutego 2011, 19:48:46 »
ja mam pytanie czy ta taktyka którą opisaliście zadziała na necropolis bo gram z kolegą i nie wiem czy wygram


IP: Zapisane
hamlet

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 257


Przytulacz niedźwiedzi

Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 16 Lutego 2011, 00:12:42 »
Aleś się rozpisał...
Wiesz jaki mniej więcej bulid ma kolega, albo artefakty, albo cokolwiek?
Jeżeli ma ochronę i odporność kości to licho będzie z twoją m. zniszczenia.

Ale, skoro kolega gra nekropolią to zapewne pójdzie w m. mroku. Więc oczywistym wyborem wydaje się m. światła. Więc radziłbym w ogóle nie zastanawiać się nad zniszczeniem tylko wziąć:
Światło i:
Mistrza gniewu - szybciej go rozwalisz (gr. przyspieszenie), a nekropolia gra na zwłokę (dosłownie i w przenośni), więc im szybciej, tym lepiej.
Wichurę - nekropolia ma aż trzy jednostki latające, więc mocno ją spowolnisz.
Mistrza łask - gr. błogosławieństwo - wiadomo większe obrażenia, oraz gr.oczyszczenie - skoro kolega ma m. mroku to trzeba będzie się bronić.


« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2011, 00:16:11 wysłane przez hamlet » IP: Zapisane
Narody, narody! Po diabła narody
Stojące na drodze do szczęścia i zgody?
Historia nam daje dobitne dowody:
Pragniecie pokoju? - Usuńcie przeszkody -
Narody, narody, narody!
Boski

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 96


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 16 Lutego 2011, 00:47:25 »
Cytat: Andreyxx17
ja mam pytanie czy ta taktyka którą opisaliście zadziała na necropolis bo gram z kolegą i nie wiem czy wygram

My też nie wiemy :D :D

Taktyka przedstawiona przez poprzedników czyli: magia zniszczenia + impregnowana strzała + impregnowana balista + deszcz strzał sprawdza się rzeczywiście bardzo dobrze, jednak obawiam się, że możesz napotkać kilka problemów.

1. Na zdobycie talentu machiny wojenne łowca ma zaledwie 2% szans. Zatem w większości gier raczej nie udaje się go zdobyć.

2. Mana. Nekromanta nie musi się tak obawiać wyczerpania many, bowiem dzięki znamieniu nekromanty jest w stanie odzyskać stracone punkty. Łowca jednak nie ma żadnej możliwości na ich odzyskanie w trakcie walki, zaś wyzbycie się wszelkiej many byłoby dla nas wielce niekorzystne. Zależnie od mapy może się zdarzyć, że nie odwiedzimy żadnych kamieni wiedzy i nie zdobędziemy zwiększających wiedzę artefaktów. Zamiast impregnowania gradu meteorytów, czy ognistej kuli proponuję zatem oszczędniejsze rozwiązanie - lodowy sopel wzmocniony specjalizacją mistrz zimna oraz zimna śmierć. Redukuje GB celu o 0.3, oraz zabija dodatkową jednostkę, a kosztuje 6 pkt many.

3. Rozwój. Nekropolis jest zamkiem o dużym przyroście jednostek, zaś talent nekromancji sprawia, że im dłużej trwa rozgrywka tym więcej trupów przeciwnik zdąży wskrzesić. Dlatego naszym celem jest dynamiczny rozwój oraz możliwie szybkie spotkanie z wrogiem. Warto, abyś przed starciem potrenował właśnie "otwarcie".  W jaki sposób rozbudowywać zamek (mocno zależne od zasobów mapy i poziomu trudności) oraz jak radzić sobie z neutralami?

4. Wróg. Wreszcie musisz przygotować się na spotkanie z przeciwnikiem. Istotny zatem jest wybór ulubionego wroga, więc warto wcześniej powalczyć z odpowiednimi istotami na mapie. Musisz być również gotowy na zdradziecką magię mroku, oraz przywołania, którymi zapewne będzie władał wrogi bohater. Proponuję, więc abyś zainwestował 6 pkt w magię światła. Z subumiejętności bierzesz mistrza łask - koniecznie!, mistrza odwołania oraz wieczne światło. Dodatkowo jeśli będziesz miał drzewko ataku, to możesz pokusić się o moc prędkości. Dzięki temu, będziesz mógł skontrować większość masowych klątw. Niestety nie skontrujesz tak dezorientacji, szału, czy hipnozy, więc dlatego tak istotne jest grupowe oczyszczenie. Dezorientacja jest szczególnie bolesna zwłaszcza przeciwko łucznikom, dlatego dobrze, abyś myśliwych oraz druidów rozstawił w obszarze grupowego oczyszczenia (kwadrat 4x4 pola). Przeciwko magii przywołania masz natomiast zniszczenie - wystarczy jedno uderzenie soplem, bądź kręgiem zimna, aby widmowe zastępy, czy feniks zniknęły z pola bitwy.

Podsumowując z bohaterów polecałbym Ossira, Wyngaala bądź Ylthin. Dążyłbym do rozwoju następujących talentów (do osiągnięcia na poziomie 19-stym):
Ekspercki mściciel - deszcz strzał, impregnowana strzała.
Ekspercka magia światła - mistrz łask, mistrz odwołania, wieczne światło.
Lepsza magia zniszczenia - mistrz lodu, zimna śmierć.
Lepszy atak - szał bitewny, moc prędkości.
Szczęście - odporność na magię.
+ dalszy rozwój wg uznania.

Jeśli zaś chodzi o dobór jednostek, to zapraszam do przeczytania oraz dyskusji w temacie wybór ulepszenia: Sylwan.

Życzę powodzenia :)


IP: Zapisane
Strony: 1 [2]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.033 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry