Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: 1 [2] 3 4    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Wybór Ulepszenia: Przystań (Czytany 37537 razy)
SeRaFiNeK

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 474


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 03 Czerwca 2010, 01:39:02 »
Cytuj
    * 1.
      - Szeregowy
      - Osiłek
      Osiłekwydaje mi się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Różnica 1 pkt a ataku / obronie nie znaczy zbyt wiele. Natomiast zdolność szturmu wydaje mi się znacznie bardziej przydatna niż uderzanie.

Tutaj się akurat zgodzę.
 
Cytuj
   * 2:
      - Strzelec Wyborowy
      - Kusznik
      Uważam, że kusznik jest bardziej przydatny. O wiele częściej przychodzi nam strzelać do celu oddalonego o całą planszę niż do przeciwnika znajdującego się o 3 pola od nas. Natomiast w pojedynkach, gdzie przeciwnik pozwoli nam wystrzelić góra raz, może to być decydujący strzał. Jeśli w pierwszej turze jednostki przeciwnika zaszarżują na nasze oddziały, to jeden precyzyjny strzał przy 0 obrony może okazać się decydujący.

Kusznik na Boskiej Sile koksi aż miło patrzeć :)
 
Cytuj
  * 3:
      - Krzyżowiec
      - Fanatyk
      W przypadku tych jednostek widać wyraźnie, że musimy zdecydować między atakiem a obroną. Przy moim stylu gry, zwykle rekrutuję krzyżowców, którzy wraz z chłopami, mają stanowić tarczę dla strzelców. Ustawieni w zwartej formacji zapewniają 50% redukcji obrażeń od strzał dla 4 dodatkowych jednostek.

Tutaj już zależy od przeciwnika, jeżeli przeciwnik to sylvan, akademia to wezmę oczywiście Krzyżowca a jeżeli przeciwnik to nekro, loch, krasnale lub orki (z orkami to już wtedy nie jest bitwa tylko rzeź) to wezmę Fanatyka.

Cytuj
* 4:
      - Gryf Królewski
      - Gryf Bojowy
      Wybór gryfa zawsze stanowi dla mnie duży problem. Gryf Królewski jest jednostką bardziej ofensywną, ma wyższą inicjatywę, jednak znacznie mniej punktów życia niż alternatywa. Gryf bojowy jest natomiast doskonałym stworzeniem do blokowania wrogich strzelców. Wraz ze wsparciem bohatera, broniąc się, może zabić znacznie więcej jednostek, niż gryf królewski, samemu ponosząc niewielkie straty. Nie wiem na czyją korzyść powinno wypaść porównanie pikowania i roztrącania. Przy ocenie gryfa bardzo cenna byłaby pomoc doświadczonych graczy Przystani.

Ja tutaj stawiam na gryfa Królewskiego, odporność na oślepianie, pikowanie dzięki któremu bardzo szybko wybijam strzelców wroga. Inicjatywa też przeważa na jego korzyść.
   
Cytuj
* 5:
      - Inkwizytor
      - Mroczny Kapłan
      Mój wybór zawsze pada w tym przypadku na mrocznego kapłana. Ma wypadkowo lepsze statyki niż inkwizytor. Do rzucania czarów światła służy mi natomiast bohater. Jedyne przydatne zaklęcie rzuca mroczny kapłan - tj oczyszczenie. Może rozproszyć np: szał, czy oślepienie niekiedy szybciej niż bohater.

Myślę tak samo jak ty ;)

Cytuj
* 6:
      - Paladyn
      - Czempion
      Jako następnika kawalerzysty zwykle rekrutuję czempiona z uwagi na jego siłę ofensywną. Szarża czempiona jest miłym dodatkiem do zwykłej szarży. Leczące dłonie i niewrażliwość na szał są jak dla mnie mało użyteczne.

Od wyboru ulepszenia zależy oczywiście z kim gram, jeżeli z nekro, inferno, lochem to wezmę Paladyna bo ta odporność na szał potrafi wiele zdziałać, do reszty nacji biorę czempiona.
   
Cytuj
  * 7:
      - Archanioł
      - Serafin
      Przydatność archanioła podczas gry jest wg mnie znacznie większa. Wskrzeszanie sojuszników w trakcie całej przygody pozwala stanąć do finałowych batalii ze znacznie większą armią. Zdolność serafina jest używana dopiero po wyniszczających seriach ataków. Wolę mieć w takim przypadku silniejszą armię niż możliwość zgładzenia jednej jednostki.

Archanioł zdecydowanie archanioł, lepsze staty, wskrzeszanie, stałe obrażenia są dla mnie nieocenione. Serafin z boską zemstą i boską siłą też wymiata ale "i serafin dupa kiedy wrogów kupa"



IP: Zapisane

"TAWERNO, WALCZ!"
radanat

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 71


Zabójca na zlecenia Tawerny

Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 04 Czerwca 2010, 12:50:13 »
Trochę się zastanawiałem nad oba ulepszonymi gryfami i:

Jeżeli walczymy z komputerem, lepiej brać gryfa królewskiego, jego specjalny atak doszczętnie niszczy łuczników wroga. Natomiast, gdy gramy z graczem, lepiej brać gryfa bitewnego, gdyż gracz nie nabierze się na sztuczkę gryfa królewskiego, i ucieknie łucznikami ;)


IP: Zapisane
Cepek
Tamer spamer soul

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 399


Moja psina

Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 04 Czerwca 2010, 16:22:17 »
No dobrze więc i moja opinia też może się na coś zda:


    * 1.
      - Szeregowy
      - Osiłek

      Jednostki praktycznie nie różnią się statystykami , ja wybieram osiłka za jego umiejętność szturmu , która jest jak dla mnie bardziej przydatna od uderzenia.
    * 2:
      - Strzelec Wyborowy
      - Kusznik

Kusznik , zdecydowanie kusznik , jego umiejętność strzelania na pełny dystans jest ogromnym atrybutem w szeregach przystani , na początku gry , gdy ich liczba wynosi koło 30 jest to już sporo , sieją zniszczenie wśród wrogich jednostek.
    * 3:
      - Krzyżowiec
      - Fanatyk

    To trochę kłopotliwe , tak jak powiedział na początku tematu Boski wybieramy tutaj między atakiem a obroną. Nigdy nie wybieram tutaj zawsze tej samej jednostki , zawsze patrzę na bohatera w czym bardziej góruje i wybieram tego który charakteryzuje się drugim atrybutem aby nie co ustabilizować siłę w armii , a więc krzyżowca jeśli bohater ma większy atak, zdolności do ataku oraz artefakty , a fanatyka jeśli te same rzeczy w obronie.
 * 4:
      - Gryf Królewski
      - Gryf Bojowy

Jakoś nigdy nie mam problemu z wyborem , alternatywa gryfa królewskiego nie przypadła mi do gustu , jego umiejętność zadaje mizerne obrażenia, pikowania gryfów królewskich jest świetnym sposobem na wrogie jednostki dystansowe i zadaje poczciwe obrażenia.
  * 5:
      - Inkwizytor
      - Mroczny Kapłan

     Ciężki wybór , ale po zastanowieniu się typuje inkwizytora , nie patrzę na zaklęcia tych jednostek mało kiedy przyjdzie z nich korzystać , w końcu każdy dobrze szanujący się rycerz z imperium powinien sam mieć swój atrybut magii światła. Inkwizytor jest wytrzymałym kolesiem , ciężko go zbić przez co możemy przedłużyć czas bitwy na naszą korzyść w przypadku gdy mroczny kapłan przyczyniłby się do naszej klęski. Jednostki te dobrze sprawują się w walce w zwarciu, także musi być inkwizytor.
   * 6:
      - Paladyn
      - Czempion

     Zostaje przy starym i silnym paladynie , tak powinna wyglądać kawaleria przystani, naprawdę pięknie zrobiona jednostka, a umiejętność skarży bardzo przydatna.
    * 7:
      - Archanioł
      - Serafin

     Archanioły okazuje się lepszymi jednostkami od serafinów. Umiejętność wskrzeszania przy większej liczbie archaniołów potrafi wskrzesić nam na nowo wszystkich zabitych kuszników, podczas zwarcia też okazuje się silniejszą jednostką.


IP: Zapisane
Life is short ,so play Heroes of Might and Magic or die.




radanat

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 71


Zabójca na zlecenia Tawerny

Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 04 Czerwca 2010, 17:37:36 »
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D


IP: Zapisane
Cepek
Tamer spamer soul

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 399


Moja psina

Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 04 Czerwca 2010, 19:07:58 »
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D

Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.


IP: Zapisane
Life is short ,so play Heroes of Might and Magic or die.




radanat

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 71


Zabójca na zlecenia Tawerny

Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 04 Czerwca 2010, 19:18:44 »

Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.

Szarża jest :ok: lecz takie 2 ataki pozwalają ci zaatakować np. taką formacje że jakaś jednostka obrania jednostkę która atakuje z dystansu, A jeżeli masz dużo czempionów szarża i tak nie ma wielkiego znaczenia ;)


IP: Zapisane
SeRaFiNeK

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 474


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 04 Czerwca 2010, 19:44:54 »
@Cepek

Nie zgodzę się z tobą tylko w przypadku paladynów/czempionów. Mimo iż paladyni posiadają leczenie, to jest ono tylko przydatne w leczeniu jednostek 7 poziomu gdy mają dużo życia, gdyż niestety czar ten nie wskrzesza, natomiast uderzenie na 2 pola Czempiona jest o wiele lepsze niż nikłe leczenie. Dlatego bez zastanowienia biorę Czempiona ;) Oczywiście liczę się także z twoim zdaniem na ten temat :D

Ale ciągle zostaje odporność na szał co może mieć kluczowe znaczenie walcząc z Demonem,Czarnoksiężnikiem,Czarodziejem czy Nekromantą.

E: to jaką kolejną rasę omówimy?


IP: Zapisane

"TAWERNO, WALCZ!"
Boski

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 96


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 04 Czerwca 2010, 21:50:49 »
Cytat: SeRaFiNeK
Od wyboru ulepszenia zależy oczywiście z kim gram, jeżeli z nekro, inferno, lochem to wezmę Paladyna bo ta odporność na szał potrafi wiele zdziałać, do reszty nacji biorę czempiona.

Dlaczego w czasie gry z Lochem obawiasz się szalu? Zaledwie dwóch czarnoksiężników dysponuje magią mroku. Dodatkowo we własnej gildii magów nie mają szans na znalezienie tych zaklęć (preferują magię zniszczenia i przywołań). W dziedzinie mroku szkolą się Inferno, Nekropolis oraz Przystań.

Cytat: Cepek
Nie zaprzeczam leczenie nie jest przydatne , ale paladyn ma także umiejętność o nazwie szarża co jest czymś zupełnie innym i to przeważa dla mnie szala na korzyść paladyna.

Z tego co widzę statystyki jednostek to zarówno Paladyn jak i Czempion mają cechę "Jednostki Turniejowej" co prawdopodobnie nazywasz szarżą. Dodatkowo tylko czempion ma atak na 2 jednostki w szarży.

Cytat: SeRaFiNeK
E: to jaką kolejną rasę omówimy?

Zgodnie z ustaleniami z administracją, w momencie gdy zostanie ukończone przerabianie jednego miasta, otworzę kolejny temat, gdzie będziemy dyskutować nad ulepszeniami następnego zamku.


IP: Zapisane
radanat

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 71


Zabójca na zlecenia Tawerny

Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 04 Czerwca 2010, 22:25:22 »
@Serafinek:

Która jednostka jest odporna na szał? Paladyn czy Czempion?


IP: Zapisane
hebrot

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 7

Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 04 Czerwca 2010, 22:42:44 »
Paladyn
1lv-osiłek
2lv-kusznik
3lv-fanatyk
4lv-gryf z pikowaniem (alternatywa)
5lv-mroczny kapłan
6lv-czempion
7lv-archanioł

Edit.Cepek: Uzasadnij swoją wypowiedź albo usuwam


« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2010, 12:09:28 wysłane przez Cepek » IP: Zapisane
SeRaFiNeK

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 474


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 04 Czerwca 2010, 23:07:52 »


Która jednostka jest odporna na szał? Paladyn czy Czempion?

Paladyn


IP: Zapisane

"TAWERNO, WALCZ!"
Cebulak
(Hadrian)

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 062


Uzależniony od niebieskiego

Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 05 Czerwca 2010, 08:59:19 »
Ja też się podzielę opinią mą:

1.
- Szeregowy
- Osiłek
Zdecydowanie osiłek, szturm może zawsze pomóc, jakoś uderzenie szeregowca mi nie przypadło do gustu.     
2. 
- Strzelec Wyborowy
- Kusznik
Kusznik, jego zdolność jest bardzo przydatna i może przesądzić o wyniku bitwy.
3.
- Krzyżowiec
- Fanatyk
Dylemat, obrona, czy atak, zależy to naprawdę od bohatera, jeśli jednak walczymy przeciwko nekropolis, akademią, sylvan i fortecą brać lepiej fanatyka, a jak walczymy przeciw inferno, lochowi, czy twierdzy, brać lepiej krzyżowca.     
4.
- Gryf Królewski
- Gryf Bojowy
Zawsze brałem gryfa bojowego jego zdolność roztrącania, niewrażliwość na oślepienie i szał bojowy się mi przydają bardzo.
5.
- Inkwizytor
- Mroczny Kapłan
Dylemat tak jak, przy 3 poziome, ale raczej biorę inkwizytora, jego silna obrona i zdolności są przydatne.   
6.
- Paladyn
- Czempion
Czempion, mało mnie interesuje leczenie, wolę czempiona     
7.
- Archanioł
- Serafin
Archanioł i Seraf, trudny temat, ale raczej to zależy z kim walczymy, serafa bierzemy, gdy chcemy oblegać miasto, boska zemsta szybko niszczy łuczników. Do pojedynków raczej Archanioł.


IP: Zapisane
Cytuj
Cahan: Hadrian się ucieszy, a jeśli ktoś nie będzie chciał grać, to będzie znaczyło, że go nie lubi. A przecież Hadriana wszyscy lubią, więc wszyscy zagrają. Plan idealny  8)
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 845


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 05 Czerwca 2010, 10:01:41 »
Cóż to może i ja napiszę swój wybór bo Haven to jeden z moich ulubionych zamków ;)

1.
- Szeregowy
- Osiłek
Cóż tutaj jest wybór troszkę trudny bo jedni mają Ogłuszające uderzenie i opóźniający turę a drugi ma skill Szturm, jak dla mnie to wybieram Osiłka.
2.
- Strzelec Wyborowy
- Kusznik
Kusznik z powodu braku kar za odległość, choć strzelcy wyborowi mają zaletę że gdy stoi jednostka wroga od nich o 3 pola to wtedy zadają duże obrażenia.
3.
- Krzyżowiec
- Fanatyk
Tutaj też dylemat gdyż jedno ulepszenie stawia na defensywe a drugie na ofensywe, jak na razie stawiam na atak chodź obrona też jest ważna.
4.
- Gryf Królewski
- Gryf Bojowy
Tutaj wybieram Gryfa bojowego ze względu na "Powietrzną Szarżę" i ładny wygląd :)
5.
 - Inkwizytor
- Mroczny Kapłan
Tutaj Inkwizytor gdyż dobrze walczy w zwarciu gdy musi i ma takie ważne czary jak Boska Siła, i pozostałe.
6.
- Paladyn
- Czempion
Czempion z powodu Szarży kawaleryjskiej oraz możliwością ataku kopią przez 2 pola.
7.
- Archanioł
- Serafin
Archanioł rlz ;D atak na serio wybieram go wiadomo z jakiej przyczynę ale też ze względu taktycznego jak wybieram Czempiona to idealny jest on ale gdy mam Palladyna to wtedy Seraf jako równoważnia.


IP: Zapisane
Boski

******

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 96


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 05 Czerwca 2010, 12:40:47 »
Cytat: Hadrian
Dylemat, obrona, czy atak, zależy to naprawdę od bohatera, jeśli jednak walczymy przeciwko nekropolis, akademią, sylvan i fortecą brać lepiej fanatyka, a jak walczymy przeciw inferno, lochowi, czy twierdzy, brać lepiej krzyżowca.

Nie rozumiem... Przeciwko zamkom z łucznikami tj - Akademia i Sylvan, wybierasz fanatyka, który obronić nikogo nie umie. Natomiast w starciu z centaurami wybierasz jednostkę bardziej defensywną?

Co do inkwizytora i mrocznego kapłana, to ten drugi ma wypadkowo +4 ataku, kosztem 2 pkt obrony. Czyli w walce na dystans prezentuje się lepiej. W bezpośrednim starciu, ma natomiast wypaczenie, które zdejmuje z wroga błogosławieństwa. Jak dla mnie jest to bardziej przydatne niż 2 obrony (gdzie razem z bohaterem + wytrzymałością jest to różnica powiedzmy 28, a 30).

Przy uwzględnianiu walki z innymi miastami, zwróćcie także uwagę, które ustawienie będzie skuteczniejsze w starciu z inną przystanią?


IP: Zapisane
SeRaFiNeK

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 474


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 05 Czerwca 2010, 13:48:27 »

hmm zawsze można teleportować krzyżowca do łucznika elfiego, gremlina,maga i dwoma atakami skosić połowę tych jednostek. Ale ogólnie zawsze lepiej wybrać krzyżowca.

Cytuj
Przy uwzględnianiu walki z innymi miastami, zwróćcie także uwagę, które ustawienie będzie skuteczniejsze w starciu z inną przystanią?
Orki z dobrym barbem robią rzeź moje 50cyklopów + barb 25poziom ok.30ataku przeciwko ok. 40Serafinom i 80Palladynom to cyklopy kroiły aż miło ;)


IP: Zapisane

"TAWERNO, WALCZ!"
Strony: 1 [2] 3 4    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.089 sekund z 20 zapytaniami.
                              Do góry