Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1]    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Kącik gier planszowych-Zapisy (Czytany 3309 razy)
Psychol55
Ja słyszę a ty słuchasz

******

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Wiadomości: 441


Krytyk Fasta

Zobacz profil
« : 26 Października 2010, 20:21:50 »
Zagramy w tym temacie w szachy chińskie i szachy zwyczajne.
Zasady:
Informacje podstawowe

Gra dla dwóch osób rozgrywana na prostokątnej planszy, na której figury biorące udział w grze umieszcza się na przecięciach linii (9 linii pionowych, 10 poziomych).

Figury występujące w kolorach czerwonym oraz czarnym z ich początkowym ustawieniem na planszy przedstawiono na ilustracji poniżej (w niniejszej treści używane są symboliczne oznaczenia figur, ponieważ tradycyjne, chińskie znaki, mogłyby być kłopotliwe).
szachy chińskie, plansza i ustawienie figur

Dwa obszary 3x3 przecięć oznaczone na planszy ukośnymi odcinkami w kształcie litery X to tzw. pałace, a pusty, podłużny obszar po środku to tzw. rzeka. Ich znaczenie w grze jest takie, że niektóre figury nie mogą opuszczać pałaców, a inne przekraczać rzeki.
Rozgrywka

Rozpoczynając od grającego czerwonymi, gracze wykonują na zmianę ruchy, które polegają na przemieszczaniu figur własnego koloru według zasad opisanych poniżej.

Przemieszczenie własnej figury na pole zajmowane przez figurę przeciwnika powoduje jej zbicie. Zbite figury usuwa się poza planszę, gdzie pozostają do końca rozgrywki.

    *
      Pion
      pion

      Piony poruszają się o jedno pole do przodu przed siebie, a po przekroczeniu rzeki także na lewo lub prawo.

      Dojście do końca planszy nie powoduje promocji piona do innej figury, a wiąże się jedynie z ograniczeniem jego ruchów do kierunków na prawo i lewo.
      ruchy piona
    *
      Wieża (kareta)
      wieża

      Wieża porusza się identycznie jak wieża w tradycyjnych szachach, tzn. o dowolną liczbę pól po prostej od własnej pozycji, o ile inne figury nie stoją jej na przeszkodzie.
      ruchy wieży
    *
      Król (generał)
      król

      Król może przemieszczać się na sąsiednie pola po prostej (jedno pole na lewo, na prawo, w górę lub w dół), przy czym nie może opuszczać własnego pałacu.

      Przeciwne króle nie mogą też nigdy znajdować się w tej samej kolumnie, tak że nie ma między nimi żadnej innej figury. W pewnym sensie posiadają one możliwość bicia jak wieża.
      ruchy króla
    *
      Strażnik
      strażnik

      Podobnie jak król, strażnik nie może opuszczać pałacu, a jego ruchy są ograniczone do przemieszczania się o jedno pole na ukos.
      ruchy strażnika
    *
      Konik (skoczek)
      konik

      Ruchy konika są podobne do tego z tradycyjnych szachów, z tym że tutaj odbywają się dwufazowo. Najpierw następuje przemieszczenie na sąsiednie puste pole po prostej (poziomo lub pionowo), a następnie o jedno pole po ukosie w kierunku wyznaczonym w pierwszej części posunięcia.

      Konik nie może przeskakiwać innych figur.
      ruchy konika
    *
      Słonik
      słonik

      Słonik porusza się o dwa pola po ukosie, pod warunkiem, że nic nie stoi mu na przeszkodzie na trasie ruchu. Pole manewru słoników jest dodatkowo ograniczone tym, że nie mogą przekraczać rzeki.
      ruchy słonika
    *
      Działo
      działo

      Przemieszczanie się działa wygląda podobnie jak wieży, tzn. dowolnie daleko po prostych od własnej pozycji, o ile nic nie stoi im na przeszkodzie.

      W przeciwieństwie do innych figur bicie działem wygląda inaczej niż przemieszczenie.

      Na prostej (poziomej lub pionowej) pomiędzy bitą figurą a działem musi znajdować się dokładnie jedna inna figura -- własna lub przeciwnika. Działo przeskakuje tę figurę i ląduje na polu zajmowanym przez bitą figurę.
      ruchy działa

Cel gry i zakończenie

Celem gry jest doprowadzenie do takiej sytuacji, w której król przeciwnika będzie zagrożony biciem (tzw. szach), a przeciwnik nie będzie miał ruchu, który zapobiegałby wykonaniu tego bicia w kolejnym ruchu (tzw. mat). Gracz, który doprowadzi do mata, wygrywa.

Ponadto doprowadzenie do sytuacji patowej, tzn. takiej, w której przeciwnik nie ma możliwości wykonania dozwolonego ruchu (nie będąc szachowanym), również kończy się zwycięstwem gracza, a nie remisem, jak to ma miejsce w tradycyjnych szachach.

Remis następuje jednak w sytuacji, kiedy graczom pozostaną tylko figury, które nie mogą przekraczać rzeki, ponieważ są niewystarczające do dania mata ani doprowadzenia do sytuacji patowej.

Niedozwolone jest dawanie szacha lub próba bicia jednej z figur przeciwnika w kółko w ten sam sposób (tzw. molestacja). Szczegółowy opis niedozwolonych ruchów znajduje się na stronie CXQ Chinese Chess Rules.

Dobra ja pierwszy rozstawiam szachy:
-pionek(x10)
-wieża(x2)
-Król
-Królowa
-goniec(x2)
-Koń(x2)

Potrzebuję 2 zawodnika.

Pierwszy ruch:
ruszam koń na B2



« Ostatnia zmiana: 26 Października 2010, 20:32:53 wysłane przez Psychol55 » IP: Zapisane
http://emikozinska.wix.com/emi-kokoz-art

Sprawdźcie co robi moja siostra!
Regeth

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 390


Thor Mit Uns!

Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 26 Października 2010, 21:47:28 »
A nie lepiej grać w paincie, a następnie wklejać screeny?


IP: Zapisane
Andre94nt
Pierwszy Andrzej

*

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 822


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 27 Października 2010, 09:22:23 »
Weź się lepiej umów z kimś na kurniku, a nie takie głupoty! Wątpię, by ktokolwiek chciał tak grać.


IP: Zapisane
Marbas Lucyferowicz

****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 277


SATAN CLAUS

Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 27 Października 2010, 15:39:09 »
 Psychol55, w tym momencie zagiąłeś czasoprzestrzeń ;D Słyszałem o RPG, o LARPach dzie się wyobraża, ale szachy na niby bez planszy....hahahaha. O kurde. To za dużo wyobraźni jak n moją zapałczaną głowę xD


IP: Zapisane

Psychol55
Ja słyszę a ty słuchasz

******

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Wiadomości: 441


Krytyk Fasta

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 27 Października 2010, 15:43:05 »
Dobra to gramy w paincie czekać na mój ruch a kto gra ze mną piereszy?


« Ostatnia zmiana: 27 Października 2010, 16:01:07 wysłane przez Psychol55 » IP: Zapisane
http://emikozinska.wix.com/emi-kokoz-art

Sprawdźcie co robi moja siostra!
Strony: [1]    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.07 sekund z 17 zapytaniami.
                              Do góry