Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
HOMM Board Game (Czytany 11257 razy)
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« : 16 Lutego 2012, 22:45:37 »
OBECNIE PRACUJĘ NAD: KARTAMI JEDNOSTEK

Mantykor zmobilizował mnie do podzielenia się z wami swoją wersją gry, którą zrobiłem jeszcze w czasach Heroes IV, na moje potrzeby prosta grafika i karty postaci wypisane na kartkach niebieskim długopisem wystarczyły, jednak tutaj nie mogłem zrobić sobie wstydu i potrzebowałem „lepszych efektów specjalnych”!

Otóż zupełnie nie chcąc rywalizować z panem wymienionym powyżej pragnę od razu zaznaczyć, że choć w założeniach gra być może i jest podobna to w praktyce wygląda ona zupełnie inaczej. Sprawdza się wśród moich znajomych i niekiedy trzeba było przepisywać kartki ręcznie bo już były poniszczone, teraz jednak gdy widzę, że są tutaj osoby zainteresowane postanowiłem podzielić się z wami tym co przeniosłem w ładniejszy świat… choć zostało jeszcze sporo pracy.

Z informacji ważnych grywalnych ras będą cztery (chociaż w wydanym przeze mnie dodatku zawitały dwie brakujące, ale to już w przyszłości ):

-Ład
-Chaos
-Śmierć
- Natura

Wprawne oko zauważy także, że cały świat oparty jest na czwartej części gry bowiem to pod wpływem inspiracji z grania stworzyłem wersję planszową. (Grafiki także zostały z niej zapożyczone)

Rozgrywkę zaczynamy od ustawienia swojego miasta, 15 pól twojego terytorium oraz dwóch kopalń złota na mapie, którą stworzymy sami wspólnie z współgraczami. Całość może wyglądać choćby tak:

 
Tutaj możecie już podziwiać wygląd heksów i pewnie zajść w głowę dlaczego nie ma innych kopalń? Oczywiście w celu usprawnienia i ulepszenia rozgrywki, ale o tym w późniejszym czasie gdy dokładnie spiszę już wszelkie zasady i możliwości.

Nie ma Heroesów bez bohatera! A tych w tej grze będzie po czterech na każdą nację czyli 16! Oto ich żetony, które zapewne domyślicie się skąd są zapożyczone!

 
To właśnie te kółeczka będą poruszać się po mapie i zdobywać wrogie miasta! A jak to wygląda z potworami? Otóż również są to identyczne żetony aby zobaczyć jednostki wystarczy wejść na odpowiedni dział Tawerny, dostępne są oczywiście wszystkie znajdujące się w miastach (prócz portalu istot, który dawałby straszne fory psując balans gry!) Trzeba też pamiętać, że opis i koszt niektórych oczywiście ulegnie zmianie, pamiętajcie, że do dyspozycji mamy tylko złoto, ale dość już o tym! Kończąc chwilowo swój wywód zaprezentuje wam teraz karty 12 z 16 bohaterów, które są już ukończone!

Myślę, że prawdziwi fani nie będą mieli problemu z odczytaniem umiejętności. Imię i historia wzięte z H4, statystyki zmienione oczywiście dla potrzeb gry i podobnie jak umiejętności wybrane z góry, to samo dotyczy zaklęć, które ograniczone zostały do 9 sztuk.














Myślę, że w tej chwili to byłoby na tyle! Gdybyście mieli jakieś pytania czy nawet zarzuty co do gry, lub też zwyczajnie chcielibyście się wypowiedzieć to bardzo serdecznie do tego zachęcam!


« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 11:23:16 wysłane przez Kisinto » IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 17 Lutego 2012, 08:58:17 »
Skoro już podzieliłeś się informacjami o tej grze to może powiedz coś więcej o zasadach tzn. jak to rozwiązane jest z armiami tzn. zapisuje się na kartce liczebność itp.? W każdym razie ładne wykonanie :)


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 17 Lutego 2012, 12:35:04 »

Jak widać karta zawiera opisy jednostkowe jak i skumulowane. Należy pamiętać, że w tej wersji potwory przywoływane są tygodniowo, nie jak w grze "codziennie". Jeśli zerkniecie na dół lewej strony karty to zobaczycie tam ikonkę "szybkości", która w tym wypadku na potrzeby gry została zmieniona na ikonę przyrostu tygodniowego. A liczebność? Nic prostszego! Jeden żeton oznacza tyle chochlików ile wynosi ich przyrost a więc w wypadku tej karty jest to liczba 28, jeśli w kolejnym tygodniu zrekrutujemy te stworzenia zwyczajnie nakładamy na istniejące już, kolejny żeton i liczymy że stworzeń jest 56 ;)

Już uprzedzam pytanie, jeśli ktoś chce podzielić armię i ma np 56 chochlików to jedynym wyjściem jest podzielenie ich na dwa oddziały po 28.

To zasady funkcjonujące obecnie w grze, lecz nie widzę, żadnego problemu żeby ktoś grał "po swojemu" ;D


IP: Zapisane
Mantykor

******

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 435


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 17 Lutego 2012, 19:07:08 »
Zasady ciekawe, dobra robota :) Tylko te karty takie ogromne są... ja tam wszystko minimalizuję do 5 centymetrów kwadratowych, hehe


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 17 Lutego 2012, 21:19:54 »
Karty są może faktycznie duże, ale to dlatego, że wygodniej się pracuje nad większymi grafikami, które zawsze można później zmniejszyć! ;)


IP: Zapisane
Kha Beleth

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 60


Ogień trawi wszytko. No prawie. Nie mnie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 18 Lutego 2012, 19:00:44 »
Mam nadzieję, że nie będę dla was konkurentem, ale też zaczynam teoretyczne prace nad planszówką HoMM V. A co do twojego Kisinto, to podchodzę do tej twojej gry z niechęcią, Nie dlatgo, że mie się nie podoba, tylko dlatego, iż mam straszliwą awersję do H4 >:( . Samo wykonanie, pomysł i chęci (to jest najważniejsze!!!) jest ciekawe i choć jako przekładnia z gry komputerowe to jest nie fajne (z powodu orginalnego Heroesa), to gra planszowa sama w sobie jest ciekawa.

PS: Dopisz zasady, to wtedy będzie można lepiej się wypowiedzieć.


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 19 Lutego 2012, 15:54:53 »
Jak nie było żadnej planszówki to nie było teraz powstają nagle aż trzy! Swoją drogą inicjatywa fajna, jestem ciekaw czy w swoich pracach będziesz tak zmobilizowany, że uda Ci się przegonić nasze projekty, czy też będziesz powoli konsekwentnie dążył do swojego celu :D


IP: Zapisane
Spromultis

***

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 223


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 19 Lutego 2012, 19:50:35 »
Na środku karty zieje pustką. Proponuję wpakować tam coś, najlepiej część statystyk. Zmniejszy to całkowite wymiary karty, być może nawet nie będzie trzeba jej zmniejszać. To ważne, bo po zmniejszeniu czcionka może stać się trudna do odczytania, a co za tym idzie może dojść do błędów w obliczeniach. A tak w ogóle to życzę powodzenia.


IP: Zapisane
Andre94nt
Pierwszy Andrzej

*

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 822


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 19 Lutego 2012, 21:23:57 »
Nie chciałbym Cie niepokoić, jako, że odwaliłeś kawał dobrej roboty, lecz terenem rodzimym chaosu są bagna.

Co do reszty: Drukowałeś to sam, czy w drukarni?
Wydrukowane jest to grube czy cienkie?
Pokażesz nam to na zdjęciach np. na stole?


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 20 Lutego 2012, 10:15:49 »
Bagna oczywiście były obecne w pierwotnej części gry jednak problem polega na napotkaniu kłopotów ze starszymi drukarkami. Obawiałem się, że te "prostsze" zwyczajnie nie będą na tyle czułe i różnica między terenem natury a chaosu będzie niewielka. Chcąc uniknąć kłopotów rozwiązałem to w taki sposób, że w tej części terenem Chaosu jest ziemia.

Co do druku itd.
Dopiero teraz tworzę tą ładną wersję, wcześniej jak już wspominałem były to jedynie powycinane i pokolorowane kartki z napisem "miasto" lub "kopalnia", wycięte koła z napisanym długopisem "jednostka"  lub też "bohater" wszystko to początkowo na zwykłym papierze, później wycinane z bloków technicznych, także jednym słowem nie ma czym się chwalić! :D Taka wersja oczywiście nie mogła zostać puszczona do internetu bo podejrzewam, że zabilibyście mnie śmiechem i zdobyłbym nagrodę najgorszego twórcy na stronie, dlatego też tworzę na potrzeby forum ładną (mam nadzieję) wersję przy okazji może skuszę się także na uaktualnienie swojej!

EDIT:
https://rapidshare.com/files/4172480995/Heroes_Prolog.docx

Prolog do planszówki! Zachęcam do przeczytania i podzielenia się uwagami bo jak wiadomo nie ma Heroesów bez czytania :P


« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 11:47:59 wysłane przez Kisinto » IP: Zapisane
Kha Beleth

*****

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 60


Ogień trawi wszytko. No prawie. Nie mnie...

Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 20 Lutego 2012, 20:16:17 »
Mam prośbę. Zamieść to na forum bo nie mogę z tej strony ściągnąć (orłem z informanyki nie jestem, może dlatego?). Sama gra wykonana profesjonalnie i dokładnie, ale niestety mam tą straszliwą awersję do H4. Może dzięki tobie i twojej planszówce się przełamię? :)

PS: Jeśli będzie do ściągnięcia (na stronie bez logowania) to na pewno pobiorę, złożę i zagram.
PPS: Czekam niecierpliwie. :)


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 20 Lutego 2012, 22:07:34 »
PROLOG!

https://docs.google.com/document/d/1ZmzeQVcGXpdgJBy6rHnX1_aigA4Z50K7xpwFdFKIcT0

Teraz nie powinno być problemów! ;)

Jednak dla obawiających się...

Świat nie mógł być spokojny widząc, że wszystko chyli się ku upadkowi. Mieszkańcy wsi i miast popadli w chaos, żony zaczęły zabijać mężów, dzieci zdradzały rodziców, wszędzie można było poczuć ciężką woń śmierci. Pokój także wisiał na włosku, wystarczył jeden sygnał aby rozpętać wojnę, która jeszcze przez wiele lat będzie wyniszczać ziemie naszych przodków, jedna chwila nieuwagi by rozpocząć ogromny rozlew krwi… nadchodzą czasy zmian i niepewności, nadchodzi era nowego, lecz nie lepszego słońca…


Życie jest nieprzerwanym pasmem uśmiechów losu i zrzędliwości fortuny, przekonali się o tym wszyscy zamieszkujący spokojną jak dotąd krainę. Harmonia… tak możnaby opisać to wszystko co działo się do tej pory, lecz kiedy ktoś rzuci kości losu, wszystko może się zmienić.

Lord Hevalen, przybył do Grownbutch w dźwiękach trąb i okrzykach ludzi. Udało się! Miasto przetrwało atak Nekromantów!


Radości nie było końca, lorda okrzyknięto królem i Panem ostatniego miasta, które nadal opierało się Zgnilcom, jak to złośliwie mówiono o nich w tych okolicach. Uroczystość miała rozpocząć się późnym wieczorem, tak aby dać oddech zmęczonym przez walkę mięśniom. Ceremonia rozpoczęła się, lud posadził nowego króla na tronie poprzednika, Christian uciekł z nieliczną armią żołnieży dbając jedynie o siebie. Wieśniacy z pobliskiej wioski mówią, że znaleziono ciało uciekiniera zaledwie pięć kilometrów od murów miasta, miał pecha jego ciało zostało pożarte przez dwa cerbery, lecz nie było to istotne, gdyż to Hevalen był dzisiaj nowym władcą!

Podczas uczty, dzielny rycerz nagle osunął się na podłogę. Cisza… tak możnaby podsumować dalsze zdarzenia. Mieszczanie podbiegli do mężczyzny, lecz gdy tylko go dotknięto z jego piersi wystrzelił słup oślepiającego czerwonego światła, chwilę później oczom zebranych ukazał się demon stworzony z kości, jego oczy świeciły głęboką czerwienią, a sam wydawał z siebie dziwny okrzyk, mający na celu odstraszenie świętujących.



Była to magia niespotyka dotąd na tych terenach, kto był na tyle silny by stworzyć monstrum zdolne przebić ciało wojownika na wylot? Ludzie żyli w strachu przez kilka kolejnych dni. Do czasu, gdy Nekromanci nie postanowili wykorzystać okazji i przejąć ostatnie istniejące ludzkie miasto. Panika i ucieczka były jedynie chwilą i wyzwoleniem dla ocalałych szczęścliwców. Szklielety i wampiry zaatakowały, latajace kościane smoki ogłuszały garstkę jednostek usiłujących bronić miasta, aż w końcu nastała cisza… miasto upadło…

Śmierć zwyciężyła, Johanessa mogła być dumna z wypełnionej misji. Grownbutch popadło w ruinę zmieniając nazwę na Pola Śmiertelnego Strachu, w pamiątce po histerysznych krzykach ofiar umierajacych w agonii. Teraz gdy największy wróg padł, wystarczyło jeszcze tylko strawić tych dzikusów mieszkajacych na drzewach! Strzeż się Sylvanie, strzeż! Moi słudzy zabiją was wszystkich co do jednego! Wytniemy wam lasy i zatrujemy wody! Pomżecie i nikt nie będzie pamiętał o zielonych stworzeniach! WY WSZYSCY POMŻECIE!




« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2012, 22:13:52 wysłane przez Kisinto » IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 25 Czerwca 2013, 23:30:07 »
Dla wszystkich zdziwionych! Informuję iż prace nad grą nadal trwają, a ta przeszła swojego czasu małą metamorfozę! Dla podsycenia emocji dodam zdjęcia!









Obserwacje? Ogólnie to wydaje mi się, że gra jest póki co dość zbalansowana... grałem z kumplami już kilkanaście razy i na trzynaście pojedynków (zdjęcia pochodzą z ostatniego) stan wygranych dla Nekropolii to 8,
Przystań zaś 5!

Jednak to za mało, aby jednoznacznie stwierdzić, czy jest to dość miarodajne i też o ile ktoś wyrażałby chęć pomocy w "badaniach" i udoskonaleniu tej gry planszowej, niech da mi znać a udostępnię potrzebne grafiki i krótki opis zasad na jakich toczy się rozgrywka! wypada wspomnieć, jeszcze nie wszystko jest gotowe! W finałowej wersji bowiem powstaną karty miast (obecnie zapisuje sie wybudowane budynki i zasoby na kartce, podobnie z atakami jakie wykonują potwory, choć to się raczej nie zmieni)

Jako bonus za to i być może zachętę do odwiedzenia tego tematu częściej powiem, że w planach mam też już kilka dodatków (obecnie grywalna jest Nekropolia i Przystań, co nie przeszkadza w czerpaniu radości), w przyszłości pojawią się inne nacje, także takie, których w grze nie ma. Jak i pojawić się ma specjalny tryb "lochów" gdzie bohaterowie przejmują siłę jednostek i w kilka osób stawiają czoła bestiom i maszkarom z zatęchłych szczelin podziemi!

Na koniec jeszcze dla zaspokojenia ciekawości graficzne wersje kart bohaterów, jak widać mocno zmienione od czasu pierwowzoru! ;)







IP: Zapisane
Szerszeń
Buntownik PL

******

Punkty uznania(?): 5
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 431


Ludzka Ameba

Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 26 Czerwca 2013, 11:42:39 »
Po prostu zajebista robota! Wiedziałem, że nie odpuścisz i w końcu dodasz coś sensownego do tematu. A tu proszę, taka "niespodzianka". A można wiedzieć, kiedy projekt wyjdzie? :D


IP: Zapisane
Kisinto

**

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Wiadomości: 28

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 26 Czerwca 2013, 12:30:16 »
Myślę, że o ile prace pójdą tak dobrze jak do tej pory i nie będę krył się z postępami przed spojrzeniem ludzkich oczu to już niedługo będzie można rozpocząć oficjalnie potyczki Nekro-Przystań!

Jeśli ktoś wówczas będzie chciał spróbować rozegrać pojedynek albo i dwa, wówczas sam sobie wszystko wydrukuje i pomoże mi w rozwoju "alfy-bety" mówiąc jakie zagrania są przesadzone, jakie ma odczucia, jak mu to wygląda i czy faktycznie siła stworzeń do bohaterów jest na właściwym poziomie.

Albo, po uiszczeniu odpowiedniej opłaty za wysyłkę i materiały otrzyma w swoje ręce własny egzemplarz gry, własnoręcznie made by me! ;) Choć drukarka ma czasem przeskoki i zaskoki co widać choćby na ziemiach przystani, gdzie zamiast trawy z kamykami mamy różowo-białe coś, lub przekłamane lekko karty bohaterów Przystani. Normalnie na oczy nadal bym tego nikomu nie pokazał bo bym się bał, że mnie tu zjedziecie "co to za dziwnokolorowe gówno" ale coś mi do łba strzeliło i wczoraj postanowiłem opublikować to co mam ;)


IP: Zapisane
Strony: [1] 2    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.034 sekund z 21 zapytaniami.
                              Do góry