Tawerna.biz - Forum

Heroes V => Problemy Techniczne => Wątek zaczęty przez: Browar w 02 Stycznia 2020, 16:07:05



Tytuł: Spadki FPS na mapie przygody.
Wiadomość wysłana przez: Browar w 02 Stycznia 2020, 16:07:05
Witam.  Nigdzie w internecie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu, więc zdecydowałem się założyć post tutaj na forum. Otóż problem polega na tym, że podczas gry, będąc na mapie przygody, gra łapie straszne spadki FPS.  Dzieje się to gdy ustawię kamerę tak by patrzeć na wprost, a nie prostopadle na bohatera. Czasami jak jest więcej obiektów to i przy standardowym ustawieniu kameru. Próbowałem rozwiązań z for internetowych typu ustawianie priorytetu procesu H5.exe oraz ograniczenie pamięci RAM do 4GB. Nic nie pomogło.

Mój komputer:
GTX 970
intel xeon x3440 2.5 GHz podkręcony do 3.5
8Gb ram

Inne gry chodzą bez zarzutu.


Tytuł: Odp: Spadki FPS na mapie przygody.
Wiadomość wysłana przez: Ikee w 11 Stycznia 2020, 00:09:41
Heroes V ma kiepsko skonfigurowany silnik pod tym względem i raczej tylko na cut scenkach patrzenie bardziej równolegle w stosunku do powierzchni ma jako tako efekt.
Możesz mieć i najnowszą kartę graficzną, procka i najwięcej ramu jak to możliwe. Ale i tak gra ta nie wykorzystuje i w sumie nie ma prawa skorzystać z więcej niż z 8gb ramu. O standardach grafiki nie wspomnę już nawet... To jest gra z 2005 roku, kiedy grafika 3D dopiero raczkowała w grach strategicznych.
Jedyne co mogę doradzić to zmniejszenie detali, wyłączenie specjalnego śladu bohatera w ustawieniach gry.
Co do większej ilość elementów na mapie przygody, to ten problem nie występuje tylko u Ciebie, ale u wszystkich. Po prostu obniż detale na mniejsze, rozdzielczość i zdecydowanie wyłącz ten ślad bohatera. On najwięcej kradnie fpsów w tej grze i jest bezużyteczny.