Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
Pokaż wiadomości
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Pamiętaj, że widzisz tylko te wiadomości w tematach do których masz aktualnie dostęp.
  Wiadomości   Pokaż wątki   Pokaż załączniki  

  Pokaż wątki - Sojlex
Strony: [1]
1  Inne gry / On-Line / Forge of Empires, Elvenar, Plemiona i inne produkcje InnoGames : 02 Stycznia 2017, 12:35:26
W sumie zapewne są już tematy o plemionach, czy The West, ale generalnie można zrobić jeden temat zbiorczy.
Firma Innogames prowadzi na ten moment gry: Plemiona, Plemiona 2, Forge of Empires, The West, Elvenar, Grepolis. Idę o zakład że każdy, lub prawie każdy przynajmniej w jedną z tych gier grał, lub gra. Ja z nich miałem styczność z plemionami, obecnie gram w Forge of Empires (stąd, kajam się, ale zamieściłem link referencyjny).
Generalnie z tego co widzę wszystkie te gry polegają mniej lub bardziej na prowadzeniu osady i handlu/walce.
Jako ze mam najbardziej styczność z Forge of Empires i Elvenar skupię się na nich.

Gry są w zasadzie bliźniacze, jeśli chodzi o mechanizm. Są punkty umożliwiające rozwój technologiczny, i coraz lepsze armie, budynki produkcyjne itd, są surowce, jest handel. To co je różni to fakt, że Forge of Empires naśladuje epoki i realia rzeczywistości, i rozwijając dalsze technologie, gracz przechodzi do następnych epok. W Elvenar odpowiednikiem tego są rozdziały, a sama gra jest w klimatach fantasy (główne dwie frakcje to ludzie i elfy).
Walka wygląda dość podobnie do Heroes III - mamy heksy, jednostki, pole bitwy. Z tą różnicą, że oddziały mamy z 1 jednostką. Jest też pasek inicjatywy. Określone jednostki mają bonus przeciwko innym jednostkom, czy za zajmowanie jakiejś określonej przestrzeni na polu bitwy.
W forge of empires każda z epok ma 5 charakterystycznych surowców, z czego gracz może produkować 2 z nich, w sensownych ilościach, dopiero po przejęciu odpowiedniego sektora na mapie (ale późniejsze epoki dają możliwość odblokowania dodatkowych złóż, gdyż też się na nich opierają). Nie jestem do końca pewien jak działa to w Elvenar, gdyz niestety w nie nie gram...
Miasto natomiast, jest ważnym aspektem gry - w przeciwieństwie do Plemion, czy (o ile dobrze mi wiadomo) the West, tutaj sami planujemy przestrzeń. W forge of empires niektóre technologie czy przejęte sektory pozwalaja odblokować dodatkową przestrzeń do miasta, jak również militarne sukcesy, generujące medale, dają możliwość wykupienia za nie rozszerzeń.

Generalnie polecam, gra wciąga, ale jednak jest silne uzależnienie od czasu rzeczywistego - 1pkt rozwoju na godzinę no i produkcje w budynkach mają określone cykle, na godziny lub całą dobę.
2  Hyde Park / Pogaduchy / Propozycje Artykułów Ponczka. : 30 Lipca 2014, 16:42:41
Jak już się odgrażałem w temacie Laxx, zabiorę się za HotĘ. W sumie i tak się nosiłem z tym jakiś czas. W zasadzie powstały tu tekst, to zbiór moich komentarzy, i jeśli będzie popyt, to powstaną kolejne części, na przykład o mieście i kampanii/scenariuszach.

Heroes of Might and Magic III: Horn of the Abyss
Część 1: Instalacja

Witajcie. Jak sam podtytuł wskazuje będzie to głównie krótki przewodnik przez instalację, oraz pierwsze, pierwsze wrażenia z projektu.
Tu może krótko opiszę czym owa HotA jest:

Horn of the Abyss, bo tak brzmi cała nazwa, to podobnie jak WoG, dodatek stworzony przez fanów. Nasi wschodni sąsiedzi (tu głównie Rosjanie mają swój udział) zdecydowanie nie dają umrzeć tej, kultowej można by rzec, części. Największą zmianą jest tu (moim zdaniem) wprowadzenie nowego zamku - pod nazwą Cove - i jest to miasto, które zobaczy chętnie chyba każdy grający w serię HoMM fan Piratów z Karaibów. Jeśli miałbym sugerować polską nazwę byłaby to Przystań lub Zatoka, zależy które uznacie za bardziej pasujące. Miastem tym rządzą piraci, dokładniej jednak przyjrzę mu się w innym tekście.

Instalacja.

Sama instalacja, sprawia znacznie mniejsze problemy logistyczne niż w przypadku poprzednika - WoG'u. Tu instalator jest właściwie intuicyjny. Warto wspomnieć, iż do prawidłowego działania Horn of the Abyss, wymagane jest jego zainstalowanie w folderze dodatku The Shadow of Death.
Ale spokojnie, jeśli będziecie próbowali zainstalować go gdzie indziej wyskoczy powiadomienie, że gra może wówczas nie działać prawidłowo. Toteż, grę zainstalowałem "po Bożemu" w folderze SoD.



Hola, hola, ale przecież nie pojawiła się żadna ikonka na pulpicie!
Zatem przeprowadzimy instalację jeszcze raz, tym razem do osobnego folderu.
Sprawdzę czy w ten sposób gra będzie działać, a nawet jeśli nie, to będzie lepiej widać, którym plikiem należy uruchomić ten dodatek.


Tu mamy wspominany już przeze mnie komunikat.


Gra upewnia się czy aby na pewno zrozumieliśmy wagę problemu.


Tak wygląda folder z samymi plikami Horn of the Abyss

W folderze mp3 znajduje się motyw miasta Cove. Jednak dla osób lubiących mieć każdy dodatek w innym folderze mam smutną wiadomość - tak wygląda próba włączenia HotY znajdującej się we własnym folderze.


O, właśnie tak.

Z kolei włączenie pliku HotA_Launcher.exe skutkuje otwarciem takiego okna - widać tu wszelkie ustawienia powiazane z aktualizacją tego dodatku.


Otwieramy zatem folder z plikami Shadow of Death, i tworzymy skrót od pliku h3hota.exe (Cpt. Obvious). Ja zwykłem robić to łopatologicznie, jak to widać na załączonym zrzucie ekranu.


Po użyciu skrótu albo pliku właściwego, otwiera nam się okno gry, witające nas znaną każdemu, który grał w HoMM3 melodią.


Opracował: Sojlex
3  Hyde Park / Muzyka, Filmy / Epic Rap Battles : 16 Lipca 2014, 14:21:48
Bo Fenir jest zbyt leniwy żeby takowy temat założyć - a zatem wypowiadać się :) !
4  Hyde Park / Pogaduchy / Projekt "Ponczek" : 26 Lipca 2013, 20:40:55
Witam. Nieraz się przez to forum przewijał wątek zlotu, zawsze jednak upadał. Bo ciężko wykonać. Po ostatnich przejściach naszedł mnie pomysł aby zorganizować pewną bazę.

Chodzi o to aby zrobić spis tawernowiczów, najlepiej aktywnych i znanych, którzy mieszkają w pobliżu, lub na obszarze większych miast (wojewódzkich, i podobnych rozmiarów), chętnych do spotkania. Ponieważ w wyniku rotacji, i dorastania, większy procent użytkowników to grupa wiekowa 15-22 lat, częste jest zjawisko przemieszczania się po naszym kraju. Nie wiem jak wam, ale mi i wielu znanym mi osobom zdarza się kompletnie nie mieć co robić przez kilka godzin, tudzież dzień w obcym mieście. I tu wkraczałby projekt.

Dzięki spisowi, możnaby się spotkać z tawernowiczem, i pójść na spacer po mieście, piwo, czy pączka (a jakże ^_^ ), co byście zrobili, wasza decyzja.

Znając życie, i fatum moich tematów, pomysł szybko upadnie, jednak proszę was o opinię. Przykro mi, za bardzo mnie nurtuje kwestia zlotu by takie coś mi do głowy nie przychodziło. Można by to traktować jako zlot w wersji mini - według założeń, w zależności od ilości chętnych do spotkania, i ilości przyjezdnych, osób na takim spotkaniu byłoby max. 5, no chyba że komuś by się udało grubszą ekipę skrzyknąć.

Jak już mówiłem czekam na opinie i uwagi. Te ostatnie prosiłbym jednak konstruktywne, a nie typu "i tak się nie uda, po co ludziom cztery litery zawracasz"...
5  Hyde Park / Forumowa Mafia / Forumowa Mafia #17 - Ponczkowa Edycja : 07 Czerwca 2013, 20:20:36
Czekaliście na to! Prosiliście o to! Wasze modły zostały wysłuchane. Niniejszym zakładam temat mafijny. Regulamin i role zostaną wkrótce ogłoszone.

Realia: Antyk z elementami darkfantasy.

Zmora Graczy, zwana Regulaminem.
1. Gramy na pełnym systemie jednodniowym. Oznacza to codzienny event (mord, lincz) w stosunku 2:1 dla linczów (za wyjątkiem pierwszego mordu). Zaczynamy od mordu.
2. Będziesz pisał przynajmniej jeden post dziennie. Rasowa "podpinka" czy zwykłe "głosuję na XXX BO TAK/BÓG TAK CHCIAŁ" nie spełnia tego przykazania. A zatem w zależności od kalibru może się trafić karny punkt.(patrz pkt. 3.). Prykaz wchodzi w życie w dniu pierwszego linczu. Aczkolwiek wtedy nie są wymagane głębokie analizy (bo z czego?)
3. Punkty karne:
Za brak posta 1 pkt. karny
Za brak głosu 1 pkt. karny
5 pkt. karnych skutkuje zwolnieniem miejsca w grze.
4. Nie zezwala się na rozmowy poza tematem dotyczącym rozgrywki i Sb. Do pierwszego linczu miasta każdy może kontaktować się za pomocą PW/GG/Skype/SmS choć wolałbym nie. Potem tylko zalegalizowane Antymafie i obozy.
5. ZABRANIA SIĘ JAKICHKOLWIEK ROZMÓW GRACZY "MARTWYCH" MIĘDZY SOBĄ, CZY TEŻ Z GRACZAMI "ŻYWYMI" NA TEMAT ROZGRYWKI. Niezastosowanie się do tego punktu bd karane ZAKAZEM GRY w kolejnych/kolejnej edycji FM.
6. "Martwy" gracz ma prawo do napisanie JEDNEGO postu-testamentu po swojej "śmierci", jednak przed kolejnym linczem/mordem.
Poza tym zezwala się na pisanie postów fabularnych, do chwili opublikowania "śmierci" gracza w historyjce.
7. Nie wolno przekazywać innym graczom swojego testamentu lub jego części do opublikowania przez "żywego" gracza - tzw. Gambit Revolda.
8. Zabrania się ujawniania rozmów z MG bądź innymi graczami prowadzonych poza tematem dotyczącym rozgrywki. Niezastosowanie się do tego pkt. bd karane natychmiastowym wykluczeniem z dalszej gry.
9. Role:
Ojciec Chrzestny - wodzu mafyi, przy sprawdzaniu winny.
Opryszek - nie jest informowany o winie, przy sprawdzeniu jest ukazany jako winny.
Detektyw - raz na dwa dni, ma prawo do sprawdzenia gracza. Sprawdzać może w dni bez mordu, jak przeżyje lincz to mu wyślę wiadomość.
Mafiozi - tych państwa nie trzeba przedstawiać. Będzie ich trójca, rozlosowani wśród graczy.
10. Opryszek nie jest informowany o swojej roli.
11. Ojciec Chrzestny jest wybierany przez mafiozów.
12. Miasto nie jest informowane o roli gracza, który został zabity przez mord mafii.
13. Kolejność wysłania głosów jest uwzględniana w wynikach głosowania (chronologia). Po zlinczowaniu danej osoby jest ujawniana jej wina. Również jak usuniecie OC - gra toczy się dalej.
14. Tylko "żywi" mafiozi mają prawo wysyłania wiadomości z mordem. Nawet jeśli pozostali w grze są nieaktywni. W takim przypadku - mord przepada.
15. Opisy mordów do uzgodnienia z MG - mogę pisać ja, ale propozycje mafii czy gotowe propozycje opisu wysyłać wraz z osobą do zlikwidowania.
16. Detektyw otrzymuje informacje o ew. winie osoby o którą poprosi dopiero PO linczu miasta. Jeśli detektyw zginie w owym linczu - nie dostaje On informacji na temat osoby, którą sprawdzał. Sprawdzenia w dniu linczu.
17. Historyjki proszę pisać. W odpowiednim temacie. Mile widziane wplatanie czegoś (rozważań chociażby, bo wątpię żebyście pisali o swoich rolach) w historyjki.
18. Gracze posiadający role otrzymają PW ode mnie. Ci co nie otrzymają niczego są Miastowymi i ktoś Opryszkiem. (do określonej godziny, na dzień przed rozpoczęciem gry - pierwszym mordem). NIE PYTAĆ "CZY ROLE ZOSTAŁY JUŻ WYSŁANE" itp.
19. Wiadomości z głosami proszę wysyłać najpóźniej do godziny 21:30, z mordem do 22:00. Raczej nie przewiduję opóźnień, o ewentualnym poślizgu was uprzedzę.
20. Do pierwszego mordu mafii proszę wysłać co najmniej jeden post z przedstawieniem swojego bohatera i krótką historyjką.
21. Role będą losowane za pomocą generatora liczb pseudolosowych. Każdy będzie miał równe szanse na zdobycie każdej z ról.
22. Harmonogram:
 7.06 - Pierwszy mord
 8.06 - Pierwszy lincz, działa detektyw
 9.06 - lincz, mord
10.06 - lincz, działa detektyw
11.06 - lincz, mord
12.06 - lincz, działa detektyw
I tak dalej, o ile nie wytropicie mafii.
Przypominam że gra trwa do chwili gdy zrówna się ilość miastowych i mafii, lub do usunięcia mafii.

23. MG ma prawo w dowolnym momencie rozgrywki zmienić powyższy regulamin bez jakiejkolwiek zgody osób trzecich.
24. Wraz z napisaniem pierwszego posta, jesteś zobowiązany do przestrzegania powyższego regulaminu i akceptujesz wszystkie jego punkty.

25. Lista graczy
1. Niedziel
2. Fenir - Druga ofiara linczu miasta Niewinny
3. Fergard
4. Armiwart
5. Nikt - Druga ofiara mordu mafii
6. MiSi - Pierwsza ofiara mordu mafii
7. Freezon
8. Hellscream - Trzecia ofiara mordu mafii
9. rtx - Czwarta ofiara linczu miasta - Niewinny
10. Niebieskooki Smok
11. Reuel
12. Hadras - Trzecia ofiara linczu - Niewinny
13. Forumowa Mafia - Pierwsza ofiara linczu Niewinny
6  Hyde Park / Aleja Graficzna / League of Pączek, i reszta graficznych szpargałów Sojlexa. : 29 Kwietnia 2013, 22:15:34
Jak wyżej zawarte w nazwie...

A zatem.
Mamy twórczość userów w tym dziale...
Mamy opowiadania, poezję takich znanych postaci jak Ptakuba, czy Hellscream.
Mamy naszą miszczynię* Painta, Królową Ameb - Cahan.
*błąd celowy, od nazwy jej tematu :)

Pora by i Pączek się pokazał. Wiem jedno - jestem osobą upośledzoną pod względem artystycznym :D
Tak jestem świadom iż jest to poddanie się na wyśmianie ale cóż... Trzeba pokazać jak ciężko pracuję przed maturą :D
Zasadniczo będzie to temat zbiorczy na, z braku lepszego słowa, moją twórczość. Trafią tu wszelkie wierszyki, grafiki, czy co tam jeszcze wygrzebię w miarę ambitniejszego z moich postów. Dopóki ktoś nie skomentuje będę edytował post, grzebiąc w archiwum swoich wiadomości, odmętach pendriva, imageshacka, i dysku na laptopie.

Miłego oglądania, czytania, czy co tam jeszcze, i oby to w was nie wzbudziło odruchu wymiotnego.


Zacznijmy od czegoś aktualnego. Mamy dziś dzień 29 Kwietnia, roku pańskiego 2013. User znany jako Sojlex, aka Pączek, powinien się przygotowywać do matury, konkretnie pisać od nowa prezentację na ustny polski. Z racji jednak braku dostępu do komputera, jak i bólu głowy zaszywa się w pokoju siostry i zaczyna kombinować z ołówkiem i kredkami.
Zasadniczo obrazek miał prezentować jednego ze smoków z serii Fairy Tail - Atlas Flame'a, tytułowanego roboczo (przynajmniej przeze mnie) The Hellfire Dragon
Rysunek powstał na bazie tych zrzutów z mangi (1; 2; 3) oraz znalezionego w googlach na telefonie rysunku szkieletu smoka.
Przejdźmy do sedna tortur - oto rysunek.

Póki co to by było tyle, jak mówiłem, post będę edytować jak tylko coś jeszcze wygrzebię. Prawdopodobnie będę wstawiać cytaty, jeśli będę wrzucał coś co tu już trafiło.


Bitem jak, Ty Leopoldzie, nie dysponuję,
jednak, przekonanym, iż językiem nie gorzej
operuję, i jednako zaskakuję formą.
Rymy wszak są moją normą!


Mówiąc to Bard chwycił za swój instrument, i wiedząc że ciężko się równać z wykonaniem muzycznym tresowanego drobiu, wystrzelił ze swojej gitaroliry niebieskim płomieniem.

Trzy zgłoski dla chwały dni dawnych, mitów obcych i naszych,
Siedem dla potępienia czynów wielkich lecz i strasznych,
Dwie Ballady dla młodzieży, która walczy ze światem.
Jedna opowieść o złym Tyranie, w mroku żyjącym
Światło nadziei świata gaszącym.
Jedna, o drodze do władzy,
Jedna, o rzezi bezbronnych,
Ta jedna opowieść o Tyranie, w mroku żyjącym
Światło nadziei świata gaszącym.

Wstrzymaj waść swe kurczaki,
by nie było tutaj draki!
Jeśli to już wszystko na czas ten,
co odpowiedzieć - już dobrze wiem!
Rapować, niczym waść może nie umiem,
mam nadzieję iż jednak słuchaczy zdumiem.
Pomysłów na słów dużo nie mam,
naukę do testu olewam,
gdyż antycznej łaciny nie zdaję.
Mimo to wejdę na ksiąg rozstaje,
i ucząc się o Owidiuszu, Cezarze i Rzymie,
... No nie wiem czy to wytrzymie...

Wybacz Leopoldzie, zniewaga kurów twych,
nie była celem słów mych.
Też mam dość łaciny,
zastanawiam się po co to robimy -
mimo że biolchemową jesteśmy klasą,
program mamy, a jakże, humanistyczną trasą
wytyczon. Mierzi mnie to bezbrzeżnie,
dlatego powiem pośpiesznie:
Dość już mam tego,
idę spać do łóżka mego!

Nie wiem jakim cudem mi się udało tak szybko dostać na komputer, ale pączek melduje wykonanie zadania :)



Z dedykacją dla Fasta
[wyżej był post Cahan, do którego postanowiłem dopisać resztę poematu]

Trzy linczogłosy na trollów historyjkowych,
Siedem na Reuela, Cesarza mieszczuchów nieświadomych,
Dziewięć na Sojlexa, Pączka szybko zabijanego,
Jeden na Revolda, Mesjasza Miasta z rana,
W Tawernie moc którego będzie niezrównana,
Ten jedyny by rządzić miastowymi,
ten jedyny by mafię odnaleźć,
ten jedyny by zebrać linczogłosy wszystkie i w swej sławie związać więzami.
W Tawernie moc którego będzie niezrównana.
Tak apropos ostatniej edycji mafii... Przed wami...


Faszczomb!
Nazwa Robocza


Nie no, gimp, ale jest o poziom niżej niż początkujący :)

Odeszli królowie, niech żyją królowie! :)

Wiwat Hellsokraci!



Przekolorowany kadr z mangi, Gajeel, w wersji pseudo steampunk.
Sygna na dzień pączka.
Takie tam, w zeszycie od łaciny...
Jakaśtam tapeta, kiedyśtam zrobiona... Naruto.
Jedyne udane zdjęcie, z jedynej mojej wycieczki poza granice Polski - Praga, most Karola.
Konkurs JM - gwiazdy Internetu w reklamie.
Hybryda Gier - Call of Duty i Wiedźmin.
Hybryda Gier - Counter Strike i Assassin's Creed.
Reklama wycieczki do Polski.
Konkurs JM - (coś tam było o PRL, nazwy nie pamiętam.)
Konkurs JM - Gdyby koty rządziły światem. Tu się pochwalę, fotoszopka dostała się na główną.

So far, it's all what i've found.
7  Hyde Park / Pogaduchy / Quiz literacko-filozoficzny : 04 Listopada 2012, 21:18:13
Jako iż wysypalo quizów to i Sojlex stwierdził że będzie fajny i zrobi jakiegoś.
Jako że 3 są naukowe, 2 dla zabawy, to ten będzie tak pomiędzy. A że sama literatura to za mało (dla niektórych) to się podepnie jeszcze filozofię. 
Jako że jestem na telefonie i nie zapowiada się żebym w ciągu najbliższej godziny wszedł na komputer zadam proste pytanie, mało szczegółowe -
Który polski pisarz znany z serii swoich książek, dostał nagrodę nobla, jednakże za inna. Dodam że był to mężczyzna z czasów pozytywizmu. Czas start. 
8  Inne gry / On-Line / Might and Magic: Duel of Champions : 06 Czerwca 2012, 21:24:38
Paczę, i paczę, a jako że tematu nie znalazłem to stwierdziłem że warto założyć :)
Generalnie jak wiadomo z newsa gra karciana oparta (graficznie, i trochę "fabularnie" o ostatnią część serii Heroes) o systemie turowym, choć w praktyce przypomina drzewiej znaną grę karcianą rozpropagowaną wśród dzieci dzięki anime (w sumie nawet dwóch - Yugioh i Duel Masters).

Pytania?
9  Inne gry / On-Line / Lordswm.com, Heroeswm.ru czyli Rosyjskie Heroes Online : 29 Grudnia 2008, 16:07:16
Przeszukałem w opcji szukaj formu na hasło "heroes online" , a że nie było takowych tematów ani postów posanowiłem temat założyć .
O co tu chodzi ? Jakby coś to odpowiadam na pytania a teraz screeny ...
Aha jeszcze jeden szczegół - twórcy żeby nie było że to heroes jest zmienili nazwę na "Lords of War and Money" ...





Jeszcze jedno , screeny są ze starej wersji .

Update!

Lista Graczy z Tawerny
- Sojlex - Kahli, Hemali, Andriej.
- Fenir - Wild Wolf
- Hadras - Hadras
- Miker - Miker_92
- Bleku - Heroesiak
- Rakszasa Maciej - Slayia
10  Hyde Park / Humor / Historia tawerny heroesów IV opinie/propozycje/komentarze : 14 Grudnia 2008, 11:27:20
W związku z ostanimi wydarzeniami po prostu zastanawiam się co się z tym stanie .
Minęły stre dobre czsy gdy rozdziale II udzielali się wszyscy tawernowicze dla zabawy . Zauważyłem że [nie obraźcie się] odkąd do Historii Tawerny Herosów zaczęły zaglądać osoby poroju Milandii i Nightina , temat po prostu zszedł na psy ...
Jeszcze o ile przy pierwszej i drugiej części można było [przy sporej dawce fantzji] mówić o przetworzeniu na krótką powieść z dwoma rozdiałam , tak teraz to by była po prostu kpina . Zwracam się do was starzy wyjadacze tawerny - część mnie zna , a część nie . Jednak prosiłbym o założenie tematu jeżeli się da to z odpowiednimi zabezpieczeniami , żeby nie skończyć jak temat "Historia Tawerny Herosów III" , oraz o wasz powrót do tej historii .
11  Świat HoMM / Pomoc / [WoG]Jak stworzyć miato w WoGu ??? : 19 Lipca 2008, 21:57:46
Ej wie ktoś może jak zrobić miasto w Wake of Gods ???
Strony: [1]




© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.082 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry