Witaj na polskim forum poświęconym sadze Heroes
of Might and Magic. Zarejestruj lub zaloguj się:

Pamiętaj:
0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Strony: [1] 2 3 4 ... 22    Do dołu Wyślij ten wątek Drukuj
Recepty na zwycięstwo (Czytany 125325 razy)
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« : 17 Stycznia 2008, 18:52:23 »
Minęło już dość sporo czasu od wyjścia nowego dodatku choć wiem, że nie wszyscy mają okazję pograć z racji przeciągającej się wiecznie premiery polskiej wersji, która i tak z tego co widzę i jak się spodziewałem będzie przetłumaczona totalnie do bani...współczuję wszystkim czekającym...

Tych co już grali, łupali do bladego świtu lub przeszli absolutnie w całości dodatek na wysokich poziomach ten post powinien bardziej zainteresować, choć  dla mniej zaawansowanych graczy mogą to być świetne wskazówki.
Chodzi mianowicie o najbardziej optymalne rozwiązania prowadzące do skutecznego zwycięstwa. Każdy ma oczywiście swoje ulubione nauki i umiejętności ale istnieją połączenia mniej i bardziej efektywne. Bierzemy pod uwagę całość !!! Dlatego proszę uprzejmie o nie wrzucanie pojedynczych zdań typu ( dla mnie war machines wymiata  lub ten heroes jest lepszy bo podoba mi się jego umiejętność albo twarz...etc,itp,itd). Wszelkie inne uwagi i propozycje jak najbardziej mile widziane.

Jeżeli będziecie umieszczać swoją receptę byłoby dobrze abyście zachowali pewien formalizm i porządek aby miało to ręce i nogi.

Do rzeczy...
Oto jedna z moich propozycji:

Wielkość mapy - L, XL ( możliwość dojścia do poziomu bohatera między 25 -30 )
Rasa - Dungeon
Bohater - najlepiej Yrwanna ( może być każdy inny zawierający jedną z poniższych     
                                           nauk)
Premia początkowa - artefakt
Nauki i umiejętności ( macie Skillwheel więc poczytacie co daje dana umiejętność):
1. Destructive Magic - Master of Fire, Secrets of Destruction, Ignite
2. Enlightenment - Intelligence,Scholar,Arcane Exaltation
3. Luck - Soldier's Luck,Magic Resistance,Warlock's Luck
4. Leadership - Diplomacy,Empathy,Recruitment
5. Sorcery - Magic Insight,Arcane Brillance,Distract


Jednostki:Stalker,Blood Sister,Minotaur Guard,Grim Raider,Foul Hydra,Shadow Matriarch i oczywiście Black Dragon.

Strategia: ( odniesiona do poziomu Heroic i w szczególności do Yrwanny )

Początkowo najlepiej od razu dojść do Expert Enlightenment. Płyną z tego spore korzyści w postaci zwiększonej ilości doświadczenia i dodatkowych punktów do statystyk co drugi poziom.Nabijamy Spell Power i Knowledge.Z maną nie ma problemu ponieważ mamy inteligencję.W tym czasie w zamku ulepszamy zarówno 1 i 2 poziom jednostek.Mając Stalkerów jesteśmy w stanie stosując Invisibility i rzucając jedynie czary wygrać nawet z Hordami jednostek niskich poziomów.Na wolniejsze i zwykle bardziej wytrzymałe dodatkowo Blood Sisters, w których Yrwanna się specjalizuje.W miarę możliwości rozbudowujemy jak najszybciej wieżę czarów do 3 poziomu.Przy pomocy dwóch populacji Stalkerów i Blood Sisters i około 8 Spell Power zajęcie dowolnych kopalni nie sprawia większych problemów.Przy strzelających znikamy i tylko czarujemy.Chodząc po planszy i zbierając wszystkie dobra systematycznie rozbudowujemy zamek.Jak najszybciej trzeba wybudować kapitol a potem leci już po sznurku.Loch jest najprostszym zamkiem do rozbudowania zarówno pod względem zależności budynków jak i ilości surowców.
Po osiągnięciu Expert Enlightenment warto wybrać umiejętności rasowe - Dark Ritual i Empowered Spells ( Elemental Chains na razie nam się zbytnio nie przydadzą ponieważ dodatkowe uszkodzenia i tak będą niewielkie a szkoda tracić 2 poziomy, inna sprawa że żadna nauka nie jest zależna od Elemental Chains i w każdej chwili będziemy mogli je dobrać) oraz dojśc do Expert Destructive Magic ( specjalności na razie nam się nie przydadzą poniewaz nie bijemy się z Heroesami). Nie musimy zatem wracać po manę a liczba jednostek,którą posiadamy w zupełności nam wystarczy przy tej sile czarów. Potem ponieważ nasza armia zaczyna wzrastać naprzemiennie polepszamy Luck i Leadership.Dojście do Warlock's Luck i Empathy jest esencją całej tej strategii.Mając Empathy średnio dwa razy na kolejkę rzucamy czar a co drugi leci ze szczęściem.Posiadając jeszcze Sorcery i Distract dla przeciwnika, nie będą istotne jakiekolwiek zaklęcia rzucone przez wroga bo nasz bohater i tak zmiażdży go czarami destruktywnymi.Każdy Empowered Fireball lub Firewall sieje spustoszenie, dodatkowo obniżając obronę i podpalając jednostki.Armia ma wysokie morale i szczęscie a my posiadamy trzy jednostki które od razu dochodzą i uderzają naprawdę mocno plus czary od wiedźm podzielonych na dwie kupki  (dobre klątwy i wzmocnienie ataku).Warlock jako Secondary Attribute posiada atak i zwykle ma go dość sporo.Do tego dochodzą później Elementy. W trakcie gry w każdej chwili możemy dokupić sobie artefakt ponieważ posiadamy sprzedawcę.Cokolwiek od Spell Power lub wzmacniającego czary oraz częsciowe skompletowanie setu jak również Ring of Speed i Ring of Celerity zwiększające inicjatywę a także Staff of The Neterworld zmniejszające inicjatywę wroga,bierzemy.
Aby nie zabrano nam zamku zostawiamy w nim Hydry wystarczające na przeciętniaków i średnich jeśli mamy w zamku drugiego Warlocka choć trochę poduczonego w okolicznych budynkach lub wzmocnionego tanimi artefaktami, w razie pojawienia się kogoś silniejszego wracamy aby zdobyć doświadczenie głównym bohaterem. Warto także każdego tygodnia sprawdzać bohaterów dostępnych w tawernie bo zdarza się pojawić ktoś całkiem użyteczny.
W razie obaw można też zostawić Minotaury (wydzielamy trzecią kupkę Wiedźm albo drugą Smoków lub Sióstr - 7 oddziałów aby w pełni korzystać z Empathy) bo i tak od pewnego momentu nie będą one brały znacznego  udziału w bitwie z racji szybkości pozostałych jednostek oraz czarów jak i z tego powodu, że to my przemy do przodu i raczej nikt nie zapuści się aby zablokować naszą jedyną strzelającą, która sama doskonale sobie poradzi ( silne uderzenie plus klątwy z Whip Strike występujące częściej dzięki Soldier's Luck).Podbijając zamki komputera wystarczą Stalkerzy i same czary.Tracimy jedynie 10 bo tylko raz zdążą strzelić wieże.


Opisana wyżej strategia jest nastawiona wyłącznie na ofensywę ale siła rażenia jest
przytłaczająca. Przeciwnik może mieć znaczącą przewagę w armii ale i tak nie będzie mieć szans.Jego punkty obrony niczego nie zmienią ponieważ czary destruktywne i tak zrobią swoje.

Dodatkowe zalety tego rozwiązania:
1. Recruitment - jak się uda na 7 dzień być w zamku to miło
2. Diplomacy - przyłączonych poświęcamy w ofierze i zwiększamy przyrost
                      Blood Sisters ( specjalność przypominam ) oraz Minotaurs
3. Arcane Exaltation + Arcane Brillance - dodatkowe 4 Spell Power i czar
4. Jeżeli natrafimy na artefakt Book of Power to z racji tego iż posiadamy Expert          Enlightenment oraz Magic Insight otrzymujemy +3 do Spell Power oraz   
    Knowledge a ponadto bohater nauczy się wszystkich czarów 4 poziomu  z               
    dowolnej szkoły magii bez posiadania umiejętności - czyli właściwie nauczy się
    prawie wszystkich z których najbardziej przydać się mogą Vampirism jeśli któraś
    jednostka mocno oberwie, Divine Vengance przy tytanicznych potyczkach no i te
    najbardziej wścibskie klątwy jak Blind czy Frenzy, wybór jest spory a na jeden
    czar przeciwnika my rzucamy dwa
5. Pozyskując Schield of Crystal Ice możemy zastosować starą szkołę wykańczania
    jaką jest kombinacja Black Dragon + Armageddon i cofnąć przeciwnika do ery
    dinozaurów - smok otrzyma tylko 25% z kilku tysięcy
6. Kompletując set Lion's Spirit podwajamy zdolność Empathy - za każde morale na
    jednostce Heroes przesuwa się o 20% na pasku inicjatywy a nasze morale
    oraz szczęście są w okoliach 10 licząc z  bonusami zebranymi na mapie
7. Jeżeli podbijemy Sylvan warto jako siódmy oddział dokoptować High Druids - za
    pomocą Channelingu istotnie zwiększamy Spell Power, spadną o jeden morale ale
    to można nadrobić ponownie bonusami z miejsc na mapie
8. Jeżeli podbijemy Akademię to rekrutujemy Magnetic Golems i masakrujemy przy
    pomocy Armageddonu, który dodatkowo wskrzesza Golemy ( osłanianie innych
    jednostek nie działa dla Armageddonu bo jest on wyjątkiem zdolności Magnetism)
    ale wystarczy wtedy będąc blisko zamku lub mając w pobliżu Heroesa wziąć
    6 Blood Sisters i rozdzielić na pojedyncze oddziały, dzięki ich wysokiej inicjatywie
    i wysokim morale przyspieszamy rzucenie czaru przez bohatera zanim przeciwnik
    wybije Golemy
9. Jeżeli podbijemy Fortecę to również można pobawić się z Armageddonem
    i poświęcić jednostki, które mają 50% odporności na ogień ( 50% bo mamy
    Irresistible Magic ) czyli Smoki, Flame Lord, Rune  Patriarch i Rune Keeper ( Ci
    ostatni mają dodatkowo Mark of Fire - podwojenie czarów ognia więc warto
    wziąć nawet kilku, sytuacja analogiczna jak z Druidami), mechanizm 
    wydzielania Blood Sisters tak jak w 8 ( jeżeli istnieje taka możliwość to przy tym
    wydzielaniu opłaca się zamienić Blood Sisters na Blood Furies ponieważ mają
    nieznacznie co prawda ale jednak większą inicjatywę - całą operację można
    zastosować również do  wcześniej wspomnianego przypadku ze smokami aby nie 
    stracić ich z ręki przeciwnika a jedynie z racji rzuconego czaru )
10.Ponieważ rzucamy 2 zaklęcia na kolejkę nie grozi nam sparaliżowanie naszego
    czarowania poprzez Counterspell.



Alternatywnie zamiast Sorcery można też wziąć jako 6 umiejętność Logistics z umiejętnościami Scouting, Swift Mind, Pathfinding. Uzyskujemy wtedy szybkie poruszanie się i szybkie rzucenie pierwszego czaru co czasem okazuje się kluczowe.
Reasumując korzyści Sorcery daje jednak dużo więcej a mając gildię i stosując ofensywną strategię mamy szansę zebrać Boots of Swift Journey i po problemie.

 
   
Przykładowy efekt: wykończenie wszystkich na bardzo dobrze znanej planszy Warlords na poziomie Heroic w zaledwie 13 tygodni choć można to zrobić szybciej gdyby nie przeczesywać tak dokładnie mapy.Yrwanna wychodząc z zamku w sile armii ( od poziomu 7 z pominięciem  hydr: 9,17,48,47,82,130) rozkłada wszystkich i zajmuje wszystkie zamki bez ponownego powrotu i dociągania jednostek.Na końcu zostają zgliszcza ale po drodze katuje 4  Heroesów między 15 a 20 levelem. Najsilniejszy miał 18 Tytanów,8 Archaniołów, 16 Paladynów,15 Rakashy Raj,70 Inkwizytorów i około 250 Obsydianowych Gargulców.

Yrwanna przy zakończeniu mapy jest na levelu 28:
Atak - 22
Obrona - 1!!! ( to jest najlepsze ale jak widać nie ma znaczenia z racji siły ofensywy)
Spell Power - 36
Knowlegde - 18 (270 mana)
Morale - 4 ( jednostek 6 )
Luck - 5

Empowered Fireball z wdzianym płaszczem Feniksa(+50% do czarów ognia) przy szczęściu zadaje 2960 uszkodzeń plus ewentualne dodatkowe z elementów ( czyli jeszcze 25% ) no i z racji Ignite  co kolejkę zdziera  prawie 500.Nikt ani nic nie jest w stanie tego przetrwać a gdyby nawet to na obniżonej obronie dmucha przez dwóch Black Dragon,Grim Raider uderza przy 0 obrony i Blood Sister która ma bonus po 14 pkt. do ataku i obrony bo to specjalność Yrwanny.Na kolejkę lecą dwa czary.Nie trzeba od razu nawet uderzać tylko przesuwać jednostki aby dostawały morale i przyspieszały czarowanie (Empathy).

Gorąco polecam zagrać sobie tym systemem na jakiejś dużej scence.Frajda z dosłownego wyżynania jest niesamowita.No i czekam na jakąś propozycję z waszej strony...


« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2008, 12:15:17 wysłane przez gaza » IP: Zapisane
Dabu
Forumowy krzykacz

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 764


Pan wszystkich panów

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 17 Stycznia 2008, 18:59:51 »
Mógłbyś to po prostu wrzucić do tego tematu, niż zakładać nowy.

Mimo wszystko i tak twoja strategia będzie niezłą taktyką dla większości graczy. ; ) Jak kiedyś zagram w Heroes'a V na pewno wypróbuję. ; D


IP: Zapisane
eragonpl

*

Punkty uznania(?): 0
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 16


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 17 Stycznia 2008, 19:07:48 »
Podoba mi sie ta strategia rozwoju i jak tylko wruce do domu z feri to odrazu ja przetestuje bo loch to moj ulubiony zamek. :D :) :D :)


IP: Zapisane
jak ktos chce pograc to piszcie na gg
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 17 Stycznia 2008, 19:42:26 »
Wrzuciłem tutaj bo dotyczy to Dzikich Hord, w których system dynamicznych nauk jest inny niż w poprzednich wersjach. A drugie, że tam już prawie nikt nie zagląda...


IP: Zapisane
Asir

****

Punkty uznania(?): 1
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 718


God Killing Spear

Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 17 Stycznia 2008, 20:41:39 »
Fajne Gaza i dobrze  zrobiłeś ze wróciłeś do tego tematu :)


IP: Zapisane
Fan anime Bleach.
Martin
"Król Multikont"

*

Punkty uznania(?): 7
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 397


Nobody expects the Spanish Inquisition!

Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : 17 Stycznia 2008, 20:52:11 »
Cytuj
współczuję wszystkim czekającym...

Thx

 Pytanko - mozna ten tekst opublikować na stronie?


Dawno nie było tak dobrego poradnika więc +2 do rep.





IP: Zapisane
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 17 Stycznia 2008, 23:05:15 »
Jasne... Droga wolna

Cieszy mnie, że się podoba i dzięki za punkty.
Uzupełniłem również  poradnik o dodatkowe korzyści i alternatywny wybór nauki.
Miało nie być bo długie ale skoro się podoba to niech będzie kompletne.
Teraz jest już absolutnie wszystko co miałem do powiedzenia na temat tej recepty...
Pozostaje jedynie życzyć miłego czytania:)



« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2008, 02:10:32 wysłane przez gaza » IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 18 Stycznia 2008, 09:39:09 »
mam pytanie czy można wykonać takie coś jak kolega gaza tylko o innym zamku np:Sylvan itp


IP: Zapisane
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 18 Stycznia 2008, 12:14:57 »
O to przecież właśnie chodzi, śmiało...Mam także swoją propozycję na Sylvan ale jest w fazie testów, podobnie z innymi zamkami oprócz Fortecy, której nie wiem czemu ale nie znoszę i jeszcze na nowym dodatku ani raz nią nie grałem ( wiem że jest mocna ale jakaś taka za toporna mi się wydaje a na Heroic początek jest nią ciężki, podobnie jak Haven - głównie ze względu na astronomiczne ilości drzewa i kamienia).


IP: Zapisane
Dr Wiktor Wektor

****

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Wiadomości: 53


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 19 Stycznia 2008, 22:09:35 »
Tak, Empathy + Sorcery Lochem wymiatają. Tylko dzięki Empathy wygrałem niedawno z kumplem jak ten grał krasnalami (ehh te runy dające immunity na magie żywiołów). Grałem wtedy Kythrą.

I teraz mam pytanie:
Czy nie lepiej wybrać właśnie Kythrę? Startuje od razu z Dowodzeniem, a przecież Loch ma tylko 2% szansy na zdobycie tego talentu. Poza tym polepsza statystyki Minotaurów, które przetrwają na polu bitwy znacznie dłużej niż Furie. Oświecenie za wiele nie daje na początku, dopiero na wyższych poziomach (przy większych bitwach) widać sensowną różnicę w otrzymywanym xp, a zwiększenie statów będzie takie samo nawet jeśli weźmiemy oświecenie później. Nawet sama inteligencja niewiele daje w pierwszych walkach, tak czy siak trzeba manę szybko odnawiać.


Poniższe uwagi dotyczą gry z żywym przeciwnikiem.

Nie sądzę, aby żywy gracz dał ci tyle miejsca i czasu żeby tak wylevelować bohatera, nawet na dużej mapie. A komputer to jednak tylko komputer :P
Jeśli jednak jest to build przeznaczony również do gry z żywym przeciwnikiem, sugeruję zupełną rezygnację z talentu Luck i skupienie się wyłącznie na Leadership, Enlightment, Sorcery i Destruction. Zmieniłbym również bohatera na Kythrę.

Jeśli grasz przeciwko Orkom radzę również zrezygnować ze zdolności dawanych przez talent Destruction (zostawić sam talent na expert) i wyszkolić Dark Magic na Expert. Rzucony wcześnie Frenzy i/lub Puppet Master daje gwarantowane zwycięstwo. Bez tego szybko pożegnasz się ze swoim wojskiem. Shatter Destruction skutecznie osłabi twoje czary ofensywne, natomiast Shatter Dark będzie tylko stratą talentu u Barbarzyńcy (nawet przez Shatter Dark przejmiesz/wyłączysz mu ze dwie bardzo silne jednostki).


To tyle ode mnie. Samo combo Empathy + Sorcery polecam w obu trybach (vsKomp i vsPlayer).


IP: Zapisane
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 20 Stycznia 2008, 01:58:10 »
1. Procentowe szanse otrzymania danej nauki nie mają większego znaczenia bo jak
    się chce mieć konkretne nauki to się je będzie miało. Dosłownie kilka razy na
    setki rozegranych map zdażyło mi się abym nie miał tego co chcę.

2. Furie są jedną z kluczowych jednostek bo od razu dochodzą i w 90% zaczynają
    każdą walkę. Będąc podrasowanymi zadają dotkliwe obrażenia, a mając morale
    ruszają się w odstepię kilku jednostek.Ponieważ mają mniej HP od minotaurów
    tym bardziej lepiej mieć ich specjalność.Dodatkowe naście punktów obrony
    powoduje,że nie jest już tak łatwo je wykończyć. Minotaury są zbyt wolne i zbyt
    późno wchodzą do akcji.Owszem, przetrwają dłużej ale ta strategia nie polega na
    tym aby dłużej przetrwać tylko jak najszybciej wyrżnąć.Im dłużej trwa walka tym
    gorzej bo mamy mało obrony.Jeśli przeciwnik skupi się na furiach to dostanie
    100% od Smoka i Jeźdźca w pierwszej turze, którzy robią po prostu masło z
    dowolnego oddziału.Nawet jak masz 50 obrony jednostką 7 poziomu to jeździeć
    przechodząc 5 pól uderza jakby było 0, a przy szczęściu jest totalna zagłada.
    ( Jeździec jest pogromcą jednostek 7 levelu, robi znacznie większe obrażenia niż
    Paladyni - tutaj jest bonus 5% za pole do uszkodzeń ale obrona jest uwzględniana 
    w całości)

3. Początkowe oświecenie wraz z inteligencją jest bazą.Owszem to niby tylko
   15% więcej, ale też i aż.Pierwsze 10 poziomów doświadczenia mają bardzo małe
   odstępny ( przyrost jest po 200 PD co poziom  ). Zbierając skrzynkę z 1500
   dostajesz 1725.Bijąc hordy zamiast 3000 dostaniesz 3450.Setka do setki i kiedy Ty
   jesteś na poziomie 10, przeciwnik osiąga 8.Ale nie to jest sednem tylko punkty do
   statysyk. Dodatkowe 2 knowledge oznacza 30 mana więcej czyli 6 lub 5 czarów 1
   i 2 poziomu.Jeżeli masz łącznie 6 knowledge,posiadasz 90 mana a to jest 18
   czarów.Wystarczy Ci na conajmniej 3 walki bez przystanku oraz z dnia na dzień
   regeneruje Ci się jeden czar.Ponieważ walczysz te punkty cały czas się
   podnoszą.Więcej spell oznacza bicie się z mocniejszymi.Bicie z mocniejszymi daje
   więcej PD.PD dają kolejne punkty.Zbierając Dark Ritual na raz regenerujesz sobie
   ilość potrzebną na kolejne 3 lub 4 potyczki.To wszystko masz chodząc nieustannie
   z tą samą armią.Nie wydajesz kasy na jednostki więc szybko rozbudowujesz
   miasto.Szybsza rozbudowa to większa siła.Większa siła pozwala przejść do
   ofensywy.Więcej bijesz, więcej zgarniasz i to Ty decydujesz ile ma mieć czasu
   i miejsca Twój przeciwnik a nie odwrotnie.Ta nauka na poziomie Heroic na
   początku robi dużą różnicę w przypadku Warlocka.

4. Luck nie może być pominięty.Nie grałem jeszcze scenki nie biorąc Luck.To jak
   druga rasowa zdolność.Po prostu zawsze musi  być.Tym bardziej dla Warlocka z
   racji Warlock's Luck.Smok przy biciu przez dwóch ze szczęściem czasem
   przesądza walkę...

5. Nie można zrezygnować ze zdolności magii destruktywnej bo zbyt wiele dają:
   obniżenie obrony,2 knowledge ( przy bitwach z inferno liczy się każdy punkt) i
   podpalanie co w  przypadku podanym przez Ciebie barbarzyńcy jest bardzo
   istotne. Ignite zabiera co kolejkę nabijany Rage.Zresztą magia  destruktywna ze
   strony Warlocka nawet przy Shatter Detruction wyrządzi spore szkody i przede
   wszystkim zbije  rage.Barbarzyńca musi wpierw posiadać Shatter a wiadomo,że
   grając Orkami bierzesz najpierw nauki wzmacniające Twoje wojsko.Shatter
   pozyskujesz później, kiedy to Warlock ma około lub ponad 20 Spell Power. Wtedy
   nawet 40% obniżenia bo tyle w przybliżeniu maksymalnie można zmniejszyć  nie
   uratuje Cię,obrażenia są zbyt duże a ta strategia polega na tym, że nie bijesz się
   niewiadomo jak wielkimi armiami. Przy mniejszych armiach uszkodzenia rzędu
   kilku setek na kilka jednostek przesądzają sprawę.



Grałem tym sposobem i z komputerem i z ludźmi. Komputer jest absolutnie bezradny.W drugim przypadku wygląda to tak, że owszem ponosi się znacznie większe straty w bitwach ale ciężko o to aby przegrać potyczkę.Z ludźmi gildia artefaktów i możliwość ich kupowania ma podwójne znaczenie.Natrafienie na te wzmacniające zaklęcia automatycznie przyspiesza Twoją ekspansję. Zajmując zamki możesz dołączać wymienione przeze mnie jednostki i czerpać z nich znaczące korzyści. Przy grze z żywym przeciwnikiem wszystkie wymienione opcje z Armageddonem są zabójcze...Wystarczy, że ktoś nieostrożnie raz gdzieś stanie i jest po sprawie. Rzucasz,uciekasz a potem dobijasz.

A Empathy jako pojedyncza umiejętność jest bezdyskusyjnie na topie. Żadna inna zdolność sama w sobie nie daje tak wymiernych korzyści. W szczególności dla dobrych czarujących.


Co byś miał jak czarne na białym, specjalnie dla Ciebie (co mam nadzieję docenisz bo  dochodzi 5 nad ranem w chwili kiedy dopisuję tę część ) zrobiłem sobie krótką przerwę od pisania pracy i przeprowadziłem mały teścik. Załączyłem Rise To Power na Heroic i chwilkę pograłem opisanym przez siebie sposobem (nie jest kropka w kropkę ale chodzi o efekt). Podaję Ci stan gry w 3 dniu 3 tygodnia ( minęły zatem dopiero dwa tygodnie od chwili rozpoczęcia):

Yrwanna jest na 11 poziomie z zestawem nauk:
Expert Irresistible Magic - Empowered Spells
Expert Enlightenment - Intelligence,Scholar,Aracane Exaltation
Expert Destructive Magic

Czyniących z niej taką o to bestię:
Atack - 5
Defense - 0
Spell Power - 14
Knowledge - 4 (60 mana)

Wylosowanym artefaktem była koniczynka.

Posiada takie o to czary i ich siłę ( podaje wzmocnione ):
Eldritch Arrow - 300
Lightning Bolt - 510
Circle of Winter - 432

Powiedz mi kolego kto mi może cokolwiek zrobić ?
Komputer sądzi, że coś wskóra, dlatego jest tuż tuż pod moim zamkiem po zaledwie dwóch tygodniach. Jest to Faiz na 13 poziomie z atrybutami 1,1,6,9 oraz ekipą:
5 Dżinów, 8 Magów, 23 Golemy, 34 Gremliny Sabotażyści, 33 Obsydianowe Gargulce i wyłapał gdzieś 22 Obrońców (1 nieulepszony level Fortecy)
 
Żaden człowiek nie pojawiłby się u mnie tak szybko na poziomie Heroic bo zajęty byłby swoimi sprawami to po pierwsze,a drugie, że musiałby mieć taką parę aby przejść paczkę Banshes ( 6 ulepszony poziom nekropolii) z czego  wyszedłby:
a) raczej mocno okaleczony - założenie optymistyczne
b) nie wyszedłby żywy - rzeczywistość

Ja natomiast mógłbym zrobić z nich przecier  i w przeciągu kilku dni podejść komuś pod zamek tak jak to mi właśnie uczynił komputer. Tyle tylko, że efekty końcowe tego manewru znacząco się różnią w obydwu przypadkach ponieważ ja podbijam zamek, eliminując pierwszego gracza i zdobywając przewagę, natomiast on za chwilkę zostanie zgładzony. Gdyby to nawet był zamiast niego człowiek co jest niezwykle mało prawdopodobne to gwarantuje Ci, że spotkałby go ten sam los.

Wystarczy mi jeszcze kilka punktów Spell Power, albo jakiś artefakt do czarów ( może być za chwilę w gilgii) i zabijam wszystkie neutralne jednostki jakie są na mapie.Nie ważne kto i ile.Podbicie średniej utopii nie stanowiłoby również większego problemu.Jak dostanę za chwilkę Dark Ritual to ponieważ mam już Summon Creatures nie prędko pojawię się w domciu a zbierając i zawłaszczając wszystko co się da z mapy szybko wybuduję zamek wraz z ulepszeniami. Babunia podskoczy powyżej 20 poziomu, wróci po 4 i 5 poziom czarów oraz czekającą na nią ulepszoną armię. Marny los kogokolwiek kto stanie na drodze, czy to komputer czy to człowiek...

Tak to właśnie działa...

A teraz idę zabić tego leszcza i w końcu spać.




« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2008, 05:35:15 wysłane przez gaza » IP: Zapisane
Khaziu
SpecHoMM

*

Punkty uznania(?): 15
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 533


...:::Dziel i rządź:::...

Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 20 Stycznia 2008, 08:09:19 »
ekstra poradniki.....  a można by gazę redaktorem mianować...oczywiście jak 2 strony będą chcały


IP: Zapisane
Dr Wiktor Wektor

****

Punkty uznania(?): 2
Offline Offline

Wiadomości: 53


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 20 Stycznia 2008, 11:46:09 »
@gaza
Zaznaczyłem, że moja wypowiedź tyczy się rozgrywki z żywym przeciwnikiem, więc nie musisz specjalnie dla mnie  ^_^ załączać sobie potyczki z kompem, bo ta dla mnie nic nie znaczy.
Nie od dziś wiadomo, że komputer w Heroes V to idiota. Co z tego że ma na heroicznym więcej kasy niż ty, jak i tak nie umie jej mądrze wykorzystać. Dzieli armie, dobiera złe talenty, nie wykorzystuje artefaktów pomocnych przeciwko danej rasie, itd.

A i tak BTW, na Rise to Power dojście do drugiego gracza (nawet z pozycji najbardziej oddalonych 1-4) wcale nie zajmuje tak dużo czasu, a dodatkowo daje po drodze bardzo dużo stat boostów.

Masz w tym buildzie sporą ofensywę, owszem. Ale żywy gracz Barbarzyńca przejedzie ci przez twoją armię w 2 tury (Shatter Destruction :P). Raczej podobna sytuacja czeka cię z Krasnoludami (1 runka i twoje czary nie robią praktycznie nic a twoje jednostki nie mają obrony, Furie jedyni posmyrdają tarcze krasnoludom... więc... say bye bye). Nie ma opcji żebyś żywego gracza pokonał dwoma czy trzema czarami, to nie komputer żeby startować do bitwy nieprzygotowanym przeciwko danej rasie. A że jednostki twoje nie będą miały żadnej obrony to... zresztą pograj sobie z dobrymi przeciwnikami przez neta. Dopiero zrozumiesz o co mi chodzi. :)

Podkreślam poraz kolejny moja wypowiedź tyczy się głównie gry PvP. Rozgrywka z komputerem to zupełnie inna para kaloszy.

Pozdrawiam. Good job. :)


IP: Zapisane
gaza

*

Punkty uznania(?): 3
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 150


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 20 Stycznia 2008, 14:14:47 »
No jak do ściany...

Owszem komputer to komputer ale zauważ, że mówimy tu nieustannie o poziomie Heroic !!! Człowiek rozwija się  dwukrotnie wolniej niż komputer. Grając z żywymi przeciwnikami nikt by mi nie bruździł w tych pierwszych tygodniach a jednostki neutralne na mapach podbija się tak samo. Chodzi mi o pokazanie Ci szybkości rozwoju.

Spójrz na te liczby!!! Jest 16 dzień gry, okres w którym na heroic masz wybudowane dopiero co jednostki góra 5 lub ewentualnie 6 poziomu  bo więcej nie wyciśniesz a Ty dysponujesz obszarowym czarem zadającym ponad 400. Za tydzień będzie to 600 a chwilę później łamiesz barierę 1000, zanim barbarzyńcą ktokolwiek pomyśli o zebraniu Shatter. Kiedy ją wyszkoli na maksa Ty jednym czarem tłuczesz 2000. Odejmij teraz od tych 2000 nawet 50%. Zostaje Ci 1000 co przy armiach rzędu 8 jednostek 7 ( bo gdzieś z taką ekipą można iść podbijać a przeciwnicy ludzcy są rozwinięci podobnie jak Ty) zabija Ci od razu połowę dla tych bez Rage i 1/3 dla barbarzyńcy. To jest za dużo...


A tak przy okazji to statystyki, które Ci podałem są osiągnięte wyłącznie z doświadczenia. Yrwanna nie odwiedziła żadnego budynku dodającego choćby jeden punkt a Rise To Power wcale ich dużo nie ma. Dużo to ma Heritage.
Owszem nie trzeba dużo czasu żeby dojść z jednego punktu do drugiego ale żeby móc przejść trzeba mieć taką siłę aby zabić blokujące jednostki. Załącz sobie jakaś mapkę na Heroic dowolnym innym zamkiem i powiedz mi czy w 3 tygodniu będziesz w stanie zabić paczki lub lots jednostek 6 levelu. Jeśli tak to ukłon w Twoją stronę.

Teraz te Twoje runy. Runy dają odporność na 2 elementy a nie na 4 a czary obszarowe są 4 i każdy jest z różnego elementu. Trzeba tylko odpowiednio wybrać. Inna sprawa, że nie sądzę aby ktoś marnował Run dający odporność na elementy skoro posiada inne o wiele bardziej przydatne...
A Furie nie będą smyrać tylko ciąć bo Warlock ma również sporo ataku - to jest Secondary Attribute zaraz po Spell Power.

Oczywiście, że nie jest to złoty środek,trzeba mieć troszkę szczęścia w dostawanych punktach i jak ludzki przeciwnik pozbiera odpowiednie rzeczy to może Cię załatwić, nie neguję tego. Tacy są Heroes, każdy może wygrać z każdym i ja również dostaje czasem baty. Ale jeśli chodzi o szybkość rozwoju ciężko aby znalazł się ktoś lepszy. Daje Ci to pewną przewagę, którą trzeba umiejętnie wykorzystać.

I wiem o co chodzi w grze na multi bo grywam...O to się nie martw. Jednak kiedy pykam po lanie ze znajomymi to mam zabronione wzięcie Warlocka i Yrwanny...


IP: Zapisane
Loczek
King Loczdorah

*

Punkty uznania(?): 23
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 1 843


It's Seriously Christmas

Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 20 Stycznia 2008, 15:19:14 »
popieram Khazia co do awansu gazy


Ps:od dzisiej zacznę tworzyć poradnik do Sylwan i może do Akademii


IP: Zapisane
Strony: [1] 2 3 4 ... 22    Do góry Wyślij ten wątek Drukuj 
 





© 2003 - 2024 Tawerna.biz - Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i publikowanie jakichkolwiek elementów znajdujących się w obrębie serwisu bez zgody autorów jest zabronione!
Heroes of Might and Magic i powiązane z nimi loga są zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy Ubisoft Entertainment.
Grafiki i inne materiały pochodzące z serii gier Might & Magic są wyłączną własnością ich twórców i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Powered by SMF 2.0 RC1.2 | SMF © 2006–2009, Simple Machines LLC | Theme by jareQ
Strona wygenerowana w 0.039 sekund z 19 zapytaniami.
                              Do góry